|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Tipo 3D Kajlona |
Autor |
Wiadomość |
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-01-2020, 19:51
|
|
|
16 prowadnic 8 zaworow nowych reszta stara po obrobce w stanie bdb, plus normalne czynnosci przy obrobce glowicy, szlifowanie pasowane, nowe plytki bla bla bla..... daloby sie zaoszczedzic pare stowek, ale nie chce juz tam zagladac
PS: Jest mi ktos w stanie podac luzy zaworowe ssacy/wydech do 1.8 16v 160a5.000 ? sa inne niz w sedicivalvole 2.0. |
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-01-2020, 09:12
|
|
|
bart128, raczej ciężka sprawa, może kolega Dawid będzie wiedział. Jak nie można też poszukać kogoś kto ma dostęp do auto daty może tam się uda wykopać takie dane. Skąd wiesz ze są inne luzy? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-01-2020, 10:09
|
|
|
Haynes podaje inne luzy dla 1.8 16v konkretnIe po 0.32 + - 0.03= 0.35 IN / 0.35 EX . Natomiast dla 2.0 16v podaje 0.45 IN, 0.50 EX. 1.8 16v ma inny profil krzywek niz 2.0 16v, jednym z kryteriow doboru luzu poza "fizyka" ukladu jest tez ksztalt krzywki. Dla roznych silnikow dohc 8v na przestrzeni 40 lat produkcji fiat tez podawal rozne wartosci dla roznych pojemnosci wersji a i tak wszyscy ustawiaja na pamiec 0.45/0.50. Odrobine ciasniejsze luzy stosuje sie w sporcie, uzyskujesz minimalnie dluzsze otwarcie zaworu i wieksze wspolotwarcie zaworow, lepsze napelnianie gorsza ekologia. 1.8 16v nie ma fabrycznie lambdy i kata, oraz ma golym okiem widoczne "lepsze" barylkowate krzywki niz nastepca 2.0 , ktory musial juz euro1 spelniac, dlatego moze miec tez inne luzy. Szukam innego pewnego zrodla informacji o luzach konkretnie dla 160A5.000, a nie dla "glowica fiat 16v"
** Dodano: 08-01-2020, 10:45 **
Mam chyba potwierdzenie tego co pisze Haynes, jakas autodata z forum mechanikow tez podaje luzy w zakrese 0.35 dla 1.8 16v 160A5.000.
|
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-01-2020, 12:23
|
|
|
bart128, załóż sobie temat dla tego twojego Fiatona bo nas zaraz wujek przechrzci ze sobie pogaduchy głowicowe robimy w jego temacie.
Hmmm... trochę dziwi mnie że wydechowa jest tak samo kasowana jak dolotowa - wbrew fizyce. Wydechowa jest mniejsza i do tego dużo bardziej się grzeje a za tym idzie wydłużenie trzonka będzie większe, zwłaszcza przy tak ciasnym pasowaniu jak 0,29-0,35mm na zimnym (dolotowa przynajmniej jest stale chłodzona). Tym bardziej że dziwne jak wałki są grubsze. Zawory są podobno te same co w 2.0 16V czyli długość całkowita ta sama. Masz możne gdzieś parametry - wymiary sowich wałków? To może tak ustaw luzy IN - 0,3 EX - 0,35 (a nawet bym zastanawiał się czy nie zrobić tak - IN 0,35 i EX 0,4mm Choć moim zadaniem lepiej mieć ciut większy luz a nie mieć podpartego zaworu (a na pewno jak zamierzasz wskazówka często oglądać złote / czerwone pole), bo na pewno szybciej wypali się gniazdo / przylgnia grzybka, już nie mówiąc o zużyciu wałka. W skrajnych wypadkach jak zawory wydechowe zbyt bardzo "urosną" od temperatury może dojść do spadku kompresji bo nie domknie zaworu. Na pewno pasuje mieć wymiary wałka żeby wiedzieć jaka jest średnica w martwym położeniu i jaki jest skok krzywki. Może się tylko wydaje że wałek jest grubszy a okaże się że jest po prostu cieńszy w martwym polu i krzywka jest krótsza a bardziej "nalana" co stwarzać będzie optycznie takie wrażenie. Mając wymiary można się jakoś odnieść do wałka z 2.0 i panujących tam luzów. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-01-2020, 15:20
