Alfa Romeo 156 było 2.5 V6 24V a jest już prawie 3.0 ... |
Autor |
Wiadomość |
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 04-01-2009, 19:09
|
|
|
Mati napisał/a: | Może dało by się to zagazować? Tylko nie zlinczujcie mnie za to pytanie |
Pewnie że się da, nawet leżą u mnie juz w domu graty prawie, tylko nie mam czasu zabrac sie za poskladanie tego do kupy i cena PB tez mnie jakos do tego nie goni ostro ;]
Co do ostrej jazdy na miescie, nie udalo mi sie zmusic narazie lalki zeby wyszla poza 17tke ;]
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Kamitchi
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 317 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-01-2009, 08:36
|
|
|
Na dniach kupuje 156 2.0 ts, wiec bede mogl sie odniesc jak to z tym spalaniem jest .
pzdr. |
_________________ cuoresportivo 2.0 16v |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 05-01-2009, 20:46
|
|
|
Kamitchi, naszykuj sie ze 2.0 TS na miescie ponizej 13tki ci nie zejdzie, a najszybciej to 14,5 bedzie pil |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Kamitchi
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 317 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-01-2009, 20:52
|
|
|
Jesli v6 pali mniej niz 17, to 2.0 bedzie palic 12
pzdr. |
_________________ cuoresportivo 2.0 16v |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 05-01-2009, 21:11
|
|
|
Kamitchi napisał/a: | Jesli v6 pali mniej niz 17, to 2.0 bedzie palic 12
pzdr. |
Nie bedzie ;] Ts nie istnieje ponizej 3500rpm, wiec trzeba krecic zeby jechal ;] V6 juz od 1800rpm ma 80%momentu max. i jezdzi jak diesel i stad relatywnie niewysokie spalanie jak sie do spodu non stop nie gniecie.... ale co ja tam wiem
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Kamitchi
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 317 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-01-2009, 22:39
|
|
|
Tylko diesel nie pali 20 litrow w miescie przy dynamicznej jezdzie, czy tez w trasie srednio 10
ps- Ts tez ma 80% momentu przy niskich obrotach- zreszta v6 ma max przy 5000 obr/min, wiec to zadne halo ze ma 80% przy ok. 2 tys obr. Jesli chodzi o wartosci, to V6 ma 222 Nm, a Ts 186,duzej roznicy nie ma . Tutaj raczej liczy sie moc i sposob jej rozwijania.
ps- jezdziles jtsem? . On ma juz niby ten moment bardziej plaski za sprawa wtrysku bezposredniego.. i co? i jazda nim nie sprawia tyle frajdy co starym dobrym ts'em- brak mu jaj:).
Wiec prosze nie pisac tutaj o jezdzie z predkosciami obr. silnika 1800 obr/min, bo nie po to zostaly stworzone te silniki To nie vw .
A co do spalania... w sumie pare ik@rowych i nie tylko v6 poznalem.. ale racja- ja tez nie wiem .
ps- mi w miescie v6 palila w wwie 20, jej uzytkownik podczas normalej jazdy spala ok 17 litrow... Rodzaj miasta tez sie liczy- czy sie stoi w korku, etc.
Nie da sie tez ukryc ze ts i v6 to sa rozne silniki, inaczej sie te auta prowadza... i dlatego wydaje mi sie ze jak wybranka okaze sie sprawna, to raczej bede jezdzic tak by sprawiala mi duzo frajdy- lacznie z jazda po zakretach
pzdr. |
_________________ cuoresportivo 2.0 16v |
|
|
|
|
Alfista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 162 Skąd: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 07-01-2009, 13:08
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: |
Nie bedzie ;] Ts nie istnieje ponizej 3500rpm, wiec trzeba krecic zeby jechal ;] V6 juz od 1800rpm ma 80%momentu max. i jezdzi jak diesel i stad relatywnie niewysokie spalanie jak sie do spodu non stop nie gniecie.... ale co ja tam wiem
pzdr. Grzesiek |
Panie Grześku ale te spalanie ktore podales do TSa nie ma nic wspolnego z rzeczywistoscią
ja mam dwie alfy i obie z TSami 16v i zadna mi nie pali 14 litrów.. max to moze 11.5 dla 2.0 bo 1,6 pali do 9ciu i to w miescie przy bardzo zadowalającej dynamice do 4tys (90% momentu od 1900obr) |
|
|
|
|
Jacacenty
Pomógł: 13 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Lis 2004 Posty: 991 Skąd: Dillenburg
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 07-01-2009, 18:57
|
|
|
Cytat: | Panie Grześku ale te spalanie ktore podales do TSa nie ma nic wspolnego z rzeczywistoscią |
Każdy powód jest dobry, żeby miec V6... |
_________________ *** \=/ *** |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 08-01-2009, 14:28
|
|
|
Jacacenty napisał/a: | Każdy powód jest dobry, żeby miec V6... |
No co ja zrobie ;] Kazdy facet zostaje tak naprawde w głebi duszy małym chlopcem tylko zabawki sie troche zmieniaja ;]
Zawsze chcialem miec wloskie V6 i jest, teraz szukam kolejnej wloskiej perełki ;] zdradze tyle 3.0 V6 12V i RWD ;]
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 08-01-2009, 14:32
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | 3.0 V6 ....RWD |
i tak powinno być
szkoda tylko że nie 24V |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
Jacacenty
Pomógł: 13 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Lis 2004 Posty: 991 Skąd: Dillenburg
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 08-01-2009, 17:28
|
|
|
America? |
_________________ *** \=/ *** |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 08-01-2009, 18:25
|
|
|
Jacacenty napisał/a: | America? |
Niom ... |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Kamitchi
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 317 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-01-2009, 21:57
|
|
|
Ja od siebie dodam ze w sobote odbieram "jeszcze piękniejszą włoszkę" (tempra była piękną włoszką ).
