sprawy lpg |
Autor |
Wiadomość |
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 11-03-2008, 18:15
|
|
|
mielnia102,
Gdybym sobie zakupił interfejs pomógł bys mi w próbie zmniejszenia spalania LPG bo teraz mam 13l/100km |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
mielnia102
Dołączył: 01 Mar 2008 Posty: 39 Skąd: przemyśl
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 11-03-2008, 20:21
|
|
|
Jasne bardzo chentnie nawet dysponóje wszystkimi programami do lpg |
_________________ BYłY;
FIAT 127 ABARTH
FIAT REGATA S85
OMEGA2.0
R 19 SHAMADE
NOI WKOńCU JEST TEMPRA |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 11-03-2008, 20:44
|
|
|
Sciagłem sobie program bingo m taki sam urzywa mój gazownik i chciał bym wiedziec jakimi parametrami moge sie bawic bez mozliwosci jakichs powarzniejszych uszkodzen. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 11-03-2008, 22:02
|
|
|
mielnia102, no jesli w fiacie trza kontrolke odcinac to wytłumacz mi dlaczego kumplowi w 2,0 8V swieci sie ta kontrolka a po lekkim wcisnieciu pedału gazu gasnie? Dzieje sie tak zarówno na LPG jak i na Pb? |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
mielnia102
Dołączył: 01 Mar 2008 Posty: 39 Skąd: przemyśl
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 12-03-2008, 18:06
|
|
|
No właściwie żadnymi,jeśli wogle niemasz pojencia co jest co w programie tego co robisz najlepiej prześlij mi to bingo co masz ty na emaila abyśmy napewno mieli te same wersie programu i pomoge ci to ustawić telefonicznie www.mielnia102@wp.pl
** Dodano: 12-03-2008, 18:08 **
W jakim 2.0 8 v fiatowskim niema takiego i niepomyl kontrolki wtryskiwacza z kontrolką check engine |
_________________ BYłY;
FIAT 127 ABARTH
FIAT REGATA S85
OMEGA2.0
R 19 SHAMADE
NOI WKOńCU JEST TEMPRA |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-03-2008, 19:24
|
|
|
Witam, mam taki problem. Swego czasu gaz w mojej temprze strzelal w filtr powietrza z wiadomym skutkiem. Przyczyna byly zle swiece...nie zawsze jedna z nich dawala iskre....ale byl do zaoobserwowania ogolny problem z zalplonem i samochod i na gazie i na benzynie zwyczajnie przerywal. Dzisiaj zaczal znowy strzelac, wiec wymienilem znowu swiece i co? na benzynie wszystko ok, a na gazie strzela...i to juz mnie dziwi, cos z zaplonem napewno, ale co? czy jednak jestem w bledzie i cos nei tak z instalacja gazowa?
SPRAWA DZISIAJ ROZWIAZANA - PEKNIETY BYł PALEC ROZDZIELACZA. POZDRAWIAM |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 12-03-2008, 19:54
|
|
|
mielnia102 napisał/a: | W jakim 2.0 8 v fiatowskim niema takiego i niepomyl kontrolki wtryskiwacza z kontrolką check engine |
mielnia102, to jest napewno kontrolka od wtryskiwacza (marchewa) |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
mielnia102
Dołączył: 01 Mar 2008 Posty: 39 Skąd: przemyśl
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 13-03-2008, 20:31
|
|
|
MANIUTEK sprawdz kopułke czy są wszystkie styki i czy niema na nich narośli jeśli jest to do wymiany razem z palćem to kosztuje grosze,i kable zapłonowe jeśli są stare to w kosz jeśli są firmy janmor to tymbardziej w kosz i jeśli byś kupował kable to tylko firmy sentech
** Dodano: 13-03-2008, 20:33 **
EGON opisz mi jaki rysunek jest na tej kontrolce bo cośty mi tu ściemniasz albo ja jeste piekarz a nie monter |
_________________ BYłY;
FIAT 127 ABARTH
FIAT REGATA S85
