Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kupno Fiata Tipo 1.4 na wtrysku - kilka pytań + auto do ocen
Autor Wiadomość
Tomek1990 


Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 17-12-2012, 16:30   

A możesz , że tak powiem " odnieść się " do reszty postu ?


Bo np. chłodnica i silnik to war - dotknąć nie idzie więc to termostat ? lecz temp na postoju dochodzi do 90C a podczas jazdy spada na tą co zaznaczyłem w zdjęciu wyżej czerwoną strzałką i mechanior mówi , że tak tu jest.


Że co innego jakby silnik był zimny a chłodnica gorąca lub na odwrót.
  
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 17-12-2012, 16:44   

no własnie masz na bank termostat walniety, na postoju to nawet mozesz termostatu nie miec i tez nagrzeje Ci sie do 90stopni, na postoju nie ma przewiewu przez chłodnice i dlatego wszystko sie ładnie nagrzało, na postoju temperature zbija Ci wentylator, a termostat w czasie jazdy gdy sie otworzy obieg idzie na chłodnice i schłada płyn i trzyma te ok 90ztopni, jednak gdzy jest uwalony termostat i otworzy sie przy 70stopniach to tak mniej wiecej bedzioe trzymał, pod tym wzgledem nie słuchaj mechanika, u mnie miałem uwalony termostat i własnie tak było jak u Ciebie, na postoju pieknie 90 a podczas jhazdy ledwo 70, po wymianie termostatu wszystko wróciło do normy i co najważniejsze spalanie spadło z 11,5l na 9l oczywiscie LPG
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Tomek1990 


Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 17-12-2012, 16:49   

Tyle , że u mnie spalanie to 16L na 100km :)



PS : jutro sonde badać będę u elektryka a Ty co byś obstawiał , żę u mnie powoduje te wysokie spalanie ? Jak okażę się , że sonda padła to to spore koszta są ? :(
  
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 17-12-2012, 16:55   

http://allegro.pl/sonda-l...2802909791.html

musisz pamietac przy zakupie sondy by kupic własciwą są z 3 i 2 przewodami, najlepiej kupic nową lub od kogos z forum z rozbiórki, z allegro uzywki nie polecam, nie wiadomo czy bedzie sprawna a z forum to za grosze kupisz jak sie uda
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Tomek1990 


Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 17-12-2012, 17:04   

Ta sonda nowa i tylko 90zł ? to czemu ktoś mówił , że jak sonda to spore koszta ? :D
  
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 17-12-2012, 17:32   

no jak dla mnie 90zł to troche duzy wydatek, zwłaszcza jak sie nie pracuje
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-12-2012, 17:54   

Tomek1990, Robisz straszne zamieszanie i dajesz sobie zrobić galaretę z głowy przez mechaników którzy nie maja bladego pojęcia o tym samochodzie i silniku. Pier...lić za przeproszeniem każdy potraf. Jak się całe życie szmelcwageny serwisuje i wygłasza się epitety typu "Fiatów się zachciało" od razu zawrócił bym z takiego warsztat. Tym bardziej że masz klasyczny objaw walniętego termostatu, już bardziej klasycznie nie możne być, no ale zastanawiaj się dalej. Auto psuje się jak każde inne jak się dba tak się ma, i ciężko wymagać by 20 letnim aucie wszystko chodziło jak z fabryki, logiki trochę. Ciekawe czy mechanikowi 20 letnia pralka też pierze jak pierwszego dnia i nie przechodziła ani jednej naprawy :doubt:
palidzojnt221 napisał/a:
http://allegro.pl/sonda-l...2802909791.html
to jest idealny przykład tego czego nie należy kupować, czyli padło i chińszczyzna z allegro które kilku miesięcy nie wytrzyma. Najmniej przymierzał bym się do NGK uniwersalnej za około 150zł już kupisz. Dedykowana która rożni się tylko tym od uniwersalnej że ma zarobiona końcówkę pod konkretny model kosztuje 2x tyle. Oczywiście uniwersalną trzeba kupić na odpowiednia ilość przewodów, ma mieć tyle co oryginał.
Sond z allegro za 80-90zł wystrzegaj się jak ognia znam przypadki że po zamontowaniu nie dawała w ogóle sygnału lub mocno zafałszowany.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Tomek1990 


Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 17-12-2012, 18:47   

1.) Ok już nie robię zamieszania i termostat wymieniam na nowy. Nie są to aż takie koszta ( użytkujemy auto na dwóch więc kasa na pół ) więc wymienię.


