Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Sposób na mniejsze spalanie gazu!!!???? -C.D-Są EFEKTY!!!!!
Autor Wiadomość
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-07-2008, 22:10   

yoyo, Gaźniki gorzej znoszą niskie temperatury im szybciej sie nagrzeje tym lepiej, nie trzeba podłączać tej rurki do ciepłego powierza z nad korektora byle by nie łapał zimnego wprost spod machy (w zimie). Ja mam teraz zamontowany drugi gaźnik (bez regeneracji jeszcze - ten zregenerowany zdemontowany do modyfikacji) i powiem tak zanim się nagrzeje na PB szarpie i działa jakoś tak opornie, a jest lato, LPG chodzi łanie (chyba temu tez zafunduje regeneracje), po nagrzaniu na PB zaczyna normalnie pracować.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-07-2008, 00:15   

JAM_BELFEGOR, no tu masz rację, do tego gaźniki lubią być nieszczelne (np na osi przepustnicy), a gaz tego nie lubi, gdy się zagrzeją troszkę sytuacja się poprawia (rozszerzalność materiałów)

jak miałem gaźnikowca to nie miałem lpg :)
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
kkocurekk 



Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 124
Skąd: Krosno
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 08-07-2008, 22:04   

sprawdzalem i u mnie to wcale nie dziala :doubt: zablokowalem klapke termostatu a tu dupa wcale nie zapalil... potem zdjolem rure co wychodzi z puszki filtra to juz troche lepiej ale w dolnych partiach obrotow nie bardzo chcial sie zbierac...
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-07-2008, 17:45   

kkocurekk, dużo zależy od instalacji LPG - moja sam się dostosowała, a I generację trzeba jechać i podregulować
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
kkocurekk 



Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 124
Skąd: Krosno
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 11-07-2008, 19:02   

yoyo, ale co mam regulować jak on nie zapali pozatym robiłem to u gazownika zaprzyjaźnionego tez sie zdziwli ze to ma taki wplyw...
  
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 11-07-2008, 19:05   

kkocurekk napisał/a:
co mam regulować jak on nie zapali

kkocurekk, a na Pb tez nie zapala :?: bo jesli tez to problem nie tkwi w LPG ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
kkocurekk 



Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 124
Skąd: Krosno
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 11-07-2008, 19:13   

egon11, na Pb zapalił 8) i jak wykręciłem wkrerta z termostatu to i na lpg zapalił obrazu :)
  
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 11-07-2008, 19:16   

kkocurekk, czyli z tego co piszesz masz wg. mnie za ubogą mieszanke LPG, radziłbym ci u tego znajomego posprawdzac całą instalacje LPG bo cos jest nie tak, ewentualnie membrany są juz na wykonczeniu ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-07-2008, 19:28   

moje autko zapali nawet jak wszystkie doloty pozamykam, układ niby jest szczelny ale podciśnienie jest na tyle duże że zawsze sobie jakąś dziurkę znajdzie - w końcu ta klapka od termostatu zbyt szczelna nie jest

** Dodano: 11-07-2008, 20:28 **
kkocurekk, a jak u Ciebie z filtrem powietrza - dawno zmieniałeś ?
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
kkocurekk 



Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 124
Skąd: Krosno
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 11-07-2008, 19:32   

flity był zmieniany miesiąc temu gazownik tez sie zdziwił i postanowił to sprawdzić wiec wydarł parownik i go rozebrał membrana jest ok wszystkie dysze tez parafiny nie było wcale by nie dawno była spuszczana filtr gazu tez ok sciagnol ta rure co idzie z mixera do filtra i jak nie byla zatkana to nie zapalil dopiero jak przytkał ja troche to zagadał
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-07-2008, 22:18   

to mieszanka jest za uboga, jak masz otwarta dolot to już w ogóle jest niewystarczająca do zapłonu,
w tej metodzie chodzi o to aby silnik pracował na jak najzimniejszym powietrzu, a nie na ciepłym z komory silnika, myślę że wystarczy wzbogacić mieszankę i będzie ok
możesz też obejrzeć świece, prawdopodobnie mają tki białawy nalot - to właśnie jest jeden ze wskaźników ubogiej mieszanki
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
kkocurekk 



Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 124
Skąd: Krosno
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 11-07-2008, 23:33   

fakt skrecilem go ostatnio bo palil mi 14 i byl slaby jak cholera teraz pali 8,5 -9 i chodzi tak samo jak na Pb czyli rakieta wiec nie wiem czy mieszanka jest uboga?
  
 
Sir-Rafał 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 137
Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 12-07-2008, 21:42   

kkocurekk, ja kilka postów wyżej miałem podobny objaw i odkręciłem sobie trochę zaworki na gazie i jest ok, spalanie spadło. Zimne powietrze to więcej tlenu, a zatem mieszanka robi się zupełnie inna niż ta ustawiona przez "modernizacją". Dlatego właśnie trzeba dodać mu trochę gazu, co nie koniecznie wiąże się z tym, że będzie więcej palił-patrz ja :D
     Moneta
 
 
kerimonn 


Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 36
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 13-07-2008, 11:11   SPALANIE W LECIE PO MIEŚCIE DO 9 LITRÓW GAZU

No to się pochwalę,spalanie mam w tipo 1.4,gaznik nie więcej jak 9 l.Tankuję 14 l. gazu i przejezdżam 160 km,a newet zdarza się 165km..czyli nawet 8.5.
Ale coś za coś:po prostu staram się jeżdzić ekonomicznie nie przekraczając 100 km/h.itd,itp...

