Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak poprawnie podłączyć halogeny
Autor Wiadomość
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-03-2009, 22:41   

akj3, A i plus po stacyjce nie potrzeby bo i tak nie zadziała to bez włożenia kluczyka i przekręcenia, postojowe nie świecą bez kluczyka (za wyjątkiem opcji park która również wymaga przekręcenia stacyjki).
Uzupełniłem schemat oryginalnej wiązki o numerki nóżek:

na podstawie tego przekaźnika

Dalej gorąca prośba niech ktoś mi pomoże to podłączyć.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 15-03-2009, 22:47   

JAM_BELFEGOR, nie używam podstaw przekaźników tylko mam pojedyncze kable na wsówki.
_________________
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-03-2009, 22:52   

mrk69, też tak może być, ale uczulam tych co kupią taką podstawę z diodą, że zmienia się kierunek płynięcia prądu w obwodzie cewki przekaźnika, w stosunku do tego co jest we wcześniejszych schematach. Jeśli nie ma diody to to nie ma znaczenia.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 22-03-2009, 22:12   

JAM_BELFEGOR, Ok jak dopadnę aparat to fotę cynkę i pokażę. Halogeny już założone. Cała instalka nowa. Załączam je z plusa po włączeniu świateł (odkręcasz panel nawiewów, i są 4 kable. 2 żółte i 2 czarne. Jeden żółty rozcinasz i się podłączasz). Masa idzie prosto z aku. Na początku miałem sterowanie z masy, ale coś się pierdzieliło i jak zapłon był włączony to było ok, ale jak tylko cofnąłem kluczyk to halogeny się zapalały, więc pomyślałem, że niech spada i będzie sterowanie z plusa. Przekaźnik przeniosłem pod maskę.
_________________
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-03-2009, 23:00   

mrk69 napisał/a:
(odkręcasz panel nawiewów, i są 4 kable. 2 żółte i 2 czarne. Jeden żółty rozcinasz i się podłączasz)
czyli wpoiłeś się w oświetlenie pokręteł. Hmm nie wiem czy to u mnie przejdzie, bo już mam tam coś podpięte i nie chce obciążać więcej tego kabla. Może jakaś inna propozycja gdzie jeszcze można. Nie chce się również wpinać w manetki ani nigdzie gdzie są drukowane ścieżki bo są delikatne i łatwo się przepalaną (już raz mi się manetka sama z siebie spaliła).


** Dodano: 22-03-2009, 23:23 **
A i jeszcze jedno, mrk69, podpinałeś kontrolkę do halogenów na desce?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 23-03-2009, 02:55   

JAM_BELFEGOR, cholera robiłem foty i zapomniałem dla Ciebie #-o

Cytat:
A i jeszcze jedno, mrk69, podpinałeś kontrolkę do halogenów na desce?
jeszcze nie, bo nie grzebałem tam, ale zdejmę deskę i podepnę. Dotychczas miałem sterowaną masą tą kontrolkę, ale teraz mam plusem i trzeba będzie przełożyć kable. Ja mam zrobione tak, że kable bezpośrednio na żarówkę w desce, a oryginalne ścieżki zaklejam taśmą klejącą, żeby nie przewodziły. Kable od żarówki łączę z masą i sterującym plusem i będzie ok.

Nie pamiętam jak to jest zrobione, ale jeżeli masz oświetlenie zapalniczki to może tam spróbuj się wpiąć? Chcesz podłączyć sterowanie z plusa halogenami? W manetkę chyba nie opłaca się bawić z rozbieraniem. Może bezpośrednio w oświetlenie deski, ale z bezpiecznikiem?
_________________
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-03-2009, 14:21   

mrk69 napisał/a:
Nie pamiętam jak to jest zrobione, ale jeżeli masz oświetlenie zapalniczki to może tam spróbuj się wpiąć?
to ten sam kabel j/w.
mrk69 napisał/a:
Chcesz podłączyć sterowanie z plusa halogenami?
nom.
mrk69 napisał/a:
W manetkę chyba nie opłaca się bawić z rozbieraniem.
nie czytałeś uważnie :lalala: patrz post wyżej.
mrk69 napisał/a:
Może bezpośrednio w oświetlenie deski, ale z bezpiecznikiem?
mogło by być tyle że który to kabel :lalala: ? Ja che podłączyć kontrolkę zgodnie ze sztuką do kostki, w desce rozdzielczej, tylko muszę odszukać ścieżkę i kontrolkę.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 23-03-2009, 15:26   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
nie czytałeś uważnie :lalala: patrz post wyżej.
czytałem i dlatego napisałem. Chodziło o to, że nawet gdyby się nie przepalały ścieżki to się nie opłaca rozbierać.

