|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Żarząca się dioda akumulatora |
Autor |
Wiadomość |
gru
Wiek: 40 Dołączył: 07 Sie 2011 Posty: 167 Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 10-08-2011, 23:12 Żarząca się dioda akumulatora
|
|
|
Po odpaleniu silnika kontrolka ładowania zaczyna się żarzyć, gdy dodam gazu kontrolka zanika, po czym znowu się zaczyna żarzyć - tak było do wczoraj. Dzisiaj kontrolka pali się cały czas?
Pasek od altka jest dobrze naciągnięty - sam pasek jest w dobrym stanie (pasek Gates'a).
Czego to może być wina? Alternator nie rzęzi, ani nic z tych rzeczy...
To szczotki? Regulator napięcia? Coś jeszcze?
Pilnie proszę o pomoc |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 10-08-2011, 23:29
|
|
|
Diody zaczynają umierać. Kontroluj jaki masz prąd ładowania i stan akumulatora |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
sylwester
Wiek: 39 Dołączył: 16 Lut 2011 Posty: 21 Skąd: Wronki
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 11-08-2011, 03:48
|
|
|
mostek diodowy do wymiany i to szybko. bo albo nie będzie ładował albo rozwali sie aku jak go przeładuje
prondem zmiennym |
_________________ sylwek |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-08-2011, 09:44
|
|
|
gru, głównie dwie rzeczy padają mostek prostowniczy czyli diody albo regulator napięcia. Raczej ciężko powiedzieć co częściej. Części łatwo wymienić i ogolenie nie drogie i łatwo dostępne. Diody to koszt około 50-60zł zależny gdzie regulator 30-40zł Z doświadczenia powiem lepiej kupować oryginał MM - Magneti Marelli |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
gru
Wiek: 40 Dołączył: 07 Sie 2011 Posty: 167 Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 11-08-2011, 21:44
|
|
|
Jak sprawdzić co jest uszkodzone? |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-08-2011, 22:16
|
|
|
Niestety ciężka sprawa, zarówno diody jak i regulator dają podobny efekt wiec ciężko powiedzieć na 100% które z nich. Generalnie spadek napięcia ładowania. Prawidłowo powinno być ok 14- 14,4V bez względu na obroty. Nie powinno spadać poniżej 13,8V pod pełnym obciążeniem elektryki. Jeśli napięcie będzie rosło wraz z obrotami spróbował bym zacząć od regulatora napięcia. Z kolej z byt duże napięcie to prawie na pewno regulator. Poczytaj sobie jeszcze to: http://diaaut.home.pl/r10361c3.htm dalej masz jak sprawdzić obwód ładowania. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 12-08-2011, 18:13
|
|
|
Jak piszą poprzednicy regulator lub diody do wymiany, u mnie panuje podobna sytuacja o tyle tylko, iż kontrolka leciutko żarzy podczas jazdy. Stawiam na regulator, który przeładowuje akumulator, a mianowicie powoduje utlenianie się klem itd. |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 12-08-2011, 18:24
|
|
|
Na pierwszy ogien RN do wymiany najprościej najtaniej i będzie wiadomo co dalej - najczęściej on pada |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-08-2011, 18:57
|
|
|
maxi,
Trzeba po prostu wziąść miernik i sprawdzić napięcie ładowania. Wtedy będzie jasne. Jeżeli napięcie jest za wysokie, to albo zły styk przy RN albo padnięty RN. Utlenione klemy nie mają z tym nic wspólnego. |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 12-08-2011, 19:49
|
|
|
lynx, nie zgodzę się z Tobą Znajomy miał uszkodzony regulator napięcia, który przeładowywał akumulator. Skutkiem były opłakane, bo w pewnym momencie aku tak się zagotował, że nadawał się już tylko na śmietnik, natomiast utleniające się klemy u niego były normą zważywszy na to, iż aku miał 3 miesiące i nie miał nieszczelności także chyba to wystarczający dowód że ma wpływ. |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-08-2011, 23:41
|
|
|
maxi, dobrze pisze, na przeładowanym aku bardzo szybko utleniają się klemy. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
gru
Wiek: 40 Dołączył: 07 Sie 2011 Posty: 167 Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 13-08-2011, 05:32
|
|
|
Ładowanie 13,55V |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 13-08-2011, 13:28
|
|
|
troszkę mało. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-08-2011, 18:38
|
|
|
zależy, choć jak dodasz nieco gazu np do 2 tys i dalej masz tyle, nic się nie wznosi, to może byc początek końca;
fakt, najczęściej pada regulator napięcia;
inna sprawa na którą zwróć uwagę - w jakim stanie masz akumulator?
