Sposób na mniejsze spalanie gazu!!!???? -C.D-Są EFEKTY!!!!! |
Autor |
Wiadomość |
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-03-2008, 18:31
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | A termostat w obudowie filtru masz zamkniety?? Bo moze ssie cieple powietrze i tak ;] |
a jak niby ma ssać ciepłe jak nie mam rurki znad kolektora?
chyba że tyle co znad silnika.
obecnie nie wiem jak wygląda sprawa termostatu - mam nową obudowę. jak to sprawdzić? |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 04-03-2008, 18:38
|
|
|
konikks napisał/a: | GrzesiekK. napisał/a: | A termostat w obudowie filtru masz zamkniety?? Bo moze ssie cieple powietrze i tak ;] |
a jak niby ma ssać ciepłe jak nie mam rurki znad kolektora?
chyba że tyle co znad silnika.
obecnie nie wiem jak wygląda sprawa termostatu - mam nową obudowę. jak to sprawdzić? |
A no tak wyglada jak nie ma rurki ze ssie nagrzane powietrze z komory silnika. Jak i tak nei masz rurki a uzywasz LPG to wez na stale zablokuj klapke ktora otwiera badz zamyka doplyw cieplego powietrza, mozna ordynarnie wkecic wkręta i ja zablokowac na stale ;] |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
poldek
Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 23 Lis 2007 Posty: 470 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-03-2008, 07:16
|
|
|
Powiem tyle ze po odpieciu rury znaczy urwałem ja na rozgrzanym silniku jedzie o niebo lepiej jak przedtem nie muli go lepsze przyspieszenie ma jakies 5s do 100km/h
Ps. z kasprowego na żaglach |
_________________
Byl 126p-fiat128-fiat125-bmw e21 rekin 2.0 TIPO 1.4 sedici jest focus 1.6 Zetec |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 05-03-2008, 13:14
|
|
|
poldek napisał/a: | 5s do 100km/h |
|
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-03-2008, 17:05
|
|
|
jako że jestem po remoncie głowicy, na nowych świeczkach i oleju to postanowiłem sprawdzić czy spalanie uległo zmianie. Dodatkowo dopuki nie dociągne głowicy (pierwszy tysiąc km) postanowiłem jeździć delikatnie i nie przekraczać 3000obr/min (akurat przy 3000 na V biegu mam jakieć 103km/h). Spodziewałem się jakichś niezłych oszczędności, tym bardziej że 2/3 dystansu zrobiłem w trasie a Temperówka wzięła mi 8,5l Podczas gdy przed remontem i przy dynamicznej jeździe brała 9,2l. Wniosek jest prosty, raczej nie da się zejść duzo niżej i muszę się zadowolić spalaniem oscylującym około 9l/100km |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
tempra_1.8
Wiek: 39 Dołączył: 06 Mar 2008 Posty: 19 Skąd: Krotoszyn
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-03-2008, 12:31
|
|
|
mam pytanko... jak wkleic tu fotke ?? chcialem o cos zapytac na podstawie fotki silnika bo u mnie jest inaczej niz na fotkach co tu wklejaliscie ;/ i niewiem ktora rurka itp... |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-03-2008, 17:01
|
|
|
poszukaj tematu pod tytułem "lekcja wklejania fotek" tam masz wszystko opisane
co do rury o której tu rozmawiamy, to jakikolwiek nie byłby to silnik to jedna rura bierze powietrze gdzieś z przodu auta (np. lampa, nadkole), a druga skierowana jest na kolektor wydechowy aby zbierać gorące powietrze i to jej się pozbywamy... |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 21-03-2008, 11:35
|
|
|
No wszystko fajnie i w ogóle tle czy odciecie dopływu powietrza znad kolektora nie działa szkodząco dla silnika? |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-03-2008, 12:32
|
|
|
tipacz96vc, niee, teoria jest taka że ciepłe powietrze podawane jest na początku, żeby silnik szybciej się zagrzał, a później klapka ma się przełączyć na zimne,
w praktyce często ta klapka zdycha i zacina się w jakiejś pozycji,
w starszych autach, był taki suwak którym przełączało sie dopływ na ciepłe lub zimne i robiło się to tylko 2 razy do roku (na zimę i na lato),
