Kupno Fiata Tipo 1.4 na wtrysku - kilka pytań + auto do ocen |
Autor |
Wiadomość |
Tomek1990
Dołączył: 25 Lis 2012 Posty: 65 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 25-11-2012, 21:18 Kupno Fiata Tipo 1.4 na wtrysku - kilka pytań + auto do ocen
|
|
|
Witam potrzebuje małego auta na dojazd do pracy i zainteresowałem się fiatem tipo :
http://otomoto.pl/fiat-ti...-C27017786.html
Czy warto ? 1 właściciel - facet zgadza się na diagnostykę twierdzi , że nia ma rdzy i mówi , że ocynk chyba ale ocynk w takim aucie ?
Czy ten silnik jest dobry i ogólnie autko dobre ? spalanie 8L da radę się zmieścić ? Oceńcie jak możecie ten egzemplarz. Z góry dziękuje |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-11-2012, 21:44
|
|
|
Ocynk jest w tych autach, wyposażenie najbiedniejsze bo to z polskiego salonu, wygląda całkiem ok, ze spalaniem powinieneś się zmieścić. |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-11-2012, 22:03
|
|
|
Tomek1990, sprawdz go na stacji,przejedz sie i jak wszystko ok to mozesz brac.Na zdjeciach wyglada ok.Mam ten sam silnik ale 1.6 i.e i spalenie pb srednio wychodzi 7l/100km.W trasie udaje sie zejsc nawet do 5L.Czesci tanie,naprawy proste.KIlka lat jeszcze smialo posluzy a jak bedziesz dbal przekonasz sie ze jest bezawaryjny |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-11-2012, 22:40
|
|
|
Tomek1990, Po pierwsze Tipo wcale takie małe nie jest Jedno z większych aut jak na tamte czasy w swoim segmencie (4m to już zaczynały się auta w segmencie C). Po drugie tak... w większości blachy w tym aucie są ocynkowane a nawet tylna klapa jest zrobiona z laminatów, oczywiście w brak rdzy nie wierze i proponuje zajrzeć na podłogę i w nadkola zwłaszcza tyle - góra i na przedzie koła w okolicach progu. Co do reszty to podłoga lubi lecieć w narożnikach fotela zwłaszcza przy progach oraz same progi na łączeniach i fragment za przednim kołem. Jeśli chodzi o silnik to wierutna bzdura!!! Takie spalanie jest nie mozliwe... chyba że na holu 1.4 i.e. pali w mieście w granicach 9l i w górę. Dość słaby silnik i zwłaszcza w trasie dość mocno go się męczy, co przekłada się na spalanie. W trasie w granicach 8l to realny wynik. Cena straszliwa jak na tą wersje wyposażania i uszkodzony błotnik. Oczywiście na hasła "wsiadać i jechać" w 20 letnim aucie scyzoryk mi się w kieszeni otwiera. Na pewno po pierwszym przeglądzie coś wyjdzie i spodziewam się że to będzie coś z zawieszenia Na allegro trafiają się ciekawsze egzemplarze. Ten jak by pościł za 1500zł i dorzucił ci na błotnik można by rozważyć. Zaletą tego silnika jest banalna obsługa i części tanie jak barszcz, do tego tego auto z naszą pomocą oraz młotkiem i przecinakiem naprawisz sam. Prawie wszystko co nie wymaga specjalistycznych narzędzi. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
osama 33
Pomógł: 2 razy Wiek: 49 Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 324 Skąd: Łódz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 26-11-2012, 00:03
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | Tomek1990, Po pierwsze Tipo wcale takie małe nie jest Jedno z większych aut jak na tamte czasy w swoim segmencie (4m to już zaczynały się auta w segmencie C). Po drugie tak... w większości blachy w tym aucie są ocynkowane a nawet tylna klapa jest zrobiona z laminatów, oczywiście w brak rdzy nie wierze i proponuje zajrzeć na podłogę i w nadkola zwłaszcza tyle - góra i na przedzie koła w okolicach progu. Co do reszty to podłoga lubi lecieć w narożnikach fotela zwłaszcza przy progach oraz same progi na łączeniach i fragment za przednim kołem. Jeśli chodzi o silnik to wierutna bzdura!!! Takie spalanie jest nie mozliwe... chyba że na holu 1.4 i.e. pali w mieście w granicach 9l i w górę. Dość słaby silnik i zwłaszcza w trasie dość mocno go się męczy, co