Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z obrotami tipo 1.8ie
Autor Wiadomość
Renegat... 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 121
Skąd: KOLUSZKI
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 23-02-2014, 23:47   

Badanie hmm naprowadziłoby na usterke.....Map sensor jest za kolektorem dolotowym pod plastikową przykrywką tuż obok 2 przekaźników od (pompu i zasilania ECU )na grodzi czołowej.
Na komputerze zobaczyłbyś czy MAP reaguje na pedał gazu.(czy po dodaniu gazu zwiększa sie podcisnienie )
Obejście masz na VAE 06 czy na krokowcu?Dolot masz szczelny może być tak ze gdzieś lewe powietrze bierze i przy schodzeniu z obrotów przygaśnie,szukaj usterki na benzynie jak zrobisz aby dobrze chodził na benzynie gaz zawsze sie wyreguluje.
U mnie a mam 2.0 DOHC wchodzi na około 2-3 tys (na ucho)i jak wloze wtyczke po chwili schodzi łądnie.
W tym silniku ciezko wyeliminować falujące obroty sprawdzić trzeba mozolnie wszystko.
Węzyk gumowy idzie od takiego trójnika wkreconego w dolot i do map sensora.
_________________
BYŁ
TRABANT 601 zwei takt
Omega A C20NE 2,0 115KM
Omgea A C30NE 3,0 6-garow ca 200 KM
Tipo 1,4
Tipo 2,0 8V GRANTURISMO
FIAT BRAVO HGT 2.0 20V
FORD COUGAR 2,5 V6 177KM jest
Lancia DELTA II 2,0 16V T 196KM JEST
Lancia Delta I.....e się składa....
  
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 07-03-2014, 00:07   

Dzięki za pomoc. Mechanik dziś stwierdził: czujnik temp - uszkodzony przewód od niego, oraz obie cewki do wymiany. teraz wyreguluje gaz od nowa i heja :D

** Dodano: 07-03-2014, 00:06 **
Wracamy do punktu wyjścia :( Znów to samo :(

Teraz proszę konkretnie, Jakie są objawy uszkodzonych:
- sonda lambda
- czujnik temperatury płynu
- czujnik położenia wału
- czujnik położenia przepustnicy
- MAP
- cewka


I co odpowiada za to że auto kręci jak porąbane a odpala po prawie 30 s kręcenia... :!: :?:

Błędy jakie wykazało przy badaniu kompem ostatnio:
czujnik temp, cewki, sonda 2
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
maciek_wk 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 568
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-03-2014, 12:47   

KrzychuB napisał/a:

I co odpowiada za to że auto kręci jak porąbane a odpala po prawie 30 s kręcenia... :!: :?:

Błędy jakie wykazało przy badaniu kompem ostatnio:
czujnik temp, cewki, sonda 2


Raczej wskazuje to na sondę, szczególnie ten zapłon po 30s
_________________
jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety

jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci
     assistance   Moneta
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-03-2014, 13:46   

KrzychuB, sonda lambda nie ma zadnego wplywu na odpalanie.Pracuje dopiero jak silnik jest rozgrzany a sama sonda ma minimum 300 st.C.Wiec ten trop zostaw poki co.Poza tym jest odpowiedzialna za prawidlowy sklad mieszanki juz po odpaleniu i w zadnym wypadku nie berze udzialu w odpalaniu silnika.Na zimnym silniku sterownik pomija jej obwod.

Czujnik polozenia walu jest po to by byla iskra.Wyciagnij kable zaplonowe ze swiec.Wloz jedna swiece do kabla i do masy.Zakrec i sprawdz jaka jest iskra i czy wogole jest podczas krecenia rozrusznikiem bez uruchamiania silnika.Wez sobie kogos kto zakreci a sam obserwuj iskre.Kolor iskry i czy jest za kazdym razem.

