Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Bandażowanie kolektora wydechowego
Autor Wiadomość
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 30-03-2010, 21:32   

Larry075 napisał/a:
o temp. ponad 1000stopni
chyba trochę przesadziłeś, przy łagodnej jeździe spaliny mają nie więcej jak 800. rura będzie jeszcze trochę chłodniejsza.;)
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 30-03-2010, 21:36   

Pomalowałem je kiedyś farbą do 1000 stopni coś ala guma i zeszło odrazu, pozatym u mnie raczej jazda mieszana (lubie czasem przycisnąć), co nie zmienia faktu że dolot bardzo się grzeje a to jest problem.
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 30-03-2010, 21:37   

tak, grzeje się, jest to pewien problem, ale raczej nie 1000 stopni, nie przesadzaj ;)
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 30-03-2010, 21:39   

Jelcyn, warto dodać że to LPG

Larry075, no 1.4 i 1.6 mają taki układ tych rurek. Nie wiem jak w innych autach ale tu kolektor dolot. jest " chłodzony " płynem chłodniczym
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 30-03-2010, 21:40   

Jelcyn, nie ważne czy 800 czy 1000, nie to jest dla mnie istotne. Masz moze jakieś konkretne rozwiązanie mojego problemu? Myślałem czy aby czasem nie owinąc dolotu, i tak w końcu będzie miał zimniej niż teraz.

Cytat:
Nie wiem jak w innych autach ale tu kolektor dolot. jest " chłodzony " płynem chłodniczym


W większości silników które miałem u siebie na warsztacie takie było rozwiązanie techniczne. Kolektor jednak nie ma temperatury 90ciu stopni jaka panuje w przewodach z cieczą chłodzącą, jak się dotknełem kolektora aby wyczyścić reduktor gazu to... no właśnie mi skóra z palca zeszła... :roll:

ps. Nie wiem dokładnie czy w tipo tak jest, te kolektory były wypełnione i ciecz przepływała przez środek pod gaźnikiem (oddzielone ścianką) a u mnie w ogóle jest z deczka inaczej. Jutro sprawdze.
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 30-03-2010, 21:42   

Larry075, bandaż :D jeśli ci na tym tak bardzo zależy to możesz owinąć. Luczu, to z chłodzeniem to nie wiedziałem :D
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 30-03-2010, 21:45   

Jelcyn napisał/a:
Luczu, to z chłodzeniem to nie wiedziałem


teraz się zastanawiam czy jakiejś głupoty nie walnąłem haha ... ale jakiś wąż wchodzi z wodą.

Larry075, A czy odkręcając dolotowy nie dało rady by owinąć wydechowego ?
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 30-03-2010, 21:46   

Luczu, Tak to LPG ale nie do końca - silnik jeździ na przemian na LPG i benzynie - mniej więcej równe przebiegi.
Jelcyn, To owijać dolot czy wydech - szczerze to do wydechu trudniejszy dostęp ale dolot chyba nie pójdzie mu na dobre?

ps. Dolotowy jest z aluminium, jest szansa że przez tyle lat nieodkręcania będzie trzeba go planować a autko jest w ciągłej eksplatacji a nie mam u siebie do tego sprzętu - tylko w mieście i pewnie też będzie to troche trwało. Więc odkręcanie nie wchodzi w gre
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 30-03-2010, 21:56   

Larry075, aż takim ekspertem nie jestem, ale bandażuje się wydech. Jak chcesz się bawić przy dolocie, to zapewnij mu łatwiejszy dostęp do chłodnego powietrza z zewnątrz.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 30-03-2010, 23:14   

podejrzewam że odkręcenie kolektorów oraz ich splanowanie i nowe uszczelki dadzą lepszy efekt niż owijanie taśmą Larry075, a czy jesteś pewien że twoje wysokie spalanie LPG jest wynikiem kiepskiego stanu kolektorów i ich temperatury ? teoretycznie jeśli nie masz kata ( a nie masz ) to spaliny powinny mieć "luźniej"

wspominałeś że kolektor dolotowy jest gorący, np. u mnie w 2.0 kolektor jest zimny przy spokojnej jeździe. łapię temperaturę dopiero przy "pałowaniu". ogólnie zimny przy spokojnej jeździe jest odkąd założyłem stożka, na oryginalnym filtrze zawsze był gorący.

ogólnie mam też taki szalony pomysł na zmniejszenie temp. pod maską. można usunąć uszczelkę przy masce i grilu tak aby pod maskę wpadało chłodne powietrze. może nie wiele tego będzie ale zawsze coś :)
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 30-03-2010, 23:16   

Leśniczy napisał/a:
np. u mnie w 2.0 kolektor jest zimny


w 2.0 masz kolektor wydechowy po drugiej stronie silnika a nie bezpośrednio pod ssącym
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 31-03-2010, 08:30   

Leśniczy, masz w 2.0 przekładkę izolującą pod kolektorem ssącym. To też mocno ogranicza nagrzewanie się ssaka od samej głowicy.
W hondach to się nazywa Headshield i robi na przykład hondata. A my mamy w 2.0 seryjnie takie cuś ;)
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 31-03-2010, 13:39   

Tylko że po co podkładka jak kolektor praktycznie jest obok wydechu (mówie o przylgni) i nawet podkładka by nic nie pomogła.

