Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kupno Fiata Tipo 1.4 na wtrysku - kilka pytań + auto do ocen
Autor Wiadomość
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 22-12-2012, 00:38   

Tomek1990, ale nie można robic przybliżonego spalania po przejechaiu 80 kilometrów....

Tomek1990 napisał/a:
Witam wróciłem z autoryzowanego serwisu fiata i co - gówno. Pod komputer nie mogli się podłączyć a bo to rocznik stary i inne gadanie . Pewnie mi nie wierzycie ale mogę podać adres tego serwisu numer tel itp... Także komputerowo nic mi nie zbadali bo nie dali rady. Jakieś nietypowy program czy coś .

nie wieże w to... oni to mają na 100% a dopóki nie zrobic tego to można w ciemno zgadywac...
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Tomek1990 


Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 22-12-2012, 09:36   

KrzychuB jestem z Gdańska zapraszam podam Ci adres i jedziemy razem do tego serwisu i na własne oczy przekonasz się , że tego auta nie diagnozują . Serwis znajduję się na ul. Gen Hallera w wrzeszczu. Numer też chcesz zadzwonisz i się dowiesz ? mi też na starcie mówili , że dadzą radę a gówno dali.
  
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 22-12-2012, 10:25   

Tomek1990, zagadaj do osób rynio i wiola oni są z pomorza i morze wiedzą gdzie by ci ktoś kompem obadał auto :D
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Tomek1990 


Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 22-12-2012, 10:27   

Jadę dziś zalać pełny bak i jeszcze na 100% sprwadze jakie spalanie wyjdzie :)
  
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 22-12-2012, 10:58   

Ile tych czujnikó w tipo 1.6 jest? 3? 4? Sam byś je sobie posprawdzał. Przy takim spalaniu musi być coś nie tak. Nie wierzę, że to auto działa normalnie. DObrze przyspiesza? Nie muli, nie śmierdzi benzyną?
Może hamulce trzymają, ręczny lubi zimą łapać jeśli linki są stare(spękany pancerz). Zwykły miernik kup(20zł), ściągaj z forum jakie wartości powinien mieć czujnik temp cieczy do ecu(inny niż ten na deskę), położenia przepustnicy jak działa, map sensor(jeśli jest), kabelki od podciśnień czy nie popękane.
Jakie mnasz przyspieszenie do 100km/h? Jeśli to nie problem to na kawałku drogi zmierz orientacyjnie(tylko zrób to z głową, nie chcę Cię mieć na sumieniu! ;D ).
Jeździsz po mieście czy w trasie i takie spalanie? Wiesz, mi po krakowie też pali 11 litrów benzyny... :sciana:

** Dodano: 22-12-2012, 11:00 **
Komputerów tam nie potrzeba, to nie nowy silnik fiata z 159 czujnikami. Mi też nie mogli tempry podłączyć na diagnozę, stwierdzili, że za stare auto.
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 22-12-2012, 11:50   

przestawiony rozrząd ma wpływ na spalanie tak jak i zapłon, posprawdzaj to porządnie, zapłon to na lampe proponuje podjechać zapłacisz 10zł albo wcale
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Tomek1990 


Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 22-12-2012, 14:37   

1. ) Jeżdżę na krótkich odcinkach ale nie wierze , że auto 16L by brało. To dieslem 1.9 TDI 110km robiłem 5km w jedną stronę i max 10L brał nawet w mrozy więc wiesz. No ale teraz termostat wymieniony dziś jechałem to po 2km już 70C było ( mam chłodnice zakrytą - kontroluje w razie co zdejme karton ) także jak będe jechać do pracy 5km w jedną stronę to już 90C będzie. Zalany mam pełen bak i po przejechaniu 100km dolewam i stwierdzę ile L paliwa poszło.


2.) W książce od tipo piszę , że bak paliwa z rezerwą ma 55L a u mnie strzałka na zero była ( na wskaźniku ) a paliwa weszło 44L - czyli ~~ 10L paliwa tam musiało być...No ale wskaźnik i tak mi nie przeszkadza bo ważne spalanie jest.


3.) Co do mocy auta hmm. Do 100 idzie ładnie jak się je przyciśnie na obrotach. na 3 już 80km szybko jest. Ale powyżej 100 chyba tak trochę opornie. W sumie ojciec coś mówił , że ostatnio spróbował to 140km pojechał ale to taki dość krótki odcinek więc hamować musiał.