|
|
|
Zaloze temat zaloze ,jak tipo zacznie jezdzic nie na lawecie A tymczasem spamujemy dalej
Zawor ssacy i wydechowy maja rozna dlugosc w tym silniku, to tak gwoli informacji. Zawor gniazdo i krzywka ulegaja szybszej destrukcji "udarowej" jesli luzy sa za duze, przy za malym, w sensie sporo mniejszym niz powinien byc , {a nie niz sie nam zdaje ze powinien byc} w skrajnym przypadku zawor nie oddaje ciepla gniazdu, moze peknac, no i spadaja bardzo cisnienia nad garnkiem, choc to drugie akurat to w malym stopniu, ale normalna sprawa przy krzywkach z duzym wspolotwarciem= sportowych. Seryjne 2.0 8v na krzywce 250 stopni, ze stopnem 9.3:1 wydmucha na pomiarze 12-13 atmosfer, a dopycone ze stopniem +10,5:1 i walkami 300+ stopni wydmucha 10 atmosfer, i to jest zupelnie norma, bo przez wspolotwarcie czesc "kompresji" uleci w rury. Na oko widac roznice w krzywce 160A5--> 160A8, a jeszcze marniejsze krzywki byly po 93 w sedici 836, nie 160. Autodata i Haynes podaja luzy 0.35/0.35, to nie sa male luzy, niektore beemki ustawia sie na 0.2 fabrycznie, Jak pisalem w wersjach 8v tez byly rozne luzy zaworowe, mniejsze niz to co sie zwykle ustawia 0.45/0.50. W turbo 16v mam luzy zrobione 0.05 mniej niz fiat zaleca, tam maja byc wlasnie 0.45/0.50. Silnik pracuje bez zarzutu, jest cichutki.
Moze podjade z ciekawosci z suwmiarka do szlfierni zmierze te walki, ale to bedzie tylko wznios, a czasy walka tylko "na oko" da sie odroznic, tu masz seryjny walek z punto1 1.6 {88 koni na mpi}z katalizatorem, ze wznosem 9.3mm , typowy ostry "trojkat", czasy kolo 220 stopni ,male wspolotwarcie, jesli wogole jakies jest, tylko wznios jest przyzwoity{ "najgorsze" walki z tej rodziny sohc maja 8.8mm}.Oraz najostrzejszy seryjny walek fiata z silnikow z rodziny lampredi sohc{ "dziadek" tego 1.6 w punto1 }, z silnika fiata 128 coupe1300 sport z 73 roku, przed era eko, katalizatorow i topniejacych lodowcow, 272 stopnie wznios 9.8mm krzywki jak swinki grubiutkie , wspolotwarcie rzedu 40 stopni o ile pamietam.
punto1 1.6
128 coupe 1.3
|
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-01-2020, 16:41
|
|
|
He he dopasiona ta krzywka na drugim wałku bart128 napisał/a: | Zawor gniazdo i krzywka ulegają szybszej destrukcji "udarowej" jeśli luzy są za duze | a to wiadomo... za duży też być nie może klepanie to dobre jest ale po pupie bart128 napisał/a: | Seryjne 2.0 8v na krzywce 250 stopni, ze stopnem 9.3:1 wydmucha na pomiarze 12-13 atmosfer, a dopycone ze stopniem +10,5:1 i walkami 300+ stopni wydmucha 10 atmosfer, i to jest zupelnie norma, bo przez wspolotwarcie czesc "kompresji" uleci w rury. | No i Greta się zapłacze że podlewa się wydech nieprzepalonym paliwem. U mnie na 16 zaworowej głowicy na gorącym silniku nawet dopompował do 14 bar i co ciekawe po równo, aż zastanawiałem się czy jakiegoś moto szajsu nie ma w silniku... ale na szczęście nie było. Jak możesz pomierz te wałki będzie dla potomnych, średnica na pustym przebiegu (mikrometrem w osi) i maksymalny wznios, resztę ciężko zmierzyć. Ja jak sobie sprawie jakiś uczciwy mikrometr pomierzę wałki z rożnych dwulitrowych szesnastek. Nowy do starego sedi, do nowego (po eko tuningu) i jak wyglądają używki z rożnymi przebiegami. Jeden nawet po kolizji z dwoma zjedzonymi krzywkami, trzymam jak by trza było coś testować... albo komuś przywalić
** Dodano: 30-03-2020, 15:28 **
Wujek jak tam twoja maszyna?