Narazie to sprawdz.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Renegat... 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 121
Skąd: KOLUSZKI
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 07-03-2014, 19:11   

- sonda lambda -tak jak pisał kolega wyżej przy uruchamianiu wpływ żaden....na rozgrzanym jak zwalona to rośnie spalanie sygnał "O"- mieszanka uboga sterownik zwiększa czas wtrysku do maximum stąd duże spalanie, ewentualnie delikatne ledwo wyczuwalne chwianie obrotów na jałowym na rozgrzanym silniku ale sonda to ostatnia rzecz która bym sprawdził.
- czujnik temperatury płynu (są 2 na deche i do ECU)ECU zależy jak zwalony jak przerwa a to najczesciej komp myśli że silnik zimny i otwiera obejście powietrza na VAE rosną obroty-cały czas są wysokie oboroty jak jest taki szkopuł że raz działa raz nie,albo zmienia rezystancje niezgodnie z charakterystyką mogą wariować obroty. Jak chcesz wyeliminować wpływ tego elementu to przekręć kluczyk powinienieś usłyszeć stukanie VAE od obejścia powietrza upewni cię to że VAE działa,wyłącz zapłon po tym jak VAE skończy stukać (masz pewność że jest zamknięty)Odłącz go...wtedy nie powinny zmieniać się obroty no chyba że dodasz gazu i otworzysz przepustnice
- czujnik położenia wałuJak nie działa nie odpalisz wogóle auta.Jak nie działa prawidłowo np gubi impulsy może zamulać silnik i wariować na obrotach-TU BYM SZUKAŁ jedyny sposób na sprawdzenie OSCYLOSKOP i sprawdzasz czy daje równe impulsy wg ksiązki
- czujnik położenia przepustnicywyprzedzenie zapłonu reguluje jak nie działa może w pewnym zakresie obrotów nie chcieć wkręcić się na obroty do jałowego raczej nic bo na jałowym jest otwarty daje sygnał 0V póżniej jak otwierasz sygnał zmienia się od 0-5V i na podstawie tego jest zmiana wyprzedzenia zapłonu.(funkcja podobna do regulatora odsrodkowego)U mnie objaw był taki ze szarpał silnik na niskich obrotach tak jakby za mało paliwa dostawał
- MAP Nie wkręca się na obroty w pewnym zakresie
- cewkaSłaba iska sprawdz jak kolega wyżej pisał


Sprawdz wtyczke od TPS....u mnie był jeden pin urawany i raz chodził dobrze a raz zle jak stykało akurat było ok a jak nie to szarpał silnik przy dodawania gazu,regulator ciśnienia też może być nierówne ciśnienie wtrysku i szarpanki ale to na GAZIE by nie występowało więc regulator bym odpuscił
_________________
BYŁ
TRABANT 601 zwei takt
Omega A C20NE 2,0 115KM
Omgea A C30NE 3,0 6-garow ca 200 KM
Tipo 1,4
Tipo 2,0 8V GRANTURISMO
FIAT BRAVO HGT 2.0 20V
FORD COUGAR 2,5 V6 177KM jest
Lancia DELTA II 2,0 16V T 196KM JEST
Lancia Delta I.....e się składa....
  
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-03-2014, 21:43   

KrzychuB,dziwi mnie jedno-jak na kompie mogl wyjsc blad cewek skoro ich obwod nie jest sprawdzany przez ECU.Albo Twoj mechanik sciemnia albo chcial zarobic.Ciekaw jestem czym sie podpinal i czy wogole udalo mu sie nawiazac komunikacje.

Nalezalo by jeszcze sprawdzic dla pewnosci sprezanie na cylindrach.Robione to bylo?Bo moze slabe na zimnym i swiece Ci zalewa.

