Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z obrotami tipo 1.8ie
Autor Wiadomość
Renegat... 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 121
Skąd: KOLUSZKI
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 11-03-2014, 19:41   

No czyli miały ECU rodziny IAW P8 i zapłon tylko na podstawie czujnika połozenia wału na kole pasowym od strony rozrządu i się zagadka wyjaśniła...niby te same silniki bo tam DOHC 1,6 1,8 2,0 to jedna konstrukcja różniaca sie pojemnościa a tyle systemów zapłonu...
_________________
BYŁ
TRABANT 601 zwei takt
Omega A C20NE 2,0 115KM
Omgea A C30NE 3,0 6-garow ca 200 KM
Tipo 1,4
Tipo 2,0 8V GRANTURISMO
FIAT BRAVO HGT 2.0 20V
FORD COUGAR 2,5 V6 177KM jest
Lancia DELTA II 2,0 16V T 196KM JEST
Lancia Delta I.....e się składa....
  
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 11-03-2014, 21:08   

Ok kuligen doszliście co i jak :) teraz co mogę zrobić z poziomu laika. Wymieniać w ciemno czujnik temperatury ? Może cewka co była używana a ją miałem padła ? ....hmmm nadmieniam że to coś rozwala mi aku i 3 raz w ciągu 2 tyg mi padło od kręcenia...
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 11-03-2014, 21:13   

1,4 i 1,6 miały wtrysk bosch i jeden wałek a 1,8 i.e 2 wałki przy 8 zaworach 1,8 16V i 2,0 16V - wiadomo 2 wałki 16 zaworów moduły wtrysku magneti , a 16 zaworówki oddzielny moduł zapłonu
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-03-2014, 21:34   

Szukał bym nieszczelności w dolocie, sprawdził bym podciśnienia.
jakby czujniki były uszkodzone to zauważył byś wyższe spalanie.
Może wywalać ci zapłony, bo sra się czujnik położenia wału.

Może być jakieś uszkodzenie wiązki.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 11-03-2014, 21:36   

Raku napisał/a:
zauważył byś wyższe spalanie.

no to bo sie zgadzało na lpg na miesice mimo sekwencji masakra :(

Raku napisał/a:
Może wywalać ci zapłony

Jak to sie objawia ?
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Renegat... 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 121
Skąd: KOLUSZKI
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 11-03-2014, 21:39   

No u mnie w lanci jest 2.0 16Vt i jest jeden kompa do wszystkiego z rodziny IAW
w Tipo 1,4 co łupie są dwa kompy-moduł zapłonu digiplex i moduł wtrysku bosch 0 280 000 741.To że w lanci jest jeden wiem na 100% bo osobiście sprawdziłem każdy przewód od pinu we wtyczce od ECU do każdego czujniczka.Podejżewam że w tym 1,8 jest jeden komp IAW przy prawym nadkolu(pasażera ) i on steruje wszystkim.


Do kolegi co naprawia.

Czujniki temp sprawdzisz za pomocą omomierza kształt charakterystyki znadziesz w necie,pewnie jakiś WTS-05 tam siedzi pasuje prawie każdy niebieski.
Czujnik GMP tylko oscyloskop ewentulanie omomierz ale to bedzie wiecej wróżenia z fusów niż metrologii z tym omomierzem(przy prawidłowym pomiarze podłaczasz oscyloskop pod czujnik równolegle-odpalasz auto ustawiasz odpowiednia podstawe czasu i patrzysz czy ci wyskakiwać będą impulsy czy nie,jak wyskoczą znaczy ze czujnik,jego tam sie na szczelinomierz ustawia)
Map sensor podmiana albo układ pomiarowy i woltomierz


http://home.kpn.nl/duran103/pics/wts05%20v4.pdf
tutaj WTS przy 20 stopniach ca 3,75k oHM



O czujniku ze wywala impulsy pisane było n postów wczesniej
_________________
BYŁ
TRABANT 601 zwei takt
Omega A C20NE 2,0 115KM
Omgea A C30NE 3,0 6-garow ca 200 KM
Tipo 1,4
Tipo 2,0 8V GRANTURISMO
FIAT BRAVO HGT 2.0 20V
FORD COUGAR 2,5 V6 177KM jest
Lancia DELTA II 2,0 16V T 196KM JEST
Lancia Delta I.....e się składa....
  
