Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Tipo Ottovalvole HF Turbo
Autor Wiadomość
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 03-04-2009, 16:56   

to musze zacząć modzić swojego bo mi w końcu dupe skopiesz :D
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-04-2009, 19:49   

Wskoczył pod maskę dolot, a do wnętrza kompa eprom z programem RPlab. :D
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-04-2009, 19:53   

Raku, a gdzie jakaś fotka? :D
No pięknie się zaczyna
  
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 06-04-2009, 19:54   

Młody napisał/a:
No pięknie się zaczyna

Nooooo ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-04-2009, 20:21   

No jaka fotka? Czego? ;D

Miałem dość upier... ręce, i nie w głowie było mi robić fotki :)

Może jakoś tam kiedyś pstryknę z pod maski, ale kompa nie będę otwierał na nowo ;D
powiedzmy, że tak wygląda chips :P
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 06-04-2009, 20:34   

Raku napisał/a:
powiedzmy, że tak wygląda chips :P
zawsze to nie chińskie :D Tak w ogóle jakie zmiany wprowadza ten chip?
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 06-04-2009, 20:37   

Lepszy moment na dole i krzywa, mniej przelana gora... Pewnie o czyms zapomnialem :D
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 06-04-2009, 20:39   

ubek napisał/a:
Lepszy moment na dole

No to teraz bedzie zapieprzał :D
Raku, miło patrzec na te modyfikacje, pochwal sie jak jeszcze cos bedziesz robił, a nóz sie kiedys przyda :P
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 06-04-2009, 20:48   

Jedna mapa czy dwie i przelacznik?
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-04-2009, 21:53   

Jedna mapa :) Nie widzę potrzeby przełączania seria/RPlab rozumiem jakby to było 150/250KM ale teraz? :roll:

Jeszcze ma odcinkę podniesioną do 7800, ale nie mam zamiaru w tamtych okolicach czegoś szukać ;D
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-04-2009, 22:02   

Raku, jaka firma w Polsce zajmuje się dystrybucją RpLaba ?
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-04-2009, 22:23   

Żadna :P
To nie jest dystrybucja, to tak u tunerów wszędzie. Jedziesz do nich, a oni Ci 'piszą' program.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Boruch 



Wiek: 40
Dołączył: 29 Maj 2008
Posty: 12
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 06-04-2009, 23:45   

No w końcu kolega Raku się pochwalił moim yyy tzn swoim dupowozem :D
Jak widzicie,drodzy koledzy,zamiast pisać jakieś spiskowe teorie tu na forum kiedy sprzedawałem to sedici,wystarczyło przyjechać do mnie,obejrzeć,przejechać się,kupić i wrócić nim do domku,tak jak to zrobił Raku ;D
I chyba(mam nadzieje :) ),nie żałuje zakupu,z tego co tu widzę.
Powodzenia w dupowożeniu się,oby służył jak najdłużej.
Tylko te fele to mi się nie podobają :zolta: Srebrne,ewentualnie czarne...
Ja aktualnie przerzuciłem się na Lucynki 8)

Ps.Jakoś bardzo znajoma fota w avatarku :D
_________________
Made in Italy:
Fiat Tipo 2.0 16v Sedici 91` - do 1.12.08 ;(
Fiat Tipo 1.4 95` - chwilowo :)
Lancia Prisma 1.5 86`
Lancia Prisma 1.5 89`
Lancia Delta Integrale 8v Turbo 90`
Fiat 900E 84`
Made in Poland:
Syrena 105 77`
  
 
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-04-2009, 06:00   

Raku napisał/a:
No jaka fotka? Czego? ;D

Motoru oczywiście :lalala:
  
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-04-2009, 08:52   

Boruch, zadowolony, zadowolony. Pod koniec kwietnie będę na hamowni, okaże się na ile on zdrowy ;)
Młody napisał/a:
Motoru oczywiście :lalala:

nie mam motoru :| ;D
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-04-2009, 16:34   

Raku, :evil: silnika
  
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 07-04-2009, 19:18   

:badgrin: rozmawiał głuchy ze ślepym. A Ty Raku, się chwal co tam masz :)
_________________
     Moneta
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-04-2009, 22:45   

No przecież wiem że silnika :)
Młody, zapomniałeś jak wyglądał u Ciebie? ;D
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-04-2009, 05:43   

Raku, zapomniałem :lalala: .
A z tą pokrywą zaworów ode mnie coś robiłeś ?
  