Ewentualnie psiknij w dolot jakims samostartem cyz plakiem.Jak zapali od strzala to szukaj w ukladzie paliwowym.Jesli to nic nie da to szukaj w ukladzie zaplonowym.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 07-03-2014, 22:07   

tak jak shagger78, pisze tylko nie polecam samostartu, on pali sie mocno wybuchowo co nie jest dobre dla silnika, natomiast plak jest pali sie łagodnie, u nas na warsztacie uzywamy tylko i wyłacznie plaka
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 07-03-2014, 22:14   

shagger78 napisał/a:
KrzychuB,dziwi mnie jedno-jak na kompie mogl wyjsc blad cewek skoro ich obwod nie jest sprawdzany przez ECU.Albo Twoj mechanik sciemnia albo chcial zarobic.Ciekaw jestem czym sie podpinal i czy wogole udalo mu sie nawiazac komunikacje.

Nalezalo by jeszcze sprawdzic dla pewnosci sprezanie na cylindrach.Robione to bylo?Bo moze slabe na zimnym i swiece Ci zalewa.

Ewentualnie psiknij w dolot jakims samostartem cyz plakiem.Jak zapali od strzala to szukaj w ukladzie paliwowym.Jesli to nic nie da to szukaj w ukladzie zaplonowym.
to fakt - tam jest oddzielny układ zapłonu i zasilenia - ja bym zaczął od pompy paliwa , następnie zawór przelewowy czy trzyma . jeśli zasilenie paliwem jest ok to szukałbym w zapłonie . ale jak na lpg też tak jest to może być dużo przyczyn - od przełącznika lpg - do cpp
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Renegat... 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 121
Skąd: KOLUSZKI
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 07-03-2014, 22:24   

Ja przerabiałem to samo u siebie w 2.0 DOHC
Trop pompy,regulatora ciśnienia okazał się mylny....pozatym gdyby usterka tkwiła właśnie tam na gazie problem by nie występował.
W euroscanie jest możliwość sprawdzenia cewek wykręca się świece i podaje sterownik impulsy na cewke i obserwuje się iskre-warunek zapłon NIE NA KOPUŁCE.Kolega ma dwie cewki zapłonowe więc teorytycznie euroscan byłby to w stanie sprawdzić.
_________________
BYŁ
TRABANT 601 zwei takt
Omega A C20NE 2,0 115KM
Omgea A C30NE 3,0 6-garow ca 200 KM
Tipo 1,4
Tipo 2,0 8V GRANTURISMO
FIAT BRAVO HGT 2.0 20V
FORD COUGAR 2,5 V6 177KM jest
Lancia DELTA II 2,0 16V T 196KM JEST
Lancia Delta I.....e się składa....
  
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-03-2014, 22:34   

Renegat..., ale Kolega ma sekwencje i odpala zawsze na benzynce :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 07-03-2014, 22:49   

shagger78, ja widziałem co pokazywało na kompie cały czas bo znajomy to mechanik i mówił i pokazywał co i jak. Po podpięciu pokazało 5 błędów. 2 z cewki, 1 z czujnika, 1 z sondy (drugiej) i że słabe aku czy coś takiego. Po skasowaniu i wymianie cewek i naprawie przewodu od czujnika pokazuje jedynie błąd sondy. Choć nie wiem co teraz bo znów tak samo jest. Muszę dostać czujnik temp płynu w kolektorze a to nie takie proste do mojego modelu silnika, cieżki temat....
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-03-2014, 00:17   

KrzychuB napisał/a:
z sondy (drugiej)


co to znaczy z sondy drugiej.Czyzbys dwie tam mial?
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 08-03-2014, 00:26   

shagger78 napisał/a:
Czyzbys dwie tam mial?

Tak podobno dwie....
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-03-2014, 08:52   

KrzychuB, to jesli sa dwie(przed i za katalizatorem)to ta druga tylko po to by kontrolowala poprawnosc pracy tej pierwszej.Ale sondami poki co sie nie przejmuj.Tym bardziej jak masz gaz to blad sondy to nic dziwnego.

Generalnie jest tak ze po zdjeciu wszystkich wtyczek z silnika za wyjatkiem cpw,wtryskiwaczy,cewek,modulu auto powinno odpalac bez wiekszych problemow.Reszta czujnikow to tylko do prawidlowej pracy sinika.

