|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Amorki - jakiej firmy ? |
Autor |
Wiadomość |
karols77
Wiek: 46 Dołączył: 15 Sty 2007 Posty: 97 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-03-2008, 12:05 Amorki - jakiej firmy ?
|
|
|
Witam chcialem sie dowiedzieć jakiej firmy polecacie amorki na przód do TIPO. Pozdrawiam |
_________________ TIPO 1.4 AGP '90 +gaz granatowy
Opel Vetcra 1.6 16V '99 |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 15-03-2008, 12:35
|
|
|
miszko napisał/a: | Ogólnie nie kupuj najtanszych, sprawdzone to MagnetMarelli, KYB, Sachs. |
QH tez smigaja ladnie, 2lata gw na olejowe, 3lata na gazowki daja.. mozna tez brac smialo..
Monroa mam w tipku na tyle i maja ponad 100tys km wiec tez mozna polecic |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
saigon
Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2006 Posty: 118 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-03-2008, 01:08
|
|
|
Ja osobiście korzystam z kontaktu, który znalazłem na naszym forum... ten gość jest uczciwy, już niejedno auto mi zrobił, polecam z całego serca. podaję tel: 0757550264 |
_________________ Gdyby Tipo było takie gówniane jak SMART, to ludzie nie zostawiliby suchej nitki na nim... |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 16-03-2008, 09:46
|
|
|
Ja już 2 lata mam Cofap no narazie nie narzekam... |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 16-03-2008, 09:57
|
|
|
Jeśli zależy Ci na poprawie prowadzenia auta w zakrętach, usztywnieniu go a masz seryjne sprężyny poszukaj kto w pobliżu Ciebie handluje amortyzatorami niemieckiej firmy AL-KO i kup amorki z serii TOP ROAD GAS, kiedyś ich cechą charakterystyczną było to że były żółte tak jak Bilstein B6 i często je ludzie mylili z Bilsteinem, te Alko są bardzo podobne jeśli chodzi o charakterystykę tłumienia do Bilsteina, twardy mocno tłumiący amortyzator. U nas ta firma nie jest zbyt znana ale robi bardzo dobre amortyzatory, dużo firm produkujących zawieszenie gwintowane sięga po wyroby AL-KO np. Weitec swoje gwinty opiera na ich amortyzatorach.
Cena AL-ko "sport" jest na poziomie normalnej Kayaby, Monroe itp ale biją je na głowę, dużo osób bawiących sie w sport samochodowy na poziomie amatorskim używa właśnie AL-KO zamiast drogich Bilsteinów.
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 16-03-2008, 17:03
|
|
|
Dobrze wiedzieć, bo spotkałem te amortyzatory, a nie wiedziałem, że są warte uwagi. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
karols77
Wiek: 46 Dołączył: 15 Sty 2007 Posty: 97 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-03-2008, 18:46
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | Jeśli zależy Ci na poprawie prowadzenia auta w zakrętach, usztywnieniu go a masz seryjne sprężyny poszukaj kto w pobliżu Ciebie handluje amortyzatorami niemieckiej firmy AL-KO i kup amorki z serii TOP ROAD GAS, kiedyś ich cechą charakterystyczną było to że były żółte tak jak Bilstein B6 i często je ludzie mylili z Bilsteinem, te Alko są bardzo podobne jeśli chodzi o charakterystykę tłumienia do Bilsteina, twardy mocno tłumiący amortyzator. U nas ta firma nie jest zbyt znana ale robi bardzo dobre amortyzatory, dużo firm produkujących zawieszenie gwintowane sięga po wyroby AL-KO np. Weitec swoje gwinty opiera na ich amortyzatorach.
