Tipo 3D Kajlona |
Autor |
Wiadomość |
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-05-2018, 21:57
|
|
|
Tą suszarką można 2 bary dmuchnąć w porywach ale wg. Moich obliczeń przy tym silniku 1.25 bar będzie ladować do odcinki. Policzymy jeszcze czy by się nie dało dmuchać więcej a ogólnie Tipo znowu śmiga więc na zlot spot/zlot można jechać w maju
Przed zlotem zabrałem się za odnowienie felg, grzebaniny cały tydzień aż ręce więdły ale elekt wyszedł zadowalający.
Ściąganie łuszczącego się klaru z rantów.
Matowanie starego lakieru.
Lakierowanie podkładem.
Polakierowane baza + klar z palety Mazdy
|
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
brynol69
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2008 Posty: 346 Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-05-2018, 08:47
|
|
|
jak zobaczyłem czerwone środki to trochę się obawiałem ale wygląda elegancko |
_________________ Tune Hard Go Pro
Fiat Tipo 1.4 S 5p zielony - dawca dla j/n
Fiat Tipo 1.6 HF Turbo 5p zielony - R.I.P.
Fiat Tipo 1.8 GT LPG 3p czarny - sprzedany
Fiat Tipo 1.8 GT 3p bordowy - :-)
Fiat Tipo 1.6 HF 3p bordowy - drugie wcielenie |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 06-05-2018, 21:20
|
|
|
Zajebista jest i tyle 😉 zamieniłbym się na 156, ale mnie boli nadwozie 3d. TZN fajne to jest, ale nie przy zapinaniu dwóch szkrabów na tylnej kanapie... |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
mikee72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 584 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 06-05-2018, 22:12
|
|
|
ciechu, w tym aucie (2D) nawet zapinanie samego siebie - jakkolwiek to brzmi.. - jest utrudnione
Ale miałeś też chyba trzydrzwiówkę, to wiesz o czym mówię.
Poza tym to konkretne autko hmmm.. nieco eksperymentalne, ale wyjątkowe!
W końcu miałem szansę na przejażdżkę (jako kierowca!) i muszę powiedzieć,
że auto z jednej strony osiągami budzi respekt, a z drugiej nie straszy i daje dużo frajdy.
Przy spokojnej jeździe jest całkiem przyjemnie - ma się świadomość, że w razie czego jest spory zapas,
przy konkretnym deptaniu efekty dźwiękowe robią przyjemną adrenalinkę.
Dźwięki pracy motoru są konkretne!!!
Z racji tego, że to było raptem kilka kilometrów i siedziałem w nim pierwszy raz,
to kręciłem go dosyć delikatnie, nieco ponad 4rpm i wierzcie mi - już wtedy to jest mały potworek.
Mówiliśmy z Marcinem, że po jakimś czasie oswojenia - mocy nigdy nie mało,
ale tutaj wydaje się być co najmniej optymalnie. Fajny wózek i brawa dla Marcina, za pracę od podstaw.
|
|
|
|
|
RetX
Pomógł: 1 raz Wiek: 29 Dołączył: 28 Sty 2015 Posty: 56 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 14-05-2018, 11:24
|
|
|
Dużo Ci lakieru zeszło na wszystkie felgi? Pytam pod kątem lakierowania z puszki :-) |
_________________ ---------------------------------------------------------------
Mam nowe 'stare' Tipo! 1.6ie Suite z klimą <3 |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-05-2018, 11:46
|
|
|
RetX, po około 150ml bazy i 150ml klaru. Lakierowane tylko od frontu. |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
RetX
Pomógł: 1 raz Wiek: 29 Dołączył: 28 Sty 2015 Posty: 56 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-05-2018, 16:20
|
|
|
Kajlon dzięki za informacje, pewnie się za to zabiorę jakoś w lato :-) |
_________________ ---------------------------------------------------------------
Mam nowe 'stare' Tipo! 1.6ie Suite z klimą <3 |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-10-2018, 22:14
|
|
|
Tipo jeszcze na chodzie ale już nie długo gdyż przyjechały z dojczów nowe graty
Tłoki 2.0 16vt w nad wymiarze.
Wałek Tipo 2.0 16v 146km ssący.
|
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
mikee72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 584 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 21-10-2018, 22:32
|
|
|
No to coś się dzieje u potworka..
Mój robi za eksponat - główne prace to ładowanie akumulatora co kilka tygodni, do tego mycie
Żeby się staruszek nie zastał - robię też krótkie przejażdżki..
we wrześniu i październiku może 50km nakulane
Coraz częściej myślę, że zwyczajnie szkoda Tipka na stanie pod chmurką.