dodatkowo LPG ma wyższą temp. spalania i silnik na gazi i tak nagrzewa się szybciej, a z fizyki pewnie pamiętasz (bądź nie ), że zimne powietrze zawiera więcej cząsteczek tlenu - co powoduje pełniejsze spalanie mieszanki |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 21-03-2008, 12:52
|
|
|
yoyo, no w sumie to masz racje i tak tez myslałem ale wolałem sie upewnic |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
djmanio
Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 18 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 21-03-2008, 14:11
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | Jak i tak nei masz rurki a uzywasz LPG to wez na stale zablokuj klapke ktora otwiera badz zamyka doplyw cieplego powietrza, mozna ordynarnie wkecic wkręta i ja zablokowac na stale ;] |
U mnie gazownik kilka miesięcy temu taką prowizorke zrobił bo jak instalowali mi gaz w październiku to jakoś o tym zapomnieli i gdy sie silnik nagrzewał to mocno słabł praktycznie nie chciał ruszać (i dużo palił). Jak mi wkręcił śrubkę to już po nagrzaniu silnika nie traci mocy... choć troszeczke słabszy nadal jest ale już tyle nie pali co wcześniej:D |
_________________ Tempra 1.6 gaznik '96 + LPG 125 tys km |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 23-03-2008, 10:14
|
|
|
yoyo, no to sie troszke pobawiłem ostatnio. Zablokowałem termostat na "zimne" założyłem stożek i jeszcze musze zrobic ssanie ze zderzaka żeby był jak najzimniejsze. A wtedy zobaczymy co bedzie. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
MikoY
Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 12 Skąd: Grajewo
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 11-04-2008, 12:24
|
|
|
Tak czytam i strasznie duże u was spalanie.
Moja Tempra 1,8 pali jakieś 11,5 l gazu przy normalnej jeździe.
(nie wiem jak w trasie bo zasadniczo nie jeździłem nigdzie dalej) |
_________________ Tempra 1.8 ie cat + gaz |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 19-04-2008, 19:11
|
|
|
obecnie mam problem z gasnieciem silnika gdy jest rozgrzany. Pokombinuje coś z tą rurką, ale u mnie to jakoś dziwnie wygląda :/ Może ktoś mi wyjaśnić czemu na na załączonym zdjeciu jest rurka niby podłączona ale w zaznaczonym miejscu jest dziura ? Czy mam ja uszczelnić ? Czy to w ogóle ta rurka ? Bo u mnie na bakier jak na razie z mechaniką hehe
|
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 19-04-2008, 19:44
|
|
|
Po dograniu wszystkiego tak jak ma byc spalanie Lpg spadło o ok 2L/100km teraz wychodzi niewiele ponad 10L/100km. Choc przyznam szczeze że na poczatku nie wierzyłem że takie drobne modyfikacje dadzą jakikolwiek rezultat - a jednak |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
poldek
Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 23 Lis 2007 Posty: 470 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-04-2008, 20:34
|
|
|
tipacz96vc napisał/a: | Po dograniu wszystkiego tak jak ma byc spalanie Lpg spadło o ok 2L/100km teraz wychodzi niewiele ponad 10L/100km. Choc przyznam szczeze że na poczatku nie wierzyłem że takie drobne modyfikacje dadzą jakikolwiek rezultat - a jednak |
A co dograłes bo u mnie dalej spalanie ok14l na 100 chociarz srube włozyłem przedtem silnik krokowy ustawienia komputerem przykreciłem ustawiłem śrubke muli go jak hu.... ledwo jezdzi świeczki nowe kable też i dupa niewiem co juz robic reduktor tomasetto jakies 6000 km dopiero przejechane i pali jak by było ze 150koni |
_________________
Byl 126p-fiat128-fiat125-bmw e21 rekin 2.0 TIPO 1.4 sedici jest focus 1.6 Zetec |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-04-2008, 21:18
|
|
|
poldek, zrób tak jak ja czyli nie rób nic i problem z głowy. u mnie żadna z tych magicznych sztuczek nie pomogła... |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 20-04-2008, 08:48
|
|
|
konikks napisał/a: | u mnie żadna z tych magicznych sztuczek nie pomogła... |
A u mnie owszem...