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-04-2009, 08:58   

nie jeszcze :lol:
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 09-04-2009, 23:26   

ubek napisał/a:
Lepszy moment na dole i krzywa, mniej przelana gora... Pewnie o czyms zapomnialem :D


Momentu na dole więcej zgada się ale dalej już nie bardzo ;] Poprawili w okolicach 4500rpm zapłon [przyspieszony o około 10stopni], nie ma dzięki temu charakterystycznego przytkania dla sedici, a góra ... też zmieniona mapa zapłonu i dolane więęęęcej paliwka a nie mniej, na RpLabie potrafi baka czarnego puścić a nawet pierdnąć ogniem jak się dobrze fure upala ;] No i kręci się do 7800rpm.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 10-04-2009, 11:28   

Wiedzialem ze gdzies pomyle :D
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-04-2009, 19:45   

Raku, powiedz jak z tym ciśnieniem oliwy :?: Bo sprzedający nie bardzo wiedział co napisać...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-07-2009, 21:29   

Ciśnienie oliwy jest jak najbardziej ok :)
Co prawda na desce zaniża mi wskazania, bo kupiłem zły czujnik. Mam 0-8bar, zamiast 0-6 :lol:

** Dodano: 16-07-2009, 22:28 **



Dawno nic nie pisałem, więc odświeżę.

Na samym początku po kupnie pojechałem na pomiar ciśnienia oleju zewnętrznym manometrem. Zakres mieli do 6 barów. Waliło po całej skali, do maxa. Chwilowych wskazań nie pamiętam. Na tyle spore było ciśnienie, że panom pękł wąż gumowy do manometru :lol:

Tak jak napisałem wyżej, kupiłem nowy czujnik, i niestety kupiłem zły. Nawet o tym nie wiedziałem, naprostował mnie GrzesiekK..
Na tym czujniku ciśnienie na rozgrzanym, na wolnych jest trochę ponad 1.5bara.


Z samych nowości, to wywaliło mi uszczelkę pod głowicą. Na szczęście między cylindrem i kanałem wodnym, dzięki czemu wywalało mi wodę ze zbiornika wyrównawczego. Na szczęście, że nie walnęło pomiędzy wodą i olejem.

Tak więc zaprzyjaźniony warsztat po jakimś czasie zabrał się za rozbieranie. Po rozbiórce okazało się, że wałki są przytarte trochę.

Tak więc udałem się do ASO i zakupiłem ostatnie dwa wałki w Polsce (w Polsce na pewno nie pamiętam czy w Europie ;D )
Do tego uszczelniacze i simeringi wałków.

Trochę czasu się zeszło, ponieważ szklanki nie chciały się za bardzo rozstawać z głowicą, a w zasadzie w ogóle nie chciały. Więc maches się z nimi męczył i męczył. Jak już je zmęczył i je wyjął to przepolerował miejsce ich pracy, coby się normalnie ruszały.

I tu prace stanęły. Wściekły jak osa, zacząłem przychodzić do warsztatu i samemu (z odrobiną pomocnego słowa) składać sobie auto.

I tak wyczyściłem zawory z nagaru, wyczyściłem kanały wydechowe z nagaru. Później spięliśmy zawory. I zaczęło się monotonne, choć sprawiające przyjemność składanie ;D :lol:

Do głowicy kolektor ssący, termostat, VAE i chop czapka do auta.

Jako iż wkurzała mnie temperatura oleju w aucie, mimo iż przeszedłem na lepszy olej Valvoline vr1 10w60, postanowiłem zadbać o chłodzenie. I tak przyjechała do mnie używana łapa silnika z wyjściem na chłodnice oleju, i chłodnica od Fiata Coupe 16vT.

Zdjęcia zapożyczone..

Rozpoczął się montaż. Wszystko pasuje plug&play, oprócz śrub :lol:
Musiałem dorobić również mocowanie chłodnicy,trochę spawania, i siedzi jak na zdjęciu w miejscu filtra par paliwa (zbędny był :lalala: )
O tak, też zapożyczone.


Na razie aby był na nią nadmuch wyjąłem halogen, w między czasie poszukam seryjnego łapaka :)

Wszystko już na miejscu więc wydawało by się końcowy montaż, kolektor wydechowy rurki, spiąć rozrząd i po 2dniach wyjechał :)

Dodatkowo w trakcie oczekiwania na naprawę felgi otrzymały czerwone lipy.
Jutro może zrobię jakąś fotkę 8)

Pozdro
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
maciek_wk 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 568
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-07-2009, 21:38   

Raku, normalnie :prayer: profi podejście :)
_________________
jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety

jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load