sprawy lpg |
Autor |
Wiadomość |
opiotr
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 95 Skąd: Pszczyna
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-04-2008, 22:15
|
|
|
Witaj mam pytanie, jak pamietasz swego czasu pytałem Cie o ustawienie LPG przy sterowniku Lecho Maxi Lambda Bis, znalazłem gazownika który sie podjął tego i przeregulował mi gaz i jest poprawa z 13,5 do 11 /100km, mysle jeszcze o wymianie bądz regeneracji parownika TOMASETTO, wiem ze sa rodzaje parowników w zalezności od mocy silnka myslałem czy by nie załozyć parownika przeznaczonego do samochodu o wiekszej mocy np takiego powyzej 100KM, czy bedzie to miało wpływ na zuzycie gazu (mam na mysli zmniejszenie), dodam ze instalacja w moim samochodzie ma 3 lata o 45000km przebiegu. Jaki ty bys polecił parownik do silnika 1.6 i.e. chyba 75KM
Pozdrawiam |
_________________ był:
Fiat 127 1050ccm 70HP
Seat Fura 903ccm
Fiat 127 899ccm gaz
TIPO 1.4 S LPG
TEMPRA S.W. 1.6 i.e. LPG DGT
jest :
MAREA WEEKEND 1.6 16V |
|
|
|
|
mielnia102
Dołączył: 01 Mar 2008 Posty: 39 Skąd: przemyśl
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 04-05-2008, 10:58
|
|
|
SORKI żE TAK DłUGO MNIE NIEBYłO ALE MAM SPORO SPRAW NA GłOWIE POLECAM WYMIANE NA LOVOTO |
_________________ BYłY;
FIAT 127 ABARTH
FIAT REGATA S85
OMEGA2.0
R 19 SHAMADE
NOI WKOńCU JEST TEMPRA |
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 04-05-2008, 20:41
|
|
|
mielnia102 napisał/a: | POLECAM WYMIANE NA LOVOTO |
Heh, nie każdemu chce się wymieniać, zwłaszcza po założeniu. |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
DonKiller
Pomógł: 2 razy Wiek: 55 Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 216 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-06-2008, 08:20 re
|
|
|
...w ostatnią sobotę wybrałem się na małą wycieczkę do Malborka... przejechałem w sumie ok 620 km, autko spaliło 58 l gazu...a muszę zaznaczyć, że nie używam trybu "econo" i mam dość ciężką nogę, w samochodziku jechały 3 osoby...czyli wynik całkiem zadowalający... |
_________________ Dacia Logan 1,6 Kombi jest
Kia Sportage 2.0 4x4 było
Nubira 2.0 Kombi było
Mondeo MK2 1.8 TD Kombi było
Escort MK7 1.6 16v Kombi było
TEMPRA 159 1600i było
Lancia Dedra 2.0 TD było
Łada WAZ 2106 było
Polonez 1500 było |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 11-06-2008, 18:58
|
|
|
mielnia102, a jak to wyglada jak bym sobie sam zagazowal auto wzucil nowa butle no to i razem z butla byla by homologacja na nia a widze w jednym z postow o tu http://forum.tempra.org/t...m?highlight=lpg ze ktos pojechal wymienic parownik i dostal od nich faktorke na montarz tego i co z takimi papierami dalo byrade otrzymac pieczatke w dowod i praktycznie wszystko wpozadku przy przegladach bo na przegladzie trzeba miec homologacje butki nie ? |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-06-2008, 19:36
|
|
|
MARIOVIRUS, poczekajmy na eksperta, ale o ile pamiętam to montaż instalacji musi przeprowadzić uprawniony monter instalacji lpg
chyba, że się z kimś dogadasz, że zakładasz sam, a ktoś Ci wystawi papiery, ze montował
do przeglądu faktycznie potrzebujesz tylko homologację, ale do rejestracji chyba cały komplet papierów |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 11-06-2008, 21:54
|
|
|
yoyo, no wlasnie wiem ale pod tym linkiem co podalem bylo ze prawie przeszlo na takim zestawie no brakowalo homologacji ale homologacja jest razem ze zbiornikiem i mnie zaciekawilo taki przekrecik ze faktorka za wymiane parownika i co ona niby jest uwazana jako montarz ale to chyba powinno byc na foktorce montarz kompletnej instalacji czy wystarczy faktora a co naniej to mniej wazne ciekawe to pewnie co uzad to inaczej interpretacja itd. |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 12-06-2008, 08:09
|
|
|
Do rejestracji nie jestem pewien ale chyba tez jest potrzebny cały zestaw papierów. Do "wbicia" instalacji LPG do dowodu na 100% musi byc komplet. I szczerze mówiąc to wątpie czy jakikolwiek monter LPG podbije instalacje jesli sam tego nie zrobi bo poprostu na tym nie zarobi. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-06-2008, 16:09
