Sposób na mniejsze spalanie gazu!!!???? -C.D-Są EFEKTY!!!!! |
Autor |
Wiadomość |
krissi
Wiek: 46 Dołączył: 29 Lis 2009 Posty: 23 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 04-12-2009, 17:39
|
|
|
Panowie aco powiecie na Blosa? zamiast mixera- prawdopodbnie spalanie spada a kompa ma |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 04-12-2009, 17:53
|
|
|
krissi, było o tym na forum |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 04-12-2009, 19:52
|
|
|
Luczu, masz racje absolutną, ale jak wysyłasz do szukajki podaj jakis link, zeby koledze udowodnic, ze cos jest
1 minuta szukania http://forum.tempra.org/t...?highlight=blos a jest tego wiecej
krissi, troche samozaparcia, a nie odrazu nowy temat walisz |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 04-12-2009, 21:20
|
|
|
egon., racja postanawiam się poprawić |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 04-12-2009, 23:19
|
|
|
egon. napisał/a: | a nie odrazu nowy temat walisz | przecież to jest szósta strona starego tematu więc nie nowy, tylko odświeżony |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 05-12-2009, 12:45
|
|
|
ciechu napisał/a: | przecież to jest szósta strona starego tematu |
cos rozgarniety ostatnio jestem, takiego czegos nie zauwazyc |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
krissi
Wiek: 46 Dołączył: 29 Lis 2009 Posty: 23 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 08-12-2009, 23:47
|
|
|
Panowie jestem nowy moze troche fory dla mnie? od razu byliście we wszystkim biegli?temat blosa był poruszany, myślałem że macie jakieś newsy, ale z tego co widze to każdy skłania się ku uszczypliwościom, a nie drązeniu tematu bądz co bądz interesującego!!!Więc jak macie coś ciekawego na temat BLOSS'A to piszcie, bo przecież po to jest to forum, anie dogadujcie sobie i mi na wzajem! |
|
|
|
|
gremlin
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 41 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-01-2010, 20:39
|
|
|
Chłopaki poradźcie Moje tipo 1.8 gt pali teraz w zimię 16 litrów gazu powiedzcie jak jest z tą rurką odnosnie tego silnika bo w poprzednim tipku 1.4 zdjelem tą rurke z kolektora i z 13 litrów zszedłem do 10.5 Pozdrawiam |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 02-01-2010, 20:58
|
|
|
wlasnie zaciekawil mnie poprzednik bo ja tez ta rurke mam zalozona (chyba) zrobie foto i zarzuce a co do tej rury to prawda jest?? |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 02-01-2010, 20:59
|
|
|
gremlin, w zimie to lepiej miec ta rurke podpieta pod kolektor... |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 02-01-2010, 21:01
|
|
|
krzychTIPOspeed napisał/a: | a co do tej rury to prawda jest?? |
Latem lepiej miec zdjętą
Jesli chodzi o 1,8 to zalezy czy masz sekwencje czy "zwykłą" instalacje, bo jesli sekwencje to lepiej jak jest wszystko ori i rurka tez załozona |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
gremlin
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 41 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-01-2010, 23:06
|
|
|
Egon mam zwykłą instalacje drogiej generacji a wogole w 1.8 jest ta rurka ???? Krzychu a co do tej rury to prawda |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 03-01-2010, 10:16
|
|
|
gremlin napisał/a: | a wogole w 1.8 jest ta rurka |
No własnie sie zastanawiam |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
gremlin
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 41 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-01-2010, 12:46
|
|
|
hehe ja też
** Dodano: 03-01-2010, 12:47 **
jak byłem u gazownika to powiedział ze wszystko jest ustawione i spalanie w normie teraz jeszcze doczytałem o tym spuszczaniu szlamu z reduktora ale nie wiem czy to wpływa Egon na spalanie a jak ze spalaniem u ciebie teraz w zimę ??? |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-01-2010, 13:08
|
|
|
gremlin, moja obecna tempra 1.6ie spala do 15l/100km w miescie (aktualnie, czyli zima) a w trasie okolo 10l/100km przy okolo 100km/h. I nie narzekam, chociaż wiem, że można jeszcze zejść z tym spalaniem, bo któreś z tylnych kół ma lekkie opory toczenia (podejrzewam hamulec, ale na razie nie ma warunków na grzebanie). No i silnik nie ma już takiego powera jak za dawnych lat (remont mu potrzebny) a to też ma wpływ na spalanie
Poprzednia 1.6 spalała mi 14-15 litrów zimą i 12-14 litrów latem. A wszystko było na cacy ustawione. Myślę, że jak na 1.8 z instalką II gen. nie masz specjalnie powodów do narzekań |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 03-01-2010, 14:16
|
|
|
ciechu napisał/a: | Myślę, że jak na 1.8 z instalką II gen. nie masz specjalnie powodów do narzekań |
No Panowie, bądźmy poważni...kolega ma 1.8 na gaxniku w audi 80 b3 i spala mu to 8-9 litrów gazu na starej instalce, a żeby wziął 10 litrów to trzeba się mocno namęczyć...w dodatku auto ma skrzynie czterobiegową...
