Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
sprawy lpg
Autor Wiadomość
opiotr 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 95
Skąd: Pszczyna
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-04-2008, 22:15   

Cytat:
mielnia102


Witaj mam pytanie, jak pamietasz swego czasu pytałem Cie o ustawienie LPG przy sterowniku Lecho Maxi Lambda Bis, znalazłem gazownika który sie podjął tego i przeregulował mi gaz i jest poprawa z 13,5 do 11 /100km, mysle jeszcze o wymianie bądz regeneracji parownika TOMASETTO, wiem ze sa rodzaje parowników w zalezności od mocy silnka myslałem czy by nie załozyć parownika przeznaczonego do samochodu o wiekszej mocy np takiego powyzej 100KM, czy bedzie to miało wpływ na zuzycie gazu (mam na mysli zmniejszenie), dodam ze instalacja w moim samochodzie ma 3 lata o 45000km przebiegu. Jaki ty bys polecił parownik do silnika 1.6 i.e. chyba 75KM


Pozdrawiam
_________________
był:
Fiat 127 1050ccm 70HP
Seat Fura 903ccm
Fiat 127 899ccm gaz
TIPO 1.4 S LPG
TEMPRA S.W. 1.6 i.e. LPG DGT

jest :
MAREA WEEKEND 1.6 16V
     Moneta
 
 
mielnia102 


Dołączył: 01 Mar 2008
Posty: 39
Skąd: przemyśl
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 04-05-2008, 10:58   

SORKI żE TAK DłUGO MNIE NIEBYłO ALE MAM SPORO SPRAW NA GłOWIE POLECAM WYMIANE NA LOVOTO
_________________
BYłY;
FIAT 127 ABARTH
FIAT REGATA S85
OMEGA2.0
R 19 SHAMADE
NOI WKOńCU JEST TEMPRA
  
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 04-05-2008, 20:41   

mielnia102 napisał/a:
POLECAM WYMIANE NA LOVOTO

Heh, nie każdemu chce się wymieniać, zwłaszcza po założeniu. ;>
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
     Moneta
 
DonKiller 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 55
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 216
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-06-2008, 08:20   re

...w ostatnią sobotę wybrałem się na małą wycieczkę do Malborka... przejechałem w sumie ok 620 km, autko spaliło 58 l gazu...a muszę zaznaczyć, że nie używam trybu "econo" i mam dość ciężką nogę, w samochodziku jechały 3 osoby...czyli wynik całkiem zadowalający...
_________________
Dacia Logan 1,6 Kombi jest
Kia Sportage 2.0 4x4 było
Nubira 2.0 Kombi było
Mondeo MK2 1.8 TD Kombi było
Escort MK7 1.6 16v Kombi było
TEMPRA 159 1600i było
Lancia Dedra 2.0 TD było
Łada WAZ 2106 było
Polonez 1500 było
     assistance   Moneta
 
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-06-2008, 18:58   

mielnia102, a jak to wyglada jak bym sobie sam zagazowal auto wzucil nowa butle no to i razem z butla byla by homologacja na nia a widze w jednym z postow o tu http://forum.tempra.org/t...m?highlight=lpg ze ktos pojechal wymienic parownik i dostal od nich faktorke na montarz tego i co z takimi papierami dalo byrade otrzymac pieczatke w dowod i praktycznie wszystko wpozadku przy przegladach bo na przegladzie trzeba miec homologacje butki nie ?
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-06-2008, 19:36   

MARIOVIRUS, poczekajmy na eksperta, ale o ile pamiętam to montaż instalacji musi przeprowadzić uprawniony monter instalacji lpg
chyba, że się z kimś dogadasz, że zakładasz sam, a ktoś Ci wystawi papiery, ze montował
do przeglądu faktycznie potrzebujesz tylko homologację, ale do rejestracji chyba cały komplet papierów
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-06-2008, 21:54   

yoyo, no wlasnie wiem ale pod tym linkiem co podalem bylo ze prawie przeszlo na takim zestawie no brakowalo homologacji ale homologacja jest razem ze zbiornikiem i mnie zaciekawilo taki przekrecik ze faktorka za wymiane parownika i co ona niby jest uwazana jako montarz ale to chyba powinno byc na foktorce montarz kompletnej instalacji czy wystarczy faktora a co naniej to mniej wazne ciekawe to pewnie co uzad to inaczej interpretacja itd.
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 12-06-2008, 08:09   

