Wszystko o silniku 1.9TD |
Autor |
Wiadomość |
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 22-02-2008, 21:16
|
|
|
No i gra gitara |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
krzycho00
Wiek: 39 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 189 Skąd: Pałecznica
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-02-2008, 21:24
|
|
|
gepard dobry klucz do filtrów to podstawa |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 22-02-2008, 21:36
|
|
|
gepard napisał/a: | . Po wymianie auto od razu odpaliło ale zgasło bo była przerwa w dopływie paliwa. Następne odpalenie i już wszystko ok. |
przy nastepnej wymianie filterka zalej sobie go ON |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
Shiden
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Paź 2007 Posty: 103 Skąd: Krosno / Lubatowa
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 10-03-2008, 17:04
|
|
|
Szukałem ale chyba temat został pominięty - jest ktoś w stanie powiedzieć mi coś o ustawianiu pompy wtryskowej. Do czego służą poszczególne śruby? |
_________________ ESCORT 1.6 // TIPO 1.9 TD
MZ ETZ 250 - sprzedana |
|
|
|
|
szczypiorek
Wiek: 37 Dołączył: 01 Lis 2007 Posty: 74 Skąd: Lublin-Turka
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 10-03-2008, 19:33
|
|
|
Cytat: | Szukałem ale chyba temat został pominięty - jest ktoś w stanie powiedzieć mi coś o ustawianiu pompy wtryskowej. Do czego służą poszczególne śruby?
|
kolego raczej sam we wlasnym zakresie pompy nie ustawisz |
_________________ SPRZEDAM!!! alufelgi (te co na zdjęciu)R15 7j et35 4x98. z oponami na jeden sezon.pisac na pw. cena 600,-. |
|
|
|
|
Shiden
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Paź 2007 Posty: 103 Skąd: Krosno / Lubatowa
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 11-03-2008, 16:36
|
|
|
Tyle że nie chodzi o jakieś wielkie różnice bo działa, tylko podejrzewam że za dużą dawkę daje bo lekko mulasty jest i lubi ropę |
_________________ ESCORT 1.6 // TIPO 1.9 TD
MZ ETZ 250 - sprzedana |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 12-03-2008, 19:43
|
|
|
Shiden, dobrze pompe ustawisz tylko na maszynie, poza tym dawke reguluje się pod taką klapką z boku korpusu. A jak jest mulasty i ropke lubi to może słabo suszarka dmucha albo filtr powietrza zabity. Spawdź również szczelność dolotu czy gdzieś Ci powietrza nie wydmuchuje spod opaski. Ewentualnie jeszcze zabity katalizator. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Shiden
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Paź 2007 Posty: 103 Skąd: Krosno / Lubatowa
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 12-03-2008, 22:23
|
|
|
No fakt filtr może być zabity, a i dolot mimo iż ostatnio wymieniałem jedno kolanko wydaje mi się niepewny. Przynajmniej katalizatora nie mam Więc tak zrobię.
Jeszcze jedno pytanie odnośnie sprężarki - chodzi o lekkie wilgocenie olejem - nie jest to jednak na poziomie zauważalnym na bagnecie, tylko poprostu mam węże od środka mokre od oleju. Pytałem znajomego mechanika i powiedział mi że trochę każda leje olejem, nawet nowa. Czy to może być sygnałem do regeneracji czy miał rację?? |
_________________ ESCORT 1.6 // TIPO 1.9 TD
MZ ETZ 250 - sprzedana |
|
|
|
|
rodzynek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Gru 2005 Posty: 130 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-03-2008, 22:27
|
|
|
Panowie,
mój ojciec ma Temprę 1,9td o mocy (o dziwo) 82 KM, kod silnika 160B6. Czy ktoś z Was wie, czym się różni od tych 90 konnych?
