Problem z obrotami tipo 1.8ie |
Autor |
Wiadomość |
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-03-2014, 23:32
|
|
|
No to wez miernik.Zdejmij kostke z niebieskiego czujnika.Miernik na zakres 20V.kable pomiarowe do kostki i wlacz zaplon.Odczytaj napiecie.Powinno byc bodajze 5.00V.
Miernik przelaczasz na pomiar rezystancji czyli wybierasz zakres ohm.Zalozmy ustawiasz na 20 kohm.Kable pomiarowe do czujnika i odczytujesz wartosc na zimnym po nocy i dla porownania bezposrednio po jezdzie na goracym.Jesli opor czujnika sie zmienia w zaleznosci od temperatury mozna uzac ze na 99 proc jest dobry.By sprawdzic na 100 proc.trzeba go wyjac i zanotowac wartosci w roznych temperaturach.Czujnik do garnka,termometr,miernik w reke.Zalewasz zimna woda odczytujesz opor.Dolewasz troche goracej by temp wzosla o 10 st.C mierzysz i tak analogicznie az do 100 st C.Wymaga to troche czasu ale sprawdzisz w 100 proc.sprawnosc.Z czujnika numer i szukasz jego charakterystyki w necie.Porownujesz i jak miesci sie w zakresie znaczy 100 proc.ok.Proste |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 18-03-2014, 19:54
|
|
|
shagger78 napisał/a: | No to wez miernik.Zdejmij kostke z niebieskiego czujnika.Miernik na zakres 20V. |
Na zakres 20V ale napięcia stałego.
~ to jest zmienny (ACV) a stały to kreska i pod nią trzy kropki,ewentualnie napis DCV |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Renegat...
Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 28 Sie 2012 Posty: 121 Skąd: KOLUSZKI
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 18-03-2014, 22:18
|
|
|
-zdejmujesz wtyczke z czujnika
-dokladasz miernik do czujnika niewazna biegunowosć
-ustawiasz na pomiar rezystancji zakres K OHM kilo omy
-w temperaturz 20 stopni koło 3k ohm ma byc
Nowy czujnik kosztuje 9zł wystarczy wpisac czujnik temp fiat i zwrócic uwage na gwint.
Przy zdjetej wtyczce obroty powinny byc wysokie....bo komp odczytuje rezystancje nieskonczoną i max otwiera obejscie.Może twój komp jest walnięty? |
_________________ BYŁ
TRABANT 601 zwei takt
Omega A C20NE 2,0 115KM
Omgea A C30NE 3,0 6-garow ca 200 KM
Tipo 1,4
Tipo 2,0 8V GRANTURISMO
FIAT BRAVO HGT 2.0 20V
FORD COUGAR 2,5 V6 177KM jest
Lancia DELTA II 2,0 16V T 196KM JEST
Lancia Delta I.....e się składa.... |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 18-03-2014, 22:34
|
|
|
Renegat... napisał/a: | Może twój komp jest walnięty? |
A o tym nie pomyślałem Ale to pewnie nie ma jak sprawdzić... |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
Renegat...
Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 28 Sie 2012 Posty: 121 Skąd: KOLUSZKI
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 18-03-2014, 22:46
|
|
|
Znaczy walnięty-sprawny nie do końca....ciężko pali .....ale jakby był walnięty to by sie mechanik z nim nie połaczył jak sprawdzisz wszystko i bedziesz pewny ze to nie czujniki kable przewody drobnica wtedy skup się na kompie ale te IAW cieżko ubić.
Sprawdz ten czujnik zasada jest prosta:
mała rezystancja ------obejscie zamkniete (silnik gorący)
duża rezystancja-------->obejscie otwarte (silnik zimny)
sprawdziłes zawór VAE czy działa?przy przekręceniu kluczyka słychac takie delikatne stukanie? |
_________________ BYŁ
TRABANT 601 zwei takt
Omega A C20NE 2,0 115KM
Omgea A C30NE 3,0 6-garow ca 200 KM
Tipo 1,4
Tipo 2,0 8V GRANTURISMO
FIAT BRAVO HGT 2.0 20V
FORD COUGAR 2,5 V6 177KM jest
Lancia DELTA II 2,0 16V T 196KM JEST
Lancia Delta I.....e się składa.... |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
vego21
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-03-2014, 18:56
|
|
|
Wiertarką negrywałesś ten filmik?
