Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Bandażowanie kolektora wydechowego
Autor Wiadomość
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 17-01-2010, 13:24   Bandażowanie kolektora wydechowego

Jeżeli macie jakieś ciekawe info na temat tego zabiegu to się dorzućcie. Ja na razie wiem, że trzeba to robić na mokro, dla lepszego spasowania. Końce zaciskać opaskami. Taki bandaż wypala się ok 3 dni. Potem można go dla wzmocnienia pomalować farbą wysokotemperaturową i wolniej się będzie kruszył. Tyle wiem

Moim zamysłem jest wstawienie kolektora rurowego, ale jak nie wyjdzie ta operacja to i tak będę bandażował seryjny kolektor. Dolot będę miał bardzo krótki i potrzebuję jak najniższej temperatury pod maską. Opłaca się bandażować tylko kolektor, czy jeszcze dalej portki też? Chodzi o temperaturę.
_________________
     Moneta
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-01-2010, 20:07   

mrk69, ja laik jestem i z tym bandażem to chodzi o to żeby kolektor oddawał mniej ciepła do komory silnika?
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 17-01-2010, 20:12   

konikks napisał/a:
oddawał mniej ciepła do komory silnika
i idąc dalej szybciej nagrzewał katalizator
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-01-2010, 09:19   

Raczej nie chodzi o katalizator, ale pewnie skutek uboczny taki będzie.

mrk69, dokłądnie tak jak piszesz, na mokro kłaść, w rękawiczkach bo może pokłuć.

Czy dwururkę też? Wszystko zależy jak długi będziesz miał kolektor.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-01-2010, 15:06   

na barana od tipo 2.0 16v wchodzi 16 metrow bandaza, poza zmniejszeniem temp. pod maska wzrasta temp wewnatrz kolektora= wieksze cisnienie i predkosc "wylotu" spalin moze pozytywnie wplywac na wymiane ladunku w silniku, a poza tym bajerancko wyglada<lol>

  
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-01-2010, 21:42   

No tragedii nie ma :)

Ale kółko na stole Ci zostało :lol:
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
  
     Moneta
 
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-01-2010, 22:32   

Cytat:
Ale kółko na stole Ci zostało :lol:


o faktycznie! taka redukcja masy:) a tak serio to walki balansowe mocno "poredukowane" ze tak powiem , wiec kolko sie nie przyda, w miejscu gornego jest teraz przerobiona pompa wody z regaty z mocowaniem silnika{ motor leci do regaty "sedicivalvole" taki autorski projekt:D}



  
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-01-2010, 23:03   

Domyśliłem się,ze coś dłubane z wałkami :)
Dobrze że zostawiłeś 'łapę' kolektora wydechowego. Bez niej lubią pękać ;)
Uwaga również na łapę olejową. Lubi spod niej kapać olej jak jest średnio złożone, na jakieś rzeźbione uszczelki.

Powodzenia :)
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-01-2010, 23:35   

Cytat:
Uwaga również na łapę olejową. Lubi spod niej kapać olej jak jest średnio złożone, na jakieś rzeźbione uszczelki.


masz na mysli wspornik smoka pompy oleju przykrecany do stopy podpory walu czy ogolnie "lape" silnika zintegrowana z podstawka na filtr oleju? Tego wielkiego i naprawde ciezkiego odlewu u mnie nie bedzie, mocowanie silnika inaczej rozwiazane, poza tym kto widzial zeby do badz co badz sportowej wersji tipo robic tak ciezkie zeliwne dziadostwo,przeciez to wazy wiecej niz polos z podpora:) w themie jakos potrafili podobny element zrobic z aluminium, nie specjalnie widac wlochom zalezalo na zejsciu z masy.Ja prawdopodobnie wstawie malutka i lekka podstawke pod filtr oleju z regaty i przystawke do chlodnicy oleju z uno turbo.Generalnie nie chce zeby z pierwotnych 890 kilo z seryjnym 1300 sohc regata utyla z tym silnikiem i malymi upgradeami w zawieszeniu i hamulcach do wiecej niz 950 kilo.Moze sie uda:)
  
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 18-01-2010, 23:36   

Moderator - Koniec offa :lalala:
_________________
     Moneta
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-01-2010, 08:33   

Mówię o tej dużej łapie z miejscem na filtr oleju :) Ja mam aluminiową :D
Ale skoro silnik będzie inaczej zamontowany i nie będzie opierał się o tą łapę, to luz. Można o tym zapomnieć =)

mrk69 napisał/a:
Moderator - Koniec offa :lalala:

Już nie będę :)
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Rudiger 


Wiek: 46
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 130
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 19-01-2010, 08:54   

Znajomy niedawno bandażował rurowca w swej dłubanej Ładzie 2107 przygotowanej do KJSów. Zauważył dużą różnicę. Do tej pory, w czasie treningów, temperatura wody niebezpiecznie zbliżała się do zagotowania. Po bandażowaniu mówi że nie przekracza 90, choćby nie wie jak się starał.
  
