Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak poprawnie podłączyć halogeny
Autor Wiadomość
maciek_wk 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 568
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-03-2009, 02:43   

ok , dzięki JAM_BELFEGOR,nie chcę Cię wykorzystywać ;D ....śledzę temat i jak będę miał chwilę (i przełamię lenistwo) to sam coś podziałam w końcu :)
_________________
jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety

jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci
     assistance   Moneta
 
 
garik 


Wiek: 61
Dołączył: 15 Kwi 2008
Posty: 111
Skąd: Przywidz
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 13-03-2009, 10:25   

JAM_BELFEGOR, widzę, że kupiłeś aż 3 te przekaźniki do halogenów-czy aż tyle ich potrzeba, by podłączyć halogeny czy wystarczy jeden?-pozdro!
_________________
garik
Fiat Tempra ' 92 1.6 i.e.cat. benz/gaz
     assistance
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-03-2009, 10:36   

garik, Nie oglądasz uważnie postów :doubt: jak byś raczył spojrzeć na schemat nad którym tak się namęczyłem :lalala: lub na zdjęcie wiązki zobaczyłbyś ile potrzeba przekaźników. DWA ! trzeci kupiłem sobie w zapasie, nic nie jest wieczne ;D A jeden wystarczy jak zrobisz wersje uproszczoną zależną tylko od jednego źródła, np. przeciw mgielnych czy świateł drogowych, albo luźny + skądkolwiek. Jak nie uda mi się rozgryźć gdzie podłączyć oryginał to zrobię sobie właśnie taka wiązkę. Póki co na razie nikt nie chce lub nie wie gdzie podłączyć przewody ze schematu. Gdzie idą: zielono/żółty i czerwono/czarny? i w jakiej kolejności kable do przycisku. Chociaż by ktoś panel ściągnął kto ma halogeny i popatrzył była by jedna nie wiadoma mniej.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 13-03-2009, 23:55   

JAM_BELFEGOR, jak patrzę na te kabelki z Twojej wiązki to on cieniusi są. Chyba więc moje obawy o przekrój są niepotrzebne :) Gorzej z tymi wtyczkami do halo, bo takich nigdzie jeszcze nie widziałem na sklepach. I albo zrobię to "po swojemu" i wyrzeźbię kostki, lub podłączę inaczej, albo poszukam z jakichś wiązek Fiatowskich.
_________________
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-03-2009, 00:41   

mrk69, kable sterujące mogą być cienkie, w/g. instrukcji 1mm kw. zasilające i masa do halogenów 2,5mm kw. Kostki powiedział bym standard, jutro przejdę się do sklepu, znajdziesz je w nowszych fiatach pełnią rożną role od oświetlenia tablicy przez jakieś czujniki.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 14-03-2009, 15:22   

Odnośnie kabli z akumulatora i do niego: mam instalkę na jednym przekaźniku - tak jak na początku tematu. I teraz tak:
złącze 30 - tutaj lepiej gruby, czy cieńszy?
złącze 85 to sterowanie, czyli może być cieńszy
złącze 86 to masa więc cienki kabel normalny jak z instalki
złącze 87 plus do halogenów - czyli przewód gruby.
_________________
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-03-2009, 15:47   

30 i 87 muszą mieć ten sam przekrój poza tym to kable zasilające, tu proponuje 2-2,5mm kw. ja u siebie będę robił z 2,5. Kupiłem po 10m za każdego koloru http://www.allegro.pl/ite..._niebieski.html (oczywiście taka ilość ci nie potrzebna ja brałem bo w planach ma też inne rzeczy) do tego wziąłem po 10m peszla 4.5/7 mm i 6.8/10 mm, kable sterujące mogą być 1-1,5mm kw. Do tego taki zwykły przekaźnik http://www.allegro.pl/ite..._nowy_hurt.html (nóżka 87a zastaje pusta) z podstawą http://www.allegro.pl/ite...kablem_850.html i w układ zasilania halogenów bezpiecznik 20A z podstawą http://www.allegro.pl/ite...oserwis_pl.html .

