V6 jest boski ale do TSa nie mam nic bo jest zaje ... fajny
Jak tylko kiedyś będzie mnie stać na naprawy choćby zawieszenie w 156 to napewno kupie taką alfunie !! Jest Piękna , zresztą jak każda Alfa . Mam nadzieje ,że będzie Ci służyć chciaż w połowie tak dobrze jak wygląda !!
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 317 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-11-2008, 23:48
piekna .
Kuloodporna V6- wybrana swego czasu silnikiem roku i dodzisiaj majaca tytul jednego z lepszych silnikow ever made .
Od siebie dodam ze standardowe fotele ze skoda momo bardziej mi odpowiadaja od recaro, a i drewniana kierownica lepiej mi lezy w rekach od skory- ale wiadomo o preferancjach sie nie dyskutuje .
I ten kolorek Azuro . Ew. moze byc rosso, albo cosmo:P.
I ten sposob jak auto reaguje na dodanie gazu- majsterszyk, dla ktorego warto doplacic pare plnow wiecej na stacji.
Kamitchi, powiem tak, zrobiłem wielki błąd że kupiłem włoskie V6 ... ale błąd w pozytywnym tego słowa znaczeniu, po tym silniku kazdy nastepny wypada blado ;] Kultura pracy, reakcja na gaz, to jak to auto się napędza to sama frajda, cos wspaniałego, jezdzilem/jezdze roznymi autami, róznymi silnikami, rzedowkami BMW i V-kami i powiem szczerze zadna nie brzmi tak jak ta włoszka, do 4000rpm bulgocze sobie wesoło, ale wystarczy mocniej wcisnąc gaz aby wskazówka powedrowała poza 4-rke na skali i silnik calkowicie zmienia swoj dzwiek i zachowanie, zmienia sie jak to nie ktorzy mowia w wielka wloska szlifierke ;] przy 5500rpm dostaje jeszcze dodatkowego kopa i naprawde mocno trzeba pilniowac obrotow bo z wielką checia i lekkoscia dokreca sie do seryjnie ustawionego na 7000rpm odciecia i nie robi to na nim zadnego wrazenia, po prostu ten silnik kocha obroty ... no i paliwo ;]
W porównaniu z 16V z sedici ten silnik wkręca sie z wielka lekkością, jednak duzo krotszy skok tloka robi swoje ...
Wiem jedno, szkoda ze juz tych silników nie wkaldaja w AR, nowsza V-ka zrobiona we wspolpracy z GM to juz nie to, nie ta kultura pracy, nie ten dzwiek.... jakoś w życiu udaje mi sie moje mlodziencze marzenia realizowac, bedac w podstawówce zakochalem sie w Tipo SEDICIVALVOLE i gdy troche "urosłem" kupiłem go, od zawsze tez budzil dreszcz na moich plecach dzwiek V6 Alfy i kupiłem 156 2,5 V6 ... teraz jeszcze jedno marzenie zostalo, V6 w najmocniejszej postaci w malych hatchbacku ... i tak oto myślę za rok miec drugą Alfe do kompletu - 147 GTA i ma byc "rosso"
pzdr. Grzesiek
** Dodano: 06-11-2008, 11:53 **
Raku napisał/a:
Dawaj je na grafit =]
Będą białe...
pzdr. Grzesiek
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy
Pomógł: 5 razy Wiek: 53 Dołączył: 06 Lut 2006 Posty: 487 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 06-11-2008, 16:26
GrzesiekK., gratuluje zapału ja mam silnik 3.0 v6 od alfy i będę chciał go wepchnąć do alfy 145,
aż jestem ciekaw co to będzie jezdzić (w tipo zapie....lał jak głupi,spokojnie zamykał licznik)
pozdrowienia i mam nadzieje że zobaczymy twoją Lalę na ogólnym.