  
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 11-03-2014, 21:47   

może też być słaba masa , a jako że wszystko z jednego modułu to i może głupieć . Częsta przypadłość fiata to słaba masa na silniku i skrzyni , oraz wiązka mas pod aku
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-03-2014, 21:49   

Wywala zapłon to taki skrót myślowy.
Jak jest uszkodzony CPW to silnik może gasnąć, po prostu traci kontakt. Komp wariuje bo nie wie w jakiej fazie jest silnik. poczytaj na forum.
jak dużo pali to czujniki, dużo ich nie ma, temperatura (niebieski), Mapsensor na grodzi nad kolektorem ssącym pod plastikiem, CPP, sonda.
podciśnienia, nieszczelności. szukaj, a może masz sterownik - ecu - uszkodzone, a może gubi masę?
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 11-03-2014, 21:50   

pit14, Ty a wiesz że sam o masie myślałem :P Bo wiem że w tipo daje sporo w kość :doubt: czyli pozostaje pozbierać kase i dać do mechanika zaufanego na dzień i ma znaleźć i naprawić albo wpier..
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Renegat... 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 121
Skąd: KOLUSZKI
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 11-03-2014, 21:54   

Dobry elektronik powinien to ogarnąć bez problemu natomiast rzeźnik jakich u nas jes sporo każe wymienić na pałe wszystko a się później okaże że przewód był urwany gdzieś (ja tak miałem poszła do spr. pompa paliwa regulator ciśnienia zainteresowani wiedzą jak sie w 2,0 8V go wymienia kupa pie....nia....TPS wyjąłem wyczysciłem układ do jego badania zrobiłem....i co to samo EURSCAN poszedł i co i nic....auto nadal szarpało przy dodawaniu gazu na benzynie ale na gaziku ogień pięknie się wkrecał i co się okazało ...że od TPS we wtyczce jeden przewó był urwany i jak stykał było OK a jak nie stykał szarpało....)
_________________
BYŁ
TRABANT 601 zwei takt
Omega A C20NE 2,0 115KM
Omgea A C30NE 3,0 6-garow ca 200 KM
Tipo 1,4
Tipo 2,0 8V GRANTURISMO
FIAT BRAVO HGT 2.0 20V
FORD COUGAR 2,5 V6 177KM jest
Lancia DELTA II 2,0 16V T 196KM JEST
Lancia Delta I.....e się składa....
  
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-03-2014, 22:08   

Ja miałem zamienione piny we wtyczce od MAPsensora.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 11-03-2014, 22:14   

Raku, w jaki sposób ?
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Renegat... 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 121
Skąd: KOLUSZKI
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 11-03-2014, 22:16   

Masa w Tipo też wredna sprawa...no auto 20 letnie:
Ja bym sprawdził:
-wszystko zaczynając od przejścia od wtyczki ECU do poszczególnych czujników omomierz i ogień
-czujniki głównie temp ecu 20 stopni około 3,75k OHM
-tps najlepiej na woltomierzu wskazówkowym wtedy widac moment zachwiania przerwy
-map na upartego 5V i podcisnienie ustami robimy i sprawdzamy czy napiecie sie zmieni ale najwygodniej podmiana.
-CPW na poczatek szczelinomierz ogledziny i omomierz pozniej oscyloskop
-mase tez sprawdzić i poprawic głownie od strony kierowcy bo tam jest cala magistrala


Jak kolega nie ma co robić zapraszam do lodzi w dzien się z tym uporamy:-)Mam cała niezbędna aparature łącznie z EUROSCANEM
_________________
BYŁ
TRABANT 601 zwei takt
Omega A C20NE 2,0 115KM
Omgea A C30NE 3,0 6-garow ca 200 KM
Tipo 1,4
Tipo 2,0 8V GRANTURISMO
FIAT BRAVO HGT 2.0 20V
FORD COUGAR 2,5 V6 177KM jest
Lancia DELTA II 2,0 16V T 196KM JEST
Lancia Delta I.....e się składa....
  