Cytat:
podejrzewam że odkręcenie kolektorów oraz ich splanowanie i nowe uszczelki dadzą lepszy efekt niż owijanie taśmą Larry075, a czy jesteś pewien że twoje wysokie spalanie LPG jest wynikiem kiepskiego stanu kolektorów i ich temperatury ? teoretycznie jeśli nie masz kata ( a nie masz ) to spaliny powinny mieć "luźniej"


Po pierwsze to nie masz pojęcia o czym mówisz, poczytaj troche literatury, zdobądź troche cennego doświadczenia i wróć z "Dobrą radą" bo narazie to czysty spam. Niby w jaki sposób przylgnia wpływa na zmiane temperatury elementu?

Po drugie to przylgnie aluminiowe szlifuje się (a raczej frezuje - planuje) z powodu jego utleniana. Wiadomo że aluminium sie łatwo utlenia, powstają nierówności. No i co w przypadku gdy zakładasz taki kolektor bez planowania? Uszczelka nie przylega tak jak powinna, powstają przedmuchy itp. Być może w przypadku kolektora nie ma to takiego znaczenia jak przy głowicy ale jednak wole nie stosować druciarstwa.


Cytat:
wspominałeś że kolektor dolotowy jest gorący, np. u mnie w 2.0 kolektor jest zimny przy spokojnej jeździe. łapię temperaturę dopiero przy "pałowaniu". ogólnie zimny przy spokojnej jeździe jest odkąd założyłem stożka, na oryginalnym filtrze zawsze był gorący.

W czołgu pewnie też dolot jest zimny tylko co to zmienia w moim przypadku? Mam założyć stożek jak ty? Wiem, wiem, pewnie intercooler przy twoim stożku to grzejnik ale cóż.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Raku, nie wiesz jak się nazywa materiał z którego wykonana jest ta podkładka? Jakiś tekstolit?
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 31-03-2010, 14:07   

http://www.racingforum.pl...showtopic=49026
w twoim przypadku to pewnie nie zda egzaminu.
Spokojnie możesz spróbować owinąć wydechowy kolektor, i dalej taśmą, bandażem.
Na pewno pozytywnie wpłynie na temperaturę pod maską. Jest wielce prawdopodobne że i zmniejszy się temperatura w kolektorze ssącym.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-03-2010, 15:18   

Larry075 kombinujesz jak kon pod gore, jezdzilem pare lat temu fiatami 128 z poczatku lat 70tych z silnikiem 1300 sport, dziadkiem silnika 1400 z tipo , rozebralem z 10 takich i podobnych silnikow i nigdy nie widzialem wzerow na kolektorze ssacym na plaszczyznie przylegania z blokiem, ktore by byly wieksze niz rysa na szkle i ktorych by nie "zniwelowala" grubosc nowej miekkiej uszczelki, to byly prawie 40 letnie silniki wiec w 15 letnim tipo wzery w kolektorze? zeby planowac az? na jakim goownie to auto musialoby jezdzic w ukl. chlodzenia....

kolektor ssacy zostaw w spokoju, owin bandazem zeliwniaka wydechowego, nie wiem jak w tipo ale w 128 byla taka blaszana "pic na wode" oslonka pomiedzy kolektorem ssacym i wydechowym z chwytem goracego powietrza do filtra pow. przykrecana na 3 srubki m8 do kol, wydechowego, w wersjach 128 uczestniczacych w zawodach mozna czasem zauwazyc zamiast tej oslonki domowym sposobem zrobiona oslone termiczna z podwojnej{z izolacja pow w srodku} blachy aluminiowej o znacznie wiekszej powierzchni niz seryjna ,i oczywiscie azbest na wydechu, mozesz sobie samemu jakas oslone zrobic, faktycznie jest tam goraco na tyle ze np wersje turbo tego silnika maja elektryczny wentylator podobny do dmuchawy oraz "dukty" plastikowe ktorymi chlodniejsze powietrze zassane przez wentylator jest wdmuchiwane pod kol. ssacy dokladnie na wtryskiwacze zeby je ochlodzic. Tak ze oslona kol wydechowego i zimny dolot pow do gaznika, i tyle
_________________
Solo italiana automobili da Cracovia
  