A 75... mmmm- az sie wspomnienia przypomominają - a moze zamiast napompowanej americi, np. qv?
W kazdym razie kazda 75 jest cudna i zycze powodzenia w zakupie:) <pierwsza alfa ktora jechalem byla wlasnie 75 milano i to od niej wirus mnie zarazil... mrrrr [mocno uzalezniajacy samochod]>
pzdr. |
_________________ cuoresportivo 2.0 16v |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-01-2009, 09:02
|
|
|
Kamitchi napisał/a: |
W kazdym razie kazda 75 jest cudna. | nie świruj... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
gepard
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 21 Sty 2006 Posty: 306 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
|
|
|
|
Kamitchi
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 317 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-01-2009, 21:27
|
|
|
ego napisał/a: | Kamitchi napisał/a: |
W kazdym razie kazda 75 jest cudna. | nie świruj... |
http://tinyurl.com/a7l9l4
Masz racje- obrzydlistwo- fuj!
pzdr.
** Dodano: 14-01-2009, 21:33 **
Ano fajnie sie siedzi...
A jak fajnie sie zamyka te masywne drzwi .
pzdr.
** Dodano: 26-01-2009, 14:03 **
Ok.
Spalanie na odcinku 300 km jest ok. 8 litrow. Jest to trasa, podczas ktorej jezdzi sie normalnie (nie przekraczanie 120km/h), ale tez czasami trzeba wyprzedzic pare aut to wtedy troszke szybciej( a ze na trojce 150 km/h to jest chwila, to nie bede pisac o predkosciach:) ). Do tego troszke jazdy w wwie.
Zuzycie paliwa jest kapitalne! Pali malutko . Ale jak kupilem ja i miala walniety termo i sonde to nie bylo juz tak rozowo:D.
Co do elastycznosc- jade na piatce 70km/h, dodaje gazu i auto jedzie. Myslalem ze octavia 2.0 (z momentem max przy 2400obr) jest elastyczna- nie jest:).; Alfa jest elsatyczna.
pzdr. |
_________________ cuoresportivo 2.0 16v |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 02-03-2010, 13:47
|
|
|
Jakiś czas temu w temacie kolegi Raku wspomniałem o tym że moje V6 z czasem zmieni oblicze, i żeby nie być gołosłownym temat kontynuuję ;]
Jako że mocno polubiłem moje 156 i zostanie u mnie długo postanowiłem trochę podłubać w tym aucie.
Pewnego poranka, wstałem o 4 rano, wsiadłem w busa, przejechałem łącznie 630km, 8godz. spędzone za kółkiem, trochę dźwigania i popołudniem już byłem w Lublinie z nowym sercem ;]
No i to co w nim najważniejsze:
Przez sobotę i pół niedzieli poleżał na busie, w niedziele wytachaliśmy silnik z kolegą i czeka sobie bidak w kącie na zapakowanie pod maskę Alfy
W międzyczasie kupione:
- nówka chłodnica
- przekładnia kierownicza
- filtr oleju + 7l oliwy
- pasek rozrządu
- uszczelniacze wałków rozrządu
- uszczelniacze wału korbowego
- pasek napędu alternatora i reszty kręcącego się złomu ;]
- DP300 Wurtha oraz Auspuff Montagepaste - kto składa silniki wie do czego ;]
- jakiś czas temu Brembo jak z obrazka i potrzebne do nich zwrotnice:
- zapewne dojdzie nowe kompletne sprzęgło jeszcze i niedługo tarcze hamulcowe 305mm od GTA.
