Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kupno Fiata Tipo 1.4 na wtrysku - kilka pytań + auto do ocen
Autor Wiadomość
Tomek1990 


Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 07-12-2012, 20:12   

Ok termostat wymieniam :) dałem mu szanse ale jednak tak jak mówicie 100% wymiana.
  
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 07-12-2012, 20:39   

Tomek1990 napisał/a:
Mam do Was pytanie po jakim czasie nagrzewa Wam się tiopo 1.4 70km jedno punktowy wtrysk ?


Czy to możliwe , że po " ostrej " jeździe po 5km ( ostrej jazdy wysokie obroty ) silnik jest nie nagrzany ? tzn leci lekko ciepłe powietrze ?

np. w golfie 2 po tym dystansie ostrej jazdy już gorący był.


Ładnie zarzynasz silnik... :roll:

Termostat do wymiany-kosztuje grosze.
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
Tomek1990 


Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 07-12-2012, 23:13   

Tzn z tymi wysokimi obrotami i ostrą jazda to nie jest tak jak myślicie , że jedynka max rpm , dwójka to samo i trójka. Po prostu nie jeżdżę jak emeryt tyko dość dynamicznie . By nie było , że katuje samochód .


Termostat wymienię i zdam relacje
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-12-2012, 15:57   

Tomek1990, Nie chodzi o rżniecie aż do czerwonego pola ale w ogóle zanim nie osiągnie co najmniej 50 stopni nie powinno się wkręcać go na wyższe obroty, 2000-2500 max.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Tomek1990 


Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 08-12-2012, 16:36   

A czy czujnik temp. wody ma wpływ jakikolwiek na zapalanie samochodu oraz spalanie ? może pytanie głupie ale nie znam się w ogóle na samochodach i tylko pytam.
  
 
GrimlocK 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2012
Posty: 56
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 08-12-2012, 16:55   

Ma wpływ i to bardzo duży. Na podstawie czujnika temperatury ECU silnika dobiera dawkę paliwa (oczywiście temperatura nie jest jedynym czynnikiem ale ma duży wpływ), którą wtryskuje wtryskiwacz. Jeżeli czujnik jest zepsuty i załóżmy pokazuje cały czas -20c to silnik będzie pracować na bardzo bogatej mieszance=wyższe spalanie, zalewanie silnika.
  
 
Tomek1990 


Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 09-12-2012, 14:59   

Bo tak z ciekawości pytam bo zalałem 30 litrów paliwa wskaźnik paliwa poszdł na Połowę ( pół baku ) i albo coś nie tak z wskaźnikiem albo pojęcia nie mam bo przejechane jest 90km i rezerwa już.... Przecież to nie możliwe. Nawet jakby 10L na 100 spalił to by 300km można było zrobić...
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-12-2012, 15:53   

Tomek1990 napisał/a:
A czy czujnik temp. wody ma wpływ jakikolwiek na zapalanie samochodu oraz spalanie ? może pytanie głupie ale nie znam się w ogóle na samochodach i tylko pytam.
Jeśli padł niebieski czujnik temperatury w bloku to możesz mieć problem, niemniej to nie jedyny czujnik który ma znaczący wpływ na spalanie. Wystarczy nie sprawa lambda i masz + 1-2l na starcie do wyniku.
Tomek1990 napisał/a:
Bo tak z ciekawości pytam bo zalałem 30 litrów paliwa wskaźnik paliwa poszdł na Połowę ( pół baku ) i albo coś nie tak z wskaźnikiem albo pojęcia nie mam bo przejechane jest 90km i rezerwa już.... Przecież to nie możliwe. Nawet jakby 10L na 100 spalił to by 300km można było zrobić...
A tak w 20 letnim aucie ciężko oczekiwać by pływak był jak z fabryki, jego częstą przypadłością jest to że w tym wieku ma już najpewniej wytarte styki i pokazuje czasem głupoty, choć spalanie 10l / 100km w zimie tym silnikiem przy niesprawnym osprzęcie to pobiedziłbym minimalny wynik.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
mikee72 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 584
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 09-12-2012, 23:43   