** Dodano: 14-03-2009, 22:01 **
Tu jest schemat "zrób to sam" na razie nie ma pewności czy to zadziała :lalala: ale wedle tego mam zamiar zrobić drugą wiązkę bo na razie nie mogę się doczekać odpowiedzi co do schematu oryginalnej wiązki, a po przestudiowaniu schematu z książki WKŁ stwierdzam to jakiś absurd :lalala: już na dzień dobry, żaden kolor kabla się nie zgadza nie mówiąc że w układzie jest jeden przekaźnik do sterowania, a wiązce z oryginalnego pudła są miejsca na dwa :doubt:

Mam tylko jedno ale, chodzi o przełącznik. O tuż większość przełączników podświetlanych ma taki opis (trzy nóżki) od pierwszej: Ground (uziemienie) ACC (symbol światełka) Power (znaczek plusa) np. taki

Czy takim włącznikiem możemy rozłączać obwód masowy? Bo wydaje mnie się że ten przełącznik służy do rozłączania + gdyż w innym wypadku oświetlenie tego włącznika nie zadziała. Jak to jest?

A jeśli komuś schemat nr 2 wyda się zły niech pisze.

** Dodano: 14-03-2009, 23:21 **
Mały update do schematu jeśli zamierzacie użyć uniwersalnej podstawy z diodą (z reguły między czerwonym a szarym) to zamieniacie na schemacie 85 na 86 i odwrotnie, po prostu nóżki (85, 86) zamieniają się miejscami, + na 85 - na 86, w innym przypadku upali się dioda.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 15-03-2009, 11:44   

Jak dla mnie to ten schemat jest nie źle zamieszany.Po co 2 przekaźniki i dlaczego zasilanie jest puszczone tylko do pierwszego przekaźnika :?: Skąd się bierze zasilanie do sterowania przekaźnikami,czyli gdzie jest + na włączniku :?:
Elektrykiem nie jestem pod żadnym względem ale dla mnie to jest masakra.

Na początek do włącznika halogenów musi zostać doprowadzony +.
Druga sprawa nie wiem po co ta masa idzie aż z komory silnika,ale jak już jest to trzeba ją podłączyć do oby-dwóch przekaźników.
No i wywal jeden przekaźnik,bo mimo że są dwa to i tak kable są zmostkowane razem co mija się z celem.
Wygląda też że źle są wpięte kable w podstawki od przekaźników.Nie wiem co Ci napisać jezscze :( :(

Chyba że ja czegos nie rozumiem to mi przetłumacz bo troszkę ciemny jestem z prądu ;D
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-03-2009, 12:10   

ZielonyTBG, Po pierwsze to zamieściłem dwa schematy więc dopisz do którego się odnosisz :?: , po drugie w pierwszym schemacie narzazie nie ma opisanych nóżek przekaźnika więc po czym twierdzisz że nie ma zasilania dla drugiego? :roll: No i po ostatnie :D to jest rozpiska oryginalnej wiązki która przyszła z Włoch w oryginalnym pudełku wraz z halogenami instrukcją itp ładnie zapakowana, nic w niej nie było modyfikowane! Gdybym rozumiał gdzie co podłączyć nie prosiłbym o pomoc w opisaniu kabli.
Cytat:
Na początek do włącznika halogenów musi zostać doprowadzony +.
nie musi można sterować masą patrz oryginalny schemat, + może pełnić role zasilania dla podświetlenia.
ZielonyTBG napisał/a:
Druga sprawa nie wiem po co ta masa idzie aż z komory silnika
tak fabryka zarobiła, widocznie jest ku temu powód, może masa z punktu nad skrzynką jakoś zakłóca prace przekaźnika
ZielonyTBG napisał/a:
No i wywal jeden przekaźnik,bo mimo że są dwa to i tak kable są zmostkowane razem co mija się z celem.
a schematu numer 2 nie dało się obejrzeć? :doubt:
ZielonyTBG napisał/a:
Wygląda też że źle są wpięte kable w podstawki od przekaźników.Nie wiem co Ci napisać jezscze :( :(
fabrycznie źle wpinają? :D
ZielonyTBG napisał/a:
Chyba że ja czegos nie rozumiem to mi przetłumacz bo troszkę ciemny jestem z prądu ;D
w skrócie pierwszy schemat to rozpiska tego co z fabryki wyszło czego nie rozgryzłem (barak opisania dwóch luźnych przewodów, przełącznika, oraz numerów nóżek na przekaźniku), drugi schemat to jak ja bym to zrobił.

