mrk69 Tipo - zakończenie |
Autor |
Wiadomość |
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 14-01-2009, 20:03
|
|
|
Są już nowe klamoty Filtr, rurki z nierdzewki, łącznik antywstrząsowy i kolanko. Dodatkowo czerwona rurka do odmy i nowy korek oleju. Wszystko już zamontowane, ale padła mi bateria w aparacie i dopiero wieczorem foto zamontowane będzie. Póki co "na sucho":
Poza tym zmieniłem centralkę i mam teraz Tipo na pilota, felgi i listwy po bokach są czarne i lusterka są czarne, bo kupiłem nowe....w tamtych mi jakiś baran urwał obudowy W tylny zderzak ktoś wjechał i uciekł. Mam już inny od Młodego, ale czasu na montaż brak. Trzeba jeszcze obić tylne boczki (http://forum.tempra.org/topics8/obicie-boczkow-vt13949.htm) i skończyć przedni zderzak a.k.a. laminatu król
** Dodano: 14-01-2009, 20:06 **
Mam nowe foty i nagrałem dźwięk. Lepiej się zbiera na tym nowym dolocie Tipol. Za to na wyższych obrotach jest jak było. Także akurat ten stożek zaliczam na plus
Nowe piloty
Pod maską bardziej pro
No i film: http://www.tempra.org/uploads/S1055611.AVI |
_________________
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 14-01-2009, 20:11
|
|
|
mrk69, ładnie to wygląda, zresztą brzmi tez niczego sobie |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-01-2009, 21:17
|
|
|
Jeszcze to srebrne pudełko wymienił bym a oryginalną puszkę od gaźnika i pomalowałbym na czerwono tak jak resztę masz. Teraz dolot wygląda fachowo, wreszcie kiblo rura wyleciała hura gratuluje |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 14-01-2009, 21:20
|
|
|
JAM_BELFEGOR, no ile można z kiblem pod maską jeździć |
_________________
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-01-2009, 21:23
|
|
|
Jeszcze kupił bym sobie taki czerwony pokrowiec na akumulator na twoim miejscu http://allegro.pl/item497...akumulator.html
** Dodano: 14-01-2009, 21:25 **
A i wywal podpórkę jak już masz ładniusie słowniczki, dziurkę ładnie zaślep. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 14-01-2009, 22:31
|
|
|
mrk69, upewnij się, że ten filtr nie zbiera ci gorącego powietrza. zimne jest bardziej wydajne (możesz poczuć różnicę) a poza tym bezpieczniejsze dla silnika |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 14-01-2009, 23:02
|
|
|
JAM_BELFEGOR, no fakt podpórka się nie przyda, ale na początku nie byłem pewien tych siłowników i w sumie to o niej zapomniałem. Pokrowiec elegancki Na pewno lepiej niż ten wiecznie zakurzony aku
jelcyn666, nie ucz ojca dzieci robić a tak na serio to wszystko to już wiem. Dolot mam nawet policzony (tu się przyznam, że sam bym nie umiał). Zobaczysz co będzie jak przyjdzie nowy zderzak...jak go skończę |
_________________
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 15-01-2009, 01:01
|
|
|
mrk69, bardzo się cieszę, że wszystko wiesz, i czekam na dalsze relację z modyfikacji.
Ps.: apropo filtrów stożkowych to przyjrzyjcie się na montaż tego: |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-01-2009, 12:21
|
|
|
jelcyn666, no tu rzeczywiście tylko klopa i spłuczki brakuje
** Dodano: 15-01-2009, 12:31 **
mrk69, Kable bym w peszel pochował żeby ładnie wyglądało http://allegro.pl/item512...nice_fv_ss.html , bo koło aku. i digiplex'a masz spaghetti. Ja sam u siebie tak zrobiłem wreszcie porządek z kablami poza tym to dodatkowe zabezpieczenie dla nich. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Mati
Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 59 Skąd: Łomianki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-01-2009, 15:12
|
|
|
Nieźle wygląda te 1,4 |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-01-2009, 15:34
|
|
|
To co pokazał jelcyn666 w wielu przypadkach się sprawdza.. Mówię o kibel-rurach. Jest to oczywiście półśrodek, ale się sprawdza. W aucie wolnossącym nie ma problemu, a i niekiedy w home-made turbo przy niewielkich doładowaniach daje radę i jest szczelne.
Zwróćcie uwagę, że seryjne rury w dolocie, czy to NA czy Turbo, diesel czy benzyna, rury są gumowe (czyt. z tworzywa sztucznego), tak więc czemu pcv miałoby być złe.
