Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Tempra 2,0 8v TURBO
Autor Wiadomość
szalonystefan 



Dołączył: 11 Lip 2007
Posty: 20
Skąd: wwa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-02-2008, 16:23   Tempra 2,0 8v TURBO

Witam!
Jestem nowy. zapisałem sięponiewarz razm z kolegą buduję Tempre Turbo.
Relacje na dniach zapodam na forum. Ktoś jeszcze próbował zaturbic to auto??
POZDRO
     Moneta
 
 
adrusek 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 192
Skąd: Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 17-02-2008, 16:51   

jakie koszty ? chetnie zobaczymy foty z modernizacji:)
     assistance
 
 
szalonystefan 



Dołączył: 11 Lip 2007
Posty: 20
Skąd: wwa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-02-2008, 17:05   

co do kosztów to ok 10tyś PLN razem z kupnem auta (kupiłem auto uszkodzone-ze zdechłym silnikiem- za 700zł)
     Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 17-02-2008, 17:33   

szalonystefan, to czekamy na efekty :D
Daj fotki krok po kroku bo sambym chetnie to zobaczył ;D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
szalonystefan 



Dołączył: 11 Lip 2007
Posty: 20
Skąd: wwa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-02-2008, 17:43   

Tak dokładnie krok po kroku to nie mam fotek, ale coś wrzucę jak już dowiem sie jak to zrobić. POZDRO

P.S. W albumie wrzuciłem fote silnika
     Moneta
 
 
Jacacenty 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Lis 2004
Posty: 991
Skąd: Dillenburg
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 17-02-2008, 23:21   

Wkładacie z Lanci, Alfy, czy budujecie od podstaw?
_________________
*** \=/ ***
     assistance
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-02-2008, 08:14   

Jacacenty napisał/a:
Wkładacie z Lanci, Alfy, czy budujecie od podstaw?


Tak jak się patrze na ten silnik na fotce w albumie to jest to raczej 2.0 T z Cromy MK2
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 18-02-2008, 08:36   

GrzesiekK. napisał/a:
2.0 T z Cromy MK2

A dokładniej, jakie to parametry?

szalonystefan, jeżeli Ci się uda postawić auto do końca kwietnia, to serdecznie zapraszamy na zlot ;)
Dzisiaj będzie post na temat zlotu, bo jak już pisałem mamy wszystko ugadane. Czekam jeszcze tylko na jedną wycene.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-02-2008, 08:56   

A ja wiem gdzie to auto się składa! ;D

Silnik tak jak napisał Grzesiek jest z Cromy (wartości jakoś 150hp,250nm), wiem że gada od pierwszego i że ma nową podłogę ;)
Dziś chyba odwiedzę budowniczego ;D
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 18-02-2008, 09:26   

Na zlot go na zlot go ;D
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-02-2008, 09:42   

Raku napisał/a:
Silnik tak jak napisał Grzesiek jest z Cromy (wartości jakoś 150hp,250nm),go ;D


Jeśli silnik trzyma serie to sedici i modowana tempra kolegi Raku nie bedzie miała do tej tempruni podejścia ;] 250Nm zrobi swoje ...

Jaka została elektronika?? Bo to głowne ograniczenie mocy tego silnika, seryjnie ta croma ma dmuchniete niecałe 0,6 bara jeśli się chłopaki postarają, założą ECU i reszte elektroniki od lancii, dmuchnie im w tedy przy overboost do 0,9bara i sie zrobi pod 180KM i 280-290Nm i juz jest naprawde wesoło.

pzdr. Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-02-2008, 09:47   

to zależy czy już będę psikał nitro, czy jeszcze nie :lalala: ;D
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-02-2008, 09:53   

Raku napisał/a:
to zależy czy już będę psikał nitro, czy jeszcze nie :lalala: ;D


Ty nitro, a chłopaki sobie MBC założą, dokrecą na 1,3bara, ciśnienie wtrysku i ich nie złapiesz ;] Przy Nitro nie bedziesz miał raczej tyle momentu obrotowego co przy suszarce.

BTW to 8V turbo ma potencjał na seryjnym dole na spokojnie 200KM do jazdy na codzień,a do wygłupów robią z tego ludki sobie po 240KM na elektronice Lancii.

pzdr. Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-02-2008, 10:25   

Do momentu aż nie zakuję silnika i nie będę sam dmuchał sobie 1.2b, na elektronice z NA :lalala: plus nitro ;D

I to się nazywa zdrowa rywalizacja :)

Oni psst na serii, a ja psik nitro i pół maski z przodu ;)
Oni MBC i więcej paliwa, a ja kucizna i więcej ciśnienia :lol:

Koniec Oftopu :lol:
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Zgredek 



Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 46
Skąd: Wawa/Raszyn
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-02-2008, 14:31   

