Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
mrk69 Tipo - zakończenie
Autor Wiadomość
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 25-01-2008, 18:24   

Dają...lepszą elastyczność w dolnych obrotach, dają fajny dźwięk, większe spalanie i satysfakcję. Kosmicznych przyrostów mocy nie ma, ale zawsze to powietrze lepiej leci. Z resztą sam stożek niewiele da, ale w połączeniu z dobrym wydechem i nadmuchem zimnego powietrza to już można o czymś gadać

** Dodano: 25-01-2008, 18:30 **
Dzisiaj zmieniłem kierunkowskazy. Stare były lekko podłamane i zaczepy już były wyłamane. Przy tej okazji zrobiłem sobie podświetlanie także kierunków. Z reflektorów wywaliłem niebieskie postojówki i wstawiłem zimne białe i takie same poszły w przerobione obudowy kierunków - zapalają się one razem z postojówkami. Foto poniżej:

Tylko postojówki:



Postojówki i kierunek:


Mijania i postojówki w kierunku+kierunek:


Wygląda bardzo fajnie - na fotach może tego nie łapie ale klosze są rozświetlone mniej więcej równomiernie ;D
_________________
     Moneta
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 26-01-2008, 14:55   

Powiem ze całkiem niezle to wyglada ;D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 26-01-2008, 15:05   

Pomysł fajny 8) ,ja myślę nad założeniem lampki obrysowe ,podobnie jak ma Volvo wzór bliski temu jak na tej aukcji http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=300635665
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 26-01-2008, 15:08   

grabarz, no bo do Tempry to moze i fajnie beda wygladac ale do Tipo to niewiem :roll:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 26-01-2008, 15:34   

egon11 napisał/a:
no bo do Tempry to moze i fajnie beda wygladac

no bo to z myślą na temprce :D ,a nie jakieś tipolocie :P ,na tipo to myślę że pomysł kolegi jest ok 8)
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 19-02-2008, 12:25   

Nowiutka gaśnica jak widać już zamontowana czeka na zlot, w przyszłym tygodniu przyjdzie occ na odmę i nadmuch zimnego wiatru no i jeszcze trzeba korek oleju :) Tym czasem Tipol dostał nową kopułkę, palec, rurę odmy i dolot, więc jest tak:




_________________
     Moneta
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 19-02-2008, 14:44   

no ładnie sie prezentuje :lalala: ,a ta rurkę od stożka też zmienisz czy już tak zostawisz :?:
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 19-02-2008, 17:14   

O rurce jeszcze pomyślę :) W sumie teraz będę miał ważniejsze wydatki na Tipola ;D
_________________
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-02-2008, 19:43   

Szkoda że już kupiłeś occ, bo ci do nie czego potrzebne. Lepiej byś zainwestował w różki ze stali nierdzewnej plus elastyczne łączniki do układu dolotowego, bo ta rura od kanalizacji przywołuje złe wspomnienia ;p. łapacz oleju masz już w silniku tuż przed wężykiem. W zasadzie tak jak masz jest ok tylko w samym wężyku (bo piszesz ze zmieniałeś) powinieneś mieć taką spiralkę drucianą jak w oryginale. To zapobiega przedostawaniu sie większych drobinek oleju do góry (to co ooc nie wyłapie). Plusik za chęci. Zmienisz rurę od dolotu dam kolejne dwa od operacji tuning :>
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 19-02-2008, 20:10   

JAM_BELFEGOR, ja właśnie tej spiralki tam nie mam (już tam majstrowałem ;D ) i mi w rure leci, więc occ się przyda. Doszedłem do wniosku, że kawałek rury i 2 łączniki nie będą drogie więc zainwestuję :)
_________________
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-02-2008, 23:07   

Nie wolałeś kupić wężyk od kogoś i wydłubać spiralkę? OCC jest chyba drogie 100zł około dobrze mówię? Silnik zaczyna robić się ładny więc naprawdę zainwestuj w te rurki :> bo jak te zobaczyłem, nie obraź się ale skojarzyły mi sie z tymi w szaletach miejskich pod kiblem ;p a to kiepskie skojarzenie jeśli chodzi o tuning :) wiem że się napracowałeś żeby to założyć pomalować. Ale naprawdę nierdzewka i silikonowe łączniki to właściwszy wybór, choć trza wydać troszkę. Powodzenia w dalszych przeróbkach.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 20-02-2008, 14:58   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
ymi w szaletach miejskich pod kiblem
:badgrin: no mi pod zlewem ;D Teraz zbieram na zawiechę i jak starczy kaski to i rurka będzie bardziej pro :) Tylko zastanawiam się nad jednym: Gięte i proste rury+złączki, czy proste rury +kolanka?