|
|
|
wszystko zależy od dokładności urzędnika, może sie dopatrzy, a może nie
co do gaziarzy to nieznajomemu też bym nie zaufał, ale może ma kogoś po znajmości, kumpel tak sobie założył |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
garik
Wiek: 61 Dołączył: 15 Kwi 2008 Posty: 111 Skąd: Przywidz
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 16-06-2008, 07:40
|
|
|
mielnia102 co można zrobić samemu by zmniejszyć spalanie gazu silniku 1.6 z jednopunktowym wtryskiem i katalizatorem?-mam kompletną instalację BRC, od 3 miesięcy w aucie, przed założeniem instalacji silnik sprawdzali gazownicy-opinia całkowicie pozytywna, auto chodzi super na benz. i gazie-tylk to spalanie: 12 l/100 km wydaje mi się o wiele za duże(cykl mieszany, styl jazdy raczej ekonomiczny): po założeniu gazu nie wymieniałem ani świec, ani przewodów wys. napięcia-czy to może być powód?(auto nie strzela, nie prycha-chodzi ok!), wymiana oleju i filtrów czeka mnie za 1200 km-ale to raczej bez znaczenia w spalaniu; na pierwszym przeglądzie instalacji-po 1700 km-zwróciłem uwagę gazownikom na spalanie-podłączyli kompa i wszystko na nowo poustawiali, ale efektu nie ma!-czy w takiej instalacji istnieje możliwość jakiejś regulacji za pomocą śrub(jak w instalacjach gaźnikowych)i czy stan katalizatora mogła pokazać kontrola silnika zrobiona przez gazowników?-czy przy jego ew. uszkodzeniu można go bez skutków ubocznych wyrzucić?(w Espero tak zrobiłem i wszystko było ok!); pomoc innych Klubowiczów także mile widziana!
** Dodano: 16-06-2008, 08:47 **
PS: czy może po założeniu gazu konieczne jest ustawienie zapłonu?-choć byłoby to-moim zdaniem dziwne-skoro auto przed założeniem instalacji i po jej założeniu pali i chodzi bardzo dobrze! |
_________________ garik
Fiat Tempra ' 92 1.6 i.e.cat. benz/gaz |
|
|
|
|
pawelgda
Wiek: 68 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 34 Skąd: gdansk,gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 16-06-2008, 13:07
|
|
|
nie nie trzeba ustawiac szef bo powietrze z wacha wtryska rownolegle wiec bez znaczenia a za regulacje gazu nie bierz sie samemu, masz do tego 3 srubki na reduktorze + mozliwosc podlaczenia komputera, ale latwo zrobic lipe ktora potem trzeba naprawic i pana gazownika szef - pod warunkiem ze sie dojedzie |
_________________ szef jak masz problem z silnikiem to pisz, poradze |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-06-2008, 14:16
|
|
|
katalizator możesz wywalić bez obaw (ja mam w jego miejscu strumienicę)
jak masz podłączony dopływ powietrza do filtra ?
odetnij dopływ gorącego powietrza z nad kolektora,a rurkę od zimnego skieruj gdzieś w stronę zderzaka (zimne powietrze zawiera więcej tlenu i mieszanka dokładniej się dopala) tylko tak żeby nie dmuchało bezpośrednio w rurkę
świece i kable WN to przy LPG podstawa - utrzymuj zawsze w dobrym stanie to nie będziesz miał strzałów |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 16-06-2008, 14:35
|
|
|
yoyo napisał/a: | odetnij dopływ gorącego powietrza z nad kolektora,a rurkę od zimnego skieruj gdzieś w stronę zderzaka |
i najlepiej zablokuj termostat w obudowie filtra na "zimne" |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
dzanusz
Wiek: 37 Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 30 Skąd: Poznań//Rokietnica
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-06-2008, 23:00
|
|
|
co do lpg...mam pytanko...mam w swoim tipo gaz...jest to silnik 1.4 i pali jakies 12-13l na 100km wydaje mi sie ze duzo zaduzo pali...co wy na to panowie...gaz zalozony w roku 2007 instalacja stefanelli bodajze...czy jakos tak... |
_________________
Jaki dzień w moim życiu był najpiękniejszy?? To nie był dzień, to była noc. |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-06-2008, 00:09
|
|
|