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 31-03-2010, 16:08   

Larry075, wiesz że jesteś strasznie nie miły ? szczególnie biorąc pod uwagę że ktoś stara sie pomóc ? mógłbyś to docenić,a nie od razu traktować to jako spam.
zupełnie nie wiem co ma stożek do IC jeśli mówimy o jednostkach wolnossących ? i co to wogóle za porównanie. czy ja wspominałem że IC w porównaniu z moim stożkiem to grzejnik ? nie rozumiem czemu jesteś taki złośliwy.
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 31-03-2010, 22:06   

bart128, Być może masz racje z tym kolektorem, jednak zdażyło mi się że po podkręceniu kolektora wydechowego był on zupełnie powyginany - przylgnia a kolektor ssący miał taką powierzchnie przylegającą, którą można było zdrapać wkrętaniem - 18 letni ford sierra 2.0 DOHC EFi. Być może nie będzie to potrzebne w moim fiaciku ale kto wie.

Cytat:
kolektor ssacy zostaw w spokoju, owin bandazem zeliwniaka wydechowego, nie wiem jak w tipo ale w 128 byla taka blaszana "pic na wode" oslonka pomiedzy kolektorem ssacym i wydechowym z chwytem goracego powietrza do filtra pow. przykrecana na 3 srubki m8 do kol, wydechowego, w wersjach 128 uczestniczacych w zawodach mozna czasem zauwazyc zamiast tej oslonki domowym sposobem zrobiona oslone termiczna z podwojnej


W tym problem że nie ma tam dostępu na tyle, aby to zrobić bez odkręcania kolektora... Jutro zwórce szczególną uwage na osłonke przyczepioną do kolektora wydechowego (ciepłe powietrze). W głowie chodził mi pomysł o tej podkładce, poprostu przykręcił bym kawałek płytki np. teflonowej czy porcelany pokrytej aluminium.
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-04-2010, 08:14   

tak, rozumiem, co masz na mysli, mowiac zebys zostawil w spokoju kol ssacy mialem na mysli zebys go nie owijal niczym, trzeba go zdemontowac dla latwego wyjecia kol wydechowego.


mowiac o podkladce teflonowej masz na mysli podkladke w ksztalcie uszczelki pomiedzy kol ssacy a glowice? to nic nie da moim zdaniem w tym konkretnie silniku, bo jesli zostawisz obieg cieczy w kol ssacym to praktycznie nic nie zmienisz w nagrzewaniu sie kolektora, jesli zaslepisz obieg cieczy to zmniejszysz moze temp,wydluzysz czas nagrzewania sie kolektora od innych elementow silnika ale, poniewaz masz auto na gazniku moze dojsc w skrajnym przypadku{ zima trasa spokojna jazda zimny dolot} do oblodzenia gaznika:) mialem taki zabawny przypadek w drodze do Zakopanego jadac fiatem 127 mk1 z silnikiem typu fire{swap} tam byla elektryczna grzalka w kol ssacym, nie obieg cieczy a ja przy swapie motoru nie podpialem tego albo przez niewiedze albo przeoczenie, mialem zimny dolot pow z pod zderzaka,no i gaznik zamienil sie w rzezbe z cukru:) pedal gazu zatrzymal sie w jednej pozycji itp atrakcje a wcale nie bylo minus dwadziescia tylko na granicy zera i duza wilgotnosc, jednak w silniku fire kolektory sa po przeciwnych stronach, w sohc rodziny lamprediego jak u Ciebie takie zjawisko ma jeszcze mniejsza szanse wystapienia
_________________
Solo italiana automobili da Cracovia
  
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 01-04-2010, 10:11   

bart128 napisał/a:
tam byla elektryczna grzalka w kol ssacym,


w naszych silnikach jest " jeż " Podgrzewa kolektor.
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 02-04-2010, 22:35   

Tak czytam i czytam i nie wiem co mam wam napisać ;] zajmujecie się duperelami zamiast coś konstruktywnego zrobić, bandażowanie kolektora ssącego?? po co ;] zamiast pchać kasę w bandaż azbestowy kupcie sobie nową uszczelkę głowicy a jak ją już będziecie mieli to czapka z auta i porting kanałów, poprawa zaworów, taniej i efektywniej ...
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 03-04-2010, 13:33   

GrzesiekK.,głupoty gadasz i zachwile dojdziemy do tego ze trzeba swamp zrobić bo ten silnik sie nie nadaje. Po pierwsze samochód jest w ciągłej eksplatacji i nie może stać więcej niż dwa dni. Pytałem o duperela bo to mnie interesuje, nie mam zamiaru podnosic mocy tylko delikatnie usprawnić układ dolotowy.

