LANCIA DELTA II 2.0 16V - JAM_BELFEGOR |
Autor |
Wiadomość |
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-06-2011, 19:05
|
|
|
shwax napisał/a: | Redukcja masy? Można i tak | Po prostu nigdy nie było wiem że w deltach II kilma nawet z 1.6 jest popularna ale moje autko nigdy jej nie miało. Nie przeszkadza mi to bo mam miejsce dzięki temu na IC hehehe Poza tym będzie to autko do zabawy a nie do mrożenia tyłka na co dzień od tego mam Menanke
mac1us napisał/a: | Raku jesteś zorientowany w temacie to pi razy drzwi ile kosztowałoby porządne zrobienie 16v? Bo moim zdaniem znalezienie zdrowego 16vt w kwocie 6000 zł na komplet na swapa jest się w stanie zamknąć i ma się te niby 190 w serii. | Generalnie może trochę przesadziłem z tymi 180KM ale drobnymi i nie zbyt kosztownymi przeróbkami spokojnie + 30KM powinno wyjść. Gdyby miał kasę na zakup i robienie 2.0 VT to bym się nie wahał. Niemniej prócz standardowego remontu jaki trzeba zrobić musisz na pewno pomyśleć o nowej lepszej dmuchawce i prawdopodobnie nowym wale korbowym a to są kolejne tysiaki, dolicz do tego zakup silnika z osprzętem i dycha może ci nie starczyć sam wałek to koszt ponad 3tyś. Mówię może w przyszłości, no chyba że się tanio trafi taki silnik, w co wątpię. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
brynol69
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2008 Posty: 346 Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-06-2011, 19:32
|
|
|
bardzo fajny projekt, trzeba reanimować włoskie automobile których jest tak niewiele..
OFF: czemu jak temat brzmi tak jak brzmi a zamiary autora są znane to ludziska i tak dumają co by było gdyby wsadzić silnik "X"
PS. nie chciałbyś się zamienić wnętrzem , chodzi mi o fotele i boczki na pseudo kubełki z sedici ? |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-06-2011, 19:40
|
|
|
brynol69 napisał/a: | PS. nie chciałbyś się zamienić wnętrzem , chodzi mi o fotele i boczki na pseudo kubełki z sedici ? | chyba żartujesz |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-06-2011, 10:38
|
|
|
Raku, Cytat: | Koszta, a po jakich częściach? | Możesz podać koledze (i przy okazji mnie choć mam już pewne rozeznanie) koszt zakupu wałków bo chyba wymieniałeś, remontu głowicy (standard czyli czyszczenie, planowanie, uszczelniacze, kasowanie luzu lub w wypadku nowych wałków ich wymiana, docieranie zaworów lub jak kto woli polerowanie). Odchudzanie koła zamachowego bo to chyba pierwszy raz u ciebie widziałem w temacie, regulowane koła rozrządu. Zrobienie dołu silnika czyli wszystkie uszczelki, panewki, pierścienie, mycie. Nie zakładamy wersji hardcorowej w postaci nowego wału korbowego lub ewentualnego szlifowania. Silnik można też honować ale wiąże się to o ile się orientuję z zakupem nowych tłoków. Zabawa z mapą wtrysków u kogoś kto się na tym zna i ma sprzęt. Koszt wizyty na hamowni. Koszt podniesienia ciśnienia paliwa. Koszt modyfikacji układu wydechowego od silnika aż po sam tłumik, koszt modyfikacji dolotu. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-06-2011, 12:40
|
|
|
lol, to wszystko zależy gdzie robione są takie prace, miejsca Polski, zakładu.
wałki do 16v to bodaj 3-4k nowe. Nowe wałki w ASO 2,5k.
Głowica, na gotowo z nowymi częściami. Zawory, prowadnice z obróbką 'gt' 1.5-2k
Koło zamachowe ze 100-300zł nie wiem.
Regulowane kółka ceny różne od rzemieślniczych 400zł do 1000zł pewnie za firmowe ładne.
Honowanie ma sens o ile trzymają się wymiary tłoków i tulei i da się później z dobrym luzem złożyć.
Jak masz tłoki ładne a cylindry z dupy to możesz tuleje wymienić.
Tłoki w ASO 1400zł chyba, zamienniki da się znaleźć taniej.
Kosztów szlifowania nie znam. tulejowanie z 1000zł
Panewki, pierscienie, uszczelki nie znam tych cen.
