Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Bandażowanie kolektora wydechowego
Autor Wiadomość
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-03-2010, 13:16   

jelcyn, mógłbyś te głupoty jednak skomentować.
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 10-03-2010, 14:15   

jelcyn napisał/a:
a tych głupot o PB i LPG nie chce mi się nawet komentować.


czemu uważasz to za głupoty ? to są wszystko informacje wiarygodne znalezione na stronach w necie

konikks napisał/a:
jelcyn, mógłbyś te głupoty jednak skomentować.

co uważacie za głupoty ? że liczba oktanowa LPg jest wyższa niż benzyny albo że LPG auto spala więcej bo ma mniejszą gęstość niż benzyna ? bo nie rozumiem tych aluzji ?

** Dodano: 10-03-2010, 14:18 **
Luczu napisał/a:
nie wiem może się mylę ale już raz przeczucie mnie nie zawiodło zaryzykuję i tym razem ...

Leśniczy, = avenger85 = sony ?

Może jestem przewrażliwiony ale sprawdźcie to dokładnie :)


nie mam nic wspólnego z kolegą, który dostał kopa za obrażanie innych
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 10-03-2010, 14:20   

......


Leśniczy, avanger85 albo sony jak tam wolisz ... Nie uważasz że skoro 2 razy zostałeś zbanowany to na siłę nie powinieneś się tu pchać ?

Jaki nick sobie byś nie dał i tak Cię znajdę bo ludzie się nie zmieniają. Od dłuższego czasu czytam Twoje posty i wiem że Ty to Ty.

Nic się nie zmieniłeś.


ps. Dla czego zawsze ja go muszę znaleźć ?:/


jak ktoś mi nie wierzy niech da znać na PW to go oświecę ( admini )


Nie musicie dziękować

** Dodano: 10-03-2010, 14:21 **
Leśniczy napisał/a:
nie mam nic wspólnego z kolegą, który dostał kopa za obrażanie innych


nie ośmieszaj się ...
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 10-03-2010, 14:24   

Luczu napisał/a:
......


Leśniczy, avanger85 albo sony jak tam wolisz ... Nie uważasz że skoro 2 razy zostałeś zbanowany to na siłę nie powinieneś się tu pchać ?



wow spokojnie zupełnie nie wiem o co chodzi
i proszę nie rzucać jakiś śmiesznych oskarżeń w moja stronę
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 10-03-2010, 14:26   

Leśniczy, z mojej strony to wszystko. Zobaczymy co na to moderatorzy.

** Dodano: 10-03-2010, 15:02 **
Leśniczy napisał/a,

samo izolowanie kolektora ma celu poprawienie osiągów i parametrów pracy silnika, zaś przełączenie na gaz znacznie te parametry pogarsza, więc akcje typu jazda na LPG i owijanie kolektora zupełnie mija się z celem. temperatura spalania gazu jest równiez wyższa więc izolowanie kolektorów tym bardziej mija się z celem




Skoro LPG nagrzewa kolektor do wyższej temp. to tym bardziej potrzebne jest bandażowanie żeby było chłodniej pod machą.

A jak wiadomo LPG lubi zimne powietrze bardziej niż PB
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 10-03-2010, 15:43   

owszem masz racje ale weźmy pod uwagę że temp pod maską gwałtowanie wzrasta gdy temp. kolektora jest znacznie wyższa niż normalna czyli kiedy auto dostaje po garach.a przecież nikt nie ciągnie do 6000 obr na LPG, znaczy sie nikt rozsądny tak nie robi. ogólnie rozumiem takie projekty jak stosowanie takich bandaży np. w silniku sedici, które jest stworzone do jazdy na wysokich obrotach. a przypuszczam że w 1.4 LPG pomysł mijający sie z celem. zresztą niech ktoś owinie i da znać :)
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 10-03-2010, 15:52   

Leśniczy napisał/a:
przypuszczam że w 1.4 LPG pomysł mijający sie z celem


a mnie się wydaje, że w ogóle taki zabieg w normalnym aucie to coś na wzór założenia stożka albo "sportowych" świec itp. zabiegi " tuningujące "

Chyba, że faktycznie ktoś chce robić auto to takie coś jest jak najbardziej wskazane
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 10-03-2010, 17:11   

Leśniczy napisał/a:
....o tych rzeczach decyduje wartość energetyczna paliwa i chodź w tym przypadku LPG ma wartość również wyższą...



