Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Alfa Romeo 156 było 2.5 V6 24V a jest już prawie 3.0 ...
Autor Wiadomość
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 12-04-2010, 20:13   

ja ją chyba raz widziałem, ale wtedy jeszcze nie wiedziałem, że to ta :D
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 22-11-2010, 23:36   

Trochę mnie nie było ale wracam ze zdwojona siłą ;] Żeby nie było że tylko Raku naprodukował mocy wrzucam coś od siebie ;]
Nie myślcie sobie że obijam się podczas nieobecności, po SWAPie silnika zabrałem się za wydech, niestety seryjny wydech od 2.5 V6 to porażka dla silnika 3.0. Jego miejsce zajął 2.5cala wydech z GTA [ostatni i przedostatni tłumik], w miejsce kata wpadł tłumik/komora objętościowo wykonana jak oryginał jedynie zrobiona pod średnice 2.5cala żeby zgrała się z resztą wydechu, lepszy łącznik wydechu [pełna spirala w środku, z siatkowymi miałem problemy :D ] i taka konfiguracja znacząco lepiej pozwala nakręcać się silnikowi.
Jako że została do zrobienia ostatnia część układanki w wydechu, tj. portki łączące kolektory wydechowe z reszta wydechu zdecydowałem że zrobię pomiar żeby mieć punkt odniesienia dla swoich kolejnych wymysłów.
Jak pomyślałem tak zrobiłem i oto co auto wypluło:





Miniaturka do powiększenia:


Do zrobienia pozostały jak pisałem portki, zamiast seryjnych 42mm idą 51mm, dziwie się że seryjne są tak wąskie skoro wyjście z kolektorów z każdej z głowic, po zejściu z 3 rur w jedną ma 52mm.

Całość prac nad autem to dzieło rąk własnych w przydomowym garażu ;] więc wynik uważam za sukces przy poniesionym budżecie.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 23-11-2010, 02:21   

GrzesiekK., zawsze w Ciebie wierzyłem :) i widac co potrafisz buduj tą bestię ogarnij wydech i o ile dobrze pamietam imho kompresor mial tam siedziec wypiłem pare pifffek i moze mi sie pomerdało ale itak wielkie gratulacje :)
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 23-11-2010, 08:06   

GrzesiekK., to ja powiem tak.

Rób tą bestię i wpadaj na zlot! Miło w końcu będzie Ciebie poznać, a po drugie zobaczymy co bestia potrafi :lalala:
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-11-2010, 08:46   

Szacuneczek za włożoną pracę i to że własnymi łapkami wszystko zrobiłeś :)

Silnik jest mega, zajebisty jest moment obrotowy w sam raz na miasto. Lepszy niż w nie jednym jtd :)
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
p_r_z_e_m_k_o 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 355
Skąd: Kościan
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 23-11-2010, 17:52   

No moment to po prostu poezja. Od 1600 obr 240 niutków i tak do końca :lol2: Ciekawe jak to jeździ w realu, bo nigdy nie miałem sposobności jeździć takim cudem. Jak wspomniał Raku, pewnie świetny w 100%, dopiedal w całym zakresie obrotów :D
_________________
Tipo 1,9 Tds - Mariana :)
AR 155 2.0 8v TS / AR GT 1.9 JTDm
     Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 23-11-2010, 18:51   

Kreska Nm dość fajnie się układa, auto jedzie jak naprawdę mocny diesel tyle że bez turbodziury i w szerszym zakresie obrotów ;] Generalnie jestem zadowolony z tego co udało mi się zdłubać, ale jest mały niedosyt, niby jest te 231KM więc więcej niż seryjnie ma ten silnik ale widać że może być jeszcze więcej, od 5800rpm zamiast dalej krzesać dodatkowe KM wykres staje i do odcinki trzyma około 230KM przez zakres 1300rpm, jak pisałem jest troche przelany paliwem za mocno i stąd takie a nie inne kreski ale się to opanuje ;]

Taka mała ciekawostka, wydarłem dziś z auta filtr powietrza bo jakoś mi się zapomniało go wymienić i oto jak wyglądał, jego stan na wynik z hamowni na pewno miał wpływ więc tym bardziej wynik jest niezły i widać potencjał na pare KM więcej, generalnie zmieniam dolot powietrza do airboxa jeszcze plus pare innych modyfikacji w układzie ssącym:
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-11-2010, 21:36   

Przepustnice zapakuj większą, rurki większej średnicy (ale to już obgadane, i powiedzmy w trakcie ).
Może wkładkę jakąś do airboxa, chociaż nie wiem czy nie lepiej ori filtr częściej zmieniać po prostu. :)
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 24-11-2010, 08:08   

Raku napisał/a:

Może wkładkę jakąś do airboxa, chociaż nie wiem czy nie lepiej ori filtr częściej zmieniać po prostu. :)


Cicho bo się wyda ;] wytrzepie się ten ze zdjęcia filtr i będzie OK :D
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
gajoss 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 16
Skąd: Bielsk Podlaski
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 19-12-2010, 22:17   

I jak tam jakieś nowe modyfikacje przedświąteczne w Alfince były? :D
_________________
Uno 75 1.5 S.i.e. + LPG
Punto mkII FL 1.2 8V Active + LPG
  
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 19-12-2010, 22:27   

gajoss napisał/a:
I jak tam jakieś nowe modyfikacje przedświąteczne w Alfince były? :D



W sumie coś tam się po mału dłubie, zmieniłem przednią komorę w układzie wydechowym, wpadła trochę inaczej wykonana pod względem tłumienia i innej pojemności, pare elementów układu ssącego z 3.2 GTA. Między świętami a nowym rokiem spawam nowe "portki" między kolektory wydechowe a resztę wydechu.

No i cały czas biję się z myślami, VEMS vs MegaSquirt, turbo vs ITB N/A ...
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
gajoss 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 16
Skąd: Bielsk Podlaski
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 22-12-2010, 07:44   

MS fajna sprawa, no i chyba sporo tańsza od VEMS'a, ale to i tak spore koszty, bo trzeba jeszcze sondę szerokopasmową i przydałby się zegarek do niej.
A jeśli turbo, to takie rozwiązanie jak w 2.0V6 turbo GTV, że turbosprężarka tylko z 3 cylindrów zasilana, czy jakiś wykręcony kolektor i z 6? A może bi-turbo? :D

PS napisz jakie masz teraz wtryskiwacze gazowe i reduktor/reduktory.
_________________
Uno 75 1.5 S.i.e. + LPG
Punto mkII FL 1.2 8V Active + LPG
  
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 22-12-2010, 15:11   

gajoss napisał/a:

A jeśli turbo, to takie rozwiązanie jak w 2.0V6 turbo GTV, że turbosprężarka tylko z 3 cylindrów zasilana, czy jakiś wykręcony kolektor i z 6?



Przyjrzyj się jeszcze raz dobrze jak to jest zrobione ;] nie pędzi ją tylko 3 gary ;]


Co do turbopierdziawki, cały czas rozglądam się za Holsetem HX35 z nie za dużym żeliwem.

** Dodano: 22-12-2010, 15:11 **
gajoss napisał/a:
PS napisz jakie masz teraz wtryskiwacze gazowe i reduktor/reduktory.



Wtryski Hana H2000, reduktory 2x LANDIRENZO IG1 MAGG.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load