Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Tipo 3D Kajlona
Autor Wiadomość
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-01-2020, 19:51   

16 prowadnic 8 zaworow nowych reszta stara po obrobce w stanie bdb, plus normalne czynnosci przy obrobce glowicy, szlifowanie pasowane, nowe plytki bla bla bla..... daloby sie zaoszczedzic pare stowek, ale nie chce juz tam zagladac :)

PS: Jest mi ktos w stanie podac luzy zaworowe ssacy/wydech do 1.8 16v 160a5.000 ? sa inne niz w sedicivalvole 2.0.
_________________
Solo italiana automobili da Cracovia
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-01-2020, 09:12   

bart128, raczej ciężka sprawa, może kolega Dawid będzie wiedział. Jak nie można też poszukać kogoś kto ma dostęp do auto daty może tam się uda wykopać takie dane. Skąd wiesz ze są inne luzy?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-01-2020, 10:09   

Haynes podaje inne luzy dla 1.8 16v konkretnIe po 0.32 + - 0.03= 0.35 IN / 0.35 EX . Natomiast dla 2.0 16v podaje 0.45 IN, 0.50 EX. 1.8 16v ma inny profil krzywek niz 2.0 16v, jednym z kryteriow doboru luzu poza "fizyka" ukladu jest tez ksztalt krzywki. Dla roznych silnikow dohc 8v na przestrzeni 40 lat produkcji fiat tez podawal rozne wartosci dla roznych pojemnosci wersji a i tak wszyscy ustawiaja na pamiec 0.45/0.50. Odrobine ciasniejsze luzy stosuje sie w sporcie, uzyskujesz minimalnie dluzsze otwarcie zaworu i wieksze wspolotwarcie zaworow, lepsze napelnianie gorsza ekologia. 1.8 16v nie ma fabrycznie lambdy i kata, oraz ma golym okiem widoczne "lepsze" barylkowate krzywki niz nastepca 2.0 , ktory musial juz euro1 spelniac, dlatego moze miec tez inne luzy. Szukam innego pewnego zrodla informacji o luzach konkretnie dla 160A5.000, a nie dla "glowica fiat 16v"



** Dodano: 08-01-2020, 10:45 **
Mam chyba potwierdzenie tego co pisze Haynes, jakas autodata z forum mechanikow tez podaje luzy w zakrese 0.35 dla 1.8 16v 160A5.000.

_________________
Solo italiana automobili da Cracovia
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-01-2020, 12:23   

bart128, załóż sobie temat dla tego twojego Fiatona :lalala: bo nas zaraz wujek przechrzci ze sobie pogaduchy głowicowe robimy w jego temacie.
Hmmm... trochę dziwi mnie że wydechowa jest tak samo kasowana jak dolotowa - wbrew fizyce. Wydechowa jest mniejsza i do tego dużo bardziej się grzeje a za tym idzie wydłużenie trzonka będzie większe, zwłaszcza przy tak ciasnym pasowaniu jak 0,29-0,35mm na zimnym (dolotowa przynajmniej jest stale chłodzona). Tym bardziej że dziwne jak wałki są grubsze. Zawory są podobno te same co w 2.0 16V czyli długość całkowita ta sama. Masz możne gdzieś parametry - wymiary sowich wałków? To może tak ustaw luzy IN - 0,3 EX - 0,35 (a nawet bym zastanawiał się czy nie zrobić tak - IN 0,35 i EX 0,4mm Choć moim zadaniem lepiej mieć ciut większy luz a nie mieć podpartego zaworu (a na pewno jak zamierzasz wskazówka często oglądać złote / czerwone pole), bo na pewno szybciej wypali się gniazdo / przylgnia grzybka, już nie mówiąc o zużyciu wałka. W skrajnych wypadkach jak zawory wydechowe zbyt bardzo "urosną" od temperatury może dojść do spadku kompresji bo nie domknie zaworu. Na pewno pasuje mieć wymiary wałka żeby wiedzieć jaka jest średnica w martwym położeniu i jaki jest skok krzywki. Może się tylko wydaje że wałek jest grubszy a okaże się że jest po prostu cieńszy w martwym polu i krzywka jest krótsza a bardziej "nalana" co stwarzać będzie optycznie takie wrażenie. Mając wymiary można się jakoś odnieść do wałka z 2.0 i panujących tam luzów.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-01-2020, 15:20   