A kto Ci kolego takich głupot nagadał, weź książkę i doczytaj ;] LPG ma niższą wartość opałową niż PB!!!

** Dodano: 10-03-2010, 17:27 **
bart128 napisał/a:
Cytat:
Ale kółko na stole Ci zostało :lol:


o faktycznie! taka redukcja masy:) a tak serio to walki balansowe mocno "poredukowane" ze tak powiem , wiec kolko sie nie przyda, w miejscu gornego jest teraz przerobiona pompa wody z regaty z mocowaniem silnika{ motor leci do regaty "sedicivalvole" taki autorski projekt:D}

[url=http://img132.images...088.jpg]Obrazek[/URL]

[url=http://img8.imagesha...106.jpg]Obrazek[/URL]



Kanał olejowy w bloku dający oliwę na środkowe panewki wałków wyważających zaślepiony od góry czy zabijane "pełne" panewki w miejsce ori.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-03-2010, 17:29   

dlatego spala się go więcej niż pb. przecież to oczywiste =)
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 10-03-2010, 17:32   

Raku, wiesz ja nie wiem, może nie jaki Leśniczy coś nowego odnośnie paliw LPG stworzył i my tu nie wiemy a chłop Nobla ma dostać ;]
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 10-03-2010, 18:40   

GrzesiekK. napisał/a:
Raku, wiesz ja nie wiem, może nie jaki Leśniczy coś nowego odnośnie paliw LPG stworzył i my tu nie wiemy a chłop Nobla ma dostać ;]


to nie ja wymyśliłem :)

http://www.rybacki.pl/query/query_lista.php?kat=19

chociaż tu wartości podane są kg,a kilogram LPG to znacznie więcej niż 1L PB
po przejściu na Litry wychodzi że wartość energetyczna gazu jest mniejsza :)
http://www.bp.com/generic...ntentId=3000417
  
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-03-2010, 21:16   

w tipo 1400 azbest na rurze to sztuka dla sztuki, ale w sedici fabrycznie baran byl osloniety takimi nakladkami chyba z blachy wyprofilowanymi na ksztalt rur ,nie wiem czy w przestrzeni pomiedzy rura a oslona byla jakas wloknina szklana czy azbestowa , czy tylko "termos" powietrzny:) dosc czesty patent w troche bardziej wysilonych silnikach, np w ferrari dino czy lanci stratos, w kazdym razie moj kolektor byl tej oslony pozbawiony bo to prawie 20 letni zabytek z 91 roku:), z tad nowe bandaze.


tu na przekroju sedi ladnie widac oslone barana:

[IMG=http://img717.images...open.jpg][/IMG]

edit:

co do usuwania walkow balansowych to niestety zrobilem to tylko czesciowo w dosc prostacki sposob, oba walki sa uciete za panewka ,zabezpieczone przed przemieszczaniem i wysunieciem sie{brak tylnego segera} gorny jest obciety do plaszczyzny bloku i zaslepiony,"przykrywa" go pompa wody z regaty, dolny zostawilem z lozyskiem po ktorym "slizga" sie pasek klinowy , tak ze po pol kazdego walka nadal tkwi w bloku robiac za "zaslepki" zeby nie tracic cisnienia oleju,podnoszac niepotrzebnie mase silnika,
  
  
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 10-03-2010, 21:22   

Miałem w moim 16V i kolektor w płaszczu i bez i powiem że tak samo gorąco pod maskę w obu wypadkach było ;]

** Dodano: 10-03-2010, 21:25 **
Leśniczy napisał/a:
GrzesiekK. napisał/a:
Raku, wiesz ja nie wiem, może nie jaki Leśniczy coś nowego odnośnie paliw LPG stworzył i my tu nie wiemy a chłop Nobla ma dostać ;]


to nie ja wymyśliłem :)

http://www.rybacki.pl/query/query_lista.php?kat=19

chociaż tu wartości podane są kg,a kilogram LPG to znacznie więcej niż 1L PB
po przejściu na Litry wychodzi że wartość energetyczna gazu jest mniejsza :)
http://www.bp.com/generic...ntentId=3000417



