Sposób na mniejsze spalanie gazu!!!???? -C.D-Są EFEKTY!!!!! |
Autor |
Wiadomość |
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-04-2008, 22:08
|
|
|
tipacz, to jak ja to robię że się mieszczę niżej??
nie wiem ile w tym prawdy, ale poprzedni właściciel mówił że gaz zakładali mu po znajomości i że jest założony bardzo dokładnie i użyto najlepszych części jakie były w tamtym czasie (2-3 latka temu) dostępne.
wszystkie pomiary robione są w drodze do pracy i z powrotem - pracuję 20km za miastem i jakieś 15 to już trasa, aczkolwiek trasa kręta i zatłoczona, często pół trasy to korek.
P.S. Zajrzyj do tematu "spotkanie" - zadałem Ci pytanko |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 29-04-2008, 22:14
|
|
|
yoyo napisał/a: | to jak ja to robię że się mieszczę niżej?? |
Tez nie wiem
yoyo napisał/a: | P.S. Zajrzyj do tematu "spotkanie" - zadałem Ci pytanko |
P.S. odpowiedziałem |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
poldek
Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 23 Lis 2007 Posty: 470 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-05-2008, 10:33
|
|
|
No i z 13l po miescie na trasie spadło na 8.5 dziwne |
_________________
Byl 126p-fiat128-fiat125-bmw e21 rekin 2.0 TIPO 1.4 sedici jest focus 1.6 Zetec |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 05-05-2008, 14:54
|
|
|
poldek, a tak sceptycznie byłeś nastawiony - tak jak ja |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-05-2008, 15:58
|
|
|
poldek, to po prostu fizyka
ja się pomału biorę za swój dolot, wkręciłem już sróbkę żeby klapka stała w miejscu (i tak była urwana i latała luźno), a dziś zakupiłem długi kawałek nowej rury papierowo aluminiowej, jak znajdę chwilkę czasu to pociągnę dolot pod zderzak, bo na razie z nadkola bierze powietrze
** Dodano: 05-05-2008, 18:23 **
Właśnie wróciłem z autka
filtr powietrza 20zł,
70cm rury papierowo-aluminiowej fi50mm 2,50zł/10cmb,
2 opaski metalowe, kilka opasek kablowych
i nowy dolot sięga za zderzak - konkretnie między chłodnicę a ramę/podłużnicę prawie (żeby nie wiało prosto w rurę) na wprost takiej wlotu w zderzaku
jutro rano dowiem się czy coś się zmieniło
P.S. stosował ktoś z was filtry na odmę? (w końcu odma też ociepla powietrze)
przypadkiem urwałem w weekend to kolanko pod puszką dolotu do którego się węża od odmy zaczepia, dorobiłem to z kawałka króćca od pralki, ale jest to tylko "prawie" szczelne,
nie zauważyłem aby moja odma sikała jakoś specjalnie olejem i zastanawiam się nad założeniem filterka i zaślepieniem dziury w puszce dolotowej.
Nie wiem jeszcze co zrobić z tym wężykiem który jest w połowie węża od odmy, podpiąć do puchy żeby miał podciśnienie czy zostawić w odmie? |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 05-05-2008, 17:57
|
|
|
yoyo, zerknij do galerii mrk69 bo z tego co pamietam to On takie "cuś" stosował. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-05-2008, 15:25
|
|
|
faktycznie widać u niego takie coś, ale nie można tej foty powiększyć no i On ma troszkę inny silnik, jak sobie tłumiczek załatwię to będę kombinował
** Dodano: 06-05-2008, 16:25 **
pierwsze testy wykonane:
Na +
efekt jakby "twardszego pedału gazu", kilka koników odżyło, najlepiej to czuć pow. 2500obr. ale niżej też jakby troszkę zrywniejszy jest, choć minimalnie.
Żadnych rewelacji z obrotami, no może są o 100 wyższe.
Na -
pogorszył się odgłos wydechu, już wcześniej to miałem, ale teraz jest bardziej słyszlane, taki denerwujący gardłowy bulgot gdy ściągnę nogę z gazu, lub hamuję silnikiem z tym, że mam chyba rozsypany któryś tłumik (dzwoni na wolnych) więc po wymianie tłumików może się uciszy |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 27-05-2008, 19:59
|
|
|
yoyo napisał/a: | z tym, że mam chyba rozsypany któryś tłumik (dzwoni na wolnych) |
A może to poprostu stuka osłona katalizatora? ja juz jej nie mam |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-05-2008, 21:14
|
|
|
tipacz, już zrobiłem, tłumik z zewnątrz wyglądają idealnie,
kata nie mam - w tym miejscu jest strumienica,
w środkowym tłumiku wyciąłem dziurę, wysypało się z niego kupę syfu i rdzy i 15cm rurka zżarta jak sito, później kumpel mi to pospawał,
w końcowym też coś grzechocze ale to zapewne trochę rdzy z środkowego tego już nie ruszałem - wreszcie przestało mi dzwonić
aczkolwiek będę musiał pomyśleć o nowym wydechu, bo dźwięk tego mi się zupełnie nie podoba |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
marux28
Wiek: 45 Dołączył: 15 Mar 2008 Posty: 102 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 29-05-2008, 23:01
|
|
|
Mi po mieście ledwo mieści się w 15 l, jak czytam 10-11 to aż ryczeć mi się chce |