Lepiej nie pytajcie ile to wszytko do tej pory kosztowało łącznie z zakupem silnika ;] Wolę nie liczyć ;]
Sponsor mile widziany, silnik 2,5 V6 24V na sprzedaż ;]
W miarę postępu prac będę uaktualniał temat. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 02-03-2010, 13:51
|
|
|
GrzesiekK., kurcze, widze, ze idziesz na całego ) |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-03-2010, 15:11
|
|
|
GrzesiekK., bawisz sie w Kolege Kozzmo z Alfa Clubu
pozdro i powodzenia w pracach trzymam kciuki i czekam na efekty a kiedy myslisz zakonczyc dzieło ??? |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 02-03-2010, 16:42
|
|
|
albert1991 napisał/a: | GrzesiekK., bawisz sie w Kolege Kozzmo z Alfa Clubu
pozdro i powodzenia w pracach trzymam kciuki i czekam na efekty a kiedy myslisz zakonczyc dzieło ??? |
Myślę że za 2tygodnie będzie już jeździła.
** Dodano: 02-03-2010, 18:08 **
albert1991 napisał/a: | GrzesiekK., bawisz sie w Kolege Kozzmo z Alfa Clubu |
Proszę nas nie porównywać, ja robię od podstaw sam wszystko, sam główkuję nad każdym problemem związanym z mechaniczną przekładką silnika, na potrzeby tego przedsięwzięcia nawet douczyłem się na temat programowania sterowników wtrysku przez złącze OBD, za Kozzmoza robili to ludzie za pieniądze jego/sponsorów on sam zbytnio rąk nie brudził ;] |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Kamitchi
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 317 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-03-2010, 18:23
|
|
|
Ale jest jeszcze jeden klubowicz z wwy ktory niedawno wsadzil 3.0 24v do swojej 156 .
Teraz kombinuje nad cztero tloczkowymi hamulcami
pzdr.
Kamil |
_________________ cuoresportivo 2.0 16v |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 02-03-2010, 18:43
|
|
|
Kamitchi napisał/a: | Ale jest jeszcze jeden klubowicz z wwy ktory niedawno wsadzil 3.0 24v do swojej 156 .
Teraz kombinuje nad cztero tloczkowymi hamulcami
pzdr.
Kamil |
Jest ich więcej, prawie każdego znam mniej lub więcej.
Pierwsze swapowane 3.0 było w aucie Kozzmoza, potem powstała czarna 156 3.0 z układem hamulcowym z GTA plus szpera Q2 w W-wie [objezdza seryjne 156GTA dzięki Q2 niewiele mniejszej mocy i mniejszej masie własnej), filmik do znalezienia na Youtube (http://www.youtube.com/watch?v=Buoz6q_Pp28), po niej była srebrna 156 3.0 też w W-wie, później czerwona 156 3.0 z Poznaniu akurat do wyjazdu tej na drogę dużo się przyczyniłem.
Ten chłopaczek który kombinuje nad Brembo to Integralle z Alfaholików, współpracujemy merytorycznie ;]
3.0 wrzucone na sterownik od 2,5 ale z wtryskami 250ccm legitymuje się "na rolkach" mocą ~240KM, ale jest jedno ale, jazda na pb95 odpada, minimum 98 oktanów ze względu na spalanie stukowe.
Z ciekawych Alf, w Wołominie chłopak kończy składać 146 2.0 v6T, silnik wraz z napedem pochodzi z AR164. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Kamitchi
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 317 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-03-2010, 18:46
|
|
|
Srerbna pare razy widzialem w ruchu.
Chlopak o ktorym pisze to nie integralle
Oki, ide na pw.
pzdr.
Kamil |
_________________ cuoresportivo 2.0 16v |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 04-03-2010, 22:45
|
|
|
Jako że nie dawał mi spokoju fakt, że nie byłem pewien czy tarcza 310mm z zaciskiem BREMBO wejdzie w moje felgi 16cali, dziś wieczorem pobawiłem się w przymiarki.
Komplet tarcza+zwrotnica+ zacisk ... kawał złomu, seryjne hamulce od V6 to przy tym maleństwo:
Przymiarka do felgi i .............
..... jest dobrze, nie ociera
No ale za dużo miejsca w feldze już nie pozostało
Na razie gdyby nie ta pogoda wszystko idzie po mojej myśli, w niedziele idę chyba do kościoła, dam na msze i może ciepło się zrobi w końcu |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-03-2010, 22:49
|
|
|
GrzesiekK., to na lato trzeba w większe laczki zainwestować, żeby się te tarcze tak nie kisiły Szykuje się kawał solidnej fury do objazdów |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
|