Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z obrotami tipo 1.8ie
Autor Wiadomość
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 18-02-2014, 17:43   Problem z obrotami tipo 1.8ie

Jak w temacie. Od kupna tipo wiedziałem że czasem zgaśnie od tak, ale potem paliło mimo tego że długo trzeba nim kręcić żeby złapał (nowe kable i świece). Ale od paru dni problem narasta. Coraz częściej gaśnie jak wrzucę na luz, świeci się też często marchewa (ale po dodaniu gazu znika) Dzieje się to teraz zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku. Podpowiedzcie o co może tu chodzić.

Fakty:
Kręci ok ale łapie po dłuższym kręceniu
Świeci marchewa
Gaśnie na luzie
Wkurza mnie to !!

Wczoraj np podczas jazdy do Wawy potrafił pół drogi przjechać bez zgaśniecia ale potem się zaczęło, tak samo z powrotem. Dziś pierwszy raz zgasł na zimnym silniku (zazwyczaj tylko było to na ciepłym)
WTF !!
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-02-2014, 20:52   

KrzychuB, krokowy wyczysc na poczatek lub ewentualnie wymien na nowy i sprawdz jego polaczenia elektryczne bo to on odpowiada za wolne obroty.Moze sie przycina czy cos...A tak w sumie to diagnostyka komputerowa by sie przydala :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 18-02-2014, 21:20   

spróbuj dolac jakis STP do benzyny, zainteresuj sie sondą, mozliwe ze to ona daje złe wskazania i za bardzo zubaza mieszanke, stąd gaśniecie i marchewa, lub tez w benzynie jest woda i to tez bedzie powodowało marchewe i gaśniecie, na lpg tez gasnie???
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 18-02-2014, 21:22   

palidzojnt221 napisał/a:
na lpg tez gasnie???

tak dokładnie to samo sie dzieje
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 18-02-2014, 21:28   

to pozostaje kwestia krokowca i sondy, komp powinien cos pokazac i chyba bez niego sie nie obejdzie, mozna tez szukac lewego powietrza no ale to raczej bym wykluczył
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 20-02-2014, 16:53   

palidzojnt221, lewe powietrze to może i by robiło zamieszanie w obrotach ale nie gaśnięcie.

A sprawa druga z długim kręceniem, też ma powiązanie z tym ?

** Dodano: 20-02-2014, 16:53 **
Już w ogóle nie trzyma obrotów na luzie na ciepłym, szlag by to.... :sciana:
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 20-02-2014, 19:53   

Wygląda mi to na czujnik ciśnienia bezwzględnego (map) podepnij komputer
     assistance   Moneta
 
 skype
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 20-02-2014, 19:54   

pit14, a będzie to miało coś wspólnego z długim odpalaniem (długo trzeba kręcić) :?: :doubt:
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 20-02-2014, 19:57   

tak będzie czasem jest tak że w ogóle nie odpali jak map rozjechany może to być od wadliwego ustawienia gazu
     assistance   Moneta
 
 skype
 
pawcio0706 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2011
Posty: 146
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 20-02-2014, 19:59   

ja bym stawiał na CPP u mnie w tipo na jednej z przepustnic tez zdychał , wolnych nie trzymał gasł od razu jak pusciło sie gaz i dodatkowo dziwnie spaliny smierdziały podmieniłem na inna i po problemie tylko ze ja mam 1.6 nie wiem jak u ciebie jest tam w 1.8 rozwiazanie ale raczej tez CPP jest
_________________
Fiat Tipo - 1.6 AGT cat.i.e. 1990
     assistance
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 20-02-2014, 19:59   

zobacz jeszcze przewód podciśnienia do czujnika czy nie przetarty , albo nie postrzelał z wieku
     assistance   Moneta
 
 skype
 
vego21 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-02-2014, 20:01   

A kompa nie zresetujesz tak jak w 1.4ie, 1.6ie?
  
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 20-02-2014, 20:02   

pit14, lpg jest nowiusienkie a problem byl przed zmiana tego lpg. a ten przewód od podciśnienie w tym motorku 1.8 ie gdzie jest to opatrze jutro ?
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 20-02-2014, 20:03   

pawcio0706 napisał/a:
ja bym stawiał na CPP u mnie w tipo na jednej z przepustnic tez zdychał , wolnych nie trzymał gasł od razu jak pusciło sie gaz i dodatkowo dziwnie spaliny smierdziały podmieniłem na inna i po problemie tylko ze ja mam 1.6 nie wiem jak u ciebie jest tam w 1.8 rozwiazanie ale raczej tez CPP jest
CPP jest tylko że by samochód szarpał i się mulił
     assistance   Moneta
 