** Dodano: 09-04-2020, 12:40 **
Jak tam wujek siedzisz na "home office"? Jak tam na rafinerii pędzicie dalej jak pędziliście czy coś mniej? Na stacjach paliwo szoruje po 4zł oj dawno już tak nie było. Jak zatankowałem służbowe dziś pod korek to aż się zapowietrzyłem że było poniżej 200zł aż dziwnie się poczułem. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-04-2020, 11:24
|
|
|
ojciec jak prace, bo mam nadzieję, że polatamy w tym roku zabawkami |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-04-2020, 20:11
|
|
|
JAM_BELFEGOR, rafineria pędzi paliwko cały czas chyba w tych samych ilościach, nie wiem dokładnie bo ja po innej stronie zakładu A maszynka rozgrzebana, szukam przyczyny zjadania oleju przez 1 i 4 cylinder
kilka fotek z rozbiórki...
,,,,,,,,, |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-04-2020, 11:40
|
|
|
Ciężka noga
** Dodano: 12-05-2020, 13:51 **
Wujcio jak tam ogarnąłeś VT? Robiłeś przed ściągnięciem kompresję lub/ i próbę olejową?
Mam prośbę jak możesz zmierz swoją głowicę tak jak na foto, ja pomierzę swoje. Zarówno moja jak i ostatnia która pochodzi z drugiego silnika najpewniej na 99% nie były planowane, zwłaszcza ta druga (szczegóły wrzucę do swojego tematu). Sam zmierzę swoje, zmierzę też trzecią głowicę co do której mam podejrzenia że była raz robiona (choć nie mam pewności, bo dalej dość mocno widać zagłębienia) i zobaczymy co wyjdzie. Może uda nam się wspólnie ustalić fabryczną wysokość. Podejrzewam że te 3 punkty zaznaczone strzałkami to mogą być punkty graniczne do planowania, czyli póki je widać jesteśmy w wymiarach naprawczych, jak się zrównają z planowana pow. to już finisz To tylko teoria, ale wydaje się być prawdopodobna. Widziałem już takie przegłębienia i właśnie temu służyły. Nie widzę dla nich żadnej innej funkcji, nie ma tez sensu by ktoś zadał sobie touche trudu przygotowując formę do odlewu by wykonywać takie wypusty w formie skoro nie miało by to pełnić żadnej funkcji.
|
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-05-2020, 16:09
|
|
|
JAM_BELFEGOR, OK jak tylko wpadnie mi w łapy suwmiarka to zmierzę a co do zjadania oliwy przez silnik to znalazłem przyczynę. Po pomiarach luzu półki pierścienie wyszło, że jest zbyt duży luz. |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-06-2020, 18:27
|
|
|
Dostaniesz nowe tłoki? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-06-2020, 23:03
|
|
|
Do 8vt ciężko no chyba że kucizne bedzie wolny hajs to kupie kolejny zestaw tłoków 16vt a mam 2 głowicę to zrobię 1.6 16vt, choć zastanawiam się czy teraz tak nie zrobić |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-06-2020, 06:30
|
|
|
Wujcio ma za dużo pomysłów |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-06-2020, 07:17
|
|
|
To jak masz już to 2.0 to może od razu robić 2.0 16VT |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-06-2020, 10:15
|
|
|
no właśnie ostatnio mi mówił, że wkłada 2.0 16v, a tutaj teraz coś przebąkuje o 1.6 16vt |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-06-2020, 10:50
|
|
|
eee.... jak już coś kuć to 2.0 i zrobić 300+ |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-06-2020, 11:30
|
|
|
do 300 bez zakucia, powyżej jak najbardziej , ale do tego 4 buty by się przydały. Ojciec jak coś to mam turbo, wtryski ic pod 500KM |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-07-2020, 13:30
|
|
|
... a tak swoją drogą dostaniesz nowe tłoki do 1.6 8vt? najlepiej jakiś nad-wymiar co by ładnie spasować cylinder - tłok. Jakie tam w ogóle masz pasowanko (luz) po szlifie?