_________________ Tempra 2.0ie LPG przebieg: kto to wie?
FSM Bielsko Biała
Uno1.0ie |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 30-05-2008, 06:09
|
|
|
marux28, trzeba było sobie kupic 1,4 jak ja gdybym miał 2.0 to mógł by palić nawet 15 - poświęcił bym sie |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
marux28
Wiek: 45 Dołączył: 15 Mar 2008 Posty: 102 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 30-05-2008, 07:25
|
|
|
tipacz, miałem tipo 1,4 bez obrazy ale dla mnie za słabe to było |
_________________ Tempra 2.0ie LPG przebieg: kto to wie?
FSM Bielsko Biała
Uno1.0ie |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 30-05-2008, 08:04
|
|
|
Ale ja nie napisałem że dla mnie nie jest za słabe ale jak to mówią: "jak sie nie ma co sie lubi to sie lubi co sie ma" |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-05-2008, 09:23
|
|
|
tipacz, Racja tipacz ja lubię swoje 1.4 choć nie obraziłbym się jak bym miał 2.0 |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Sir-Rafał
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 137 Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 28-06-2008, 21:57
|
|
|
Panowie trochę odgrzeje temat. Dzisiaj chciałem wymienić filtr powietrza i sprawdziłem jak to u mnie jest z tym dolotem powietrza. Mam silnik 1.4. Okazało się, że ja mam wkręta z obudowie, ale ustawione cały czas na ciepłe. No ale co tam, to biorę i wykręciłem i ustawiłem cały czas na zimne. Poskręcałem, odpalam silnik i dupa, bo obroty mi znacząco spadły...
Ponieważ musiałem pilnie wyjechać to przekręciłem trochę potencjometry na reduktorze i główny zawór przed wejściem do gaźnika, a właściwie trochę je "odkręciłem" no i obroty ustawiłem "w normie".
Tak czy owak martwi mnie to czy taki wzrost obrotów to dobry objaw? Dotychczas palił mi jakieś 10,5l w trasie i 13l w mieście, ale nie jestem raczej ciężkonogi Skoro "odkręciłem" zawory to generalnie leci więcej gazu wiec spalanie mi wzrośnie? Co na to powiecie? |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 28-06-2008, 22:16
|
|
|
Sir-Rafał napisał/a: | Skoro "odkręciłem" zawory to generalnie leci więcej gazu wiec spalanie mi wzrośnie? Co na to powiecie? |
Niekoniecznie, teraz w powietrzu jest wiecej tlenu przez to ci obroty spadły, a kiedy mu podkreciłes dawke gazu to sie wyrównało
Ja miałem np. przypadek ze tipek miał za małą dawke gazu i palił ok 10 trasa/ 13 miasto, po regulacji (danie wiekrzej dawki gazu) pali 9trasa/ 11miasto |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-06-2008, 13:24
|
|
|
być może teraz mieszanka paliwowa będzie bardziej kaloryczna i auto zrobi się dziei temu oszczędne, ale osobisie to by się teraz porządna regulacja u gazownika przydała
skoro miałeś tylko na ciepłe to tak jakbyś cały czas na ssaniu jeździł |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
kkocurekk
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 124 Skąd: Krosno
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 02-07-2008, 22:15
|
|
|
powiedzcie mi jeszcze tylko gdzie sie dokladnie wkreca ta srube zaby zablokowac na zimne powietrze? |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-07-2008, 13:38
|
|
|
zrobiłem instrukcję |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
kkocurekk
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 124 Skąd: Krosno
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 05-07-2008, 22:36
|
|
|
wszystko fajnie tyle tylko ze moj silnik sie troche różni o tego co ma yoyo, bo mam 1,4 gaznik. Jak tam to wyglada? |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-07-2008, 22:54
|
|
|
Podobnie tyle że ta klapka jest w obudowie filtra którą z kolei mamy w nadkolu. Dokładniej z przodu obudowy jest jakby wlot powietrza to właśnie w nim jest ta klapka trzeba ją tak ustawić żeby wpadało powietrze z drugiego wlotu do którego przymocowana jest elastyczna rurka, później ją rozłączamy --> tą wersje stosują gaziarze. Jeśli chcesz samo zimne po porostu rozłącz elastyczna rurkę idąca do obudowy filtra --> nie zalecam w zimie. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 06-07-2008, 11:51
|
|
|
kkocurekk, wystarczy tą rure co idzie od kolektora wydechowego zaraz przy nim odpiąć i skierować na front auta żeby brał zimne powietrze. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-07-2008, 12:13
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | nie zalecam w zimie. |
nie wiem jak reagują gaźniczki, ale ja przejeździłem pół zimy z odpięty ciepłym dolotem i wg. mnie silni był elastyczniejszy niż z założonym ciepłym dolotem, jak termostat jest sprawny to i tak silniczek się szybko nagrzewa |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
garik
Wiek: 61 Dołączył: 15 Kwi 2008 Posty: 111 Skąd: Przywidz
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 06-07-2008, 18:02
|
|
|
[/b]JAM_BELFEGOR i [b]yoyo widzę, że już sprawdziliście patent, o którym mowa wyżej na swoich autach(przy okazji dzięki za foto!), więc jakie osiągnęliście oszczędności?-nie mam co narzekać na spalanie gazu w mojej Temprze, ale co oszczędności to oszczędności-tym bardziej, że"portfelowe"! |
_________________ garik
Fiat Tempra ' 92 1.6 i.e.cat. benz/gaz |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-07-2008, 20:21
|
|
|
zrobiłem to zaraz po kupnie tempry więc ciężko mówić o oszczędnościach, przy mojej jeździe autko pali 9-9,5L/100 w cyklu mieszanym z przewagą tras,
natomiast odczułem różnicę jeśli chodzi o pracę na gorącym silniku, jakby więcej pod nogą, autko lepiej reaguje niż przedtem |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
|