BTW. Ostatnio się wpuściłem, bo kilka dni temu zrobiło się wiosennie, na drugi dzień tak samo, więc jak cyk po podnośnik i zmieniłem koła na wypolerowane alusy, żeby obadać jak to wygląda. Wiosna była jeszcze 2 dni po czym spadło 20 cm śniegu i znów koła od zmiany. Teraz znów pogoda ładniejsza. Jak będzie jeszcze tak w weekend to zarzucę alusy i zrobię foty całego auta.
_________________
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-02-2008, 18:49   

Zasadniczo prościej jest chyba stosować proste rury plus odpowiednie gumowe łączniki (łatwiej taki układ dopasować) ale co kto lubi. U ciebie z tego co widzę to wystarczy gumowy przegub pod kątem 120 stopni potem rura potem znowu gumowy przegób 120 lub 90 stopni i jakieś połączenie ze stożkiem np. króciutki kawałeczek rurki. Ogólnie im mniej zgięć i połączeń pod kontem prostym tym lepiej. Mniej zaburzasz wtedy przepływ powietrza (jak studiowałem na wydziale mechanicznym to miałem taki przedmiot o teorii przepływów różnych mediów). Polecam też ten artykuł jaki wpływ ma długość dolotu na przebieg krzywej momentu i ilość koni mech. http://www.godula.cc.pl/l...rony/ssanie.htm Więc z ta długością dolotu też nie przesadzaj bo wtedy krzywa momentu gwałtownie załamuje się.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 25-02-2008, 13:27   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
Więc z ta długością dolotu też nie przesadzaj bo wtedy krzywa momentu gwałtownie załamuje się.


Wiem. Analizowałem różne długości dolotu. Nawet raz założyłem filtr bezpośrednio na puchę wtrysku i na niskich elegancko ciągnął, ale trzeba znaleźć złoty środek. Tak jak mówisz: dolot będzie taki jaki jest (2500 - 3000 najmocniej ciągnie, więc może trochcę skrócę) tylko z czego innego. 2 kolanka 120 stopni i ok 20 - 25 cm rurki i to raczej optimum do tego silnika, bo jest nawet podobny do serii...tylko bardziej drożny, bo zależy mi nie tyle na HP co na momencie. Prostych kątów nie daję, bo wiem jaki to ma wpływ na szybkość przepływu :)

Dzisiaj z okazji jako takiej pogody założyłem alusie, nowe niepołamane ramki na tablice, nakleiłem naklejkę na szybę, założyłem halogeny (niestety nie oryginały, bo transakcja z Mariuszem nie wyszła, ale w miejsce seryjnych, także jak dorwę to dziur nie będzie :) ), tunel środkowy od wersji "na bogato". Jeszcze tylko nie posprzątałem, ale nie mam czasu ;D






_________________
     Moneta
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 25-02-2008, 13:36   

no slicznie mi sie podoba i to bardzo :D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
kubek 



Pomógł: 12 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 459
Skąd: Bobrowice
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 25-02-2008, 13:41   

fajnie to wyglada :D moze kiedys w dalekiej przyszlosci tez se takie cos zrobie :P ;)
     Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 26-02-2008, 08:55   

Wszystko fajnie, wkład pracy zasługuje zupełnie na pochwałe tylko nie widzi mi się ten fragment kanalizacji pod maską ... :? może jednak mniej kolorowych światełek a kupić konkretną rure do stożka ? 8)
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 26-02-2008, 16:03   

Hipo napisał/a:
ragment kanalizacji pod maską
temat wyżej poruszany :lalala: z JAM_BELFEGOR :)
_________________
     Moneta
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-02-2008, 16:10   

mrk69, ten podłokietnik z allegro jest? możesz podać link? pasuje bez problemów?

** Dodano: 26-02-2008, 16:11 **
jak się go montuje?
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 26-02-2008, 16:17   

konikks, jedyny mankament to taki, że kto pierwszy raz wsiada do samochodu nie umie się w pas zapiąć, bo ja mam te fotele, co gniazdo pasa jest na równi z siedziskiem, ale kto ze mną jeździ częściej to się przyzwyczaił i bez patrzenia zapina :) Miałem też ten mniejszy tunel uboższy) i też grało.

Co do linka to wiele osób go sprzedaje, ale masz np ten:

http://allegro.pl/item312..._2_kolory_.html

a tu inne foty:

http://allegro.pl/item312...ary_slaski.html

Musi być "duży" - niektórzy sprzedają także "mały", ale on jest za wąziutki.

One są strasznie masowo klepane i ze średnich materiałów. Jak już kupisz to z miejsca wywal gumowe osłony, które zakłada się na spody mocowań, bo sobie zasmrodzisz całe auto... ;D

BTW JAM_BELFEGOR, za occ w El-Tecu krzyknęli 200 zł....daj pan żyć :sciana: Znajomy pospawa mi taniej, a zapłacę tylko za materiał.

