Tempra 2,0 8v TURBO |
Autor |
Wiadomość |
szalonystefan
Dołączył: 11 Lip 2007 Posty: 20 Skąd: wwa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-02-2008, 16:23 Tempra 2,0 8v TURBO
|
|
|
Witam!
Jestem nowy. zapisałem sięponiewarz razm z kolegą buduję Tempre Turbo.
Relacje na dniach zapodam na forum. Ktoś jeszcze próbował zaturbic to auto??
POZDRO |
|
|
|
|
adrusek
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Lip 2007 Posty: 192 Skąd: Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 17-02-2008, 16:51
|
|
|
jakie koszty ? chetnie zobaczymy foty z modernizacji:) |
|
|
|
|
szalonystefan
Dołączył: 11 Lip 2007 Posty: 20 Skąd: wwa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-02-2008, 17:05
|
|
|
co do kosztów to ok 10tyś PLN razem z kupnem auta (kupiłem auto uszkodzone-ze zdechłym silnikiem- za 700zł) |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 17-02-2008, 17:33
|
|
|
szalonystefan, to czekamy na efekty
Daj fotki krok po kroku bo sambym chetnie to zobaczył |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
szalonystefan
Dołączył: 11 Lip 2007 Posty: 20 Skąd: wwa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-02-2008, 17:43
|
|
|
Tak dokładnie krok po kroku to nie mam fotek, ale coś wrzucę jak już dowiem sie jak to zrobić. POZDRO
P.S. W albumie wrzuciłem fote silnika |
|
|
|
|
Jacacenty
Pomógł: 13 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Lis 2004 Posty: 991 Skąd: Dillenburg
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 17-02-2008, 23:21
|
|
|
Wkładacie z Lanci, Alfy, czy budujecie od podstaw? |
_________________ *** \=/ *** |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-02-2008, 08:14
|
|
|
Jacacenty napisał/a: | Wkładacie z Lanci, Alfy, czy budujecie od podstaw? |
Tak jak się patrze na ten silnik na fotce w albumie to jest to raczej 2.0 T z Cromy MK2 |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 18-02-2008, 08:36
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | 2.0 T z Cromy MK2 |
A dokładniej, jakie to parametry?
szalonystefan, jeżeli Ci się uda postawić auto do końca kwietnia, to serdecznie zapraszamy na zlot
Dzisiaj będzie post na temat zlotu, bo jak już pisałem mamy wszystko ugadane. Czekam jeszcze tylko na jedną wycene. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 18-02-2008, 09:26
|
|
|
Na zlot go na zlot go |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-02-2008, 09:42
|
|
|
Raku napisał/a: | Silnik tak jak napisał Grzesiek jest z Cromy (wartości jakoś 150hp,250nm),go |
Jeśli silnik trzyma serie to sedici i modowana tempra kolegi Raku nie bedzie miała do tej tempruni podejścia ;] 250Nm zrobi swoje ...
Jaka została elektronika?? Bo to głowne ograniczenie mocy tego silnika, seryjnie ta croma ma dmuchniete niecałe 0,6 bara jeśli się chłopaki postarają, założą ECU i reszte elektroniki od lancii, dmuchnie im w tedy przy overboost do 0,9bara i sie zrobi pod 180KM i 280-290Nm i juz jest naprawde wesoło.
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-02-2008, 09:53
|
|
|
Raku napisał/a: | to zależy czy już będę psikał nitro, czy jeszcze nie |
Ty nitro, a chłopaki sobie MBC założą, dokrecą na 1,3bara, ciśnienie wtrysku i ich nie złapiesz ;] Przy Nitro nie bedziesz miał raczej tyle momentu obrotowego co przy suszarce.
BTW to 8V turbo ma potencjał na seryjnym dole na spokojnie 200KM do jazdy na codzień,a do wygłupów robią z tego ludki sobie po 240KM na elektronice Lancii.