2.) Dobra to jeszcze raz tak w " podsumowaniu " co ma wpływ na większe spalanie w fiacie tipo 1.4 i.e . Nie chcę Ci zawracać już głowy ale jakbyś mógł to napisz wszystkie możliwości . Wiem , że wyżej pisałeś ale czy to wszystko ?


Czy wtrysk może paliwo przelewać ?


3.) Ok jutro zbadaną sondę będę miał , także dam znać. Facet twierdzi , że ogarnia więc mam nadzieje , że dobrze ją zbada. A jeśli to nie sonda to chyba w tedy diagnostyka w fiacie pozostaje ?
  
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 17-12-2012, 19:07   

2) swiece, przewody wn, kopułka palec, czujnik temperatury, termostat, stary filtr powietrza i paliwa, sonda lambda, niskie cisnienie w kołach, zastane trzymające hamulce i tak mozna bez końca

wtrysk moze przelewać ale to raczej nie to, wtryski bosha są dobrej jakosci i wytrzymałe w i miare, zeby sprawdzic mozesz podmienic na troche, pasuje od wiekszosci samochodów, tipo uno nawet od VW byle był bosha
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Tomek1990 


Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 17-12-2012, 19:35   

1.) Świecie - wymienione na nowe

2.) Przewody wysokiego napięcia - dobre

3.) Kopułka-palec - sprawdzane - dobre

4.) czujnik temperatury - chyba dobry skoro wskazuje

5.) Termostat - do wymiany - na dniach wymienie

6.) Filtr powietrza , paliwa - hmmm nie wymieniałem jeszcze ale ojciec jeździł różnymi autami i starymi i nowymi i nawet jak miał filtr zawalony auto nie spalało 16L na 100 lecz i to sprawdzę.

7.) Sonda - jutro o 10 mam jechać ją sprawdzić. Dam znać




Także jeśli sonda będzie dobra to w tedy już pojęcia nie mam i jechać na diagnostyke do autoryzowanego serwisu Fiata ? bo co innego pozostaje. Lepiej raz a dobrze niż paprać się w " mechaników " którzy kasę wycackają ?




I jak czytam w necie raporty spalania 1.4 i.e to albo oni też coś mają nie tak albo spora część użytkowników twierdzi , że w mieście 15L potrafi spalić....... Oby to nie była prawda chociaż sporo osób tak piszę i na auto świat i na auto centrum forum ....
  
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 17-12-2012, 20:48   

4) z tego co dobrze pamietam to nie jest tylko jeden czujnik temperatury, jeden od wskazań na desce a drugi sygnałowy do sterownika silnika
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 17-12-2012, 20:58   

dokładnie i ten czujnik od silnik jest w kolektorze ssącym ;)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-12-2012, 22:48   

Dobra sonda to np taka:

http://allegro.pl/sonda-l...2815577261.html

Jesli mialbym do wymiany to tylko cos tej jakosci bym wkladal.Cena nie jest niska ale po zalozeniu podroby nie spodziewaj sie ze auto bedzie oszczedne.Wiekszosc tanich sond poprostu wcale nie dziala od nowosci!Wiem co pisze bo ten temat przerabialem wiele razy a z uszkodzona sonda spalanie na poziomie 15L na 100 km jest w zasadzie norma w przypadku mniejszych i srednich silnikow.Tania chinska sonda nie zminimalizuje spalania tak wiec roznice w cenie sondy szybko,,zwrocisz"w paliwie a sonde i tak bedzie trzeba jeszcze raz kupic lepsza.
Warunkiem poprawnej pracy sondy jest odpowiednie jej rozgrzanie bo zaczyna dzialac dopiero przy 350 st.C.Warto wiec sprawdzic grzalke w sondzie czy sprawna(miedzy bialymi przewodami musi byc opor w przedziale kilku do kilkudziesiecu omow)Niech mechanik tez to ci sprawdzi bo zima to bardzo istotne.

U mnie w tipo jest sonda fordowska-co ciekawe wtyczki,przewody nie sa przerabiane.Taka juz byla jak kupilem ale dziala prawidlowo.Spalanie zawsze zamyka sie w 10 L przy silniku 1.6ie.Srednie ok 7.5L.Wtrasie udaje sie zejsc nawet ponizej 6L przy 90-110kmh.Ogolnie 1.6 ie z motorem 835A1.000 uwazam za oszczedna jednostke.Jak kupowalem tipo wlasciciel mowil ze 7l pali.Wtedy myslalem ze buja.Spodziewalem sie raczej powyzej 10 ale okazalo sie to jednak prawda :) Z tego tez powodu nie zakladalem LPG.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
shwax 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 253
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 18-12-2012, 02:29   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
Pier...lić za przeproszeniem każdy potraf. Jak się całe życie szmelcwageny serwisuje i wygłasza się epitety typu "Fiatów się zachciało" od razu zawrócił bym z takiego warsztat

Dobrze kolega prawi, też podziękowałbym za usługi takich "szpeców".

