Kupno Fiata Tipo 1.4 na wtrysku - kilka pytań + auto do ocen |
Autor |
Wiadomość |
Tomek1990
Dołączył: 25 Lis 2012 Posty: 65 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 07-12-2012, 20:12
|
|
|
Ok termostat wymieniam dałem mu szanse ale jednak tak jak mówicie 100% wymiana. |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 07-12-2012, 20:39
|
|
|
Tomek1990 napisał/a: | Mam do Was pytanie po jakim czasie nagrzewa Wam się tiopo 1.4 70km jedno punktowy wtrysk ?
Czy to możliwe , że po " ostrej " jeździe po 5km ( ostrej jazdy wysokie obroty ) silnik jest nie nagrzany ? tzn leci lekko ciepłe powietrze ?
np. w golfie 2 po tym dystansie ostrej jazdy już gorący był. |
Ładnie zarzynasz silnik...
Termostat do wymiany-kosztuje grosze. |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Tomek1990
Dołączył: 25 Lis 2012 Posty: 65 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 07-12-2012, 23:13
|
|
|
Tzn z tymi wysokimi obrotami i ostrą jazda to nie jest tak jak myślicie , że jedynka max rpm , dwójka to samo i trójka. Po prostu nie jeżdżę jak emeryt tyko dość dynamicznie . By nie było , że katuje samochód .
Termostat wymienię i zdam relacje |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-12-2012, 15:57
|
|
|
Tomek1990, Nie chodzi o rżniecie aż do czerwonego pola ale w ogóle zanim nie osiągnie co najmniej 50 stopni nie powinno się wkręcać go na wyższe obroty, 2000-2500 max. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Tomek1990
Dołączył: 25 Lis 2012 Posty: 65 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 08-12-2012, 16:36
|
|
|
A czy czujnik temp. wody ma wpływ jakikolwiek na zapalanie samochodu oraz spalanie ? może pytanie głupie ale nie znam się w ogóle na samochodach i tylko pytam. |
|
|
|
|
GrimlocK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2012 Posty: 56 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 08-12-2012, 16:55
|
|
|
Ma wpływ i to bardzo duży. Na podstawie czujnika temperatury ECU silnika dobiera dawkę paliwa (oczywiście temperatura nie jest jedynym czynnikiem ale ma duży wpływ), którą wtryskuje wtryskiwacz. Jeżeli czujnik jest zepsuty i załóżmy pokazuje cały czas -20c to silnik będzie pracować na bardzo bogatej mieszance=wyższe spalanie, zalewanie silnika. |
|
|
|
|
Tomek1990
Dołączył: 25 Lis 2012 Posty: 65 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 09-12-2012, 14:59
|
|
|
Bo tak z ciekawości pytam bo zalałem 30 litrów paliwa wskaźnik paliwa poszdł na Połowę ( pół baku ) i albo coś nie tak z wskaźnikiem albo pojęcia nie mam bo przejechane jest 90km i rezerwa już.... Przecież to nie możliwe. Nawet jakby 10L na 100 spalił to by 300km można było zrobić... |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-12-2012, 15:53
|
|
|
Tomek1990 napisał/a: | A czy czujnik temp. wody ma wpływ jakikolwiek na zapalanie samochodu oraz spalanie ? może pytanie głupie ale nie znam się w ogóle na samochodach i tylko pytam. | Jeśli padł niebieski czujnik temperatury w bloku to możesz mieć problem, niemniej to nie jedyny czujnik który ma znaczący wpływ na spalanie. Wystarczy nie sprawa lambda i masz + 1-2l na starcie do wyniku. Tomek1990 napisał/a: | Bo tak z ciekawości pytam bo zalałem 30 litrów paliwa wskaźnik paliwa poszdł na Połowę ( pół baku ) i albo coś nie tak z wskaźnikiem albo pojęcia nie mam bo przejechane jest 90km i rezerwa już.... Przecież to nie możliwe. Nawet jakby 10L na 100 spalił to by 300km można było zrobić... | A tak w 20 letnim aucie ciężko oczekiwać by pływak był jak z fabryki, jego częstą przypadłością jest to że w tym wieku ma już najpewniej wytarte styki i pokazuje czasem głupoty, choć spalanie 10l / 100km w zimie tym silnikiem przy niesprawnym osprzęcie to pobiedziłbym minimalny wynik. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
mikee72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 584 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 09-12-2012, 23:43
|
|
|
Ja zatankowałem kilka dni temu Tipo na full i po 100km wskaźnik pokazuje mi niewiele ponad pół baku.. Mam nadzieję, że mróz mu pomieszał, bo inaczej to spalanie koło 20 pewnie Strach jechać na stację.. |
|
|
|
|
Tomek1990
Dołączył: 25 Lis 2012 Posty: 65 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 13-12-2012, 18:25
|
|
|
Weź mnie nawet nie strasz bo nikt mi nie pisał na starcie , że ten silnik może 20l spalić
Ja aktualnie mam na liczniku przejechane 150km a zatankowałem 30L i już paliwa nie ma - na zero strzałka. Tyle , że chcę sprawdzić czy to na pewno wskaźnik i " ryzykuję " - wożę 10L paliwa z sobą i w razie co doleje - to mi pozwoli sprawdzić czy to wskaźnik czy naprawdę pali jak smok.