No widzisz trzeba było od razu doczytać a nie głupoty bez zastanowienia pisać i z gęby cholewę robić ;]
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 10-03-2010, 22:19   

btw, jak chodzi o oktany, to dla gazu wynosi ,,0''. słownie ZERO <-- jest to procentowy udział któregoś węglowodoru w paliwie. Dlatego, nigdy nie może wynosić więcej jak 100 (znajdźcie mi wódkę powyżej 100% to pogadamy) a po drugie w LPG ten węglowodór nie występuje. Odpowiednikiem oktanów dla LPG jest liczba METANOWA, tak jak do diesli liczba cetanowa. do reszty sam się przyznałeś
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 10-03-2010, 22:46   

[OffTopic mode]
masz racje ale stwierdzenie iż LPG posiada liczbe oktanową powyżej 100 jest również słuszne.

nie chcę się kłócić ale wiarygodne źródła podają iż liczba oktanowa LPG wynosi 90-120 ( najczęściej 105 ) zaś liczba metanowa 60-80 --- źródło http://www.drewnozamiastbenzyny.pl/lpg-autogaz/


"Liczba oktanowa LPG wynosi 90-120" --- źródło http://pl.wikipedia.org/wiki/LPG



"Testy na silnikach wzorcowych różnych rodzajów LPG wykazały, że najlepsze własności antystukowe spośród węglowodorów obecnych w LPG posiada metan (odpowiadające liczbie oktanowej rzędu 120), a najgorsze propan (odpowiadające liczbie oktanowej rzędu 100)."

** Dodano: 10-03-2010, 22:55 **
chciałem jedynie uświadomić kolegę Larry075, iż liczba oktanowa LPG podana przez niego jest błędna. i najwidoczniej źle zrobiłem że chciałem kogoś uświadamiać.
postaram się więcej nie wyprowadzać nikogo z błędu bo nie ma o co walczyć dla mnie nie ma znaczenia ilość oktanowa/metanowa LPG bo na tym nie jeżdżę :)
no może z wyjątkiem służbowego seja ;D


[OffTopic End ]

wracając do tematu spotkał ktoś barany do 2.0 8v ? lub możliwe jest zmodyfikowanie baranów od vectry 2.0 8v ( c20xe ) aby podeszły do fiata ?
  
  
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 10-03-2010, 23:07   

Boże, napisałem post, dłuugiii i odcieli mi internet, krew mnie zalała. Ogólnie chodzi o to co napisaliście wyżej.

Cytat:
częściowo masz racje ale stwierdzenie iż LPG posiada liczbe oktanową powyżej 100 jest również słuszne.

Liczba oktanowa to odporność na spalanie stukowe, LPG (gaz) posiada liczbe metanową - ogólnie też odporność na spalanie stukowe. Nie rozumiem dlaczego nie może być więcej niż 100? Wcale nie jest to procentowy udział czegoś tam w czymś tam i nie podaje się jej w procentach. Przynajmniej tego nauczyłem się w szkole od "fachowców" i "fachowych" książek. Paliwa lotnicze mają więcej niż 100. Różne źródła różnie podają - nie wnikam - samochód pracuje.

Co do wartości energetycznej gazu to nie możemy tutaj kierować się doświadczeniami ze spalania np. Mam dwie stacje - jedną we wsi a drugą oddaloną o 7 km. U mnie gaz kosztuje 2.29 więc skuszony tym że tam kosztuje 1.89 pojechałem, zatankowałem i spalił mi prawie 22litry/100km (normalnie 13) więc jakość ma znaczenia a w Polsce każdy wie jak to jest.

Cytat:
wiarygodne źródła podają iż liczba oktanowa LPG wynosi 90-120 ( najczęściej 105 ) zaś liczba metanowa 60-80


Nie określa się liczby oktanowej dla LPG (replay)! Wiarygodnym źródłem informacji jest książka wydana w iluś tam tysiącach sztuk a nie strona którą może napisać każdy z nas (tak samo z wikipedią).

Pozatym pozostawiając temat LPG (chyba że ktoś chce jeszcze podyskutować) zajmijmy się bandażowaniem tych kolektorów. Myśle że czy to maluch czy lamborgini a nawet ursus każdy wolal by ładnie owinięty kolektor niż zardzewiały, brudny kawałek rury? To jest dla mnie argument "za" wprowadzeniem tego pomysłu w życie. Jeśli ktokolwiek zainwestuje w ten pomysł chodź złotówke i będzie z tego zadowolony - będzie to powód dobrej inwestycji.

