Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
ZWIĘKSZENIE TEMP NA ZIME
Autor Wiadomość
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 28-12-2009, 15:44   

Luczu napisał/a:
ot - kolega w clio I w zime i w lato zaraz po odpaleniu na 1, 2 , czasem do odcinki dochodzil i ogolnie 5 tys to spokojnie zawsze bylo ;)
Masz kolegę IDIOTĘ
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 28-12-2009, 15:46   

ciechu, nie zaprzeczam :p Mam nadzieję, że tego nie zczai bo czasami na forum bywa haha
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 28-12-2009, 15:47   

Co do mojego testu, to zrobie go na dniach, bo jutro jeszcze do pracy mna rano lece takze niema kiedy ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
rafalc 


Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 23
Skąd: Opolskie
Województwo: Opolskie
Wysłany: 28-12-2009, 22:38   

powrócę do tematu. Akurat auto stoi u mechanika, ale na inną przypadłość (zawieszenie).

Auto potrzebuje po odpaleniu w obecnej temp 0st. na zewnątrz około 8-9 minut, by dojsc do 90st, stojąc ciągle na biegu jałowym. Ja teraz najczesciej odpalam i praktycznie od razu ruszam, ale delikatnie, bez gwaltownosci.

Ciepłe powietrze pojawia się dopiero około 75st. Wczesniej wieje praktycznie zimnym, nawet nie czuję "letniego".

Obserwuję, że siła nadmuchu jest większa, gdy ustawiam tak pośrodku między ciepłem a zimnem; natomiast gdy ustawiam na max ciepło, to wieje słabiej (tu na forum wyczytałem, że to skutek zapchanej nagrzewnicy).

Auto troche szybciej mi sie nagrzewalo, ale wczoraj uzupelnilem plyn w ukladzie chlodzenia (byl w okolicach minimum) i dzis rano nagrzewal sie troche dluzej (10-11 minut, dokladnie nie mierzylem).

Pewnie cos jest nie tak?

Aha, a ten termostat przy filtrze wyglada OK, najpierw dopuszczal powietrze z kolektora, potem zamknal doplyw.
_________________
Tipo 1.4ie, '95 r. 225 000km
  
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 28-12-2009, 22:53   

panowie sorki :( sprawdzilem i faktycznie trwalo to niecale 9 minut 8-[ 8-[ 8-[
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 28-12-2009, 23:15   

rafalc napisał/a:
Obserwuję, że siła nadmuchu jest większa, gdy ustawiam tak pośrodku między ciepłem a zimnem; natomiast gdy ustawiam na max ciepło, to wieje słabiej (tu na forum wyczytałem, że to skutek zapchanej nagrzewnicy).
zdarza się, że nagrzewnica jest pokryta śmieciami, ale nawet kiedy będzie czyściutka, to i tak na ciepłym dmucha zawsze nieco słabiej. Wkońcu powietrze ma do pokonania przeszkodę jaką jest właśnie nagrzewnica ;)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 30-12-2009, 10:14   

tipacz napisał/a:
krzychTIPOspeed, nie chce byc sceptyczny ale naprawde nie wierze... taki juz jestem ze jak nie zobacze to nie uwierze...

To ja Ci niedowiarku pokażę :D
Klikamy na fotkę i właściwości, pierwsza robiona o 17:26 i jakieś sekundy, ostatnia o 17;31
Jeśli nadal mało to zrobuię filmik, a wtedy nie mogłem, bo w nocy nic nie widać ;P

Zanim zapaliłem silnik:



tutaj po niecałych 4 minutach i dmuchawa 2 bieg na ciepłym powietrzu



i po NIECAŁYCH pięciu minutach fotka gdzie jest już jakieś 85 stopni, także w min się da :D
Silnik nie piłowany, nie przekraczane praktycznie 3tys obrotów na żadnym biegu.



