Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wszystko o silniku 1.9TD
Autor Wiadomość
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 22-02-2008, 21:16   

No i gra gitara :supz:
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
krzycho00 



Wiek: 39
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 189
Skąd: Pałecznica
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-02-2008, 21:24   

gepard dobry klucz do filtrów to podstawa :)
     assistance   Moneta
 
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 22-02-2008, 21:36   

gepard napisał/a:
. Po wymianie auto od razu odpaliło ale zgasło bo była przerwa w dopływie paliwa. Następne odpalenie i już wszystko ok.


przy nastepnej wymianie filterka zalej sobie go ON ;)
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
Shiden 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 103
Skąd: Krosno / Lubatowa
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 10-03-2008, 17:04   

Szukałem ale chyba temat został pominięty - jest ktoś w stanie powiedzieć mi coś o ustawianiu pompy wtryskowej. Do czego służą poszczególne śruby?
_________________
ESCORT 1.6 // TIPO 1.9 TD
MZ ETZ 250 - sprzedana :(
     assistance
 
 
szczypiorek 



Wiek: 37
Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 74
Skąd: Lublin-Turka
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 10-03-2008, 19:33   

Cytat:
Szukałem ale chyba temat został pominięty - jest ktoś w stanie powiedzieć mi coś o ustawianiu pompy wtryskowej. Do czego służą poszczególne śruby?


kolego raczej sam we wlasnym zakresie pompy nie ustawisz
_________________
SPRZEDAM!!! alufelgi (te co na zdjęciu)R15 7j et35 4x98. z oponami na jeden sezon.pisac na pw. cena 600,-.
     Moneta
 
 
Shiden 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 103
Skąd: Krosno / Lubatowa
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 11-03-2008, 16:36   

Tyle że nie chodzi o jakieś wielkie różnice bo działa, tylko podejrzewam że za dużą dawkę daje bo lekko mulasty jest i lubi ropę :P
_________________
ESCORT 1.6 // TIPO 1.9 TD
MZ ETZ 250 - sprzedana :(
     assistance
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 12-03-2008, 19:43   

Shiden, dobrze pompe ustawisz tylko na maszynie, poza tym dawke reguluje się pod taką klapką z boku korpusu. A jak jest mulasty i ropke lubi to może słabo suszarka dmucha albo filtr powietrza zabity. Spawdź również szczelność dolotu czy gdzieś Ci powietrza nie wydmuchuje spod opaski. Ewentualnie jeszcze zabity katalizator.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Shiden 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 103
Skąd: Krosno / Lubatowa
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 12-03-2008, 22:23   

No fakt filtr może być zabity, a i dolot mimo iż ostatnio wymieniałem jedno kolanko wydaje mi się niepewny. Przynajmniej katalizatora nie mam :P Więc tak zrobię.
Jeszcze jedno pytanie odnośnie sprężarki - chodzi o lekkie wilgocenie olejem - nie jest to jednak na poziomie zauważalnym na bagnecie, tylko poprostu mam węże od środka mokre od oleju. Pytałem znajomego mechanika i powiedział mi że trochę każda leje olejem, nawet nowa. Czy to może być sygnałem do regeneracji czy miał rację?? :?
_________________
ESCORT 1.6 // TIPO 1.9 TD
MZ ETZ 250 - sprzedana :(
     assistance
 
 
rodzynek 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 130
Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-03-2008, 22:27   

Panowie,

mój ojciec ma Temprę 1,9td o mocy (o dziwo) 82 KM, kod silnika 160B6. Czy ktoś z Was wie, czym się różni od tych 90 konnych?

I potwierdzam to co piszą inni - silnik ożywa dopiero powyżej 2500 obr (+/-, ostatnio nim jeździłęm ponad rok temu). Powyżej idzie ładnie.
_________________
rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż
  
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 13-03-2008, 07:27   

Shiden, katalizator wywalileś sam? jeśli chodzi o turbine to mechanik ma racje, zawsze w dolocie będą drobinki oleju.

rodzynek, były takie wersje ale czym one się różniły to nie wiem, w każdym razie występuje taki silnik w ePerze.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Shiden 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 103
Skąd: Krosno / Lubatowa
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 13-03-2008, 09:39   

Hipo napisał/a:
Shiden, katalizator wywalileś sam? jeśli chodzi o turbine to mechanik ma racje, zawsze w dolocie będą drobinki oleju.


Były właściciel był takim inteligentem że się parę części pozbył, które nikomu by w niczym nie przeszkadzały :?
_________________
ESCORT 1.6 // TIPO 1.9 TD
MZ ETZ 250 - sprzedana :(
     assistance
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 14-03-2008, 15:54   

Shiden napisał/a:
Były właściciel był takim inteligentem


Szukał ciemnej strony mocy :badgrin: :badgrin: :badgrin: :axe:
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 14-03-2008, 16:36   

Witam
Shiden napisał/a:

Przynajmniej katalizatora nie mam :P

A miałeś kiedykolwiek?... Czy w ogóle montowano katalizatory w Tipo lub Temprach D i TD?
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
Shiden 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 103
Skąd: Krosno / Lubatowa
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 15-03-2008, 00:09   

Ja nie mam pojęcia :)

Hipo napisał/a:
Szukał ciemnej strony mocy :badgrin: :badgrin: :badgrin: :axe:


:D :D dobrze że przynajmniej nie stwierdził że mu koła zwalniają i hamulców nie wywalił :P
_________________
ESCORT 1.6 // TIPO 1.9 TD
MZ ETZ 250 - sprzedana :(
     assistance
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 15-03-2008, 21:13   

Oczywiscie że montowano, tyle że diesel ma katalizator utleniajacy czyli taki w którym mają się dopalić resztki tego co wyleci z cylindrów nie spalone do końca. Tyle że wraz z latami eksploatacji kat się po prostu zatyka i się go usuwa żeby ułatwić silnikowi oddychanie.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 19-03-2008, 00:08   

Witam
Dzięki, bo już tu na forum było kilka opinii, tak wiem na czym stoję :)
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
oleklu 



Wiek: 55
Dołączył: 23 Mar 2006
Posty: 22
Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-07-2008, 20:28   katalizator

może głupie pytanie -ale gdzie jest katalizator w temprze ?czy to ta elastycznz częśc tłumika ?
_________________
pozdrawiam jacek
     assistance   Moneta
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 13-07-2008, 21:58   

Cytat:
może głupie pytanie -ale gdzie jest katalizator w temprze ?czy to ta elastycznz częśc tłumika ?


