ZWIĘKSZENIE TEMP NA ZIME |
Autor |
Wiadomość |
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 14-10-2009, 11:29 ZWIĘKSZENIE TEMP NA ZIME
|
|
|
Czy macie jakis sposob na zwiekszenie tempo silnika na zime oprocz wlozenia kartonu za atrape grilla?? |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
BeerfaN
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-10-2009, 11:37
|
|
|
U mnie w 1,6 gaźnik jest na wlocie powietrza do filtra taka dzwigienka która zamyka dopływ powietrza z nad błotnika a otwiera dopływ z nad kolektora spalin połaczony rurą giętką. Silnik nagrzewa sie 2 min.
Tektury nie nakładam - od tego jest termostat. |
_________________ Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm
159A3.0000.75.37.430 |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 14-10-2009, 11:40
|
|
|
ja proponuję odpowiednią ilość płynu chłodniczego i sprawny termostat. Działa niezawodnie, utrzymuje w silniku ZAWSZE około tych 90 C. Chociaż bardzo możliwe, że zimą temperatura będzie niższa o kilka stopni, ale na pewno w bezpiecznych granicach. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 14-10-2009, 11:41
|
|
|
no oki czyli jak wymienie te obudowe filtra to juz powinno łapac szybciej temp i byc juz normalnie tak?? |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 14-10-2009, 12:22
|
|
|
krzychTIPOspeed napisał/a: | no oki czyli jak wymienie te obudowe filtra to juz powinno łapac szybciej temp i byc juz normalnie tak?? |
A co ma piernik do wiatraka
Tak jak jelcyn, pisze, dobry termostat i odpowiednia ilosc płynu, nie zapowietrzony układ i zaden karton ci nie bedzie potrzebny |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 14-10-2009, 13:42
|
|
|
krzychTIPOspeed napisał/a: | jade po obudowe filtra powietrza bo jest uwalona i daje tylko zimno z polka |
egon., sam mnie opieprzałeś, że nie czytam . ma popsutą obudowę i nie ma możliwości podawania cieplejszego powietrza z nad kolektora. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 14-10-2009, 15:13
|
|
|
egon. napisał/a: | Tak jak jelcyn, pisze, dobry termostat i odpowiednia ilosc płynu, nie zapowietrzony układ i zaden karton ci nie bedzie potrzebny |
wszystko ładnie pięknie ale u mnie po wymianie termostatu taka sama temp. Tzn. jak chłodniejsze dni przy normalnej jeździe utrzymuje się na kresce między 50 a 90 stopni. Płyn świeży, odpowietrzone, nowy oryginalny termostat ... |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 14-10-2009, 17:39
|
|
|
jest jeszcze opcja uszkodzonego wentylatora i włącznika. To znaczy, że wiatrak cały czas chodzi, albo samo wskazanie jest błędne. Przy wymianie podświetlenia deski rozdzielczej musiałem zdjąć wskazówki i tarcze(w celu usunięcia takiego zielonego plastiku) od tamtej pory wskazanie temp. i poziomu paliwa nie działa zbyt precyzyjnie.
http://forum.tempra.org/a...tm?user_id=2989 środkowe zdjęcie. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 14-10-2009, 18:36
|
|
|
Luczu, a rura nad kolektor doprowadzona? Bo skądś musi brać to ciepło. Ale u mnie też pokazuje ciągle około 70'c w czasie jazdy gdy jest chłodno. Jakoś spalanie nie jest takie złe. Zobaczymy co będzie jak przyjdzie mróz |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 14-10-2009, 21:09
|
|
|
ciechu napisał/a: | Luczu, a rura nad kolektor doprowadzona? |
nie mam jej wcale Wiesz LPG zimne powietrze i te sprawy :p Myślisz, że to może być przyczyną ?
