Swap Tipo 1.4 |
Autor |
Wiadomość |
drozdalp
Wiek: 31 Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 32 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 10-04-2012, 12:49 Swap Tipo 1.4
|
|
|
Witam.
Ostatnio dostałem propozycje żeby zmienić silnik z 1.4 na gaźniku na 1.2 16v z bravy.
Może ktoś już swapował i chciałbym się dowiedzieć czy dużo dłubania będzie z przekładką. |
_________________
|
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-04-2012, 13:28
|
|
|
dłubania dużo jest zawsze, jak masz sam silnik to bedzie kiepsko, najlepiej całego dawce czyli całą brave mieć, ale wiadomo jak masz kase to wszystko sie da, chociaż osobiście z bravy wolał bym 1.6 16v wsadzić... |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-04-2012, 14:26
|
|
|
drozdalp, jak miałbym zmieniać silnik na twoim miejscu to wolałbym 2,0 16v lub 2,0 8v z Lancii czy nawet Tempry lub Tipo |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 10-04-2012, 15:13
|
|
|
Lasgo07 napisał/a: | drozdalp, jak miałbym zmieniać silnik na twoim miejscu to wolałbym 2,0 16v lub 2,0 8v z Lancii czy nawet Tempry lub Tipo |
Dokładnie, wtedy nie masz tyle kombinowania
Warunek jest taki, że blacha musi być zdrowa, bo inaczej szkoda zachodu |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-04-2012, 18:00
|
|
|
D@wIdS, orientujesz się ile by wziął mechanik za włożenie silnika z całym osprzętem, podłączeniem elektryki ? mowa o np silniku 2.0 8v do Tipo 1,4. Mówię też o wyjęciu starego silnika. Czyli podjeżdzam, zostawiam auto na 2 dni i odbieram już z innym silnikiem. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
drozdalp
Wiek: 31 Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 32 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 10-04-2012, 18:42
|
|
|
Mechanik za przekładkę bierze w granicach 500 zł. Silnik 1.2 16v mam dostępny z osprzętem nie ma tylko skrzyni biegów. |
_________________
|
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 10-04-2012, 18:45
|
|
|
drozdalp napisał/a: | Mechanik za przekładkę bierze w granicach 500 z |
Zgadza się mniej więcej w tych granicach Kumpel przekładał i też coś takiego płacił |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-04-2012, 18:55
|
|
|
drozdalp napisał/a: | Ostatnio dostałem propozycje żeby zmienić silnik z 1.4 na gaźniku na 1.2 16v z bravy. | Bezsens totalny. Jak już chcesz wydać pieniążki na wymianę silnika to wymień chociaż na jakiś uczciwszy. Jak radzą ci koledzy 1.6 16V z bravy, z tipo, tempry, lancii 2.0 8V czy 16V . drozdalp napisał/a: | Może ktoś już swapował i chciałbym się dowiedzieć czy dużo dłubania będzie z przekładką. | Pewnie że tak, a tym bardziej że masz gaźnik, czyli kompletnie inna elektryka wchodzi w rachubę. drozdalp napisał/a: | Mechanik za przekładkę bierze w granicach 500 zł. Silnik 1.2 16v mam dostępny z osprzętem nie ma tylko skrzyni biegów. | Tak myślałem że jakiś mądry mechanik, co ma na zbyciu za stodołą kupę żelastwa namawia cię do tego. Ty bądź mądrzejszy i pobrzękuj za taką super turbo przekładkę.
P.S: Skoro chcesz przekładać na inny to po co wystawiasz w dziale "kupię" ogłoszenie że kupisz 159A2.000? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 10-04-2012, 19:38
|
|
|
drozdalp, a co chcesz osiągnąć zakladając 1.2 16V??? jak masz zajechany swój orginalny silnik, a 1.2 16V masz za free w dobrym stanie to przekładaj, ale jak masz za niego zapłacić to jak inni szukaj zestawu na swapa 1.6 16V, ktos z foeum robił taką przekładke do tipo właśnie i wszystko ładnie pasowało mocowania i tak dalej, ale ten kolega przytargał z niemczech wszystko razem z elektryka, sankami i chyba zawieszka od bravki, Twoja decyzja ale wiele nie wskurasz wsadzając 1.2, bardziej by sie opłacało kupić zdrowe 1.4 z tipo |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
drozdalp
Wiek: 31 Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 32 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 10-04-2012, 21:14
|
|
|
Silnik mam pod ręką za totalne grosze a mój już jest na dojechaniu. W okolicach nigdzie nie mogłem znaleźć silnika 1.4 na gaźniku wszystko jest na wtryskach, także i tak jak już bym musiał przerzucać całą elektrykę.