Do rejestracji nie jestem pewien ale chyba tez jest potrzebny cały zestaw papierów. Do "wbicia" instalacji LPG do dowodu na 100% musi byc komplet. I szczerze mówiąc to wątpie czy jakikolwiek monter LPG podbije instalacje jesli sam tego nie zrobi bo poprostu na tym nie zarobi.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-06-2008, 16:09   

wszystko zależy od dokładności urzędnika, może sie dopatrzy, a może nie

co do gaziarzy to nieznajomemu też bym nie zaufał, ale może ma kogoś po znajmości, kumpel tak sobie założył
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
garik 


Wiek: 61
Dołączył: 15 Kwi 2008
Posty: 111
Skąd: Przywidz
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 16-06-2008, 07:40   

mielnia102 co można zrobić samemu by zmniejszyć spalanie gazu silniku 1.6 z jednopunktowym wtryskiem i katalizatorem?-mam kompletną instalację BRC, od 3 miesięcy w aucie, przed założeniem instalacji silnik sprawdzali gazownicy-opinia całkowicie pozytywna, auto chodzi super na benz. i gazie-tylk to spalanie: 12 l/100 km wydaje mi się o wiele za duże(cykl mieszany, styl jazdy raczej ekonomiczny): po założeniu gazu nie wymieniałem ani świec, ani przewodów wys. napięcia-czy to może być powód?(auto nie strzela, nie prycha-chodzi ok!), wymiana oleju i filtrów czeka mnie za 1200 km-ale to raczej bez znaczenia w spalaniu; na pierwszym przeglądzie instalacji-po 1700 km-zwróciłem uwagę gazownikom na spalanie-podłączyli kompa i wszystko na nowo poustawiali, ale efektu nie ma!-czy w takiej instalacji istnieje możliwość jakiejś regulacji za pomocą śrub(jak w instalacjach gaźnikowych)i czy stan katalizatora mogła pokazać kontrola silnika zrobiona przez gazowników?-czy przy jego ew. uszkodzeniu można go bez skutków ubocznych wyrzucić?(w Espero tak zrobiłem i wszystko było ok!); pomoc innych Klubowiczów także mile widziana!

** Dodano: 16-06-2008, 08:47 **
PS: czy może po założeniu gazu konieczne jest ustawienie zapłonu?-choć byłoby to-moim zdaniem dziwne-skoro auto przed założeniem instalacji i po jej założeniu pali i chodzi bardzo dobrze!
_________________
garik
Fiat Tempra ' 92 1.6 i.e.cat. benz/gaz
     assistance
 
pawelgda 


Wiek: 68
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 34
Skąd: gdansk,gdynia
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 8/3/5
Wysłany: 16-06-2008, 13:07   

nie nie trzeba ustawiac szef bo powietrze z wacha wtryska rownolegle wiec bez znaczenia a za regulacje gazu nie bierz sie samemu, masz do tego 3 srubki na reduktorze + mozliwosc podlaczenia komputera, ale latwo zrobic lipe ktora potem trzeba naprawic i pana gazownika szef - pod warunkiem ze sie dojedzie
_________________
szef jak masz problem z silnikiem to pisz, poradze
     assistance
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-06-2008, 14:16   

katalizator możesz wywalić bez obaw (ja mam w jego miejscu strumienicę)

jak masz podłączony dopływ powietrza do filtra ?
odetnij dopływ gorącego powietrza z nad kolektora,a rurkę od zimnego skieruj gdzieś w stronę zderzaka (zimne powietrze zawiera więcej tlenu i mieszanka dokładniej się dopala) tylko tak żeby nie dmuchało bezpośrednio w rurkę

świece i kable WN to przy LPG podstawa - utrzymuj zawsze w dobrym stanie to nie będziesz miał strzałów
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 16-06-2008, 14:35   

yoyo napisał/a:
odetnij dopływ gorącego powietrza z nad kolektora,a rurkę od zimnego skieruj gdzieś w stronę zderzaka


i najlepiej zablokuj termostat w obudowie filtra na "zimne"
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
dzanusz 



Wiek: 37
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 30
Skąd: Poznań//Rokietnica
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 18-06-2008, 23:00   

co do lpg...mam pytanko...mam w swoim tipo gaz...jest to silnik 1.4 i pali jakies 12-13l na 100km wydaje mi sie ze duzo zaduzo pali...co wy na to panowie...gaz zalozony w roku 2007 instalacja stefanelli bodajze...czy jakos tak...
_________________


