mrk69 Tipo - zakończenie |
Autor |
Wiadomość |
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 25-01-2008, 18:24
|
|
|
Dają...lepszą elastyczność w dolnych obrotach, dają fajny dźwięk, większe spalanie i satysfakcję. Kosmicznych przyrostów mocy nie ma, ale zawsze to powietrze lepiej leci. Z resztą sam stożek niewiele da, ale w połączeniu z dobrym wydechem i nadmuchem zimnego powietrza to już można o czymś gadać
** Dodano: 25-01-2008, 18:30 **
Dzisiaj zmieniłem kierunkowskazy. Stare były lekko podłamane i zaczepy już były wyłamane. Przy tej okazji zrobiłem sobie podświetlanie także kierunków. Z reflektorów wywaliłem niebieskie postojówki i wstawiłem zimne białe i takie same poszły w przerobione obudowy kierunków - zapalają się one razem z postojówkami. Foto poniżej:
Tylko postojówki:
Postojówki i kierunek:
Mijania i postojówki w kierunku+kierunek:
Wygląda bardzo fajnie - na fotach może tego nie łapie ale klosze są rozświetlone mniej więcej równomiernie |
_________________
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 26-01-2008, 14:55
|
|
|
Powiem ze całkiem niezle to wyglada |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
grabarz
Pomógł: 18 razy Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 1685 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 26-01-2008, 15:05
|
|
|
Pomysł fajny ,ja myślę nad założeniem lampki obrysowe ,podobnie jak ma Volvo wzór bliski temu jak na tej aukcji http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=300635665 |
_________________ KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 26-01-2008, 15:08
|
|
|
grabarz, no bo do Tempry to moze i fajnie beda wygladac ale do Tipo to niewiem |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
grabarz
Pomógł: 18 razy Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 1685 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 26-01-2008, 15:34
|
|
|
egon11 napisał/a: | no bo do Tempry to moze i fajnie beda wygladac |
no bo to z myślą na temprce ,a nie jakieś tipolocie ,na tipo to myślę że pomysł kolegi jest ok |
_________________ KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 19-02-2008, 12:25
|
|
|
Nowiutka gaśnica jak widać już zamontowana czeka na zlot, w przyszłym tygodniu przyjdzie occ na odmę i nadmuch zimnego wiatru no i jeszcze trzeba korek oleju Tym czasem Tipol dostał nową kopułkę, palec, rurę odmy i dolot, więc jest tak:
|
_________________
|
|
|
|
|
grabarz
Pomógł: 18 razy Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 1685 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 19-02-2008, 14:44
|
|
|
no ładnie sie prezentuje ,a ta rurkę od stożka też zmienisz czy już tak zostawisz |
_________________ KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 19-02-2008, 17:14
|
|
|
O rurce jeszcze pomyślę W sumie teraz będę miał ważniejsze wydatki na Tipola |
_________________
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-02-2008, 19:43
|
|
|
Szkoda że już kupiłeś occ, bo ci do nie czego potrzebne. Lepiej byś zainwestował w różki ze stali nierdzewnej plus elastyczne łączniki do układu dolotowego, bo ta rura od kanalizacji przywołuje złe wspomnienia ;p. łapacz oleju masz już w silniku tuż przed wężykiem. W zasadzie tak jak masz jest ok tylko w samym wężyku (bo piszesz ze zmieniałeś) powinieneś mieć taką spiralkę drucianą jak w oryginale. To zapobiega przedostawaniu sie większych drobinek oleju do góry (to co ooc nie wyłapie). Plusik za chęci. Zmienisz rurę od dolotu dam kolejne dwa od operacji tuning |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 19-02-2008, 20:10
|
|
|
JAM_BELFEGOR, ja właśnie tej spiralki tam nie mam (już tam majstrowałem ) i mi w rure leci, więc occ się przyda. Doszedłem do wniosku, że kawałek rury i 2 łączniki nie będą drogie więc zainwestuję |
_________________
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-02-2008, 23:07
|
|
|
Nie wolałeś kupić wężyk od kogoś i wydłubać spiralkę? OCC jest chyba drogie 100zł około dobrze mówię? Silnik zaczyna robić się ładny więc naprawdę zainwestuj w te rurki bo jak te zobaczyłem, nie obraź się ale skojarzyły mi sie z tymi w szaletach miejskich pod kiblem ;p a to kiepskie skojarzenie jeśli chodzi o tuning wiem że się napracowałeś żeby to założyć pomalować. Ale naprawdę nierdzewka i silikonowe łączniki to właściwszy wybór, choć trza wydać troszkę. Powodzenia w dalszych przeróbkach. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 20-02-2008, 14:58
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | ymi w szaletach miejskich pod kiblem | no mi pod zlewem Teraz zbieram na zawiechę i jak starczy kaski to i rurka będzie bardziej pro Tylko zastanawiam się nad jednym: Gięte i proste rury+złączki, czy proste rury +kolanka?