Cytat:
taniej

Bandaż na kolektor to wydatek 30-50zł a z tego co piszesz:
Dobra uszczelka pod głowice - 50-70zł
Planowanie głowicy (aluminiowa) 50zł
Nie mam w domu jeszcze szlifierki ręcznej więc polerka kanałów będzie musiał wykonać warsztat i zgadnij ile weźmie?
Co masz na myśli mówiąc "poprawa zaworów"?

Napisalem o bandażowaniu kolektora ssącego aby nie odbierał temperatury od wydechu, ciągle przepływająca przez niego ciecz utrzyma jego temperature, jak juz napisałem wcześniej dostęp jest trudny a nie chce przy nim siedzieć kilka godzin...
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 03-04-2010, 14:02   

po zdjęciu obudowy filtra powietrza(3-5miut) masz stosunkowo łatwy dostęp do kolektora wydechowego. samo bandażowanie będzie łatwiejsze i szybsze niż dolotu ze względu na prostszy kształt tej części. Dodatkowo chyba lepiej zmienić dolot na stożkowy z air box-em, wymiana nie jest skomplikowana i jak masz dopasowaną część to nie zajmie więcej niż pół godziny. Od tego co napisał GrzesiekK. to faktycznie zaraz wyjdzie, że robimy swap-a albo generalny remont silnika, a nie o to nam chodzi. Nie zmienia to faktu, że bandaż na dolocie nie ma sensu. Ale jak wiadomo, zrobisz jak zechcesz.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 03-04-2010, 17:16   

Jelcyn, no i na takiej wypowiedzi zalezało mi najbardziej!
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 03-04-2010, 19:51   

Larry075, coś się tak uniósł??? Uraziło że napisałem że duperelami się zajmujecie? A jak inaczej nazwać bandażowanie kolektora ssącego?? Kolego zajrzyj w swoją głowicę i zobacz ile masz fabrycznych niedoróbek po odlewie w kanałach ssących, fabryka niezbyt się w tym względzie stara, wystarczy weekend poświęcić i będa efekty.

Jeśli nie wiesz tak podstawowych spraw jak to co rozumiem poprzez poprawę zaworów to sorry ale o czym mamy rozmawiać i tym bardziej nie wyskakuj mi że głupoty piszę!!!

Wiesz jest taki mądry człowiek Guy Croft, napisał książkę o modyfikacjach silników fiata, jest w formie PDF do upolowania w sieci, poczytaj, zobacz jak się modyfikuje zawory i wystające części prowadnic zaworowych w kanał ssący, jak obrabia kanały i dopiero zaczynaj myśleć czym poprawić sprawność układu ssącego.

Nie chcesz unieruchamiać auta, kup za grosze głowicę i zrób ją od podstaw, uwierz mi jesteś niemal wszystko zrobić w stanie sam, nie trzeba do tego mega-profi narzędzi

Wiesz bandaż na dolocie to jak naklejka GTI na golfie 1.6 ....
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 03-04-2010, 22:02   

Mi wcale nie przeszkadzają obecne niedoróbki w głowicy, zwisa mi czy fabryka sie starała czy nie, Tipo chodzi lepiej niż niektóre auta "lepszych" marek i nie mam zamiaru rozkręcać fabrycznie złożonego silnika bo ktoś chce się pomondrować.

Cytat:
Jeśli nie wiesz tak podstawowych spraw jak to co rozumiem poprzez poprawę zaworów to sorry ale o czym mamy rozmawiać i tym bardziej nie wyskakuj mi że głupoty piszę!!!


Dotknełeś się bardzo rozległego tematu bo jesli chodzi o zawory to można z nimi zrobić wszystko, od wprasowania większych gniazd pod większe zawory aż po ich polerke... Nie mówiłem że głupio piszesz tylko głupoty a w moim rozumieniu to nie związane zabardzo z tematem i za chwile z zapałek zrobimy garaż "domowym sposobem".

Cytat:
kup za grosze głowicę i zrób ją od podstaw,


No to znajdź mi głowice która będzie szczelna, z dobrymi przylgniami zaworowymi i nie pozacieranymi prowadnicami? I w dodatku za grosze! Chyba kolego mi się zdaje ale jesteś dobrym teoretykiem...

Cytat:
uwierz mi jesteś niemal wszystko zrobić w stanie sam, nie trzeba do tego mega-profi narzędzi


To czekam na tutorial jak splanować głowice domowym sposobem, jak zebrać materiał i obrobić kanały - tak że by zrobić w której niż tydzień machania papierem ściernym.

I tym optymistycznym akcentem doszliśmy do tego że bandażowanie kolektora to "wiocha", no to jestem wieśniakiem i zaryzykuje. (ps. lubie jeździć z zimnym łokciem).

Cytat:
Wiesz jest taki mądry człowiek Guy Croft, napisał książkę o modyfikacjach silników fiata, jest w formie PDF do upolowania w sieci,

A za to wypada podziękować - chętnie się z nią zapoznam - poszukam!
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load