U mnie dla przykładu wyszło że gdybym chciał tylko liznąć cylinder i dorównać wszystkie na 84,03 (fabrycznie pasowanie 2.0 16V to 84,00 - 84,03 granica) to pasuje już zakładać tłoki C, żeby pasowanie mieściło się w fabrycznej wartości, ewentualnie B ale już luzy na granicy i podejrzewam że chętniej by oliwa znikała właśnie. Po minięciu magicznej granicy 84,03 zostaje już tylko wymiar naprawczy 84,4. Dla VT co ciekawe robią też i większe tłoki (oczywiście niefabrycznie ), bo i widziałem 84,5, 84,6... Silniki kute do moto sportu nie mają łatwego żywota i zagląda się tam dość często, zaś szlifiernie odwiedzają regularnie ile mięska starczy... a jak braknie to tuleja i odnowa dawaj.
Ehh... tak mi się po ciuchu marzy żeby równolegle zrobić sobie właśnie takie 2.0 16VT na takie +250 max do 300. Bo i tak od +200 jest już problem by to w sensowny sposób przenieść na asfalt jedną osią. A jak by wszystkie buty procowały no to no limit ile napęd wytrzyma. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-08-2020, 12:32
|
|
|
... wiem że masz, ale mnie nie stać
Wujek żyjesz tam ? Dłubnąłeś coś tam od kwietnia ? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-01-2021, 19:33
|
|
|
Siema
Wiele się nie dzieje bo wiecznie czasu brakuje Silnik jest przygotowany na wyjazd do szlifierza. Musze jeszcze głowice przygotować tak ładnie jak to wujek Belfegor uczynił choć ja raczej takich zdolności nie mam. Powolutku zaczynam kompletować złom potrzebny do składania, ostatni zakup to nówka pompa oleju i sprzęgło Sachs do 16VT wyprodukowane przez Valeo muszę doczytać ile takie sprzęgło NIUTA weźmie na tarcze i docisk . Ewentualnie poleci to obicia tarczą z domieszką kevlaru a może jak przyjdzie 500+ to pełny kevlar, nie wiem jakie fantazje mocowe przyjdą mi do głowy powiedzmy będę celował w 280-300 kunia.
|
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-01-2021, 23:11
|
|
|
Łoooo... Panie a skąd dorwałeś nówkę pompę ?! Jak się pojawiła jedna kilka miesięcy temu na aledrogo to bodajrze któryś Maciek szybko przytulił A z tym sprzęgłem to niezłe zdziwko też się zastanowiłem czy Sachs czy Valeo w końcu zakupiłem Valeo'sa bo takowe siedziało jako OE. No podobno fabryczne sprzęgło ogarnia do ok. 350 Nm potem trza już modzić. Akurat dziś gadałem z mechanikiem, który dłubie przy włoszczyźnie i rzuciłem temat VISCO czy da się go czymś zastąpić jak się posypie, podpowiedział że podobno skrzynia z 16VT (bez 4x4) daje się dość ładnie przerobić pod torsena - Q2 z Alfy do wymiany jest tylko długa półoś. Wujek u mnie to samo bloki i głowice leżą i nie ma kiedy jechać na szlifiernie. Wujcio będziesz zestawiał to z 4x4? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-01-2021, 07:59
|
|
|
Przemku oczywiście, że kupiona o IPS, a było ich 3 szt.
Wujek, poczekaj jeszcze z Morawskim, bo będę do niego jechać w I połowie Lutego silnika z kappy mu zawieźć, bo muszę go rozebrać i złożyć jak najszybciej. |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-01-2021, 09:17
|
|
|
A co wszystkie 3 zgarnąłeś? no to proszę 2 do wujka Belfegor'a co będzie tak na używanych ganiał. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-01-2021, 10:30
|
|
|
To sprzeglo to jest wersja z dociskiem podciaganym, nie wciskanym widze, jak w kappie turbo 16v,odwrotnie dziala niz u mnie w cromie czy temprze 4x4, do czego, do jakej skrzyni to sprzeglo konkretnie? delta2 turbo oska jakie ma sprzeglo? Pytam, bo chcialbym polaczyc silnik z cromy t8v z docskem wciskanym ze skrzynia z delty2 turbo 16v . Pyknie ? |
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|