Koszt mapy wtrysku (to nie wystarczy) zależy od tunera. Tu bym się nastawiał na nowy komp ~2000zł + strojenie.
Ciśnienie paliwa za darmo sobie podniesiesz na własnym regulatorze.
Wydech też zależy gdzie robiony, tłumik 'uniwersalny' to środkowy ~300-400zł końcowy zależy co chcesz. Rury i reszta zależy czy sam ogarniasz czy zlecasz firmie itp.
Dolot, sam sobie możesz zmontować, albo z resztek wydechu CI 'firma' zrobi + filtr i/lub modyfikacja puszki.
Hamownia zależy gdzie i jaka. od 100zł w górę.
Ty masz u siebie Kusiów, czy jak oni się nazywają. Wszyscy u nich w Krk robią obróbki. Podjedź pogadaj |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-06-2011, 19:09
|
|
|
Raku napisał/a: |
Ty masz u siebie Kusiów, czy jak oni się nazywają. Wszyscy u nich w Krk robią obróbki. Podjedź pogadaj | Tu bym się kłócił, po pierwsze to są z Rybnika po drugie mają tyle samo zwolenników co przeciwników. Jedni mówią ze są zadowoleni a inny że partacz który wału z traktora nie umie obrobić. A taki wynik mnie nie zadowala. Wolałbym wieźć głowice do np. Katowic byle by mieć pewność że będzie porządnie i starannie zrobiona.
P.S: Sam osobiście znam zakładzik gdzie remontują silnik ale jak to na żywca zobaczyłem to padłem. Były szef naprawiał u nich całą swoją "flotę". Jak jeździłem partnerem i spadł mi pasek z alternatora i wspomagania, kazał mi tam właśnie jechać. To co zobaczyłem przerosło moje najśmielsze oczekiwania warsztat mieścił się w starej szopie obok domu. W szopie był już klient w postaci rozebranego lublina, wszystko walało się na ziemi dosłownie bo w szopie nie było podłogi tylko ubita ziemia (brakowało jeszcze słomy) a gość walił młotem po silniku zaś jego pracownik na podjeździe przed szopą kładąc karton żeby się nie ubłocić bo padało wymienił pasek, który zresztą po tygodniu i tak spadł jeszcze raz, gdyż rolka się zatarła i nie obracała. Ale jak mówiłem że trzeba wymienić komplet to mnie tylko wyśmiano. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
mac1us
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Cze 2011 Posty: 147 Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-06-2011, 19:19
|
|
|
Są dokładnie w Staniątkach, jest bardzo wiele dobrych opinie, ale chyba jak wszędzie są też złe, z pewnością jest ich mniej. |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-06-2011, 19:22
|
|
|
Może jest ich kilku
** Dodano: 29-06-2011, 22:05 **
Dziś zabrałem się za prace demontażowe, na pierwszy ogień poszła tylna kanapa gdyż jest bajecznie prosta do zdemontowania, 7 śrubek później już jej nie było w aucie.
Następnie zabrałem się za plastiki z bagażnika oraz wykładzinę, tu było trochę więcej walki zwłaszcza z moimi ukochanymi spinkami tapicerskimi
Powiem z ręka na sercu ścigałem tapicerkę z nadkoli i okazało się ze nie jest źle. Lewa strona to rdza powierzchowna głównie włoku otworów na spinki (co za poroniony patent żeby spinki wyłaziły na wylot, tak samo jest w tipku to prędzej czy później musi zgnić, gdyż zbiera się tam woda). Okolice mocowania wlewu paliwa skorodowały na wylot wraz z samym mocowaniem. Nie przejmuje się tym bardzo bo nie jest tego dużo za pyzatym na szczęście to odcinek prosty więc bardzo łatwo będzie go wspawać.
Dalej zabrałem się za taborety z przodu poleciało przy okazji trochę plastików z podłogi
Dwie godzinki później oraz jeden bronek tak wyglądało autko i posadzka obok. Zatrzymałem się na tunelu środkowym gdyż po odkręceniu wszystkich śrub okazało się że tunel jest klejony do konsoli środkowej, a ta z kolei na razie nie mam pojęcia jak jest poskręcana. Myślałem że dziś już ściągnę wykładzinę z podłogi by dokonać wstępnych oględzin, a tu kiszka. Muszę się skonsultować z chłopakami z LKP jak to rozebrać by nic nie urwać i działam dalej.
