Sposób na mniejsze spalanie gazu!!!???? -C.D-Są EFEKTY!!!!! |
Autor |
Wiadomość |
gremlin
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 41 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-01-2010, 20:16
|
|
|
Luczu właśnie tempreature zaraz dostaje dochodzi do 90 prawie i ani nie drgnie wiecej wiadomo jak sie postoi w korku czy na wolnych to skoczy jeszcze troche wyzej do załonczenia wentylatora ale to logiczne w każdym samochodzie tak jest:D |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 04-01-2010, 20:44
|
|
|
Guzik napisał/a: | ciechu napisał/a: | Myślę, że jak na 1.8 z instalką II gen. nie masz specjalnie powodów do narzekań |
No Panowie, bądźmy poważni...kolega ma 1.8 na gaxniku w audi 80 b3 i spala mu to 8-9 litrów gazu na starej instalce, a żeby wziął 10 litrów to trzeba się mocno namęczyć...w dodatku auto ma skrzynie czterobiegową...
Lubię swoją temprę, ale spalanie jest przynajmniej za duże, żeby nie powiedzieć bardzo duże jak na moc i pojemność...
ciechu napisał/a: | Poprzednia 1.6 spalała mi 14-15 litrów zimą i 12-14 litrów latem |
chyba bym swoją zezłomował gdyby tyle spaliła...do 12 litrów wychodzi mi(ostatnie spalanie na motostat wyszło źle, bo butle nabił mi koleś do pełna(60 butla), zawór nie odbił jakiś czy coś. |
No kolego, bądź poważny... silniki Fiata w latach '90 miały spory apetyt na paliwko a tym bardziej na gaz! Więc porównanie z Audi czy w ogóle jakimikolwiek zachodnimi silnikami jest bez sensu. Porównujmy NASZE Włoszki!!! Ja podałem spalanie dla miasta przy butowaniu swojej poprzedniej Temperki, bo miała ochotę jeździć i trochę jej żałuję. Więc nawet 14 litrów (silnik taki jak Twój) to nie jest wcale dużo. Ty podajesz spalanie w cyklu mieszanym więc wychodzi podobnie. A skoro tak... CZAS NA ZŁOMOWANIE!!! Tym bardziej, że masz problemy z instalacją!!! |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 04-01-2010, 22:13
|
|
|
gremlin napisał/a: | może wiem że to głupie 2 litry ale ja dużo jeżdżę i w miesiącu zawsze zrobie te 300 km Pozdrawiam |
Wierz mi...gdybym robił 300km miesięcznie, to bym lał tylko Pb V power czy coś w ten deseń, a nie pieprzył się z odpadem(LPG)
Dla świętego spokoju możesz zmienić ten reduktor i może to coś pomoże. Skoro masz inny to roboty nie dużo, a może pomóc I zmień gazownika, podjedź niech ktoś inny też to posprawdza, bo nasi fachowcy to...żal niekiedy ;/
ciechu napisał/a: | No kolego, bądź poważny... silniki Fiata w latach '90 miały spory apetyt na paliwko a tym bardziej na gaz! Więc porównanie z Audi czy w ogóle jakimikolwiek zachodnimi silnikami jest bez sensu. Porównujmy NASZE Włoszki!!! Ja podałem spalanie dla miasta przy butowaniu swojej poprzedniej Temperki, bo miała ochotę jeździć i trochę jej żałuję. Więc nawet 14 litrów (silnik taki jak Twój) to nie jest wcale dużo. Ty podajesz spalanie w cyklu mieszanym więc wychodzi podobnie. A skoro tak... CZAS NA ZŁOMOWANIE!!! Tym bardziej, że masz problemy z instalacją!!! |
Bez urazy kolego. Wyraziłem tylko swoje zdanie na temat spalania włoskich silników z epoki. Skoro na zachodzie się dało, to i Włosi mogli coś zrobić żeby to mniej paliło, prawda? Nie cierpię Niemieckich samochodów, nie zamieniłbym się na żadne niemieckie auto za podobne pieniądze albo nawet z podobnego rocznika(chyba, że BMW z r6-za tylny napęd).
