|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Sposób na mniejsze spalanie gazu!!!???? -C.D-Są EFEKTY!!!!! |
Autor |
Wiadomość |
Sir-Rafał
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 137 Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-07-2008, 20:57
|
|
|
LUCIACIA, na pierwszym zdjęciu na przewodzie idącym do dolotu powietrza masz śrubkę regulacyjną z tą sprężynką-to tzw. zawór główny. On reguluje fi tego przewodu w tym miejscu, a co za tym idzie ilość gazu idąca bezpośrednio do gaźnika.
Na drugim zdjęciu, na reduktorze masz śrubkę z tym przecięciem niby na płaski śrubokręt-to jest śrubka od tzw. niskich obrotów. Generalnie ta śrubka powoduje zmianę rozpiętości drgań membrany II w reduktorze, czyli szybkości i ilości rozprężanego gazu. To tak w skrócie.
Polecam poczytać przyklejony temat w tym dziale o regulacji LPG na 2 śrubkach. Samemu pewnie troszkę zdziałasz w sensie spalania itp, ale niemożliwe wręcz jest tak "na oko" i metodą prób i błędów ustalić dobrą ilość emisji CO i CH co może przeszkodzić przy przeglądzie. |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-07-2008, 21:57
|
|
|
Emf pozostaje mi sie z toba zgodzic. Nie slyszalem zeby ktores Tipo lub Tempra, niezaleznie od pojemnosci i rodzaju zasilania gazem spalało ponizej 10l/100km w miescie. Nawet wg producenta silniki 1.4 spalaja (nowe!) 9l a 1.6 okolo 9,5l. Teraz do tych wynikow nalezy dodac ze spalanie gazu jest zawsze od 10 do 20% wieksze niz benzyny. No i im starsze auto tym wiecej pali. Tak wiec 10,5l to chyba minimalne spalanie jakie daloby sie wyciagnac z silnikow 1,4 na monowtrysku. A gaznik zawsze pali wiecej...
Moja Tempra spala przy ekonomicznej jezdzie (czyli bez szarpanego gazowania i zmianie biegu przy 2,5tys obr/min) 12l/100km. Wtedy tez hamuje silnikiem i odpowiednio wczesnie (przed krzyzowka) puszczam gaz. Kiedy jezdze agresywnie nie zwazajac na ekonomie (zmiana biegu nawet przy 5tys obr/min i zasada "gaz i hamulec") auto spala mi maksymalnie 14,5l/100km. Jako ze ciezko jest mi jezdzic ciagle z mysla o ekonomii, przecietne spalanie gazu to 13,2l/100km (dane z ostatnich trzech miesiecy i po regulacji gazu)
wszystkie dane dotycza cyklu miejskiego |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 13-07-2008, 22:06
|
|
|
Ciechu78, oczywiscie sie z tobą zgodze bo 9l po miescie to miedzy bajki mozna włozyc. Mi tipek 1,6 pali ok 10,5l w miescie (jesli jazde po Pleszewie mozna ując jako jazde po miescie ) |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-07-2008, 22:21
|
|
|
egon11, bylem w Pleszewie i pojezdzilem troche po nim, i jazde mozna uznac za jazde po miescie Ale tak z przymknieciem oka, bo wiesz ze u nas czy u Grabiego spalisz nawet do 1l wiecej... |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 13-07-2008, 22:23
|
|
|
Ciechu78 napisał/a: | bo wiesz ze u nas czy u Grabiego spalisz nawet do 1l wiecej... |
Wiem tez dlatego tak napisałem, a te 9l to wrecz niemozliwe jest |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
kerimonn
Dołączył: 29 Sie 2007 Posty: 36 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 13-07-2008, 23:08
|
|
|
chłopaki !!!we Wrocku mozna poszaleć i to jest sporo głównych dróg,gdzie po 22 już światła nie działają!!!hehehhe,a jeżdzę o różnej porze,bo pracuję na zmiany...a te 9 litrów to żadna ściema,po co miałbym kłamać???Zakładając ten temat napisałem ,że palił mi nawet 13l.to też ściemniałem??? a zapewniam was,że często po Wrocku i to w dzień jeżdzi się setką,choćby po to aby światła przeskoczyć!!i często to się udaje....a wtedy mozna przejechać parę dobrych kilometrów nie zatrzymując się na światłach..