Zdjete przewody z czujnikow temperatury ECU widzi jako bardzo niskie temperatury rzedu -40 st.C wiec wzbogacona zostaje mieszanka na max.Z odpalaniem w tym przypadku nie bedzie problemow.

Zmierz cisnienie paliwa,cisnienie sprezania,sprawdz iskre i ewentualnie jak to wszystko nie pomoze zgodnosc ustawienia rozrzadu.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 09-03-2014, 21:07   

Renegat... napisał/a:
- MAP Nie wkręca się na obroty w pewnym zakresie
u mnie w 406 mam zepsuty MAP(po wystrzale gazu) i objawy są takie,że auto bardzo ciężko zapala,nawet za 10 razem(jak zimno),brak wolnych obrotów,dymi na czarno.Ogolnie auto jedzie bardzo dobrze na PB.Takie u mnie spostrzeżenia.(Mam sprawny mapsensor w zapasie,po wymianie auto jest jak nowe,bez tych objawów,ale nie zakładam go bo czasami lubi sobie kichnąć i dalej go rozwali)
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
Renegat... 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 121
Skąd: KOLUSZKI
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 10-03-2014, 20:27   

Moim skromnym zdaniem MAP do zapalania ma nie wiele....on informuje komp o bieżącym obciążeniu silnika na podstawie podciśnienia przykład
potrzebujemy mocy--->dodajemy gazu--->silnik zaczyna zasysać więcej powietrza--->zwiększa się podciśnienie--->Map to wychwytuje--->reakcja ECU

To co moim zdaniem ma wpływ na odpalenie:
-świece i wszystko co z iskrą związane (cewka kopułka przewody )
-kompresja
-sygnały do iskry-w wypadku DOHCA 2.0 i 1,8 jest to czujnik położenia wału informuje on o tym która para tłoków jest na górze + odczyt z czujnika który jest na wałku rozrządu i on daje informacje na który konkretnie tłok ma pójść iskra czyli tłok 1 i 4 jest w górnym martwym położeniu ale zapłon ma iść na 1 tłok bo czujnik na wałku tak wskazał.
W 1,8 nie masz kopułki a 2 cewki i wlaśnie na podstawie czujnika z wałka rozrządu idzie sygnał na jedna z dwóch cewek.

Na plaku w dolot jak Ci zapalił?
_________________
BYŁ
TRABANT 601 zwei takt
Omega A C20NE 2,0 115KM
Omgea A C30NE 3,0 6-garow ca 200 KM
Tipo 1,4
Tipo 2,0 8V GRANTURISMO
FIAT BRAVO HGT 2.0 20V
FORD COUGAR 2,5 V6 177KM jest
Lancia DELTA II 2,0 16V T 196KM JEST
Lancia Delta I.....e się składa....
  
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 10-03-2014, 20:45   

kompresja Renegat..., i sam sobie odpowiedziałeś - jeśli nie będzie kompresji wtedy map nie jest zasilany podciśnieniem i nie wykryje kąta zapłonu - po prostu go nie poda - gdzieś jest ubytek podciśnienia - o ile map jest o.k
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Renegat... 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 121
Skąd: KOLUSZKI
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 10-03-2014, 21:14   

Ja to inaczej rozumiem...
1)suw ssania-mieszanka (dawka wtrysku +powietrze)zostaje zassana przez dolot jak tłok schodzi w DMP (dolne martwe położenie ) zawór ssący na końcu tego procesu zostaje zamknięty.
2)sprężanie mieszanki jak tłok dochodzi do GMP
3)Iskra -suw pracy

Map wadliwie działający może zwiększyć dawke paliwa ale przy odpalaniu uważam że jego wpływ jest pomijalny...
U ojca w aucie był objaw typu silnik burzył jak trzeba jałowy elegancko i jak wchodził na obroty od 1000-1300 jakby turbo dziura ale auto bez turbiny przymulał nie chciał się wkręcić winny okazał się wężyk od MAP sensora (sparciał)

