Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
ZWIĘKSZENIE TEMP NA ZIME
Autor Wiadomość
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 14-10-2009, 11:29   ZWIĘKSZENIE TEMP NA ZIME

Czy macie jakis sposob na zwiekszenie tempo silnika na zime oprocz wlozenia kartonu za atrape grilla??
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
BeerfaN 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 150
Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-10-2009, 11:37   

U mnie w 1,6 gaźnik jest na wlocie powietrza do filtra taka dzwigienka która zamyka dopływ powietrza z nad błotnika a otwiera dopływ z nad kolektora spalin połaczony rurą giętką. Silnik nagrzewa sie 2 min.

Tektury nie nakładam - od tego jest termostat.
_________________
Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm


159A3.0000.75.37.430
  
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 14-10-2009, 11:39   

No ja dzis jade po obudowe filtra powietrza bo jest uwalona i daje tylko zimno z polka
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 14-10-2009, 11:40   

ja proponuję odpowiednią ilość płynu chłodniczego i sprawny termostat. Działa niezawodnie, utrzymuje w silniku ZAWSZE około tych 90 C. Chociaż bardzo możliwe, że zimą temperatura będzie niższa o kilka stopni, ale na pewno w bezpiecznych granicach.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 14-10-2009, 11:41   

no oki czyli jak wymienie te obudowe filtra to juz powinno łapac szybciej temp i byc juz normalnie tak??
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 14-10-2009, 12:22   

krzychTIPOspeed napisał/a:
no oki czyli jak wymienie te obudowe filtra to juz powinno łapac szybciej temp i byc juz normalnie tak??

A co ma piernik do wiatraka :?:
Tak jak jelcyn, pisze, dobry termostat i odpowiednia ilosc płynu, nie zapowietrzony układ i zaden karton ci nie bedzie potrzebny ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 14-10-2009, 13:42   

krzychTIPOspeed napisał/a:
jade po obudowe filtra powietrza bo jest uwalona i daje tylko zimno z polka

egon., sam mnie opieprzałeś, że nie czytam :lalala: . ma popsutą obudowę i nie ma możliwości podawania cieplejszego powietrza z nad kolektora.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 14-10-2009, 15:13   

egon. napisał/a:
Tak jak jelcyn, pisze, dobry termostat i odpowiednia ilosc płynu, nie zapowietrzony układ i zaden karton ci nie bedzie potrzebny ;)


wszystko ładnie pięknie ale u mnie po wymianie termostatu taka sama temp. Tzn. jak chłodniejsze dni przy normalnej jeździe utrzymuje się na kresce między 50 a 90 stopni. Płyn świeży, odpowietrzone, nowy oryginalny termostat ...
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 14-10-2009, 17:39   

jest jeszcze opcja uszkodzonego wentylatora i włącznika. To znaczy, że wiatrak cały czas chodzi, albo samo wskazanie jest błędne. Przy wymianie podświetlenia deski rozdzielczej musiałem zdjąć wskazówki i tarcze(w celu usunięcia takiego zielonego plastiku) od tamtej pory wskazanie temp. i poziomu paliwa nie działa zbyt precyzyjnie.
http://forum.tempra.org/a...tm?user_id=2989 środkowe zdjęcie.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 14-10-2009, 18:36   

Luczu, a rura nad kolektor doprowadzona? Bo skądś musi brać to ciepło. Ale u mnie też pokazuje ciągle około 70'c w czasie jazdy gdy jest chłodno. Jakoś spalanie nie jest takie złe. Zobaczymy co będzie jak przyjdzie mróz ;)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 14-10-2009, 21:09   

ciechu napisał/a:
Luczu, a rura nad kolektor doprowadzona?


nie mam jej wcale :) Wiesz LPG zimne powietrze i te sprawy :p Myślisz, że to może być przyczyną ?
ciechu napisał/a:
Jakoś spalanie nie jest takie złe. Zobaczymy co będzie jak przyjdzie mróz ;)


no niestety ja śmiało się szykuję na 13l/100 jak nie lepiej :|
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 14-10-2009, 21:52   

ale mnie dobiliscie :D rano zamontuje ta obudowe bo ojciez mi zakpil na szrocie, i ja sam jednak chyba dam na zime ten kartonik za atrape:D
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 14-10-2009, 22:03   

krzychTIPOspeed napisał/a:
chyba dam na zime ten kartonik za atrape:D


miałem w zeszłym sezonie jakiś czas - nic to nie daje ... jak zimno to zimno ... jak tylko zacznie się grzać to wentylator nie ma chwili odpoczynku i tak źle i tak nie dobrze
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 15-10-2009, 07:43   

jelcyn napisał/a:
sam mnie opieprzałeś, że nie czytam :lalala:

No tak, sorki ;)

ciechu napisał/a:
Ale u mnie też pokazuje ciągle około 70'c w czasie jazdy gdy jest chłodno.