poldek napisał/a: | A co dograłes... |
Wkręciłem wkreta w obudowe termostatu tak żeby zablokowana była klapka na ssanie zimnego powietrza |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
poldek
Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 23 Lis 2007 Posty: 470 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-04-2008, 11:25
|
|
|
zimnego a nie czasem ciepłego z nad kolektora |
_________________
Byl 126p-fiat128-fiat125-bmw e21 rekin 2.0 TIPO 1.4 sedici jest focus 1.6 Zetec |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-04-2008, 18:05
|
|
|
poldek, silnik ma dostać ZIMNE powietrze, w gorącym jest mniej tlenu, druga sprawa jest tak że gaz nie lubi przeciągów, więc rura powinna być tak skierowana aby pęd powietrza podczas jazdy nie leciał bezpośrednio w nią |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 26-04-2008, 17:38
|
|
|
yoyo napisał/a: | rura powinna być tak skierowana aby pęd powietrza podczas jazdy nie leciał bezpośrednio w nią |
Ale powinien miec jak najzimniejsze... |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
opiotr
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 95 Skąd: Pszczyna
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-04-2008, 21:34
|
|
|
yoyo napisał/a: | Temperówka wzięła mi 8,5l Podczas gdy przed remontem i przy dynamicznej jeździe brała 9,2l. |
yoyo mam pytanie jaki masz parownik w swojej instalacji, ja mysle o wymianie swojego na nowy a widzę ze u Ciebie jest dość niskie spalanie, a co wiem to duzo zależy od parownika. Jak masz ułozona rurę doprowadzajaca zimne powietrze standartowo czy jakos przerabiałeś? bo w naszych silnikach rura i tak jest umiescowiona centralnie w komorze silnika na chłodnica a tam panuje jednak dość wysoka temperatura
Pozdrawiam |
_________________ był:
Fiat 127 1050ccm 70HP
Seat Fura 903ccm
Fiat 127 899ccm gaz
TIPO 1.4 S LPG
TEMPRA S.W. 1.6 i.e. LPG DGT
jest :
MAREA WEEKEND 1.6 16V |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-04-2008, 09:45
|
|
|
opiotr napisał/a: | yoyo mam pytanie jaki masz parownik w swojej instalacji... |
Więc tak:
-Reduktor VEGA EV0040
-Mikser 93014PX Bosch
-Sterownik Voila Plus AE17
Rurkę od ciepłego mam wywaloną, a tą od zimnego na razie prowizorycznie skierowałem na nadkole bo tam są jakieś wloty, ale będę kombinował, żeby ją gdzieś pod zderzak wypuścić.
Zresztą wszystko na foto: |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
opiotr
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 95 Skąd: Pszczyna
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-04-2008, 21:25
|
|
|
Dzięki yoyo
U mnie jednak jest inna obudowa f. powietrza i wlot zimnego jest centralnie z nad chłodnicy więc muszę cos pokombinować może kiedys uda mi sie dojść do spalania na twoim poziomie
Pozdrawiam |
_________________ był:
Fiat 127 1050ccm 70HP
Seat Fura 903ccm
Fiat 127 899ccm gaz
TIPO 1.4 S LPG
TEMPRA S.W. 1.6 i.e. LPG DGT
jest :
MAREA WEEKEND 1.6 16V |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 29-04-2008, 21:54
|
|
|
opiotr napisał/a: | może kiedys uda mi sie dojść do spalania na twoim poziomie |
Na to to bym nie liczył nasze autka są same w sobie paliwożerne - jak zejdziesz do 10L to i tak bedzie dobry wynik. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
|