Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Sposób na mniejsze spalanie gazu!!!???? -C.D-Są EFEKTY!!!!!
Autor Wiadomość
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-03-2008, 18:31   

GrzesiekK. napisał/a:
A termostat w obudowie filtru masz zamkniety?? Bo moze ssie cieple powietrze i tak ;]


a jak niby ma ssać ciepłe jak nie mam rurki znad kolektora?

chyba że tyle co znad silnika.

obecnie nie wiem jak wygląda sprawa termostatu - mam nową obudowę. jak to sprawdzić?
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 04-03-2008, 18:38   

konikks napisał/a:
GrzesiekK. napisał/a:
A termostat w obudowie filtru masz zamkniety?? Bo moze ssie cieple powietrze i tak ;]


a jak niby ma ssać ciepłe jak nie mam rurki znad kolektora?

chyba że tyle co znad silnika.

obecnie nie wiem jak wygląda sprawa termostatu - mam nową obudowę. jak to sprawdzić?


A no tak wyglada jak nie ma rurki ze ssie nagrzane powietrze z komory silnika. Jak i tak nei masz rurki a uzywasz LPG to wez na stale zablokuj klapke ktora otwiera badz zamyka doplyw cieplego powietrza, mozna ordynarnie wkecic wkręta i ja zablokowac na stale ;]
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
poldek 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 470
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-03-2008, 07:16   

Powiem tyle ze po odpieciu rury znaczy urwałem ja :D na rozgrzanym silniku jedzie o niebo lepiej jak przedtem nie muli go lepsze przyspieszenie ma jakies 5s do 100km/h :dresik:




Ps. z kasprowego na żaglach haha
_________________

Byl 126p-fiat128-fiat125-bmw e21 rekin 2.0 TIPO 1.4 sedici :) jest focus 1.6 Zetec
     assistance   Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 05-03-2008, 13:14   

poldek napisał/a:
5s do 100km/h

:roll:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-03-2008, 17:05   

jako że jestem po remoncie głowicy, na nowych świeczkach i oleju to postanowiłem sprawdzić czy spalanie uległo zmianie. Dodatkowo dopuki nie dociągne głowicy (pierwszy tysiąc km) postanowiłem jeździć delikatnie i nie przekraczać 3000obr/min (akurat przy 3000 na V biegu mam jakieć 103km/h). Spodziewałem się jakichś niezłych oszczędności, tym bardziej że 2/3 dystansu zrobiłem w trasie a Temperówka wzięła mi 8,5l :( Podczas gdy przed remontem i przy dynamicznej jeździe brała 9,2l. Wniosek jest prosty, raczej nie da się zejść duzo niżej i muszę się zadowolić spalaniem oscylującym około 9l/100km
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
tempra_1.8 



Wiek: 39
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 19
Skąd: Krotoszyn
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 18-03-2008, 12:31   

mam pytanko... jak wkleic tu fotke ?? chcialem o cos zapytac na podstawie fotki silnika bo u mnie jest inaczej niz na fotkach co tu wklejaliscie ;/ i niewiem ktora rurka itp...
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-03-2008, 17:01   

poszukaj tematu pod tytułem "lekcja wklejania fotek" tam masz wszystko opisane

co do rury o której tu rozmawiamy, to jakikolwiek nie byłby to silnik to jedna rura bierze powietrze gdzieś z przodu auta (np. lampa, nadkole), a druga skierowana jest na kolektor wydechowy aby zbierać gorące powietrze i to jej się pozbywamy...
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 21-03-2008, 11:35   