** Dodano: 30-12-2009, 10:15 **
aaa, nie działa ;/
dobra, robię Wam filmik niedowiarki ;P
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 30-12-2009, 12:51   

Guzik, jka targasz 100km/h to się nie dziwię :p
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 30-12-2009, 14:19   

Luczu napisał/a:
Guzik, jka targasz 100km/h to się nie dziwię :p

3 tys obrotów na piątym biegu to dokładnie 103 km/h
Przecież napisałem, że nie przekraczam 3 tys do póki się dobrze nie rozgrzeje(90 stopni+jeszcze kilka minut odczekać zanim olej coś ruszy-nagrzewa się wolniej). :lalala:
Mówcie co chcecie, ale 5 minut i ciecz mam już 90 stopni jak nic :]
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 30-12-2009, 16:39   

nagraj film od samego poczatku jak jest zimny oraz jakie ci siega obroty i predkosc, bo to jest nie realne gdyz sam probowalem i bez pilowania na obrotach nie uzyskasz temp 90 za 5 minut :sciana:
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 30-12-2009, 17:15   

krzychTIPOspeed napisał/a:
nagraj film od samego poczatku jak jest zimny oraz jakie ci siega obroty i predkosc,

okej okej ;D Niech tylko znajdę operatora aparatu i w dzień to zrobię żeby było widać dokładnie. Może jutro poranne odpalenie(pierwsze??) Temperatura około 1-2 stopnie pewnie jest teraz, bo topnieje śnieg i te fotki też robiłem przy takiej temperaturze, ALE nie po nocnym postoju tylko około 6-7 godzin auto stało, a wcześniej rano jeździłem :)
Tak czy owak 5 minut i jest rozgrzany, a po 6 minucie już na chłodnice idzie (u mnie około 100 stopni) :)

** Dodano: 30-12-2009, 17:16 **
Ja wiem, to bardzo szybko, kumpel ma ledwo 50 w audi jak ja już dawno 90 przekroczyłem ;D
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 31-12-2009, 08:24   

krzychTIPOspeed, od miejsca parkingowego do wyjazdu z osiedla mam około 400m powolnego lawirowania między zaparkowanymi autami. na tym dystansie (dolicz jeszcze jakąś minutę na wolnych obrotach wyjazdu z garażu i zamknięcie bramy) mam ponad 60 stopni. nie ważne w jaką pogodę.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 31-12-2009, 19:56   

Filmik będzie, dzisiaj się nie udało nakręcić(mam do 60 stopni i padła bateria w kom, także uj strzeklił filmik), ale będzie z kolejnego rannego odpalania na pewno i tak jak mówiłem 5 minut i temperaturka jest si :D
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 31-12-2009, 21:16   

Guzik, Nic nie wnosisz do tematu - znowu ten sam tekst. Codzienne pisanie, że dziś nie dałeś rady. Jak nagrasz filmik to wtedy napisz posta i pokaż.

Wczoraj temp. w Lesznie wynosiła -3'c o godzinie 5:30. Odpaliłem, poczekałem jedną minutę i ruszyłem do pracy. Obroty nie przekraczały 2500rpm. Po niecałych 8 minutach miałem 90'c. Czyli faktycznie w czasie jazdy nieco szybciej się nagrzewa.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 02-01-2010, 18:31   

ciechu napisał/a:
Guzik, Nic nie wnosisz do tematu - znowu ten sam tekst. Codzienne pisanie, że dziś nie dałeś rady. Jak nagrasz filmik to wtedy napisz posta i pokaż.

