ZWIĘKSZENIE TEMP NA ZIME |
Autor |
Wiadomość |
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 28-12-2009, 15:44
|
|
|
Luczu napisał/a: | ot - kolega w clio I w zime i w lato zaraz po odpaleniu na 1, 2 , czasem do odcinki dochodzil i ogolnie 5 tys to spokojnie zawsze bylo | Masz kolegę IDIOTĘ |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 28-12-2009, 15:46
|
|
|
ciechu, nie zaprzeczam :p Mam nadzieję, że tego nie zczai bo czasami na forum bywa |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 28-12-2009, 15:47
|
|
|
Co do mojego testu, to zrobie go na dniach, bo jutro jeszcze do pracy mna rano lece takze niema kiedy |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
rafalc
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 23 Skąd: Opolskie
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 28-12-2009, 22:38
|
|
|
powrócę do tematu. Akurat auto stoi u mechanika, ale na inną przypadłość (zawieszenie).
Auto potrzebuje po odpaleniu w obecnej temp 0st. na zewnątrz około 8-9 minut, by dojsc do 90st, stojąc ciągle na biegu jałowym. Ja teraz najczesciej odpalam i praktycznie od razu ruszam, ale delikatnie, bez gwaltownosci.
Ciepłe powietrze pojawia się dopiero około 75st. Wczesniej wieje praktycznie zimnym, nawet nie czuję "letniego".
Obserwuję, że siła nadmuchu jest większa, gdy ustawiam tak pośrodku między ciepłem a zimnem; natomiast gdy ustawiam na max ciepło, to wieje słabiej (tu na forum wyczytałem, że to skutek zapchanej nagrzewnicy).
Auto troche szybciej mi sie nagrzewalo, ale wczoraj uzupelnilem plyn w ukladzie chlodzenia (byl w okolicach minimum) i dzis rano nagrzewal sie troche dluzej (10-11 minut, dokladnie nie mierzylem).
Pewnie cos jest nie tak?
Aha, a ten termostat przy filtrze wyglada OK, najpierw dopuszczal powietrze z kolektora, potem zamknal doplyw. |
_________________ Tipo 1.4ie, '95 r. 225 000km |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 28-12-2009, 23:15
|
|
|
rafalc napisał/a: | Obserwuję, że siła nadmuchu jest większa, gdy ustawiam tak pośrodku między ciepłem a zimnem; natomiast gdy ustawiam na max ciepło, to wieje słabiej (tu na forum wyczytałem, że to skutek zapchanej nagrzewnicy). | zdarza się, że nagrzewnica jest pokryta śmieciami, ale nawet kiedy będzie czyściutka, to i tak na ciepłym dmucha zawsze nieco słabiej. Wkońcu powietrze ma do pokonania przeszkodę jaką jest właśnie nagrzewnica |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 30-12-2009, 10:14
|
|
|
tipacz napisał/a: | krzychTIPOspeed, nie chce byc sceptyczny ale naprawde nie wierze... taki juz jestem ze jak nie zobacze to nie uwierze... |
To ja Ci niedowiarku pokażę
Klikamy na fotkę i właściwości, pierwsza robiona o 17:26 i jakieś sekundy, ostatnia o 17;31
Jeśli nadal mało to zrobuię filmik, a wtedy nie mogłem, bo w nocy nic nie widać ;P
Zanim zapaliłem silnik:
tutaj po niecałych 4 minutach i dmuchawa 2 bieg na ciepłym powietrzu
i po NIECAŁYCH pięciu minutach fotka gdzie jest już jakieś 85 stopni, także w min się da
Silnik nie piłowany, nie przekraczane praktycznie 3tys obrotów na żadnym biegu.
** Dodano: 30-12-2009, 10:15 **
aaa, nie działa ;/
dobra, robię Wam filmik niedowiarki ;P |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 30-12-2009, 12:51
|
|
|
Guzik, jka targasz 100km/h to się nie dziwię :p |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 30-12-2009, 14:19
|
|
|
Luczu napisał/a: | Guzik, jka targasz 100km/h to się nie dziwię :p |
3 tys obrotów na piątym biegu to dokładnie 103 km/h
Przecież napisałem, że nie przekraczam 3 tys do póki się dobrze nie rozgrzeje(90 stopni+jeszcze kilka minut odczekać zanim olej coś ruszy-nagrzewa się wolniej).
Mówcie co chcecie, ale 5 minut i ciecz mam już 90 stopni jak nic :] |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 30-12-2009, 16:39
|
|
|
nagraj film od samego poczatku jak jest zimny oraz jakie ci siega obroty i predkosc, bo to jest nie realne gdyz sam probowalem i bez pilowania na obrotach nie uzyskasz temp 90 za 5 minut |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 30-12-2009, 17:15
|
|
|
krzychTIPOspeed napisał/a: | nagraj film od samego poczatku jak jest zimny oraz jakie ci siega obroty i predkosc, |
okej okej Niech tylko znajdę operatora aparatu i w dzień to zrobię żeby było widać dokładnie. Może jutro poranne odpalenie(pierwsze??) Temperatura około 1-2 stopnie pewnie jest teraz, bo topnieje śnieg i te fotki też robiłem przy takiej temperaturze, ALE nie po nocnym postoju tylko około 6-7 godzin auto stało, a wcześniej rano jeździłem
Tak czy owak 5 minut i jest rozgrzany, a po 6 minucie już na chłodnice idzie (u mnie około 100 stopni)
** Dodano: 30-12-2009, 17:16 **
Ja wiem, to bardzo szybko, kumpel ma ledwo 50 w audi jak ja już dawno 90 przekroczyłem |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 31-12-2009, 08:24
|
|
|
krzychTIPOspeed, od miejsca parkingowego do wyjazdu z osiedla mam około 400m powolnego lawirowania między zaparkowanymi autami. na tym dystansie (dolicz jeszcze jakąś minutę na wolnych obrotach wyjazdu z garażu i zamknięcie bramy) mam ponad 60 stopni. nie ważne w jaką pogodę. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 31-12-2009, 19:56
|
|
|
Filmik będzie, dzisiaj się nie udało nakręcić(mam do 60 stopni i padła bateria w kom, także uj strzeklił filmik), ale będzie z kolejnego rannego odpalania na pewno i tak jak mówiłem 5 minut i temperaturka jest si |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 31-12-2009, 21:16
|
|
|
Guzik, Nic nie wnosisz do tematu - znowu ten sam tekst. Codzienne pisanie, że dziś nie dałeś rady. Jak nagrasz filmik to wtedy napisz posta i pokaż.
