Problem z obrotami tipo 1.8ie |
Autor |
Wiadomość |
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 18-02-2014, 17:43 Problem z obrotami tipo 1.8ie
|
|
|
Jak w temacie. Od kupna tipo wiedziałem że czasem zgaśnie od tak, ale potem paliło mimo tego że długo trzeba nim kręcić żeby złapał (nowe kable i świece). Ale od paru dni problem narasta. Coraz częściej gaśnie jak wrzucę na luz, świeci się też często marchewa (ale po dodaniu gazu znika) Dzieje się to teraz zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku. Podpowiedzcie o co może tu chodzić.
Fakty:
Kręci ok ale łapie po dłuższym kręceniu
Świeci marchewa
Gaśnie na luzie
Wkurza mnie to !!
Wczoraj np podczas jazdy do Wawy potrafił pół drogi przjechać bez zgaśniecia ale potem się zaczęło, tak samo z powrotem. Dziś pierwszy raz zgasł na zimnym silniku (zazwyczaj tylko było to na ciepłym)
WTF !! |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-02-2014, 20:52
|
|
|
KrzychuB, krokowy wyczysc na poczatek lub ewentualnie wymien na nowy i sprawdz jego polaczenia elektryczne bo to on odpowiada za wolne obroty.Moze sie przycina czy cos...A tak w sumie to diagnostyka komputerowa by sie przydala |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 18-02-2014, 21:20
|
|
|
spróbuj dolac jakis STP do benzyny, zainteresuj sie sondą, mozliwe ze to ona daje złe wskazania i za bardzo zubaza mieszanke, stąd gaśniecie i marchewa, lub tez w benzynie jest woda i to tez bedzie powodowało marchewe i gaśniecie, na lpg tez gasnie??? |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 18-02-2014, 21:28
|
|
|
to pozostaje kwestia krokowca i sondy, komp powinien cos pokazac i chyba bez niego sie nie obejdzie, mozna tez szukac lewego powietrza no ale to raczej bym wykluczył |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 20-02-2014, 16:53
|
|
|
palidzojnt221, lewe powietrze to może i by robiło zamieszanie w obrotach ale nie gaśnięcie.
A sprawa druga z długim kręceniem, też ma powiązanie z tym ?
** Dodano: 20-02-2014, 16:53 **
Już w ogóle nie trzyma obrotów na luzie na ciepłym, szlag by to.... |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 20-02-2014, 19:53
|
|
|
Wygląda mi to na czujnik ciśnienia bezwzględnego (map) podepnij komputer |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 20-02-2014, 19:57
|
|
|
tak będzie czasem jest tak że w ogóle nie odpali jak map rozjechany może to być od wadliwego ustawienia gazu |
|
|
|
|
pawcio0706
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2011 Posty: 146 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 20-02-2014, 19:59
|
|
|
ja bym stawiał na CPP u mnie w tipo na jednej z przepustnic tez zdychał , wolnych nie trzymał gasł od razu jak pusciło sie gaz i dodatkowo dziwnie spaliny smierdziały podmieniłem na inna i po problemie tylko ze ja mam 1.6 nie wiem jak u ciebie jest tam w 1.8 rozwiazanie ale raczej tez CPP jest |
_________________ Fiat Tipo - 1.6 AGT cat.i.e. 1990 |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 20-02-2014, 19:59
|
|
|
zobacz jeszcze przewód podciśnienia do czujnika czy nie przetarty , albo nie postrzelał z wieku |
|
|
|
|
vego21
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-02-2014, 20:01
|
|
|
A kompa nie zresetujesz tak jak w 1.4ie, 1.6ie? |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 20-02-2014, 20:02
|
|
|
pit14, lpg jest nowiusienkie a problem byl przed zmiana tego lpg. a ten przewód od podciśnienie w tym motorku 1.8 ie gdzie jest to opatrze jutro ? |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 20-02-2014, 20:03
|
|
|
pawcio0706 napisał/a: | ja bym stawiał na CPP u mnie w tipo na jednej z przepustnic tez zdychał , wolnych nie trzymał gasł od razu jak pusciło sie gaz i dodatkowo dziwnie spaliny smierdziały podmieniłem na inna i po problemie tylko ze ja mam 1.6 nie wiem jak u ciebie jest tam w 1.8 rozwiazanie ale raczej tez CPP jest | CPP jest tylko że by samochód szarpał i się mulił |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 20-02-2014, 20:06
|
|
|
vego21 napisał/a: | A kompa nie zresetujesz tak jak w 1.4ie, 1.6ie? | raczej nie , jak ma marchewkę na blacie to błędy zostają w pamięci , nawet jeśli zresetuje to uszkodzony czujnik po przekręceniu poda błąd |
|
|
|
|
pawcio0706
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2011 Posty: 146 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 22-02-2014, 10:40
|
|
|
pit14, w moim przypadku akurat gasl ciezko palil no i dziwnie smierdzialo |
_________________ Fiat Tipo - 1.6 AGT cat.i.e. 1990 |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 22-02-2014, 13:53
|
|
|
pawcio0706, no tak mi się dzieje ale bez tego śmierdzenia...
