Wszystko o silniku 1.9TD |
Autor |
Wiadomość |
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 01-08-2008, 18:27
|
|
|
Shiden napisał/a: | aha, wiec rozumiem ze cokolwiek poreguluje co jest na wieszchu to nie zmienie dawki paliwa:) |
Dokładnie |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 01-08-2008, 18:33
|
|
|
słuchajcie a jakie będą objawy padających końcówek wtryskiwaczy w 1.9TD? Bo mój niby nie kopci jakoś strasznie, tylko przy mocniejszym bucie, turbinę mam trochę zaolejoną (ale oleju znika mi jakieś 1,5l na 8kkm więc tragedii nie ma) a dmucha do 0,8 bar na spokojnie. Tylko trochę dużo pali i wydaje mi się że nie zbiera się tak jak powinien... Może pompa? Przy szybkim dodaniu gazu na rozpędzonej turbinie zbiera się dopiero po małej chwili... tak jakby mało paliwa dostawał. |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
Shiden
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Paź 2007 Posty: 103 Skąd: Krosno / Lubatowa
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 03-08-2008, 10:47
|
|
|
Proponuje posprawdzać filtry paliwa i powietrza. Nie mam pojęcia jaka będzie objawa tych wtrysków ale wydaje mi się że coś na kształt nie działania na jeden gar, itp. Też mi pruszy olejem od turbiny, i znika ok 0,5l oleju na ~2tys km, ale dodatkowo mam lekki wyciek spod miski olejowej, więc to zrozumiałe. Gdy zapytałem o to znajomego mechanika to powiedział że sposób łożyskowania tych turbin wymusza lekkie pruszenie oleju, nawet przy nowych turbinkach. Tak czy inaczej jeżeli napisałem coś co nie zgadza się z prawdą to proszę o korektę, bo mnie również bardzo to interesuje |
_________________ ESCORT 1.6 // TIPO 1.9 TD
MZ ETZ 250 - sprzedana |
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 03-08-2008, 11:49
|
|
|
Żeby było jasne - turbo mam zaolejone ale ten olej jest suchy. Zakleiło ją olejem jak poprzedni właściciel jeździł na Lotosie półsyntetyku... pod miską mi trochę puściła oleju i pod deklem od zaworów. Teraz na Valvoline Turbo Diesel 15W40 turbinka już nie puszcza oleju.
** Dodano: 03-08-2008, 12:54 **
filtry wymienione. |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
p_r_z_e_m_k_o
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 355 Skąd: Kościan
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-08-2008, 13:03
|
|
|
Spróbuj wyczyścic smoka w zbiorniku paliwa.
Pozdrawiam Marian |
_________________ Tipo 1,9 Tds - Mariana
AR 155 2.0 8v TS / AR GT 1.9 JTDm |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 04-08-2008, 12:03
|
|
|
akj3 co rozumiesz przez słabe zbierane się z dolu ? konkretnie podaj zakres obrotów i bieg. To samo sie tyczy zużycia paliwa, konkretną wartość poproszę |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 04-08-2008, 17:54
|
|
|
Hipo napisał/a: | słabe zbierane się z dolu |
nie mówiłem że z dołu tylko ogólnie słabo się zbiera. Albo się przyzwyczaiłem ale jak dla mnie po prostu jest zbyt mulasty jak na 90KM. Moje 1.4 gaźnik chodziło bardzo podobnie. Dlatego szukam co może być przyczyną.