  
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 11-03-2014, 22:18   

Renegat... napisał/a:
ak kolega nie ma co robić zapraszam do lodzi w dzien się z tym uporamy:-)


Ty a wiesz że nad tym myśle. Sama jazda to 250 max (wliczając deptanie podczas ustalania problemu) :)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Renegat... 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 121
Skąd: KOLUSZKI
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 11-03-2014, 22:25   

Sam też dasz rade potrzebny Ci tylko miernik uniwersalny za 20zł kupisz ,mi by sie nie chciało gnać 500km ale jak coś ZAPRASZAM:-)
Najlepiej nastepny tydzień bo ten mam przeznaczony na blacharke Tipo swojego
_________________
BYŁ
TRABANT 601 zwei takt
Omega A C20NE 2,0 115KM
Omgea A C30NE 3,0 6-garow ca 200 KM
Tipo 1,4
Tipo 2,0 8V GRANTURISMO
FIAT BRAVO HGT 2.0 20V
FORD COUGAR 2,5 V6 177KM jest
Lancia DELTA II 2,0 16V T 196KM JEST
Lancia Delta I.....e się składa....
  
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 12-03-2014, 18:19   

KrzychuB napisał/a:
Renegat... napisał/a:
ak kolega nie ma co robić zapraszam do lodzi w dzien się z tym uporamy:-)


Ty a wiesz że nad tym myśle. Sama jazda to 250 max (wliczając deptanie podczas ustalania problemu) :)
jak nie ogarniesz to przyjedź do mnie , zaczniemy w piątek , sobota grill , a jakby co to sobie tydzień urlopu wezmę :D
     assistance   Moneta
 
 skype
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 17-03-2014, 13:38   

pit14, kusisz :P

A teraz wiem że czujnik na 100% raczej padł, zero już reakcji na odpięcie i podpięcie go..... RIP
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 17-03-2014, 18:39   

KrzychuB napisał/a:
pit14, kusisz :P

A teraz wiem że czujnik na 100% raczej padł, zero już reakcji na odpięcie i podpięcie go..... RIP
który czujnik ? Nie kuszę :D zapraszam
     assistance   Moneta
 
 skype
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 17-03-2014, 20:50   

pit14, no ten niebieski co wskazuje na zdjęciach wcześniej :)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 17-03-2014, 21:26   

woda !? dziwne bo ten czujnik nie powinien Ci blokować zapłonu
     assistance   Moneta
 
 skype
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-03-2014, 21:30   

KrzychuB, a nie prosciej omomierzem go sprawdzic przy roznych temperaturach...
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 17-03-2014, 21:32   

shagger78, nie posiadam takiego ustrojstwa :P Jabkym się na tym znał i miał tak sprzęt to bym już dawno to zrobił. Jakiś czas temu jezcze reagował na odpięcie a dziś w ogóle...

pit14, tak czujnik temp wody :)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-03-2014, 21:36   

Kup elektroniczny miernik (wystarczy taki za 20 zl) Tu Cie reszte poinstrujemy i sprawdzisz niemal wszystkie czujniki :) A zaczniesz od tego od temperatury.To prostsze niz myslisz a napewno latwiejsze i tansze niz poszukiwanie czujnikow na chybil trafil.Bo oprocz czujnikow sprawdzilbys tez wiazke np.czy dochodzi napiecie do tego czujnika temperatury.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 17-03-2014, 21:38   

shagger78, ok to nie głupi pomysł, taki zwykły miernik to chyba ma braciak więc użyczy :) Więc pisz co i jak tylko pamiętaj ja jestem laik :lalala: więc na prawdę trzeba pisać mi po polskiemu ;)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 17-03-2014, 21:42   

KrzychuB napisał/a:
shagger78, nie posiadam takiego ustrojstwa :P Jabkym się na tym znał i miał tak sprzęt to bym już dawno to zrobił. Jakiś czas temu jezcze reagował na odpięcie a dziś w ogóle...
garczka z wodą nie masz? i kawałka termometra + miernik ze sklepu za 4 zyle
pit14, tak czujnik temp wody :)
niezbadane są wyroki boskie :sciana:
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load