BTW. Ostatnio się wpuściłem, bo kilka dni temu zrobiło się wiosennie, na drugi dzień tak samo, więc jak cyk po podnośnik i zmieniłem koła na wypolerowane alusy, żeby obadać jak to wygląda. Wiosna była jeszcze 2 dni po czym spadło 20 cm śniegu i znów koła od zmiany. Teraz znów pogoda ładniejsza. Jak będzie jeszcze tak w weekend to zarzucę alusy i zrobię foty całego auta. |
_________________
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-02-2008, 18:49
|
|
|
Zasadniczo prościej jest chyba stosować proste rury plus odpowiednie gumowe łączniki (łatwiej taki układ dopasować) ale co kto lubi. U ciebie z tego co widzę to wystarczy gumowy przegub pod kątem 120 stopni potem rura potem znowu gumowy przegób 120 lub 90 stopni i jakieś połączenie ze stożkiem np. króciutki kawałeczek rurki. Ogólnie im mniej zgięć i połączeń pod kontem prostym tym lepiej. Mniej zaburzasz wtedy przepływ powietrza (jak studiowałem na wydziale mechanicznym to miałem taki przedmiot o teorii przepływów różnych mediów). Polecam też ten artykuł jaki wpływ ma długość dolotu na przebieg krzywej momentu i ilość koni mech. http://www.godula.cc.pl/l...rony/ssanie.htm Więc z ta długością dolotu też nie przesadzaj bo wtedy krzywa momentu gwałtownie załamuje się. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 25-02-2008, 13:27
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | Więc z ta długością dolotu też nie przesadzaj bo wtedy krzywa momentu gwałtownie załamuje się. |
Wiem. Analizowałem różne długości dolotu. Nawet raz założyłem filtr bezpośrednio na puchę wtrysku i na niskich elegancko ciągnął, ale trzeba znaleźć złoty środek. Tak jak mówisz: dolot będzie taki jaki jest (2500 - 3000 najmocniej ciągnie, więc może trochcę skrócę) tylko z czego innego. 2 kolanka 120 stopni i ok 20 - 25 cm rurki i to raczej optimum do tego silnika, bo jest nawet podobny do serii...tylko bardziej drożny, bo zależy mi nie tyle na HP co na momencie. Prostych kątów nie daję, bo wiem jaki to ma wpływ na szybkość przepływu
Dzisiaj z okazji jako takiej pogody założyłem alusie, nowe niepołamane ramki na tablice, nakleiłem naklejkę na szybę, założyłem halogeny (niestety nie oryginały, bo transakcja z Mariuszem nie wyszła, ale w miejsce seryjnych, także jak dorwę to dziur nie będzie ), tunel środkowy od wersji "na bogato". Jeszcze tylko nie posprzątałem, ale nie mam czasu
|
_________________
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 25-02-2008, 13:36
|
|
|
no slicznie mi sie podoba i to bardzo |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
kubek
Pomógł: 12 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 459 Skąd: Bobrowice
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 25-02-2008, 13:41
|
|
|
fajnie to wyglada moze kiedys w dalekiej przyszlosci tez se takie cos zrobie |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 26-02-2008, 08:55
|
|
|
Wszystko fajnie, wkład pracy zasługuje zupełnie na pochwałe tylko nie widzi mi się ten fragment kanalizacji pod maską ... może jednak mniej kolorowych światełek a kupić konkretną rure do stożka ? |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 26-02-2008, 16:03
|
|
|
Hipo napisał/a: | ragment kanalizacji pod maską | temat wyżej poruszany z JAM_BELFEGOR |
_________________
|
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-02-2008, 16:10
|
|
|
mrk69, ten podłokietnik z allegro jest? możesz podać link? pasuje bez problemów?
** Dodano: 26-02-2008, 16:11 **
jak się go montuje? |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 26-02-2008, 16:17
|
|
|
konikks, jedyny mankament to taki, że kto pierwszy raz wsiada do samochodu nie umie się w pas zapiąć, bo ja mam te fotele, co gniazdo pasa jest na równi z siedziskiem, ale kto ze mną jeździ częściej to się przyzwyczaił i bez patrzenia zapina Miałem też ten mniejszy tunel uboższy) i też grało.
Co do linka to wiele osób go sprzedaje, ale masz np ten:
http://allegro.pl/item312..._2_kolory_.html
a tu inne foty:
http://allegro.pl/item312...ary_slaski.html
Musi być "duży" - niektórzy sprzedają także "mały", ale on jest za wąziutki.
One są strasznie masowo klepane i ze średnich materiałów. Jak już kupisz to z miejsca wywal gumowe osłony, które zakłada się na spody mocowań, bo sobie zasmrodzisz całe auto...
BTW JAM_BELFEGOR, za occ w El-Tecu krzyknęli 200 zł....daj pan żyć Znajomy pospawa mi taniej, a zapłacę tylko za materiał.
