Obroty spadają, oraz.... |
Autor |
Wiadomość |
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-09-2012, 20:05
|
|
|
KrzychuB, w tym silniku nie ma zaworka cut off.Jesli hamuje sie silnikiem sonda wykrywa uboga mieszanke a jednoczesnie gaz w pozycji zamknietej i czujnik polozenia to widzi komputer poprostu odcina prad od wtryskiwacza.Tak realizowane jest cut off.
U mnie ojawia sie to tak.Jade powiedzmy 100kmh na 5 biegu.Puszczam gaz i silnik wyraznie hamuje.Zuzycie paliwa rzeczywiscie wynosi wtedy 0 bo nawet na moim elektronicznym ekonomizerze jest 0.Rowniez sonda pokazuje maksymalnie uboga mieszanke.Sprawdzalem wszystko podczas jazdy.I dzieje sie to do momentu gdy na obrotomierzu jest jakies 1500 obr.Wtedy czuc delikatne szarpniecie i znowu wtryskiwacz zaczyna sie otwierac i podawac paliwo.W efekcie silnik lekko znowu zaczyna ciagnac.Jezeli taki efekt wystepuje tzn ze zarowno sonda jak i czujnik polozenia przepustnicy pracuja prawidlowo.Silnik oczywiscie musi byc rozgrzany do min 50 st.C.Ponizej tej temp hamowania silnikiem nie czuc a to dlatego ze sonda jeszcze jest za zimna i nie pracuje.
Pisalem Ci juz co przechodzilem z obrotami u siebie na pb.Inaczej sie to objawialo ale pomagalo tylko zdjecie i zalozenie wtyczki z tego niebieskiego czujnika temperatury.Wtyczka byla lekko peknieta i choc nie powinno miec to wplywu to jednak wymienilem na nowa i od tamtej pory(ze 2 mce juz)nie bylo ani razu problemow z obrotami.Niemcy walczyli 3 lata i nie znalezli.Stawiam ze to bylo problemem.
U Ciebie sytacja jest bardziej skomplikowana bo masz LPG.Sam nie wiem co Ci poradzic.Takich objawow nigdy nie mialem. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 20-09-2012, 20:19
|
|
|
punkt wyjscia jest taki,ze trzeba ogarnac autko na Pb. |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 21-09-2012, 18:24
|
|
|
kamilsitek1983, dlatego przed chwilą zrobiłem reset kompa i jutro będę na samym Pb jeździł. Także zobacze co dalej |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-09-2012, 18:47
|
|
|
KrzychuB, mozliwe ze gazownik zalozyl Ci emulator sondy lambda wiec masz rozciety czarny przewod sondy i podlaczony przez to ustrojstwo.Sprawdz czy nie jest wciety jakis przewod w wiazke idaca od sondy.Dopiero wtedy probuj na benzynie pojezdzic.
A tak wogole to najlepiej wywalic to ustrojstwo calkiem.Ja tak zrobilem w 2.o jak mialem odrazu i 3 lata jezdzilem bez tego.Wiem ze duzo ludzi to wywala i dopiero wtedy jest dobrze. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-09-2012, 19:33
|
|
|
KrzychuB, na zdjeciu nie widze ale poszukaj plastykowej skrzyneczki z napisem ,,Emulator sondy lambda"Powinna byc opisana. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 21-09-2012, 19:49
|
|
|
shagger78, gdzie powinna byc zlokalizowana a na sonde luknę jutro ile tam kabli jest
** Dodano: 22-09-2012, 21:24 **
i wielkie g.... reset nie pomógł... |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
vego21
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-09-2012, 20:27
|
|
|
KrzychuB, kolega shagger78, powiedział jak namierzyć. Reset dobrze zrobiony? |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
vego21
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-09-2012, 20:38
|
|
|
KrzychuB, w jaki sposób?
