Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
mrk69 Tipo - zakończenie
Autor Wiadomość
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 14-01-2009, 20:03   

Są już nowe klamoty :D Filtr, rurki z nierdzewki, łącznik antywstrząsowy i kolanko. Dodatkowo czerwona rurka do odmy i nowy korek oleju. Wszystko już zamontowane, ale padła mi bateria w aparacie i dopiero wieczorem foto zamontowane będzie. Póki co "na sucho":



Poza tym zmieniłem centralkę i mam teraz Tipo na pilota, felgi i listwy po bokach są czarne i lusterka są czarne, bo kupiłem nowe....w tamtych mi jakiś baran urwał obudowy :sciana: W tylny zderzak ktoś wjechał i uciekł. Mam już inny od Młodego, ale czasu na montaż brak. Trzeba jeszcze obić tylne boczki (http://forum.tempra.org/topics8/obicie-boczkow-vt13949.htm) i skończyć przedni zderzak a.k.a. laminatu król :lol:

** Dodano: 14-01-2009, 20:06 **
Mam nowe foty i nagrałem dźwięk. Lepiej się zbiera na tym nowym dolocie Tipol. Za to na wyższych obrotach jest jak było. Także akurat ten stożek zaliczam na plus :)

Nowe piloty :lol:



Pod maską bardziej pro :D



No i film: http://www.tempra.org/uploads/S1055611.AVI
_________________
     Moneta
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 14-01-2009, 20:11   

mrk69, ładnie to wygląda, zresztą brzmi tez niczego sobie :D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-01-2009, 21:17   

Jeszcze to srebrne pudełko wymienił bym a oryginalną puszkę od gaźnika i pomalowałbym na czerwono tak jak resztę masz. Teraz dolot wygląda fachowo, wreszcie kiblo rura wyleciała hura :lalala: gratuluje :zgoda:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 14-01-2009, 21:20   

JAM_BELFEGOR, :lalala: no ile można z kiblem pod maską jeździć :piwko:
_________________
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-01-2009, 21:23   

Jeszcze kupił bym sobie taki czerwony pokrowiec na akumulator na twoim miejscu http://allegro.pl/item497...akumulator.html

** Dodano: 14-01-2009, 21:25 **
A i wywal podpórkę jak już masz ładniusie słowniczki, dziurkę ładnie zaślep.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 14-01-2009, 22:31   

mrk69, upewnij się, że ten filtr nie zbiera ci gorącego powietrza. zimne jest bardziej wydajne (możesz poczuć różnicę) a poza tym bezpieczniejsze dla silnika
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 14-01-2009, 23:02   

JAM_BELFEGOR, no fakt podpórka się nie przyda, ale na początku nie byłem pewien tych siłowników i w sumie to o niej zapomniałem. Pokrowiec elegancki :) Na pewno lepiej niż ten wiecznie zakurzony aku :roll:

jelcyn666, nie ucz ojca dzieci robić :popupie: a tak na serio to wszystko to już wiem. Dolot mam nawet policzony (tu się przyznam, że sam bym nie umiał). Zobaczysz co będzie jak przyjdzie nowy zderzak...jak go skończę :)
_________________
     Moneta
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 15-01-2009, 01:01   

mrk69, bardzo się cieszę, że wszystko wiesz, i czekam na dalsze relację z modyfikacji.
Ps.: apropo filtrów stożkowych to przyjrzyjcie się na montaż tego:
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-01-2009, 12:21   

jelcyn666, no tu rzeczywiście tylko klopa i spłuczki brakuje :lalala:

** Dodano: 15-01-2009, 12:31 **
mrk69, Kable bym w peszel pochował żeby ładnie wyglądało http://allegro.pl/item512...nice_fv_ss.html , bo koło aku. i digiplex'a masz spaghetti. Ja sam u siebie tak zrobiłem wreszcie porządek z kablami poza tym to dodatkowe zabezpieczenie dla nich.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Mati 


Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 59
Skąd: Łomianki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-01-2009, 15:12   

Nieźle wygląda te 1,4 :D
  
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-01-2009, 15:34   

To co pokazał jelcyn666 w wielu przypadkach się sprawdza.. Mówię o kibel-rurach. Jest to oczywiście półśrodek, ale się sprawdza. W aucie wolnossącym nie ma problemu, a i niekiedy w home-made turbo przy niewielkich doładowaniach daje radę i jest szczelne.

Zwróćcie uwagę, że seryjne rury w dolocie, czy to NA czy Turbo, diesel czy benzyna, rury są gumowe (czyt. z tworzywa sztucznego), tak więc czemu pcv miałoby być złe. ;)

Oczywiście mówię o materiałach, a nie wykonaniu.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 15-01-2009, 17:36   

Raku, wiesz czemu?
mrk69 napisał/a:
wszystko to już wiem. Dolot mam nawet policzony
jeśli kolega mrk69, się przygotował, poprzeliczał ile powietrza potrzebuje i ile będzie go dostarczał to jego przeróbka może coś dać. to ze zdjęcie które wkleiłem przyjrzyj się:
1: pierwsze kolanko licząc od filtra jest załamane i filtr opiera się o nadkole.
2: rura jest niezbyt fachowo przyklejona (!) i widać nawet zaciek kleju.
3: filtr znajduje się za blisko bloku silnika i zasłania obudowę rozrządu.
wobec tego to co pokazałem nie ma prawa działać.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-01-2009, 17:40   

jelcyn666,
Raku napisał/a:
Oczywiście mówię o materiałach, a nie wykonaniu.


