Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak wam odpalają ? ;)
Autor Wiadomość
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 03-12-2012, 22:54   

póki co to padaka bo muszę wymienic rozrusznik :D
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-12-2012, 23:03   

Mi pali tak samo jak latem-roznicy nie widac bo i mroz leciutki :) A na przyszlosc nie kupujcie centry :) Jak 3 lata wytrzymala to i tak niezly wynik.Moj brat kupowal centre standard tamtej zimy i juz codzien lata z kablami rozruchowymi lub prostownikiem.Niestety zgubil paragon wiec nie zareklamuje.Sam w poprzednim tipo mialem centre future(szara obudowa)Po 4 latach dalej nie bylo zadnego problemu.Wiec jedna centra drugiej nierowna.Future bez obaw kupilbym znowu ale narazie moj bosch silwer jest calkiem ok :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 04-12-2012, 00:30   

shagger78, nie ma co porównywać centry standard i futury. Cenowo "troszkę" się różnią a więc i jakością
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-12-2012, 09:33   

Luczu, dla wiekszosci wszystkie centry sa takie same a to przeciez zupelnie inne akumulatory.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 04-12-2012, 12:35   

Teraz od strzała bo rozrusznik już podmieniony \:D/
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 04-12-2012, 13:10   

shagger78, Wydaje mi się, że ktoś jak ma problem z firmowym akumulatorem po 2 - 3 latach użytkowania to bardzo rzadko kiedy jest to wina samego akumulatora ... Prawie zawsze jest to wina złego ładowania, źle dobranej pojemności do możliwości alternatora lub po prostu krótkie odcinki pokonywane w zimie, jeżdżenie na wiecznie niedoładowanym aku i tak się kończy
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
rob 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 53
Dołączył: 06 Lut 2006
Posty: 487
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 04-12-2012, 17:30   

A w moim przypadku padła bateria już totalnie :( kupiłem nową 100 amper (wydatek ponad 500 zł) i teraz mam wygodę,bo przed odpaleniem włączam eberspachera i po pół godzinie mam na silniku temperaturę 80 st. :lol: w kabinie cieplutko zero sniegu czy lodu na szybie...nie katuje silnika przy minusowych temperaturach...
_________________
Fiat Ducato 2.3 JTD
Mazda MX3 1.6 16v
     Moneta
 
 skype
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-12-2012, 17:44   

Ja mam w Seacie roczny akumulator, przełożony z Tipo. MArka Lukas 50Ah, rozruch 500. Odpala bez zająknięcia, nawet ciężko nie kręci.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 04-12-2012, 18:05   

Mi pali bez problemu, ale mniej niz -3 jeszcze nie było ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 04-12-2012, 18:24   

ja mam roczną future i o dziwo coś wolniej kręcił dzisiaj przy 0 stopni... wczoraj wieczorem długo jeździłem więc powinien kręcić dobrze. Boję się o ładowanie :sciana: trzeba będzie sprawdzić
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Misterny 


Wiek: 31
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 66
Skąd: Głubczyce
Województwo: Opolskie
Wysłany: 04-12-2012, 19:59   

polecam Varte a dokładnie akumulatory VIPER na licencji varta bardzo dobrze wykonane , moja mama ma taki 55ah w fiacie palio i juz 3 zime zaczyna jezdzic bez problemów!!
_________________
Tipo 1.8 ie silnik lancia:P
  
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 04-12-2012, 21:16   

Przy pierwszym śnieżku ktoś odkopał temat i wszyscy się chwalą jak to ładnie odpalają - jakby teraz przy -2 stopniach nie chciał odpalać, to oznaczałoby kompletny paździerz z samochodu/akumulatora. Poczekajmy do -20 czy -30 stopni, a na pewno raporty odpalania diametralnie się zmienią ;)
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-12-2012, 21:48   

dokładnie :) ale mimo wszystko warto przypomnieć/ zalecić, doładowanie aku prostownikiem przed zimą :) Na pewno nie zaszkodzi :)
     Moneta
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 06-12-2012, 10:09   

dzisiaj -11 i odziwo od razu zapalił
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 06-12-2012, 10:15   

Tak jak i u mnie -11 i od strzała :)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-12-2012, 10:17   

Tak u Was zimno na poludniu?U mnie -4 nad ranem :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 06-12-2012, 10:18   

shagger78 napisał/a:
Tak u Was zimno na poludniu?