OMEGA2.0
R 19 SHAMADE
NOI WKOńCU JEST TEMPRA |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-03-2008, 21:54
|
|
|
mielnia102 napisał/a: | MANIUTEK sprawdz kopułke czy są wszystkie styki i czy niema na nich narośli jeśli jest to do wymiany razem z palćem to kosztuje grosze,i kable zapłonowe jeśli są stare to w kosz jeśli są firmy janmor to tymbardziej w kosz i jeśli byś kupował kable to tylko firmy sentech
** Dodano: 13-03-2008, 20:33 **
EGON opisz mi jaki rysunek jest na tej kontrolce bo cośty mi tu ściemniasz albo ja jeste piekarz a nie monter |
kable sa 3-miesieczne firmy bosh, kopulke z palce zmienialem na nowa tez ze 3 miesiace temu, ale palec przez przypadek zlamalem i zalozylem stary palec, ktory demontowalem wczesniej, jest lepiej, ale dla swietego spokoju jutro jade po nowy palec, cale 9zl kosztuje:) pozdrawiam |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 13-03-2008, 22:23
|
|
|
mielnia102, niewiem jak ją opisac taka podłuzna i jakby cos z niej wylatywało (rozpryskiwało)
Podobna do wtryskiwacza diesla |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
mielnia102
Dołączył: 01 Mar 2008 Posty: 39 Skąd: przemyśl
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 14-03-2008, 17:38
|
|
|
W jakim to aucie sie świeci i jaki tam jest śilnik dokładnie |
_________________ BYłY;
FIAT 127 ABARTH
FIAT REGATA S85
OMEGA2.0
R 19 SHAMADE
NOI WKOńCU JEST TEMPRA |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 14-03-2008, 22:38
|
|
|
mielnia102, Tipo 2,0 8v Swieci sie na wolnych obrotach zarówno na LPG i Pb wystarczy tknąc pedał gazu i kontrolka gasnie |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
mielnia102
Dołączył: 01 Mar 2008 Posty: 39 Skąd: przemyśl
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 15-03-2008, 10:38
|
|
|
A czy razem znią nieświeci sie kontrolka ładowania |
_________________ BYłY;
FIAT 127 ABARTH
FIAT REGATA S85
OMEGA2.0
R 19 SHAMADE
NOI WKOńCU JEST TEMPRA |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 15-03-2008, 15:22
|
|
|
mielnia102 napisał/a: | A czy razem znią nieświeci sie kontrolka ładowania |
Nie nie swieci sie |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
mielnia102
Dołączył: 01 Mar 2008 Posty: 39 Skąd: przemyśl
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 16-03-2008, 20:18
|
|
|
No to coś siedzi w elektryce auta,jakaś zwora lub przepięcie, bo kontrolka wtrysku załanczana jest przez kompa w taki sposub że do jej zapalenia błąd musi trwać 30 sekund , i kolejne 30 s po utracie błendu do wygaszenia , wienc niema morzliwoci chwilowego odpalenia tej kontrolki |
_________________ BYłY;
FIAT 127 ABARTH
FIAT REGATA S85
OMEGA2.0
R 19 SHAMADE
NOI WKOńCU JEST TEMPRA |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 16-03-2008, 23:29
|
|
|
mielnia102 napisał/a: | kontrolka wtrysku załanczana jest przez kompa w taki sposub że do jej zapalenia błąd musi trwać 30 sekund , i kolejne 30 s po utracie błendu do wygaszenia , wienc niema morzliwoci chwilowego odpalenia tej kontrolki |
No to ciekawe, nie wiedziałem tego, no to kolega musi cos z tym zrobic
Tylko ze dziwne ze działa ona akurat na pedał gazu i wcale nie muszą obroty wzrastac wystarczy musnąc pedał |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Przemek
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Lis 2007 Posty: 54 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-03-2008, 12:30
