|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
LANCIA DELTA II 2.0 16V - JAM_BELFEGOR |
Autor |
Wiadomość |
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-06-2011, 20:57 LANCIA DELTA II 2.0 16V - JAM_BELFEGOR
|
|
|
Witam wszystkich, zakładam temat który będzie dotyczył reanimacji LANCI DELTY II gen. Tu będzie można sobie śledzić prace jakie mam nadzieje przywrócą to autko do stanu fabrycznego a nawet lepiej. Trochę o samym aucie.
Jest to Delta II z silnikiem 2.0 16V
Moc / moment: 139KM przy 6000obr./min. 180Nm
Przyspieszenie / maks. prędkość: 9,6sek. 206KM/h
Rocznik: 1993
Masa własna: 1222kg
Kolor: na razie b/d.
Standard wyposażenia: LS – fotele Recaro czarne – zamszowe, halogeny, pakiet fabrycznego ospojlerowania, el. szyber dach, el. szyby – przednie, el. lusterka, wspomaganie, ABS, centralny, poducha kierowcy, immobilajzer, alusy 15cali.
Auto zakupione: 21.05.2011 od Klubowicza. Podejść do kupna łącznie było dwa i obydwa dość pechowe, nie powiem, które dość mocno wprawiły mnie w zwątpienie, niemniej jednak w końcu stałem się właścicielem. Za pierwszym razem tuż po kupnie strzelił przewód hamulcowy i skończyło się anulowaniem transakcji, zaś za drugim razem padło LPG – też po kupnie (widocznie „Luśka” nie chciała rozstać się z Alan’em ). Niemniej po dogadaniu się zabrałem auto wstawiłem do garażu odreagowałem i następny dzień z nową dozą optymizmu zabrałem się do pracy przy niej. Pierwsze potyczki dotyczyły nie działającego LPG oraz ciągle gasnącego silnika. Podejrzenie padło na świece lub elementy układu zapłonowego, z racji iż słabo znałem ten silnik. Im dłużej dłubałem tym więcej dowiadywałem się na temat tej jednostki no i oczywiście nie obyło się bez pomocy klubowiczów z TTT jaki i LKP którym dziękuję. Instalacja gazowa przywrócona do życia choć jeszcze nie wyregulowana i być może nigdy nie będzie, docelowo chyba w ogóle wyleci LPG z auta. Poprawione zostały obroty, skorygowane CPP i wyczyszczone v.a.e wraz z dolotem. Nowy filtr powietrza i nowe świece. Auto przestało gasnąć, lepiej odpala. To tylko preludium do tego co chce zrobić z autem. Plan jest taki: przywrócić autko do stanu fabrycznego jak najbliższego oryginałowi, zero tungowych bajerów, modów, spojlerów itp. Auto zostanie rozebrane do najmniejszej śrubki i podzielone na części do regeneracji lub modyfikacji i na części do wymiany na nowe (to będą takie elementy jak zawieszanie, sprzęgło, wybrane części układu hamulcowego, rozrząd itp). Jedyne modyfikacje jakie obejmą auto będą dotyczyły silnika. Planowo spróbujemy wycisnąć z niego około 180KM i odpowiednio większy moment o lepszej charakterystyce. Jeszcze nie wiem jaki ma potencjał ten silnik. Być może w przyszłości jako II etap prac pod maskę trafi silnik z Fata Coupe 2.0 turbo. Po całkowitym rozebraniu auta karoseria będzie odnowiona, rdza bo takowa na pewno występuję usunięta blacharka naprawiona i wszystko starannie zakonserwowane. Karoseria trafi do całkowitego malowania. Oryginalny lakier jest tak sfatygowany że jego regeneracja jest nie opłacalna, zbyt dużo odprysków ubytków zarysowań. Tu jeszcze trwają dyskusje jaki będzie pomalowana. Opcji generalnie na razie jest trzy: Oryginalny fabryczny kolor, opcja dwa: czarna perła z matowymi elementami (te co w oryginalne są w czarnym macie – słupki głównie), i trzecia najdroższa: oryginalne malowanie „Martini” z Delty I ta raczej mało prawdopodobna, choć w Katowicach jest firma która zrobiła by to, nawet cenę znamy