JAM_BELFEGOR napisał/a:
mogło by być tyle że który to kabel :lalala:
żaden kabel :lalala: podpinasz się pod śrubki, przecież i tak tego nie widać. Masz deskę z obrotkiem, to z tyłu masz 2 śrubki i one są od oświetlenia tam gdzie przychodzi dodatkowa taśma od oświetlenia nad zegarami. Odkręcasz i podpinasz się tam i nie ma z tym problemu.

JAM_BELFEGOR napisał/a:
Ja che podłączyć kontrolkę zgodnie ze sztuką do kostki, w desce rozdzielczej, tylko muszę odszukać ścieżkę i kontrolkę.
to różnie może z tym być, bo przecież niektóre Tipki wcale nie miały piktogramu halogenów więc wątpliwe, żeby miały kabel do kostki. Sprawdź u Ciebie, ja osobiście 3 deski z obrotkiem rozebrałem i w dwóch znalazłem piktogram z czego w jednej do pinu na kostce żaden kabel nie dochodził w tym miejscu, no ale jak chcesz to najpierw zlokalizuj piktogram i potem jedziesz od żarówki ścieżkami.
_________________
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-03-2009, 18:09   

Cytat:
czytałem i dlatego napisałem. Chodziło o to, że nawet gdyby się nie przepalały ścieżki to się nie opłaca rozbierać.
ok chyba że tak
mrk69 napisał/a:
Sprawdź u Ciebie, ja osobiście 3 deski z obrotkiem rozebrałem i w dwóch znalazłem piktogram z czego w jednej do pinu na kostce żaden kabel nie dochodził w tym miejscu, no ale jak chcesz to najpierw zlokalizuj piktogram i potem jedziesz od żarówki ścieżkami.
tak też jutro zrobię zapewne.

** Dodano: 25-03-2009, 23:01 **
Dziś zawalczyłem z halogenami i wszystko zrobione. Działa pięknie, nawet ładnie świecą w jednej linij poniżej poziomu świateł drogowych (więc się obyło bez jakiejkolwiek regulacji). Została mi tylko jedna mała rzecz, a mianowicie kontrolka na desce. Po wyciągnięciu deski i wykręceniu żaróweczek z zaciemnionych kontrolek znalazła się ta od halogenów.

Dość szybko ustaliłem który to pin w kostce.

Teraz pytanie czy tam mam podłączyć napięcie (+) czy masę (-)? Pytam bo muszę mieć pewność nie chce ryzykować i spalić ścieżki. Jutro postaram się wszystko dokładnie opisać jak zrobiłem, plus kilka porad no i fotki.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 27-03-2009, 13:45   

Żarówce to będzie obojętne, bo to nie dioda, ale jak pamiętam to strzałka którą Ci narysowałem to jak dobrze pamiętam ścieżka minusowa, więc na pina daj plusa. Nie popalisz ścieżek, nie bój nic. To nie takie natężenia, żeby popaliło. Jeżeli boisz się, że się mylę to nawet jak dasz plusa, a na drugim styku żarówki będzie plus to po prostu nie zaświeci i wtedy szybko wyłącz zapłon. Poza tym jeżeli masz chociaż jedną diodę flux to podłącz ją do tych 2 śrubek i będziesz wszystko wiedział.

