Bandażowanie kolektora wydechowego |
Autor |
Wiadomość |
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 17-01-2010, 13:24 Bandażowanie kolektora wydechowego
|
|
|
Jeżeli macie jakieś ciekawe info na temat tego zabiegu to się dorzućcie. Ja na razie wiem, że trzeba to robić na mokro, dla lepszego spasowania. Końce zaciskać opaskami. Taki bandaż wypala się ok 3 dni. Potem można go dla wzmocnienia pomalować farbą wysokotemperaturową i wolniej się będzie kruszył. Tyle wiem
Moim zamysłem jest wstawienie kolektora rurowego, ale jak nie wyjdzie ta operacja to i tak będę bandażował seryjny kolektor. Dolot będę miał bardzo krótki i potrzebuję jak najniższej temperatury pod maską. Opłaca się bandażować tylko kolektor, czy jeszcze dalej portki też? Chodzi o temperaturę. |
_________________
|
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-01-2010, 20:07
|
|
|
mrk69, ja laik jestem i z tym bandażem to chodzi o to żeby kolektor oddawał mniej ciepła do komory silnika? |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 17-01-2010, 20:12
|
|
|
konikks napisał/a: | oddawał mniej ciepła do komory silnika | i idąc dalej szybciej nagrzewał katalizator |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-01-2010, 15:06
|
|
|
na barana od tipo 2.0 16v wchodzi 16 metrow bandaza, poza zmniejszeniem temp. pod maska wzrasta temp wewnatrz kolektora= wieksze cisnienie i predkosc "wylotu" spalin moze pozytywnie wplywac na wymiane ladunku w silniku, a poza tym bajerancko wyglada<lol>
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-01-2010, 22:32
|
|
|
Cytat: | Ale kółko na stole Ci zostało |
o faktycznie! taka redukcja masy:) a tak serio to walki balansowe mocno "poredukowane" ze tak powiem , wiec kolko sie nie przyda, w miejscu gornego jest teraz przerobiona pompa wody z regaty z mocowaniem silnika{ motor leci do regaty "sedicivalvole" taki autorski projekt:D}
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-01-2010, 23:35
|
|
|
Cytat: | Uwaga również na łapę olejową. Lubi spod niej kapać olej jak jest średnio złożone, na jakieś rzeźbione uszczelki. |
masz na mysli wspornik smoka pompy oleju przykrecany do stopy podpory walu czy ogolnie "lape" silnika zintegrowana z podstawka na filtr oleju? Tego wielkiego i naprawde ciezkiego odlewu u mnie nie bedzie, mocowanie silnika inaczej rozwiazane, poza tym kto widzial zeby do badz co badz sportowej wersji tipo robic tak ciezkie zeliwne dziadostwo,przeciez to wazy wiecej niz polos z podpora:) w themie jakos potrafili podobny element zrobic z aluminium, nie specjalnie widac wlochom zalezalo na zejsciu z masy.Ja prawdopodobnie wstawie malutka i lekka podstawke pod filtr oleju z regaty i przystawke do chlodnicy oleju z uno turbo.Generalnie nie chce zeby z pierwotnych 890 kilo z seryjnym 1300 sohc regata utyla z tym silnikiem i malymi upgradeami w zawieszeniu i hamulcach do wiecej niz 950 kilo.Moze sie uda:) |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 18-01-2010, 23:36
|
|
|
Moderator - Koniec offa |
_________________
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Rudiger
Wiek: 46 Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 130 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 19-01-2010, 08:54
|
|
|
Znajomy niedawno bandażował rurowca w swej dłubanej Ładzie 2107 przygotowanej do KJSów. Zauważył dużą różnicę. Do tej pory, w czasie treningów, temperatura wody niebezpiecznie zbliżała się do zagotowania. Po bandażowaniu mówi że nie przekracza 90, choćby nie wie jak się starał. |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-01-2010, 09:38
|
|
|
po zawinieciu kolektora mozna jeszcze ciasno owinac poszczegolne rury cienkim drucikiem ze stali nierdzewnej w odstepach co np 5cm zwoj,lub gesciej na odcinku najblizej asfaltu, taki drucik dostepny w budowlanych marketach, ja tego patentu nie stosowalem , ale znajomy z bardzo obnizonym autem zawinal drucikiem i sobie chwali bo juz mu badz co badz dosc drogiego bandaza nie rozrywa pod autem przy kazdorazowym zjechaniu z asfaltu w droge gruntowa i kontakcie podwozia z "gleba".Kumpel mowi tez ze silnik pracuje mniej metalicznie, ciszej, nie wiem co o tym sadzic, to tylko cienki pasek azbestu:) z drugiej strony jednak kolektor rurowy jest bardzo cienkoscienny w porownaniu do zeliwniaka i napewno bardziej przenosi dzwieki na zewnatrz. |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 09-03-2010, 19:44