Jaki dzień w moim życiu był najpiękniejszy?? To nie był dzień, to była noc. :D
     assistance
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-06-2008, 00:09   

musiałbyś jeździć dość gwałtownie i nieekonomicznie by tyle palił myślę... 1.6 przy ostrej jeździ ale dobrze ustaewiony to w mieście ok 13-13,5 bierze, twój trochę mniej powinien myślę... jeszcze wtrysk... zależy - w jakim stanie filtry, zapłon (!) tj kable , świece itp, jak gaz ustawiony (!) i jaka instalka czy byle jaka czy lepsiejsza... jeśli jeździsz wolniej i ekonomicznie to to spalanie takie wtedy jest za duże troszkę; instalacja dość świeża, więc chyba nie najtańsza najprostsza myślę oraz nie czepiałbym się reduktora - jego stanu (zużytego przecież Ci nei dali.. chyba... :D ), prędzej ustawienia instalacji bym brał pod uwagę i stan zapłonu...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
garik 


Wiek: 61
Dołączył: 15 Kwi 2008
Posty: 111
Skąd: Przywidz
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 20-06-2008, 08:02   

dzięki za wszelkie info w temacie!-jeszcze jedno pytanko: jak zablokować termostat w obudowie filtra"na zimne"?(silnik na jednopunktowym wtrysku, więc obudowa filtra wiadomo taka wielka)
_________________
garik
Fiat Tempra ' 92 1.6 i.e.cat. benz/gaz
     assistance
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-06-2008, 14:14   

wsadź rękę otwór, przesuń klapkę tak aby zamknąć dopływ ciepłego (ten z tyłu) i wkręć od góry wkręta, żeby ją trzymał :)
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
dzanusz 



Wiek: 37
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 30
Skąd: Poznań//Rokietnica
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 25-06-2008, 23:50   

no wybieram sie wkoncu z nim na regulacje mysle i mam nadzieje ze da rade zjechac do 10l na 100km i bylo dla mnie jak najbardziej ok wtedy...zobacyzmy co da rade zrobic...i tez filtr od gazu wymienic....

co do reszty inne filtry sa wymienione...

a jezdze tak do 100km/h czasem ale bardzo rzadko mu depne wiecej...poprostu mam taka trase jak jezdze do roboty...i stoja chwile czasami troche na swiatlach...ale i tak to zaduzo pali...

zobaczymy co da regulacja...rhx za rade
_________________


Jaki dzień w moim życiu był najpiękniejszy?? To nie był dzień, to była noc. :D
     assistance
 
 
szwedek 


Wiek: 51
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 13
Skąd: Ciechanów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-07-2008, 17:03   

Mam instalacje tartarini i w zaden sposób nie mogę podkręcić obrotów na jałowym biegu.Obroty 500/600 i jak na luzie biore zakręt zgaśnie.Kręciłem śrubą na reduktorze ale maxmalne podkręcenie dało 600ob/m to strasznie mało
_________________
TEMPRA 1.6 GAŻNIK. GAZ. 94R.
     assistance
 
 
tymek 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 48
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 314
Skąd: Janów
Województwo: Opolskie
Wysłany: 02-08-2008, 20:52   

mielnia102, witaj mam pytanko jezeli mi sie istalka lpg nie włacza to jest wina przekaznika bo zawsze przekaznik klikał i kontrolki sie swieciły na przełaczniku a teraz echo jezdze na pb a nie mam czasu zajrzec pod maske czy wymiana tego przekaznika to główna przyczyna tego?
     Moneta
 
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 03-08-2008, 00:41   

tymek110976 przekaźnik masz tylko od odcięcia wtrysku i jak on padnie to auto chodzi na gazie z benzyną (chociaż przekaźniki akurat bardzo rzadko padają). Klika elektrozawór od gazu. Sprawdź czy jest podłączony dobrze, dobrze jest też go wyczyścić (ten zawór na trzpieniu pod cewką), a może być też po prostu spalony bezpiecznik i dlatego kontrolki Ci się na zapalają na centralce. Zakładając oczywście że centralka jest sprawna.
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
tymek 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 48
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 314
Skąd: Janów
Województwo: Opolskie
Wysłany: 03-08-2008, 11:37   

dzieki za rade zobacze ......

** Dodano: 05-08-2008, 21:47 **
jak to mówia fachowcy najpierw zaczynamy od pierdoły bezpiecznik zasniedział i nie łączył jak tylko go ruszyłem instalka zadziałała dzieki........ :)
_________________
BLUE MISTRESS [1.6i.e]
tam mnie znajdziecie:)http://radiobff.wix.com/radiobff
     Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 30-08-2008, 16:41   

tymek110976 napisał/a:
jak to mówia fachowcy najpierw zaczynamy od pierdoły bezpiecznik zasniedział i nie łączył jak tylko go ruszyłem instalka zadziałała dzieki.....

Mozesz mi powiedziec gdzie ten bezpiecznik sie znajduje :?: ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load