Zaloze temat zaloze ,jak tipo zacznie jezdzic nie na lawecie :P A tymczasem spamujemy dalej :D

Zawor ssacy i wydechowy maja rozna dlugosc w tym silniku, to tak gwoli informacji. Zawor gniazdo i krzywka ulegaja szybszej destrukcji "udarowej" jesli luzy sa za duze, przy za malym, w sensie sporo mniejszym niz powinien byc , {a nie niz sie nam zdaje :) ze powinien byc} w skrajnym przypadku zawor nie oddaje ciepla gniazdu, moze peknac, no i spadaja bardzo cisnienia nad garnkiem, choc to drugie akurat to w malym stopniu, ale normalna sprawa przy krzywkach z duzym wspolotwarciem= sportowych. Seryjne 2.0 8v na krzywce 250 stopni, ze stopnem 9.3:1 wydmucha na pomiarze 12-13 atmosfer, a dopycone ze stopniem +10,5:1 i walkami 300+ stopni wydmucha 10 atmosfer, i to jest zupelnie norma, bo przez wspolotwarcie czesc "kompresji" uleci w rury. Na oko widac roznice w krzywce 160A5--> 160A8, a jeszcze marniejsze krzywki byly po 93 w sedici 836, nie 160. Autodata i Haynes podaja luzy 0.35/0.35, to nie sa male luzy, niektore beemki ustawia sie na 0.2 fabrycznie, Jak pisalem w wersjach 8v tez byly rozne luzy zaworowe, mniejsze niz to co sie zwykle ustawia 0.45/0.50. W turbo 16v mam luzy zrobione 0.05 mniej niz fiat zaleca, tam maja byc wlasnie 0.45/0.50. Silnik pracuje bez zarzutu, jest cichutki.

Moze podjade z ciekawosci z suwmiarka do szlfierni zmierze te walki, ale to bedzie tylko wznios, a czasy walka tylko "na oko" da sie odroznic, tu masz seryjny walek z punto1 1.6 {88 koni na mpi}z katalizatorem, ze wznosem 9.3mm , typowy ostry "trojkat", czasy kolo 220 stopni ,male wspolotwarcie, jesli wogole jakies jest, tylko wznios jest przyzwoity{ "najgorsze" walki z tej rodziny sohc maja 8.8mm}.Oraz najostrzejszy seryjny walek fiata z silnikow z rodziny lampredi sohc{ "dziadek" tego 1.6 w punto1 }, z silnika fiata 128 coupe1300 sport z 73 roku, przed era eko, katalizatorow i topniejacych lodowcow, 272 stopnie wznios 9.8mm krzywki jak swinki :) grubiutkie , wspolotwarcie rzedu 40 stopni o ile pamietam.


punto1 1.6


128 coupe 1.3
_________________
Solo italiana automobili da Cracovia
  
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-01-2020, 16:41   

He he dopasiona ta krzywka na drugim wałku :badgrin:
bart128 napisał/a:
Zawor gniazdo i krzywka ulegają szybszej destrukcji "udarowej" jeśli luzy są za duze
a to wiadomo... za duży też być nie może :D klepanie to dobre jest ale po pupie :badgrin:
bart128 napisał/a:
Seryjne 2.0 8v na krzywce 250 stopni, ze stopnem 9.3:1 wydmucha na pomiarze 12-13 atmosfer, a dopycone ze stopniem +10,5:1 i walkami 300+ stopni wydmucha 10 atmosfer, i to jest zupelnie norma, bo przez wspolotwarcie czesc "kompresji" uleci w rury.
No i Greta się zapłacze :D że podlewa się wydech nieprzepalonym paliwem. U mnie na 16 zaworowej głowicy na gorącym silniku nawet dopompował do 14 bar i co ciekawe po równo, aż zastanawiałem się czy jakiegoś moto szajsu nie ma w silniku... ale na szczęście nie było. Jak możesz pomierz te wałki będzie dla potomnych, średnica na pustym przebiegu (mikrometrem w osi) i maksymalny wznios, resztę ciężko zmierzyć. Ja jak sobie sprawie jakiś uczciwy mikrometr pomierzę wałki z rożnych dwulitrowych szesnastek. Nowy do starego sedi, do nowego (po eko tuningu) i jak wyglądają używki z rożnymi przebiegami. Jeden nawet po kolizji z dwoma zjedzonymi krzywkami, trzymam jak by trza było coś testować... albo komuś przywalić :D