** Dodano: 22-02-2014, 13:52 **
Zrobiłem test z czujnikiem na zdjęciu. Po wypięciu kostki od niego obroty lecą na 1100 ale cały czas równo trzymają, ale prawie zaraz po wpieciu kostki do czujnika gaśnie. |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 22-02-2014, 14:57
|
|
|
to jest chyba czujnik temperatury płynu chłodzącego. |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 22-02-2014, 15:00
|
|
|
kamilsitek1983, no tak mi się wydaje, tylko co ma ten czujnik do odpalania.... kurde że nie mogę dorwać kompa ... |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 22-02-2014, 15:04
|
|
|
ten czujnik steruje ssaniem.Nie kicha Ci autko w kolektor czasami? |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 22-02-2014, 15:06
|
|
|
kamilsitek1983 napisał/a: | Nie kicha Ci autko w kolektor czasami? |
Nie, żadnych strzałów i tego typu podobnych zresztą na sekwencji niema tego. |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 22-02-2014, 15:09
|
|
|
tak zapytałem bo kolega pisał wyżej o MAP sensorze a ja mam w aucie zepsuty i na PB cięzko pali i kicha.Ale ja mam zwykła instalacje i łatwiej jest mi odpalić z LPG nawet na mrozie niż z PB.(u mnie ten MAP niema nic wspólnego z gazem)A w twoim przypadku(sekwencja) jest bardzo ważny. |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
Renegat...
Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 28 Sie 2012 Posty: 121 Skąd: KOLUSZKI
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 23-02-2014, 10:10
|
|
|
Witam
Ten czujnik niebieski to czujnik temperatury silnika dla ECU sygnał z niego reguluje ssanie.
Czujnik na srodku bloku pomiedzy swiecami to z kolei czujnik temp.silnika tylko do deski.
Jeżeli czujnik niebieski jest popsuty (najczestsza usterka to przerwa )wtedy ECU otwiera obejście do przepustnicy na maxa i są duże obroty.Jeżeli na odpalonym silniku wyjmiesz zatyczke od niebieskiego czujnika silnik powinien wejśc na duże obroty koło 3tys i tak sie trzymac po włożeniu wtyczki z powrotem obroty powinny wrócic do normy po kilku sekundach
Map sensor hmm obejrzyj węzyk od niego czy podciśnienie Ci nie ucieka sparciały etc.
Mapa ciężko sprawdzić....ogólnie najlepiej podmiana albo EUROSCAN...ja bym zainteresował się czujnikiem położenia wału....może być tak że wypada ci "co" któryś zapłon i gaśnie albo zafalują obroty .Sprawdziłbym też cewki zapłonowe....dla pewności czy maja odp rezystancje po stronie niskiego napiecia i wysokiego wartosci sa w ksiazce sam naprawiam TT
pzpr |
_________________ BYŁ
TRABANT 601 zwei takt
Omega A C20NE 2,0 115KM
Omgea A C30NE 3,0 6-garow ca 200 KM
Tipo 1,4
Tipo 2,0 8V GRANTURISMO
FIAT BRAVO HGT 2.0 20V
FORD COUGAR 2,5 V6 177KM jest
Lancia DELTA II 2,0 16V T 196KM JEST
Lancia Delta I.....e się składa.... |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 23-02-2014, 22:03
|
|
|
Renegat... napisał/a: | Jeżeli na odpalonym silniku wyjmiesz zatyczke od niebieskiego czujnika silnik powinien wejśc na duże obroty koło 3tys i tak sie trzymac po włożeniu wtyczki z powrotem obroty powinny wrócic do normy po kilku sekundach |
No i tak nie jest, po wypięciu kostki od czujnika (na odpalonym) rośnie ale na 1200 max, po wpięciu go prawie zaraz gaśnie.
Renegat... napisał/a: | Map sensor hmm obejrzyj węzyk od niego czy podciśnienie Ci nie ucieka sparciały etc. |
Gdzie to jest ?
Cewki się też sprawdzi Czyli badanie kompem powinno rozwiązać sprawę ? |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
|