** Dodano: 14-07-2008, 00:20 **
Ciechu78 napisał/a: | Emf pozostaje mi sie z toba zgodzic. Nie slyszalem zeby ktores Tipo lub Tempra, niezaleznie od pojemnosci i rodzaju zasilania gazem spalało ponizej 10l/100km w miescie. Nawet wg producenta silniki 1.4 spalaja (nowe!) 9l a 1.6 okolo 9,5l. Teraz do tych wynikow nalezy dodac ze spalanie gazu jest zawsze od 10 do 20% wieksze niz benzyny. No i im starsze auto tym wiecej pali. Tak wiec 10,5l to chyba minimalne spalanie jakie daloby sie wyciagnac z silnikow 1,4 na monowtrysku. A gaznik zawsze pali wiecej...
Moja Tempra spala przy ekonomicznej jezdzie (czyli bez szarpanego gazowania i zmianie biegu przy 2,5tys obr/min) 12l/100km. Wtedy tez hamuje silnikiem i odpowiednio wczesnie (przed krzyzowka) puszczam gaz. Kiedy jezdze agresywnie nie zwazajac na ekonomie (zmiana biegu nawet przy 5tys obr/min i zasada "gaz i hamulec") auto spala mi maksymalnie 14,5l/100km. Jako ze ciezko jest mi jezdzic ciagle z mysla o ekonomii, przecietne spalanie gazu to 13,2l/100km (dane z ostatnich trzech miesiecy i po regulacji gazu)
wszystkie dane dotycza cyklu miejskiego |
to ja naprawdę nie wiem czemu tak mi mało pali,ale pisałem,że możliwe że magnetyzery się do tego przyczyniły,które według producenta dają od 15 do 20 % oszczędności!!!! |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 14-07-2008, 07:33
|
|
|
kerimonn napisał/a: | zapewniam was,że często po Wrocku i to w dzień jeżdzi się setką,choćby po to aby światła przeskoczyć!! |
No naprwde gratulacje
kerimonn napisał/a: | często to się udaje....a wtedy mozna przejechać parę dobrych kilometrów nie zatrzymując się na światłach.. |
A jakby tak ktos ci na droge wyskoczył, jakies dziecko
Cytat: | to ja naprawdę nie wiem czemu tak mi mało pali,ale pisałem,że możliwe że magnetyzery się do tego przyczyniły,które według producenta dają od 15 do 20 % oszczędności!!!! |
taaaaak |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 14-07-2008, 08:38
|
|
|
kerimonn, jesli tak sie po wrocku jezdzi (wybacz ale kilka razy mialem przyjemnosc i wiecznie korki i dziury) to nie zaliczaj tej jazdy do "cyklu miejskiego" bo tak sie na trasie jezdzi. Wiec jesli nawet polowe drogi jezdzisz jak "po miescie" a druga polowe "100km/h" zrecznie pokonujac swiatla, to te 9l jest mozliwe. Ale jako cykl mieszany. A ze ja mam w mieszanym 10,5l ciezszym autem z wiekszym silnikiem, przy nieekonomicznej jezdzie bez magnetyzerow to twoje spalanie jest w normie. Czyli zadnych rewolucji!
kerimonn napisał/a: | a zapewniam was,że często po Wrocku i to w dzień jeżdzi się setką,choćby po to aby światła przeskoczyć!!i często to się udaje....a wtedy mozna przejechać parę dobrych kilometrów nie zatrzymując się na światłach..
| no comment! |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-07-2008, 13:50
|
|
|
a teraz ciekaw jestem ile osób dolicza do wyliczonej średniej te kilka litrów paliwa które też regularnie trzeba do baku dolać |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 14-07-2008, 13:57
|
|
|
yoyo, nie doliczam, przepalam auto na Pb raz na tydzien, robie wtedy okolo 5km i odliczam te kilometry przy obliczaniu spalania. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-07-2008, 20:56
|
|
|
Ciechu78, ] spoalanie mojej byłej Tempry oscylowało dokładnie w przedziale o jakim napisałeś.
kerimonn, nie uwierzę w takie spalanie z kilku powodów.
