Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z obrotami tipo 1.8ie
Autor Wiadomość
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 25-03-2014, 20:53   

pit14, dziś gadałem z mechanikiem. I najpierw mam masy wyczyścić więc ta mapka mas gdzie są by się przydała, potem jechać do gaziarza tu znajomego i ma sprawdzić czy przypadkiem ten co montował mi lpg nie wpiął się źle i czy impuls mi cewek nie rozwala... A potem kompresja .... :(

** Dodano: 25-03-2014, 20:54 **
A spalanie mi łyka jedno i drugie dużo na mieście
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 25-03-2014, 21:09   

najważniejsza i najbardziej dająca w kość to masa pod aku - i ją najpierw sprawdź czy te wsuwki dobrze siedzą , druga to nad skrzynką bezpieczników - po zdjęciu osłony pod deską dobrze ją widać , ale przede wszystkim - zmierz napięcie aku , następnie +aku i masa na pace np. na kielichu amora (ma być takie samo napięcie )a następnie + aku i masa silnika - też takie samo napięcie , no i przydałby się komp do diagnozy :?

** Dodano: 25-03-2014, 21:16 **
mam w książce cały schemat ideowy , ale bez opisu nic Ci on nie powie a scaner mam zwalony i jedynie fotki a nie wiem czy tamte były czytelne
     assistance   Moneta
 
 skype
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 25-03-2014, 21:19   

pit14, to podeśłij bo tamte zdjęcia dobrze widać ;)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 25-03-2014, 21:30   

poszło na komórkę
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Renegat... 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 121
Skąd: KOLUSZKI
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 27-03-2014, 09:09   

Ten brązowy czujnik na środku głowicy to czujnik temperatury na deske w pracy silnika nie odrywa znaczącej roli...
_________________
BYŁ
TRABANT 601 zwei takt
Omega A C20NE 2,0 115KM
Omgea A C30NE 3,0 6-garow ca 200 KM
Tipo 1,4
Tipo 2,0 8V GRANTURISMO
FIAT BRAVO HGT 2.0 20V
FORD COUGAR 2,5 V6 177KM jest
Lancia DELTA II 2,0 16V T 196KM JEST
Lancia Delta I.....e się składa....
  
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 14-05-2014, 09:23   

Dobra teraz inna opcja a nie chce klepać kolejnego tematu. Czy w tipo 1.8 jest takie coś jak moduł zapłonowy, jeśli tak to gdzie ona ma być, czy on może upalać cewki ? Czy może co inne ma na to wpływ ? A i jak to moduł to gdzie go dostać bo na alledrogo modułu do 1.8 nie widze :(

** Dodano: 14-05-2014, 10:24 **
Aha i czy da się sprawdzić czy to faktycznie moduł ?
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 14-05-2014, 09:53   

KrzychuB, o ile sobie dobrze przypominam , to moduł jest jeden wtryskowo-zapłonowy i to z niego podawane są sygnały na cewki. W 1,4-1,6 jest oddzielny wtrysk i zapłon a tu zintegrowany. Trzeba by było go rozebrać bo może był kiedyś wcześniej zalany i ma jakieś zwarcia. Sąsiad miał tak w scorpio
  
     assistance   Moneta
 
 skype
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 14-05-2014, 09:57   

pit14, no dobra ale gdzie on jest ?
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 14-05-2014, 10:01   

Pewnie tak jak we wszystkich fiatach strona pasażera jak wsiądziesz po prawej stronie pod schowkiem
     assistance   Moneta
 
 skype
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 14-05-2014, 10:04   

pit14, pod schowkiem to jest komp a nie moduł zapłonowy, on ma być koło silnika gdzieś ale gdzie...
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 14-05-2014, 10:09   

To się tak potocznie mówi komp a tak naprawdę to moduł wtryskowo-zapłonowy w 1,4-1,6 tam jest tylko wtryskowy bo zapłonowy jest na grodzi. A może być w grodzi moduł wzmocnienia - musisz patrzeć po przewodach od cewek tych cienkich sterujących