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-01-2010, 09:38   

po zawinieciu kolektora mozna jeszcze ciasno owinac poszczegolne rury cienkim drucikiem ze stali nierdzewnej w odstepach co np 5cm zwoj,lub gesciej na odcinku najblizej asfaltu, taki drucik dostepny w budowlanych marketach, ja tego patentu nie stosowalem , ale znajomy z bardzo obnizonym autem zawinal drucikiem i sobie chwali bo juz mu badz co badz dosc drogiego bandaza nie rozrywa pod autem przy kazdorazowym zjechaniu z asfaltu w droge gruntowa i kontakcie podwozia z "gleba".Kumpel mowi tez ze silnik pracuje mniej metalicznie, ciszej, nie wiem co o tym sadzic, to tylko cienki pasek azbestu:) z drugiej strony jednak kolektor rurowy jest bardzo cienkoscienny w porownaniu do zeliwniaka i napewno bardziej przenosi dzwieki na zewnatrz.
  
 
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 09-03-2010, 19:44   

Panowie, odkopuje temat, gdzie moge dostać takie bandaże i jak się one fachowo nazywają?
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 09-03-2010, 20:56   

http://www.allegro.pl/ite...r_sportowy.html
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 09-03-2010, 21:10   

jelcyn, poszedłeś na łatwizne, a ja w między czasie dowiedziałem się że można je dostać za grosze, mam juz nawet adres stronki i się jutro zapytam, pozatym Ci z "alegro" kupują ją i sprzedają jako "taśma termoizolacyjna" na kolektror a ma ono zastosowanie w przemyśle ciepłowniczym na dużo większa skale a 15zł za metr to gruba przesada.
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 09-03-2010, 21:19   

a do jakich temperatur nagrzewa się taki kolektor podczas normalnej jazdy na PB ? a na LPG ?
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 09-03-2010, 21:24   

myśle że tak przy normalnej jeździe do 500 stopni, może mniej ale wiem że przy jeździe pod górke czy ostrym butowaniu może osiągnąć temperature plastyczności.
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 09-03-2010, 21:30   

Larry075, a myślisz że na LPG będzie dużo większa ta temp?
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 09-03-2010, 21:51   

Nie pamiętam jak się dokładnie nazywało ale w porównaniu do liczby oktanowej paliwa, lpg ma coś około 68-75 zależnie od jakości. Temperatura spalania nie jest dużo większa więc różnica będzie mała, a czy to ma jakieś znaczenie? Dlaczego pytasz?
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-03-2010, 22:41   

Pod Warszawą jest firma która ponoć sprzedaje takie taśmy, a ogólnie produkują kominy ;)
Przejeżdzam koło nich kilka razy w tygodniu, i jakoś ciągle nie mogę się do nich wybrać ;D
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 10-03-2010, 00:41   

Larry075 napisał/a:
Nie pamiętam jak się dokładnie nazywało ale w porównaniu do liczby oktanowej paliwa, lpg ma coś około 68-75 zależnie od jakości. Temperatura spalania nie jest dużo większa więc różnica będzie mała, a czy to ma jakieś znaczenie? Dlaczego pytasz?


niestety ale masz błedne informacje. liczba oktanowa gazu jest wyższa niż benzyny i wynosi ok 105 oktanów. dla nie wtajemniczonych dodam że to nie liczba oktanowa decyduje o mocy silnika czy ilosci spalanego paliwa. o tych rzeczach decyduje wartość energetyczna paliwa i chodź w tym przypadku LPG ma wartość również wyższą. teoretycznie LPG spala się kulturalniej, nie wsytepuje spalanie stukowe oraz wartość energetyczna jest wyższa lecz czemu auto spala gazu więcej i ma mniej mocy w przypadku prostych instalacji ? rzecz leży w gęstości obu paliw. ciesz siłą rzeczy ma większą gęstość niz gaz.problem również leży w samej konstrukcji silnika, gdyż od początku nie był on przystosowany do jazdy na gazie lecz benzynie. zastosowanie instalacji sekwencyjnej niweluje problem mniejszej mocy lecz nadal wymagana jest większa ilośc gazu niż PB do przejechania np 100km
Luczu napisał/a:
Larry075, a myślisz że na LPG będzie dużo większa ta temp?

samo izolowanie kolektora ma celu poprawienie osiągów i parametrów pracy silnika, zaś przełączenie na gaz znacznie te parametry pogarsza, więc akcje typu jazda na LPG i owijanie kolektora zupełnie mija się z celem. temperatura spalania gazu jest równiez wyższa więc izolowanie kolektorów tym bardziej mija się z celem
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 10-03-2010, 11:13   

Leśniczy, nie uważałeś, kolektora nie bandażuje się po to, żeby był cieplejszy, tylko po to, żeby nie grzał komory silnika, a tych głupot o PB i LPG nie chce mi się nawet komentować.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 10-03-2010, 12:49   

nie wiem może się mylę ale już raz przeczucie mnie nie zawiodło zaryzykuję i tym razem ...

Leśniczy, = avenger85 = sony ?

Może jestem przewrażliwiony ale sprawdźcie to dokładnie :)
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 10-03-2010, 13:09   

jelcyn napisał/a:
tych głupot o PB i LPG nie chce mi się nawet komentować.

Ale dlaczego głupot :?:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load