_________________ Fiat Ducato 2.3 JTD
Mazda MX3 1.6 16v
rob, hmmmm 145 + 3.0 V6 - fajny pomysł ale do jazdy po prostej ;] w zakretach nie ma sily bedzie szło pługiem na zewnetrzna ;] ale jak wprawny kierownik bedzie siedzial za sterami i bedzie wiedzial co sie robi z lewa noga w takich sytuacjach to sie ogarnie auto ;]
Co do silnika, 3.0 V6 fajne bo mocniejsze, ale to juz ciut inny charakter silnika, bardziej pasuje do wiekszych aut. limuzyn tak to nazwijmy, on odpycha sie momentem, juz tak chetnie sie nie kreci jak mniejszy brat 2,5 ... wracajac jeszcze do 3.0 V6 nie masz do zdobycia w dobrej cenie podkladek pod wtryski [te aluminiowe flansze przykrecane do glowic] i baranów/kolanek od kolektora na glowice [te chromowane cacka] z silnika właśnie 3.0 V6??? Knuje plan z epromem od Autodelty tyle ze potrzebuje do kompletu w/w elementów od 3.0 z racji ich wiekszych srednic a co za tym idzie przepustowosci ;]
pzdr. Grzesiek
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 317 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-11-2008, 19:52
Jeszcze jest pytanie jakie 3.0 v6- 12v, czy 24v?
3.0 34v w wydaniu qv jezdzil bardzo, ale to bardzo szybko- nawet szybciej od 147 GTA .
Tez ubolewam ze mialem okazje kosztowac v6...
Coz- poki co dzisiaj dostalem w pracy dosc wysoki awans, wiec moze w przyszlym roku tez spelnie swoje marzenie i nabede 156 v6... a jak nie, to pozostanie tylko 156 2.4jtd .... kle kle kle
Prac nad zimowym felunkiem ciąg dalszy.... usunąłem starą powłoke lakierniczą do "żywego" aluminium, pomalowałem natryskowo felgi farbą epoksyestrową cynkową zabezpieczającą antykorozyjnie i wyglądają sobie jak na załączonym zdjęciu. Pozostał ostatni etap, pomalowac je na biały w połysku i będzie piknie
pzdr. Grzesiek
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy
Kolejny update bo prace nad bella trwają, po tym jak przejechałem się 156 GTA kolegi stwierdziłem ze cos muszę zrobić z prowadzeniem mojej 2,5 V6 żeby zblizyc sie zachowaniem do GTA, denerwowało mnie troche prowadzenie seryjnego auta, jak dla mnie fabryka dała ciała z amortyzatorami które połaczyła z Eibachem w sportpacku, wiec nie tracac czasu poprawilem to i oto takie coś zawitało do auta:
Jak widac Bilstein B6 sport, prowadzenie auta bardzo się poprawilo, zwlaszcza zachowanie w bardzo szybkich kretych odcinkach drogi i na dohamowaniach, juz nie ma tendencji do nurkowania przodem, sporo usztywnilo sie zawieszenie ale komfort powiem ze lepszy niz na seryjnie wkladanych amorach.
W najbliższym czasie wędruja jeszcze poliuretany na stabilizator i górne wahacze, a potem w zimie w wolnej chwili zdrutuje jakąś rozpórkę kielichów i na tym będzie koniec, w sumie już w chwili obecnej auto prowadzi się zdecydowanie lepiej niż fabrycznie wypuszczone.
Słyszalem parę opinii na temat prowadzenie sie V6 ze niezbyt sie Wlosi postarali i stwierdzam niestety ze to prawda ;/ za słabe hamulce i zle jak dla mnie dobrana charakterystyka pracy amortyzatorow jak do auta o tej mocy.
pzdr. Grzesiek
Raku coś dla Ciebie ...
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy
Raku, A zrobie ci zblizenie na konsole srodkowa to carbonazobaczysz bo tak to masz racje nie widac na tej fotce;]
A B6 dlatego do tego Eibacha bo ten spring jest tylko o 30mm obnizony i B6 w takim ukladzie sprawdza sie jak najbardziej, jest i tak twardo a jak bym wsadzil B8 to juz wogole by byl beton, B8 praktycznie prawie tylko na tor sie nadaje, do cywilnej jazdy betonowe za mocno ;] a w koncu to auto ma jednak cos komfortu dawac, wystarczajaco juz sie moja taczka poprzednia sedici wytluklem, teraz kregoslupodpoczywac ma ... stary juz jestem
pzdr. Grzesiek
EDIT:
Raku obiecane lepsze fotki ;]
Fotele to Recaro, dokładna wersja wyposażenia auta co ustaliłem to Sportpack3, wnętrze w kolorze antracytowym.
A tak sobie gada to maleństwo:
pzdr. Grzesiek
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy
i jak Ci się sprawuje alfa? pytam, bo sam przymierzam się do zmiany Tipo na 156, tylko trochę boję się o awaryjność zawieszenia... I jeśli można wiedzieć - ile Ci pali to cudo??