Cena AL-ko "sport" jest na poziomie normalnej Kayaby, Monroe itp ale biją je na głowę, dużo osób bawiących sie w sport samochodowy na poziomie amatorskim używa właśnie AL-KO zamiast drogich Bilsteinów.
pzdr. Grzesiek |
Czy to są takie ? Pozdrawiam Karol
http://www.aukcja.interia...?item=328947550 |
_________________ TIPO 1.4 AGP '90 +gaz granatowy
Opel Vetcra 1.6 16V '99 |
|
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 16-03-2008, 19:45
|
|
|
Tak o tych mowie, tylko od razu mówię że są twarde ;] ale za to auto w zakrętach nie do poznania ;]
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 16-03-2008, 20:13
|
|
|
Może wrzucę tutaj fotkę, jak ktoś kiedyś będzie oglądał ten temat to będzie wiedział o jakie chodzi.
Szczerzę to fakt widziałem te amortyzatory, ale jakoś nazwa tej firmy mnie jakoś nie przekonała i nie kupiłem ich |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-03-2008, 20:17
|
|
|
mam monroe na przodzie i odpukać jest ok a po niezłych dziurach były przegonione..... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 16-03-2008, 20:22
|
|
|
mam kosiarkę do trawy AL-KO i pierwszy raz słyszę tutaj o takich amorkach, może kiedyś się spróbuje... |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 16-03-2008, 20:44
|
|
|
Widzę że chłopaki jesteście nie do końca zorientowani w sprawie bardziej sportowych zawieszeń więc trochę wiedzy wam przekażę. AL-KO[amortyzatory] i WEITEC [sprężyny] są własnością KW, firmy robiącej bardzo dobre gwintowane zawieszenia do sportu samochodowego firma ta również robi "gwinty" dla Noviteca. Amortyzatory które pokazał Miszko na fotce są bardzo często używane przez amatorów w imprezach typu KJS jako "tańszy" aczkolwiek niewiele ustępujący osiągami zamiennik dla Bilsteina B6.
W celu zorientowania się w cenach zawieszeń opartych na amortyzatorach AL-KO radze odwiedzić stronę => zawieszenia WEITEC
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-03-2008, 21:14
|
|
|
A ja szczerze polecam Delphi z serii de Carbon Performance, amortyzatory w technologii jednorurowej wysokociśnieniowej.
Oczywiście nie są one robione w Krośnie, z którego amory mają różną opinie, lecz we Francji.
Mam je założone razem z eibachami i po przebiegu 35000km wszystko ok a raczej zawieszenia przesadnie nie oszczędzam.
Co do AL-KO, miałem kiedyś gazówki założone na tył, bo wśród panującej opinii miały być twarde no i się zawiodłem, nie było wyczuwalnej różnicy między moimi starymi a AL-KO.
Choć może problem leżał w tym, że kupiłem używane niby po przebiegu 2000km a wiemy jak jest z uczciwością niektórych sprzedawców na allegro. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 16-03-2008, 21:24
|
|
|
romano, jak mozesz podaj numer seryjny tych amorów Delphi o których piszesz |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-03-2008, 21:43
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | romano, jak mozesz podaj numer seryjny tych amorów Delphi o których piszesz |
Grzesiek, nie ma mowy, wiesz ile ja się naszukałem, żeby znaleźć te amory, jakieś fora francuskie i nawet strony bułgarskie
Oczywiście, żartuję, co spodobała się "gruba rura"
numer amorów V35 5711 13 - zastosowanie TIPO 2,0 16v, takie mam.
kupowałem je w: http://www.sklepmoto.pl/
Ale z tego co widzę obecnie nie mają delphi w ofercie a cenę mieli dobrą. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 16-03-2008, 22:04
|
|
|
Ile mniej więcej za nie płaciłeś, bo widzę że konstrukcja to bliżniak Bilsteina B6 ;] |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Shiden
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Paź 2007 Posty: 103 Skąd: Krosno / Lubatowa
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 17-03-2008, 08:49
|
|
|
Co do Delphi w Krośnie to słyszałem że ma je przejąć Hitachi. Nie dowiedziałem się niestety czy chodzi tylko o filię w Krośnie czy całość. Nie wiem też czy będą produkować to samo czy coś innego ale jest szansa że jakość się poprawi. Wiem jednak że ma się to stać w terminie do 6 miesięcy.