Tomek1990, powiedz, z czym masz problem? Termostat nawet w najtańszej opcji (sama wkładka) kupisz za ok 20-25zł. Chcesz z cała obudową? Jakiegoś Verneta bodajże, kupowałem za ok 40zł. (Różnie ludzie mówią o tej firmie, ale mój sprawował się dzielnie). A ile wydałeś na wizytę u "specjalisty" który powiedział Ci: "masz fiata, masz problem, bo tak ma być"? Jeśli wziął za to chociaż złotówkę to dałeś się zrobić w balona. Koleś sam w swoim aucie nie potrafi zdiagnozować, że ma walnięty termostat, więc jak dla mnie jest dupa a nie mechanik. Nie ma znaczenia fiat, VW, renault auta się psują i trzeba mieć tego świadomość. Kup człowieku w końcu ten termostat bo to są śmieszne pieniądze, a wymiana jest tak banalna, że jeśli tylko potrafisz utrzymać w ręku klucz to zrobisz to w ok godzinę z odpowietrzeniem układu i zagrzaniem auta do upragnionych 90st. No chyba, że dalej wolisz jeździć do takich magików i nabijać im kieszenie za nic :roll:
_________________
Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-12-2012, 06:27   

Tomek1990 napisał/a:
2.) Dobra to jeszcze raz tak w " podsumowaniu " co ma wpływ na większe spalanie w fiacie tipo 1.4 i.e . Nie chcę Ci zawracać już głowy ale jakbyś mógł to napisz wszystkie możliwości . Wiem , że wyżej pisałeś ale czy to wszystko ?
no i masa rzeczy i z reguły tak właśnie jest. Kumulacja kilku lub nawet kilkunastu usterek daje efekt a zrobienie jednej rzeczy, daje przeważnie nie wymierny efekt.
Tomek1990 napisał/a:
4.) czujnik temperatury - chyba dobry skoro wskazuje
Diagnoza straszliwa, ehhh.... tak jak ci koledzy napisali czujnik do deski to jedno a dla ECU to drugie.
Tomek1990 napisał/a:

6.) Filtr powietrza , paliwa - hmmm nie wymieniałem jeszcze ale ojciec jeździł różnymi autami i starymi i nowymi i nawet jak miał filtr zawalony auto nie spalało 16L na 100 lecz i to sprawdzę.
Tak jak pisałem nierzadko jest to kumulacja drobnych i większych usterek do filtra powietrza warto choćby zajrzeć co się tam dzieje. Filtr kosztuje ok.15zł i jak bym wymienił profilaktycznie po kupnie i nawet bym się nie zastanawiał czy jest dobry i ile przejechał.
Cytat:

Dobra sonda to np taka:

http://allegro.pl/sonda-l...2815577261.html
Jeszcze lepiej, o bosch'owe sondy można być spokojnym. Oczywiście o ile sprzedawca ma je z legalnego źródła a nie jakieś odpady po produkcyjne, warto też zobaczyć ile tym handluje czy ma jednostkowe rzeczy czy cały przekrój rodzajów i duże ilości
shagger78 napisał/a:
Tania chińska sonda nie zminimalizuje spalania tak wiec roznice w cenie sondy szybko,,zwrocisz"w paliwie a sonde i tak bedzie trzeba jeszcze raz kupic lepsza.
No i święte słowa :D
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Tomek1990 


Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 18-12-2012, 15:55   

Witam byłem dziś ojciec był u elektryka badać sondę. Facet kumaty z stażem.


- Sonda dobra. Mierzył jakimiś miernikami + coś tam jeszcze grzebał - Ojeciec się nie zna na tym ale jak zaczął mu mówić jak sprawdza się sonde to się wkurzył i mówił , że już się tego w życiu na sprawdzał. +


Coś tam robił w jakieś kostce od sondy ( Ojczulek tak jak ja mało się zna i nie wiem dokładnie teraz jak to opisać ) ale przewody czy coś tam od sondy były jakoś kiblowato poskładane itp... - ogólnie mówił , że widać , że ktoś tam grzebał . I on to " naprawił " i twierdzi , że przez to sonda mogła mieć złe odczyty i , że on jest w 1000% pewny , że sonda dobra.