4.) Jak wspomniałem w aucie mam praktycznie wszystko sprawdzone

filtr powietrza + paliwa wymieniony , rozrząd sprawdzony , termostat wymieniony, szczelność baku + przewodów sprawdzona , hamulce się nie zapiekają , silnik chodzi równo i cichutko , sonda dobra + analiza spalin b.dobra , ciśnienie w siliku b.dobre , świece wymienione , rozrząd sprawdzony jedynie pompa wody trochę odzywa się.
  
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 22-12-2012, 14:50   

to z tego co piszesz to nie ma bata musi byc siadzięty jakis czujnik bądz wyciek gdzies na tyle nie duzy że zanim sie go zobaczy to juz go nie ma bo wyparowuje, sprawdz dokładnie przewody paliwowe głownie w komorze silnika tam gdzie jest wieksza temperatura, jakby Ci samochód spalał taka ilosc paliwa to musiałby na prawde dziwnie sie zachowywać, dymic dusic sie dławić i tym podobne, juz mi sie pomysły kończą na to co moze byc z tym samochodem
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Tomek1990 


Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 22-12-2012, 15:05   

Ale powiedzcie mi jedno. Sorka za pisanie w pkt ale tak dla mnie przejrzyście jest i zawsze tak piszę :P


1.) Mówicie o " zamulonym aucie " kurczę nie mam porównania jak jeździ takie w 100% pewności sprawne auto 1.4 i.e więc nie mam skali porównawczej. Dodam , że zauważyłem jeden objaw. Przy wyprzedzaniu ( tzn wysokie obr. ) auto nie zawsze ale czasem potrafi jakby przymulić na chwile i chwila i znów normalnie. Czuć taki nagły przeryw coś jak zadławienie. Ale to zaledwie z 3 sekundy trwa i normalnie dalej wkręca się na obroty . PRZYSPIESZANIE>DUSZENIE>DALSZE PRZYSPIESZANIE. Zdarza się to czasem - nie zawsze.


2.) Czyli jechać do elektryka i kazać posprawdzać wszystkie czujniki tak ?


3.) Położenie przepustnicy też powiem bo ja w ogóle nie wiem co to ma za zadanie w samochodzie.


4.) Map sensor też powiem ale też nie wiem co to jest.



PS : mój tipo nie zapala od strzała. Z rana kręci tytytytytyt i dopiero zapala. Jak kawałek pojedzie to już lepiej. Dodam , że to samo było na dobrym aku - naładowanym.
  
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 22-12-2012, 15:58   

wykręc swiece i zobacz jaki maja kolor, nawet jak silnik ciepły tylko ostrożnie bo gorące, swiece masz dedykowane to tego modelu czy jakies inne???
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Tomek1990 


Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 22-12-2012, 16:12   

Jak wymieniałem świecie to mechanik stwierdził , że do wymiany. Jedna była zjechana.


A kolor nie wiem. Świecie kupione do Fiata ale też pasuja do innych aut. Są nowe w każdym bądź razie.
  
 
shwax 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 253
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 22-12-2012, 16:27   

Tomek1990, skoro bak zalany pod korek to sprawdź po 100km ile w końcu realnie pali i nie sugeruj się tak bardzo wskazaniami bo po tylu latach pływak może przekłamywać.
Termostat wymieniony to powinien się teraz pięknie nagrzewać, karton w zasadzie Ci nie potrzebny, sam też to przerabiałem i po wymianie temperaturę łapał moment. Tak btw. sorry, że nie na temat, ale bardzo jestem ciekaw co na to powie/powiedział Twój mechanik - magik, bo przecież miało być inaczej, w końcu to "fiat i on tak ma" :roll:
_________________
Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94
  
 
Tomek1990 


Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 22-12-2012, 16:40   

No później sam przyznał racje , że tak być nie może. Albo głupio mu było albo dopiero jak ojciec mu dobrze wytłumaczył o co chodzi to doszedł do wniosku , że tak być nie może :)


No dam znać jak przejadę 100km ile litrów paliwa się doleje.
  