Hipo napisał/a: | To samo sie tyczy zużycia paliwa, konkretną wartość poproszę |
7,5l średnio, czasem powyżej 8l, bardzo rzadko okolice 6l w trasie. Jeżdżę i w mieście i w trasie powiedzmy dziennie 50km w trasie i 20km w mieście. |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 04-08-2008, 19:05
|
|
|
akj3 napisał/a: | 7,5l średnio, czasem powyżej 8l, bardzo rzadko okolice 6l w trasie. Jeżdżę i w mieście i w trasie powiedzmy dziennie 50km w trasie i 20km w mieście. |
Zdecydowanie za dużo, jesli filtry są OK to moze ktoś coś modzil przy pompie i za dużo mu podaje albo masz "zły" styl jazdy po benzynie. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 04-08-2008, 19:36
|
|
|
Hipo nie akurat nie styl jazdy. Lubię szybciej pojeździć ale miałem już 2 auta z motorem TD/TDI i wiem że diesle inaczej powinno się traktować. Filtry poprzedni właściciel wymieniał ponoć, a co do pompy to może to że lubi go zamulić nawet na rozpędzonym turbo to może pompa go trochę zalewa? Bo jeśli kopci to na czarno. |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 05-08-2008, 20:53
|
|
|
Tutaj nic Ci nie zalewa bo to nie benzyna. Pompa i tak tłoczy więcej niż wtryski są w stanie przyjąć ale po to masz nadmiar na nich że to co pozostanie to wraca do filtra spowrotem. Ja bym na twoim miejscu sprawdził sobie sam filtry, poprzedni własciciel może i zmienial ale dla świetego spokoju co Ci szkodzi odkecić te 4 śrubki o zobaczyć jak wygląda filtr powietrza ?
Poza tym posprawaj dolot cały czy wąż nie jest pęknięty któryś albo czy nie dmucha powietrzem spod którejś opaski bo to takie podstawowe rzeczy na których gubi się moc w tych silnikach. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 05-08-2008, 22:02
|
|
|
Hipo jak tylko będę miał chwilkę czasu to sprawdzę filtr powietrza bo sam nie jestem pewien... wcześniej w tym aucie był stożek i poprzedni właściciel zmienił na zwykły przed sprzedażą. Ciekawe czy przypadkiem nie włożył starego filtra... |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
Shiden
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Paź 2007 Posty: 103 Skąd: Krosno / Lubatowa
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 07-08-2008, 10:06
|
|
|
Panowie szybkie pytanie i prośba o szybką odpowiedz - czy wodzik linki od prędkościomierza od 1,9D będzie pasował do 1,9TD?? Mam szansę taki zakupić, a nie chcę strzelić gapy. Dodam że człowiek ten ceni ok 40 zł a w serwisie fiata mówią że ok 100 zł. Co o tym myślicie?? |
_________________ ESCORT 1.6 // TIPO 1.9 TD
MZ ETZ 250 - sprzedana |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-08-2008, 18:07
|
|
|
Shiden napisał/a: | czy wodzik linki od prędkościomierza od 1,9D będzie pasował do 1,9TD?? |
Jaki wodzik ? bo nie kumam, linka pasuje. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
michal_lc4
witamy nowego
Wiek: 45 Dołączył: 13 Sie 2008 Posty: 8 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 13-08-2008, 15:14
|
|
|
Na poczatku witam wszystkich uzytkowniko,dopiero sie zrejestrowałem i mam przede wszystkim doShiden, takie oto pytanie odnosnie silnika Tipo 1.9TD Mam takie same jak Shiden, objawy pracy tego motorka na wolnych obrotach zwłaszcza jak sie rozgrzeje do swojej temperatury spadaja mu obroty do 600 i trzyma takie cały czas rowniutko nie moge sobie z tym poradzic za chiny wymieniłem juz filtry,sprawdziłem weze paliwa,probowałem regulacji na pompie (ssaniem i na zderzaku linki gazu) i nic nawet jak uda sie ustawic 950 katalogowo to za chwile spadaja ponownie do 600 moze ktos z was wie jak to zwalczyc Shiden, czy udało Ci sie juz z tym wygrac bo kilka postow opisywałes ze masz tez taki objaw.Bede bardzo wdzieczny za jaka kolwiek pomoc bo jest to strasznie stresujace tym bardzej ze szarpie silnikiem na wolnych 600obr ze tłumiki chca sie pourywac Pozdrawiam |
_________________ Tipo 1.9 TD Granturismo |
|
|
|
|
Shiden
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Paź 2007 Posty: 103 Skąd: Krosno / Lubatowa
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 15-08-2008, 11:43
|
|
|
Podniosłem obroty na pełnym użyciu alternatora do odpowiednich i było ok przez 2 dni. Teraz znów wróciło do tego że na wolnych gaśnie. Dodatkowo ciężko odpalić na gorącym silniku czasem. Moim zdaniem mam przytkany, lub zapowietrzony wąż paliwowy. Musze go jeszcze spróbować wymienić. Jeśli się poprawi to myślę że trzeba zabrać pompę do ustawienia ale to odpowiednio kosztuje.