To dopiero początki mrozu :D
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 06-12-2012, 13:38   

a ja się obawiam że nadchodzą problemy :D

Wczoraj wychodzę sprawdzam akumulator - 12.5v


Niby kręci chce odpalać a tu rozrusznik na jakiś czas się rozłączył... W zeszłym roku miałem problem z rozrusznikiem ale dopiero przy minus 20 stopniach dawał o sobie znać ... Teraz było 0 stopni


Do tego ładowanie - około 14v bez żadnych odbiorników. Przy światłach dmuchawie na 2 i radiu - ładowanie w granicach 13.60 . Na wyższych obrotach to samo co na jałowym.

** Dodano: 06-12-2012, 13:39 **
wiecznie muszę mieć auto ze stukającym zawieszeniem ( pomimo zrobienia go kompletnie ) i z odpalaniem w zimę ! FAK ! fatum jakieś
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-12-2012, 15:47   

Luczu, 12,5 V po nocy to prawidlowe napiecie ale zwyklym miernikiem nie dajac obciazenia mierzysz tylko sile elektromotoryczna(SEM)a to w sumie nic nie daje.Rownie dobrze gdybys zmierzyl mala bateryjke np.wyjeta z pilota alarmu bedzie miala tyle samo.

Dopiero jak przychodzi obciazenie w postaci rozrusznika okazuje sie ile z tej SEM zostaje.Warto zmierzyc napiecie podczas krecenia.Jesli na klemach spada do 9-10 V to juz akumulatorowi wydajnosci pradowej nie wystarcza i zbliza sie koniec.

W bylym tipo tez nie moglem uzyskac napiecia ladowania wiekszego niz 14 V i zwykle na swiatlach bylo to 13,7-13.9.Przerobilem regulator napiecia izolujac jego styk masowy od alternatora i podlaczajac go przez diode prostownicza.W ten sposob oszukany alternator wytwarza 0.5 V wiecej czyli zamiast 13.7 mialem 14.2 a to juz sporo dawalo.Wada tego rozwiazania jest to ze po swiatlach widac ze lekko pulsuja bo napiecie bylo niestabilne.Akumulato przezyl tak 4 zimy i dalej byl dobry tak wiec jemu nie zaszkodzilo.
Zyskiwalem lepsze napiecie,jasniejsze swiatla i mozliwosc wlaczania wiekszej ilosci odbiornikow zima bez obawy o to ze akumulator przysiadzie.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 08-12-2012, 08:47   

dzisiaj -15, ciezko krecił ale za pierwszym razem odpalił, dodam że wczoraj nie był palony wcale,
shagger78, masz jakies fotki tego przerobionego regulatora??? u mnie tez by sie przydało cos takiego zrobić, mam nowy regulator a ładowanie 13,8 w caleym zakresie obrotów i pod obciązeniem
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 08-12-2012, 09:04   

Lanos i Vectra odpalił przy -15, ale... przed odpaleniem napięciu w jednym 12,00V , a w drugim 12,20V. Podczas rozruchu spadło odpowiednio do 9,7V i 9,6V . Auta na podwórku stały.
Martwić się? Czy wystarczy porządne ładowanie w cieple?
Do tego w lanosie mam ładowanie 15V na światłach lub bez świateł(wolne obroty). :O Vectra 14.3 bez świateł i 14.2 na nich(wolne obroty).
Martwić się tym 15v?
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 08-12-2012, 09:23   

15v to troche za duzo, chociaz na zime to troche lepiej dla akumulatora
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 08-12-2012, 09:37   

Nie palą się żarówki, wszystko działa normalnie. Sprawdzę jeszcze raz to łądowanie, może tylko chwilowo się zawiesiło coś ;P
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 08-12-2012, 10:01   

Guzik, musisz się przyjżec regulatorowi napięcia bo żebyś akumulatora nie zagotował bo to jest zły prąd ładowania, ale nie tu temat o tym ;)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Misterny 


Wiek: 31
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 66
Skąd: Głubczyce
Województwo: Opolskie
Wysłany: 08-12-2012, 12:47   

co zrobić jak woda zamarznie na kamień w silniku?? koledze w Fiacie CC 1.1 właśnie sie tak stało, poluzowaliśmy wszystkie węże i poustawialiśmy grzejniki na silnik,auto do garażu . Moje pytanie czy można polewać gorącą wodą chłodnice, węże, blok itd??
Dodam ze CC nie jest używane praktycznie w ogóle ,ale wczoraj sie mu przypomniało ze ma wodę w chłodnicy, a mrozy juz od tygodnia do -17... jakies rady? co robic:D
_________________
Tipo 1.8 ie silnik lancia:P
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load