Jak poprawnie podłączyć halogeny |
Autor |
Wiadomość |
maciek_wk
Pomógł: 9 razy Wiek: 41 Dołączył: 26 Maj 2008 Posty: 568 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-03-2009, 02:43
|
|
|
ok , dzięki JAM_BELFEGOR,nie chcę Cię wykorzystywać ....śledzę temat i jak będę miał chwilę (i przełamię lenistwo) to sam coś podziałam w końcu |
_________________ jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety
jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci |
|
|
|
|
garik
Wiek: 61 Dołączył: 15 Kwi 2008 Posty: 111 Skąd: Przywidz
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 13-03-2009, 10:25
|
|
|
JAM_BELFEGOR, widzę, że kupiłeś aż 3 te przekaźniki do halogenów-czy aż tyle ich potrzeba, by podłączyć halogeny czy wystarczy jeden?-pozdro! |
_________________ garik
Fiat Tempra ' 92 1.6 i.e.cat. benz/gaz |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-03-2009, 10:36
|
|
|
garik, Nie oglądasz uważnie postów jak byś raczył spojrzeć na schemat nad którym tak się namęczyłem lub na zdjęcie wiązki zobaczyłbyś ile potrzeba przekaźników. DWA ! trzeci kupiłem sobie w zapasie, nic nie jest wieczne A jeden wystarczy jak zrobisz wersje uproszczoną zależną tylko od jednego źródła, np. przeciw mgielnych czy świateł drogowych, albo luźny + skądkolwiek. Jak nie uda mi się rozgryźć gdzie podłączyć oryginał to zrobię sobie właśnie taka wiązkę. Póki co na razie nikt nie chce lub nie wie gdzie podłączyć przewody ze schematu. Gdzie idą: zielono/żółty i czerwono/czarny? i w jakiej kolejności kable do przycisku. Chociaż by ktoś panel ściągnął kto ma halogeny i popatrzył była by jedna nie wiadoma mniej. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 13-03-2009, 23:55
|
|
|
JAM_BELFEGOR, jak patrzę na te kabelki z Twojej wiązki to on cieniusi są. Chyba więc moje obawy o przekrój są niepotrzebne Gorzej z tymi wtyczkami do halo, bo takich nigdzie jeszcze nie widziałem na sklepach. I albo zrobię to "po swojemu" i wyrzeźbię kostki, lub podłączę inaczej, albo poszukam z jakichś wiązek Fiatowskich. |
_________________
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-03-2009, 00:41
|
|
|
mrk69, kable sterujące mogą być cienkie, w/g. instrukcji 1mm kw. zasilające i masa do halogenów 2,5mm kw. Kostki powiedział bym standard, jutro przejdę się do sklepu, znajdziesz je w nowszych fiatach pełnią rożną role od oświetlenia tablicy przez jakieś czujniki. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 14-03-2009, 15:22
|
|
|
Odnośnie kabli z akumulatora i do niego: mam instalkę na jednym przekaźniku - tak jak na początku tematu. I teraz tak:
złącze 30 - tutaj lepiej gruby, czy cieńszy?
złącze 85 to sterowanie, czyli może być cieńszy
złącze 86 to masa więc cienki kabel normalny jak z instalki
złącze 87 plus do halogenów - czyli przewód gruby. |
_________________
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-03-2009, 15:47
|
|
|
30 i 87 muszą mieć ten sam przekrój poza tym to kable zasilające, tu proponuje 2-2,5mm kw. ja u siebie będę robił z 2,5. Kupiłem po 10m za każdego koloru http://www.allegro.pl/ite..._niebieski.html (oczywiście taka ilość ci nie potrzebna ja brałem bo w planach ma też inne rzeczy) do tego wziąłem po 10m peszla 4.5/7 mm i 6.8/10 mm, kable sterujące mogą być 1-1,5mm kw. Do tego taki zwykły przekaźnik http://www.allegro.pl/ite..._nowy_hurt.html (nóżka 87a zastaje pusta) z podstawą http://www.allegro.pl/ite...kablem_850.html i w układ zasilania halogenów bezpiecznik 20A z podstawą http://www.allegro.pl/ite...oserwis_pl.html .
** Dodano: 14-03-2009, 22:01 **
Tu jest schemat "zrób to sam" na razie nie ma pewności czy to zadziała ale wedle tego mam zamiar zrobić drugą wiązkę bo na razie nie mogę się doczekać odpowiedzi co do schematu oryginalnej wiązki, a po przestudiowaniu schematu z książki WKŁ stwierdzam to jakiś absurd już na dzień dobry, żaden kolor kabla się nie zgadza nie mówiąc że w układzie jest jeden przekaźnik do sterowania, a wiązce z oryginalnego pudła są miejsca na dwa
Mam tylko jedno ale, chodzi o przełącznik. O tuż większość przełączników podświetlanych ma taki opis (trzy nóżki) od pierwszej: Ground (uziemienie) ACC (symbol światełka) Power (znaczek plusa) np. taki
Czy takim włącznikiem możemy rozłączać obwód masowy? Bo wydaje mnie się że ten przełącznik służy do rozłączania + gdyż w innym wypadku oświetlenie tego włącznika nie zadziała. Jak to jest?