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 22-12-2012, 17:20   

Tomek1990 napisał/a:
No dam znać jak przejadę 100km ile litrów paliwa się doleje.

Prawdę mówiąc to też nie będzie do końca miarodajne...
Różnie odbija pistolet i teraz odbił tak, później może odbić wcześniej i wyjdzie Ci spalanie 8 litrów, albo znowu odbije później i wyjdzie Ci 14 litrów. Wiem po sobie, że od odbicia można też dolać jeszcze jakieś 3-4 litry umiejętnie dolewając.
Najlepiej jakbyś zrobił 200-300km i wtedy próbował ;)
Chyba, że zauważysz gołym okiem, że wskaźnik spada za szybko. Uważaj żebyś sobie nie wysuszył baku po 300 km :lol:
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 22-12-2012, 21:35   

lać pod korek a nie do odbicia
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-12-2012, 16:12   

Tomek1990, Żeby mieć pełen obraz powinieneś zatankować na jakieś konkretnej stacji. Zalać nie do dobicia, a jak pisze kolega a pod korek aż zobaczysz benzynę, możne to być czasochłonne ale to jedyny pewny sposób. Wyjechać równo 100km normalnie jeżdżąc i na tej samej stacji znowu zalać pod korek. Wtedy dostaniesz najbliższy prawdzie wynik. Nie ma czegoś takiego jak ukryta wada, to nie samochodzik na baterie. Wszelkie awarie i usterki przełożą się na prace silnika. Jeśli wszystko pomierzyłeś i wszystko jest tak super to w cuda nie wierze, albo gubisz paliwo, albo jeździsz bardzo nie ekonomicznie albo te rzekomo sprawne czujniki są do bani, lub po prostu źle mierzysz zużycie. Diagnostyka ECU wiele by powiedziała. Może ktoś ci odpisze gdzie w twojej okolicy diagnozują starsze kompy. Ja osobiście zakupiłem sam sobie skaner i zamierzam sam sobie sprawdzać kompa bo po pierwszej takiej wizycie zwraca mi się zakup sprzętu.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Tomek1990 


Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 24-12-2012, 14:23   

1.) Witam auto teraz jezdzi cały czas nagrzane 90C i tak temp. trzyma więc jest fajnie :) dziś zrobiłem ~~ po cmentarzach itp ( bez korków ) ok ~~ 70km i strzałka paliwa spadła drastycznie - nie sugeruje się aż tak nią bo tak jak mówicie może źle wskazywać ale jeśli chodzi o strzałkę spadła sporo.



2.) Testowałem też prędkość od 0-100km - wyszło max 15 sekund. Ale cisnąłem na wysokich obrotach na każdym biegu no i max 15 s ale coś koło 14s .


3.) Auto dziś zlapało " muła " tzn jechałem i nie chciało ponad 80km iść - zredukowałem na 4 to ledwo do 90km doszło o dziwo później już dobrze bo jechałem 140km. Co to mogło być ?


4.) Co do samej mocy nie wiem jak mam to określić bo nawet jak coś jest niesprawne nie jeździłem sprawnym 1.4 70km i.e więc nie mam skali porównawczej ale wydaje mi się , że trochę zamulony jest.

5.) Filtr paliwa i powietrza nie jest wymieniony. Ojciec dziś dopiero mówił jak tego " muła złapał " . Jako , że zabiera auto a mnie często nie ma wyszło nieporozumienie. Piszę to Wam byście wiedzieli. Miał wymieniać ale nie wymienił i teraz w czwartek się to zrobi.
  
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 24-12-2012, 14:31   

masz za gogata mieszanke to tłumaczy muła i wysokie spalanie, wykręc swiece i zobacz jaki maja kolor, musza byc suche i takie jak kawa z mlekiem, jeżeli masz wszystkie czujniki sprawne, swiece i cały układ zapłonowy to obstawiałbym walnięty wtrysk bądz sterownik, najlepiej to sprawdzic na diagnostyce takze tak czy siak musisz sie pod kompa podpiąc inaczej bedziesz albo wymieniał w ciemno bądz jeździł paliwozernym mułem
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Tomek1990 


Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 24-12-2012, 14:39   

1.) No a 15s do setki do dużo ?