** Dodano: 30-03-2020, 15:28 **
Wujek jak tam twoja maszyna?

** Dodano: 09-04-2020, 12:40 **
Jak tam wujek siedzisz na "home office"? :D Jak tam na rafinerii pędzicie dalej jak pędziliście czy coś mniej? Na stacjach paliwo szoruje po 4zł :D oj dawno już tak nie było. Jak zatankowałem służbowe dziś pod korek to aż się zapowietrzyłem że było poniżej 200zł :D aż dziwnie się poczułem.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-04-2020, 11:24   

ojciec jak prace, bo mam nadzieję, że polatamy w tym roku zabawkami :D
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-04-2020, 20:11   

JAM_BELFEGOR, rafineria pędzi paliwko cały czas chyba w tych samych ilościach, nie wiem dokładnie bo ja po innej stronie zakładu :D A maszynka rozgrzebana, szukam przyczyny zjadania oleju przez 1 i 4 cylinder :roll:

kilka fotek z rozbiórki...
,,,,,,,,,
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-04-2020, 11:40   

Ciężka noga :lalala:

** Dodano: 12-05-2020, 13:51 **
Wujcio jak tam ogarnąłeś VT? Robiłeś przed ściągnięciem kompresję lub/ i próbę olejową?

Mam prośbę jak możesz zmierz swoją głowicę tak jak na foto, ja pomierzę swoje. Zarówno moja jak i ostatnia która pochodzi z drugiego silnika najpewniej na 99% nie były planowane, zwłaszcza ta druga (szczegóły wrzucę do swojego tematu). Sam zmierzę swoje, zmierzę też trzecią głowicę co do której mam podejrzenia że była raz robiona (choć nie mam pewności, bo dalej dość mocno widać zagłębienia) i zobaczymy co wyjdzie. Może uda nam się wspólnie ustalić fabryczną wysokość. Podejrzewam że te 3 punkty zaznaczone strzałkami to mogą być punkty graniczne do planowania, czyli póki je widać jesteśmy w wymiarach naprawczych, jak się zrównają z planowana pow. to już finisz :doubt: To tylko teoria, ale wydaje się być prawdopodobna. Widziałem już takie przegłębienia i właśnie temu służyły. Nie widzę dla nich żadnej innej funkcji, nie ma tez sensu by ktoś zadał sobie touche trudu przygotowując formę do odlewu by wykonywać takie wypusty w formie skoro nie miało by to pełnić żadnej funkcji.

_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-05-2020, 16:09   

JAM_BELFEGOR, OK jak tylko wpadnie mi w łapy suwmiarka to zmierzę :) a co do zjadania oliwy przez silnik to znalazłem przyczynę. Po pomiarach luzu półki pierścienie wyszło, że jest zbyt duży luz. :sciana:
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-06-2020, 18:27   

Dostaniesz nowe tłoki?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-06-2020, 23:03   

Do 8vt ciężko no chyba że kucizne 8) bedzie wolny hajs to kupie kolejny zestaw tłoków 16vt a mam 2 głowicę to zrobię 1.6 16vt, choć zastanawiam się czy teraz tak nie zrobić :roll:
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-06-2020, 06:30   

Wujcio ma za dużo pomysłów ;D
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-06-2020, 07:17   

To jak masz już to 2.0 to może od razu robić 2.0 16VT :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-06-2020, 10:15   

no właśnie ostatnio mi mówił, że wkłada 2.0 16v, a tutaj teraz coś przebąkuje o 1.6 16vt
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-06-2020, 10:50   

eee.... jak już coś kuć to 2.0 :lalala: i zrobić 300+
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-06-2020, 11:30   

do 300 bez zakucia, powyżej jak najbardziej :D , ale do tego 4 buty by się przydały. Ojciec jak coś to mam turbo, wtryski ic pod 500KM :D
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-07-2020, 13:30   

... a tak swoją drogą dostaniesz nowe tłoki do 1.6 8vt? najlepiej jakiś nad-wymiar co by ładnie spasować cylinder - tłok. Jakie tam w ogóle masz pasowanko (luz) po szlifie?