Ogólnie rozczarowany byłbym jakby to mogło spalić w zimę z 15l....masakra byłaby od razu do żyda daje za nawet 1k bo na wachę bym nie wyrobił. Jeździłem golfem 1.8 GTI 115km chyba i palił max 12 benzyny a szedł b.dobrze i w ogóle nie było co porównywać do tipo.
Tipo nie dość , ze trochę muł to jeszcze by tyle jarał :/ MASAKRA . No ale cóż pozostaje czekać i dam znać. |
|
|
|
|
GrimlocK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2012 Posty: 56 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 13-12-2012, 22:05
|
|
|
Jak jest niesprawny to moze i spalić 20l. Normalnie pewnie w okolicach 10l się zamknie. |
|
|
|
|
Tomek1990
Dołączył: 25 Lis 2012 Posty: 65 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 15-12-2012, 13:54
|
|
|
Witam na starcie chciałbym prosić aby nie było tekstów " mogłeś jechać do mechanika , itp itp " bo po prostu dopiero teraz jestem pewny w 100% , że coś nie tak.
1.) Mój tipo 1.4 jedno punktowy wtrysk pali mi 16 L !!!!! Jak wspomniałem wyżej woziłem z sobą 5L paliwa i chciałem przekonać się czy to wskaźnik nawalił czy naprawdę tyle jara i niestety to drugie. Od groma paliwa spala. Minimum 15L max 17L z obliczeń.
2.) Zakryłem chłodnice z dołu. Jako , że nie ma innej możliwości zakryłem tylko na dole i auto po przejechaniu 40km jest nagrzane ale nie do 90C. Ma temp. ~~ około 70C . Nie wiem każde auto jakim jeździłem starym to miało 90C a nawet i 100C....a to nie chcę się za chiny nagrzać więc to na bank czujnik? Ale jaki dokładnie ? temp.wody czy ?
3.) Ogólnie auto ładnie pali , silnik równo chodzi ma zrywa. Przebieg 128tys. 1 właściciel więc silnik zajechany nie może być. Dodam , że kopci ale na biało na zimnym mocno na cieplejszym silniku mniej ale kopci.
4.) Wam się tipo nagrzewa do 90C i tak trzyma ? niech mi ktoś w końcu powie...i np. jak jest -10c to po jakim czasie macie te 90c na oko ?
Więc pierw wymienić czujnik i może w tedy opaść spalanie czy raczej winy jeszcze gdzie indziej szukać ? jak tak to gdzie ?
Załamany jestem ogólnie... Jeździłem różnymi wozami i 15L to palił mi a4 w 2.6 benzynie 150km...a nie zamulony 1.4 70km : (
Powiedzice mi ile to auto może max paliwa spalić bo ja nie wiem czy tego nie sprzedawać :/ |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 15-12-2012, 15:08
|
|
|
1) czujnik temperatury sprawdz, ten w bloku co jest między swiecami, najlepiej wymien na nowy
2) temperature powinein złapac w okolicy 90ztopni a nie 70 jeszcze po takiej trasie 40km, do wymiany termostat, stąd tez wynika wieksze spalanie ale nie az 16l
4) przy -10 do 90stopni to tak 7-8km, a przy zasłoniętej chłodnicy na pewno krócej jakies 5km
do spalania tez ma znaczenie sonda lambda, ale to juz spory koszt, najpierw wymien czujnik temperatury cieczy i termostat |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
mikee72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 584 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 15-12-2012, 16:26
|
|
|
Wskaźnik paliwo w moim Tipo 1.4/gaźnik jest najprawdopodobniej w porządku co oznacza, że spalanie w ostatnim czasie jest na poziomie ponad 15l/100km!