Ja zatankowałem kilka dni temu Tipo na full i po 100km wskaźnik pokazuje mi niewiele ponad pół baku.. Mam nadzieję, że mróz mu pomieszał, bo inaczej to spalanie koło 20 pewnie :( Strach jechać na stację..
     Moneta
 
Tomek1990 


Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 13-12-2012, 18:25   

Weź mnie nawet nie strasz bo nikt mi nie pisał na starcie , że ten silnik może 20l spalić :(


Ja aktualnie mam na liczniku przejechane 150km a zatankowałem 30L i już paliwa nie ma - na zero strzałka. Tyle , że chcę sprawdzić czy to na pewno wskaźnik i " ryzykuję " - wożę 10L paliwa z sobą i w razie co doleje - to mi pozwoli sprawdzić czy to wskaźnik czy naprawdę pali jak smok.


Ogólnie rozczarowany byłbym jakby to mogło spalić w zimę z 15l....masakra byłaby od razu do żyda daje za nawet 1k bo na wachę bym nie wyrobił. Jeździłem golfem 1.8 GTI 115km chyba i palił max 12 benzyny a szedł b.dobrze i w ogóle nie było co porównywać do tipo.

Tipo nie dość , ze trochę muł to jeszcze by tyle jarał :/ MASAKRA . No ale cóż pozostaje czekać i dam znać.
  
 
GrimlocK 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2012
Posty: 56
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 13-12-2012, 22:05   

Jak jest niesprawny to moze i spalić 20l. Normalnie pewnie w okolicach 10l się zamknie.
  
 
Tomek1990 


Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 15-12-2012, 13:54   

Witam na starcie chciałbym prosić aby nie było tekstów " mogłeś jechać do mechanika , itp itp " bo po prostu dopiero teraz jestem pewny w 100% , że coś nie tak.


1.) Mój tipo 1.4 jedno punktowy wtrysk pali mi 16 L !!!!! Jak wspomniałem wyżej woziłem z sobą 5L paliwa i chciałem przekonać się czy to wskaźnik nawalił czy naprawdę tyle jara i niestety to drugie. Od groma paliwa spala. Minimum 15L max 17L z obliczeń.


2.) Zakryłem chłodnice z dołu. Jako , że nie ma innej możliwości zakryłem tylko na dole i auto po przejechaniu 40km jest nagrzane ale nie do 90C. Ma temp. ~~ około 70C . Nie wiem każde auto jakim jeździłem starym to miało 90C a nawet i 100C....a to nie chcę się za chiny nagrzać więc to na bank czujnik? Ale jaki dokładnie ? temp.wody czy ?


3.) Ogólnie auto ładnie pali , silnik równo chodzi ma zrywa. Przebieg 128tys. 1 właściciel więc silnik zajechany nie może być. Dodam , że kopci ale na biało na zimnym mocno na cieplejszym silniku mniej ale kopci.


4.) Wam się tipo nagrzewa do 90C i tak trzyma ? niech mi ktoś w końcu powie...i np. jak jest -10c to po jakim czasie macie te 90c na oko ?



Więc pierw wymienić czujnik i może w tedy opaść spalanie czy raczej winy jeszcze gdzie indziej szukać ? jak tak to gdzie ?


Załamany jestem ogólnie... Jeździłem różnymi wozami i 15L to palił mi a4 w 2.6 benzynie 150km...a nie zamulony 1.4 70km : (



Powiedzice mi ile to auto może max paliwa spalić bo ja nie wiem czy tego nie sprzedawać :/
  
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 15-12-2012, 15:08   

1) czujnik temperatury sprawdz, ten w bloku co jest między swiecami, najlepiej wymien na nowy
2) temperature powinein złapac w okolicy 90ztopni a nie 70 jeszcze po takiej trasie 40km, do wymiany termostat, stąd tez wynika wieksze spalanie ale nie az 16l
4) przy -10 do 90stopni to tak 7-8km, a przy zasłoniętej chłodnicy na pewno krócej jakies 5km
do spalania tez ma znaczenie sonda lambda, ale to juz spory koszt, najpierw wymien czujnik temperatury cieczy i termostat
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
mikee72 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 584
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 15-12-2012, 16:26   