|
|
|
Witam. Mam pytanko do Mielni 102. Mam Tempre 1.6 z motorem 835c1.000. Mam taki problem. Pali się kontrolka od wtrysku. Byłem w serwisie fiata zdjagnozowali brak styku na mase na sondzie lambda ale tylko na gazie i padającą sąde. Odłączyli mi sonde od instalacja gazowei i chwilowo ustało. Wymieniłem sonde na nową orginał Boscha i podłączyłem na nowo przewody od instalacji gazowej do sondy u gazownika. Ale jest nadal ten sam błąd brak styku na mase na gazie. Ostatnio odwiedziłem znajomego gazownika który montował podobne instalacje z takimi komputerami gazowymi i mówi że już jch niemontuje bo było więcej reklamacji niż intalacji. Zaproponował mi założenie emulatora sondy lambda. Ale zauważyłem że nadal kontrolka się świeci a on nato że to może być błąd od wtryskiwacza. Ale czy wtedy niepowinno pokazać też błędu na kompie w serwisie a nie tylko sonde lambda? Co jeszcze zuważyłem że mam szczeline na łączeniu kolektora z dwururką przed sądą i na benie mam ponad 1000 obr na ciepłym silniku i szarpie niema siły iść i dużopali. Założyłem dlatego emulator żeby nie świrował na gazie jest wmiare jak po resecie odpalam na krótko z samego gazu. |
_________________ Fiat Tempra 1.6 ie+gaz(Dolot i wydech Węglarski Motor Sport + BLOS) |
|
|
|
|
mielnia102
Dołączył: 01 Mar 2008 Posty: 39 Skąd: przemyśl
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 17-03-2008, 17:45
|
|
|
Przemku jaki masz komputer gazowy bo wygląda na to że coś siedzi w elektroniće gazowej,jeśli po odłączeniu lpg od sondy na pb jest ok |
_________________ BYłY;
FIAT 127 ABARTH
FIAT REGATA S85
OMEGA2.0
R 19 SHAMADE
NOI WKOńCU JEST TEMPRA |
|
|
|
|
Przemek
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Lis 2007 Posty: 54 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-03-2008, 18:03
|
|
|
Właśnie wróciłem do domu i szybko zerknąłem napisane jest na nim Lambda Control System NEO K1. Zapomniałem dodać że ta kontrolka zapala się dopiero po przekroczeniu temperatury 70 stopni przez silnik. Niezależnie czy odpale na gazie czy na benzynie. Zauważyłem jeszcze wczoraj że mam nieszczelny wydech na łączeniu kolektora wydechowego z dwórurką przed sądą lambda. Czy to może mieć wpływ na takie zamulenie. Mnie osobiście wydaje się że tak bo zczytuje że jest zadużo tlenu w spalinach i dodaje paliwa i przestawia zapłon a po przełączeniu na gaz jest zmulony ciężko wchodzi w obroty z wolnych do tych 2000-3000 i wyżej. Muszę bardzo wolno dawać gaz to wtedy niepowiem poleci nawet te 150 ale chcąc jechać dynamicznie szarpie słabo się zbiera. Co zaobserwowałem przy gwałtownym wciśnięciu wyje silnik i niechce iść jakby się dusił a wystarczy lekko odjąć gazu i jest lepiej. A i czy emulator sondy się jakoś reguluje rozumiem że musi najpierw dobże chodzić na benzynie? |
_________________ Fiat Tempra 1.6 ie+gaz(Dolot i wydech Węglarski Motor Sport + BLOS) |
|
|
|
|
mielnia102
Dołączył: 01 Mar 2008 Posty: 39 Skąd: przemyśl
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 18-03-2008, 19:33
|
|
|
No szczelny układ podstawowo muśi być,emulator jaknajbardziej jest strojony,ale mimo to jeśli masz emulator sondy niema prawa sie swieciś błąd na gazie niewarzne czy masz szczelny układ czy nie bo jak sama nazwa wskazóje emulujie czyli okłamójie kopa.Wygląda na to że ktoś sie rypną z podłączeniem emula, jagbyś mugł to zrub fotke wtyczki sondy tam gdzie są wlutowane przewody od emula tak żeby było widać kolory kabli ,bo to jest jakiś,ewidentny błąd montera |