Ja też butuję często i może nie miasto, ale pipidówy, gdzie ledwo trójką dochodzisz do max mocy i hamowanie przed krzyżówką, znowu butowanie, hamowanie, but, hamulec i tak dalej, często krótkie odcinki(sklep,szkoła,tu coś załatwić, tu podjechać)...nie jeżdżę w dalekie trasy, a że nie ma jak oznaczyć tego na motostat, to zaznaczam jako "trasa z miastem", bo ani to trasa, ani to miasto(chociaż styl jazdy przypomina miasto często). Więcej niż 12 mi nie pali przy takim stylu jazdy, tak jak mówiłem
Problemów jako takich nie mam z instalką i mimo wszystko lubię swoją Temperkę Gdyby nie to, to już dawno zasiliła by Gillette lub jakąś podobną firmę w nowe ostrza. |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 05-01-2010, 00:39
|
|
|
ale chyba coś jest nie tak, skoro przy normalnej jeździe 1.8 pali 16 litrów. Przecież sedici pali mniej ewentualnie podobnie
** Dodano: 05-01-2010, 00:41 **
chociaż .... mój 1.4 pali teraz powiedzmy około 13 ... także wydawało by się teoretycznie że 1.8 mogło by spalić te 16 ... sam już nie wiem |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 05-01-2010, 08:44
|
|
|
Guzik napisał/a: | Włosi mogli coś zrobić żeby to mniej paliło, prawda? |
Mogli, ale nie zrobili i musimy sie z tym pogodzic
Guzik, twój styl jazdy jest podobny do mojego, moje poprzednie tipo (1,6) paliło podobnie do Twojego, miasto ok 12l, a trasa ok 9l ale to, ze komus spali 14l to nie znaczy, ze ma cos nie tak z autem To poprostu tak jest
I nie polemizujmy komu pali ile, bo o tym jest mnóstwo tematów, a i tak to do niczego nie doprowadza
Co do tego 1,8, ja osobiscie przejechałbym sie do gazownika (innego niz teraz jezdzisz) i posprawdzał instalacje, ew. swiece, kable i filtr powietrza. Moze sie zdarzyc, ze reduktor juz nie jest pierwszej młodosci, ale to tylko moje spekulacje |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
gremlin
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 41 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-01-2010, 13:01
|
|
|
Dzięki wszystkim za wypowiedź ale juz jest wszysko wyjaśnione hehe po pierwsze miałem za mało powietrze w kolach . po 1.5 atmosfery bo uciekało z zaworka a po drugie z tyłu za mocno był ręczny podkręcony i ciężko sie kręciło koło:D wszystkie usterki zlikwidowane a co do reduktora zamówiłem już zestaw naprawczy i spuściłem ten szlam z niego teraz tylko pojeżdżę i zobaczę jakie spalanie :D
** Dodano: 05-01-2010, 13:05 **
Ciechu a co do złomowania to nie ma takiej opcji nawet. Po co takie głupoty piszesz. tak samo napisz komuś innemu bo mu sie w tipku rozleciał alternator to najlepiej niech odda go na ZłOM !!!!!!!!! Zastanów się !!!! |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 05-01-2010, 14:22
|
|
|
gremlin napisał/a: | Ciechu a co do złomowania to nie ma takiej opcji nawet. Po co takie głupoty piszesz. tak samo napisz komuś innemu bo mu sie w tipku rozleciał alternator to najlepiej niech odda go na ZłOM !!!!!!!!! Zastanów się !!!! |
To było do mnie kolego, czytaj uważnie
EOT! |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-01-2010, 14:38
|
|
|
Dżizas Panowie, tak czytam i czytam te wasze spory na temat spalania i się zastanawiam, czy ja miałem jakiś wyjątkowo "niepaliwożerny" egzemplarz tempry?
Pamiętam, że moja tempra 1.6 na gaźniku nigdy w trasie nie spaliła mi więcej niż 9 l gazu na 100km i to przy komplecie pasażerów i pełnym bagażniku, więc do przytoczonego tu przykładowego audi które ma 90KM to chyba spalanie 86KM w temprze nie jest jakieś wyjątkowo duże
A miasto to raz udało mi się zejść do niecałych 11l a w drugą stronę raz dobiłem do prawie 14l na setkę A tak normalnie to spalanie wahało się między 12 a 13 l/100km po Krakowie.
gremlin, no to po usunięciu tych "usterek" powinieneś zejść wg mnie ze spalaniem przynajmniej ze 2l.