W mieście auto odpalasz baaaardzo często, a co za tym idzie zwiększa się spalanie bo silnik mimo wszystko że jest ciepło musi się rozgrzać.
W mieście non-stop hamujesz i dodajesz gazu, a oprócz tego stoisz baaaardzo często na światłach, a auto nie jest tak "inteligentne" żeby wtedy odżywiało się tlenem albo azotem z powietrza.
Jeśli jeździłeś kiedyś autem z komputerem to wiesz zapewne ile pokazuje przy nawet spokojnym ruszaniu z jedynki
Co do magnetyzerów to jedyne co o nich sądzę to:
|
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
kerimonn
Dołączył: 29 Sie 2007 Posty: 36 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 19-07-2008, 11:38
|
|
|
Nikogo nie namawiam do tego aby mi wierzył czy nie,jego sprawa.
I nie mam zamiaru nikogo przekonywać że pali mi poniżej 9 l po mieście(wczoraj pokazało 8.6).lub o skuteczności magnetyzerow,bo temat ten to rzeka.Już na innym forum podjąłem ten temat i szkoda było mojego czasu ,bo po przedstawieniu opini ekspertów,patentów,badań na hamowniach,opini znanych ludzi motoryzacji itd,itp..była grupa ludzi którzy twierdzili ,że wszystko można podrobić i ludzi przekupić...Tylko ciekawe dlaczego nikt w Polsce ze sceptyków nie odważył się udowodnić ,że magnetyzery nie działają,a nagroda była 100000zł!!!!!!!!!!! i dziwne ,że 7 lat temu nikt nie chciał wygrać takiej kasy!??,napewno sporo osób zakupiło wtedy te magnetyzery i pokątnie próbowało je testując w swoich garażach,warsztatach ale przekonali się ,że nie mają szans na taką kasę..I ciekawe,że duża częśc ludzi pozytywnie wypowiadała się a ta druga część (niedowiarków)wogóle nawet już pózniej się nie odezwała???!! a tacy byli aktywni mądrale przed konkursem...heheheh
pozdr...
no to już nie wdaję się w dyskusję na powyższy temat..Przenoszę się do innego tematu ,bowiem siada mi cholera sprzęgło i trzeba poczytać jak zabrać sie do wymiany.. |
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-07-2008, 11:49
|
|
|
kerimonn, ja myślę, że nie ma co podważać skuteczności tago sprzętu, bo fizycznego punku widzenia ma to prawo działać,
niestety pozostaja ta część tematu o której nik ze sprzedawców nie wspomina - otóż trzeba mieć niesamowite szczęście, żeby taki uniwersalny magnetyzer zadziałał w aucie, bo miejscie jego montowania jak i siła magnesu powinno być indywidualnie przeliczone dla każdego samochodu i nawet w 2 autach tej samej marki może być różnie
a taraz koniec off topu, bo mamy osobny temat o magnetyzerach, a tu testujemy wpływ zimnego dolotu na spalnie lpg |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
faust66
Dołączył: 01 Lis 2007 Posty: 15 Skąd: Zgorzelec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 30-04-2009, 11:24
|
|
|
U mnie srednie spalanie na gazie wynosi ok 10l/100km, na trasie jest w granicach 9l. Węże doprowadzenia zimnego i ciepłego powietrza są tak jak fabryka zrobiła, bez żadnych własnych modyfikacji. |
_________________ Tempra 1.4ie + Lpg (1994, 180tys km) |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 09-05-2009, 13:32
|
|
|
trasa 10,5 litra(przy tym deptanie do oporu pedalu gazu i w 4 osoby na pokladzie), a miasto okolo 12. tempra 1.6 na gazniku. Spalanie gazu. Musze pokombinowac z filtrem i zimnym dolotem |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 09-05-2009, 16:36
|
|
|
przejechanie 170km na autostradzie w trzy osoby ze sporym bagażem (powrót ze zlotu) ze stałą prędkością 135km/h (130 km/h wg navi) spalanie wyszło mi dokładnie 8,8 litra na 100km. Myślę, że to bardzo dobry rezultat Zimny dolot, regulacja gazu trzy miesiące temu, tankowany na Orlenie w Tychach.