Lubię swoją temprę, ale spalanie jest przynajmniej za duże, żeby nie powiedzieć bardzo duże jak na moc i pojemność...
ciechu napisał/a: | Poprzednia 1.6 spalała mi 14-15 litrów zimą i 12-14 litrów latem |
chyba bym swoją zezłomował gdyby tyle spaliła...do 12 litrów wychodzi mi(ostatnie spalanie na motostat wyszło źle, bo butle nabił mi koleś do pełna(60 butla), zawór nie odbił jakiś czy coś. |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 03-01-2010, 15:08
|
|
|
Guzik napisał/a: | chyba bym swoją zezłomował gdyby tyle spaliła... |
Z tego co wiem, to ciechu miał na mysli miasto, a tobie pali 12 w cyklu mieszanym I nie porównuj Audi do TT, bo nasze Tipo i Tempry zawsze miały apetyt na paliwo
Z tym, ze te 16l w 1,8 to nawet jak na zime to troche duzo chyba, chociaz mi jest ciezko stwierdzic, bo mi na sekwencji pali porównywalnie lato/zima, jedynie Pb zimą idzie wiecej (dłuzsze rozgrzewanie) |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Alan
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 06 Lis 2005 Posty: 636 Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 03-01-2010, 15:09
|
|
|
egon. napisał/a: | Z tym, ze te 16l w 1,8 to nawet jak na zime to troche duzo chyba | tyle to -pali 3L kappa |
_________________ Jedna z 9193 sztuk. Wzbudza pełne aprobaty spojrzenia koneserów - u prostaków natomiast, wywołuje głęboką zadumę...
Lancia Kappa SW 2.4 Tds
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 03-01-2010, 15:11
|
|
|
Alan napisał/a: | tyle to -pali 3L kappa |
Sedici potrafi nawet 20l łyknąc ale oczywiscie latem przy lekkim deptaniu |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 03-01-2010, 15:20
|
|
|
stare fiatowskie silniki słyną ze spalania i to nie koniecznie ma to związek z mocą kiedyś mieliśmy siene 1.4 i brała 8 - 9 pb po mieście przy SPOKOJNEJ jeździe. Później nubire II 1.6 i wiele mocniejszą i cięższa i paliła około 8 po mieście |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 03-01-2010, 15:34
|
|
|
Myślę, że ma to też związek ze stanem niektórych silników, instalacji, osprzętu. Gdyby było wszystko na tip-top, to by te silniki paliły dużo mniej. Przecież to tylko 1.8? Posprawdzać co trzeba, pojeździć, poregulować i taka inwestycja odbije się na późniejszym spalaniu i mocy przybędzie w sprawnym silniku. Chyba mi nie powiecie, że seryjne 1.8 palące 16 na 100 przy normalnej jeździe jest w pełni sprawne...
Tyla to palą 2.5-3.0 przy dynamicznej jeździe(nie deptanie do końca, ale dynamicznie, a w porównaniu z TT to i tak jak pocisk )
** Dodano: 03-01-2010, 15:37 **
U mnie do regulacji są zawory i już instalka też, bo ostatnia regulacja pół roku temu i dużo tysięcy kilometrów wstecz...(blisko 25 ). Chciałem to zrobić przed świętami, ale kazali mi podjechac po świętach i tak jakoś zeszło, a teraz nie mam kasy znowu |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 03-01-2010, 15:43
|
|
|
Guzik napisał/a: | Posprawdzać co trzeba, pojeździć, poregulować i taka inwestycja odbije się na późniejszym spalaniu i mocy przybędzie w sprawnym silniku. |
chyba ze już silnik już dosyć sobie niedomaga |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 03-01-2010, 16:33
|
|
|
Cytat: | chyba ze już silnik już dosyć sobie niedomaga |
i tak warto zainwestować Luczu
Mój silnik brał litr oleju na 200-300 km(w zależności jak jechał nim ktoś). Za jego remont zapłaciłem w czerwcu blisko 2000 zł, ale niektóre rzeczy robiono ponad plan(uszczelnienie skrzyni, oleje, płyny,regulacja gazu, nowy parownik,świece,kable,regeneracja altka i rozrusznika itp.) i niekoniecznie w silniku, bo obyło by się na samych pierścieniach(250 zł), głowicy+zaworach (350 zł), uszczelkach(150) i robocie(200). To daje nam kwotę 950zł za zlikwidowanie usterki przez którą brał olej. Od remontu zrobiłem nim prawie 25t km. Licząc litr najtańszego oleju (lotos-13 zł) co 250 km(średnio), wychodzi nam za sam olej 1300 zł, a przy tym cały czas trzeba pilnować i uważać na jego stan, nie liczę tutaj też wymian oleju, bo mimo tego ile brał, to i tak wymieniałem co 10t km. Opłacało się 'remontować"? Oczywiście Kasa w kieszeni, silnik nie kopci jak lokomotywa, nie muszę dolewać, mam sprawne auto i zawsze gotowe do jazdy
Także do roboty Panowie i niech serca naszych aut biją tak jak powinny lub przynajmniej blisko tego (moje nie domaga teraz przez te zawory i trzeba by uszczelkę pod deklem zmienić). |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
gremlin
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 41 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-01-2010, 19:40
|
|
|
Wiem chłopaki że od 1.8 nie ma co wymagać cudów Silnik jest 95 % igiełka wiec nie ma problemów. ale czy jażdże powoli czy deptam to i tak bierze 15 teraz to nawet i 16 litrów :( Zastanawiam się na d wymianą membran w reduktorze Reduktor Tomasseto ale kolega podarował mi reduktor Lovato do 140 km. przejechał na nim 400 km :D nie wiem co jest lepsze Poradzie :(:( odnosząc się jeszcze ojciec wcześniej miał mondeo 1.8 też pełen wtrysk i w lecie 11.5 a zimą 13 może wiem że to głupie 2 litry ale ja dużo jeżdżę i w miesiącu zawsze zrobie te 300 km Pozdrawiam |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 04-01-2010, 19:44
|
|
|
gremlin, a jaką masz temp. silnika w czasie jazdy ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
|