Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Sposób na mniejsze spalanie gazu!!!???? -C.D-Są EFEKTY!!!!!
Autor Wiadomość
Sir-Rafał 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 137
Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 13-07-2008, 20:57   

LUCIACIA, na pierwszym zdjęciu na przewodzie idącym do dolotu powietrza masz śrubkę regulacyjną z tą sprężynką-to tzw. zawór główny. On reguluje fi tego przewodu w tym miejscu, a co za tym idzie ilość gazu idąca bezpośrednio do gaźnika.
Na drugim zdjęciu, na reduktorze masz śrubkę z tym przecięciem niby na płaski śrubokręt-to jest śrubka od tzw. niskich obrotów. Generalnie ta śrubka powoduje zmianę rozpiętości drgań membrany II w reduktorze, czyli szybkości i ilości rozprężanego gazu. To tak w skrócie.
Polecam poczytać przyklejony temat w tym dziale o regulacji LPG na 2 śrubkach. Samemu pewnie troszkę zdziałasz w sensie spalania itp, ale niemożliwe wręcz jest tak "na oko" i metodą prób i błędów ustalić dobrą ilość emisji CO i CH co może przeszkodzić przy przeglądzie.
     Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 13-07-2008, 21:57   

Emf pozostaje mi sie z toba zgodzic. Nie slyszalem zeby ktores Tipo lub Tempra, niezaleznie od pojemnosci i rodzaju zasilania gazem spalało ponizej 10l/100km w miescie. Nawet wg producenta silniki 1.4 spalaja (nowe!) 9l a 1.6 okolo 9,5l. Teraz do tych wynikow nalezy dodac ze spalanie gazu jest zawsze od 10 do 20% wieksze niz benzyny. No i im starsze auto tym wiecej pali. Tak wiec 10,5l to chyba minimalne spalanie jakie daloby sie wyciagnac z silnikow 1,4 na monowtrysku. A gaznik zawsze pali wiecej...

Moja Tempra spala przy ekonomicznej jezdzie (czyli bez szarpanego gazowania i zmianie biegu przy 2,5tys obr/min) 12l/100km. Wtedy tez hamuje silnikiem i odpowiednio wczesnie (przed krzyzowka) puszczam gaz. Kiedy jezdze agresywnie nie zwazajac na ekonomie (zmiana biegu nawet przy 5tys obr/min i zasada "gaz i hamulec") auto spala mi maksymalnie 14,5l/100km. Jako ze ciezko jest mi jezdzic ciagle z mysla o ekonomii, przecietne spalanie gazu to 13,2l/100km (dane z ostatnich trzech miesiecy i po regulacji gazu) :)

wszystkie dane dotycza cyklu miejskiego
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 13-07-2008, 22:06   

Ciechu78, oczywiscie sie z tobą zgodze bo 9l po miescie to miedzy bajki mozna włozyc. Mi tipek 1,6 pali ok 10,5l w miescie (jesli jazde po Pleszewie mozna ując jako jazde po miescie ;) )
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 13-07-2008, 22:21   

egon11, bylem w Pleszewie i pojezdzilem troche po nim, i jazde mozna uznac za jazde po miescie :) Ale tak z przymknieciem oka, bo wiesz ze u nas czy u Grabiego spalisz nawet do 1l wiecej... :P
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 13-07-2008, 22:23   

Ciechu78 napisał/a:
bo wiesz ze u nas czy u Grabiego spalisz nawet do 1l wiecej...

Wiem tez dlatego tak napisałem, a te 9l to wrecz niemozliwe jest :P
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
kerimonn 


Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 36
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 13-07-2008, 23:08   

chłopaki !!!we Wrocku mozna poszaleć i to jest sporo głównych dróg,gdzie po 22 już światła nie działają!!!hehehhe,a jeżdzę o różnej porze,bo pracuję na zmiany...a te 9 litrów to żadna ściema,po co miałbym kłamać???Zakładając ten temat napisałem ,że palił mi nawet 13l.to też ściemniałem??? a zapewniam was,że często po Wrocku i to w dzień jeżdzi się setką,choćby po to aby światła przeskoczyć!!i często to się udaje....a wtedy mozna przejechać parę dobrych kilometrów nie zatrzymując się na światłach..

