Jak wam odpalają ? ;) |
Autor |
Wiadomość |
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-12-2012, 23:03
|
|
|
Mi pali tak samo jak latem-roznicy nie widac bo i mroz leciutki A na przyszlosc nie kupujcie centry Jak 3 lata wytrzymala to i tak niezly wynik.Moj brat kupowal centre standard tamtej zimy i juz codzien lata z kablami rozruchowymi lub prostownikiem.Niestety zgubil paragon wiec nie zareklamuje.Sam w poprzednim tipo mialem centre future(szara obudowa)Po 4 latach dalej nie bylo zadnego problemu.Wiec jedna centra drugiej nierowna.Future bez obaw kupilbym znowu ale narazie moj bosch silwer jest calkiem ok |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 04-12-2012, 00:30
|
|
|
shagger78, nie ma co porównywać centry standard i futury. Cenowo "troszkę" się różnią a więc i jakością |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-12-2012, 09:33
|
|
|
Luczu, dla wiekszosci wszystkie centry sa takie same a to przeciez zupelnie inne akumulatory. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 04-12-2012, 13:10
|
|
|
shagger78, Wydaje mi się, że ktoś jak ma problem z firmowym akumulatorem po 2 - 3 latach użytkowania to bardzo rzadko kiedy jest to wina samego akumulatora ... Prawie zawsze jest to wina złego ładowania, źle dobranej pojemności do możliwości alternatora lub po prostu krótkie odcinki pokonywane w zimie, jeżdżenie na wiecznie niedoładowanym aku i tak się kończy |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
rob
Pomógł: 5 razy Wiek: 53 Dołączył: 06 Lut 2006 Posty: 487 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 04-12-2012, 17:30
|
|
|
A w moim przypadku padła bateria już totalnie kupiłem nową 100 amper (wydatek ponad 500 zł) i teraz mam wygodę,bo przed odpaleniem włączam eberspachera i po pół godzinie mam na silniku temperaturę 80 st. w kabinie cieplutko zero sniegu czy lodu na szybie...nie katuje silnika przy minusowych temperaturach... |
_________________ Fiat Ducato 2.3 JTD
Mazda MX3 1.6 16v |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-12-2012, 17:44
|
|
|
Ja mam w Seacie roczny akumulator, przełożony z Tipo. MArka Lukas 50Ah, rozruch 500. Odpala bez zająknięcia, nawet ciężko nie kręci. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 04-12-2012, 18:05
|
|
|
Mi pali bez problemu, ale mniej niz -3 jeszcze nie było |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 04-12-2012, 18:24
|
|
|
ja mam roczną future i o dziwo coś wolniej kręcił dzisiaj przy 0 stopni... wczoraj wieczorem długo jeździłem więc powinien kręcić dobrze. Boję się o ładowanie trzeba będzie sprawdzić |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Misterny
Wiek: 31 Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 66 Skąd: Głubczyce
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 04-12-2012, 19:59
|
|
|
polecam Varte a dokładnie akumulatory VIPER na licencji varta bardzo dobrze wykonane , moja mama ma taki 55ah w fiacie palio i juz 3 zime zaczyna jezdzic bez problemów!! |
_________________ Tipo 1.8 ie silnik lancia:P |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 04-12-2012, 21:16
|
|
|
Przy pierwszym śnieżku ktoś odkopał temat i wszyscy się chwalą jak to ładnie odpalają - jakby teraz przy -2 stopniach nie chciał odpalać, to oznaczałoby kompletny paździerz z samochodu/akumulatora. Poczekajmy do -20 czy -30 stopni, a na pewno raporty odpalania diametralnie się zmienią |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-12-2012, 21:48
|
|
|
dokładnie ale mimo wszystko warto przypomnieć/ zalecić, doładowanie aku prostownikiem przed zimą Na pewno nie zaszkodzi |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 06-12-2012, 10:09
|
|
|
dzisiaj -11 i odziwo od razu zapalił |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-12-2012, 10:17
|
|
|
Tak u Was zimno na poludniu?U mnie -4 nad ranem |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 06-12-2012, 13:38
|
|
|
a ja się obawiam że nadchodzą problemy
Wczoraj wychodzę sprawdzam akumulator - 12.5v
Niby kręci chce odpalać a tu rozrusznik na jakiś czas się rozłączył... W zeszłym roku miałem problem z rozrusznikiem ale dopiero przy minus 20 stopniach dawał o sobie znać ... Teraz było 0 stopni
Do tego ładowanie - około 14v bez żadnych odbiorników. Przy światłach dmuchawie na 2 i radiu - ładowanie w granicach 13.60 . Na wyższych obrotach to samo co na jałowym.