** Dodano: 26-02-2008, 16:30 **
Montuje się 2 wsporniki do tunelu środkowego (muszą być zrobione otwory), a go podłokietnik przykręcasz też 2 wsporniki do podłokietnika (śruby idą od wewnątrz) i przyklejasz wewnątrz wykładzinę maskującą z zestawu. Potem dopasowujesz wysokość i skręcasz górne i dolne wsporniki ze sobą za pomocą śrub i nakrętek typu motylek, tak że zawsze możesz je odkręcić i zmienić.
_________________
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-02-2008, 01:25   

mrk69 mam pytanko do ciebie bo przeoczyłem moment jak ze zwykłych brobetów zrobiły sie na chrom, malowałeś czy polerowałeś? Dwa jakie o oponki naciągnołeś na nie? Da się założyć o profilu 195 wysokość coś pomiędzy 50-60 na polskie drogi raczej więcej niż mniej ;p i jak zmieniłeś znaczki? na alusach kupiłeś nowe dekielki? Ja się przymierzam do brobetów od Tomas_Wro ale mam mieszane uczucia, nie powiem wyglądają lepiej niż jak auto stoi na stalowych (zresztą moje już porządnie korodują) ale wyglądem nie powalają, więc jestem póki co nie zdecydowany. Niestety takie jakie mi sie podobają kosztują 1200zł plus nowe ogumienie prawie drugie tyle. A cena brobetów dość atrakcyjna.

** Dodano: 27-02-2008, 01:32 **
P.S cena OCC to lekkie przegięcie ale to kupują tunerzy którzy lekką ręką lądują w samochód 10tyś pomyśl o kupnie wężyka ze spiralką od kogoś i wytargaj ją, przełóż sobie do nowego wężyka. No chyba że znajomy ci robi ładny :)
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 27-02-2008, 12:08   

JAM_BELFEGOR, przeoczyłeś bo były osobne tematy

http://forum.tempra.org/t...ighlight=#76798

http://forum.tempra.org/t...ighlight=#99677

Felgi są wypolerowane a opony na nich są takie z jakimi je dostałem 185/60 (ale wymiana na następny rok bo te już dziwnie zaczynają wyglądać) i jak teraz zdjąłem zimówki 175/65 to czuć lekką różnicę w twardości auta, ale nie ma bólu. 195 powinny wejść...co najwyżej opona będzie bardziej "nadmuchana" po bokach. Są jednak 2 kłopoty z tymi felgami. Pierwszy to oczywiście osad i brud...jak na razie to były tylko zakurzone, ale wczoraj padał deszcz i jeszcze ich po tym nie widziałem. Druga sprawa to taka, że dużo ludzi się za nimi ogląda...a zdaje mi się nawet, że za dużo. Na studiach mieszkam w bloku i trochę strach, że przejdzie grupka gówniarzy i podrapie, albo że rano wstanę a auto stoi na cegłach (w Olsztynie nawet stalówki z letnimi oponami biorą ;D ). Znaczki kupiłem nowe, bo stare rozwaliłem jak polerowałem. Z początku miałem niebieskie znaczki Fata (jak w linku który dałem), ale na allegro dorwałem żelowe. Kłopot z tymi znaczkami też jest, bo ich średnica jest mniejsza niż seryjnych, więc ja wnętrza do wklejania emblematów najpierw pomalowałem na czarno, a potem dopiero przykleiłem znaczki, które są jak widać na czarnym tle. Dałem za nie...chyba 28 zł? I są spoko, tylko jak klej dostanie wilgoci to odpadną, więc po zauważeniu tego dałem je od razu na super gluta.
JAM_BELFEGOR napisał/a:
jak ze zwykłych brobetów zrobiły sie na chrom
hehe ładnie wyglądają i błyszczą, ale do chromu brakuje, bo jakby nie było to mają co najmniej 18 lat i alu już nie takie co trzeba...ale będę próbował je jeszcze lepiej zarobić jednym specyfikiem, bo wiertarka też wszędzie nie dojedzie ;D
_________________
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-02-2008, 16:15   

Tomas_Wro ma 15'stki do sprzedania myślę że tam będzie dobrze pasowała 195. Na tych 15'stkach są założone 205 ale to za szerokie kapciuchy do mojego 1.4 (78HP)
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 27-02-2008, 19:05   

Na 15" powinno być elegancko. 205 załóż jak się chcesz 1.4 lansować ;D

JAM_BELFEGOR napisał/a:
do mojego 1.4
też mam 1.4 :)
_________________
     Moneta
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 27-02-2008, 19:19   

JAM_BELFEGOR, mam taki sam silnik jak Ty i przez jeden dzień jeździłem na aez luna 16' 205/45 i 215/40 R 16 :D fajnie było ;)
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load