Dodam jeszcze ,że mam założone3 magnetyzery multimag,co na pewno też ma duży wpływ na mniejsze spalanie...Przekonany jestem do magnetyzatorów bo już używam ich ponad 10 lat..ale tych magnetyzerów firmowych a nie te podróby,które ludzie kupią komplet za 60 zł i póżniej narzekają ,że nie działają!!Taki orginalny komplet kosztuje około 270 zł!!! i to tyle,kto chce niech wierzy a kto nie to jego sprawa.Nie chcę nikogo przekonywać co do działania aktywatorów..bo wystarczy wejść tylko na strone www producenta i tam poczytać.Jest tam wszystko:badania,certyfikaty,nagrody,patenty,testy na hamowniach,nazwy renomowanych firm samochodowych które seryjnie montują aktywatory w autach..Tyle chyba starczy...

pozdrawiam...
     Moneta
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-07-2008, 13:37   

kerimonn napisał/a:
No to się pochwalę,spalanie mam w tipo 1.4,gaznik nie więcej jak 9 l.Tankuję 14 l. gazu i przejezdżam 160 km,a newet zdarza się 165km..czyli nawet 8.5.
Ale coś za coś:po prostu staram się jeżdzić ekonomicznie nie przekraczając 100 km/h.itd,itp...

Dodam jeszcze ,że mam założone3 magnetyzery multimag,co na pewno też ma duży wpływ na mniejsze spalanie...Przekonany jestem do magnetyzatorów bo już używam ich ponad 10 lat..ale tych magnetyzerów firmowych a nie te podróby,które ludzie kupią komplet za 60 zł i póżniej narzekają ,że nie działają!!Taki orginalny komplet kosztuje około 270 zł!!! i to tyle,kto chce niech wierzy a kto nie to jego sprawa.


No to Cię zmartwię kolego, bo moja tempra 1.6 na gaźniku, bez żadnych magnetyzerów, oszczędzaczy paliwa i innych wynalazków tyle pali jak nie przekraczam 120km/h :lalala: A jak jadę tak do 90-100km/h to też potrafi zjeść do 8,5l/100km :P
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
kerimonn 


Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 36
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 13-07-2008, 15:12   

zapomniałem dopisać ,że to jazda wyłącznie po mieście!!!!!,
     Moneta
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-07-2008, 18:43   

kerimonn, to w jakim Ty mieście jeździsz 100km/h :roll: Bo chyba nie po Wrocławiu 8)
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 13-07-2008, 18:50   

polansky, po KRK też niebardzo
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 13-07-2008, 18:52   

polansky napisał/a:
kerimonn, to w jakim Ty mieście jeździsz 100km/h


Ja w krk nie raz jechałem ponad 100 :fiufiu:


btw: Krzysiu kiedy będzie bravka?
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 13-07-2008, 18:56   

ubek napisał/a:
Ja w krk nie raz jechałem ponad 100


pozostawie to bez komentarza [-X
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 13-07-2008, 18:56   

kerimonn napisał/a:
zapomniałem dopisać ,że to jazda wyłącznie po mieście!!!!!,
ciekawe jak ma sie do jazdy po miescie ten tekst?
kerimonn napisał/a:
Ale coś za coś:po prostu staram się jeżdzić ekonomicznie nie przekraczając 100 km/h.itd,itp...
Nie ma tam ograniczenia do 50km/h przypadkiem? No i stan drog we wroclawiu... :roll:

** Dodano: 13-07-2008, 19:58 **
ubek napisał/a:
Ja w krk nie raz jechałem ponad 100 :fiufiu:
mam nadzieje ze to zart jest...
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-07-2008, 19:06   

ubek napisał/a:
Ja w krk nie raz jechałem ponad 100 :fiufiu:


btw: Krzysiu kiedy będzie bravka?


ubek, ja nie twierdze że taka prędkość w mieście nie jest możliwa do osiągnięcia ;) , ale jak się ma jazda 100km/h po mieście do ekonomicznej jazdy :roll: Bo to żeby się rozpędzić od świateł do świateł to na pewno nie osiągniesz nie przekraczając 3000obr/min :D

brtw: A bravka ma być na 99% na jesieni, ale na razie nic konkretniejszego nie wiem :doubt:
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 13-07-2008, 19:34   

Jako, że jestem laikiem jeżeli chodzi o silnik nie mam pojęcia gdzie u mnie jest ta śrubka do regulowania LPG załączam 2 fotki - może ktoś mi pokaże gdzie to coś się znajduje. W razie czego mogę zrobić więcej. Obecnie problem polega na tym, że spalanie mam ponad 12 po mieście ( miał 10 przed regulacją 2 i 3 też nie pomogła więc postanowiłem sam działać ). Kłopot też w tym , że na zimnym silniku za niskie obroty i go dusi jak się rozgrzeje różnie z tym bywa.



_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 13-07-2008, 19:48   

LUCIACIA napisał/a:
Jako, że jestem laikiem


To zmień zakład w który regulujesz,a nie baw się samemu.
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 13-07-2008, 20:22   

kerimonn napisał/a:
No to się pochwalę,spalanie mam w tipo 1.4,gaznik nie więcej jak 9 l.


kerimonn napisał/a:
zapomniałem dopisać ,że to jazda wyłącznie po mieście!!!!!,


:^o
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load