** Dodano: 06-12-2012, 13:39 **
wiecznie muszę mieć auto ze stukającym zawieszeniem ( pomimo zrobienia go kompletnie ) i z odpalaniem w zimę ! FAK ! fatum jakieś |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-12-2012, 15:47
|
|
|
Luczu, 12,5 V po nocy to prawidlowe napiecie ale zwyklym miernikiem nie dajac obciazenia mierzysz tylko sile elektromotoryczna(SEM)a to w sumie nic nie daje.Rownie dobrze gdybys zmierzyl mala bateryjke np.wyjeta z pilota alarmu bedzie miala tyle samo.
Dopiero jak przychodzi obciazenie w postaci rozrusznika okazuje sie ile z tej SEM zostaje.Warto zmierzyc napiecie podczas krecenia.Jesli na klemach spada do 9-10 V to juz akumulatorowi wydajnosci pradowej nie wystarcza i zbliza sie koniec.
W bylym tipo tez nie moglem uzyskac napiecia ladowania wiekszego niz 14 V i zwykle na swiatlach bylo to 13,7-13.9.Przerobilem regulator napiecia izolujac jego styk masowy od alternatora i podlaczajac go przez diode prostownicza.W ten sposob oszukany alternator wytwarza 0.5 V wiecej czyli zamiast 13.7 mialem 14.2 a to juz sporo dawalo.Wada tego rozwiazania jest to ze po swiatlach widac ze lekko pulsuja bo napiecie bylo niestabilne.Akumulato przezyl tak 4 zimy i dalej byl dobry tak wiec jemu nie zaszkodzilo.
Zyskiwalem lepsze napiecie,jasniejsze swiatla i mozliwosc wlaczania wiekszej ilosci odbiornikow zima bez obawy o to ze akumulator przysiadzie. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 08-12-2012, 08:47
|
|
|
dzisiaj -15, ciezko krecił ale za pierwszym razem odpalił, dodam że wczoraj nie był palony wcale,
shagger78, masz jakies fotki tego przerobionego regulatora??? u mnie tez by sie przydało cos takiego zrobić, mam nowy regulator a ładowanie 13,8 w caleym zakresie obrotów i pod obciązeniem |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 08-12-2012, 09:04
|
|
|
Lanos i Vectra odpalił przy -15, ale... przed odpaleniem napięciu w jednym 12,00V , a w drugim 12,20V. Podczas rozruchu spadło odpowiednio do 9,7V i 9,6V . Auta na podwórku stały.
Martwić się? Czy wystarczy porządne ładowanie w cieple?
Do tego w lanosie mam ładowanie 15V na światłach lub bez świateł(wolne obroty). :O Vectra 14.3 bez świateł i 14.2 na nich(wolne obroty).
Martwić się tym 15v? |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 08-12-2012, 09:23
|
|
|
15v to troche za duzo, chociaz na zime to troche lepiej dla akumulatora |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 08-12-2012, 09:37
|
|
|
Nie palą się żarówki, wszystko działa normalnie. Sprawdzę jeszcze raz to łądowanie, może tylko chwilowo się zawiesiło coś ;P |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 08-12-2012, 10:01
|
|
|
Guzik, musisz się przyjżec regulatorowi napięcia bo żebyś akumulatora nie zagotował bo to jest zły prąd ładowania, ale nie tu temat o tym |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
Misterny
Wiek: 31 Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 66 Skąd: Głubczyce
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 08-12-2012, 12:47
|
|
|
co zrobić jak woda zamarznie na kamień w silniku?? koledze w Fiacie CC 1.1 właśnie sie tak stało, poluzowaliśmy wszystkie węże i poustawialiśmy grzejniki na silnik,auto do garażu . Moje pytanie czy można polewać gorącą wodą chłodnice, węże, blok itd??
Dodam ze CC nie jest używane praktycznie w ogóle ,ale wczoraj sie mu przypomniało ze ma wodę w chłodnicy, a mrozy juz od tygodnia do -17... jakies rady? co robic:D |
_________________ Tipo 1.8 ie silnik lancia:P |
|
|
|
|
|