Autem jeździ głównie moja dziewczyna i robi krótkie trasy po mieście - po kilka kilometrów, w zasadzie cały czas jeździ na ssaniu
Jeden wyjazd 700km w trasę, przy jeździe w trasie 90-110kmh a odcinkami też szybciej - dał wynik około 7l/100km, więc auto może być w miarę oszczędne
Zastanawia mnie co innego: ciepłe powietrze pojawia się w kabinie już po kilku minutach, ale wskaźnik temperatury nigdy nie przekracza drugiej kreski (tej 1/4, pomiędzy 50 a 90).
Czy tak powinno być? A może mam zasłonić chłodnicę kartonem..? |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 15-12-2012, 17:39
|
|
|
a czy masz dobrze ciepłe powietzre w kabinie po pełnym nagrzaniu silnika??? powinno aż parzyc |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
Tomek1990
Dołączył: 25 Lis 2012 Posty: 65 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 15-12-2012, 17:40
|
|
|
Ja nie mam takiego , ze aż " parzy " normalne letnie nawet po 40km
PS : czytałem o tej sondzie lambada bo nawet nie wiedziałem co to jest i pisało , że jak jest niesprawna auto może palić o 50% więcej.
A jak tą sonde zbadać czy jest dobra ? w tym fiacie tipo można komputer podłączyć jak to sprawdzić ? |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-12-2012, 23:53
|
|
|
Kolego zrób porządek z termostatem od tego zacznij, a nie cuduj. Moje 1.4 w zimie miało równiuśko 90 st. w trasie w duże mrozy 86-88 nie ma dokładnego wskaźnika ale coś koło tego. Spalanie w zimie powinno nie przekraczać w mieście 10l przy założeniu że masz sprawny motor. Kupiłeś auto z felerem i albo to naprawisz albo takie sprzedaż.
Do sprawdzenia: termostat (tu raczej do wymiany i tu uważaj by dobrać odpowiedni bo będziesz miał problem), niebieski czujnik, sonda lambda, świece, kable kopułka, palec (te dwa ostatnie raczej profilaktycznie jak nie przerywa powyżej 3000-4000 obr. to będą najpewniej sprawne). |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Tomek1990
Dołączył: 25 Lis 2012 Posty: 65 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 16-12-2012, 10:58
|
|
|
1.) Dobra robię , robię na początek ten termostat wymienię. No ale jak odpowiedni typ ? Jadę do mechanika a z nim do sklepiku i mówię , że fiat tipo 1.4 i.e i mi dają.
2.) " Kupiłeś auto z felerem i albo to naprawisz albo takie sprzedaż " - nie no dałem za auto w sumie grosze i nawet jak w coś włożę to normalne. Doprowadzi się to spalanie i mam fajne auto tylko kurde aby na 100% dało radę usunąć tą usterkę bo facet może sprzedał i nie mógł ?
3.) No powiem mechanikowi by to sprawdził ale ciekawe czy będzie umiał w sensie on tak nie ma przyrządów itp bo zajmuję się remontami silników i w ogóle b.dobry mechanik tyle , że nie korzysta z tych komputerów itp...