Swoją drogą nie czułeś, że auto ma jakieś opory przy toczeniu |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 05-01-2010, 15:03
|
|
|
a mnie to się wydaje że w naszych leciwych samochodach każdy egzemplarz będzie miał inne spalanie ze względu na różny stan dziesiątek części na bieżniku kończąc
kiedyś nie wierzyłem jak ktoś pisał że jemu tipo 1.4 pali np 9 lpg po miescie Jednak przekonałem się na własnej skórze że JEST to możliwe. Jakoś przed wakacjami po mieście wychodziło 9.5- 10 litrow LPG. Nie wiem jak to możliwe ale tak było ( po regulacji spalanie wzrosło a dynamika pozostała ta sama tyle, że nie muliło go od niskich obrotów ) |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 05-01-2010, 19:37
|
|
|
Dla prównania napisze: Ostatnie spalanie Sedici - (nie pamietam dokładnie po ile było paliwo) zrobione 182km, paliwa poszło.... LPG za 50zł i Pb za 20zł |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 05-01-2010, 19:50
|
|
|
240km za 100zł Pb około 25L |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
gremlin
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 41 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-01-2010, 19:37
|
|
|
Polo gdzie teraz przy zimie poczujesz trochę oporu pełno błota w każdym kole tej bryji w nadkolach .wiec wiesz cieżko ale swoją drogą przyszedł zestaw naprawczy do reduktora w sobote zabieram sie za robotę :D Pozdrawiam |
|
|
|
|
tymek
Pomógł: 6 razy Wiek: 48 Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 314 Skąd: Janów
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 14-02-2010, 20:45
|
|
|
koledzy co do spalania gazu załamałem sie dzisiaj http://www.motostat.pl/me.../stats/id/16407 zapewne po czesci to wina sprzegła bo sie slizga i zacisku z przodu bo sie zapieka 19.27l lpg |
_________________ BLUE MISTRESS [1.6i.e]
tam mnie znajdziecie:)http://radiobff.wix.com/radiobff |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 14-02-2010, 20:46
|
|
|
tymek, nooo to niezle, to czas zrobic ten zacisk |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
tymek
Pomógł: 6 razy Wiek: 48 Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 314 Skąd: Janów
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 14-02-2010, 20:54
|
|
|
egon., nie mam czasu a pogoda nie sprzyja do robienia na dworze |
_________________ BLUE MISTRESS [1.6i.e]
tam mnie znajdziecie:)http://radiobff.wix.com/radiobff |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 14-02-2010, 23:27
|
|
|
tymek, kiedyś w lato w 1.4 miałem nieco ponad 17 L
zrób ten zacisk jak najszybciej. Jak Ci za zimno na robienie tego to daj do mechaniora - zapewne taniej Cię to wyjdzie niż czekanie na ocieplenie i zrobienie po swojemu |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 15-02-2010, 15:42
|
|
|
tymek, wiem co czujesz, bo moja smoczyca pali koło 16 litrów A wszystko przez zaciski z tyłu. Trza regenerować |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
tymek
Pomógł: 6 razy Wiek: 48 Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 314 Skąd: Janów
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 15-02-2010, 18:52
|
|
|
Luczu, ciechu, dzis wyszło szydło z wora przewód gumowy strzelił zonce jak jechała i przez to pewnie nie chciał odbijac jak zrobie to zobacze |
_________________ BLUE MISTRESS [1.6i.e]
tam mnie znajdziecie:)http://radiobff.wix.com/radiobff |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 15-02-2010, 18:54
|
|
|
tymek napisał/a: | przewód gumowy strzelił |
nie wjechała w nic ?:D Były jeszcze hamulce ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
tymek
Pomógł: 6 razy Wiek: 48 Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 314 Skąd: Janów
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 15-02-2010, 19:40
|
|
|
Luczu, były tytlko pedał hamulca twardy jest i pół zbiorniczka ubyło płynu |
_________________ BLUE MISTRESS [1.6i.e]
tam mnie znajdziecie:)http://radiobff.wix.com/radiobff |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-03-2010, 19:49
|
|
|
chłopaki pokażcie mi na fotce gdzie znajduje sie ta rurka od cieplego powietrza ? mam na mysli silnik na monowtrysku |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 17-03-2010, 20:03
|
|
|
Lasgo07, nie żartuj... idzie znad kolektora wydechowego do filtra powietrza. Nie da się nie zauważyć, jeśli ją masz. Ma średnicę około 5cm. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-03-2010, 21:35
|
|
|
ciechu, ja nic takiego tam nie widziałem, chcialbym zobaczyc na fotce, moze sobie utrwale. Do filtra mam podlaczoną tylko tą grubą rurę z lewej strony i odmę, nic wiecej nie mam zadnej rurki. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 18-03-2010, 00:18
|
|
|
Lasgo07 napisał/a: | Do filtra mam podlaczoną tylko tą grubą rurę z lewej strony |
a to to nie to ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-03-2010, 10:51
|
|
|
Luczu, myslalem ze nie o to chodzi. Czyli mam tą rurę odłączyć od miejsca przy refklektorze i skierować ją do nad kola ? |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
|