sam akumulator może powodować zwarcie (prawie); jak ma zwarcie między celami, jest stary, albo z supermarketu [często tam odstane miesiącami buble są] to może sam się rozładowywać, mieć zwarcie wewnątrz, co bardzo obciąża alternator, gdyż ten nie dośc, że zasila instalację auta, to jeszcze ma ładować akumulator i -jeszcze- pokonać wpierw zwarcie w akumulatorze między celami; stary akumulator/uszkodzony prędzej czy później zmęczy ci regulator napięcia;
podobnie jeśli masz w aucie coś co zżera za dużo prądu/obciąża mocno, ale jeśli nic ci prądu nie kradnie, nie przygasa zbyt wszystko jak właczasz różne odbiorniki, czyli nie masz podejrzanego, to może nie masz takiego problemu;
piszę o tym, bo czasem regulator to rzecz wtórna, efekt a nie powód, rzadko, ale może się zdarzyć;
to tak dla profilaktyki
alternator możesz samemu wyjąć, o ile pamiętam da się samemu rozebrać tył alternatora i przełożyć regulator bez problemu
(robiłem to w Temprze, w Toyocie u siebie też złośliwe alternatorrrry...); diody były o ile pamiętam (czasu to minęło...) lutowane do regulatora, ale dało się odlutować na moment wyjmując regulator;
jeśli byś wyjął regulator, odlutował od diód (poprawcie mnie, moge mylić typ alternatora, ale chyba w T/T tak było),
to zostaną Ci w alternatorze same diody podłączone jednym końcem każda do uzwojeń; wtedy drugi koniec każdej z diód byłby w powietrzu więc można je sprawdzić miernikiem-multimetrem, na symbol diody dajesz " -|>|- " na mierniku i przykładasz kabelki-sondy miernika do końców diody, raz ak, raz je zamieniasz miejscami; w jednąstronę powinno wskazać np 473 czy wartość podobną a w drugą nic, przekroczenie zakresu (na mierniku cyfrowym zwykle sama 1-ka na początku z lewej wyświetlacza;
jeśli diody tak wyjdą na pomiarze to można założyć, że są ok, więc sam regulator podmieniamy; przedmuchać choć wypadałoby alternator, przeczyścić lekko z syfu, bo po latach z syfu pęcznieje, a potem w efekcie pęka mu obudowa i robi się zwarcie, a alternator znowu do naprawy, droższej...
w temprze chyba z 4 razy miałem naprawiany alternator, teraz takie rzeczy robiłbym sam, bo jakby podsumować, to przy pierwszej naprawie wypadałoby już za 150 kupić regenerowaną 'nówkę' i byłoby świetnie... ale chciało się oszczędzić, a czasem nie warto; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
gru
Wiek: 40 Dołączył: 07 Sie 2011 Posty: 167 Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 19-11-2011, 15:49
|
|
|
Aktualnie ładowanie to bez świateł: wolne ~ 13V, przy 4000obr. skacze do ~13,55...
Ze światłami: wolne poniżej 12V... przy 4000obr. skacze do ~ 12,5...