|
|
|
Panowie, odkopuje temat, gdzie moge dostać takie bandaże i jak się one fachowo nazywają? |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 09-03-2010, 21:10
|
|
|
jelcyn, poszedłeś na łatwizne, a ja w między czasie dowiedziałem się że można je dostać za grosze, mam juz nawet adres stronki i się jutro zapytam, pozatym Ci z "alegro" kupują ją i sprzedają jako "taśma termoizolacyjna" na kolektror a ma ono zastosowanie w przemyśle ciepłowniczym na dużo większa skale a 15zł za metr to gruba przesada. |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 09-03-2010, 21:19
|
|
|
a do jakich temperatur nagrzewa się taki kolektor podczas normalnej jazdy na PB ? a na LPG ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 09-03-2010, 21:24
|
|
|
myśle że tak przy normalnej jeździe do 500 stopni, może mniej ale wiem że przy jeździe pod górke czy ostrym butowaniu może osiągnąć temperature plastyczności. |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 09-03-2010, 21:30
|
|
|
Larry075, a myślisz że na LPG będzie dużo większa ta temp? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 09-03-2010, 21:51
|
|
|
Nie pamiętam jak się dokładnie nazywało ale w porównaniu do liczby oktanowej paliwa, lpg ma coś około 68-75 zależnie od jakości. Temperatura spalania nie jest dużo większa więc różnica będzie mała, a czy to ma jakieś znaczenie? Dlaczego pytasz? |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 10-03-2010, 00:41
|
|
|
Larry075 napisał/a: | Nie pamiętam jak się dokładnie nazywało ale w porównaniu do liczby oktanowej paliwa, lpg ma coś około 68-75 zależnie od jakości. Temperatura spalania nie jest dużo większa więc różnica będzie mała, a czy to ma jakieś znaczenie? Dlaczego pytasz? |
niestety ale masz błedne informacje. liczba oktanowa gazu jest wyższa niż benzyny i wynosi ok 105 oktanów. dla nie wtajemniczonych dodam że to nie liczba oktanowa decyduje o mocy silnika czy ilosci spalanego paliwa. o tych rzeczach decyduje wartość energetyczna paliwa i chodź w tym przypadku LPG ma wartość również wyższą. teoretycznie LPG spala się kulturalniej, nie wsytepuje spalanie stukowe oraz wartość energetyczna jest wyższa lecz czemu auto spala gazu więcej i ma mniej mocy w przypadku prostych instalacji ? rzecz leży w gęstości obu paliw. ciesz siłą rzeczy ma większą gęstość niz gaz.problem również leży w samej konstrukcji silnika, gdyż od początku nie był on przystosowany do jazdy na gazie lecz benzynie. zastosowanie instalacji sekwencyjnej niweluje problem mniejszej mocy lecz nadal wymagana jest większa ilośc gazu niż PB do przejechania np 100km
Luczu napisał/a: | Larry075, a myślisz że na LPG będzie dużo większa ta temp? |
samo izolowanie kolektora ma celu poprawienie osiągów i parametrów pracy silnika, zaś przełączenie na gaz znacznie te parametry pogarsza, więc akcje typu jazda na LPG i owijanie kolektora zupełnie mija się z celem. temperatura spalania gazu jest równiez wyższa więc izolowanie kolektorów tym bardziej mija się z celem |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 10-03-2010, 11:13
|
|
|
Leśniczy, nie uważałeś, kolektora nie bandażuje się po to, żeby był cieplejszy, tylko po to, żeby nie grzał komory silnika, a tych głupot o PB i LPG nie chce mi się nawet komentować. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 10-03-2010, 12:49
|
|
|
nie wiem może się mylę ale już raz przeczucie mnie nie zawiodło zaryzykuję i tym razem ...
Leśniczy, = avenger85 = sony ?
Może jestem przewrażliwiony ale sprawdźcie to dokładnie |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 10-03-2010, 13:09
|
|
|
jelcyn napisał/a: | tych głupot o PB i LPG nie chce mi się nawet komentować. |
Ale dlaczego głupot |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
|