** Dodano: 14-05-2014, 11:24 **
Poprawka modułu wzmocnienia nie ma , w wszystkim steruje moduł w-z
     assistance   Moneta
 
 skype
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 14-05-2014, 10:25   

KrzychuB, otwórz maskę i poszukaj z przodu od strony kierowcy, taki mały prostokąt z wtyczką na ileś tam pinów (nie wiem ile jest w 1,8) przykręcony do takiego użebrowanego aluminium odprowadzającego ciepło (zapomniałem jak to się nazywa) ;)

pit14, zanim cos napiszesz, to upewnij się czy wiesz o czym piszesz ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 14-05-2014, 11:55   

egon, wiem co piszę. Schemat wrzuciłem w tym temacie na 2 stronie nie. Cewki są zasilane z przekaźnika a sterowane z modułu - kompa. Nie ma oddzielnego zapłonu jak 1,4 czy 1,6 :(
     assistance   Moneta
 
 skype
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 14-05-2014, 12:05   

pit14 napisał/a:
sterowane z modułu - kompa.

Moduł zapłonowy a sterownik, to dwie różne rzeczy.
Tuataj masz moduł zapłonowy do 1.8 http://sklep.intercars.co...O&towkod=BF7D3F
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 14-05-2014, 12:21   

egon, nie rozumiemy się. Sygnał zapłonu podawany jest na cewki z modułu wtryskowo-zapłonowego bo jest wtrysk zintegrowany z zapłonem. W np. 1,4 był moduł wtrysku bosch pod schowkiem a zapłonowy digiplex z serii med na grodzi tym się różni. Tu jest jeden moduł nawet wyjście diagnostyki ma 3 przewody jeden - wtrysk drugi - zapłon środek - masa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 14-05-2014, 12:24   

No najwyraźniej się nie rozumiemy, w np. 1.4 masz kopułkę rozdzielającą zapłon, tutaj masz ten moduł, który dałem w linku.
Tak czy siak, Krzychowi chodziło chyba o to, o czym ja pisze :P
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-05-2014, 12:30   

W moim bylym 2.0 8v (silniki podobne)modul zaplonowy byl pod skrzynka akumulatora.Dokladnie to co z linku intercars.

Zostal mi jeszcze jeden sprawny.Z tego co kojarze to byl bosch 7 czy 8 pin.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 14-05-2014, 12:31   

Ja tez mam nówke od 2,0 16V, ale nie wiem czy będzie pasował ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
GrimlocK 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2012
Posty: 56
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 14-05-2014, 13:15   

Poza tym w 1.6 i.e nie było już osobno dwóch modułów tylko jeden sterownik silnika odpowiadający za zapłon i paliwo, Bosch monomotronic.
  
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 14-05-2014, 13:17   

GrimlocK napisał/a:
Poza tym w 1.6 i.e nie było już osobno dwóch modułów tylko jeden sterownik silnika odpowiadający za zapłon i paliwo, Bosch monotronic.

A to ciekawe co piszesz, bo miałem 1.6 i miał oba, podobnie jak 1,4
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
vego21 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-05-2014, 14:19   

egon napisał/a:
przykręcony do takiego użebrowanego aluminium odprowadzającego ciepło (zapomniałem jak to się nazywa) ;)


Radiator :P
  
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 14-05-2014, 16:05   

albo ja jestem ślepy albo takie coś u mnie nie nie występuje :sciana:
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 14-05-2014, 16:15   

GrimlocK napisał/a:
Poza tym w 1.6 i.e nie było już osobno dwóch modułów tylko jeden sterownik silnika odpowiadający za zapłon i paliwo, Bosch monomotronic.
czekałem do powrotu do domu na sprawdzenie i... 1,6 i.e było też na mono-jetroniku tak jak 1,4 ie . co do modułu wzmocnienia to w 1,8ie jest on zintegrowany - czyli wbudowany w kompa ( elektroniczne urządzenie sterujące) natomiast w modelach 1,8 16v i 2,0 16v jest oddzielny moduł o którym wspominaliście MM600C . tak więc u Krzycha nie ma oddzielnego modułu :!:
     assistance   Moneta
 
 skype
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 14-05-2014, 16:16   

pit14, czyli dobrze patrzyłem i niema :( no to w takim razie kicha i bez przegladu elektryka nie poradzi :(
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 14-05-2014, 16:16   

KrzychuB napisał/a:
albo ja jestem ślepy albo takie coś u mnie nie nie występuje :sciana:
Krzychu !!!!! nie jesteś ślepy tylko nie możesz zobaczyć czegoś czego nie ma

** Dodano: 14-05-2014, 17:19 **
pytanie ? czy cały czas pali Ci tą samą cewkę ?
czy różnie to bywa , raz jedna raz druga ?
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load