Tak nawiasem mówiąc to jeśli chodzi o kiepską jakość to jest to spowodowane między innymi tym że płace dla pracowników są na dość śmiesznym poziomie (co jak wiadomo powoduje nierzetelne wykonywanie powierzonych im zadań przez pracowników), dodatkowo jeśli chodzi o zarząd to samych papierkowców jest około 300, a w innych firmach tej wielkości i tego pokroju starcza poniżej 100 (sztuczne nabijanie kosztów produkcji).
Jeśli jednak chodzi o typowo produkcyjne błędy to metal jest bezpośrednio pokrywany chromem. Nie za wiele się na tym znam ale lepsze marki najpierw pokrywają warstwą miedzi a dopiero potem chromem. |
_________________ ESCORT 1.6 // TIPO 1.9 TD
MZ ETZ 250 - sprzedana |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-03-2008, 10:32
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | Ile mniej więcej za nie płaciłeś, bo widzę że konstrukcja to bliżniak Bilsteina B6 ;] |
Dałem 180 parę złotych za sztukę.
Konstrukcję jednorurową opatentował de Carbon potem licencje sprzedali Bilsteinowi, którą to dalej rozwija, to tak historycznie biorąc.
Co do samej ch-ki, w połączeniu z eibachem zawias jest dobrze zestrojony na dziurawe drogi i nieźle wybiera, ale jeżeli miałby być do sportu to jak dla mnie jest za miękki. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 17-03-2008, 10:53
|
|
|
romano, hmm ciekawe, ale podejrzewam że twoje odczucia odnośnie miękkości zawieszenia są przez sprężyny, Eibach jest stosunkowo miękką sprężyną, np. HR jest dużo twardsze. Nie orientujesz się czy te Twoje amortyzatory są tak samo jak B6 Bilsteina rozbieralne i posiadają możliwość wyregulowania siły tłumienia itp. i czy ktokolwiek to robi w Polsce, Bilsteinem np. zajmuje się Zerkopol [fabryczny serwis Bilsteina na Polskę].
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-03-2008, 11:27
|
|
|
Ja wiem, że eibach jest stosunkowo miękki jak na sprężynę obniżającą dlatego go też wybrałem, taczki nie chciałem mieć, pojęcie miękkości też jest względne, kumpel choć laik w tych sprawach od razu się zorientował, że coś kombinowałem z zawiasem, bo dla niego jako pasażera było twardo.
Wiadomo, że z czasem też się przyzwyczajam do pracy zawieszenia i wymagania rosną.
Na 99% amor jest nierozbieralny a co za tym idzie nie ma możliwości zmiany charakterystyki, niestety to nie bilstein, ale na szczęście nie ten poziom cenowy. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Woks
Wiek: 38 Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 217 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 22-03-2008, 14:49
|
|
|
Z tego co się orientuję HART sam nie prowadzi produkcji a kupuje wyroby innych firm i pakuje w swoje pudełka więc ich jakość zależy od tego od kogo akurat kupią partię towaru, co do wyrobów innych firm bardzo zawiodłem się na amortyzatorach NK, założone były w Tipo mojego ojca, po roku [jakies 15tys.km] nadawały sie na śmietnik.
pzdr. Grzegorz |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Sapphiron
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 1395 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 22-03-2008, 15:06
|
|
|
A MM można śmiało dawać? czy miałbyś Grzechu coś lepszego na serię niż MM w rozsądnej cenie? |
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!
Gość, uśmiechnij się |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 22-03-2008, 16:08
|
|
|
Sapphiron napisał/a: | A MM można śmiało dawać? czy miałbyś Grzechu coś lepszego na serię niż MM w rozsądnej cenie? |
Magnetti Marelli jest ogólnie OK, ewentualnie w tańszych COFAP jest jeszcze sensowny, to taka brazylijska produkcja ale paru znajomych ujeżdża i są OK.
Ciut droższa jest KAYABA [KYB] ostatnio testowałem tylne amorki do tipo/tempra z serii Excel-G i powiem że są bardzo fajne, w stosunku do MM sporo twardsze i mocniej tłumiące ale pozostawiaję jednak w miarę dużo komfortu przy jednak lepszym prowadzeniu.
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|