Cytat:
chciałem jedynie uświadomić kolegę Larry075

"jak się bawić to się bawić"... jeśli podasz mi skan, artykuł czy cokolwiek innego, co będzie wskazywało że twoja racja jest lepsza czekam na PW. Pozatym te wszystkie strony które właśnie czytasz aby się wyedukować i zabłysnąć (nie mówie że to złe), dawno juz przeglądałem.
ps. Pochodź po internecie a zobaczysz że racji jest więcej niż "moja" i "twoja". Pozdrawiam
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 10-03-2010, 23:19   

ale ja tu nie chcę niczym "błyskać" nie takie mam intencje :)
przelałem tu na forum to co znalazłem w necie w miejscach, które uważam za wiarygodne,aby inni mogli z tego skorzystać. co najwidoczniej okazało się błędem bo nie potrzebnie "igram z ogniem" chyba nie którzy wiedzą o co chodzi więc się już dzisiaj zamykam i przestaje działać innym na nerwy
pozdrawiam

sorki za offtopa
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 10-03-2010, 23:23   

no ok, ale zadam Ci tylko pytanie, czym kierujesz się sortując strony na wiarygodne czy nie. Chęci masz dobre ale nie zabardzo wiesz jak je ulokować, zainwestuj w książki i wróć z garstką konkretnych informacji - na forum się przyda a i Ty wyjdziesz z błędu.
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 11-03-2010, 00:30   

oktan, C8H18, związek org., alifatyczny węglowodór nasycony, ciecz; składnik benzyn; jego izomer, izooktan (2,2,4-trimetylopentan), jest stosowany (w mieszankach wzorcowych) do określania liczby oktanowej — LO (LO izooktanu = 100).
W przeciwieństwie do niektórych ja będę się kłócił, bo wiem że mam rację. http://encyklopedia.pwn.pl/haslo.php?id=3950617
,,wikipedia, sama prawda, sam edytowałem''
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 11-03-2010, 06:23   

Leśniczy napisał/a:


wracając do tematu spotkał ktoś barany do 2.0 8v ? lub możliwe jest zmodyfikowanie baranów od vectry 2.0 8v ( c20xe ) aby podeszły do fiata ?


Kupujesz barany od 2.0 16V, docinasz sobie nową flanszę i spawasz zamiast starej flanszy od 8V, prosta robota, nawet na tym forum pewna osoba ma tak zdlubany wydech.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-03-2010, 08:31   

Nie jest tak kolorowo jak piszesz :P

w 8v kanały są jak jajko, a w 16v leżąca elipsa :)

Ale idzie to zrobić ;D
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 11-03-2010, 22:58   

Raku napisał/a:
Nie jest tak kolorowo jak piszesz :P

w 8v kanały są jak jajko, a w 16v leżąca elipsa :)

Ale idzie to zrobić ;D


Sie wie że inny kształt kanałów, jednak to nie problem z jajowatej rury okrągłą zrobić ;]
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-03-2010, 23:06   

No tak, ale w garaży przydomowym raczej się tego nie zrobi :P
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 12-03-2010, 17:13   

Raku napisał/a:
No tak, ale w garaży przydomowym raczej się tego nie zrobi :P


Zależy jaki kto ma ten przydomowy garaż, u mnie i acetylen stoi więc to żaden problem :P
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 30-03-2010, 21:28   

Chciałbym odświerzyć temat, załatwiłem sobie te bandaże na próbke (kawałek) i do dziś myślałem "a po co?". Lubie sobie czasem posiedziec w garażu z fiacikiem i nagle mnie olśniło, w moim 1.4S kolektory są po jednej stronie (co w innych markach trudno spotkać), okazuje się że po jeździe kolektor dolotowy jest nie do dotknięcia - w końcu pod nim jest kawał rury o temp. ponad 1000stopni. Teraz się nie dziwie że tipo ma aż takie spalanie gazu (14litrów) - silnik poprostu się męczy. I tu pytanie, odkręcenie kolektorów = planowanie i nowe uszczelki, jest może jakiś sposób aby to odizolować? Raczej nie dam razy owinąć ich tą taśmą?
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load