O dawce decyduje ECU na podstawie odczytów z kilku czujników (w tym też MAP)ale przy odpalaniu uważam wpływ na pomijalny...narazie mam swoje TIPO nie czynne bo się przód powoli naprawia ale jak już się z tym uporam kwestia tygodnia odłącze MAP i sprawdze jak odpali....na odłaczonym TPS pali bez problemu.Tutaj kawałek apropo pracy silnika podczas rozruchu...
http://forum.tempra.org/imgshack/_f/f_0017392.jpg
_________________
BYŁ
TRABANT 601 zwei takt
Omega A C20NE 2,0 115KM
Omgea A C30NE 3,0 6-garow ca 200 KM
Tipo 1,4
Tipo 2,0 8V GRANTURISMO
FIAT BRAVO HGT 2.0 20V
FORD COUGAR 2,5 V6 177KM jest
Lancia DELTA II 2,0 16V T 196KM JEST
Lancia Delta I.....e się składa....
  
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 10-03-2014, 22:08   

1,8 ie map to jest jak w digiplexie - jakie jest podciśnienie - taki kąt wyprzedzenia zapłonu (1920kombinacji) jeśli odepniesz podciśnienie nie zapalisz - albo z trudem a czujnik ciśnienia bezwzględnego jest czulszy niż w digi
  
     assistance   Moneta
 
 skype
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-03-2014, 22:32   

Renegat... napisał/a:
sygnały do iskry-w wypadku DOHCA 2.0 i 1,8 jest to czujnik położenia wału informuje on o tym która para tłoków jest na górze + odczyt z czujnika który jest na wałku rozrządu i on daje informacje na który konkretnie tłok ma pójść iskra czyli tłok 1 i 4 jest w górnym martwym położeniu ale zapłon ma iść na 1 tłok bo czujnik na wałku tak wskazał.


W 1.8 i.e jest akurat inaczej niz piszesz.Sa tam dwie cewki,bez rozdzielacza.Wiec sa dwa tory zasilajace cewki.Jesli pojawia sie iskra na jednej cewce a cewka ma dwa wyjscia na kable to iskra pojawia sie jednoczesnie na dwoch cylindrach mimo ze potrzebna jest powiedzmy na pierwszym.Ale w tym samym czasie pojawia sie na 4 cylindrze mimo ze tam jest akurat koncowka suwu wydechu.Reasumujac iskra na kazdym cylindrze w silniku z dwoma podwojnymi cewkami pojawia sie zawsze gdy tlok zbliza sie do GMP zarownoo pod koniec suwu sprezania jak i wydechu.

2.0 i.e to zupelnie co innego.Jedna cewka,czujnik polozenia walu,czujnik walka rozrzadu w aparacie i kopulka sprawiaja ze iskra pojawia sie tylko gdy tloki dochodza do GMP podczas sprezania.

Czesto tak jest ze slabe sprezanie na cylindrach powoduje rozne klopoty ktore wychodza na kompach jako niesprawne czujniki.Po wymianie czujnikow nic sie nie zmienia bo kompresja nie domaga,podcisnienie za male,spalanie mieszanki w cilindrach slabe,nadmiar oleju nad tlokami.Tak wiec zgodze sie z kolega ktry pisal powyzej o slabym podcisnieniu.Tak wlasnie moze byc.

A tak swoja droga diagostyka polegajaca jedynie na odczytaniu bledow to do d...y sie nadaje.Bez sprawdzenia parametrow pracy wszystkich czujnikow na kompie zarowno na zimnym jak i goracym silniku a czesto i w trakcie jazdy i bez jakiegos tam doswiadczenia w tym temacie to sobie mozna zainwestowac w wymiane wszystkich czujnikow a i tak nie pomoze.A na koncu sie okaze ze pomogla wymiana silnika i na starych czujnikach jest ok.Nie jeden juz przez to przechodzil.