Dzień dobry :D
Może zabiorę głos w tej sprawie jako że już chyba od miesiąca sie bawie w tym samochodzie 8)
Silnik:
Silnik pochodzi chyba z Lanci Dedry(aaa...coś tam)
Motor został rozebrany,ogarnięty,wypolerowany,wyważony,portingowany i co tam jeszcze można,realnie jest w stanie super +.Narazie zostajemy przy seryjnej T3(kasa) ale na pewno z czasem gdy coś rozsądnego wpadnie w ręce zostanie zmieniona(jakieś Td może k04).Niestety ECU i instalacja pochodzi od silnika N/A więc nie jestem w stanie oszacować ile uda sie wyciśnąć na seryjnych wtryskach(ew dodam jeszcze 4szt),narazie jednak czekamy na Ecumastera by to wszystko wystroić.
IC pochodzi z BMW E60,pompa paliwa to duże zewnętrzne Walbro,orórowanie 60mmwydech napewno na pełnym przelocie prawdopodobnie 60mm zakończony mugenem.
Napęd:
Skrzynia z modelu N/A,sprzęgło narazie serja ale pewnie zostanie upchnięta czterospiekowa tarcza.
Zatrzymanie:
Jako że buda jest od wersji 1.6 wędrują hamulce od 2.0(tarcze,zaciski,pompa)
Zawieszenie:
Eibach+kolorowe Bilszty
Reszta:
Cala masa dupereli

Nie znam na tyle silnika by prorokować moc(pierwszy kontakt z Fiatem)ale po tym co zobaczyłem to dół spokojnie wytrzyma 300km w końcu tłoki to Mahle,taki jest wstępny plan(oczywiście nie na tej suszarce)

Karoserja została wypruta,zaspawana więc powinna trochę jeszcze polatać.Ostatnim pomysłem jest sprawienie nowego czarnego i matowego koloru(o ile pogoda pozwoli).
Wnętrze to wydmuszka+dwa kubły Sparco+szelki Sparco

Sądzę że jeśli czas pozwoli Temperówka powinna w tym tygodniu już wyjechać,narazie z garażu bo bez strojenia nie ma co jeżdzić gdyż jest tak bogato że marchewy strzelają nawet na jałowym

p.s
Stefan miałeś sie nie chwalić nikomu!
p.s2
Raku zapraszam

Pozdrawiam
Grzesiek
_________________
13s-1/4
  
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-02-2008, 14:36   

Dzisiaj z wieczora będę! :)
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-02-2008, 16:59   

Raku napisał/a:
Dzisiaj z wieczora będę! :)


A ja moge, to wsiąde w sedici i przylece do wawki ;]

pzdr. Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Zgredek 



Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 46
Skąd: Wawa/Raszyn
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-02-2008, 21:15   

Zapraszam.
_________________
13s-1/4
  
 
szalonystefan 



Dołączył: 11 Lip 2007
Posty: 20
Skąd: wwa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-02-2008, 22:30   

Nic dodać nic ująć!Ładnie Zgredek :D
     Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-02-2008, 09:15   

veni vidi vici :D
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Zgredek 



Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 46
Skąd: Wawa/Raszyn
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-02-2008, 17:32   

Całkiem owocne spotkanie :)
p.s
Już wiem co jest z tym niepaleniem.....Okazuje się że zastosowane swiece NGK są bardzo poddatne na zalanie.Nie pomaga suszenie,wypalanie itd.Zalana swieca może być podatna na wypadanie zapłonów przy ciśnieniu panującym w jej środowisku pracy.Lekarstwo jest proste-kosz :doubt:
Nie ma jak Iskra...
_________________
13s-1/4
  
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 19-02-2008, 17:34   

Zgredek napisał/a:
Nie ma jak Iskra...
że niby takie dobre?
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-02-2008, 20:07   

Ja wsadziłem niedawno, za namową kolegi GrzesiekK., denso i nie mam jakiś z nimi problemów. Mimo że ciągle silnik ma duża, za dużo wahy dają iskrę.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Zgredek 



Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 46
Skąd: Wawa/Raszyn
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-02-2008, 22:21   

Sapphiron napisał/a:
Zgredek napisał/a:
Nie ma jak Iskra...
że niby takie dobre?


Że niby nie padają po zalaniu etyliną...

Raku podaj proszę symbol świec :idea:
_________________
13s-1/4
  
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-02-2008, 22:35   

Denso W22EPR-U 3088 Takie mam w wolnossaku 8v. U Was pewnie zimniejsza by się przydała..

Mam bogatą mieszankę, nic im nie jest ;D


Do waszego silnika takie:
Denso ->K22PBR-S
Power Iridium-> IK22
Iridium Tought -> VK22

http://www.globaldenso.co...=maker45car.csv
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load