|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Alfa Romeo 156 było 2.5 V6 24V a jest już prawie 3.0 ... |
Autor |
Wiadomość |
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 12-04-2010, 20:13
|
|
|
ja ją chyba raz widziałem, ale wtedy jeszcze nie wiedziałem, że to ta |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 22-11-2010, 23:36
|
|
|
Trochę mnie nie było ale wracam ze zdwojona siłą ;] Żeby nie było że tylko Raku naprodukował mocy wrzucam coś od siebie ;]
Nie myślcie sobie że obijam się podczas nieobecności, po SWAPie silnika zabrałem się za wydech, niestety seryjny wydech od 2.5 V6 to porażka dla silnika 3.0. Jego miejsce zajął 2.5cala wydech z GTA [ostatni i przedostatni tłumik], w miejsce kata wpadł tłumik/komora objętościowo wykonana jak oryginał jedynie zrobiona pod średnice 2.5cala żeby zgrała się z resztą wydechu, lepszy łącznik wydechu [pełna spirala w środku, z siatkowymi miałem problemy ] i taka konfiguracja znacząco lepiej pozwala nakręcać się silnikowi.
Jako że została do zrobienia ostatnia część układanki w wydechu, tj. portki łączące kolektory wydechowe z reszta wydechu zdecydowałem że zrobię pomiar żeby mieć punkt odniesienia dla swoich kolejnych wymysłów.
Jak pomyślałem tak zrobiłem i oto co auto wypluło:
Miniaturka do powiększenia:
Do zrobienia pozostały jak pisałem portki, zamiast seryjnych 42mm idą 51mm, dziwie się że seryjne są tak wąskie skoro wyjście z kolektorów z każdej z głowic, po zejściu z 3 rur w jedną ma 52mm.
Całość prac nad autem to dzieło rąk własnych w przydomowym garażu ;] więc wynik uważam za sukces przy poniesionym budżecie. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 23-11-2010, 02:21
|
|
|
GrzesiekK., zawsze w Ciebie wierzyłem i widac co potrafisz buduj tą bestię ogarnij wydech i o ile dobrze pamietam imho kompresor mial tam siedziec wypiłem pare pifffek i moze mi sie pomerdało ale itak wielkie gratulacje |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 23-11-2010, 08:06
|
|
|
GrzesiekK., to ja powiem tak.
Rób tą bestię i wpadaj na zlot! Miło w końcu będzie Ciebie poznać, a po drugie zobaczymy co bestia potrafi |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
p_r_z_e_m_k_o
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 355 Skąd: Kościan
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 23-11-2010, 17:52
|
|
|
No moment to po prostu poezja. Od 1600 obr 240 niutków i tak do końca Ciekawe jak to jeździ w realu, bo nigdy nie miałem sposobności jeździć takim cudem. Jak wspomniał Raku, pewnie świetny w 100%, dopiedal w całym zakresie obrotów |
_________________ Tipo 1,9 Tds - Mariana
AR 155 2.0 8v TS / AR GT 1.9 JTDm |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 23-11-2010, 18:51
|
|
|
Kreska Nm dość fajnie się układa, auto jedzie jak naprawdę mocny diesel tyle że bez turbodziury i w szerszym zakresie obrotów ;] Generalnie jestem zadowolony z tego co udało mi się zdłubać, ale jest mały niedosyt, niby jest te 231KM więc więcej niż seryjnie ma ten silnik ale widać że może być jeszcze więcej, od 5800rpm zamiast dalej krzesać dodatkowe KM wykres staje i do odcinki trzyma około 230KM przez zakres 1300rpm, jak pisałem jest troche przelany paliwem za mocno i stąd takie a nie inne kreski ale się to opanuje ;]
Taka mała ciekawostka, wydarłem dziś z auta filtr powietrza bo jakoś mi się zapomniało go wymienić i oto jak wyglądał, jego stan na wynik z hamowni na pewno miał wpływ więc tym bardziej wynik jest niezły i widać potencjał na pare KM więcej, generalnie zmieniam dolot powietrza do airboxa jeszcze plus pare innych modyfikacji w układzie ssącym:
|
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 24-11-2010, 08:08
|
|
|
Raku napisał/a: |
Może wkładkę jakąś do airboxa, chociaż nie wiem czy nie lepiej ori filtr częściej zmieniać po prostu. |
Cicho bo się wyda ;] wytrzepie się ten ze zdjęcia filtr i będzie OK |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
gajoss
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 16 Skąd: Bielsk Podlaski
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 19-12-2010, 22:17
|
|
|
I jak tam jakieś nowe modyfikacje przedświąteczne w Alfince były? |
_________________ Uno 75 1.5 S.i.e. + LPG
Punto mkII FL 1.2 8V Active + LPG |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 19-12-2010, 22:27
|
|
|
gajoss napisał/a: | I jak tam jakieś nowe modyfikacje przedświąteczne w Alfince były? |
W sumie coś tam się po mału dłubie, zmieniłem przednią komorę w układzie wydechowym, wpadła trochę inaczej wykonana pod względem tłumienia i innej pojemności, pare elementów układu ssącego z 3.2 GTA. Między świętami a nowym rokiem spawam nowe "portki" między kolektory wydechowe a resztę wydechu.
No i cały czas biję się z myślami, VEMS vs MegaSquirt, turbo vs ITB N/A ... |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
gajoss
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 16 Skąd: Bielsk Podlaski
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 22-12-2010, 07:44
|
|
|
MS fajna sprawa, no i chyba sporo tańsza od VEMS'a, ale to i tak spore koszty, bo trzeba jeszcze sondę szerokopasmową i przydałby się zegarek do niej.
A jeśli turbo, to takie rozwiązanie jak w 2.0V6 turbo GTV, że turbosprężarka tylko z 3 cylindrów zasilana, czy jakiś wykręcony kolektor i z 6? A może bi-turbo?
PS napisz jakie masz teraz wtryskiwacze gazowe i reduktor/reduktory. |
_________________ Uno 75 1.5 S.i.e. + LPG
Punto mkII FL 1.2 8V Active + LPG |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 22-12-2010, 15:11
|
|
|
gajoss napisał/a: |
A jeśli turbo, to takie rozwiązanie jak w 2.0V6 turbo GTV, że turbosprężarka tylko z 3 cylindrów zasilana, czy jakiś wykręcony kolektor i z 6? |
Przyjrzyj się jeszcze raz dobrze jak to jest zrobione ;] nie pędzi ją tylko 3 gary ;]
Co do turbopierdziawki, cały czas rozglądam się za Holsetem HX35 z nie za dużym żeliwem.
** Dodano: 22-12-2010, 15:11 **
gajoss napisał/a: | PS napisz jakie masz teraz wtryskiwacze gazowe i reduktor/reduktory. |
Wtryski Hana H2000, reduktory 2x LANDIRENZO IG1 MAGG. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|