ciechu napisał/a: | Jakoś spalanie nie jest takie złe. Zobaczymy co będzie jak przyjdzie mróz |
no niestety ja śmiało się szykuję na 13l/100 jak nie lepiej |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 14-10-2009, 21:52
|
|
|
ale mnie dobiliscie rano zamontuje ta obudowe bo ojciez mi zakpil na szrocie, i ja sam jednak chyba dam na zime ten kartonik za atrape:D |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 14-10-2009, 22:03
|
|
|
krzychTIPOspeed napisał/a: | chyba dam na zime ten kartonik za atrape:D |
miałem w zeszłym sezonie jakiś czas - nic to nie daje ... jak zimno to zimno ... jak tylko zacznie się grzać to wentylator nie ma chwili odpoczynku i tak źle i tak nie dobrze |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 15-10-2009, 07:43
|
|
|
jelcyn napisał/a: | sam mnie opieprzałeś, że nie czytam |
No tak, sorki
ciechu napisał/a: | Ale u mnie też pokazuje ciągle około 70'c w czasie jazdy gdy jest chłodno. |
U mnie pokazuje 80 stopni i sie tym przestałem martwic Z tym, ze u mnie czy zimno czy ciepło temp. jest taka sama
Co do spalania, to zimą (juz jest odczuwalne) bede miał wiecej wydatków na Pb |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 15-10-2009, 16:57
|
|
|
Luczu napisał/a: | nie mam jej wcale Wiesz LPG zimne powietrze i te sprawy :p Myślisz, że to może być przyczyną ? | nie wiem czy to jest przyczyna, ale możliwe, bo ja też nie mam tej rury i objawy takie jak u Ciebie. A co do zimnego powietrza dla LPG - wydaje mi się że to ma sens latem, ale zimą zawsze rurę zakładałem i w tym autku też założę. Zobaczymy co to da |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Świstak
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 608 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-10-2009, 17:47
|
|
|
ciechu, to na pewno nie jest przyczyna, u mnie w jednopunkcie jej nie ma i jest tak jak u egona., 80 stopni max. Ojciec zaś w gaźniku też nie ma tej rurki i ma non stop 90 stopni, szybko ładnie się nagrzewa i jest ok. oba auta maja lpg. Ojcu na lpg nagrzewa się ciut szybciej niż na pb, mi tak samo. ale mi nigdy nie dogrzewa do 90 st. a jemu zawsze. wentylator mam sprawny, termostat nie wiem (czy w ogóle jest), a układ nie jest zapowietrzony.
poza tym na logikę: ta rura działa tylko na początku do 70 stopni albo nawet nie, potem klapka w obudowie się zamyka i łapie zimne powietrze atmosferyczne przez drugą rure. u mnie brak tej rury zepsuty krokowiec (już leci do mnie nowy) i walnięta lambda (z którą jeżdżę już dłuuuuugo) sprawia nierówną pracę silnika na wolnych obrotach na pb i gdy jest zimny. |
|
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-10-2009, 17:48
|
|
|
Luczu napisał/a: | krzychTIPOspeed napisał/a:
chyba dam na zime ten kartonik za atrape:D
miałem w zeszłym sezonie jakiś czas - nic to nie daje ... jak zimno to zimno ... jak tylko zacznie się grzać to wentylator nie ma chwili odpoczynku i tak źle i tak nie dobrze |
Tylko po co za atrapę, jak chwyt powietrza jest w zderzaku |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 15-10-2009, 17:52
|
|
|
polansky napisał/a: | Luczu napisał/a: | krzychTIPOspeed napisał/a:
chyba dam na zime ten kartonik za atrape:D
miałem w zeszłym sezonie jakiś czas - nic to nie daje ... jak zimno to zimno ... jak tylko zacznie się grzać to wentylator nie ma chwili odpoczynku i tak źle i tak nie dobrze |
Tylko po co za atrapę, jak chwyt powietrza jest w zderzaku |
bez różnicy bo odkręcając atrapę wrzucasz kartonik który spada na sam dół czyli w zderzak :p |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-10-2009, 20:18
|
|
|