Każdy element zakwalifikowany jako dobry będzie wyczyszczony / odmalowany lub zakonserwowany, większość śrub wymieniona zostanie na nierdzewne by w przyszłości uniknąć problemów z odkręcaniem. Wnętrze trafi do czyszczenia zaś fotel kierowcy i kierownica do tapicera na naprawy. Silnik spróbujemy zrobić sami z waszą pomocą, na forum są osoby które mają już za sobą poważniejsze modyfikacje więc liczę na ich fachowe porady. Nie ukrywam ze byłem pod wrażeniem modyfikacji kolegi Raku, oraz dużą wiedzą kolegi lordabarth i liczę na ich pomoc. Sam silnik zapowiada się dobrze kompresja ponad 15bar, nic nie stuka, dobrze przyspiesza. Ma jedynie problem z wyciekami zewnętrznymi (cały silnik urzygany więc nawet ciężko powiedzieć z czego leci), jak również puszczają uszczelniacze zaworowe. Na czole cylindra przez otwór po świecy widać dość sporo oleju. Generalnie jeszcze nie dymi ale przy przegazówce puszcza niebieski dymek. Głowica standardowo do remontu czyli lekkie planowanie, szlifowanie gniazd / zaworów + regulacja luzu. Kolega Kajlon namawia mnie jeszcze na porting, spróbujemy poszukać ostrzejszych wałków, tu zdam się na waszą wiedzę, regulowane koła rozrządu. Dół silnika nowe pierścienie na tłoki, panewki, korpus wyczyszczony i wymalowany, odchudzone koło zamachowe. Popracujemy nad mapą wtrysków, może ma jakiś potencjał. Spróbuje rozeznać temat samych wtryskiwaczy i mocniejszej pompy paliwa. Zastanowię się czy układ dolotowy można jakoś zmodyfikować czy fabryczny jest na tyle dobry ze dalsze grzebanie tylko pogorszy. Oczywiście nie mówię tu o stożkach z alledrogo turbinkach itp. wynalazkach. Układ wydechowy ma pewien poleciał. Obecnie jest chyba wywalony katalizator i wsadzony tłumik końcowy super sprint, zobaczymy co da się w tym temacie podziałać, marzy mi się oczywiście od początku do końca ze stali nierdzewnej kwasoodpornej robiony na zamówienie ale może tego nie wytrzymać mój budżet To na razie tyle odnośnie planów /marzeń oczywiście nie mogę zdradzić wszystkiego na początku bo nie będzie fanu.
Kilka fotek z prac wstępnych opisanych wyżej:
Fotki autka przed zakupem:
P.S: Planowany termin rozpoczęcia prac po 26'stym czyli po planowanym spocie gr. Małopolska, o ile się odbędzie |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
rob
Pomógł: 5 razy Wiek: 53 Dołączył: 06 Lut 2006 Posty: 487 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 20-06-2011, 21:41
|
|
|
co do wydechu to posiadam takowy,kwach z tłumikiem oddam za 3 litry jhony boya +twój koszt wysyłki |
_________________ Fiat Ducato 2.3 JTD
Mazda MX3 1.6 16v |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 20-06-2011, 22:27
|
|
|
z dedry?
Nie będzie za "wolny" ? |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-06-2011, 22:53
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | co do wydechu to posiadam takowy,kwach z tłumikiem oddam za 3 litry jhony boya +twój koszt wysyłki | muszę mieć konkrety żeby się zastanawiać, z jakiego auta? z jakim silnikiem, jaki kolektor? jaki tłumik? w jakim stanie to wszystko + najlepiej fotki na PW |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-06-2011, 23:16
|
|
|
Przemo ale fotele ! szok |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-06-2011, 23:24
|
|
|
Wszystkiego dobrego! Az milo czytac. Szacun Szacun Szacun i czekamy na rezultaty. Znajac Ciebie, to plan rzecz jasna zostanie zrealizowany. |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 20-06-2011, 23:27
|
|
|
Może planujesz sklecić z niej kultową Integralkę?? Malowanie Martini byłoby zajefajne, jeśli miałbym zmieniać lakier to tylko na taki |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-06-2011, 10:34
|
|
|
Mosior napisał/a: | Przemo ale fotele ! szok | No fotele bomba jak w nie wpadniesz to ciężko się wygramolić z powrotem Między innymi dlatego fotel kierowcy się przetarł na boku. pisario napisał/a: | Wszystkiego dobrego! Az milo czytac. Szacun Szacun Szacun i czekamy na rezultaty. Znajac Ciebie, to plan rzecz jasna zostanie zrealizowany. | A dzięki dołożę wszystkich sił żeby zrobić to jak najlepiej się da ale nie ukrywam głównym hamulcem będą tu jednak finanse, bo zapał jest. meter30 napisał/a: |
Może planujesz sklecić z niej kultową Integralkę?? | Dlety I z II nie zrobię ale postaram się żeby dawała podobne emocje choć będzie to tylko przednio na pędówka.