ZielonyTBG, Proszę czytaj na przyszłość dokładniej posty :lalala: tam gdzie jest pierwszy schemat wszystko to jest napisane.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 15-03-2009, 12:26   

Ja mam podłączone tak i działa bardzo dobrze, tylko muszę się teraz przyłożyć i powymieniać kable na grubsze i jeszcze raz dobrze je podłączyć.
_________________
  
     Moneta
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 15-03-2009, 12:50   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
jakoś zakłóca prace przekaźnika


?? :roll:

mrk69 moim zdaniem schemat jest jak najbardziej wystarczający, jeszcze tylko podświetlanie przycisku pociągnięte od podświetlania nawiewu i plus na kontrolkę od zapalonych przeciwmgielnych z nóżki 87 na przekaźniku, bezpiecznik 20A na plusie z aku.
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 15-03-2009, 13:10   

Pisałem do postu który był nad moim,więc do wczorajszego z 15:47 i był tam ten sam schemat co w poście na wcześniejszej stronie.Więc dlatego napisałem o dwóch przekaźnikach.Nie wiem co zrobiłeś,czy go teraz edytowałeś że schemat jest zmieniony,lub był błąd mojej przeglądarki w co wątpię bo pierwszy raz tu wszedłem.

Co do dokładniejszego czytania postów to czytam je wystarczająco dokładnie.

Co do sterowania masą to napisałem tak jak się robi,czyli odcina się zawsze + żeby nie stwarzać zagrożenia zwarcia i pożaru auta.Z tego prostego powodu steruje się plusem po stacyjce.

Zakłócenie przekaźnika.Jakie zakłócenie przekaźnika :?: Czym zakłócony ma być :?:

A co do rozpiski nóżek przekaźnika to jest załączona fotka podstawki przekaźnika i tam wszystko widać.

I proszę Cię już drugi raz nie używaj emota :lalala: w moim kierunku. :D
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-03-2009, 20:20   

mrk69, skąd wiozłeś ta masę po włączeniu świateł? Wg. Boskiego schematu z WKŁ manetka steruje przekaźnikami plusikiem + te schematy mnie dobiją :doubt: Cyknij zdjęcie gdzie się wpiłeś.
ZielonyTBG napisał/a:
Pisałem do postu który był nad moim,więc do wczorajszego z 15:47 i był tam ten sam schemat co w poście na wcześniejszej stronie.Więc dlatego napisałem o dwóch przekaźnikach.Nie wiem co zrobiłeś,czy go teraz edytowałeś że schemat jest zmieniony,lub był błąd mojej przeglądarki w co wątpię bo pierwszy raz tu wszedłem.
a po cóż miałbym wklejać dwa razy to samo? nic nie zmieniałem drugi schemat od początku był inny.
ZielonyTBG napisał/a:
Co do sterowania masą to napisałem tak jak się robi,czyli odcina się zawsze + żeby nie stwarzać zagrożenia zwarcia i pożaru auta.Z tego prostego powodu steruje się plusem po stacyjce.
Wg. schematów elektryki z T/T robi się i tak i tak, bezpieczniki po to są by do zwarć nie dochodziło. Zresztą popatrz na schemat halogenów z WKŁ - 40 czyli włącznik rozłącza co? masę z punktu koncentrycznego 59 (kabel oznaczony jako N czyli czarny i M czyli brązowy), zaś plus pochodzi z manatki 64 pozycja B który występuje po stacyjce 62 - schemat 13.62 zakładka wstecz
ZielonyTBG napisał/a:

Zakłócenie przekaźnika.Jakie zakłócenie przekaźnika :?: Czym zakłócony ma być :?:
nie wiem :D a poco daje się diodę w podstawę przekaźnika? Dioda likwiduje zakłócenia powstające przy pracy przekaźnika, więc jakieś zakłócenia są, stąd moja sugestia, nie mówię że tak jest, mówię MOŻE :D
ZielonyTBG napisał/a:

I proszę Cię już drugi raz nie używaj emota :lalala: w moim kierunku. :D
czego? kiedy prosiłeś za pierwszym razem? coś mi pamięć szwankuje.

** Dodano: 15-03-2009, 20:23 **
mrk69, Halogeny bym masował do punktów masowych najlepiej tego bliżej akumulatora a nie gdziekolwiek. ;D
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 15-03-2009, 20:53   

JAM_BELFEGOR, jutro się zwlekę z aparatem to pokażę jak mam te haluny zaczepione do masy (teraz nie chcę nagadać głupot, ale możliwe, że podłączyłem się pod podświetlanie nawiewu, albo zapalniczki, bo to najbliżej). - zmieniłem bo wcale nie mam masy na przekaźniku - opisane niżej

Co do masy to dam pod aku, ale pewnie nie każdemu się chce dlatego napisałem jak napisałem ;D Teraz mam bezpośrednio masę z akumulatora, ale chcę zrobić porządek z kablami i wszystko poza klemami przy aku pójdzie albo do tej rozdziałki plusowej koło amortyzatora, a masa pójdzie cała pod akumulator, albo dorobię sobie jedne gruby kabel spod aku do jakiegoś punktu (coś jak ten plusowy)
_________________
  
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-03-2009, 21:03   

Chodzi mi o nóżkę 86 na twoim schemacie gdzie jest podłączona fizycznie? A i jest taka zasada że mas nie podłączą się bezpośrednio pod aku. Nie pytaj dlaczego ale słyszę to już któryś raz od elektryka. Punkt masowy to jest dobre miejsce, pierwszy jest zaraz obok akumulatora idąc za czarnym kablem od niego.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 15-03-2009, 21:11   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
a poco daje się diodę w podstawę przekaźnika?

po to żeby ukierunkować przepływ prądu, dioda jest podłączana ZAPOROWO, ponieważ ta część przekaźnika pod którą podłącza się diodę to cewka, na której (podczas wyłączania) pojawi się napięcie wsteczne - bez tego zabezpieczenia, można bardzo łatwo uszkodzić układ bo prąd będzie wracał na włącznik (jest indukcyjność więc i wystepuje tam zjawisko samoindukcji). Ale dotyczy to głównie napięć 110V w górę.
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 15-03-2009, 21:33   

JAM_BELFEGOR, wiem, dlatego trzeba zrobić w końcu porządek :) Byłem sprawdzić w samochodzie i okazało się, że jestem totalnym głupolem :D Zupełnie inaczej mam podłączone niż na schemacie ;D Widocznie jak rok temu z Wieprzem kombinowałem to coś nie teges wyszło i podłączyłem tak, że ma działać...i działa, ale zapomniałem, że to nie zgodnie z tym schematem :sciana: Jak to jutro ogarnę to powiem co jest od czego.
_________________
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-03-2009, 22:00   