Guzik, jeszcze nigdy nie spaliła mi na trasie więcej niż 10l, przez to wydaje mi się, że niezbyt to dobry wynik u Ciebie. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
balwanekbuli
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 176 Skąd: Siemianowice Śląskie
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-05-2009, 19:13
|
|
|
No więc tak.
Poświęciłem trochę czasu i przeczytałem cały ten temat od pierwszego postu do ostatniego.
Krótka i na temat. Jeżdzie w 99% po aglomeracji ślaska (Katowice, Bytom, Siemianowice, Chorzów, Sosnowiec, Piekary i tak dalej...) generalnie jedno dupne miasto.
Miałem TIPO 1,4 gaźnik spalanie średnie 9,5 - 11l LPG
Tata ma:
TEMPRA 1,6 gaźnik spalanie średnie ok 10 - 12l LPG
Ja mam
TEMPRA 2.0 automat spalanie średnie ok 14,5 l LPG (w zasadzie najwyższe jakie zanotowalem, przy spokojnej emeryciej też na 12 zszedłem)
Więc... myśle że to dobre wyniki. Szczególnie jestem zadowolony z mojego. Bo skoro Tempra od taty 1,6 spala ok 12 a moja 2.0 w dodatku automat i pali ok 14 więc??
A w mojej dolot mam w rozsypce i ciagnie sobie powietrze gdzie chce |
_________________ Fiat Tempra 1,6 B+G 1993 wersja podstawowa
Ford Mondeo 1,8 16V B+G ver. GHIA |
|
|
|
|
bandi007
witamy nowego
Wiek: 43 Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 5 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 24-07-2009, 07:31
|
|
|
Czesc ktora rurke trzeba zatkac zeby byl efekt mniejszego spalania? |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 24-07-2009, 16:26
|
|
|
bandi007 napisał/a: | Czesc ktora rurke trzeba zatkac zeby byl efekt mniejszego spalania? | no właśnie cały temat się tego tyczy. Przeczytaj od 1 postu |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 24-07-2009, 18:10
|
|
|
a gdzie jest taka rurka w takim silniku ? |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
tomeck
Dołączył: 05 Paź 2009 Posty: 24 Skąd: Tuszyn
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 22-10-2009, 18:17
|
|
|
witam.
dolot zimnego powietrza wyprowadziłem nad nadkole, różnica praktycznie niezauważalna - spalanie może spadło o 0.5l. instalacja gazowa prawie 8 lat, co myślicie o regeneracji parownika?? Tipo 1.4 i.e. |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-10-2009, 18:19
|
|
|
tomeck napisał/a: | różnica praktycznie niezauważalna - spalanie może spadło o 0.5l |
A to na ile liczyłeś? |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
tomeck
Dołączył: 05 Paź 2009 Posty: 24 Skąd: Tuszyn
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 22-10-2009, 18:23
|
|
|
polansky napisał/a: | tomeck napisał/a: | różnica praktycznie niezauważalna - spalanie może spadło o 0.5l |
A to na ile liczyłeś? | czytając wcześniejsze posty, 1l - może nawet 2. z obudowy filtra powietrza wymontowałem dodatkowo termostat i klapkę zimne-ciepłe. 12-13 litrów przy bardzo delikatnej jeżdzie to jednak troche duzo |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-10-2009, 18:28
|
|
|
To spróbuj jeszcze zregenerować parownik - skoro nie był ruszany od 8-miu lat
Może uda Ci się urwać jeszcze z 1l |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
tomeck
Dołączył: 05 Paź 2009 Posty: 24 Skąd: Tuszyn
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 22-10-2009, 18:31
|
|
|
polansky napisał/a: | To spróbuj jeszcze zregenerować parownik - skoro nie był ruszany od 8-miu lat
Może uda Ci się urwać jeszcze z 1l | spróbuje, pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|