Dawaj relację z prac - ktoś jeszcze tu zagląda Pzdr! |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-10-2018, 22:37
|
|
|
mikee72, trzymaj Tipka ile dasz rade, jak mu strzeli 25 lat zapisz się do automobilklubu a w pzu będziesz miał sporą zniżkę na ubezpieczenie kiedyś za niego dostaniesz sporo dolarów jak zachowasz w oryginale |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 22-10-2018, 16:32
|
|
|
No to bedzie sie działo pod maską. czekam na dalszy postęp prac |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-11-2018, 19:25
|
|
|
Może po przejażdżce Delta 😀 |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-11-2018, 21:27
|
|
|
Raku, opcje 1.6 16vt w głowie miałem od początku ale części brakowało i wleciało 8vt do polatania. Wyszperałem w necie tłoki w nad wymiarze + wałki w 16v tipo przedlift i zrodził się pomysł na poskładanie bloku 1.6 na osprzęcie z 16vt do tego wszystkiego poleciały uszczelniacze na zaworach i zaczęło się puszczanie białych baków i klepanie silnika :/ sworzeń tłoka chyba... po oględzinach będzie wiadomo. Wał, panewki raczej ok bo ciśnienie oliwy trzyma wzorowe a i upalane było nie raz i nic mu nie dolega, tylko poklepuje jak oliwa osiągnie pow. 70st |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
Przemek1980
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Lip 2018 Posty: 50 Skąd: Ozorków
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 11-11-2018, 20:20
|
|
|
w PZU zniżkę na OC masz nawet jak nie jesteś w żadnym automobilklubie |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-05-2019, 16:47
|
|
|
stary dzieje sie tutaj co |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-05-2019, 13:03
|
|
|
Eeee no elegancko widzę że dalej się dzieje. Już martwiłem się że sprzedałeś. Panie przegapiłem jak wypadło ci spod maski 2.0 i jak jakimś trafem zacząłeś bawić się w dmuchanie w dolot. Fajnie
** Dodano: 28-05-2019, 11:42 **
Kajlon, czy przy regeneracji przekładni k. miałeś jakiś zestaw naprawczy - jakiś set z o-ringami itp. ? Jeśli tak gdzie nabyłeś takie cudo? Jakieś podpowiedzi - cenne uwagi jak to rozebrać i poskładać by nadawało się do dalszego "spożycia". Zastanawiam się czy samemu to robić czy nie posłać magla do jakiegoś "szpeja". Wolałbym nie bo nie znam żadnego, a nie ufam do końca w "dobra robotę" robiona przez niesprawdzone osoby. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-06-2019, 22:15
|
|
|
Troszkę się plany po zmieniały za 400pln nabyłem 2.0 16v z Coupe w bardzo dobrym stanie, więc nie będę kombinował i lepił frankensteina 1.6 z głowica 16v. Wleci 2.0 16vT
JAM_BELFEGOR, kupiłem zestaw naprawczy z tego co pamiętam w intercars, wymiana nie jest jakoś bardzo skomplikowana. Największy problem jest rozpołowić przekładnie po uprzednim wyciągnięciu klina |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
mikee72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 584 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-06-2019, 22:29
|
|
|
Kajlon napisał/a: | Wleci 2.0 16vT
|
No to 3mam za słowo, czekam na gotowe i ..też wlecę żeby sprawdzić, czy to działa jak trzeba
PS. Kajlon, mylisz jak wszyscy.. to nie obiekt nazywał się Frankenstein, tylko stwórca - i to Ty jesteś tutaj zwariowanym doktorem he he |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-06-2019, 07:53
|
|
|
Oooo elegancko!!! Będziesz montował dmuchawę do liści do tego wolno-ssaka? Robisz VT na oryginalnych gratach czy "castomowych" ? Sam swego czasu szukałem w miarę zdrowego 2.0 16VT ale kicha, albo szrot, albo tak zdekompletowany że nic mi po nim. Potem mała sie urodziła i cały projekt poszedł w odstawkę. Swoją drogą zdaje się że wyhaczyłeś fajna jednostkę. Bardzo ładny hon na cylindrze i to w miejscu gdzie on najbardziej się zużywa. Czekam z niecierpliwością na pomiary cylindrów, wałków, wału k.
Fajnie ja też zacząłem dłubać przy silniku. Już mam graty do remontu (Nawet mam tuleje cylindrów jak by trzeba było odtwarzać fabrykę . Na razie małymi kroczkami bo brakuje mi czasu. Wujek ty tu już masz widzę głębokie doświadczenie we włoskich napędach więc spodziewaj się że będę cię męczył na jakieś piwko i pogaduchy zanim zacznę składać swój - bo jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach.
P.S: myślałem też żeby spróbować uturbić to co mam, ale kompletnie nie mam w tym miejscu doświadczenia. Na pewno są inne wałki r. pewnie coś namodzone z tłokami, bo jest niższy stopień kompresji (jak pamiętam coś koło 8:1 gdzie wolno ssak ma chyba 10,5:1. Oczywiście osprzęt dolot i wydech. ECU wiadomo inne, pompka oliwki może większa bo ma jeszcze do obskoczenia dmuchawę do liści, jakaś chłodnica oliwy. W wolno ssaku przynajmniej u mnie jest wodna w VT pewnie już powietrzna.