I potwierdzam to co piszą inni - silnik ożywa dopiero powyżej 2500 obr (+/-, ostatnio nim jeździłęm ponad rok temu). Powyżej idzie ładnie. |
_________________ rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 13-03-2008, 07:27
|
|
|
Shiden, katalizator wywalileś sam? jeśli chodzi o turbine to mechanik ma racje, zawsze w dolocie będą drobinki oleju.
rodzynek, były takie wersje ale czym one się różniły to nie wiem, w każdym razie występuje taki silnik w ePerze. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Shiden
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Paź 2007 Posty: 103 Skąd: Krosno / Lubatowa
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 13-03-2008, 09:39
|
|
|
Hipo napisał/a: | Shiden, katalizator wywalileś sam? jeśli chodzi o turbine to mechanik ma racje, zawsze w dolocie będą drobinki oleju. |
Były właściciel był takim inteligentem że się parę części pozbył, które nikomu by w niczym nie przeszkadzały |
_________________ ESCORT 1.6 // TIPO 1.9 TD
MZ ETZ 250 - sprzedana |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 14-03-2008, 15:54
|
|
|
Shiden napisał/a: | Były właściciel był takim inteligentem |
Szukał ciemnej strony mocy |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 14-03-2008, 16:36
|
|
|
Witam
Shiden napisał/a: |
Przynajmniej katalizatora nie mam
|
A miałeś kiedykolwiek?... Czy w ogóle montowano katalizatory w Tipo lub Temprach D i TD? |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
Shiden
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Paź 2007 Posty: 103 Skąd: Krosno / Lubatowa
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 15-03-2008, 00:09
|
|
|
Ja nie mam pojęcia
Hipo napisał/a: | Szukał ciemnej strony mocy |
:D dobrze że przynajmniej nie stwierdził że mu koła zwalniają i hamulców nie wywalił |
_________________ ESCORT 1.6 // TIPO 1.9 TD
MZ ETZ 250 - sprzedana |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 15-03-2008, 21:13
|
|
|
Oczywiscie że montowano, tyle że diesel ma katalizator utleniajacy czyli taki w którym mają się dopalić resztki tego co wyleci z cylindrów nie spalone do końca. Tyle że wraz z latami eksploatacji kat się po prostu zatyka i się go usuwa żeby ułatwić silnikowi oddychanie. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 19-03-2008, 00:08
|
|
|
Witam
Dzięki, bo już tu na forum było kilka opinii, tak wiem na czym stoję |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
oleklu
Wiek: 55 Dołączył: 23 Mar 2006 Posty: 22 Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-07-2008, 20:28 katalizator
|
|
|
może głupie pytanie -ale gdzie jest katalizator w temprze ?czy to ta elastycznz częśc tłumika ? |
_________________ pozdrawiam jacek |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 13-07-2008, 21:58
|
|
|
Cytat: | może głupie pytanie -ale gdzie jest katalizator w temprze ?czy to ta elastycznz częśc tłumika ? |
Głupie raczej nie, normalne jak każde inne. Ta elastyczna część to metalowy łacznik elastyczny który ma za zadanie niwelować ruchy pomiędzy silnikiem a resztą wydechu. Natomiast katalizator jest środkowym elementem wydechu, taka puszka jak tłumik, pierwszy masz tłumik na srodku, następnie jak zawija wydech w lewo i masz puche sporą to wlasnie katalizator którego szukasz. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Shiden
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Paź 2007 Posty: 103 Skąd: Krosno / Lubatowa
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 25-07-2008, 18:53
|
|
|
Wie ktoś może jak sprawdzić pompę paliwa, ewentualnie czego może to być problem - na wolnych obrotach czasem działa ok a czasem łapie tak niskie że silnikiem zaczyna tłuc i gaśnie. Poza tym pojawił się problem z odpaleniem. Wydaje mi się że wina leży po stronie filtru paliwa, jednak jak chciałem sprawdzić ciśnienie paliwa z baku to ze zdziwieniem zauważyłem że ani przy kręceniu silnikiem ani na samym zapłonie żadnego nie ma. |
_________________ ESCORT 1.6 // TIPO 1.9 TD
MZ ETZ 250 - sprzedana |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 25-07-2008, 21:18
|
|
|
Shiden napisał/a: | chciałem sprawdzić ciśnienie paliwa z baku to ze zdziwieniem zauważyłem że ani przy kręceniu silnikiem ani na samym zapłonie żadnego nie ma. |
A na zapłonie samym to niby skąd ma być ciśnienie ? to jeszcze nie ta era kolego żeby twój diesel miał pompke elektryczną w zbiorniku. Tutaj pompa wtryskowa sama sobie ciagnie paliwko z baku.