Efekt praktycznie BRAK ŁADOWANIA
Co sprawdzić, co zrobić - bo totalna załamka...aku na postoju ma ~ 12V (sam aku jest na 100% sprawny) :/ |
|
|
|
|
Raul
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 26 Paź 2011 Posty: 100 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-11-2011, 17:06
|
|
|
Przyłącze się.Więc moim zdaniem skoro są takie objawy to kupił bym nowy regulator napięcia zamontował i sprawdził co się dzieje,a jeżeli nawet nie będzie różnicy to i tak z praktyki wiem że jak remontuje jakiś alternator to dla świętego spokoju ładuję nowy regulator ze szczotkami ,bo jak już robić to kompletnie żeby za parę miesięcy nie babrać się z podobną usterką.Zrobisz jak będziesz chciał albo zdemontujesz altka i będziesz się bawił w rozbieranie mierzenie diod,a może się okazać ze są dobre i tylko regulator padnięty.Ja przynajmniej zaczynam od regulatora. |
_________________ Diabeł nie sypia z byle kim,w Piekle Diabeł jest postacią pozytywna,nie lekceważ Diabła ktoś go po coś stworzył |
|
|
|
|
gru
Wiek: 40 Dołączył: 07 Sie 2011 Posty: 167 Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 19-11-2011, 17:48
|
|
|
Ale napięcie nie skacze voltami...nie przeładowuje itp. |
|
|
|
|
Raul
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 26 Paź 2011 Posty: 100 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-11-2011, 18:20
|
|
|
Może głupio zapytam,bo to powinno być logiczne,ale sprawdzałeś przewód masowy jaki idzie na silnik i kable czy to nie jest gdzieś uszkodzone,zaśniedziałe czy w jakiś inny sposób(typu przetarcie)przewody uszkodzone,styk na regulatorze napięcia,może to być banalnie prosta usterka przecież. |
_________________ Diabeł nie sypia z byle kim,w Piekle Diabeł jest postacią pozytywna,nie lekceważ Diabła ktoś go po coś stworzył |
|
|
|
|
gru
Wiek: 40 Dołączył: 07 Sie 2011 Posty: 167 Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 20-11-2011, 21:09
|
|
|
Będę to ogarniał w tym tyg.
Jak rozebrać alternator (MM) i na co zwrócić uwagę? |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-11-2011, 21:26
|
|
|
Bo ja wiem czy jest tu co opisywać, to strasznie prosta konstrukcja Wykręcasz kable z alternatora, luzujesz jego śrubę na korpusie silnika, wyciagasz pasek, wyciagasz alternator i na stół. Ściągasz tylną czarną pokrywę, tam jest widoczny regulator napięcia i mostek. Obydwa są przykręcone śrubami, wykręcasz czyścisz oceniasz stan. Wirnik jest zakręcony śrubą na wałku przy kole pasowym. Po odkręceniu śrub z obudowy możesz go wyciągnąć. Na co uważasz? Na łożyska wirnika z przodu i z tyłu, na mostek i regulator by nie uszkodzić.
P.S:
Tu macie schematy alternatora i rozrusznika może się wam przyda na przyszłość.
|
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-11-2011, 20:17
|
|
|
Witam, podepnę się pod temat bo u mnie jest następujący objaw:
Przy niskich obrotach kontrolka od aku się dobrze żarzy. Przy obrotach tak 2,5 tys leeko się żarzy. Czasami wcale zgaśnie i jest oki. ALe objaw mam taki że na klemie + robi mi się często nalot biały który muszę czyścić. Stawiać na regulator napięcia ?
** Dodano: 23-11-2011, 20:18 **
No i u mnie napięcie na włączonym silniku wynosi: 14,9V |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 23-11-2011, 20:20
|
|
|
Lasgo07, popatrz jeszcze na napięcie na różnych obrotach i przy różnym obciążeniu. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-11-2011, 20:21
|
|
|
Jelcyn, Jest zmienne, skaczę. Czasami wynosi ponad 15V |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 23-11-2011, 20:22
|
|
|
to regulator. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Raul
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 26 Paź 2011 Posty: 100 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-11-2011, 20:23
|
|
|
Jelcyn napisał/a: | to regulator. |
Też bym to obstawiał |
_________________ Diabeł nie sypia z byle kim,w Piekle Diabeł jest postacią pozytywna,nie lekceważ Diabła ktoś go po coś stworzył |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|