Sprawdziłeś czujniki miernikiem jak koledzy proponowali? |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 20-03-2014, 20:39
|
|
|
Po odpięciu krokowca to normalne że nic się nie dzieje,ponieważ nie może on działać bez napięcia Krzychu ile będziesz się cackał z tym czujnikiem.Każdy o nim mówi a on dalej siedzi pod maską. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 20-03-2014, 20:45
|
|
|
Witam . Czujnik temperatury płynu - na odpalonym prawidłowo , regulator biegu - krokowy - prawidłowo (bo nie dodawałeś gazu) , ten z tyłu to czujnik położenia przepustnicy i jeśli gasł po odpięciu to coś nie tak powinny obroty spaść do 500-600 i nawet po podpięciu nie powinny się podnieść , dopiero po wyłączeniu zapłonu wraca wszystko do normy ,ale błąd się zapisuje (tylko że 15 minutowe odpięcie aku powinno zresetować) tu można szukać przyczyny może ścieżka się przetarła , ale ustawienie jego jest prze... ten ostatni czujnik co odpiąłeś to czujnik położenia wału i reakcja b. prawidłowa - zapłon ok . pytania ? czy filtr paliwa był zmieniany ? - bo mój diesel mniej hałasuje , czy ciśnienie paliwa z pompy sprawdzone ? - bo słychać jakby wymuszenie tego spalania - za mała dawka paliwa , tam jest też regulator ciśnienia i może on szwankuje . sąsiad miał problemy z odpalaniem w scorpio i okazało się że mu kompa zalało (jak był w poziomie to palił a jak lekko pod albo z górki to death ale po wymyciu dyktą i osuszeniu jeździ . może zobacz do modułu - tak profilaktycznie czy uszczelka któregoś z dekielków nie puściła i czy jakiś lut w module nie zaśniedział , chyba na ścianie grodzi masz taką skrzynkę - tam jest przekaźnik podwójny - rozbierz go i sprawdź luty i diody |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 20-03-2014, 20:48
|
|
|
pit14 napisał/a: | ten z tyłu to czujnik położenia przepustnicy i jeśli gasł po odpięciu to coś nie tak |
tak, tak sie stało
filtr paliwa nie sprawdzalem jeszcze, no wlasnie on dziwnie chodzi jak diesel, ukł paliwowy nie był sprawdzany tj cis itp. zaobacze na kompa jak wygląda na oko, bo wiem że jest pod deską po prawej stronie |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 20-03-2014, 20:57
|
|
|
jeśli po sprawdzeniu wszystko ok to może być wina już tylko wtryskiwaczy. zacznij od ciśnienia na listwie ( jakie jest ) jak za małe to filtr wymień jak nadal małe to w zbiorniku jest takie wredne ustrojstwo sito-kosz w którym siedzi pompa jest to filtr wstępny i może tak być że pompa pobiera paliwo wokół siebie , a więcej nie nadąża napływać |
|
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 20-03-2014, 21:00
|
|
|
pit14, się właśnie zastanawiam, bo one dziwnie pracowały od dawna tzn stukało w tej listwie co idzie za silnikiem...
jak nic pasuje spisać listę do sprawdzania i zostawić auto mechanikowi.. |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 20-03-2014, 21:15
|
|
|
KrzychuB napisał/a: | pit14, się właśnie zastanawiam, bo one dziwnie pracowały od dawna tzn stukało w tej listwie co idzie za silnikiem...
jak nic pasuje spisać listę do sprawdzania i zostawić auto mechanikowi.. | a lista będzie dluuuuuuga i sprawdzania na 4-5 godzin . Ważne żeby jeden mechanik cały czas Ci robił samochód , bo jak zaprowadzisz do innego to pół dnia będziesz tłumaczył co było robione , zresztą my też nie wiemy za bardzo co było robione więc trudno diagnozować . Zacząłbym od sprawdzenia zasilania paliwem , a jeszcze jedno pytanie bo masz chyba gaz o ile dobrze widziałem - jak odpala z gazu ? masz 3 pozycyjny przełącznik gazu ? |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 20-03-2014, 21:40
|
|
|
pit14, KrzychuB, ma sekwencje wiec jeden przycisk |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 20-03-2014, 22:07
|
|
|
wtryski przydałoby sie dac do sprawdzenia, samo sprawdzenie nie kosztuje nic albo grosze, co do słabego cisnienia na listwie to objawiało by sie najbardziej na wyższych obrotach przy obciążeniu |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 21-03-2014, 12:43
|
|
|
Wczoraj miernikiem obadane czujniki i nic złego na nich nie było. Na pewno podmienie krokowca, i sprawdzi sie tę drugą cewkę. Ale o dziwo kumpel wpadł na inny pomysł jeszcze. Nawet nie wiedziałem że tipo ma takie coś jak "EGR" i to coś dawało na pewno w duszę bo tłoczek w środku na zdjęciu był zapieczony i nie pracował. Teraz śmiga ładnie I od razu weżyk od niego też wymieniony bo był za duży luz. Kolega jeszcze zauważył jakby małe podciśnienie. Map sensor okazał się że jest nowiutki Poniżej fotka tego "egr"
Ps. Ma ktoś mape masy w tipo
|
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-03-2014, 13:08
|
|
|
KrzychuB, egr najlepiej zaslepic na stale podkladajac kawalek blaszki zamiast uszczelki.Wykluczysz ewentualne problemy a mozesz zyskac nieco mocy i czysty kolektor ssacy W jaki sposob doszliscie ze podcisnienie male jest?