Oczywiście mówię o materiałach, a nie wykonaniu. |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 15-01-2009, 17:36
|
|
|
Raku, wiesz czemu? mrk69 napisał/a: | wszystko to już wiem. Dolot mam nawet policzony | jeśli kolega mrk69, się przygotował, poprzeliczał ile powietrza potrzebuje i ile będzie go dostarczał to jego przeróbka może coś dać. to ze zdjęcie które wkleiłem przyjrzyj się:
1: pierwsze kolanko licząc od filtra jest załamane i filtr opiera się o nadkole.
2: rura jest niezbyt fachowo przyklejona (!) i widać nawet zaciek kleju.
3: filtr znajduje się za blisko bloku silnika i zasłania obudowę rozrządu.
wobec tego to co pokazałem nie ma prawa działać. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 15-01-2009, 17:44
|
|
|
Raku, faktycznie, nie doczytałem ostatniej linijki
mimo to takie rurki pod maską trochę dziwnie wyglądają |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-01-2009, 10:59
|
|
|
mrk69, a nie myślałeś o stożku w obudowie, zeby go odgrodzić od komory silnika? ja takie coś mam u siebie:
|
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 01-02-2009, 00:13
|
|
|
yoyo, prędzej myślałem o osłonie termicznej. Do tego rozmiaru stożka obudowy jakie znalazłem byłyby za wielkie. Kiedyś i owszem miałem wielki stożek do nie wiadomo jakiej pojemności wsadzony byle był, ale teraz skierowałbym się w stronę tego co podpowiada Raku.
Jako, że praca z Tipolotem nigdy się nie kończy to wrzucam foty z dalszych prac. W poniedziałek przychodząc nowe H&R -35mm, także auto rozgrzebane. W międzyczasie skończyłem jeden błotnik (tylko jeszcze nie malowany) szlifować i podmalowałem go podkładem....cały rant był pognity i kawałek dalej. Wyszlifowanie kształtu tego rantu zajęło mi 3 godziny a jeszcze mnie czeka druga strona i przy okazji bęben się zaczerwienił:
Po wyjęciu sprężyn z jednej strony bawiłem się z zerwanym łbem śruby mocującej poduszkę, więc jak się z nią uporałem to drucianka na wiertarę i jazda na kolorowo+nowe śruby (+podkładki of kors):
Z okazji tego, że mam ferie wyczyściłem sobie odmę - z wierzchu i w środku - trochę było tego syfu:
No i nowe drążki musiałem zapodać:
a Tu się robi Oil Catch Can, ale fota tylko z komy, bo baterie siadły w aparacie
Na razie tyle. Jak przyjdę springi to porównamy co jest 5 |
_________________
|
|
|
|
|
Gorol
Wiek: 34 Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 27 Skąd: Rybnik
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-02-2009, 07:54
|
|
|
Widać że prace sie toczą. Podoba mi sie Twoj tipo i rozwiązania w nim |
_________________ Gość Siema! |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-02-2009, 15:57
|
|
|
Raku, bo to jest jakaś puszka z czegoś zapewne po przeróbkach ma się stać OCC. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-02-2009, 16:07
|
|
|
no ładnie ładnie, też muszę nad puszką popracować bo trochę zanieczyszcza mi dolot ale to pewnie dopiero jak się ociepli, bo bez garażu lub choćby kącika do pracy to nie robota |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-02-2009, 16:28
|
|
|
yoyo, zapraszam do mnie jeśli chcesz, kącik czyli garaż się znajdzie, nawet jakiś kaloryferek żeby cieplutko było. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-02-2009, 16:39
|
|
|
JAM_BELFEGOR, pomyślę, na razie dużo innych spraw zabiera mi czas wolny
OFFTOPIC OFF |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 04-02-2009, 01:19
|
|
|
Springi założone. Jest zdecydowanie bardziej twardo, ale przetestować nie mam jak, bo wczoraj rozrusznik poszedł się je**ć. Nie będę go regenerował...może kiedyś. Kupiłem używkę i czekam na dosłanie. Także na razie testy wstrzymane
Raku, masz wyżej napisane "oil catch can się robi" więc nie kupny, bo w Polsce oferują, a i owszem za 200 zł, ale do Tipo, nie będę pchał, bo i tak z kosztami w tym miesiącu nagiąłem budżet. Sęk w tym, że nie mam tego sitka w odmie...siakiś majster wymontował widocznie kiedyś w NRD i syf daje prosto w filterek, także occ się przyda. Zrobione jest z puszki - brawo dla Ciebie, ale puszka od oliwek nie miałaby zakrętki kiedyś siedział tam niejaki DOT 4. Muszę dokupić jeszcze wkręcane końcówki do montażu rurek i będzie trzeba sprawdzić to w życiu codziennym. Nie sprawdzi się to won - mała strata - ważne, że jest szczelny po zainputowaniu po boku tej przezroczystej rurki i nie cieknie po zalaniu na cała noc olejem. |
_________________
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
|