przekłada się na spalanie. W trasie w granicach 8l to realny wynik. Cena straszliwa jak na tą wersje wyposażania i uszkodzony błotnik. Oczywiście na hasła "wsiadać i jechać" w 20 letnim aucie scyzoryk mi się w kieszeni otwiera. Na pewno po pierwszym przeglądzie coś wyjdzie i spodziewam się że to będzie coś z zawieszenia Na allegro trafiają się ciekawsze egzemplarze. Ten jak by pościł za 1500zł i dorzucił ci na błotnik można by rozważyć. Zaletą tego silnika jest banalna obsługa i części tanie jak barszcz, do tego tego auto z naszą pomocą oraz młotkiem i przecinakiem naprawisz sam. Prawie wszystko co nie wymaga specjalistycznych narzędzi. |
A ja się nie zgodzę z tobą,jakos mam 1,4 (gaznik) ten sam rocznik,nawet ta sama bieda i tapicerka. mi w łodzi jakos w miescie 6,5 do 7 wychodzi spalanie (dziwne nie) a rdzy jakoś nie widzę ani na wierzchu ani pod spodem , jak ktoś dbał i nowy dba to nie będzie rudej, |
_________________ fiat uno 1,4 ,omega 1987,Ford eskort,Fiat Tempra,espero, Opel Senator 2,6 .seat toledo,Opel senator 3.0 24v,
Omega Kombi 96/97 2.016v
Ford windstar 3,8 Eskort kombi 1,8 td
omega 2,5 v6 Tipo 1,4,Laguna
opel astra kombi 1,7d f tempra 1,9td |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-11-2012, 06:03
|
|
|
osama 33 napisał/a: | mi w łodzi jakoś w miescie 6,5 do 7 wychodzi spalanie (dziwne nie) | o oczywiście że tak... zwłaszcza że nawet sam producent przewidział ze to auto będzie paliło nie mniej jak 9 z hakiem po mieście, a z reguły jeszcze się do tego dodaje. Co do gaźnikowca nie musisz mówić i miałem takie cudo i powiem tak nigdy!!! przez duże N po mieście Kraków ani mnie ani mojemu ojcu nawet przy jeździe na "taksówkarza" nie udało się zejść poniżej 8,5l jest to wyniki nie realny, a kto jak kto ja o auto dbałem zarówno mechanicznie (przeleciałem chyba cały zakres ostawień gaźnika, zapłonu etc.) jak i o wygląd. I sorry w cuda nie wierze za długo jeździłem tym autem. 6,5l to nawet maluchem ciężko było zrobić a co dopiero dużo cięższym i z ponad dwukrotnie większą pojemnością autem. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
osama 33
Pomógł: 2 razy Wiek: 49 Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 324 Skąd: Łódz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 26-11-2012, 12:18
|
|
|
Panie moderator Jan_Belfegor nie będę się kłócić ja wiem swoje ty wiesz lepiej ,i konec temata . |
_________________ fiat uno 1,4 ,omega 1987,Ford eskort,Fiat Tempra,espero, Opel Senator 2,6 .seat toledo,Opel senator 3.0 24v,
Omega Kombi 96/97 2.016v
Ford windstar 3,8 Eskort kombi 1,8 td
omega 2,5 v6 Tipo 1,4,Laguna
opel astra kombi 1,7d f tempra 1,9td |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-11-2012, 15:49
|
|
|
Tomek1990, auto wygląda nieźle ale co do spalania popieram w 100% JAM_BELFEGOR.
Mam Tipo z motorem 1.4 na gaźniku. Nie do zajechania jak się dba o olej i nie katuje. Spalanie beny u mnie nigdy nie zeszło poniżej 7 w trasie i 9 w mieście przy ekonomicznej jeździe !
Ale auto duuuże i bardzo wygodne. |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
Tomek1990
Dołączył: 25 Lis 2012 Posty: 65 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 26-11-2012, 16:53
|
|
|
Kupiłem ten samochód jest to wersja na 1 punktowym wtrysku. Sprawdzałem go na stacji diagnostyki u znajomego i :
1.) Podłoga cała + progi. Nie ma żadnych dziur ani w sumie rdzy. Gdzie niegdzie leciutie oznaki ale twarda zbita podłoga ( nie to co np. w golfie 3 , że dłonią się przebić idzie do środka )
2.) Kierownica nie wytarta + wnętrze jak nowe ( jedynie podsufitówka trochę postrzebiona )
3.) Zawieszenie jestem pod wielkim wrażeniem. Amory jak nowe , tarcze + klocki b.dobrze. Ogólnie zawiecha sprawdzana na stacji i tylko prawy tył ręczny nie trzyma. Na dziurach idealnie komfortowo . Nie spodziewałem się tego po facie.