No wszystko fajnie i w ogóle tle czy odciecie dopływu powietrza znad kolektora nie działa szkodząco dla silnika?
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-03-2008, 12:32   

tipacz96vc, niee, teoria jest taka że ciepłe powietrze podawane jest na początku, żeby silnik szybciej się zagrzał, a później klapka ma się przełączyć na zimne,
w praktyce często ta klapka zdycha i zacina się w jakiejś pozycji,
w starszych autach, był taki suwak którym przełączało sie dopływ na ciepłe lub zimne i robiło się to tylko 2 razy do roku (na zimę i na lato),
dodatkowo LPG ma wyższą temp. spalania i silnik na gazi i tak nagrzewa się szybciej, a z fizyki pewnie pamiętasz (bądź nie :P ), że zimne powietrze zawiera więcej cząsteczek tlenu - co powoduje pełniejsze spalanie mieszanki
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 21-03-2008, 12:52   

yoyo, no w sumie to masz racje i tak tez myslałem ale wolałem sie upewnic
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
djmanio 


Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 18
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 21-03-2008, 14:11   

GrzesiekK. napisał/a:
Jak i tak nei masz rurki a uzywasz LPG to wez na stale zablokuj klapke ktora otwiera badz zamyka doplyw cieplego powietrza, mozna ordynarnie wkecic wkręta i ja zablokowac na stale ;]

U mnie gazownik kilka miesięcy temu taką prowizorke zrobił bo jak instalowali mi gaz w październiku to jakoś o tym zapomnieli i gdy sie silnik nagrzewał to mocno słabł praktycznie nie chciał ruszać (i dużo palił). Jak mi wkręcił śrubkę to już po nagrzaniu silnika nie traci mocy... choć troszeczke słabszy nadal jest ale już tyle nie pali co wcześniej:D :D :D
_________________
Tempra 1.6 gaznik '96 + LPG 125 tys km
  
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 23-03-2008, 10:14   

yoyo, no to sie troszke pobawiłem ostatnio. Zablokowałem termostat na "zimne" założyłem stożek i jeszcze musze zrobic ssanie ze zderzaka żeby był jak najzimniejsze. A wtedy zobaczymy co bedzie.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
MikoY 


Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 12
Skąd: Grajewo
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 11-04-2008, 12:24   

Tak czytam i strasznie duże u was spalanie.
Moja Tempra 1,8 pali jakieś 11,5 l gazu przy normalnej jeździe.
(nie wiem jak w trasie bo zasadniczo nie jeździłem nigdzie dalej)
_________________
Tempra 1.8 ie cat + gaz
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 19-04-2008, 19:11   

obecnie mam problem z gasnieciem silnika gdy jest rozgrzany. Pokombinuje coś z tą rurką, ale u mnie to jakoś dziwnie wygląda :/ Może ktoś mi wyjaśnić czemu na na załączonym zdjeciu jest rurka niby podłączona ale w zaznaczonym miejscu jest dziura ? Czy mam ja uszczelnić ? Czy to w ogóle ta rurka ? :D Bo u mnie na bakier jak na razie z mechaniką hehe


_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 19-04-2008, 19:44   

Po dograniu wszystkiego tak jak ma byc spalanie Lpg spadło o ok 2L/100km teraz wychodzi niewiele ponad 10L/100km. Choc przyznam szczeze że na poczatku nie wierzyłem że takie drobne modyfikacje dadzą jakikolwiek rezultat - a jednak
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
poldek 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 470
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-04-2008, 20:34   

tipacz96vc napisał/a:
Po dograniu wszystkiego tak jak ma byc spalanie Lpg spadło o ok 2L/100km teraz wychodzi niewiele ponad 10L/100km. Choc przyznam szczeze że na poczatku nie wierzyłem że takie drobne modyfikacje dadzą jakikolwiek rezultat - a jednak


A co dograłes bo u mnie dalej spalanie ok14l na 100 chociarz srube włozyłem przedtem silnik krokowy ustawienia komputerem przykreciłem ustawiłem śrubke muli go jak hu.... ledwo jezdzi świeczki nowe kable też i dupa niewiem co juz robic reduktor tomasetto jakies 6000 km dopiero przejechane i pali jak by było ze 150koni :D
_________________

Byl 126p-fiat128-fiat125-bmw e21 rekin 2.0 TIPO 1.4 sedici :) jest focus 1.6 Zetec
     assistance   Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-04-2008, 21:18   

poldek, zrób tak jak ja czyli nie rób nic i problem z głowy. u mnie żadna z tych magicznych sztuczek nie pomogła...
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 20-04-2008, 08:48   

konikks napisał/a:
u mnie żadna z tych magicznych sztuczek nie pomogła...