2.)Wtrysk walnięty nie jest bynajmniej ten z serwisu fiata mówił po analizie spalin . Ale przecież czy po analizie spalin nie wykazuje zbyt bogatej mieszanki ? bo on mówił , że wszystko bardzo dobrze.


3.)Dobra to szukam kogoś z forum lub w ogóle z internetu kto mi fiata zdiagnozuje.

4.) Świecie jak wymieniałem to mechanik tylko mówił coś , że jedna padnięta .
  
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 24-12-2012, 15:00   

mechanik mechanik, wes klucz do swiec wykręc jedna czy dwie i bedziesz wiedzial o co chodzi, jak wykręcisz to mozesz zapodać fotke czy cos to ułatwi sprawe, nie wiem czy analizator pod tym względem co kolwiek wykaze czy uboga mieszanka czy bogata, wykręc swiece i wrzuc ich foty bedziemy myslec dalej
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Tomek1990 


Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 24-12-2012, 15:06   

Nie mam klucza ale zapytam kogoś czy ma klucz.

Stare świece mam tylko . W tedy nowe wykręce ale to nie dziś.


No ten w serwisie fiata twierdził , że analiza spalin wykażę czy wtrysk dobry czy nie i twierdzi , że dobry i same spaliny b.dobrze.
  
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 24-12-2012, 15:15   

no to chyba cos jes nie tak jednak bo w spalinach powinien bys slad czy jezdzisz na ubogiej mieszance czy bogatej, masz muła czyli musi byc cos nie tak ze spalaniem, lub po prostu wyciek na zasilaniu wtrysku i wtedy chdy spadnie cisnienie w ukladie to jest efekt taki ze nie masz przyspieszenia, obadaj dokladnie przewody zasilający i powrotny, jak którys bedzie miał jakies nawet małe pekniecia to wymien obydwa dla pewnosci, tak nawiasem to jak sa walniete przewody paliwowe moze Ci sie nawet samochód zapalic wiec nie mozna tego bagatelizowac
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Tomek1990 


Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 24-12-2012, 15:19   

No tak tyle , że po ponownym zapaleniu silnika ( auto stało na parkingu ) już jechałem 140km.


A jak wspomniałem nie mogę w 100% powiedzieć czy ma auto muła. Dla mnie ono jest mułem w porównaniu do innych aut więc jak wspomniałem nie wiem jak te tipo 1.4 ma jeździć.


Ale szukam kogoś z kompem co na 100% obada.
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-12-2012, 15:33   

Tomek1990 napisał/a:

1.) No a 15s do setki do dużo ?
Dużo, przeciętnie udaje się to zrobić w 12,5-13sek.
Tomek1990 napisał/a:

2.)Wtrysk walnięty nie jest bynajmniej ten z serwisu fiata mówił po analizie spalin . Ale przecież czy po analizie spalin nie wykazuje zbyt bogatej mieszanki ? bo on mówił , że wszystko bardzo dobrze.
Niepełne spalanie wyjdzie na analizatorze, choć sporo mechaników nie potrafi dobrze interpretować wyników z tego urządzenia. Wykręć świece i zobacz jaki mają kolor, jak są czarne i mokre to gość który robił ci pomiar powinien oddać ci kasę za nabijanie cie w butelkę.
Tomek1990 napisał/a:
4.) Świecie jak wymieniałem to mechanik tylko mówił coś , że jedna padnięta .
Jak by tak było to auto chodziło by na 3 cylindrach i miało by kulturę pracy traktora w połączeniu z epileptykiem. Było tak?

** Dodano: 24-12-2012, 15:38 **
W razie czego skaner masz tu: http://viaken.pl/pl/diagn...i-j-polang.html
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Tomek1990 


Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 24-12-2012, 15:56   

1.) Wy chyba przesadzacie co ? chcecie z 1.4 tipo rakietę zrobić ? mój golf 1.9 TDI 110km na turbinie 11S do setki miał. A jak wielka różnica. Wiadome , że jakbym jeszcze przeciągnął na obrotach to by z 14s max wyszło. To jest muł na tylu letni samochód za 2 k ? wujasa nowe clio nie wiem czy szybciej by się rozpędziło . 1.2 silnik


2.) Stare świecie hmm - kultura pracy silnika była ok. Ale nowe wykręce w czwartek i dam znac.
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load