A jeśli komuś schemat nr 2 wyda się zły niech pisze.
** Dodano: 14-03-2009, 23:21 **
Mały update do schematu jeśli zamierzacie użyć uniwersalnej podstawy z diodą (z reguły między czerwonym a szarym) to zamieniacie na schemacie 85 na 86 i odwrotnie, po prostu nóżki (85, 86) zamieniają się miejscami, + na 85 - na 86, w innym przypadku upali się dioda. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 15-03-2009, 11:44
|
|
|
Jak dla mnie to ten schemat jest nie źle zamieszany.Po co 2 przekaźniki i dlaczego zasilanie jest puszczone tylko do pierwszego przekaźnika Skąd się bierze zasilanie do sterowania przekaźnikami,czyli gdzie jest + na włączniku
Elektrykiem nie jestem pod żadnym względem ale dla mnie to jest masakra.
Na początek do włącznika halogenów musi zostać doprowadzony +.
Druga sprawa nie wiem po co ta masa idzie aż z komory silnika,ale jak już jest to trzeba ją podłączyć do oby-dwóch przekaźników.
No i wywal jeden przekaźnik,bo mimo że są dwa to i tak kable są zmostkowane razem co mija się z celem.
Wygląda też że źle są wpięte kable w podstawki od przekaźników.Nie wiem co Ci napisać jezscze
Chyba że ja czegos nie rozumiem to mi przetłumacz bo troszkę ciemny jestem z prądu |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-03-2009, 12:10
|
|
|
ZielonyTBG, Po pierwsze to zamieściłem dwa schematy więc dopisz do którego się odnosisz , po drugie w pierwszym schemacie narzazie nie ma opisanych nóżek przekaźnika więc po czym twierdzisz że nie ma zasilania dla drugiego? No i po ostatnie to jest rozpiska oryginalnej wiązki która przyszła z Włoch w oryginalnym pudełku wraz z halogenami instrukcją itp ładnie zapakowana, nic w niej nie było modyfikowane! Gdybym rozumiał gdzie co podłączyć nie prosiłbym o pomoc w opisaniu kabli. Cytat: | Na początek do włącznika halogenów musi zostać doprowadzony +. | nie musi można sterować masą patrz oryginalny schemat, + może pełnić role zasilania dla podświetlenia. ZielonyTBG napisał/a: | Druga sprawa nie wiem po co ta masa idzie aż z komory silnika | tak fabryka zarobiła, widocznie jest ku temu powód, może masa z punktu nad skrzynką jakoś zakłóca prace przekaźnika ZielonyTBG napisał/a: | No i wywal jeden przekaźnik,bo mimo że są dwa to i tak kable są zmostkowane razem co mija się z celem. | a schematu numer 2 nie dało się obejrzeć? ZielonyTBG napisał/a: | Wygląda też że źle są wpięte kable w podstawki od przekaźników.Nie wiem co Ci napisać jezscze | fabrycznie źle wpinają? ZielonyTBG napisał/a: | Chyba że ja czegos nie rozumiem to mi przetłumacz bo troszkę ciemny jestem z prądu | w skrócie pierwszy schemat to rozpiska tego co z fabryki wyszło czego nie rozgryzłem (barak opisania dwóch luźnych przewodów, przełącznika, oraz numerów nóżek na przekaźniku), drugi schemat to jak ja bym to zrobił.
ZielonyTBG, Proszę czytaj na przyszłość dokładniej posty tam gdzie jest pierwszy schemat wszystko to jest napisane. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 15-03-2009, 12:26
|
|
|
Ja mam podłączone tak i działa bardzo dobrze, tylko muszę się teraz przyłożyć i powymieniać kable na grubsze i jeszcze raz dobrze je podłączyć. |
_________________
|
|
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 15-03-2009, 12:50
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | jakoś zakłóca prace przekaźnika |
??
mrk69 moim zdaniem schemat jest jak najbardziej wystarczający, jeszcze tylko podświetlanie przycisku pociągnięte od podświetlania nawiewu i plus na kontrolkę od zapalonych przeciwmgielnych z nóżki 87 na przekaźniku, bezpiecznik 20A na plusie z aku. |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 15-03-2009, 13:10
|
|
|
Pisałem do postu który był nad moim,więc do wczorajszego z 15:47 i był tam ten sam schemat co w poście na wcześniejszej stronie.Więc dlatego napisałem o dwóch przekaźnikach.Nie wiem co zrobiłeś,czy go teraz edytowałeś że schemat jest zmieniony,lub był błąd mojej przeglądarki w co wątpię bo pierwszy raz tu wszedłem.