Wczoraj temp. w Lesznie wynosiła -3'c o godzinie 5:30. Odpaliłem, poczekałem jedną minutę i ruszyłem do pracy. Obroty nie przekraczały 2500rpm. Po niecałych 8 minutach miałem 90'c. Czyli faktycznie w czasie jazdy nieco szybciej się nagrzewa. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 02-01-2010, 18:31
|
|
|
ciechu napisał/a: | Guzik, Nic nie wnosisz do tematu - znowu ten sam tekst. Codzienne pisanie, że dziś nie dałeś rady. Jak nagrasz filmik to wtedy napisz posta i pokaż. |
Wiem wiem, już nie będę, obiecuję poprawę
Nie miałem jak nagrać tego filmiku nawet, bo albo bateria, albo silnik już podgrzany(sporo jeżdżę), ale doczekaliście się
Mówiłem 5 minut od momentu odpalenia, tak? No to w 5 minut i kilka sekund mamy 80 stopni także mój błąd Panowie, ale po 6 minutach już w pełni rozgrzana bestia i jak widać nie katowana na zimnym(maks 3tysie). Temperatura na minusie, w garażu może 0 stopni.
Z początku w garażu i niewiele widać, ale jak wyjadę to już jest jasno(to tylko komórka i jeszcze okrojona rozdzielczość i jakość na maksa, bo net muli).
Link:
http://www.youtube.com/watch?v=Bku2ML5gOzg |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 02-01-2010, 20:11
|
|
|
No jak nie chodzi jak chodzi
krzychTIPOspeed napisał/a: | a co do temp to sam widzisz ze nie osiagnie sie temp 90 przed 5 minutami |
nakręcę Ci filmik w lato to zobaczymy |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 02-01-2010, 20:47
|
|
|
Guzik, w 5:30s masz ok 80*C praktycznie nie zchodząc z 2500obr/min :!: my tu mówimy o rozgrzaniu auta na wolnych obrotach |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 02-01-2010, 20:54
|
|
|
Hmmmm, a ja na to wszystko patrze i nadal twierdze, ze moje Sedici sie duuuzo wolniej rozgrzewa |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 02-01-2010, 20:58
|
|
|
krzychTIPOspeed napisał/a: | Guzik, w 5:30s masz ok 80*C praktycznie nie zchodząc z 2500obr/min my tu mówimy o rozgrzaniu auta na wolnych obrotach |
Zrobił się OT i zeszło na czas rozgrzewania, pokazałem filmik, tyle. Podczas jazdy nie jeździmy chyba z 1500, bo to nie diesel i nie najnowsza konstrukcja ciągnąca od dołu z jakimiś zmiennymi fazami, tak? Nie dość, że moc mizerna to jeszcze katować na niskich obrotach ?? A 3 tysi nie przekraczałem praktycznie także raczej prawidłowa jazda na zimnym silniku. Nie wiem, nie znam się. Posty do usunięcia najlepiej wszystkie nie na temat i spokój. Powiedziałem, że pokażę i pokazałem.
Weźcie pod uwagę brak rury ciągnącej powietrze znad kolektora, termostat w filtrze otwarty na zimne i brak jakiegoś ustrojstwa w postaci kartonów z przodu zasłaniających wlot na chłodnicę
Z szybkości rozgrzewania się jestem bardzo zadowolony |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 02-01-2010, 21:02
|
|
|
Guzik, tez bym był zadowolony |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Xingham
Wiek: 34 Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 199 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-01-2010, 19:16
|
|
|
Tak kontynuując OT :
Ja też się wtrącę też co do szybkości rozgrzewania. Domyślam się, że u mnie coś jest nie tak Jak odpalę samochód z rana w garażu (temp ok -1 do -3 stopni), wyjadę, zamknę drzwi, pojadę. Nie przekraczając 2500/3000 obrotow jadę na drugi koniec miasta jeszcze na ssaniu to moje tipo ledwo dosięga 70 stopni. Termostat mam chyba ok bo jak np jadę w trasę albo pojeżdżę tak z 15-20km po mieście to jest normalne 90 stopni.
Jakieś pomysły? |
_________________ Tipo 1.4 gaźnik. 94r. benzyna - crash.
Ford Escort 1.6 16V Kombi 95r. benzyna/gaz |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 05-01-2010, 19:49
|
|
|
Xingham, stary płyn, zakamieniona chłodnica albo przewody. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 05-01-2010, 20:12
|
|
|
Xingham, to jeżeli dojedziesz już na drugi koniec miasta i temperaturę masz w okolicach 70 stopni to powinieneś mieć zimną chłodnicę.Możesz się zatrzymać i sprawdzić. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
|