akj3 napisał/a:
po to żeby ukierunkować przepływ prądu, dioda jest podłączana ZAPOROWO, ponieważ ta część przekaźnika pod którą podłącza się diodę to cewka, na której (podczas wyłączania) pojawi się napięcie wsteczne - bez tego zabezpieczenia, można bardzo łatwo uszkodzić układ bo prąd będzie wracał na włącznik (jest indukcyjność więc i wystepuje tam zjawisko samoindukcji). Ale dotyczy to głównie napięć 110V w górę.
no ślicznie, bardzo ładnie wyjaśnione + dla ciebie akj3. mrk69, no to zweryfikuj schemat i ściągnij stary by w błąd nie wprowadzał. Myślę że mój drugi schemat będzie ok tylko trzeba nóżki będzie zamienić (z 85 na 86) bo widzę ze na allegro dużo podstaw jest z diodą, i dopisać że masę dla przełącznika można sobie z nad skrzynki podpiąć , nie musi być z komory silnika, choć może i tak ciągniemy kable do środka a im bliżej źródełka tym czystsza woda :D

** Dodano: 15-03-2009, 22:05 **
Do tego dopiszesz skąd wiozłeś sterowanie dla przekaźnika i będzie gitara (czyli gdzie fizycznie się wpiąłeś w światła).
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 15-03-2009, 22:05   

Byłem w aucie i sprawdziłem. Ten schemat co go wstawiłem wyżej jest do dupy ;D ma być tak



i jest już sterowanie plusem :)
W światła podpiąłem się na kablu doprowadzającym plusa do oświetlenia nawiewu (jak zdejmiesz pokrętła to masz takowe 2 - po jednym na każdą żarówkę)
_________________
     Moneta
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 15-03-2009, 22:13   

Cytat:
i jest już sterowanie plusem :)


masą :lol:
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 15-03-2009, 22:14   

akj3 napisał/a:
Cytat:
i jest już sterowanie plusem :)


masą :lol:
ale chodziło też o to, że z przełącznika świateł idzie plus, a nie minus. Jak zwał tak zwał, ten schemat jest ok.
_________________
     Moneta
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 15-03-2009, 22:20   

mrk69 schemat jest ok, ale zrób tak i będzie zgodnie ze sztuką:



edytowałem bo już wiem jak ma być. Jeśli zrobimy tak jak podałem na schemacie trzeba będzie poszukać masy po światłach post. a to może się nie udać dlatego zrobione jest w oryginale sterowanie masą.
_________________
banda złego
  
     assistance   Moneta
 
 skype
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 15-03-2009, 22:30   

akj3, 85 masa, a 86 plus od postojowych
_________________
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-03-2009, 22:38   

akj3 napisał/a:
masą :lol:
i tym i tym bo przełącznik steruje masą, a plus występuje z przełącznika świateł obydwa sygnały muszą zaistnieć więc obydwa można uznać za sterujące :lalala: akj3, Skąd ma wziąć tą masę po włączeniu świateł postojowych? bo nie rozumiem. Wedle schematów elektryki z Tipo manetka steruje ładunkiem plusowym przekaźniki w skrzynce bezpieczników. Jak dla mnie schemat mrk69, jest ok, jeszcze tylko brakuje mu + do włącznika dla podświetlenia go, no i korzystając z uniwersalnej podstawy przekaźnika z diodą musiał by nóżki 85 i 86 zamienić miejscami.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 15-03-2009, 22:39   

mrk69 sterowanie masą jest o tyle złe że w razie awarii przekaźnika mogą nam się hologeny zapalić i już nie zgasnąć lub może dziać się coś jeszcze innego głupiego. Streowanie plusem jest bezpieczniejsze ale może być problem z podłączeniem podświetlenia przycisku, trzeba by szukać masy po włączeniu świateł postojowych bądz podawać i masę i plus. edytowałem mojego ost. posta bo trochę źle napisałem.

** Dodano: 15-03-2009, 22:40 **
no właśnie się zastanowiłem i też mi się nie zgadzalo to podświetlenie.
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load