Wskaźnik paliwo w moim Tipo 1.4/gaźnik jest najprawdopodobniej w porządku :( co oznacza, że spalanie w ostatnim czasie jest na poziomie ponad 15l/100km! :cenuzra:
Autem jeździ głównie moja dziewczyna :drive: i robi krótkie trasy po mieście - po kilka kilometrów, w zasadzie cały czas jeździ na ssaniu :drinkers:
Jeden wyjazd 700km w trasę, przy jeździe w trasie 90-110kmh a odcinkami też szybciej :badgrin: - dał wynik około 7l/100km, więc auto może być w miarę oszczędne :obiad:

Zastanawia mnie co innego: ciepłe powietrze pojawia się w kabinie już po kilku minutach, ale wskaźnik temperatury nigdy nie przekracza drugiej kreski (tej 1/4, pomiędzy 50 a 90).
Czy tak powinno być? A może mam zasłonić chłodnicę kartonem..?
     Moneta
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 15-12-2012, 17:39   

a czy masz dobrze ciepłe powietzre w kabinie po pełnym nagrzaniu silnika??? powinno aż parzyc
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Tomek1990 


Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 15-12-2012, 17:40   

Ja nie mam takiego , ze aż " parzy " normalne letnie nawet po 40km




PS : czytałem o tej sondzie lambada bo nawet nie wiedziałem co to jest i pisało , że jak jest niesprawna auto może palić o 50% więcej.


A jak tą sonde zbadać czy jest dobra ? w tym fiacie tipo można komputer podłączyć jak to sprawdzić ?
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-12-2012, 23:53   

Kolego zrób porządek z termostatem od tego zacznij, a nie cuduj. Moje 1.4 w zimie miało równiuśko 90 st. w trasie w duże mrozy 86-88 nie ma dokładnego wskaźnika ale coś koło tego. Spalanie w zimie powinno nie przekraczać w mieście 10l przy założeniu że masz sprawny motor. Kupiłeś auto z felerem i albo to naprawisz albo takie sprzedaż.
Do sprawdzenia: termostat (tu raczej do wymiany i tu uważaj by dobrać odpowiedni bo będziesz miał problem), niebieski czujnik, sonda lambda, świece, kable kopułka, palec (te dwa ostatnie raczej profilaktycznie jak nie przerywa powyżej 3000-4000 obr. to będą najpewniej sprawne).
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Tomek1990 


Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 16-12-2012, 10:58   

1.) Dobra robię , robię na początek ten termostat wymienię. No ale jak odpowiedni typ ? Jadę do mechanika a z nim do sklepiku i mówię , że fiat tipo 1.4 i.e i mi dają.


2.) " Kupiłeś auto z felerem i albo to naprawisz albo takie sprzedaż " - nie no dałem za auto w sumie grosze i nawet jak w coś włożę to normalne. Doprowadzi się to spalanie i mam fajne auto tylko kurde aby na 100% dało radę usunąć tą usterkę bo facet może sprzedał i nie mógł ?


3.) No powiem mechanikowi by to sprawdził ale ciekawe czy będzie umiał :D w sensie on tak nie ma przyrządów itp bo zajmuję się remontami silników i w ogóle b.dobry mechanik tyle , że nie korzysta z tych komputerów itp...


4.) Co do przerywania na wysokich obr. to kilka razy doświadczyłem czegoś takiego ale to chyba bardziej na zimnym silniku. Tzn jadę , jadę i wyprzedzam punto nauka jazdy - i podczas wyprzedzania auto jakby przymuliło ( jakby zgasnąć chciało ) i chwila i odmula i już znów ma moc. Coś takiego. Zdarzyło mi się to kilka razy podczas właśnie " deptania " ale nie cały czas.
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-12-2012, 11:44   