_________________
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-03-2009, 19:20   

No dobra ostatecznie to wygląda tak i myślę że to jest najoptymalniejsze rozwiązanie bo wszystko zgodnie ze sztuką.
Schemat:

Tu jest węzeł rozgałęzienia

Tak wygląda punkt zbiorczy masy (jest pod akumulatorem)

Tu podłączamy kontrolkę (mając oczywiście ją umiejscowiona jak na desce z postu wyżej)

A tu podłączane halogenki

Teraz kilka porad co do podłączenia. Tak wyglądała praca w trakcie, czyli niezłe spaghetti :

Z racji braku możliwości przeciągnięcia kabli przez standardowy otwór, gdyż przeszkadzał mi parownik kable poprowadziłem jak na zdjęciu. W podszybiu jest specjalna uszczelka w której robimy otwór na kable i po kłopocie. Jeszcze taki mały myk ponieważ możecie mieć problem z przeciągnięciem naraz kilku kabli ja to zrobiłem tak - puściłem cienki przewodzik aż na sam dół, do niego dokleiłem taśmą docelowe przewody i już z kabiny je wciągnąłem. Potem tylko przeciąć taśmę i tak to wygląda.

Tak to wygląda po skończonej robocie

Jeszcze mała rada cienkie kable polecam lutować i izolować koszulkami termo kurczliwymi, zaś grube z doświadczenia polecam łączyć złączkami gdyż źle się lutują (lut lubi się odłamywać, trzeba go dawać dużo co w efekcie tworzy znaczne zgrubienie, źle się to izoluje, i trwa znacznie dłużnej niż zaciśniecie dwóch końcówek, które potem wrzuca się w koszulkę termo kurczliwą lub tak jak u mnie w plastikowe gniazdka).

Polecam zainwestować w woreczek złączek na kable i zaciskarkę do nich wtedy robota będzie ładnie i sprawnie szła. (np. http://www.allegro.pl/ite...ek_100_szt.html )

** Dodano: 28-03-2009, 19:25 **
Efekt końcowy:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
jerzboro 
witamy nowego


Wiek: 73
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 6
Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 06-04-2009, 13:34   

Witam !!
Czy mógłby mi ktoś "łopatologicznie" wyjaśnić jak zdemontować halogeny w Temprze w warunkach chałupniczych.
Fotki mile widziane.

Pozdrawiam
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-04-2009, 22:12   

jerzboro, Wyklecić śruby mocujące i wyjąć :D może czegoś nie wiem, ale o ile są takie same jak w Tipo (no za wyjątkiem kąta nachylania szkła) to z przodu w rogach są otwory na śruby.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
jerzboro 
witamy nowego


Wiek: 73
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 6
Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 07-04-2009, 06:47   

Dzięki za bardzo "łopatologiczne" wyjaśnienie.

Pozdrawiam
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-04-2009, 10:08   

jerzboro, a i jedna śruba to śruba służąca do regulacji kąta świecenia więc jej nie wykręcisz.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
jerzboro 
witamy nowego


Wiek: 73
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 6
Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 07-04-2009, 13:36   

OK dzięki
_________________
Fiat Tempra 1.6
  
 
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 25-04-2009, 13:31   

JAM_BELFEGOR orientujesz się gdzie jest oryginalny przekaźnik od halogenów w skrzynce bezpieczników?
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-04-2009, 15:23   

akj3 nie, ale sadzę że może być obok niej jak np. przekaźnik z podgrzewacza kolektora.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 25-04-2009, 16:32   

bo mam taki myk że podłączylem haluny pod ori wiązkę i nie działa. Nie słychać przekaźnika, prąd na bezpieczniku jest, na włączniku masa i plus do podświetlenia. Na jakimś schemacie znalazłem miejsce na przekaźnik (e4), włożyłem tam przekaźnik i dalej nie działa - nic się nie zmieniło. Kontrolka na desce też się nie zapala.
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-04-2009, 16:45   

akj3, a włącznik masz oryginalny? Dokupiłeś? Miałeś?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 25-04-2009, 16:46   

dokupiłem ori.
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-04-2009, 19:23   

akj3, a jak podłączyłeś kabelki? w jakiej kolejności, próbowałeś inaczej?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 25-04-2009, 19:32   

nie, tzn mam ori wiązkę w samochodzie, była fabrycznie mimo że auto nie miało halogenów. Po prostu wpiąłem kostak w kostkę. Przy zderzaku była ori kostka, pod maską ori kostka, bezpiecznik w skrzynce bezpieczników i wtyczka do włącznika. Jednynie przekaźnika nie było.
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load