Przy okazji odkryłem dwie ciekawe rzeczy. Pierwsza to że fotele mają jakiś pirotechniczny mechanizm (nie jest to powiązane z pasami) ciekawe jak to działa i po co to jest? Zdążyłem tylko wyczytać na tym żeby zabezpieczyć zawleczką przed wyciągnięciem foteli z auta co też uczyniłem (jak granat hehehe ). Druga rzecz to tajemnicze wtyczki pod wykładziną w bagażniku. Wygląda że to pozostałość po jakimś audio ale nie zmam się na tym. Czarna wtyczka jest dość specyficzna nigdy takiej nie widziałem.
P.S: co to za nieniebieski komputerek pod kanapą? komp z ABS? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-06-2011, 12:16
|
|
|
JAM_BELFEGOR, na ostatnim foto wtyczka czarna z lewej to bodajże do podłączenia zmieniarki CD : a ta 2 wtyczka, może być też do zmieniarki albo wzmacniacza |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-06-2011, 12:19
|
|
|
Kajlon, co ty na wybuchowe fotele? niezły patent hehehe |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-06-2011, 12:21
|
|
|
JAM_BELFEGOR, niezłe może to katapulta przez szyber-dach ewentualnie przez przednią szybę |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 30-06-2011, 12:21
|
|
|
To zapewne od katapulty poszukaj dobrze to znajdziesz przycisk od autodestrukcji. Po naciśnięciu w ciągu 5 sekund odpada dach i zostajesz wystrzelony w powietrze Także zawleczki nie wyciągaj za wcześnie bo może Cię katapultować zanim dach odpadnie |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-06-2011, 12:44
|
|
|
Spokojnie 18 lat z tą petardą przejeździła i zrobi jeszcze drugie tyle. Ale patent swoją drogą ciekawy nie jest to do niczego podłączone jedynie wystaje z tyłka linka w gumowym oplocie biegnąca do okolą fotela w fabrycznych mocowaniach |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 30-06-2011, 17:41
|
|
|
to jest pirotechniczny napinacz od pasow przy wypadku od sily tak jak w poduszkach powietrznych w TTT zostaje naprezona linka ktora jest przymocowana do zapiecia pasow dociagajac lekko pas a uchwyt pasa gdzie sie go przypina po wystrzale jest do wywalenia |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-06-2011, 19:46
|
|
|
MARIOVIRUS, dziękuje ci dobry człowieku za osiwienie nas niedouków rzeczywiście ta linka biegunie do mocowania na pasy. Jeszcze pytanko co wyzwala ładunek? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-06-2011, 20:00
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | Jeszcze pytanko co wyzwala ładunek? |
Porządny dzwon z przydrożnym drzewem |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-06-2011, 20:13
|
|
|
dziura napisał/a: | Porządny dzwon z przydrożnym drzewem | dowciapniś
Dziś prułem dalej, konsola środkowa poległa 1-0 dla mnie:
Zatrzymałem się na boczkach drzwi bo próbuje wybadać jak są przymocowane żeby nic nie urwać.
No i poległem na konsoli od ogrzewania odkręciłem śrubki z dołu z góry wyswobodziłem z zatrzasków a konsola dalej siedzi. Pokrętła ani rusz za wyjątkiem środkowego.
Przy okazji straszliwie się wzbogaciłem o 25gr, i jakieś belgijskie centy
|
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 30-06-2011, 21:05
|
|
|
Kurde a ja garaż mam zawalony i musiałem robić na dworze Problem w tym że padało przez cały dzień
Ty widzę radzisz sobie i jeszcze zarabiasz.. |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 30-06-2011, 21:30
|
|
|
dziura, ma racje najprawdopodobniej ten ladunek wystrzeli dopiero przy odpowiednim przeciążeniu jakie występuje przy dzwonie |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-06-2011, 21:38
|
|
|
MARIOVIRUS napisał/a: | ziura, ma racje najprawdopodobniej ten ladunek wystrzeli dopiero przy odpowiednim przeciążeniu jakie występuje przy dzwonie | to to wiem pytanie co go wyzwala - chodzi o mechanizm a nie sytuacje. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-06-2011, 21:58
|
|
|
lordabarth, Czyli wgląda że to jednak mechaniczny napinacz. Rozbierałeś może boczki w Delcie oraz deskę rozdzielczą? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-06-2011, 22:15
|
|
|
Jeszcze nie miałem potrzeby. |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
|