musiałbyś jeździć dość gwałtownie i nieekonomicznie by tyle palił myślę... 1.6 przy ostrej jeździ ale dobrze ustaewiony to w mieście ok 13-13,5 bierze, twój trochę mniej powinien myślę... jeszcze wtrysk... zależy - w jakim stanie filtry, zapłon (!) tj kable , świece itp, jak gaz ustawiony (!) i jaka instalka czy byle jaka czy lepsiejsza... jeśli jeździsz wolniej i ekonomicznie to to spalanie takie wtedy jest za duże troszkę; instalacja dość świeża, więc chyba nie najtańsza najprostsza myślę oraz nie czepiałbym się reduktora - jego stanu (zużytego przecież Ci nei dali.. chyba... ), prędzej ustawienia instalacji bym brał pod uwagę i stan zapłonu... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
garik
Wiek: 61 Dołączył: 15 Kwi 2008 Posty: 111 Skąd: Przywidz
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 20-06-2008, 08:02
|
|
|
dzięki za wszelkie info w temacie!-jeszcze jedno pytanko: jak zablokować termostat w obudowie filtra"na zimne"?(silnik na jednopunktowym wtrysku, więc obudowa filtra wiadomo taka wielka) |
_________________ garik
Fiat Tempra ' 92 1.6 i.e.cat. benz/gaz |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-06-2008, 14:14
|
|
|
wsadź rękę otwór, przesuń klapkę tak aby zamknąć dopływ ciepłego (ten z tyłu) i wkręć od góry wkręta, żeby ją trzymał |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
dzanusz
Wiek: 37 Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 30 Skąd: Poznań//Rokietnica
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 25-06-2008, 23:50
|
|
|
no wybieram sie wkoncu z nim na regulacje mysle i mam nadzieje ze da rade zjechac do 10l na 100km i bylo dla mnie jak najbardziej ok wtedy...zobacyzmy co da rade zrobic...i tez filtr od gazu wymienic....
co do reszty inne filtry sa wymienione...
a jezdze tak do 100km/h czasem ale bardzo rzadko mu depne wiecej...poprostu mam taka trase jak jezdze do roboty...i stoja chwile czasami troche na swiatlach...ale i tak to zaduzo pali...
zobaczymy co da regulacja...rhx za rade |
_________________
Jaki dzień w moim życiu był najpiękniejszy?? To nie był dzień, to była noc. |
|
|
|
|
szwedek
Wiek: 51 Dołączył: 02 Lip 2008 Posty: 13 Skąd: Ciechanów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-07-2008, 17:03
|
|
|
Mam instalacje tartarini i w zaden sposób nie mogę podkręcić obrotów na jałowym biegu.Obroty 500/600 i jak na luzie biore zakręt zgaśnie.Kręciłem śrubą na reduktorze ale maxmalne podkręcenie dało 600ob/m to strasznie mało |
_________________ TEMPRA 1.6 GAŻNIK. GAZ. 94R. |
|
|
|
|
tymek
Pomógł: 6 razy Wiek: 48 Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 314 Skąd: Janów
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 02-08-2008, 20:52
|
|
|
mielnia102, witaj mam pytanko jezeli mi sie istalka lpg nie włacza to jest wina przekaznika bo zawsze przekaznik klikał i kontrolki sie swieciły na przełaczniku a teraz echo jezdze na pb a nie mam czasu zajrzec pod maske czy wymiana tego przekaznika to główna przyczyna tego? |
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 03-08-2008, 00:41
|
|
|
tymek110976 przekaźnik masz tylko od odcięcia wtrysku i jak on padnie to auto chodzi na gazie z benzyną (chociaż przekaźniki akurat bardzo rzadko padają). Klika elektrozawór od gazu. Sprawdź czy jest podłączony dobrze, dobrze jest też go wyczyścić (ten zawór na trzpieniu pod cewką), a może być też po prostu spalony bezpiecznik i dlatego kontrolki Ci się na zapalają na centralce. Zakładając oczywście że centralka jest sprawna. |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
tymek
Pomógł: 6 razy Wiek: 48 Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 314 Skąd: Janów
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 03-08-2008, 11:37
|
|
|
dzieki za rade zobacze ......
** Dodano: 05-08-2008, 21:47 **
jak to mówia fachowcy najpierw zaczynamy od pierdoły bezpiecznik zasniedział i nie łączył jak tylko go ruszyłem instalka zadziałała dzieki........ |
_________________ BLUE MISTRESS [1.6i.e]
tam mnie znajdziecie:)http://radiobff.wix.com/radiobff |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 30-08-2008, 16:41
|
|
|
tymek110976 napisał/a: | jak to mówia fachowcy najpierw zaczynamy od pierdoły bezpiecznik zasniedział i nie łączył jak tylko go ruszyłem instalka zadziałała dzieki..... |
Mozesz mi powiedziec gdzie ten bezpiecznik sie znajduje |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
|