_________________ Fiat Tipo 1.6ie S 93' LPG morski metalik
i jak Ci się sprawuje alfa? pytam, bo sam przymierzam się do zmiany Tipo na 156, tylko trochę boję się o awaryjność zawieszenia... I jeśli można wiedzieć - ile Ci pali to cudo??
Ogólnie auto sprawuje sie bardzo dobrze, nie moge zlego slowa powiedziec, od momentu kupna z ciekawosci zalozylem podobnie jak przy sedici exelowy arkusz i gromadze sobie dane odnosnie kosztow czesci itp, autem zrobilem od wrzesnia 6000km, i oprocz spraw eksploatacyjnych ktore w aucie ktore ma ~200tys przebiegu trzeba zrobic nic niespodziewanego nie wyszlo:
- tarcze przód MIKODA GT - 250zł komplet
- klocki przód Ferodo DS2000 - koło 200zł
- amortyzatory przód Bisltein B6 Sport - 700zł komplet - to raczej z mojego "widzimi się" zmienione bo czasem ostro pociskam tym autem i tor tez widzi, stare amorki jak najbardziej jeszcze byly ok, i w razie jak bede sie z autem rozstawal to je znowu wloze przed sprzedaza bo zostawilem i "leżakuja" w piwnicy.
- zmiana oleju na AGIP 5W50 - 6,7lx30zł/litr= 200zł
- filtr oleju KNECHT - 18zł
- poliuretany na drążek stabilizatora - 100zł
Jak widać wychodzi kolo 1400zł dołożone do auta, czy duzo?? Jak dla mnie nie, do VW czy Opla wcale taniej by nie było.
Co do spalania wczoraj wrocilem z wypadu w Tatry, łacznie zrobilem kolo 850km i na tym dystansie auto wypilo 75litrów paliwa czyli wychodzi jakies 8,82 l/100km średnio, jak na pociskanie z mocno czasem nieprzepisowymi predksociami, Zakopianke i powrot i do Lublina przez gorskie pipidówki zeby minac korek na zakopiance w sniezyce to uwazam za bardzo dobry wynik, na miescie gdy jezdze do pracy po 5km w jedna strone wiec prawie caly czas zimny silnik wychodzi teraz kolo 14,2l/100km w lecie kolo litra mniej.
Czy kupilbym znowu 156?? Zdecydowanie tak, ale tylko V6, 2 litrowy twinspark pije niewiele mniej, z porownania w miescie kolo litry wiecej tylko V6 wypija, w trasie moim V6 potrafie mniej spalic niz kolega 2.0 TS starajac sie dotrzymac mi kroku.
pzdr. Grzesiek
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy
Obrobiłem temat i przez Was zaczynam zakochiwać się w tym aucie... a obiecałem sobie japońca po Temprerówce... troszke odstrasza mnie te 14,5 w miescie bo ja zazwyczaj robie krótkie odcinki a w weekend jezdze duzo ,ale zazwyczaj ostro... a pewnie przy takije jezdzie spali z 20 Może dało by się to zagazować? Tylko nie zlinczujcie mnie za to pytanie
Mati, wszystko się da zagazować:) starsi kolegi zagazowali coś takiego http://www.wysokieobroty....184261.html?i=7 6 litrów v12 i ... silnik jakoś odmówił współpracy Słyszałem, że ktoś zagazował subaru STI i jeździ ... Znajomy ma A8 zagazowane i jeździ ... i to sporo, Ostatnio czytałem na necie jak się śmali z kolesia jak zagazował audi S8. Więc się da. I ci którzy się z tego będą śmiali ... No cóż. Pewnie nie jeden który ma LPG w takiej gablocie ma ją dzięki temu że oszczędzał. A gdzie oszczędzać jak nie na połowie tańszej jeździe na LPG ?
Edit teraz mi się jeszcze przypomniało, że jak byłem u gazownika stało tam A6 1.8 Turbo ... Zagazowali Przy czym w takich silnikach są takie instalacje, że nie odczuwasz osłabienia mocy na LPG a czasami wręcz przeciwnie - jak dobrze się pobawisz z instalacją to na gazie będzie lepiej szedł jak na PB ale to już inna bajka.
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.