** Dodano: 14-07-2008, 00:20 **
Ciechu78 napisał/a:
Emf pozostaje mi sie z toba zgodzic. Nie slyszalem zeby ktores Tipo lub Tempra, niezaleznie od pojemnosci i rodzaju zasilania gazem spalało ponizej 10l/100km w miescie. Nawet wg producenta silniki 1.4 spalaja (nowe!) 9l a 1.6 okolo 9,5l. Teraz do tych wynikow nalezy dodac ze spalanie gazu jest zawsze od 10 do 20% wieksze niz benzyny. No i im starsze auto tym wiecej pali. Tak wiec 10,5l to chyba minimalne spalanie jakie daloby sie wyciagnac z silnikow 1,4 na monowtrysku. A gaznik zawsze pali wiecej...

Moja Tempra spala przy ekonomicznej jezdzie (czyli bez szarpanego gazowania i zmianie biegu przy 2,5tys obr/min) 12l/100km. Wtedy tez hamuje silnikiem i odpowiednio wczesnie (przed krzyzowka) puszczam gaz. Kiedy jezdze agresywnie nie zwazajac na ekonomie (zmiana biegu nawet przy 5tys obr/min i zasada "gaz i hamulec") auto spala mi maksymalnie 14,5l/100km. Jako ze ciezko jest mi jezdzic ciagle z mysla o ekonomii, przecietne spalanie gazu to 13,2l/100km (dane z ostatnich trzech miesiecy i po regulacji gazu) :)

wszystkie dane dotycza cyklu miejskiego


to ja naprawdę nie wiem czemu tak mi mało pali,ale pisałem,że możliwe że magnetyzery się do tego przyczyniły,które według producenta dają od 15 do 20 % oszczędności!!!!
     Moneta
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 14-07-2008, 07:33   

kerimonn napisał/a:
zapewniam was,że często po Wrocku i to w dzień jeżdzi się setką,choćby po to aby światła przeskoczyć!!

No naprwde gratulacje :sciana:
kerimonn napisał/a:
często to się udaje....a wtedy mozna przejechać parę dobrych kilometrów nie zatrzymując się na światłach..

A jakby tak ktos ci na droge wyskoczył, jakies dziecko :?:
Cytat:
to ja naprawdę nie wiem czemu tak mi mało pali,ale pisałem,że możliwe że magnetyzery się do tego przyczyniły,które według producenta dają od 15 do 20 % oszczędności!!!!

haha haha taaaaak haha
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 14-07-2008, 08:38   

kerimonn, jesli tak sie po wrocku jezdzi (wybacz ale kilka razy mialem przyjemnosc i wiecznie korki i dziury) to nie zaliczaj tej jazdy do "cyklu miejskiego" bo tak sie na trasie jezdzi. Wiec jesli nawet polowe drogi jezdzisz jak "po miescie" a druga polowe "100km/h" zrecznie pokonujac swiatla, to te 9l jest mozliwe. Ale jako cykl mieszany. A ze ja mam w mieszanym 10,5l ciezszym autem z wiekszym silnikiem, przy nieekonomicznej jezdzie bez magnetyzerow to twoje spalanie jest w normie. Czyli zadnych rewolucji!

kerimonn napisał/a:
a zapewniam was,że często po Wrocku i to w dzień jeżdzi się setką,choćby po to aby światła przeskoczyć!!i często to się udaje....a wtedy mozna przejechać parę dobrych kilometrów nie zatrzymując się na światłach..
no comment!
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-07-2008, 13:50   

a teraz ciekaw jestem ile osób dolicza do wyliczonej średniej te kilka litrów paliwa które też regularnie trzeba do baku dolać :roll:
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 14-07-2008, 13:57   

yoyo, nie doliczam, przepalam auto na Pb raz na tydzien, robie wtedy okolo 5km i odliczam te kilometry przy obliczaniu spalania.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 15-07-2008, 20:56   

Ciechu78, ] spoalanie mojej byłej Tempry oscylowało dokładnie w przedziale o jakim napisałeś.

kerimonn, nie uwierzę w takie spalanie z kilku powodów.