Stoi biedzina i czeka na nie pewna przyszłość
|
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-06-2011, 13:32
|
|
|
Znam tą stronkę ale akurat czytałem ten temat: http://www.guy-croft.com/...ic.php?f=6&t=20 też 2.0 16V bez turbinki
Raku napisał/a: | Ale większość rzeczy zwali się naraz. :/
Razem z remontem wałki ostre warto by już mieć, tu właśnie koszta. | no niestety do prac nad silnikiem trzeba będzie odłożyć trochę sałaty no i drugim sprawcą dziury budżetowej będzie malowanie, ale spokojnie nie jest to auto którym jeżdżę na co dzień może sobie stać i robić się nawet parę lat Na pewno prace szacuję na grubo ponad 12 miesięcy. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-06-2011, 14:56
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | Delty I z II nie zrobię ale postaram się żeby dawała podobne emocje choć będzie to tylko przednio na pędówka. |
Apytyt rośnie w miarę jedzenia ... Mój syn do spółki ze mną kończy właśnie przeszczep w miejsce 2,0 16V - pochodzący z Fiata Coupe 2,0 Turbo , a ponadto rozglądamy się za 4x4 napędami z Tempry , Dedry , czy Alfy 155 . |
_________________ Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4 |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-06-2011, 15:01
|
|
|
No to jak tak to spoko
Domyślam się, ze znacz tę stronkę.
Tamten temat fajniejszy ze względu na brak cienia niepewności, nutki tajemnicy itd.
U Rich'a silnik zbudował G.C i jakoś to tipo kolosalnych osiągnięć nie miało, budowało się sryliard lat, chłopak pojeździł ze 2 sezony i sprzedał kumplowi
Czapka pieniędzy a rezultat, hmm..
Ten temat o FC, jest okraszony większą ilością szczegółów, można odrobinę informacji zaczerpnąć. Pomysły skopiować.
BTW. Oba auta są na zewnętrznych kompach..więc żeby włożoną pracę zgrać dokładnie z potrzebami trzeba w taki pójść też.
Tak czy siak. Powodzenia.
BTW. ja też 16v będę odbudowywał.
schab napisał/a: | Apytyt rośnie w miarę jedzenia ... Mój syn do spółki ze mną kończy właśnie przeszczep w miejsce 2,0 16V - pochodzący z Fiata Coupe 2,0 Turbo |
Nie można mieć wszystkiego na raz
Ja wiem że Maciuś dłubie |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
mac1us
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Cze 2011 Posty: 147 Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-06-2011, 19:00
|
|
|
Tak w sumie jak Raku napisał, efekty mogą być, ale wszystko musi być skumolowane w czasie. Moim zdaniem efekt będzie, ale nie adekwatny do osiągniętych rezultatów i poniesionych kosztów. Może głupi przykład, ale z tego co wiem to właśnie Raku sporo kombinował ze swoją Temprą i efekty były mniejsze niż oczekiwał, a w Tipo podniesie sobie doładowanie i ma już więcej kuca, prawie darmowo, do pewnego momentu. Silnik 2,0 16vt ma zupełnie seryjnym osprzęcie wystarcza na ok. 240 koni, który są uzyskane tylko przez chipa (evocars) i odetkanie wydechu.
Jak już będę w Krakowie to może uda się spotkać razem z prawie podobną Deltą
A Tempry 4x4 na złość nigdzie nie ma muszę mieć odłożoną kasę i polować po Europie. |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 21-06-2011, 21:21
|
|
|
świetny projekt , trzymam kciuki i mam nadzieje że na bierząco będziesz update'ował postępy. ale chciałbym też dorzucić swoje parę groszy do tematu nie jest sekretem, że ten projekt pochłonie kupe czasu i worek siana ...