4.) Tłumik jak nowy
5.) Silnik chodzi równo , zapala nie od kopa tylko jak np. u mojej siostry w sienie - robi taki tututututut dziwny głos i odpala. Nie kopci. Wkręca się b.dobrze - Jechałem na próbę po obwodnicy z dwoma osobami - 150km poszedł . Nie wiem czy więcej pójdzie. Nie próbowałem.
6.) Wszystko działa
Z WAD TO :
Wiadome tak jak mówiliście na zdjęciach nic nie widać a na żywo to zero rdzy lecz :
- porysowane drzwi ( całe ) jakby kluczem
- zaprawka na tylnej klapie - twierdzi , że uderzył w coś ( słupek )
- przedni prawy błotnik w jednym miejscu jakby młotkiem walony - nie ma rdzy ale pognieciony.
Lecz martwi mnie jedno i powiedzcie czy to tak w tych fiatach jest bo boje się . Silnika nie miałem jak sprawdzić. Wycieków nie było. Płyn + olej czysty ale :
1.) Temp. silnika - wskaźnik temp.silnika osiąga 90C ( nie przegrzewa się ) ale podczas jazdy czasem opada na miarkę niżej właśnie pomiędzy 50C a 90C tak jakby 80C ? Ogólnie po ostrej jeździe na obwodnicy wskaźnik pokazuje mniej niż 90C a później znów 90c . Czy to coś poważnego może być ?
2.) Wskażnik paliwa - czy ten bak taki duży jest ? ogólnie pokazała się rezerwa ( pomaranczowa lampka ) zatankowałem za 50zł i trochę tylko się wychylił. U mnie w mk2 po 50zł to prawie bół baku się pojawiało na wskaźniku.
+ wariuje trochę ten wskaźnik - tzn jak z górki jadę odpala się rezerwa potem mryga i gaśnie. To normalne ?
Z wad to tylko tyle. To coś poważnenego ? ? |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-11-2012, 19:50
|
|
|
Witaj, kolego. Jeżeli tylko takie wady zauważyłeś w swoim Tipku to nie masz się czym przejmować.
Odnośnie temp. silnika jeżeli spada poniżej 90 stopni podczas jazdy to masz do wymiany termostat. Prosta wymiana. Termostat Wahlera polecam dostaniesz w każdym motoryzacyjnym. Koszt 70 zł. Nie bierz broń boże Verneta bo to badziew.
Odnośnie wskaźnika paliwa to pewnie jest do regeneracji skoro lekko się podniosła wskazówka. Bak ogólnie ma 40 litrów pojemności. Po zatankowaniu za 50 zł powinien się wychylić na 1/4 skali i rezerwa nie powinna się palić. Jak naprawić wskaźnik paliwa znajdziesz w dziale "Download" na naszym forum. Naprawa nie jest skomplikowana, spokojnie zrobisz samemu.
Jakbyś miał pytania jakieś to wal śmiało. Wszyscy będziemy się starać ci pomóc w jakiś sposób.
I polecam założyć swój temat w dziale "Moje auto" i zaprezentowanie nam swojej maszyny
Szerokości i powodzonka. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-11-2012, 19:57
|
|
|
Tomek1990, tempertura sie nie martw-te silniki trzymaja 90 st a jak jedziesz szybciej o tej porze roku ale delikatnie t troche ponizej 90.Tez z poczatku temp.wydawala mi sie wysoka:)
Wskaznik paliwa trzeba naprawic a konkretnie plywak w zbiorniku paliwa.Na forum gdzies to bylo dokladnie opisane.
JAM_BELFEGOR, co do spalania to sie z Toba nie zgodze i jak chcesz mozemy sie nawet zalozyc ze w trasie przy 100 kmh bedzie 6 l/100km.Jak by jechal 70 kmh bedzie jeszcze mniej.Miales dokladnie ten sam silnik?Ja mam 1.6 i.e na jednopunkcie,bez aparatu zaplonowego.Oznaczenie silnika 835.... |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 26-11-2012, 19:59
|
|
|
Tomek1990 napisał/a: | 2.) Wskażnik paliwa - czy ten bak taki duży jest ? ogólnie pokazała się rezerwa ( pomaranczowa lampka ) zatankowałem za 50zł i trochę tylko się wychylił. U mnie w mk2 po 50zł to prawie bół baku się pojawiało na wskaźniku. |
Raz jak 2 miesiące auto mi stało na podwórku bez OC to odpalałem co jakiś czas i pewnego razu zabrakło benzyny(tempra). Jak zalałem później karnister 10litrów to na digitalu żadna z 16 kresek nie pokazała się nawet
Lasgo07 napisał/a: | Bak ogólnie ma 40 litrów |
a nie 65 czasem? :O |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-11-2012, 20:00
|
|
|
Lasgo07 napisał/a: | Bak ogólnie ma 40 litrów pojemności |
Do baku wchodzi 51 litrow.Rezerwa jakies 5-8 litrow. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Tomek1990
Dołączył: 25 Lis 2012 Posty: 65 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 26-11-2012, 20:14
|
|
|
1.) Ja wiem , że trzymają 90C jak inne samochody. Mój golf jak się nagrzał ( golf 2 ) to zawsze miał 90C a tym fiacie zauważyłem , że temp wariuje - patrze jest 90C jadę szybko i nagle wskazówka jest między 50 a 90C a czasem nawet spada na 50C i potem znów 90C więc to normalne ?