Wiem wiem, już nie będę, obiecuję poprawę :)
Nie miałem jak nagrać tego filmiku nawet, bo albo bateria, albo silnik już podgrzany(sporo jeżdżę), ale doczekaliście się :)
Mówiłem 5 minut od momentu odpalenia, tak? No to w 5 minut i kilka sekund mamy 80 stopni także mój błąd Panowie, ale po 6 minutach już w pełni rozgrzana bestia i jak widać nie katowana na zimnym(maks 3tysie). Temperatura na minusie, w garażu może 0 stopni.
Z początku w garażu i niewiele widać, ale jak wyjadę to już jest jasno(to tylko komórka i jeszcze okrojona rozdzielczość i jakość na maksa, bo net muli).
Link:
http://www.youtube.com/watch?v=Bku2ML5gOzg
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 02-01-2010, 18:35   

twoj film nie chodzi :P a co do temp to sam widzisz ze nie osiagnie sie temp 90 przed 5 minutami :)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 02-01-2010, 20:11   

No jak nie chodzi jak chodzi :lalala:

krzychTIPOspeed napisał/a:
a co do temp to sam widzisz ze nie osiagnie sie temp 90 przed 5 minutami

nakręcę Ci filmik w lato to zobaczymy 8) :lol:
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 02-01-2010, 20:12   

widze ze kolega nie rozumie tematu tego posta :zolta:
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 02-01-2010, 20:47   

Guzik, w 5:30s masz ok 80*C praktycznie nie zchodząc z 2500obr/min :!: my tu mówimy o rozgrzaniu auta na wolnych obrotach
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 02-01-2010, 20:54   

Hmmmm, a ja na to wszystko patrze i nadal twierdze, ze moje Sedici sie duuuzo wolniej rozgrzewa :roll:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 02-01-2010, 20:58   

krzychTIPOspeed napisał/a:
Guzik, w 5:30s masz ok 80*C praktycznie nie zchodząc z 2500obr/min :!: my tu mówimy o rozgrzaniu auta na wolnych obrotach

Zrobił się OT i zeszło na czas rozgrzewania, pokazałem filmik, tyle. Podczas jazdy nie jeździmy chyba z 1500, bo to nie diesel i nie najnowsza konstrukcja ciągnąca od dołu z jakimiś zmiennymi fazami, tak? Nie dość, że moc mizerna to jeszcze katować na niskich obrotach :red_kartka: ?? A 3 tysi nie przekraczałem praktycznie także raczej prawidłowa jazda na zimnym silniku. Nie wiem, nie znam się. Posty do usunięcia najlepiej wszystkie nie na temat i spokój. Powiedziałem, że pokażę i pokazałem.

Weźcie pod uwagę brak rury ciągnącej powietrze znad kolektora, termostat w filtrze otwarty na zimne i brak jakiegoś ustrojstwa w postaci kartonów z przodu zasłaniających wlot na chłodnicę :roll:
Z szybkości rozgrzewania się jestem bardzo zadowolony :)
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 02-01-2010, 21:02   

Guzik, tez bym był zadowolony :D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Xingham 



Wiek: 34
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 199
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-01-2010, 19:16   

Tak kontynuując OT :P :
Ja też się wtrącę też co do szybkości rozgrzewania. Domyślam się, że u mnie coś jest nie tak :roll: Jak odpalę samochód z rana w garażu (temp ok -1 do -3 stopni), wyjadę, zamknę drzwi, pojadę. Nie przekraczając 2500/3000 obrotow jadę na drugi koniec miasta jeszcze na ssaniu to moje tipo ledwo dosięga 70 stopni. Termostat mam chyba ok bo jak np jadę w trasę albo pojeżdżę tak z 15-20km po mieście to jest normalne 90 stopni.
Jakieś pomysły? :P
_________________
Tipo 1.4 gaźnik. 94r. benzyna - crash.
Ford Escort 1.6 16V Kombi 95r. benzyna/gaz
     assistance   Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 05-01-2010, 19:49   

Xingham, stary płyn, zakamieniona chłodnica albo przewody.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 05-01-2010, 20:12   

Xingham, to jeżeli dojedziesz już na drugi koniec miasta i temperaturę masz w okolicach 70 stopni to powinieneś mieć zimną chłodnicę.Możesz się zatrzymać i sprawdzić.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load