mam poważne obawy czy wydłubiesz z tej jednostki 180hp. rzecz polega na tym, że przy tak licznych modyfikacjach przydałby się "karnecik" na hamownie aby na bieżąco weryfikować moc/moment. bez tego może być tak że np. zmodyfikujesz kolektor dolotowy zyskując powiedzmy 7hp, później zrobisz przelotowy wydech i zamiast zyskać kolejne 5hp stracisz 3 itd... zrobisz wszystko co planujesz auto wypluje 165hp i co dalej ? koniec potencjału ... przy takim nakładzie finansowym wolałbym sobie zagwarantować to 200hp+ czyli tak jak pisał kolega mac1us, "wsaczyć" 2.0 16vt lub lepiej 2.0 20vt, IC z iveco ( tani i dobry ), dmuchnąć zamiast 0,6B tak z 1.0B ( oczywiście nie obejdzie się bez zmiany map wtrysków ) i po tym prostym zabiegu bez poważnej ingerenecji w silnik masz jak w banku 240-260hp. jedynie pozostaje kwestia kupna silnika z FC w dobrym stanie, żeby go na dzień dobry nie remontować ( chodź i to może okazać się konieczne ) oraz kwestia czy to wejdzie plug and play czy skrzynia będzie pasowała i czy to wytrzyma (dawno temu kumpel miał calibrę 2.0T 200hp i z w/w zabiegami zrobił 280 po czym w ciagu pół roku zmieniał skrzynie 3 razy bo nie wytrzymywały ) |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 21-06-2011, 21:26
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | dmuchnąć zamiast 0,6B tak z 1.0B |
1 b to w peaku jest - coś wartości pomieszałeś |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-06-2011, 21:28
|
|
|
schab napisał/a: | Apytyt rośnie w miarę jedzenia ... Mój syn do spółki ze mną kończy właśnie przeszczep w miejsce 2,0 16V - pochodzący z Fiata Coupe 2,0 Turbo , a ponadto rozglądamy się za 4x4 napędami z Tempry , Dedry , czy Alfy 155 . | pewnie skończy się na takim samym silniku, ale póki co na razie nabrać wprawy chcemy na zwykłym wolno ssaku Poza tym napęd z Tempry 4x4 wytrzyma taką moc / moment jaki dostarczy mu 2.0 turbo? Tempra 4x4 jeździła z 2.0 8V nieco ponad 110KM i nie zbyt powalający moment. Wytrzyma 2 razy tyle albo i lepiej? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
mac1us
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Cze 2011 Posty: 147 Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-06-2011, 21:33
|
|
|
Akurat 20vt jest złym wyborem, bo jest sporo kombinowania z elektryką, jest sporo cięższy, jest więcej komplikacji w napędzie 4x4, teoretycznie jest droższy. Wsadzenie 16vt nie jest takie trudne, chociaż trzeba zmienić zawieszenie, skrzynie, półosie, część instalacji elektrycznej itp., w sumie to warto kupić całe auto i przełożyć bebechy.
Co do doładowania to 0,6 bara to trochę mało, nawet jak na serię, która w przypadku 16vt dmucha 1,05 bara w pekau. IC z iveco się ludzko nie mieści, trzeba ciąć zderzak, lub wywalać klime. Co do ingerencji w oprogramowanie to tak jak pisałem do 240 wystarczy total seria, a można wybierać spośród różnych gotowych chipów.
Z tego co wiem to napędy są wszędzie takie same, q4 ma jakąś małą różnicę, skrzynia wytrzyma bez problemu, a dyfer nie. Na dyferencjał też jest sposób tzn. przełożenie torsena z Delty Integrale, który wytrzyma sporo. I seryjny napęd wytrzyma dużo, a używany z głową.
No to jeszcze jedna edycja by odpisać na post niżej.
Ja byłem cholernie zadowolony z Delty jak jeździła, w sumie jest to moje pierwsze auto. Na początku nawet nie używałem jest w całości, ale apetyt rośnie w miarę jedzenia, no i zacząłem szukać i znalazłem, teraz muszę oddać trochę kasy tacie i gitara. Myślałem nad kupieniem Subaru GT, ale za duży wydatek na raz i wieś.
W sumie to kilka razy od taty, schaba słyszałem, że jak się przesiadał z firmowej Pandy, do Dedry był zadowolony, że ma szybkie auto, a jak mu przyszło jeździć Deltą to już tak nie myślał.