Tomek1990 napisał/a:
1.) Dobra robię , robię na początek ten termostat wymienię. No ale jak odpowiedni typ ? Jadę do mechanika a z nim do sklepiku i mówię , że fiat tipo 1.4 i.e i mi dają.
Temp. otwarcia 87 st C np. taki
http://www.unto.pl/termos...unto-p-121.html
+ tu masz temat jak to zrobić http://forum.tempra.org/t...ual-vt15379.htm
do wymiany polecam zmienić płyn na nowy. Z obydwoma rzeczami zamkniesz się w 60zł więc nie ma co się ociągać. Do składania kup nową uszczelkę nie rób tego na sylikonie, uszczelka kosztuje kilka złotych.
Tomek1990 napisał/a:
2.) " Kupiłeś auto z felerem i albo to naprawisz albo takie sprzedaż " - nie no dałem za auto w sumie grosze i nawet jak w coś włożę to normalne. Doprowadzi się to spalanie i mam fajne auto tylko kurde aby na 100% dało radę usunąć tą usterkę bo facet może sprzedał i nie mógł ?
Nie pisze to po to by się nabijać z ciebie tylko stwierdzam. Sam kupiłem auto z usterkami ale byłem tego świadom a poza tym cena była adekwatna do stanu. Usterki usunąłem i gra gitara.
Tomek1990 napisał/a:
3.) No powiem mechanikowi by to sprawdził ale ciekawe czy będzie umiał :D w sensie on tak nie ma przyrządów itp bo zajmuję się remontami silników i w ogóle b.dobry mechanik tyle , że nie korzysta z tych komputerów itp...
i z prostej naprawy zrobi ci remont silnika :lalala: z który zapłacisz górkę zielonych.
Cytat:
4.) Co do przerywania na wysokich obr. to kilka razy doświadczyłem czegoś takiego ale to chyba bardziej na zimnym silniku. Tzn jadę , jadę i wyprzedzam punto nauka jazdy - i podczas wyprzedzania auto jakby przymuliło ( jakby zgasnąć chciało ) i chwila i odmula i już znów ma moc. Coś takiego. Zdarzyło mi się to kilka razy podczas właśnie " deptania " ale nie cały czas.
No to wymień kopułkę i palec bo to również groszowa sprawa. http://allegro.pl/kopulka...2856051980.html komplet za 15zł i to firmy która robiła oryginały dla Fiata Przewody zapłonowe http://allegro.pl/przewod...2819941828.html taniocha w przyzwoitej jakości choć lepiej szukać NGK lub Magneti Marelli. Całość ogarniesz za seciaka taniej to już tylko w maluchu... choć nie koniecznie bo to powoli auto zabytkowe. :D
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Tomek1990 


Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 16-12-2012, 11:55   

1.) Nie no nie będę się bawił w zestawy naprawcze jak za termostat trochę więcej nowy dam i wymienie i z głowy. A tu jeszcze coś schrzanie i wiesz. Nie znam się na samochodach.


2.) Nie no lajt sam jestem też tego świadom , że kupiłem auto tylu letnie i to w cenie roweru które i tak b.dobrze się prezentuje więc wiadome trzeba coś zrobić.


3.) Będę u dobrego elektryka i mu polecę sprawdzenie sondy , kopułki itp... i jeśli co to u niego zrobię termostat i to co trzeba. Ma mierniki i diagnostyke komputerową a ten co pisałem to zajmuje się remontami - b.dobry mechanior ale z diagnostyką ciężko.

4.) Co do kopułki i przewodów to na razie się wstrzymam :P zobaczę po tym wszystkim co i jak.


Ale dziękuje Ci bardzo za pomoc i powiedz mi coś jeszcze


5.) Jak Ci zapalał ten tipo 1.4 ? palił od strzała ( mowa o dobrym aku ) czy kręcił trochę. Bo u mnie zapalanie to pierw takie tutututututut i dopiero pali. Po ładowaniu aku też to jest. Kręci b.dobrze ale nie zapala od strzała. Siostra w sienie jak pisałem też tak ma i gdzieś czytałem , że to charakterystyczne dla fiatów.
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-12-2012, 16:03   

Jam miałem 1.4 na gaźniku nie ma co porównywać zapalanie. U mnie to zależne było od regulacji, cięgna ssania itp. ale trochę musiał zakręcić z racji iż był to gaźnik i musiał zassać paliwko. Sprawny na wtrysku powinien praktycznie od kopa załapać 3-4 obroty i powinien złapać, w zimie wiadomo trochę gorzej.