Większość wię że odłaczenie aku na dłuższy czas i podłączenie, odpalenie i czekanie na wiatraka działa, jest jeszcze odłączenie i wciskanie stopu, co w moim przypadku i braku LPG jak róźdżka zadziałało, wróciłem do domu |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 22-09-2012, 20:41
|
|
|
vego21 napisał/a: | jest jeszcze odłączenie i wciskanie stopu, co w moim przypadku i braku LPG jak róźdżka zadziałało, wróciłem do domu |
to robiłem i nic i nie dało. Na Pb dalej jazda bo na razie jeźdze tylko na tym specjalnie. |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
vego21
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-09-2012, 20:45
|
|
|
To nie wiem, skoro normalny reset i ten na stopa nic nie daje... KrzychuB, u mnie działały oba, mało jeździłem na PB ale jak już przyszło to właśnie jedynie reset kompa pomagał... |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 26-09-2012, 18:12
|
|
|
Sprawdziłem dziś napięcie na wtyczkach od czujników i chyba coś jest nie tak
A-4,6253
B-4,6210
C-11,321
D-4,9892
Chyba 2 pierwsze wartości są złe bo coś mi się obiło o uszy że ma by ok 5.0.... |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-09-2012, 19:34
|
|
|
Jutro postaram sie zmierzyc u siebie a ze mamy te same motory to bedzie porownanie.U mnie od kilku miesiecy wszystko chodzi bez zastrzezen wiec raczej wszystko jest ok.Mierzyles na wlaczonym zaplonie i zgaszonym silniku?
A to jest zlaczka czujnika polozenia walu
B to niebieski czujnik temp.wkolektorze
a co z reszta bo nie kojarze co mierzyles |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 26-09-2012, 19:35
|
|
|
shagger78 napisał/a: | Mierzyles na wlaczonym zaplonie i zgaszonym silniku? |
Tak i też na włączonym oprócz wiadomych czujników bez których nie odpalił |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-09-2012, 19:37
|
|
|
a co to jest C i D.Wiem ze tam do wtrysku idzie zlaczka na 4 pin ale nie wiem miedzy ktorymi mierzyles. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-09-2012, 19:59
|
|
|
Jutro zmierze co sie da i zdam Ci relacje |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-09-2012, 17:49
|
|
|
KrzychuB, mierzylem dzis i zdziwilem sie,bo wyniki mam takie same jak u Ciebie.Czujnik polozenia walu 4.62V.Czujnik temp.niebieski4.62V.Czujnik temp.powietrza przy wtrysku 4.96V.Silniczek krokowy 11.92V
Tez mnie te wyniki zdziwily bo 4.62 to jakby za niskie napiecie bo ma byc rzekomo 5.00V ale skoro mi wszystko dobrze dziala to raczej jest ok.Silnik ma moc,trzyma obroty i malo pali pb.W wekkend bylem w gorach swietokrzyskich i wyszlo 6,1L/100km.Czyli musisz szukac gdzie indziej problemow.Tak mi sie wydaje, |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 27-09-2012, 17:55
|
|
|
shagger78 napisał/a: | Czyli musisz szukac gdzie indziej problemow.Tak mi sie wydaje, |
No to już mi ręce opadają Chyba się nie obędzie bez podjechanie na podpięcie kompem |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-09-2012, 20:26
|
|
|
KrzychuB, na Twoim miejscu to bym odlaczyl wszystko co dolozone od LPG i probowal do ladu doprowadzic jazde na PB.A zerkales na krokowy czy wsuwa sie i wysuwa trzpien jak dodajesz i puszczesz gaz? |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 27-09-2012, 20:37
|
|
|
shagger78, no niby pracuje, ale załatwiłem sobie sprawny używany oryginał od mechanika na podmianke i zobaczę co będzie, gorzej że tam idzie ciasno nad krokowcem przewód od LPG i do kitu dostęp jest... |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 28-09-2012, 09:02
|
|
|
KrzychuB, to ze silniczek krokowy wsuwa sie i wysuwa to tez nie oznacza ze jest sprawny.Jak zauwazyles ma wtyke na 4 pin.Dwa sa do zasilania silniczka a drugie dwa od wylacznika krancowego wbudowanego w silniczek.Mozna to tez sprawdzic miernikim.Jezeli wciskasz lekko palcem trzpien i puszczasz na tych dwoch stykach ma byc obwod lub go nie byc i tak na zmiane.U mnie byl kiedys swego czasu problem z tym wylacznikiem.Rozebralem silnik na mak i dopiero zrozumialem o co w nim chodzi.Wlasnie ta krancowka nie zawsze mi stykala.
Przy okazji jak bedziesz go wymienial wyczysc przepustnice i sprawdz wezyki podcinienia.U mnie sa 3 kolo siebie(wchodza do przepustnicy)Ale wiem ze sa rozne wersje.
Jakbys chcial pomierzyc czujnik polozenia przepustnicy mam cala nowke fabrycznie wyregulowana |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
|