I powiem cos jeszcze raz.W moim 1.6 i.e zdejmuje wszystkie wtyczki za wyjatkiem cpw i wtryskiwacza.Praca jest nieprawidlowa ale silnik odpala normalnie jak zawsze.Zadne czujniki temperatury i powietrza nie maja az takiego wplywu by nie moc odpalic auta.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 10-03-2014, 22:42   

Renegat..., chciałem wrzucić fotkę opisu 1,8 i.e , ale coś mi się wali komp :x
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Renegat... 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 121
Skąd: KOLUSZKI
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 10-03-2014, 23:20   

Spoko
sprawdze co będzie jak odłacze mapa u siebie.

Ja mam TIPO 2,0 8V DOHC i mam jedna cewke zapłonową i na zapłon składa się:
Czujnik na wale----4 rowki na kole pasowym odpowiadające 4 górnym położenią tłoka
+ czujnik fazy na rozdzielaczu + kopułkę która rozdziela iskrę juz na częsci WN.

Mówimy cały czas o 1,8 DOHC który ma 2 cewki podwójne i tu powinno być sterowanie czujnik wału ---4 rowki na kole pasowym-górne położenie i tutaj pytanie co steruje cewkami?bo analogiczne rozwiązanie jest np u mnie w lanci 2.0 16vt ale tam zamiast rozdzielacza sa 2 cewki jak w tym 1,8 dohc i ja w lanci na wałku mam czujnik HALLA SFA 100A i sygnał z koła pasowego + z czujnika SFA daje precyzyjną informację na który tłok ma iśc iskra -tłoki połaczone w pary 1 i 4 oraz 2 i 3 i jedna cewka obsługuje odp. 1 i 2 oraz 3 i 4

Więc sugerujecie ze w tym 1,8 jest tylko czujnik położenia wału i co i juz?na wałkach nie ma czujnika fazy?
_________________
BYŁ
TRABANT 601 zwei takt
Omega A C20NE 2,0 115KM
Omgea A C30NE 3,0 6-garow ca 200 KM
Tipo 1,4
Tipo 2,0 8V GRANTURISMO
FIAT BRAVO HGT 2.0 20V
FORD COUGAR 2,5 V6 177KM jest
Lancia DELTA II 2,0 16V T 196KM JEST
Lancia Delta I.....e się składa....
  
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 11-03-2014, 07:22   

W 1,8 i.e nie ma czujnika fazy zapłonu zależny jest od 2 czujników CPW i ciśnienia bezwzględnego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Renegat... 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 121
Skąd: KOLUSZKI
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 11-03-2014, 08:03   

Witam
1,8 DOHCA byly 3 wersje z tego co kojarze.
-1,8 DOHC w 8 V i tu pewnie komp IAW
-1,816V DOHC 16 V wersja GT I tu też pewnie komp IAW
-1,8 DOHC który ma kolega i to będzie na tym DIGIPLEX?

W takim razie gdzie ma drugi czujnik położenia wału?na kole zamachowym tak jak np w Tipo 1,4?BO ja mam 1,4 które właśnie łupie na części i tam jest DIGIPLEX ale tak oglądajac ten wynalazek tam jest na kole zamachowym,przy rozrządzie nie widziałem ALE TEZ SIE NIE PRZYGLĄDAŁEM ale specjalnie dziś spojrze:-)
_________________
BYŁ
TRABANT 601 zwei takt
Omega A C20NE 2,0 115KM
Omgea A C30NE 3,0 6-garow ca 200 KM
Tipo 1,4
Tipo 2,0 8V GRANTURISMO
FIAT BRAVO HGT 2.0 20V
FORD COUGAR 2,5 V6 177KM jest
Lancia DELTA II 2,0 16V T 196KM JEST
Lancia Delta I.....e się składa....
  
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 11-03-2014, 19:25   

były 1,8i.e 8v i 1,8 16v . 1,8 i,e miały zintegrowany moduł zapłonu z modułem wtrysku , bez rozdzielacza -2 cewki po 2 wyjścia na świece , a 1,8 16V miały oddzielny moduł zapłonu i rozdzielacz z czujnikiem fazowym
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load