- umówiony jestem na wymianę termostatu ale mechanik naprawdę niechętnie chcę to robić widząc i jechał tym autem powietrze aż " war " . Twierdzi , że poj....nas chcąc wymieniać termostat. Silnik miał 90C podczas jazdy temp spadała do ~~ 75C ale powietrze gorące leciało. Nadal uparcie twierdzi , że to normalne i nic złego. Sam ma jakiegoś Opla i podczas jazdy sapda i auto pali 9L/100km ale cóż zobaczymy.... Twierdzi , że tak w tych autahc jest i tyle.



- Filt powietrza i paliwa wymienie na dniach bo ciężko z czasem.



Dzowniłem też do serwisu Fiata i w razie jak nie pomoże ta " naprawa " sondy ( tylko tak to nazywam ) to mam przyjechać i sprawdzą komputerowo 120zł i twierdzą , że dojdą do problemu.


Mechanik przy okazji wymiany termostatu ma sprawdzić mi ciśnienie w silniku .
  
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 18-12-2012, 17:06   

Tomek1990 napisał/a:
Witam byłem dziś u 3 mechaników i co usłyszałem to komentarze " zachciało się fiata ? "hehehe. Ja osobiście nic do niego nie mam ale wiecie jak to jest :)


1.) Mówił , że np. Niemieckie auta szybciej się nagrzewają niż fiat. Twierdził , ze fiat nigdy nie nagrzewa się tak jak vw czy audi.


Zmień mechanika, a najlepiej przesiądź się na rower. Bez urazy, ale sam nie umiesz nawet odkręcić 2 śrubek i wymienić termostatu(jeździsz po mechanikach) więc po co pytasz tutaj co jest Twojemu Tipo? Chcesz tą wiedzę przekazać mechanikowi? Niech oni się martwią i szukają usterki. Chyba wszystkie możliwe opcje zostały już wyczerpane. Podjedź do jakiegoś na prawdę konkretnego gościa, który wie co robi i jestem pewny, że to wcale nie jest jakaś poważna usterka, tylko trzeba umieć szukać, a tego nasi mechanicy czasem niestety nie potrafią :roll:
BTW-moja Tempra stała długi czas u 3 mechaników i żaden nie wpadł na to, że sonda została uszkodzona (robiła zwarcie i paliło bezpiecznik). Sam znalazłem w końcu.
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-12-2012, 19:37   

Cytat:
- umówiony jestem na wymianę termostatu ale mechanik naprawdę niechętnie chcę to robić widząc i jechał tym autem powietrze aż " war " . Twierdzi , że poj....nas chcąc wymieniać termostat. Silnik miał 90C podczas jazdy temp spadała do ~~ 75C ale powietrze gorące leciało. Nadal uparcie twierdzi , że to normalne i nic złego. Sam ma jakiegoś Opla i podczas jazdy sapda i auto pali 9L/100km ale cóż zobaczymy.... Twierdzi , że tak w tych autahc jest i tyle.
Nie załamuj mnie, zmień tego mechanika bo się gość kompromituje aż zęby trzeszczą. Nie ma co porównywać malucha do trabanta fiata do opla itd itd.Każde auto jest na wskroś inne choć z zasady podobne. Ocena typu "war spod maski" czy "jak się dotykam to gorące" są na poziomie dziecka z podstawówki, wybacz ale taka jest prawda i 75 stopni cie oparzy na 60 stopniach nie utrzymasz ręki i powiesz że cie parzy. Wiem coś o tym bo co sezon zimowy ignorantom muszę to tłumaczyć dlaczego kaloryfer parzy :doubt:
Tomek1990 napisał/a:

Dzowniłem też do serwisu Fiata i w razie jak nie pomoże ta " naprawa " sondy ( tylko tak to nazywam ) to mam przyjechać i sprawdzą komputerowo 120zł i twierdzą , że dojdą do problemu.
No cena promocyjna szkoda tylko że za podobna kwotę kupisz euro złącze i możesz zrobić sam sobie diagnostykę. Jedynie co wymaga to starszego kompa z 2xcom, trochę samozaparcia i znajomość dos'a lub nc.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Tomek1990 


Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 19-12-2012, 15:58   

Witam badałem dziś ciśnienie silnika na wszystkich " garach " i mechanik mówi , że ciśnienie b.dobre i silnik b.dobry


na 3 garach wskazało ponad 12 a na jednym prawie 12 czyli trochę mniej ale mówił , żeby się tym nie przejmować więc silnik w b.dobrym stanie. Więc ciekawe czy ten przebieg 128 tys. to realny.