Zmień filtr paliwa bo te usterki które opisujesz wskazują na jakieś kłopoty z zasilaniem |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Shiden
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Paź 2007 Posty: 103 Skąd: Krosno / Lubatowa
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 25-07-2008, 22:08
|
|
|
W sumie to dobrze że nasze Tipki nie mają tej pompy bo o jeden element do awarii mniej dobrze wiedzieć tak więc jutro jadę do sklepu po filtr.
Prosił bym jeszcze aby w miare możliwości ktoś mi wytłumaczył do czego służą regulacje na pompie wtryskowej - dokładnie gdzie jest regulacja dawki (by wiedzieć czego raczej nie ruszać), wolnych obrotów (może w ostateczności pomóc), oraz ten cały przyspieszacz zapłonu do ułatwienia odpalenia dlatego ze zauważyłem że coś na ten kształt posiadam, lecz oprócz wyżej wymienionego katalizatora byłemu właścicielowi przeszkadzała też linka i sterowanie tego |
_________________ ESCORT 1.6 // TIPO 1.9 TD
MZ ETZ 250 - sprzedana |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 26-07-2008, 08:11
|
|
|
Regulacja dawki jest pod taką klapką z boku pompy zakręcana na dwie śruby. Tego nie ruszasz bo to się reguluje tylko na stole probierczym. Jedyne co sobie możesz poregulować to wolne obroty - tą śrubą co ogranicza cofnięcie dźwigni od gazu. Przyśpieszacz zapłonu ( a właściwie momentu wtrysku) to taka tuleja alu wkręcona w termostat i zakończona linką, linka zaś idzie do pompy wtryskowej do takiej dźwigenki z boku. Ten przyśpieszacz jest praktycznie nie do dostania ale jakiś forumowicz gdzieś to kupił i zapłacił cos ~ 70 zł Nie wiem nawet czy w tym watku gdzieś strone wczesniej czasem nie pisał. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Shiden
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Paź 2007 Posty: 103 Skąd: Krosno / Lubatowa
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 28-07-2008, 20:50
|
|
|
wymieniłem już filtry, ale dalej dziwnie chodzi. Czasem jest ok a czasem świruje. Próbowałem odpowietrzyć układ i na chwile pomogło ale niedługo. Po podciągnięciu linki czasem obroty są spox a czasem za niskie, a poza tym powoli spadają przy zmianie biegów. Może jest teraz zbyt wysoka dawka paliwa?? ktoś ją podniósł bo myslał że to dyszka od wolnych?? |
_________________ ESCORT 1.6 // TIPO 1.9 TD
MZ ETZ 250 - sprzedana |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 29-07-2008, 17:54
|
|
|
Shiden napisał/a: | ktoś ją podniósł bo myslał że to dyszka od wolnych?? |
Nie ma takiej opcji, dawke paliwa regulujesz wewnatrz pompy, wogóle żeby się do tej regulacji dostać to trzeba mieć pompe na wierzchu. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Shiden
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Paź 2007 Posty: 103 Skąd: Krosno / Lubatowa
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 31-07-2008, 21:20
|
|
|
aha, wiec rozumiem ze cokolwiek poreguluje co jest na wieszchu to nie zmienie dawki paliwa:) |
_________________ ESCORT 1.6 // TIPO 1.9 TD
MZ ETZ 250 - sprzedana |
|
|
|
|
|