Jeśli chodzi o wodzik to pomylilem nazwy. Chodzi mi o ślimaka do prędkościomierza - pytanie nadal aktualne. |
_________________ ESCORT 1.6 // TIPO 1.9 TD
MZ ETZ 250 - sprzedana |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 16-08-2008, 16:33
|
|
|
Shiden napisał/a: | Chodzi mi o ślimaka do prędkościomierza - pytanie nadal aktualne. |
Niebędzie raczej pasował bo skrzynie są inne i nie zgodzi sie liczba ząbków na wałku. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 01-11-2008, 12:35
|
|
|
co do moich problemów to tak:
już nie muli bo okazało się że trzymały go szczęki z tyłu i był taki objaw że jak się zaciągnęło ręczny na 1-2 ząbki to go puszczało. To już zrobione teraz turla się lekko.
zbiera się oczywiście lepiej, pali trochę mniej - wychodzi mi ok 6,5-7,5l / 100km co i tak nie jest mało.
filtr powietrza wymieniłem bo był syf, cały dolot rozebrałem, sprawdziłem, wymyłem z oleju bo trochę było...
znalazłem pęknięty trójnik podciśnienia przy grodzi który łączy przewody turbina(?)-urządzenie podciśnieniowe-filterek podciśnienia (nie wiem do czego to wszystko służy... ) po wymianie tego trójnika jest słabszy, więcej kopci od niskich obrotów. Na wyjętym całkowicie trójniku turbina zaczyna się kręcić wcześniej i szybciej daje ciśnienie wg wskaźnika na desce. Lepiej się zbiera, kopci tylko na mocniejszym bucie ale za to spalanie wzrosło.
teraz tak, co może być przyczyną kopcenia? (zaznaczam że chcę to naprawić, koszty mniej ważne), czemu z tym trójnikiem jest gorzej? a może od razu udać się do jakiegoś szpeca od diesli? Wymienić końcówki wtrysków? regulacja pompy? Turbina trochę puszcza oleju po wymianie na elfa bo zauważyłem że jak rano odpalę to przez chwilę kopci na niebiesko. |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
krzycho00
Wiek: 39 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 189 Skąd: Pałecznica
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-11-2008, 10:42
|
|
|
witam mam pytanie do właścicieli 1.9TD GT jaki kolor kabla jest przy czujniku ciśnienia oleju tym od wskaźnika na desce ?? |
|
|
|
|
majewski77
witamy nowego
Wiek: 47 Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 2 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-10-2009, 17:01
|
|
|
sheriffnt napisał/a: | Witam
Shiden napisał/a: |
Przynajmniej katalizatora nie mam
|
A miałeś kiedykolwiek?... Czy w ogóle montowano katalizatory w Tipo lub Temprach D i TD? |
byly takie moj kolega ma tempre z 96 roku ona ma euro 3 i jest z kataliztorem oksydujacym |
_________________ Nie ma to jak dobry Fiat |
|
|
|
|
teiras
Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 25 Skąd: katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-12-2009, 14:13
|
|
|
jeśli chodzi o tuning td to wbijać na pw, mam uno 1.7 td silnik z punto, robie 8.8 s do setki v max 200, moc moment narazie nie mierzone ale niebawem będzie |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 21-12-2009, 14:34
|
|
|
teiras, może niektórzy wbiją osobiście jak mają blisko :] sasasasa |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
teiras
Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 25 Skąd: katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-12-2009, 23:37
|
|
|
do sosnowca to jest chwila więc możemy sie zgadać |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 21-12-2009, 23:43
|
|
|
spoko ja jestem chętny zawsze można pogadać i się pośmiać :p
jak co to poszło pw |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
|