4.) Co do przerywania na wysokich obr. to kilka razy doświadczyłem czegoś takiego ale to chyba bardziej na zimnym silniku. Tzn jadę , jadę i wyprzedzam punto nauka jazdy - i podczas wyprzedzania auto jakby przymuliło ( jakby zgasnąć chciało ) i chwila i odmula i już znów ma moc. Coś takiego. Zdarzyło mi się to kilka razy podczas właśnie " deptania " ale nie cały czas. |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-12-2012, 11:44
|
|
|
Tomek1990 napisał/a: | 1.) Dobra robię , robię na początek ten termostat wymienię. No ale jak odpowiedni typ ? Jadę do mechanika a z nim do sklepiku i mówię , że fiat tipo 1.4 i.e i mi dają. | Temp. otwarcia 87 st C np. taki
http://www.unto.pl/termos...unto-p-121.html
+ tu masz temat jak to zrobić http://forum.tempra.org/t...ual-vt15379.htm
do wymiany polecam zmienić płyn na nowy. Z obydwoma rzeczami zamkniesz się w 60zł więc nie ma co się ociągać. Do składania kup nową uszczelkę nie rób tego na sylikonie, uszczelka kosztuje kilka złotych. Tomek1990 napisał/a: | 2.) " Kupiłeś auto z felerem i albo to naprawisz albo takie sprzedaż " - nie no dałem za auto w sumie grosze i nawet jak w coś włożę to normalne. Doprowadzi się to spalanie i mam fajne auto tylko kurde aby na 100% dało radę usunąć tą usterkę bo facet może sprzedał i nie mógł ? | Nie pisze to po to by się nabijać z ciebie tylko stwierdzam. Sam kupiłem auto z usterkami ale byłem tego świadom a poza tym cena była adekwatna do stanu. Usterki usunąłem i gra gitara. Tomek1990 napisał/a: | 3.) No powiem mechanikowi by to sprawdził ale ciekawe czy będzie umiał w sensie on tak nie ma przyrządów itp bo zajmuję się remontami silników i w ogóle b.dobry mechanik tyle , że nie korzysta z tych komputerów itp... | i z prostej naprawy zrobi ci remont silnika z który zapłacisz górkę zielonych. Cytat: | 4.) Co do przerywania na wysokich obr. to kilka razy doświadczyłem czegoś takiego ale to chyba bardziej na zimnym silniku. Tzn jadę , jadę i wyprzedzam punto nauka jazdy - i podczas wyprzedzania auto jakby przymuliło ( jakby zgasnąć chciało ) i chwila i odmula i już znów ma moc. Coś takiego. Zdarzyło mi się to kilka razy podczas właśnie " deptania " ale nie cały czas. | No to wymień kopułkę i palec bo to również groszowa sprawa. http://allegro.pl/kopulka...2856051980.html komplet za 15zł i to firmy która robiła oryginały dla Fiata Przewody zapłonowe http://allegro.pl/przewod...2819941828.html taniocha w przyzwoitej jakości choć lepiej szukać NGK lub Magneti Marelli. Całość ogarniesz za seciaka taniej to już tylko w maluchu... choć nie koniecznie bo to powoli auto zabytkowe. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Tomek1990
Dołączył: 25 Lis 2012 Posty: 65 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 16-12-2012, 11:55
|
|
|
1.) Nie no nie będę się bawił w zestawy naprawcze jak za termostat trochę więcej nowy dam i wymienie i z głowy. A tu jeszcze coś schrzanie i wiesz. Nie znam się na samochodach.
2.) Nie no lajt sam jestem też tego świadom , że kupiłem auto tylu letnie i to w cenie roweru które i tak b.dobrze się prezentuje więc wiadome trzeba coś zrobić.
3.) Będę u dobrego elektryka i mu polecę sprawdzenie sondy , kopułki itp... i jeśli co to u niego zrobię termostat i to co trzeba. Ma mierniki i diagnostyke komputerową a ten co pisałem to zajmuje się remontami - b.dobry mechanior ale z diagnostyką ciężko.
4.) Co do kopułki i przewodów to na razie się wstrzymam zobaczę po tym wszystkim co i jak.
Ale dziękuje Ci bardzo za pomoc i powiedz mi coś jeszcze
5.) Jak Ci zapalał ten tipo 1.4 ? palił od strzała ( mowa o dobrym aku ) czy kręcił trochę. Bo u mnie zapalanie to pierw takie tutututututut i dopiero pali. Po ładowaniu aku też to jest. Kręci b.dobrze ale nie zapala od strzała. Siostra w sienie jak pisałem też tak ma i gdzieś czytałem , że to charakterystyczne dla fiatów. |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-12-2012, 16:03
|
|
|
Jam miałem 1.4 na gaźniku nie ma co porównywać zapalanie. U mnie to zależne było od regulacji, cięgna ssania itp. ale trochę musiał zakręcić z racji iż był to gaźnik i musiał zassać paliwko. Sprawny na wtrysku powinien praktycznie od kopa załapać 3-4 obroty i powinien złapać, w zimie wiadomo trochę gorzej.