dziękuje :lol:

Zapewniam Cie, że wiem jak skonstruować dolot, nie ucz mnie ;D
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 15-01-2009, 17:44   

Raku, faktycznie, nie doczytałem ostatniej linijki :sciana:
mimo to takie rurki pod maską trochę dziwnie wyglądają
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-01-2009, 17:49   

Wiele rzeczy nie ma wyglądać, ma działać :D

BTW mrk69, poszedłbym z dolotem w drugą stronę. Masz tam puste miejsce za podłużnicą. W sam raz na stożek, będzie odizolowany od ciepła ;)
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-01-2009, 10:59   

mrk69, a nie myślałeś o stożku w obudowie, zeby go odgrodzić od komory silnika? ja takie coś mam u siebie:
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 01-02-2009, 00:13   

yoyo, prędzej myślałem o osłonie termicznej. Do tego rozmiaru stożka obudowy jakie znalazłem byłyby za wielkie. Kiedyś i owszem miałem wielki stożek do nie wiadomo jakiej pojemności wsadzony byle był, ale teraz skierowałbym się w stronę tego co podpowiada Raku.

Jako, że praca z Tipolotem nigdy się nie kończy to wrzucam foty z dalszych prac. W poniedziałek przychodząc nowe H&R -35mm, także auto rozgrzebane. W międzyczasie skończyłem jeden błotnik (tylko jeszcze nie malowany) szlifować i podmalowałem go podkładem....cały rant był pognity i kawałek dalej. Wyszlifowanie kształtu tego rantu zajęło mi 3 godziny :sciana: a jeszcze mnie czeka druga strona i przy okazji bęben się zaczerwienił:



Po wyjęciu sprężyn z jednej strony bawiłem się z zerwanym łbem śruby mocującej poduszkę, więc jak się z nią uporałem to drucianka na wiertarę i jazda na kolorowo+nowe śruby (+podkładki of kors):



Z okazji tego, że mam ferie wyczyściłem sobie odmę - z wierzchu i w środku - trochę było tego syfu:



No i nowe drążki musiałem zapodać:



a Tu się robi Oil Catch Can, ale fota tylko z komy, bo baterie siadły w aparacie :zolta:



Na razie tyle. Jak przyjdę springi to porównamy co jest 5 :)
_________________
     Moneta
 
Gorol 



Wiek: 34
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 27
Skąd: Rybnik
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-02-2009, 07:54   

Widać że prace sie toczą. Podoba mi sie Twoj tipo i rozwiązania w nim :)
_________________
Gość Siema!
  
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-02-2009, 15:24   

pokaż zdjęcie catch tanka, wygląda na tym zdjęciu jak puszka od oliwy z oliwek :lol:
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-02-2009, 15:57   

Raku, bo to jest jakaś puszka z czegoś zapewne po przeróbkach ma się stać OCC.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-02-2009, 16:07   

no ładnie ładnie, też muszę nad puszką popracować bo trochę zanieczyszcza mi dolot ale to pewnie dopiero jak się ociepli, bo bez garażu lub choćby kącika do pracy to nie robota :(
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-02-2009, 16:28   

yoyo, zapraszam do mnie jeśli chcesz, kącik czyli garaż się znajdzie, nawet jakiś kaloryferek żeby cieplutko było.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-02-2009, 16:39   

JAM_BELFEGOR, pomyślę, na razie dużo innych spraw zabiera mi czas wolny
OFFTOPIC OFF
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 04-02-2009, 01:19   

Springi założone. Jest zdecydowanie bardziej twardo, ale przetestować nie mam jak, bo wczoraj rozrusznik poszedł się je**ć. Nie będę go regenerował...może kiedyś. Kupiłem używkę i czekam na dosłanie. Także na razie testy wstrzymane :(

Raku, masz wyżej napisane "oil catch can się robi" więc nie kupny, bo w Polsce oferują, a i owszem za 200 zł, ale do Tipo, nie będę pchał, bo i tak z kosztami w tym miesiącu nagiąłem budżet. Sęk w tym, że nie mam tego sitka w odmie...siakiś majster wymontował widocznie kiedyś w NRD :roll: i syf daje prosto w filterek, także occ się przyda. Zrobione jest z puszki - brawo dla Ciebie, ale puszka od oliwek nie miałaby zakrętki :lalala: kiedyś siedział tam niejaki DOT 4. Muszę dokupić jeszcze wkręcane końcówki do montażu rurek i będzie trzeba sprawdzić to w życiu codziennym. Nie sprawdzi się to won - mała strata - ważne, że jest szczelny po zainputowaniu po boku tej przezroczystej rurki i nie cieknie po zalaniu na cała noc olejem.
_________________
     Moneta
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-02-2009, 01:50   

Spoko, myślałem że już jest skończony :lalala:

Jak rzeźbisz jeszcze to ok, ciekawy jestem jak je rozwiążesz :P
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load