No i cóż ? tak jak mechanik mówi i tak zrobię czyli diagnostyka w autoryzowanym serwisie Fiata. Jutro na 13 stą jestem umówiony na badanie komputerem i twierdzą , że dojdą do tego czemu tyle pali.

Coś tam nawet sprawdzą czy wtrysk nie przelewa czy coś. Dam znać bo masakra tak jeździć . Spalanie min. 15L ile ja już kasy wydałem. Dodam , że chłodnica cała zasłonięta i się szybciej nagrzewa.
  
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 19-12-2012, 16:44   

przysłonienie chłodnicy jest jak branie tabletki na ból zęba, nie likwiduje przyczyny......... kiedy wymienisz ten termostat w końcu??? to jest 10 minut roboty, a musisz miec do tego klucz 13 i srubokręt, na diagnostyce nie pokaże Ci czy termostat masz do wymiany czy nie, a z tego co pisałeś to na pewno tak jest, a wpływ na spalanie to ma taki że jak mas znie dogrzany silnik to czujnik od ECU podaje sygnał że silnik zimny i podaje wieksza dawke paliwa, mysle że i tak cie to nie minie i tak, a jak JAM_BELFEGOR, pisał nakładanie sie na siebie kilku małych awari powoduje jedną dużą, w tym wypadku spalanie, eliminuj wszystko po kolei i bedzie git, a działając tak jak do tej pory to stracisz cały budzet na mechaników i diagnostyki az w końcu sprzedaz samochód na złom i bedziesz mowił ze fiat to gówno............. NIe mam na celu Cie krytykowac ale takie są fakty
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Tomek1990 


Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 19-12-2012, 16:49   

Pamiętam o tym termostacie spokojnie. Jutro kompletna diagnostyka i będę wiedzieć a termostat wymienie :)

** Dodano: 20-12-2012, 15:30 **
Witam wróciłem z autoryzowanego serwisu fiata i co - gówno. Pod komputer nie mogli się podłączyć a bo to rocznik stary i inne gadanie . Pewnie mi nie wierzycie ale mogę podać adres tego serwisu numer tel itp... Także komputerowo nic mi nie zbadali bo nie dali rady. Jakieś nietypowy program czy coś .


Zrobili mi tylko analizę spalin i ten cały majster mówił , że to jeszcze sondę sprawdzi i czy wtrysk nie przelewa. Analiza spalin - super , wtrysk - super , sonda - super


Jutro jestem umówiony na wymianę termostatu. Wymienie przy okazji filtr paliwa + powietrza i jeśli to nie pomoże to co ja do cholery mam zrobić ? Nie kłamie Was bo po co miałbym to robić a auto pije dalej jak smok po 15L minimum . Wychodzi na to , że jeżdżę mułem i spalanie mam niczym z audi a4 2.6 benzyna 180kucy ......


Co jeśli termostat nie pomoże i te filtry ? może być jakaś wada ukryta bo ja już nie ogarniam,.



Mam jeszcze jedno pytanie .Czy źle ustawiony rozrząd ma wpływ na spalanie ? dodam , że moje auto z rana kręci zanim zapali i nawet na ciepłym nie pali od kopa. Aku b.dobry

** Dodano: 21-12-2012, 22:13 **
Termostat wymieniony :) auto nagrzewa się sporo szybciej i trzyma temp 90C . Spalanie nadal 16L co mam kuźwa zrobić ?
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-12-2012, 22:30   

Tomek1990 napisał/a:
Spalanie nadal 16L co mam kuźwa zrobić ?
jak że ty to tak szybko wyliczył? zrobiłeś dziś 100km?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Tomek1990 


Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 21-12-2012, 23:41   

Zrobiłem ok ~~ 80km i fakt auto ładnie się nagrzewa i trzyma temp. ale co do spalania jestem pewny , że jest min. 15L . Jeszcze raz mówię po co ja mam kłamać ? Ja chcę zlikwidować to a nie się tym chwalić ale już nie wiem gdzie szukać.


Dodam też , że dziś rozrząd był sprawdzony , pompa + szczelność baku i przewodów - wszystko zajebiście...


jakaś wada ukryta ?
  
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 22-12-2012, 00:01   

Tomek1990, po raz bez wulgów pisz bo mody nie śpią ;)

a dwa, to albo zatankuj do pelna i przejedz 100 km po miescie i dolej wtedy ci wyjdzie ile pali, albo baniak z bena do bagaznika w razie "w" i zalej np na pusty zbiornik 10 literków beny i też zobaczysz :)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Tomek1990 


Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 22-12-2012, 00:31   

Jakbyś czytał posty wyżej to byś wiedział , że sprawdzałem już na pustym baku i woziłem z sobą paliwo....
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load