P.S szkoda kupować cały termostat bo płacisz nie potrzebnie za korpus który o ile jeździsz na płynie nie powinien korodować. Całość wymienia się jak korpus ma wżery, a mechanicy prawie zawsze kupują całość bo nie chce im się przekładać. Klient i tak zapłaci Zrobisz jak uważasz. Termostaty polecam Behr, Walker, Aqua plus. Nie kupuj na pewno Fasta, Harta i pozostałej Chińszczyzny |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Tomek1990
Dołączył: 25 Lis 2012 Posty: 65 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 16-12-2012, 20:28
|
|
|
1.) No z tego co słyszałem to wiem , że te gaźniki w różnych autach bywają kłopotliwe. Ale wersja gaźnikowa chyba więcej pali niż wersja na jedno pkt wtrysku ? Nie znam się na tym. Chciałbym aby to moje tipo max 10L paliło.
2.) Z ciekawości zapytam czy sprawdzałeś v-max w swoim jak jeszcze miałeś ?
3.) Co do termostatu to wolę dołożyć te 2 dyszki więcej i mieć cały nowy.
Dzięki za pomoc |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-12-2012, 21:43
|
|
|
Tomek1990 napisał/a: | 1.) No z tego co słyszałem to wiem , że te gaźniki w różnych autach bywają kłopotliwe. Ale wersja gaźnikowa chyba więcej pali niż wersja na jedno pkt wtrysku ? Nie znam się na tym. Chciałbym aby to moje tipo max 10L paliło. | Nie prawda, nawet w/g. tabel producenta spalanie ma mniejsze. Mnie palił od 8,5l w mieście przy hiper oszczędnej jeździe do 10l przy normalnej z elementami szybszego ruszania spod świateł choć na benzynie dużo nie jeździłem bo miał LPG.
Tu masz dane z serwisówki:
http://www.tipo.republika.pl/eksploatacja11.htm
http://www.tipo.republika.pl/dane11.htm
http://www.tipo.republika.pl/silniki11.htm
Tomek1990 napisał/a: | 2.) Z ciekawości zapytam czy sprawdzałeś v-max w swoim jak jeszcze miałeś ? | 170km/h na prostej więcej nie wyciśnie no chyba że z górki Tomek1990 napisał/a: | 3.) Co do termostatu to wolę dołożyć te 2 dyszki więcej i mieć cały nowy. | chyba trochę więcej. Te lepsze ok. 70zł za całość |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Tomek1990
Dołączył: 25 Lis 2012 Posty: 65 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 17-12-2012, 16:03
|
|
|
Witam byłem dziś u 3 mechaników i co usłyszałem to komentarze " zachciało się fiata ? "hehehe. Ja osobiście nic do niego nie mam ale wiecie jak to jest
1.) Termostat nie został wymieniony. O dziwo teraz jest lepiej z temperaturą. Silnik gorący aż dotknąć nie idzie - chłodnica również i mechanik powiedział , że zostawić tak bo tu nie ma problemu. Mówił , że np. Niemieckie auta szybciej się nagrzewają niż fiat. Twierdził , ze fiat nigdy nie nagrzewa się tak jak vw czy audi. Twierdzi , że ma starego opla i też podczas jazdy temp.spada i mam mętlik w głowie czy to auto ma mieć na 100% cały czas temp.90c nawet jakbym miał w -20 po autostradzie jechać przy 140km ?
2.) Co do spalania to mówili , że najlepiej pod komputer podpiąć - diagnostyka. Oni akurat nie mieli tego wejścia co ma ten fiat. O dziwo wszystkie auta diagnozują tylko nie fiata....
3.) Aparat , kable , świecie - ok . Świecie nawet wymienione są. kable jak nowe.
4.) Jutro o 10 jadę sondę zbadać u elektryka....
jeśli sonda będzie ok to już nie wiem co zrobić. Jechać do serwisu na diagnostyke ????
ZDJĘCIE LICZNIKA
http://img42.imageshack.u.../2829363984.jpg
mi temp. najwięcej w tej pozycji co czerwona strzałka pokazuje. Ile to tam stopni jest ??? |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 17-12-2012, 16:08
|
|
|
Tomek1990 napisał/a: | Mówił , że np. Niemieckie auta szybciej się nagrzewają niż fiat. Twierdził , ze fiat nigdy nie nagrzewa się tak jak vw czy audi. |
pisałem o tym kiedyś - również jestem takiego zdania jak ten mechanik. Zaobserwowałem to na kilku benzynowych/dieslach fiata vw seata ... |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
|