 skype
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 20-02-2014, 20:04   

pit14 napisał/a:
i się mulił

nie muli ani troche :(
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 20-02-2014, 20:06   

vego21 napisał/a:
A kompa nie zresetujesz tak jak w 1.4ie, 1.6ie?
raczej nie , jak ma marchewkę na blacie to błędy zostają w pamięci , nawet jeśli zresetuje to uszkodzony czujnik po przekręceniu poda błąd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
pawcio0706 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2011
Posty: 146
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 22-02-2014, 10:40   

pit14, w moim przypadku akurat gasl ciezko palil no i dziwnie smierdzialo
_________________
Fiat Tipo - 1.6 AGT cat.i.e. 1990
     assistance
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 22-02-2014, 13:53   

pawcio0706, no tak mi się dzieje ale bez tego śmierdzenia...

** Dodano: 22-02-2014, 13:52 **



Zrobiłem test z czujnikiem na zdjęciu. Po wypięciu kostki od niego obroty lecą na 1100 ale cały czas równo trzymają, ale prawie zaraz po wpieciu kostki do czujnika gaśnie. :sciana:
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 22-02-2014, 14:57   

to jest chyba czujnik temperatury płynu chłodzącego.
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 22-02-2014, 15:00   

kamilsitek1983, no tak mi się wydaje, tylko co ma ten czujnik do odpalania.... kurde że nie mogę dorwać kompa ...
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 22-02-2014, 15:04   

ten czujnik steruje ssaniem.Nie kicha Ci autko w kolektor czasami?
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 22-02-2014, 15:06   

kamilsitek1983 napisał/a:
Nie kicha Ci autko w kolektor czasami?

Nie, żadnych strzałów i tego typu podobnych zresztą na sekwencji niema tego.
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 22-02-2014, 15:09   

tak zapytałem bo kolega pisał wyżej o MAP sensorze a ja mam w aucie zepsuty i na PB cięzko pali i kicha.Ale ja mam zwykła instalacje i łatwiej jest mi odpalić z LPG nawet na mrozie niż z PB.(u mnie ten MAP niema nic wspólnego z gazem)A w twoim przypadku(sekwencja) jest bardzo ważny.
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
Renegat... 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 121
Skąd: KOLUSZKI
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 23-02-2014, 10:10   

Witam
Ten czujnik niebieski to czujnik temperatury silnika dla ECU sygnał z niego reguluje ssanie.
Czujnik na srodku bloku pomiedzy swiecami to z kolei czujnik temp.silnika tylko do deski.
Jeżeli czujnik niebieski jest popsuty (najczestsza usterka to przerwa )wtedy ECU otwiera obejście do przepustnicy na maxa i są duże obroty.Jeżeli na odpalonym silniku wyjmiesz zatyczke od niebieskiego czujnika silnik powinien wejśc na duże obroty koło 3tys i tak sie trzymac po włożeniu wtyczki z powrotem obroty powinny wrócic do normy po kilku sekundach
Map sensor hmm obejrzyj węzyk od niego czy podciśnienie Ci nie ucieka sparciały etc.
Mapa ciężko sprawdzić....ogólnie najlepiej podmiana albo EUROSCAN...ja bym zainteresował się czujnikiem położenia wału....może być tak że wypada ci "co" któryś zapłon i gaśnie albo zafalują obroty .Sprawdziłbym też cewki zapłonowe....dla pewności czy maja odp rezystancje po stronie niskiego napiecia i wysokiego wartosci sa w ksiazce sam naprawiam TT
pzpr
_________________
BYŁ
TRABANT 601 zwei takt
Omega A C20NE 2,0 115KM
Omgea A C30NE 3,0 6-garow ca 200 KM
Tipo 1,4
Tipo 2,0 8V GRANTURISMO
FIAT BRAVO HGT 2.0 20V
FORD COUGAR 2,5 V6 177KM jest
Lancia DELTA II 2,0 16V T 196KM JEST
Lancia Delta I.....e się składa....
  
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 23-02-2014, 22:03   

Renegat... napisał/a:
Jeżeli na odpalonym silniku wyjmiesz zatyczke od niebieskiego czujnika silnik powinien wejśc na duże obroty koło 3tys i tak sie trzymac po włożeniu wtyczki z powrotem obroty powinny wrócic do normy po kilku sekundach

No i tak nie jest, po wypięciu kostki od czujnika (na odpalonym) rośnie ale na 1200 max, po wpięciu go prawie zaraz gaśnie.

Renegat... napisał/a:
Map sensor hmm obejrzyj węzyk od niego czy podciśnienie Ci nie ucieka sparciały etc.

Gdzie to jest ?

Cewki się też sprawdzi :D Czyli badanie kompem powinno rozwiązać sprawę ?
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load