P.S szkoda kupować cały termostat bo płacisz nie potrzebnie za korpus który o ile jeździsz na płynie nie powinien korodować. Całość wymienia się jak korpus ma wżery, a mechanicy prawie zawsze kupują całość bo nie chce im się przekładać. Klient i tak zapłaci :lalala: Zrobisz jak uważasz. Termostaty polecam Behr, Walker, Aqua plus. Nie kupuj na pewno Fasta, Harta i pozostałej Chińszczyzny
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Tomek1990 


Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 16-12-2012, 20:28   

1.) No z tego co słyszałem to wiem , że te gaźniki w różnych autach bywają kłopotliwe. Ale wersja gaźnikowa chyba więcej pali niż wersja na jedno pkt wtrysku ? Nie znam się na tym. Chciałbym aby to moje tipo max 10L paliło.


2.) Z ciekawości zapytam czy sprawdzałeś v-max w swoim jak jeszcze miałeś ?


3.) Co do termostatu to wolę dołożyć te 2 dyszki więcej i mieć cały nowy.


Dzięki za pomoc :)
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-12-2012, 21:43   

Tomek1990 napisał/a:
1.) No z tego co słyszałem to wiem , że te gaźniki w różnych autach bywają kłopotliwe. Ale wersja gaźnikowa chyba więcej pali niż wersja na jedno pkt wtrysku ? Nie znam się na tym. Chciałbym aby to moje tipo max 10L paliło.
Nie prawda, nawet w/g. tabel producenta spalanie ma mniejsze. Mnie palił od 8,5l w mieście przy hiper oszczędnej jeździe do 10l przy normalnej z elementami szybszego ruszania spod świateł :) choć na benzynie dużo nie jeździłem bo miał LPG.

Tu masz dane z serwisówki:

http://www.tipo.republika.pl/eksploatacja11.htm
http://www.tipo.republika.pl/dane11.htm
http://www.tipo.republika.pl/silniki11.htm


Tomek1990 napisał/a:
2.) Z ciekawości zapytam czy sprawdzałeś v-max w swoim jak jeszcze miałeś ?
170km/h na prostej więcej nie wyciśnie no chyba że z górki :lalala:
Tomek1990 napisał/a:
3.) Co do termostatu to wolę dołożyć te 2 dyszki więcej i mieć cały nowy.
chyba trochę więcej. Te lepsze ok. 70zł za całość
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Tomek1990 


Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 17-12-2012, 16:03   

Witam byłem dziś u 3 mechaników i co usłyszałem to komentarze " zachciało się fiata ? "hehehe. Ja osobiście nic do niego nie mam ale wiecie jak to jest :)


1.) Termostat nie został wymieniony. O dziwo teraz jest lepiej z temperaturą. Silnik gorący aż dotknąć nie idzie - chłodnica również i mechanik powiedział , że zostawić tak bo tu nie ma problemu. Mówił , że np. Niemieckie auta szybciej się nagrzewają niż fiat. Twierdził , ze fiat nigdy nie nagrzewa się tak jak vw czy audi. Twierdzi , że ma starego opla i też podczas jazdy temp.spada i mam mętlik w głowie czy to auto ma mieć na 100% cały czas temp.90c nawet jakbym miał w -20 po autostradzie jechać przy 140km ?


2.) Co do spalania to mówili , że najlepiej pod komputer podpiąć - diagnostyka. Oni akurat nie mieli tego wejścia co ma ten fiat. O dziwo wszystkie auta diagnozują tylko nie fiata....


3.) Aparat , kable , świecie - ok . Świecie nawet wymienione są. kable jak nowe.


4.) Jutro o 10 jadę sondę zbadać u elektryka....



jeśli sonda będzie ok to już nie wiem co zrobić. Jechać do serwisu na diagnostyke ????

ZDJĘCIE LICZNIKA


http://img42.imageshack.u.../2829363984.jpg


mi temp. najwięcej w tej pozycji co czerwona strzałka pokazuje. Ile to tam stopni jest ???
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 17-12-2012, 16:08   

Tomek1990 napisał/a:
Mówił , że np. Niemieckie auta szybciej się nagrzewają niż fiat. Twierdził , ze fiat nigdy nie nagrzewa się tak jak vw czy audi.


pisałem o tym kiedyś - również jestem takiego zdania jak ten mechanik. Zaobserwowałem to na kilku benzynowych/dieslach fiata vw seata ...
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load