W sumie to moja idea jest taka, że moja Delta będzie autem na przysłowiową niedziele, a w Krakowie to w nocy w czwartek. Dedra jest i będzie dziadowozem, a ja jestem jeszcze za zagazowaniem tej kobyły. |
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-06-2011, 21:36
|
|
|
Na razie zakup drugiego auta z takim silnikiem nie wchodzi w rachubę. Chyba że sobie sponsora znajdę lub znak ktoś właściciela cupety z urwanym tyłem który odda ją pół darmo ...wątpię |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 21-06-2011, 21:39
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | pewnie skończy się na takim samym silniku, ale póki co na razie nabrać wprawy chcemy na zwykłym wolno ssaku Poza tym napęd z Tempry 4x4 wytrzyma taką moc / moment jaki dostarczy mu 2.0 turbo? Tempra 4x4 jeździła z 2.0 8V nieco ponad 110KM i nie zbyt powalający moment. Wytrzyma 2 razy tyle albo i lepiej? |
Nie wytrzyma - napęd z delty ew. z Q4 mozna rzeźbić - FC na napędzie q4 zostało w PL zrobione. Coś ponad 300 pajacyków ma. |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
mac1us
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Cze 2011 Posty: 147 Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-06-2011, 21:44
|
|
|
I zmieliło dyfer, od jakiś 4 miesięcy jest nienaprawione, jest sprzedane chyba do Warszawy. Skrzynia wytrzyma, dyfer nie, a i tak dowiemy się tego w praktyce. |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-06-2011, 22:53
|
|
|
Cytat: | I zmieliło dyfer, od jakiś 4 miesięcy jest nienaprawione, jest sprzedane chyba do Warszawy. Skrzynia wytrzyma, dyfer nie, a i tak dowiemy się tego w praktyce. |
zgadza się, pod warszawę
Generalnie modyfikacja NA ma sens, tylko całą trzeba przemyśleć, zaplanować, i tak naprawdę przeprowadzić raz a porządnie.
Ja byłem głupi i młody jak dłubałem temprę, a przez to pierwsze robiłem to w złym miejscu.
Wydłubanie 180KM z 16v da radę.
Kwestia dobrego remontu tak naprawdę i dobrania dobrze elementów.
Mi zabrakło doprężenia i to strasznie ale to kwestia tego co wyżej napisałem. |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
lorgbow
Pomógł: 9 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Lut 2008 Posty: 309 Skąd: Krosno Odrzańskie
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 21-06-2011, 23:45
|
|
|
mac1us napisał/a: | IC z iveco się ludzko nie mieści, trzeba ciąć zderzak, lub wywalać klime |
Klimy wywalać nie trzeba, zderzak, fakt trzeba przerabiać, ale dokładka abartha załatwiła sprawę w 90%(drobne poprawki i jest ładnie) |
_________________ Była:
Tempra 1.6+LPG '90 | Tempra 2.0 '91 | Lancia Delta II 1.6 '94 | Ford Mondeo '98 1.8 zetec | Ford Fiesta '96 1.25 zetec | Lancia Dedra 2.0 8vT | Opel Corsa B 1.0 '99
Jest:
Kia Picanto 1.0+LPG '05 |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-06-2011, 23:48
|
|
|
klimy nie ma |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
shwax
Pomógł: 8 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 253 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 22-06-2011, 16:49
|
|
|
Cytat: | klimy nie ma |
Redukcja masy? Można i tak
A tak serio, to masę ciekawych pomysłów masz odnośnie tej Lancii Oby wszystko poszło po Twojej myśli no i także czekam na relacje z prac |
_________________ Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94 |
|
|
|
|
mac1us
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Cze 2011 Posty: 147 Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-06-2011, 18:40
|
|
|
lorgbow napisał/a: | mac1us napisał/a: | IC z iveco się ludzko nie mieści, trzeba ciąć zderzak, lub wywalać klime |
Klimy wywalać nie trzeba, zderzak, fakt trzeba przerabiać, ale dokładka abartha załatwiła sprawę w 90%(drobne poprawki i jest ładnie) |
Chodziło mi o zostawienie zupełnie seryjnego zderzaka, wtedy jest to niemożliwe.
Raku jesteś zorientowany w temacie to pi razy drzwi ile kosztowałoby porządne zrobienie 16v? Bo moim zdaniem znalezienie zdrowego 16vt w kwocie 6000 zł na komplet na swapa jest się w stanie zamknąć i ma się te niby 190 w serii. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|