2.) No ten wskaźnik paliwa też jakiś dziwny jest. Jak jadę z górki to rezerwa się zapala ( dodam , że tylko 10L w baku ) mruga kontrolka po czym gaśnie i w ogóle czasem się zapala....czy ten sygnał " rezerwy " jest wiarygodny ? bo jak słyszałem , że w niektórych autach to działa " tak aby działało " . |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 26-11-2012, 20:28
|
|
|
Tomek1990, temperatura w normie - ten typ tak ma.
Miałem tipo 1.4 teraz mam bravo jtd i w moich autach jak i kolegi bravo jtd i marei jtd - temperatura nizsza niz w seacie i vw W żadnym fiacie w zime nie zrobiłem sauny w aucie - powietrze ciepłe ale nie gorące tak jak w vw
jeżeli chodzi o wskaźnik to również przypadłość tego typa ;p Ze starości się popsuł i nie pokazuje wiarygodnie. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
shwax
Pomógł: 8 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 253 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 26-11-2012, 20:37
|
|
|
Tomek1990, tak jak koledzy wcześniej pisali, termostat masz do wymiany bankowo, uwierz na słowo, większość z tu obecnych przerabiała to już (ja również) i wiedzą co piszą. Przy sprawnym termostacie temperatura w czasie jazdy powinna utrzymywać się na 90st. Wymiana naprawdę banalna (2 śruby do odkręcenia) i dostęp też świetny w porównaniu z niektórymi autami.
Luczu, jak temperatura na postoju osiąga 90st, a w czasie jazdy spada i utrzymuje się sporo poniżej to termostat jest niesprawny. Sprawdzone na 3 różnych samochodach. Po wymianie termostatu wszystko w normie, a i auto znacznie szybciej się nagrzewa.
Co do wskaźnika paliwa, będziesz musiał porzeźbić z tego co piszesz, ale nawet sprawny wskaźnik przy szybkim pokonywaniu zakrętów, albo przy jeździe na dużych nierównościach potrafi lekko "skakać" lub włącza się rezerwa. Normalna sprawa, mała ilość paliwa w baku, które się przelewa i fałszuje odczyt |
_________________ Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94 |
|
|
|
|
Tomek1990
Dołączył: 25 Lis 2012 Posty: 65 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 26-11-2012, 20:38
|
|
|
Ok dziękuje Wam bardzo za te posty nigdy fiata nie miałem i dlatego pytam. Czyli w skrócie niech mi ktoś jeszcze wyjaśni ( sorka za ta ciekawość hehe ).
1.) Skoro raz pokazuje temp. 90C a raz 50C to dlaczego ? Mówicie , że ten silnik tak ma ale co on tak nagle ochładza się i później nagrzewa ? Każde moje auto trzymało temp. po nagrzaniu zawsze 90C czy to stary golfa czy to golf 4 itp... więc troche mnie to dziwi , że się tak silnik ochładza i nagle dogrzewa.
2.) Czy w zimę na krótkich dojazdach do pracy 4km w jedną stronę mogę założyć karton na chłodnicę ? Tata kiedyś tak w starym dieslu 2.5 robił przy mrozach i o niebo szybciej się grzał. Czy to nic się nie stanie ?