_________________ BYłY;
FIAT 127 ABARTH
FIAT REGATA S85
OMEGA2.0
R 19 SHAMADE
NOI WKOńCU JEST TEMPRA |
|
|
|
|
Przemek
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Lis 2007 Posty: 54 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-03-2008, 20:42
|
|
|
Przeglądałem wczoraj sieć i znalazłem gdzieś na stronie BRC iż reguluje się emulatory ale na zasadzie rozgrzać silnik przełączyć na gaz na pare sekund poczym wracamy na benzynke i sprawdzamy jak zachowuje się lambda czy ubogo czy bogato. Jak źle to przekręcamy regulacje na emulatorze i powtarzamy czynność do uzyskania mieszanki chwilowo bogatej po przełączeniu na benzynke a pochwili ma być stechiometryczna. Ale żeby tak ustawić muszę mieć szczelny wydech. Co jeszcze dziś zauważyłem. Kupiłem nowe klemy i zaczołem wymiane zaczołem od "-" ale jakiś fajans bo przy skręcaniu cała się rozleciała. Marketowe z firmy Botari za 11 zł. Na takiej popękanej pojechałem do szwagra do klepu i sprzedał mi ołowiane za 3 zł sztuka. Co ciekawe na tej popękanej samochód lepiej ciągną nieszarpał przy mocnym wciśnięcui pedału gazu na gazie. |
_________________ Fiat Tempra 1.6 ie+gaz(Dolot i wydech Węglarski Motor Sport + BLOS) |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-03-2008, 21:47
|
|
|
egon11 napisał/a: | mielnia102, Tipo 2,0 8v Swieci sie na wolnych obrotach zarówno na LPG i Pb wystarczy tknąc pedał gazu i kontrolka gasnie |
Ustaw TPS i nie będzie tego problemu...
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 18-03-2008, 23:00
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | Ustaw TPS i nie będzie tego problemu... |
Rozwin bo nie jarze |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 19-03-2008, 08:15
|
|
|
egon11 napisał/a: | GrzesiekK. napisał/a: | Ustaw TPS i nie będzie tego problemu... |
Rozwin bo nie jarze |
TPS - czujnik położenia przepustnicy, jeśli jest źle wyregulowany wywala błąd i wali Ci po oczach kontrolka wtrysku, na podstawie wskazań TPS ecu wtrysku wie w jakim położeniu aktualnie jest przepustnica i uwzględniając dane z innych czujników [sonda lambda, czujnik temp. silnika, czujnik temp.zasysanego powietrza, MAP sensor] ustala odpowiedni czas wtrysku czyli dawkę PB.
Przy źle ustawionym TPS auto może poszarpywać w trakcie jazdy, palić za dużo lub nie mieć należytej dynamiki [w zależności czy TPS zawyża czy zaniża kąt uchylenia przepustnicy].
W celu należytego wyregulowania TPS musisz sprawdzić dwie rzeczy:
- na puszczonym gazie przepustnica nie może być całkiem zamknięta, fabrycznie ustawia się kąt statyczny uchylenia przepustnicy na 8-13 stopni
- przy zamkniętej przepustnicy tak należy wyregulować położenie TPS aby sygnał z niego podawany na ecu wtrysku wynosił 0,5V +/- 0,05V, w tym celu jeśli nie masz dostępu do fiatowskiego egzaminera wpinasz w środkowy pin wtyczki TPS dowolny woltomierz [najlepiej ustawić mały zakres pomiarowy 1-2V] i mierzysz względem masy i tak delikatnie manewrujesz TPS aby uzyskać te 0,5V.
Mam nadzieję że trochę wyjaśniłem.
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 19-03-2008, 09:05
|
|
|
GrzesiekK., wyjasniłes i to bardzo duzo, dzieki
Ale pusniecie pedału gazu nie wiąze sie z przyspieszeniem obr. silnika (tak mi sie zdaje) wystarczy go poprostu musnąc |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
|