Głupie raczej nie, normalne jak każde inne. Ta elastyczna część to metalowy łacznik elastyczny który ma za zadanie niwelować ruchy pomiędzy silnikiem a resztą wydechu. Natomiast katalizator jest środkowym elementem wydechu, taka puszka jak tłumik, pierwszy masz tłumik na srodku, następnie jak zawija wydech w lewo i masz puche sporą to wlasnie katalizator którego szukasz.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Shiden 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 103
Skąd: Krosno / Lubatowa
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 25-07-2008, 18:53   

Wie ktoś może jak sprawdzić pompę paliwa, ewentualnie czego może to być problem - na wolnych obrotach czasem działa ok a czasem łapie tak niskie że silnikiem zaczyna tłuc i gaśnie. Poza tym pojawił się problem z odpaleniem. Wydaje mi się że wina leży po stronie filtru paliwa, jednak jak chciałem sprawdzić ciśnienie paliwa z baku to ze zdziwieniem zauważyłem że ani przy kręceniu silnikiem ani na samym zapłonie żadnego nie ma. :sciana:
_________________
ESCORT 1.6 // TIPO 1.9 TD
MZ ETZ 250 - sprzedana :(
     assistance
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 25-07-2008, 21:18   

Shiden napisał/a:
chciałem sprawdzić ciśnienie paliwa z baku to ze zdziwieniem zauważyłem że ani przy kręceniu silnikiem ani na samym zapłonie żadnego nie ma.


A na zapłonie samym to niby skąd ma być ciśnienie ? to jeszcze nie ta era kolego żeby twój diesel miał pompke elektryczną w zbiorniku. Tutaj pompa wtryskowa sama sobie ciagnie paliwko z baku.


Zmień filtr paliwa bo te usterki które opisujesz wskazują na jakieś kłopoty z zasilaniem
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Shiden 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 103
Skąd: Krosno / Lubatowa
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 25-07-2008, 22:08   

W sumie to dobrze że nasze Tipki nie mają tej pompy bo o jeden element do awarii mniej :P dobrze wiedzieć :) tak więc jutro jadę do sklepu po filtr.
Prosił bym jeszcze aby w miare możliwości ktoś mi wytłumaczył do czego służą regulacje na pompie wtryskowej - dokładnie gdzie jest regulacja dawki (by wiedzieć czego raczej nie ruszać), wolnych obrotów (może w ostateczności pomóc), oraz ten cały przyspieszacz zapłonu do ułatwienia odpalenia dlatego ze zauważyłem że coś na ten kształt posiadam, lecz oprócz wyżej wymienionego katalizatora byłemu właścicielowi przeszkadzała też linka i sterowanie tego :P
_________________
ESCORT 1.6 // TIPO 1.9 TD
MZ ETZ 250 - sprzedana :(
     assistance
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 26-07-2008, 08:11   

Regulacja dawki jest pod taką klapką z boku pompy zakręcana na dwie śruby. Tego nie ruszasz bo to się reguluje tylko na stole probierczym. Jedyne co sobie możesz poregulować to wolne obroty - tą śrubą co ogranicza cofnięcie dźwigni od gazu. Przyśpieszacz zapłonu ( a właściwie momentu wtrysku) to taka tuleja alu wkręcona w termostat i zakończona linką, linka zaś idzie do pompy wtryskowej do takiej dźwigenki z boku. Ten przyśpieszacz jest praktycznie nie do dostania ale jakiś forumowicz gdzieś to kupił i zapłacił cos ~ 70 zł Nie wiem nawet czy w tym watku gdzieś strone wczesniej czasem nie pisał.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Shiden 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 103
Skąd: Krosno / Lubatowa
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 28-07-2008, 20:50   

wymieniłem już filtry, ale dalej dziwnie chodzi. Czasem jest ok a czasem świruje. Próbowałem odpowietrzyć układ i na chwile pomogło ale niedługo. Po podciągnięciu linki czasem obroty są spox a czasem za niskie, a poza tym powoli spadają przy zmianie biegów. Może jest teraz zbyt wysoka dawka paliwa?? ktoś ją podniósł bo myslał że to dyszka od wolnych??
_________________
ESCORT 1.6 // TIPO 1.9 TD
MZ ETZ 250 - sprzedana :(
     assistance
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 29-07-2008, 17:54   

Shiden napisał/a:
ktoś ją podniósł bo myslał że to dyszka od wolnych??


Nie ma takiej opcji, dawke paliwa regulujesz wewnatrz pompy, wogóle żeby się do tej regulacji dostać to trzeba mieć pompe na wierzchu.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Shiden 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 103
Skąd: Krosno / Lubatowa
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 31-07-2008, 21:20   

aha, wiec rozumiem ze cokolwiek poreguluje co jest na wieszchu to nie zmienie dawki paliwa:)
_________________
ESCORT 1.6 // TIPO 1.9 TD
MZ ETZ 250 - sprzedana :(
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load