3.) No co do spalania to np. mój golf 1.3 55km brał spokojnie w mieście 9L więc myślę , że ten fiat 1.4 weźmie i 10L w mieście a szkoda trochę mam nadzieje , że w lato , wiosnę 8 da radę w mieście. |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 26-11-2012, 20:40
|
|
|
Tomek1990 napisał/a: | Czy to nic się nie stanie ? |
Przy sprawnym termostacie nie potrzebne, a jak zapomnisz o kartonie to na wiosne możesz nie chcący przegrzac
Ogółem zrób termostat i będzie OK |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
Tomek1990
Dołączył: 25 Lis 2012 Posty: 65 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 26-11-2012, 20:43
|
|
|
No dobra wymienię termostat ale chciałbym poznać zdanie czy wam się ta temp. utrzymuje na 90C zawsze ? mowa podczas jazdy i postoju kiedy silnik nagrzany . Bo ktoś wyżej pisał , że w tym silniku wachania temp to norma więc trochę mętlik mam |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 26-11-2012, 21:04
|
|
|
Tomek1990, norma to jest jak jest tak od 85 stopni do 90 stopi. wiadomo jak w korku pogrzeje to i ponad 90 będzie. ale nie może tak spadac poniżej 80 stopni bo u mnie to było w poprzednim tipo i spadało właśnie do 50-60 więc wymieniłem wkłąd termostatu( można też samo to) i potem wzorowo było
** Dodano: 26-11-2012, 21:06 **
aha i pasi obadac w jakim masz stanie płyn chłodniczy, co by się nie okazało że tylko woda |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 26-11-2012, 22:52
|
|
|
Tomek1990 napisał/a: | jest to wersja na 1 punktowym wtrysku. | napewno?(sory za głupie pytanie)
** Dodano: 26-11-2012, 23:34 **
bo link kaput a zdjec niema |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-11-2012, 23:53
|
|
|
shagger78 napisał/a: | Bak ogólnie ma 40 litrów pojemności
Do baku wchodzi 51 litrow.Rezerwa jakies 5-8 litrow. | Dokładnie do baku wchodzi ok 50l a jak będziesz gniótł to nawet więcej . Tomek1990 napisał/a: | 1.) Skoro raz pokazuje temp. 90C a raz 50C to dlaczego ? Mówicie , że ten silnik tak ma ale co on tak nagle ochładza się i później nagrzewa ? Każde moje auto trzymało temp. po nagrzaniu zawsze 90C czy to stary golfa czy to golf 4 itp... więc troche mnie to dziwi , że się tak silnik ochładza i nagle dogrzewa. | nie koniecznie albo masz uwalony czujnik temperatury albo termostat zablokował się w pozycji otwartej
Cytat: | 2.) Czy w zimę na krótkich dojazdach do pracy 4km w jedną stronę mogę założyć karton na chłodnicę ? Tata kiedyś tak w starym dieslu 2.5 robił przy mrozach i o niebo szybciej się grzał. Czy to nic się nie stanie ? |
Możesz ale to straszne druciarstwo zrób sobie taka osłonę ze skaju jak w starach
Tomek1990 napisał/a: | 1.) Podłoga cała + progi. Nie ma żadnych dziur ani w sumie rdzy. Gdzie niegdzie leciutie oznaki ale twarda zbita podłoga ( nie to co np. w golfie 3 , że dłonią się przebić idzie do środka ) | No to miałeś szczęście, prawdopodobnie więcej stał niż jeździł co mu pomogło, niemniej widoczna korozje usuń i szybko zabezpiecz bo potem to już szybko leci
shagger78 napisał/a: | JAM_BELFEGOR, co do spalania to sie z Toba nie zgodze i jak chcesz mozemy sie nawet zalozyc ze w trasie przy 100 kmh bedzie 6 l/100km.Jak by jechal 70 kmh bedzie jeszcze mniej.Miales dokladnie ten sam silnik?Ja mam 1.6 i.e na jednopunkcie,bez aparatu zaplonowego.Oznaczenie silnika 835.... | Jak widać w podpisie 1.4 ale dobry wujek Kajlon eksploatuje takie cudo. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 27-11-2012, 01:03
|
|
|
shwax napisał/a: | Luczu, jak temperatura na postoju osiąga 90st, a w czasie jazdy spada i utrzymuje się sporo poniżej to termostat jest niesprawny. |
no tak sory nie wiem czemu wtedy sobie wkręciłem , że z 90 stopni spada na 80 a jak teraz czytam posty to spada na 50 stopni.
Jeżeli tak to nie jest to normalne i to będzie termostat |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Tomek1990
Dołączył: 25 Lis 2012 Posty: 65 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 07-12-2012, 16:40
|
|
|
Mam do Was pytanie po jakim czasie nagrzewa Wam się tiopo 1.4 70km jedno punktowy wtrysk ?
Czy to możliwe , że po " ostrej " jeździe po 5km ( ostrej jazdy wysokie obroty ) silnik jest nie nagrzany ? tzn leci lekko ciepłe powietrze ?
np. w golfie 2 po tym dystansie ostrej jazdy już gorący był. |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 07-12-2012, 16:43
|
|
|
u mnie po 3 kilometrach w zime było juz dobrze ciepło, wymien termostat i z głowy |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
|