P.S 2: Wujek masz jakiś uczciwy sprzęt pomiarowy - średnicówkę zegarową na "kiju" do pomierzenia cylindra, i mikrometry na wały / wałki? Myślę nad kupnem ale na "profi" mnie nie stać a obawiam się że nawet ten droższy chinczyk z allegro to "g" wart. Dokładność jest konkretna a chińczyki mają coś z oczami i boję się że nie poskładają tego uczciwie i że będzie to raczej do mierzenia w 0,1 a nie 0,001
i na dobitę małe OT: Jak tam się miewa rodzinka? Wszyscy cali zdrowi?
** Dodano: 03-06-2019, 09:18 **
... A jeszcze jedno widzę że właściciel już zdarzył pchnąć dalej termostat - uważaj na to, bo to niemalże biały kruk kupić nowy graniczy z cudem, zwłaszcza do wersji z klimą Nie produkują ich od kilku lat. Nie wiem może pamiętasz ale kiedyś podjąłem próbę naprawy tego (wymiany wkładu - bo to tak de-facto się zużywa). Nie da rady wszystko fabrycznie zaprasowywane, więc po rozpołowieniu wszystko na śmietnik. Ostatecznie jak masz umiejętności i umiesz spawać tigiem + jakiś zaprzyjaźniony tokarz i można zrobić jakiś "custom" z nierdzewki pod jakiś uniwersalny wymieniany wkład o parametrach O/Z (83st. C) jak w originale.
P.S: jak się pojawiają to mają jakieś chore ceny typu 500zł
https://www.autosklep24.p...-C.543.83/27495
** Dodano: 03-06-2019, 11:24 **
P.S: patrzyłem na stronie intercars i nie znalazłem, jak tego szukałeś? ewentualnie możesz jakiś link podesłać?
** Dodano: 04-06-2019, 08:31 **
P.S 2: Znalazłem .... co ciekawe do Tipo 2.0 16V jest, a do Lancy 2.0 16V już nie, choć to te same sanki oraz ten sam magiel - no chyba że się mylę. Obecnie ok. 110zł takie cudo. IC ma drogo u siebie ale z drugiej strony mają czasem to czego innym brak. He he he może masz zniżki u nich? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-06-2019, 12:03
|
|
|
JAM_BELFEGOR, Co do silników 16v/16vt bloki, wały i głowice są te same, inne są zaś korby, tłoki, zawory wydechowe i wałki rozrządu (można zostawić +10 kunia około ) Termostat udało mi się kupić nowy oryginał za 39 zł do tipo 1.8 16v
Ze sprzętów pomiarowych to mam same czujniki zegarowe ale bez kija, mikromierzy też nie mam a przydały by się.
Zassaj z neta Fiat_Coupe_Workshop_Manual plik 105 Mb, porównasz sobie 16v z 16vt. ewentualnie mogę podesłać na mejla. |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
brynol69
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2008 Posty: 346 Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-06-2019, 13:13
|
|
|
dobrze że chociaż Ty nie odpuszczasz ;-] jak zalega Ci głowica z 16vt to może będę chciał ją odkupić:-p aaaa nie wiem czy pamiętasz ale mam Twoje regulatory c. paliwa :-P |
_________________ Tune Hard Go Pro
Fiat Tipo 1.4 S 5p zielony - dawca dla j/n
Fiat Tipo 1.6 HF Turbo 5p zielony - R.I.P.
Fiat Tipo 1.8 GT LPG 3p czarny - sprzedany
Fiat Tipo 1.8 GT 3p bordowy - :-)
Fiat Tipo 1.6 HF 3p bordowy - drugie wcielenie |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-06-2019, 07:26
|
|
|
Kajlon, mam manualkę z FC już ja parę razy tak pobieżnie przeleciałem. Teraz zapewne trzeba będzie trochę bardziej przy silniku się zatrzymać
Wujek masz może jakieś inne manuale / schematy itp. pod 2.0 16V i VT poza wspomnianym wyżej?
małe OT: teraz mam rozgrzebane już dwa auta bo Renówka po 9 latach przechodzi pierwsze wymiany zużytych gratów + normalna coroczna eksploracja. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
brynol69
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2008 Posty: 346 Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-06-2019, 07:51
|
|
|
JAM_BELFEGOR, 16vt jest opisane w manualu z Delty I, ale 16v chyba tam już nie było. |
_________________ Tune Hard Go Pro
Fiat Tipo 1.4 S 5p zielony - dawca dla j/n
Fiat Tipo 1.6 HF Turbo 5p zielony - R.I.P.
Fiat Tipo 1.8 GT LPG 3p czarny - sprzedany
Fiat Tipo 1.8 GT 3p bordowy - :-)
Fiat Tipo 1.6 HF 3p bordowy - drugie wcielenie |
|
|
|
|
|