Co do dokładniejszego czytania postów to czytam je wystarczająco dokładnie.
Co do sterowania masą to napisałem tak jak się robi,czyli odcina się zawsze + żeby nie stwarzać zagrożenia zwarcia i pożaru auta.Z tego prostego powodu steruje się plusem po stacyjce.
Zakłócenie przekaźnika.Jakie zakłócenie przekaźnika Czym zakłócony ma być
A co do rozpiski nóżek przekaźnika to jest załączona fotka podstawki przekaźnika i tam wszystko widać.
I proszę Cię już drugi raz nie używaj emota w moim kierunku. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-03-2009, 20:20
|
|
|
mrk69, skąd wiozłeś ta masę po włączeniu świateł? Wg. Boskiego schematu z WKŁ manetka steruje przekaźnikami plusikiem + te schematy mnie dobiją Cyknij zdjęcie gdzie się wpiłeś. ZielonyTBG napisał/a: | Pisałem do postu który był nad moim,więc do wczorajszego z 15:47 i był tam ten sam schemat co w poście na wcześniejszej stronie.Więc dlatego napisałem o dwóch przekaźnikach.Nie wiem co zrobiłeś,czy go teraz edytowałeś że schemat jest zmieniony,lub był błąd mojej przeglądarki w co wątpię bo pierwszy raz tu wszedłem. | a po cóż miałbym wklejać dwa razy to samo? nic nie zmieniałem drugi schemat od początku był inny. ZielonyTBG napisał/a: | Co do sterowania masą to napisałem tak jak się robi,czyli odcina się zawsze + żeby nie stwarzać zagrożenia zwarcia i pożaru auta.Z tego prostego powodu steruje się plusem po stacyjce.
| Wg. schematów elektryki z T/T robi się i tak i tak, bezpieczniki po to są by do zwarć nie dochodziło. Zresztą popatrz na schemat halogenów z WKŁ - 40 czyli włącznik rozłącza co? masę z punktu koncentrycznego 59 (kabel oznaczony jako N czyli czarny i M czyli brązowy), zaś plus pochodzi z manatki 64 pozycja B który występuje po stacyjce 62 - schemat 13.62 zakładka wstecz ZielonyTBG napisał/a: |
Zakłócenie przekaźnika.Jakie zakłócenie przekaźnika Czym zakłócony ma być
| nie wiem a poco daje się diodę w podstawę przekaźnika? Dioda likwiduje zakłócenia powstające przy pracy przekaźnika, więc jakieś zakłócenia są, stąd moja sugestia, nie mówię że tak jest, mówię MOŻE
ZielonyTBG napisał/a: |
I proszę Cię już drugi raz nie używaj emota w moim kierunku. | czego? kiedy prosiłeś za pierwszym razem? coś mi pamięć szwankuje.
** Dodano: 15-03-2009, 20:23 **
mrk69, Halogeny bym masował do punktów masowych najlepiej tego bliżej akumulatora a nie gdziekolwiek. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 15-03-2009, 20:53
|
|
|
JAM_BELFEGOR, jutro się zwlekę z aparatem to pokażę jak mam te haluny zaczepione do masy (teraz nie chcę nagadać głupot, ale możliwe, że podłączyłem się pod podświetlanie nawiewu, albo zapalniczki, bo to najbliżej). - zmieniłem bo wcale nie mam masy na przekaźniku - opisane niżej
Co do masy to dam pod aku, ale pewnie nie każdemu się chce dlatego napisałem jak napisałem Teraz mam bezpośrednio masę z akumulatora, ale chcę zrobić porządek z kablami i wszystko poza klemami przy aku pójdzie albo do tej rozdziałki plusowej koło amortyzatora, a masa pójdzie cała pod akumulator, albo dorobię sobie jedne gruby kabel spod aku do jakiegoś punktu (coś jak ten plusowy) |
_________________
|
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-03-2009, 21:03
|
|
|
Chodzi mi o nóżkę 86 na twoim schemacie gdzie jest podłączona fizycznie? A i jest taka zasada że mas nie podłączą się bezpośrednio pod aku. Nie pytaj dlaczego ale słyszę to już któryś raz od elektryka. Punkt masowy to jest dobre miejsce, pierwszy jest zaraz obok akumulatora idąc za czarnym kablem od niego. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 15-03-2009, 21:11
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | a poco daje się diodę w podstawę przekaźnika? |
po to żeby ukierunkować przepływ prądu, dioda jest podłączana ZAPOROWO, ponieważ ta część przekaźnika pod którą podłącza się diodę to cewka, na której (podczas wyłączania) pojawi się napięcie wsteczne - bez tego zabezpieczenia, można bardzo łatwo uszkodzić układ bo prąd będzie wracał na włącznik (jest indukcyjność więc i wystepuje tam zjawisko samoindukcji). Ale dotyczy to głównie napięć 110V w górę. |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 15-03-2009, 21:33