W mieście auto odpalasz baaaardzo często, a co za tym idzie zwiększa się spalanie bo silnik mimo wszystko że jest ciepło musi się rozgrzać.

W mieście non-stop hamujesz i dodajesz gazu, a oprócz tego stoisz baaaardzo często na światłach, a auto nie jest tak "inteligentne" żeby wtedy odżywiało się tlenem albo azotem z powietrza.
Jeśli jeździłeś kiedyś autem z komputerem to wiesz zapewne ile pokazuje przy nawet spokojnym ruszaniu z jedynki ;)

Co do magnetyzerów to jedyne co o nich sądzę to:
haha
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
kerimonn 


Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 36
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 19-07-2008, 11:38   

Nikogo nie namawiam do tego aby mi wierzył czy nie,jego sprawa.
I nie mam zamiaru nikogo przekonywać że pali mi poniżej 9 l po mieście(wczoraj pokazało 8.6).lub o skuteczności magnetyzerow,bo temat ten to rzeka.Już na innym forum podjąłem ten temat i szkoda było mojego czasu ,bo po przedstawieniu opini ekspertów,patentów,badań na hamowniach,opini znanych ludzi motoryzacji itd,itp..była grupa ludzi którzy twierdzili ,że wszystko można podrobić i ludzi przekupić...Tylko ciekawe dlaczego nikt w Polsce ze sceptyków nie odważył się udowodnić ,że magnetyzery nie działają,a nagroda była 100000zł!!!!!!!!!!! i dziwne ,że 7 lat temu nikt nie chciał wygrać takiej kasy!??,napewno sporo osób zakupiło wtedy te magnetyzery i pokątnie próbowało je testując w swoich garażach,warsztatach ale przekonali się ,że nie mają szans na taką kasę..I ciekawe,że duża częśc ludzi pozytywnie wypowiadała się a ta druga część (niedowiarków)wogóle nawet już pózniej się nie odezwała???!! a tacy byli aktywni mądrale przed konkursem...heheheh

pozdr...

no to już nie wdaję się w dyskusję na powyższy temat..Przenoszę się do innego tematu ,bowiem siada mi cholera sprzęgło i trzeba poczytać jak zabrać sie do wymiany..
  
     Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-07-2008, 11:49   

kerimonn, ja myślę, że nie ma co podważać skuteczności tago sprzętu, bo fizycznego punku widzenia ma to prawo działać,
niestety pozostaja ta część tematu o której nik ze sprzedawców nie wspomina - otóż trzeba mieć niesamowite szczęście, żeby taki uniwersalny magnetyzer zadziałał w aucie, bo miejscie jego montowania jak i siła magnesu powinno być indywidualnie przeliczone dla każdego samochodu i nawet w 2 autach tej samej marki może być różnie

a taraz koniec off topu, bo mamy osobny temat o magnetyzerach, a tu testujemy wpływ zimnego dolotu na spalnie lpg
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
faust66 



Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 15
Skąd: Zgorzelec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 30-04-2009, 11:24   

U mnie srednie spalanie na gazie wynosi ok 10l/100km, na trasie jest w granicach 9l. Węże doprowadzenia zimnego i ciepłego powietrza są tak jak fabryka zrobiła, bez żadnych własnych modyfikacji.
_________________
Tempra 1.4ie + Lpg (1994, 180tys km)
  
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 09-05-2009, 13:32   

trasa 10,5 litra(przy tym deptanie do oporu pedalu gazu i w 4 osoby na pokladzie), a miasto okolo 12. tempra 1.6 na gazniku. Spalanie gazu. Musze pokombinowac z filtrem i zimnym dolotem :P
     assistance
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 09-05-2009, 16:36   

przejechanie 170km na autostradzie w trzy osoby ze sporym bagażem (powrót ze zlotu) ze stałą prędkością 135km/h (130 km/h wg navi) spalanie wyszło mi dokładnie 8,8 litra na 100km. Myślę, że to bardzo dobry rezultat :D Zimny dolot, regulacja gazu trzy miesiące temu, tankowany na Orlenie w Tychach.