** Dodano: 10-04-2012, 22:15 **
silnik oczywiście ma służyć do codziennej jazdy ale na 2.0 też bym z chęcią się skusił
** Dodano: 10-04-2012, 22:16 **
JAM_BELFEGOR, bo jak bym znalazł silnik 1.4 na gaźniku to z miłą chęcią bym go wziął |
_________________
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 10-04-2012, 21:19
|
|
|
Chyba jednak do swap na 2.0 będzie trzeba więcej modyfikacji. Skrzynia, hamulce, zawieszenie, licznik. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
mac1us
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Cze 2011 Posty: 147 Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-04-2012, 21:19
|
|
|
Tak trudno kupić 1,4 i przełożyć osprzęt z twojego ?
Osobiście by mi się nie chciało przekładać takiego silnika, wolałbym kupić całe auto za 3-4 tys, jak zaczniesz to będzie to trwało tyle co tipo hgt na forum. |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 10-04-2012, 21:20
|
|
|
A próbowałeś po szrotach pojeździć? |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
drozdalp
Wiek: 31 Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 32 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 10-04-2012, 21:21
|
|
|
Jeździłem dzisiaj cały dzień i nic nie znalazłem na gaźniku wszystko na wtryskach |
_________________
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-04-2012, 21:22
|
|
|
drozdalp napisał/a: |
silnik oczywiście ma służyć do codziennej jazdy ale na 2.0 też bym z chęcią się skusił
| 2.0 zwłaszcza 8 zaworków z uczciwym LPG do codziennej jady też jest wdzięcznym silnikiem, nie wysilonym jak trzeba to nawet da się wyprzedzić 1.2 to silnik dobry ale do cienkiego / sejka może punto ale nie do T/T. Za mały za słaby. drozdalp napisał/a: | JAM_BELFEGOR, bo jak bym znalazł silnik 1.4 na gaźniku to z miłą chęcią bym go wziął | da się znaleźć. Generalnie to masz z tego co piszesz silnik po remoncie, wiec o co chodzi? To że masz małe problemy z gaśnięciem to spokojnie da się to wyprostować. Tym bardziej że to prosty jak cep silnik i to jest jego główna zaleta |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
drozdalp
Wiek: 31 Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 32 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 10-04-2012, 21:24
|
|
|
Silnik z mojego poszedł do żyda już niestety go nie mam. |
_________________
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 10-04-2012, 21:28
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | 1.2 to silnik dobry ale do cienkiego / sejka może punto |
1.2 16v ma 86km, czyli tyle co najmocniejsze 1.6 w T,T, poza tym punto i tipo ważą podobnie. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 10-04-2012, 21:29
|
|
|
drozdalp, nie łatrwiej, na dłuższą metę taniej byłoby po prostu kupić bravo ?:p 1.2 lub 1.6 ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
drozdalp
Wiek: 31 Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 32 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 10-04-2012, 21:39
|
|
|
ja wiem że najłatwiej kupić samochód tylko że ja mam trochę sentymentu do mojego tipka Na allegro są silnik do tipo 1.4. Tylko że na jednym silniku z allegro już się przejechałem także wolał bym widzieć co kupuje |
_________________
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 10-04-2012, 21:40
|
|
|
drozdalp, kichaj na sentyment, ja też tak o Łajzie mówiłem i co? kroję na plasterki. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
drozdalp
Wiek: 31 Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 32 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 10-04-2012, 21:48
|
|
|
Jelcyn, Jutro pojeżdżę jeszcze po szrotach. Jak nic nie znajdę to na żyletki niestety pójdzie. |
_________________
|
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-04-2012, 22:04
|
|
|
a jak kupisz silnik na wtrysku to wystarczy,że włżysz swój kolektor ssąćy gażnik , pompe paliwa przełożysz i aparat zapłone tyle w tym roboty. |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 10-04-2012, 22:05
|
|
|
tylko w nowszym silniku wiecej elektryki i moze byc imo a wtedy komp cala wiazka stacyjka musi byc od auta i masa zabawy wiem bo sam utknolem na takim temacie tylko ze z wiekszym silnikiem bo 2.0 20V z marei i nieststy projekt upadl bo w okolicy 50km brak osoby ktora chciala sie tego podjac, teraz wskoczy z powrotrm jakis TTT silnik 1,4 -1,6 bo w tym silniku brak jakichkolwiek skomplikowanych rozwiazan a 2.0 bede meczyl poza autem az nie odpale bo szkoda auta zeby stalo i niszczalo |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 11-04-2012, 06:55
|
|
|
Jelcyn napisał/a: | kichaj na sentyment, ja też tak o Łajzie mówiłem i co? kroję na plasterki. |
Oj z tym się nie zgodzę. Ja jestem przygotowany na to że będą duże wydatki ale nie chce widzieć innego auta bo po prostu kocham Tipolota. Więc nie "kichaj' na sentyment, bo tez takich pasji itp to bardzo trudno w życiu |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
|