|
|
|
JAM_BELFEGOR, wiem, dlatego trzeba zrobić w końcu porządek Byłem sprawdzić w samochodzie i okazało się, że jestem totalnym głupolem Zupełnie inaczej mam podłączone niż na schemacie Widocznie jak rok temu z Wieprzem kombinowałem to coś nie teges wyszło i podłączyłem tak, że ma działać...i działa, ale zapomniałem, że to nie zgodnie z tym schematem Jak to jutro ogarnę to powiem co jest od czego. |
_________________
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-03-2009, 22:00
|
|
|
akj3 napisał/a: | po to żeby ukierunkować przepływ prądu, dioda jest podłączana ZAPOROWO, ponieważ ta część przekaźnika pod którą podłącza się diodę to cewka, na której (podczas wyłączania) pojawi się napięcie wsteczne - bez tego zabezpieczenia, można bardzo łatwo uszkodzić układ bo prąd będzie wracał na włącznik (jest indukcyjność więc i wystepuje tam zjawisko samoindukcji). Ale dotyczy to głównie napięć 110V w górę. | no ślicznie, bardzo ładnie wyjaśnione + dla ciebie akj3. mrk69, no to zweryfikuj schemat i ściągnij stary by w błąd nie wprowadzał. Myślę że mój drugi schemat będzie ok tylko trzeba nóżki będzie zamienić (z 85 na 86) bo widzę ze na allegro dużo podstaw jest z diodą, i dopisać że masę dla przełącznika można sobie z nad skrzynki podpiąć , nie musi być z komory silnika, choć może i tak ciągniemy kable do środka a im bliżej źródełka tym czystsza woda
** Dodano: 15-03-2009, 22:05 **
Do tego dopiszesz skąd wiozłeś sterowanie dla przekaźnika i będzie gitara (czyli gdzie fizycznie się wpiąłeś w światła). |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 15-03-2009, 22:05
|
|
|
Byłem w aucie i sprawdziłem. Ten schemat co go wstawiłem wyżej jest do dupy ma być tak
i jest już sterowanie plusem
W światła podpiąłem się na kablu doprowadzającym plusa do oświetlenia nawiewu (jak zdejmiesz pokrętła to masz takowe 2 - po jednym na każdą żarówkę) |
_________________
|
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 15-03-2009, 22:13
|
|
|
Cytat: | i jest już sterowanie plusem |
masą |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 15-03-2009, 22:14
|
|
|
akj3 napisał/a: | Cytat: | i jest już sterowanie plusem |
masą | ale chodziło też o to, że z przełącznika świateł idzie plus, a nie minus. Jak zwał tak zwał, ten schemat jest ok. |
_________________
|
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 15-03-2009, 22:20
|
|
|
mrk69 schemat jest ok, ale zrób tak i będzie zgodnie ze sztuką:
edytowałem bo już wiem jak ma być. Jeśli zrobimy tak jak podałem na schemacie trzeba będzie poszukać masy po światłach post. a to może się nie udać dlatego zrobione jest w oryginale sterowanie masą. |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 15-03-2009, 22:30
|
|
|
akj3, 85 masa, a 86 plus od postojowych |
_________________
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-03-2009, 22:38
|
|
|
akj3 napisał/a: | masą | i tym i tym bo przełącznik steruje masą, a plus występuje z przełącznika świateł obydwa sygnały muszą zaistnieć więc obydwa można uznać za sterujące akj3, Skąd ma wziąć tą masę po włączeniu świateł postojowych? bo nie rozumiem. Wedle schematów elektryki z Tipo manetka steruje ładunkiem plusowym przekaźniki w skrzynce bezpieczników. Jak dla mnie schemat mrk69, jest ok, jeszcze tylko brakuje mu + do włącznika dla podświetlenia go, no i korzystając z uniwersalnej podstawy przekaźnika z diodą musiał by nóżki 85 i 86 zamienić miejscami. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 15-03-2009, 22:39
|
|
|
mrk69 sterowanie masą jest o tyle złe że w razie awarii przekaźnika mogą nam się hologeny zapalić i już nie zgasnąć lub może dziać się coś jeszcze innego głupiego. Streowanie plusem jest bezpieczniejsze ale może być problem z podłączeniem podświetlenia przycisku, trzeba by szukać masy po włączeniu świateł postojowych bądz podawać i masę i plus. edytowałem mojego ost. posta bo trochę źle napisałem.
** Dodano: 15-03-2009, 22:40 **
no właśnie się zastanowiłem i też mi się nie zgadzalo to podświetlenie. |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
|