Guzik, jeszcze nigdy nie spaliła mi na trasie więcej niż 10l, przez to wydaje mi się, że niezbyt to dobry wynik u Ciebie.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
balwanekbuli 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 176
Skąd: Siemianowice Śląskie
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-05-2009, 19:13   

No więc tak.
Poświęciłem trochę czasu i przeczytałem cały ten temat od pierwszego postu do ostatniego.

Krótka i na temat. Jeżdzie w 99% po aglomeracji ślaska (Katowice, Bytom, Siemianowice, Chorzów, Sosnowiec, Piekary i tak dalej...) generalnie jedno dupne miasto.

Miałem TIPO 1,4 gaźnik spalanie średnie 9,5 - 11l LPG
Tata ma:
TEMPRA 1,6 gaźnik spalanie średnie ok 10 - 12l LPG
Ja mam
TEMPRA 2.0 automat spalanie średnie ok 14,5 l LPG (w zasadzie najwyższe jakie zanotowalem, przy spokojnej emeryciej też na 12 zszedłem)

Więc... myśle że to dobre wyniki. Szczególnie jestem zadowolony z mojego. Bo skoro Tempra od taty 1,6 spala ok 12 a moja 2.0 w dodatku automat i pali ok 14 więc??
A w mojej dolot mam w rozsypce i ciagnie sobie powietrze gdzie chce
_________________
Fiat Tempra 1,6 B+G 1993 wersja podstawowa
Ford Mondeo 1,8 16V B+G ver. GHIA
     assistance   Moneta
 
 
bandi007 
witamy nowego


Wiek: 43
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 5
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 24-07-2009, 07:31   

Czesc ktora rurke trzeba zatkac zeby byl efekt mniejszego spalania?
  
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 24-07-2009, 16:26   

bandi007 napisał/a:
Czesc ktora rurke trzeba zatkac zeby byl efekt mniejszego spalania?
:roll: no właśnie cały temat się tego tyczy. Przeczytaj od 1 postu
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 24-07-2009, 18:10   

a gdzie jest taka rurka w takim silniku ?
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
tomeck 


Dołączył: 05 Paź 2009
Posty: 24
Skąd: Tuszyn
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 22-10-2009, 18:17   

witam.
dolot zimnego powietrza wyprowadziłem nad nadkole, różnica praktycznie niezauważalna - spalanie może spadło o 0.5l. instalacja gazowa prawie 8 lat, co myślicie o regeneracji parownika?? Tipo 1.4 i.e.
  
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-10-2009, 18:19   

tomeck napisał/a:
różnica praktycznie niezauważalna - spalanie może spadło o 0.5l


A to na ile liczyłeś? :roll:
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
tomeck 


Dołączył: 05 Paź 2009
Posty: 24
Skąd: Tuszyn
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 22-10-2009, 18:23   

polansky napisał/a:
tomeck napisał/a:
różnica praktycznie niezauważalna - spalanie może spadło o 0.5l


A to na ile liczyłeś? :roll:
czytając wcześniejsze posty, 1l - może nawet 2. z obudowy filtra powietrza wymontowałem dodatkowo termostat i klapkę zimne-ciepłe. 12-13 litrów przy bardzo delikatnej jeżdzie to jednak troche duzo
  
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-10-2009, 18:28   

To spróbuj jeszcze zregenerować parownik - skoro nie był ruszany od 8-miu lat ;)
Może uda Ci się urwać jeszcze z 1l :)
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
tomeck 


Dołączył: 05 Paź 2009
Posty: 24
Skąd: Tuszyn
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 22-10-2009, 18:31   

polansky napisał/a:
To spróbuj jeszcze zregenerować parownik - skoro nie był ruszany od 8-miu lat ;)
Może uda Ci się urwać jeszcze z 1l :)
spróbuje, pozdrawiam. 8)
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load