** Dodano: 26-02-2008, 16:30 **
Montuje się 2 wsporniki do tunelu środkowego (muszą być zrobione otwory), a go podłokietnik przykręcasz też 2 wsporniki do podłokietnika (śruby idą od wewnątrz) i przyklejasz wewnątrz wykładzinę maskującą z zestawu. Potem dopasowujesz wysokość i skręcasz górne i dolne wsporniki ze sobą za pomocą śrub i nakrętek typu motylek, tak że zawsze możesz je odkręcić i zmienić. |
_________________
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-02-2008, 01:25
|
|
|
mrk69 mam pytanko do ciebie bo przeoczyłem moment jak ze zwykłych brobetów zrobiły sie na chrom, malowałeś czy polerowałeś? Dwa jakie o oponki naciągnołeś na nie? Da się założyć o profilu 195 wysokość coś pomiędzy 50-60 na polskie drogi raczej więcej niż mniej ;p i jak zmieniłeś znaczki? na alusach kupiłeś nowe dekielki? Ja się przymierzam do brobetów od Tomas_Wro ale mam mieszane uczucia, nie powiem wyglądają lepiej niż jak auto stoi na stalowych (zresztą moje już porządnie korodują) ale wyglądem nie powalają, więc jestem póki co nie zdecydowany. Niestety takie jakie mi sie podobają kosztują 1200zł plus nowe ogumienie prawie drugie tyle. A cena brobetów dość atrakcyjna.
** Dodano: 27-02-2008, 01:32 **
P.S cena OCC to lekkie przegięcie ale to kupują tunerzy którzy lekką ręką lądują w samochód 10tyś pomyśl o kupnie wężyka ze spiralką od kogoś i wytargaj ją, przełóż sobie do nowego wężyka. No chyba że znajomy ci robi ładny |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 27-02-2008, 12:08
|
|
|
JAM_BELFEGOR, przeoczyłeś bo były osobne tematy
http://forum.tempra.org/t...ighlight=#76798
http://forum.tempra.org/t...ighlight=#99677
Felgi są wypolerowane a opony na nich są takie z jakimi je dostałem 185/60 (ale wymiana na następny rok bo te już dziwnie zaczynają wyglądać) i jak teraz zdjąłem zimówki 175/65 to czuć lekką różnicę w twardości auta, ale nie ma bólu. 195 powinny wejść...co najwyżej opona będzie bardziej "nadmuchana" po bokach. Są jednak 2 kłopoty z tymi felgami. Pierwszy to oczywiście osad i brud...jak na razie to były tylko zakurzone, ale wczoraj padał deszcz i jeszcze ich po tym nie widziałem. Druga sprawa to taka, że dużo ludzi się za nimi ogląda...a zdaje mi się nawet, że za dużo. Na studiach mieszkam w bloku i trochę strach, że przejdzie grupka gówniarzy i podrapie, albo że rano wstanę a auto stoi na cegłach (w Olsztynie nawet stalówki z letnimi oponami biorą ). Znaczki kupiłem nowe, bo stare rozwaliłem jak polerowałem. Z początku miałem niebieskie znaczki Fata (jak w linku który dałem), ale na allegro dorwałem żelowe. Kłopot z tymi znaczkami też jest, bo ich średnica jest mniejsza niż seryjnych, więc ja wnętrza do wklejania emblematów najpierw pomalowałem na czarno, a potem dopiero przykleiłem znaczki, które są jak widać na czarnym tle. Dałem za nie...chyba 28 zł? I są spoko, tylko jak klej dostanie wilgoci to odpadną, więc po zauważeniu tego dałem je od razu na super gluta.
JAM_BELFEGOR napisał/a: | jak ze zwykłych brobetów zrobiły sie na chrom | hehe ładnie wyglądają i błyszczą, ale do chromu brakuje, bo jakby nie było to mają co najmniej 18 lat i alu już nie takie co trzeba...ale będę próbował je jeszcze lepiej zarobić jednym specyfikiem, bo wiertarka też wszędzie nie dojedzie |
_________________
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-02-2008, 16:15
|
|
|
Tomas_Wro ma 15'stki do sprzedania myślę że tam będzie dobrze pasowała 195. Na tych 15'stkach są założone 205 ale to za szerokie kapciuchy do mojego 1.4 (78HP) |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 27-02-2008, 19:05
|
|
|
Na 15" powinno być elegancko. 205 załóż jak się chcesz 1.4 lansować
JAM_BELFEGOR napisał/a: | do mojego 1.4 | też mam 1.4 |
_________________
|
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 27-02-2008, 19:19
|
|
|
JAM_BELFEGOR, mam taki sam silnik jak Ty i przez jeden dzień jeździłem na aez luna 16' 205/45 i 215/40 R 16 fajnie było |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
|