To terz powiedzcie mi jedno...dlaczego w niektorych samochodach daja taka zaslone na atrape? i producent zaleca zalozenie jej na zime? u mnie w omedze na fabryczny grill dostalem taka zaslepke na oryginalny grill, zalozylem ja na zime i pomagala.....to prawda, sprawny termostat i uklad chlodzenia duzo daje, ale ja osobiscie zalecalbym zasloniecie czesci (NIE CAŁEJ!!!!) chłodnicy na zime...ale to oczywiscie moje zdanie i kazdy zrobi jak uwaza, lub jak mu tam miejscowe spece, ktore sie na wszytskim znaja podpowiedza... |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
pawelF1
Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 87 Skąd: SZCZECIN
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 15-10-2009, 20:47
|
|
|
ja u siebie w tipo mam tez lpg automatycznie przelacza na gaz po uzyskaniu odpowiedniej temperatury ktora weglud wskaznika wynosi ok 53 st. i dosc dlugo trzeba czekac az silnik osiagnie ta temperature chce jechac do gazownika zeby to zmniejszyl tylko wlasnie nie wiem na jaka temp. tak zeby nie bylo za malo i dalo sie jechac |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 15-10-2009, 20:57
|
|
|
pawelF1, 30 stopni |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-10-2009, 21:43
|
|
|
pawelF1, a nie mozesz go z gazu zapalac? tylko mi nie mow ze szkoda Ci silnika......a odnosnie tego ze tak wysoko Ci przelacza, to zacznij najpierw od regeneracji parownika, pewnie ze 100lat nikt do niego nie zagladal i tu szukaj najpierw przycyzny |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 15-10-2009, 22:04
|
|
|
na gazie nie wolno odrazu po pierwsze membrane zaraz szlag trafii a po drugie, na wysokim mrozie trzabyloby zdrowo krecic zeby odpalic, szkoda rozrusznika i akumulatorka. Ja tak robilem w poprzenim autku, skutkiem czego byly poniesione pozniej koszta |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-10-2009, 22:09
|
|
|
krzychTIPOspeed, nie to ze jestem oszczedny, tylko tyle co ja wydam na paliwo w zime, zeby rozgrzac silnik na paliwie, a zimny silnik w T/T malo nie pali, to ja wydam na regeneracje parownika i jeszcze 10x tyle zostanie mi w kieszeni...bo parownik w 1,6 zregenerujesz za 120zl....jaki by nie byl.....na paliwo wydasz tyle w miesiac.....wiec prosze Cie, nie oslabiaj mnie.....
krzychTIPOspeed napisał/a: | na wysokim mrozie trzabyloby zdrowo krecic zeby odpalic, szkoda rozrusznika i akumulatorka | to Twoje zdanie, byc moze juz masz zachetany parownik....ja mialem 1,6 na gazniku i odpalalem z gazu przy -20 stopniach nawet nie naciskajac pedalu gazu....i zapalal od razu, trzymal obroty i wszytsko bylo ok.....warunek? sprawny parownik, dobrze ustawiona instalacja, dobre przeowdy, swiece i kopulka....
tyle ode mnie......tylko prosze, nie piszcie mi ze dla sinika to niedrowe bo nie bede tego sluchal....zanim sie wypowiecie na temat tego, ze to niszczy silnik, zasiegnijcie najpierw opinii bardziej znajacych sie i cenionych fachowcow...a nie pana mechanika stasia zza plota.....
co najwyzej przy takiej operacji po du*** dostaje parownik.....a o kosztach parownik vs. benzyna na rozpal napisalem na poczatku
pzdr |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 15-10-2009, 22:29
|
|
|
krzychTIPOspeed napisał/a: | na gazie nie wolno odrazu |
mój jest odpalany na LPG czy lato czy zima od chyba 8 lat i ma się dobrze
Nie bój żaby nic się nie stanie. Prędzej resztę auta szlag trafi niż silnik bądź parownik zajedziesz jeżeli do tej pory był tylko na PB odpalany
** Dodano: 15-10-2009, 23:32 **
krzychTIPOspeed napisał/a: | na wysokim mrozie trzabyloby zdrowo krecic zeby odpalic, |
przy mrozach nie koniecznie musi od 1 zapalić - zwłaszcza mój na gaźniku. Trochę kręcę przestaję i za 2 odpali |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
|