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Zgredek
Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 46 Skąd: Wawa/Raszyn
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-02-2008, 14:31
|
|
|
Dzień dobry
Może zabiorę głos w tej sprawie jako że już chyba od miesiąca sie bawie w tym samochodzie
Silnik:
Silnik pochodzi chyba z Lanci Dedry(aaa...coś tam)
Motor został rozebrany,ogarnięty,wypolerowany,wyważony,portingowany i co tam jeszcze można,realnie jest w stanie super +.Narazie zostajemy przy seryjnej T3(kasa) ale na pewno z czasem gdy coś rozsądnego wpadnie w ręce zostanie zmieniona(jakieś Td może k04).Niestety ECU i instalacja pochodzi od silnika N/A więc nie jestem w stanie oszacować ile uda sie wyciśnąć na seryjnych wtryskach(ew dodam jeszcze 4szt),narazie jednak czekamy na Ecumastera by to wszystko wystroić.
IC pochodzi z BMW E60,pompa paliwa to duże zewnętrzne Walbro,orórowanie 60mmwydech napewno na pełnym przelocie prawdopodobnie 60mm zakończony mugenem.
Napęd:
Skrzynia z modelu N/A,sprzęgło narazie serja ale pewnie zostanie upchnięta czterospiekowa tarcza.
Zatrzymanie:
Jako że buda jest od wersji 1.6 wędrują hamulce od 2.0(tarcze,zaciski,pompa)
Zawieszenie:
Eibach+kolorowe Bilszty
Reszta:
Cala masa dupereli
Nie znam na tyle silnika by prorokować moc(pierwszy kontakt z Fiatem)ale po tym co zobaczyłem to dół spokojnie wytrzyma 300km w końcu tłoki to Mahle,taki jest wstępny plan(oczywiście nie na tej suszarce)
Karoserja została wypruta,zaspawana więc powinna trochę jeszcze polatać.Ostatnim pomysłem jest sprawienie nowego czarnego i matowego koloru(o ile pogoda pozwoli).
Wnętrze to wydmuszka+dwa kubły Sparco+szelki Sparco
Sądzę że jeśli czas pozwoli Temperówka powinna w tym tygodniu już wyjechać,narazie z garażu bo bez strojenia nie ma co jeżdzić gdyż jest tak bogato że marchewy strzelają nawet na jałowym
p.s
Stefan miałeś sie nie chwalić nikomu!
p.s2
Raku zapraszam
Pozdrawiam
Grzesiek |
_________________ 13s-1/4 |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-02-2008, 16:59
|
|
|
Raku napisał/a: | Dzisiaj z wieczora będę! |
A ja moge, to wsiąde w sedici i przylece do wawki ;]
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Zgredek
Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 46 Skąd: Wawa/Raszyn
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-02-2008, 21:15
|
|
|
Zapraszam. |
_________________ 13s-1/4 |
|
|
|
|
szalonystefan
Dołączył: 11 Lip 2007 Posty: 20 Skąd: wwa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-02-2008, 22:30
|
|
|
Nic dodać nic ująć!Ładnie Zgredek |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Zgredek
Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 46 Skąd: Wawa/Raszyn
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-02-2008, 17:32
|
|
|
Całkiem owocne spotkanie
p.s
Już wiem co jest z tym niepaleniem.....Okazuje się że zastosowane swiece NGK są bardzo poddatne na zalanie.Nie pomaga suszenie,wypalanie itd.Zalana swieca może być podatna na wypadanie zapłonów przy ciśnieniu panującym w jej środowisku pracy.Lekarstwo jest proste-kosz
Nie ma jak Iskra... |
_________________ 13s-1/4 |
|
|
|
|
Sapphiron
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 1395 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 19-02-2008, 17:34
|
|
|
Zgredek napisał/a: | Nie ma jak Iskra... | że niby takie dobre? |
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!
Gość, uśmiechnij się |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Zgredek
Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 46 Skąd: Wawa/Raszyn
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-02-2008, 22:21
|
|
|
Sapphiron napisał/a: | Zgredek napisał/a: | Nie ma jak Iskra... | że niby takie dobre? |
Że niby nie padają po zalaniu etyliną...
Raku podaj proszę symbol świec |
_________________ 13s-1/4 |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
|