elegancko po zakuciu, z nowym kolektorem i coś kiedyś wspominałeś o turbince i EBC to podejrzeam że będziesz celował w 300+
_________________ Tune Hard Go Pro
Fiat Tipo 1.4 S 5p zielony - dawca dla j/n
Fiat Tipo 1.6 HF Turbo 5p zielony - R.I.P.
Fiat Tipo 1.8 GT LPG 3p czarny - sprzedany
Fiat Tipo 1.8 GT 3p bordowy - :-)
Fiat Tipo 1.6 HF 3p bordowy - drugie wcielenie
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-10-2011, 21:20
Raku, Ładniusie i pewnie drogie
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858 LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
Montaż pewnie w przyszłym tygodniu.
Niestety zima idzie
** Dodano: 13-12-2011, 20:52 **
Z nowych ciekawych rzeczy:
Głowica po zdjęciu pojechała do szlifierza, na zabielenie wymianę wałka wydechowego na ten z turbo i ustawienie luzów zaworowych. Okazało się, że zawory były nieszczelne.
Gniazda przy pierwszym remoncie były obrobione, a zawory nowe. Jak to sie stało nie wiem. Podobno gniazda były na jeden kąt, zawory na trzy.
Przyjechały wosnery czas temu jakiś.
Przy wkładaniu ich do cylindra wyszło, że na pierwszym cylindrze chwyciło panewkę. Zerwało zamek i ślizgała się w stopie korbowodu. Wał bez skaz.
Silnik out i do sprawdzenia.
.
.
.
Blok zabielony, wał działa, panewki dobrane.
.
.
.
Odebrane też flansze/kryzy do kolektora wydechowego, oraz trochę rurek na ten wcześniej wspomniany i nowy DP.
Do tego również w celach zabezpieczenia się, kupiłem swirlpot, taki zbiornik przejściowy/wyrównawczy, do tego będzie ori pompa paliwa z monowtrysku oraz zewnętrzna wysokociśnieniowa pompa przy swirlpot'cie, oraz nowa listwa wtryskowa i wieksze wtryski.
Teraz już wszystko na miejscu, na rozbieranie czekałem, teraz poczekam na składanie.
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-12-2011, 22:26
jak poskładasz to cykaj jakieś fotki
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858 LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
tłoki z re5pektu. jakoś koło 2kzł...
sładamy na crofta chyba, tłoki z pasowaniem producenta, panewki fabryczne pasowanie.
jak coś się ruszy to będą foty
** Dodano: 10-01-2012, 21:00 **
Silnik złożony.
Kombinujemy, żeby szerszy pasek rozrządu zapodać, ale wiąże się to z jednym - wymiana kółka na wale na szersze. a dostać takie to dramat. W ASO już nie ma.. trzeba będzie katalogi przewalić żeby porównać patern zębów i długość paska, poźniej szukać kółka które pasuje i czy w ogóle jakieś.
Wiadomo, że rozmawiamy o 1.9TD i bardzo możliwe że 1.9td 105KM. A może dorobimy takie
W obecnej chwili trzeba silnik wrzucić do auta, zacząć przymierzać się do spawania kolektora wydechowego, przerzucenia aku do bagażnika, montaż swirl pot'a, pompy paliwa itp.
z ciekawostek, kupiłem sobie nowy kolektor. zdjęcie zapożyczyłem. Mój jest taki sam, ale goły Osprzęt mój będzie.
Mam nadzieję że się zmieści
** Dodano: 24-01-2012, 22:06 **
Silnik w aucie. Pierwsze przymiarki kolektora ssącego.
Trzeba było lekko rozgrzebać wiązkę silnikową.
Początki kolektora wydechowego
I wyszedł taki
Chłopaki próbują mnie namówić na holseta, no ale mieści się
w baku jest coś z monowtrysku chyba. Włożona była najpierw ori z 1.6 8v mono niskociśnieniowa, ale umarta była. Jest jakaś podobna wrzucona.
ze swirlpot'a na listwę podaje paliwo wysokociśnieniowy bosch o wydajności 040ki ale zewnętrzny.
Drze mordę tak, że łeb urywa, muszę ją jakoś wyciszyć.
Silnik złożony na wossnerach, dotarty.
Pojechałem na strojenie i w trakcie poderwało głowicę lub poprostu wywaliło szmacianą uszczelkę pod głowicą.
Dwa miechy czekałem na zdjęcie głowicy.
Teraz blok jest na śruby 12ki, cometic pod głowicą.
Zmagam się z temperaturami.
Bardzo szybko łapie temperaturę 90' pierwsze otwarcie termostatu jest wyżej, 100' chyba.
Termostat sprawdzony działa.
Zastanawia mnie pompa wody, ale wymieniana była 5kkm temu, może 6.
Oraz chłodnica, czy nie ma po prostu dość.
No i do tego pewnie koc na turbinę musi wpaść, oraz rezanie maski, celem zamontowania wylotów powietrza.
Generalnie, strasznie mi zmiękła rura. Przez te ku.rewskie terminy zapał ostro spadł.
Zajawka pojawia się jak sie wsiada do auta, i pociska trochę.
Ale te różne różności podcinaja skrzydła.
Takie filmiki, zdjęcia fajnie motywują! Fajnie to bryka! Ostro mnie korci, aby kupić jakiegoś Tipo lub od rodziców zabrać Temprę i wywalić wszystko, zrobić jak Raku i mieć fajnego killera Ale jeszcze trochę, jeszcze trochę...
Raku na zlot musisz wpaść za rok!
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.