Jesli o masy chodzi zacznij od tej pod akumulatorem.Tam najczesciej gnije z uwagi na bliskosc samego akumulatora. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 21-03-2014, 13:36
|
|
|
shagger78, podciśnienie że tak powiem w palcach badane, słabo tam dmucha troche
A co do zaślepienia egr to ja to robiłem w Bravie i tam wiem co i jak bo się kupiło ori blaszkę do tego i schemat był. A w tipo jest taka blaszka ? Jakiś jej wzór oraz jak i gdzie montować ????
Masy potrzebuje wszystkie zbadać czyli potrzebna mi ta mapka, bo jak będziemy robić to konkret |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-03-2014, 20:01
|
|
|
KrzychuB, blaszke miedzy zawor egr a kolektor ssacy |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Renegat...
Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 28 Sie 2012 Posty: 121 Skąd: KOLUSZKI
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 21-03-2014, 20:35
|
|
|
Ładny film...
Zawory troche Ci klepią...ja to widze tak
Komp i euroscan....+ dobry elektronik....Apropo-pompa filtr i wtryski....zrób film jak chodzi na gazie...jak to sekwencja powinien miec wszystkie bolaczki benzyny ale jak na gazie bedzie chodzic tak samo znaczy ze z pompa i cisnieniem mozna zalozyc ze jest ok.
Reakcja na odpiecie wtyczki od temp jest zła,obroty powinny wyraźnie wzrosnąc możliwe że na kablu do czujnika masz zwarcie gdzieś...Sprawdził bym przejście od ECU do czujnika temp...czy jest i czy nie ma zwarcia pomiedzy żyłami....tak sobie chodzi ten silnik.Ogólnie ja bym sprawdził wszystko bo z tym silnikiem Twoim jest jak z Polską tu wszystko jest możliwe...i pewnie wiele rzeczy znajdziesz,jak się rozgrzeje jak bangla?zrób porządek z podciśnieniami....Regulator tu masz albo na 3 bar albo na 2,5 ciężko go dostać a jeszcze gorzej się go wymienia:-)popatrz jak jest przykrecony i jaka jest swoboda ruchu...
Jak obejrzałem 10 x ten film przy odpieciu czujnika niby obroty lekko poszły w góre...ale dzis cały dzien walczyłem ze swoim fiatem i jestem głuchy od kątówki i ślepy od miga...przeczyść krokowca od obejścia...albo podmien jak masz
Taka kretyńska sugestia sprawdź napięcie jakie masz na aku na jałowym |
_________________ BYŁ
TRABANT 601 zwei takt
Omega A C20NE 2,0 115KM
Omgea A C30NE 3,0 6-garow ca 200 KM
Tipo 1,4
Tipo 2,0 8V GRANTURISMO
FIAT BRAVO HGT 2.0 20V
FORD COUGAR 2,5 V6 177KM jest
Lancia DELTA II 2,0 16V T 196KM JEST
Lancia Delta I.....e się składa.... |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 21-03-2014, 21:58
|
|
|
Renegat... napisał/a: | Zawory troche Ci klepią | też słyszłem,ale nie chciałem nic pisać.Też ważna rzecz aby luzy zaworowe były odpowiednie bo czasem też mogą figle splatać. |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 25-03-2014, 16:22
|
|
|
dzis stwierdzielm ze pali wiecej w ciula, do tego dzis jakby nie mial cisnienia, powypinalem czujniki temp, cpp i krokowca oraz poprawilem mocowanie takiego brązowego czujnika wchodzącego we wtryski bo kostka widać pękła i sie obsunęła. ale dalej bajabongo... |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 25-03-2014, 20:52
|
|
|
Gazu ? benzyny ? czy tego i tego ? jeśli benzyny to obstawiam wtryskiwacze , ale jak tego i tego to może być marna kompresja |
|
|
|
|
|