U mnie dla przykładu wyszło że gdybym chciał tylko liznąć cylinder i dorównać wszystkie na 84,03 (fabrycznie pasowanie 2.0 16V to 84,00 - 84,03 granica) to pasuje już zakładać tłoki C, żeby pasowanie mieściło się w fabrycznej wartości, ewentualnie B ale już luzy na granicy i podejrzewam że chętniej by oliwa znikała właśnie. Po minięciu magicznej granicy 84,03 zostaje już tylko wymiar naprawczy 84,4. Dla VT co ciekawe robią też i większe tłoki (oczywiście niefabrycznie 8) ), bo i widziałem 84,5, 84,6... Silniki kute do moto sportu nie mają łatwego żywota i zagląda się tam dość często, zaś szlifiernie odwiedzają regularnie ile mięska starczy... a jak braknie to tuleja i odnowa dawaj.

Ehh... tak mi się po ciuchu marzy żeby równolegle zrobić sobie właśnie takie 2.0 16VT na takie +250 max do 300. Bo i tak od +200 jest już problem by to w sensowny sposób przenieść na asfalt jedną osią. A jak by wszystkie buty procowały no to no limit :badgrin: ile napęd wytrzyma.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-07-2020, 20:30   

mam tłoki do 16V ;)

W zasadzie to się teraz już od 0 z nikim nie łapiesz, w głównej mierze z rolki, bo zazwyczaj w "trasie". Więc i 300+ ośką przeniesiesz :)
poza tym zapinasz skrzynie z FC z visco i już jest chyba trochę lepiej.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-08-2020, 12:32   

... 8) wiem że masz, ale mnie nie stać :lalala:

Wujek żyjesz tam ? Dłubnąłeś coś tam od kwietnia ? :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-01-2021, 19:33   

Siema 8)

Wiele się nie dzieje bo wiecznie czasu brakuje :( Silnik jest przygotowany na wyjazd do szlifierza. Musze jeszcze głowice przygotować tak ładnie jak to wujek Belfegor uczynił ;> choć ja raczej takich zdolności nie mam. Powolutku zaczynam kompletować złom potrzebny do składania, ostatni zakup to nówka pompa oleju i sprzęgło Sachs do 16VT wyprodukowane przez Valeo :badgrin: muszę doczytać ile takie sprzęgło NIUTA weźmie na tarcze i docisk . Ewentualnie poleci to obicia tarczą z domieszką kevlaru a może jak przyjdzie 500+ to pełny kevlar, nie wiem jakie fantazje mocowe przyjdą mi do głowy 8) powiedzmy będę celował w 280-300 kunia.


_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-01-2021, 23:11   

Łoooo... Panie a skąd dorwałeś nówkę pompę :lalala: ?! Jak się pojawiła jedna kilka miesięcy temu na aledrogo to bodajrze któryś Maciek szybko przytulił :badgrin: A z tym sprzęgłem to niezłe zdziwko :badgrin: też się zastanowiłem czy Sachs czy Valeo w końcu zakupiłem Valeo'sa bo takowe siedziało jako OE. No podobno fabryczne sprzęgło ogarnia do ok. 350 Nm potem trza już modzić. Akurat dziś gadałem z mechanikiem, który dłubie przy włoszczyźnie i rzuciłem temat VISCO czy da się go czymś zastąpić jak się posypie, podpowiedział że podobno skrzynia z 16VT (bez 4x4) daje się dość ładnie przerobić pod torsena - Q2 z Alfy do wymiany jest tylko długa półoś. Wujek u mnie to samo bloki i głowice leżą i nie ma kiedy jechać na szlifiernie. Wujcio będziesz zestawiał to z 4x4?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
  
     assistance   Moneta
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-01-2021, 07:59   

Przemku oczywiście, że kupiona o IPS, a było ich 3 szt. :D
Wujek, poczekaj jeszcze z Morawskim, bo będę do niego jechać w I połowie Lutego silnika z kappy mu zawieźć, bo muszę go rozebrać i złożyć jak najszybciej.
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-01-2021, 09:17   

A co wszystkie 3 zgarnąłeś? :lalala: no to proszę 2 do wujka Belfegor'a co będzie tak na używanych ganiał.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-01-2021, 10:30   

To sprzeglo to jest wersja z dociskiem podciaganym, nie wciskanym widze, jak w kappie turbo 16v,odwrotnie dziala niz u mnie w cromie czy temprze 4x4, do czego, do jakej skrzyni to sprzeglo konkretnie? delta2 turbo oska jakie ma sprzeglo? Pytam, bo chcialbym polaczyc silnik z cromy t8v z docskem wciskanym ze skrzynia z delty2 turbo 16v . Pyknie ?
_________________
Solo italiana automobili da Cracovia
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load