Problem z obrotami tipo 1.8ie |
Autor |
Wiadomość |
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 25-03-2014, 20:53
|
|
|
pit14, dziś gadałem z mechanikiem. I najpierw mam masy wyczyścić więc ta mapka mas gdzie są by się przydała, potem jechać do gaziarza tu znajomego i ma sprawdzić czy przypadkiem ten co montował mi lpg nie wpiął się źle i czy impuls mi cewek nie rozwala... A potem kompresja ....
** Dodano: 25-03-2014, 20:54 **
A spalanie mi łyka jedno i drugie dużo na mieście |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 25-03-2014, 21:09
|
|
|
najważniejsza i najbardziej dająca w kość to masa pod aku - i ją najpierw sprawdź czy te wsuwki dobrze siedzą , druga to nad skrzynką bezpieczników - po zdjęciu osłony pod deską dobrze ją widać , ale przede wszystkim - zmierz napięcie aku , następnie +aku i masa na pace np. na kielichu amora (ma być takie samo napięcie )a następnie + aku i masa silnika - też takie samo napięcie , no i przydałby się komp do diagnozy
** Dodano: 25-03-2014, 21:16 **
mam w książce cały schemat ideowy , ale bez opisu nic Ci on nie powie a scaner mam zwalony i jedynie fotki a nie wiem czy tamte były czytelne |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 25-03-2014, 21:30
|
|
|
poszło na komórkę |
|
|
|
|
Renegat...
Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 28 Sie 2012 Posty: 121 Skąd: KOLUSZKI
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 27-03-2014, 09:09
|
|
|
Ten brązowy czujnik na środku głowicy to czujnik temperatury na deske w pracy silnika nie odrywa znaczącej roli... |
_________________ BYŁ
TRABANT 601 zwei takt
Omega A C20NE 2,0 115KM
Omgea A C30NE 3,0 6-garow ca 200 KM
Tipo 1,4
Tipo 2,0 8V GRANTURISMO
FIAT BRAVO HGT 2.0 20V
FORD COUGAR 2,5 V6 177KM jest
Lancia DELTA II 2,0 16V T 196KM JEST
Lancia Delta I.....e się składa.... |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 14-05-2014, 09:23
|
|
|
Dobra teraz inna opcja a nie chce klepać kolejnego tematu. Czy w tipo 1.8 jest takie coś jak moduł zapłonowy, jeśli tak to gdzie ona ma być, czy on może upalać cewki ? Czy może co inne ma na to wpływ ? A i jak to moduł to gdzie go dostać bo na alledrogo modułu do 1.8 nie widze
** Dodano: 14-05-2014, 10:24 **
Aha i czy da się sprawdzić czy to faktycznie moduł ? |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 14-05-2014, 09:53
|
|
|
KrzychuB, o ile sobie dobrze przypominam , to moduł jest jeden wtryskowo-zapłonowy i to z niego podawane są sygnały na cewki. W 1,4-1,6 jest oddzielny wtrysk i zapłon a tu zintegrowany. Trzeba by było go rozebrać bo może był kiedyś wcześniej zalany i ma jakieś zwarcia. Sąsiad miał tak w scorpio |
|
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 14-05-2014, 10:01
|
|
|
Pewnie tak jak we wszystkich fiatach strona pasażera jak wsiądziesz po prawej stronie pod schowkiem |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 14-05-2014, 10:09
|
|
|
To się tak potocznie mówi komp a tak naprawdę to moduł wtryskowo-zapłonowy w 1,4-1,6 tam jest tylko wtryskowy bo zapłonowy jest na grodzi. A może być w grodzi moduł wzmocnienia - musisz patrzeć po przewodach od cewek tych cienkich sterujących
** Dodano: 14-05-2014, 11:24 **
Poprawka modułu wzmocnienia nie ma , w wszystkim steruje moduł w-z |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 14-05-2014, 10:25
|
|
|
KrzychuB, otwórz maskę i poszukaj z przodu od strony kierowcy, taki mały prostokąt z wtyczką na ileś tam pinów (nie wiem ile jest w 1,8) przykręcony do takiego użebrowanego aluminium odprowadzającego ciepło (zapomniałem jak to się nazywa)
pit14, zanim cos napiszesz, to upewnij się czy wiesz o czym piszesz |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 14-05-2014, 11:55
|
|
|
egon, wiem co piszę. Schemat wrzuciłem w tym temacie na 2 stronie nie. Cewki są zasilane z przekaźnika a sterowane z modułu - kompa. Nie ma oddzielnego zapłonu jak 1,4 czy 1,6 |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 14-05-2014, 12:05
|
|
|
pit14 napisał/a: | sterowane z modułu - kompa. |
Moduł zapłonowy a sterownik, to dwie różne rzeczy.