A u mnie owszem...

poldek napisał/a:
A co dograłes...


Wkręciłem wkreta w obudowe termostatu tak żeby zablokowana była klapka na ssanie zimnego powietrza
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
poldek 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 470
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-04-2008, 11:25   

zimnego a nie czasem ciepłego z nad kolektora
_________________

Byl 126p-fiat128-fiat125-bmw e21 rekin 2.0 TIPO 1.4 sedici :) jest focus 1.6 Zetec
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-04-2008, 18:05   

poldek, silnik ma dostać ZIMNE powietrze, w gorącym jest mniej tlenu, druga sprawa jest tak że gaz nie lubi przeciągów, więc rura powinna być tak skierowana aby pęd powietrza podczas jazdy nie leciał bezpośrednio w nią
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 26-04-2008, 17:38   

yoyo napisał/a:
rura powinna być tak skierowana aby pęd powietrza podczas jazdy nie leciał bezpośrednio w nią


Ale powinien miec jak najzimniejsze...
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
opiotr 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 95
Skąd: Pszczyna
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-04-2008, 21:34   

yoyo napisał/a:
Temperówka wzięła mi 8,5l Podczas gdy przed remontem i przy dynamicznej jeździe brała 9,2l.


yoyo mam pytanie jaki masz parownik w swojej instalacji, ja mysle o wymianie swojego na nowy a widzę ze u Ciebie jest dość niskie spalanie, a co wiem to duzo zależy od parownika. Jak masz ułozona rurę doprowadzajaca zimne powietrze standartowo czy jakos przerabiałeś? bo w naszych silnikach rura i tak jest umiescowiona centralnie w komorze silnika na chłodnica a tam panuje jednak dość wysoka temperatura

Pozdrawiam
_________________
był:
Fiat 127 1050ccm 70HP
Seat Fura 903ccm
Fiat 127 899ccm gaz
TIPO 1.4 S LPG
TEMPRA S.W. 1.6 i.e. LPG DGT

jest :
MAREA WEEKEND 1.6 16V
     Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-04-2008, 09:45   

opiotr napisał/a:
yoyo mam pytanie jaki masz parownik w swojej instalacji...


Więc tak:
-Reduktor VEGA EV0040
-Mikser 93014PX Bosch
-Sterownik Voila Plus AE17

Rurkę od ciepłego mam wywaloną, a tą od zimnego na razie prowizorycznie skierowałem na nadkole bo tam są jakieś wloty, ale będę kombinował, żeby ją gdzieś pod zderzak wypuścić.
Zresztą wszystko na foto:
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
opiotr 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 95
Skąd: Pszczyna
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-04-2008, 21:25   

Dzięki yoyo

U mnie jednak jest inna obudowa f. powietrza i wlot zimnego jest centralnie z nad chłodnicy więc muszę cos pokombinować może kiedys uda mi sie dojść do spalania na twoim poziomie

Pozdrawiam
_________________
był:
Fiat 127 1050ccm 70HP
Seat Fura 903ccm
Fiat 127 899ccm gaz
TIPO 1.4 S LPG
TEMPRA S.W. 1.6 i.e. LPG DGT

jest :
MAREA WEEKEND 1.6 16V
     Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 29-04-2008, 21:54   

opiotr napisał/a:
może kiedys uda mi sie dojść do spalania na twoim poziomie


Na to to bym nie liczył :!: nasze autka są same w sobie paliwożerne - jak zejdziesz do 10L to i tak bedzie dobry wynik.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load