Tuataj masz moduł zapłonowy do 1.8 http://sklep.intercars.co...O&towkod=BF7D3F |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 14-05-2014, 12:21
|
|
|
egon, nie rozumiemy się. Sygnał zapłonu podawany jest na cewki z modułu wtryskowo-zapłonowego bo jest wtrysk zintegrowany z zapłonem. W np. 1,4 był moduł wtrysku bosch pod schowkiem a zapłonowy digiplex z serii med na grodzi tym się różni. Tu jest jeden moduł nawet wyjście diagnostyki ma 3 przewody jeden - wtrysk drugi - zapłon środek - masa |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 14-05-2014, 12:24
|
|
|
No najwyraźniej się nie rozumiemy, w np. 1.4 masz kopułkę rozdzielającą zapłon, tutaj masz ten moduł, który dałem w linku.
Tak czy siak, Krzychowi chodziło chyba o to, o czym ja pisze |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-05-2014, 12:30
|
|
|
W moim bylym 2.0 8v (silniki podobne)modul zaplonowy byl pod skrzynka akumulatora.Dokladnie to co z linku intercars.
Zostal mi jeszcze jeden sprawny.Z tego co kojarze to byl bosch 7 czy 8 pin. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 14-05-2014, 12:31
|
|
|
Ja tez mam nówke od 2,0 16V, ale nie wiem czy będzie pasował |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
GrimlocK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2012 Posty: 56 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 14-05-2014, 13:15
|
|
|
Poza tym w 1.6 i.e nie było już osobno dwóch modułów tylko jeden sterownik silnika odpowiadający za zapłon i paliwo, Bosch monomotronic. |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 14-05-2014, 13:17
|
|
|
GrimlocK napisał/a: | Poza tym w 1.6 i.e nie było już osobno dwóch modułów tylko jeden sterownik silnika odpowiadający za zapłon i paliwo, Bosch monotronic. |
A to ciekawe co piszesz, bo miałem 1.6 i miał oba, podobnie jak 1,4 |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
vego21
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-05-2014, 14:19
|
|
|
egon napisał/a: | przykręcony do takiego użebrowanego aluminium odprowadzającego ciepło (zapomniałem jak to się nazywa) |
Radiator |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 14-05-2014, 16:15
|
|
|
GrimlocK napisał/a: | Poza tym w 1.6 i.e nie było już osobno dwóch modułów tylko jeden sterownik silnika odpowiadający za zapłon i paliwo, Bosch monomotronic. | czekałem do powrotu do domu na sprawdzenie i... 1,6 i.e było też na mono-jetroniku tak jak 1,4 ie . co do modułu wzmocnienia to w 1,8ie jest on zintegrowany - czyli wbudowany w kompa ( elektroniczne urządzenie sterujące) natomiast w modelach 1,8 16v i 2,0 16v jest oddzielny moduł o którym wspominaliście MM600C . tak więc u Krzycha nie ma oddzielnego modułu |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 14-05-2014, 16:16
|
|
|
pit14, czyli dobrze patrzyłem i niema no to w takim razie kicha i bez przegladu elektryka nie poradzi |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 14-05-2014, 16:16
|
|
|
KrzychuB napisał/a: | albo ja jestem ślepy albo takie coś u mnie nie nie występuje | Krzychu !!!!! nie jesteś ślepy tylko nie możesz zobaczyć czegoś czego nie ma
** Dodano: 14-05-2014, 17:19 **
pytanie ? czy cały czas pali Ci tą samą cewkę ?
czy różnie to bywa , raz jedna raz druga ? |
|
|
|
|
|