U mnie pokazuje 80 stopni i sie tym przestałem martwic :roll: Z tym, ze u mnie czy zimno czy ciepło temp. jest taka sama ;)
Co do spalania, to zimą (juz jest odczuwalne) bede miał wiecej wydatków na Pb ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 15-10-2009, 16:57   

Luczu napisał/a:
nie mam jej wcale :) Wiesz LPG zimne powietrze i te sprawy :p Myślisz, że to może być przyczyną ?
nie wiem czy to jest przyczyna, ale możliwe, bo ja też nie mam tej rury i objawy takie jak u Ciebie. A co do zimnego powietrza dla LPG - wydaje mi się że to ma sens latem, ale zimą zawsze rurę zakładałem i w tym autku też założę. Zobaczymy co to da ;)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Świstak 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 608
Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 15-10-2009, 17:47   

ciechu, to na pewno nie jest przyczyna, u mnie w jednopunkcie jej nie ma i jest tak jak u egona., 80 stopni max. Ojciec zaś w gaźniku też nie ma tej rurki i ma non stop 90 stopni, szybko ładnie się nagrzewa i jest ok. oba auta maja lpg. Ojcu na lpg nagrzewa się ciut szybciej niż na pb, mi tak samo. ale mi nigdy nie dogrzewa do 90 st. a jemu zawsze. wentylator mam sprawny, termostat nie wiem (czy w ogóle jest), a układ nie jest zapowietrzony.

poza tym na logikę: ta rura działa tylko na początku do 70 stopni albo nawet nie, potem klapka w obudowie się zamyka i łapie zimne powietrze atmosferyczne przez drugą rure. u mnie brak tej rury zepsuty krokowiec (już leci do mnie nowy) i walnięta lambda (z którą jeżdżę już dłuuuuugo) sprawia nierówną pracę silnika na wolnych obrotach na pb i gdy jest zimny.
  
     assistance   Moneta
 
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-10-2009, 17:48   

Luczu napisał/a:
krzychTIPOspeed napisał/a:
chyba dam na zime ten kartonik za atrape:D


miałem w zeszłym sezonie jakiś czas - nic to nie daje ... jak zimno to zimno ... jak tylko zacznie się grzać to wentylator nie ma chwili odpoczynku i tak źle i tak nie dobrze


Tylko po co za atrapę, jak chwyt powietrza jest w zderzaku :lalala:
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 15-10-2009, 17:52   

polansky napisał/a:
Luczu napisał/a:
krzychTIPOspeed napisał/a:
chyba dam na zime ten kartonik za atrape:D


miałem w zeszłym sezonie jakiś czas - nic to nie daje ... jak zimno to zimno ... jak tylko zacznie się grzać to wentylator nie ma chwili odpoczynku i tak źle i tak nie dobrze


Tylko po co za atrapę, jak chwyt powietrza jest w zderzaku :lalala:


bez różnicy bo odkręcając atrapę wrzucasz kartonik który spada na sam dół czyli w zderzak :p
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-10-2009, 20:18   

To terz powiedzcie mi jedno...dlaczego w niektorych samochodach daja taka zaslone na atrape? i producent zaleca zalozenie jej na zime? u mnie w omedze na fabryczny grill dostalem taka zaslepke na oryginalny grill, zalozylem ja na zime i pomagala.....to prawda, sprawny termostat i uklad chlodzenia duzo daje, ale ja osobiscie zalecalbym zasloniecie czesci (NIE CAŁEJ!!!!) chłodnicy na zime...ale to oczywiscie moje zdanie i kazdy zrobi jak uwaza, lub jak mu tam miejscowe spece, ktore sie na wszytskim znaja podpowiedza...
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
pawelF1 


Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 87
Skąd: SZCZECIN
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 15-10-2009, 20:47   

ja u siebie w tipo mam tez lpg automatycznie przelacza na gaz po uzyskaniu odpowiedniej temperatury ktora weglud wskaznika wynosi ok 53 st. i dosc dlugo trzeba czekac az silnik osiagnie ta temperature chce jechac do gazownika zeby to zmniejszyl tylko wlasnie nie wiem na jaka temp. tak zeby nie bylo za malo i dalo sie jechac
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 15-10-2009, 20:57   

pawelF1, 30 stopni
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-10-2009, 21:43   

pawelF1, a nie mozesz go z gazu zapalac? tylko mi nie mow ze szkoda Ci silnika......a odnosnie tego ze tak wysoko Ci przelacza, to zacznij najpierw od regeneracji parownika, pewnie ze 100lat nikt do niego nie zagladal i tu szukaj najpierw przycyzny
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 15-10-2009, 22:04   

na gazie nie wolno odrazu :( po pierwsze membrane zaraz szlag trafii a po drugie, na wysokim mrozie trzabyloby zdrowo krecic zeby odpalic, szkoda rozrusznika i akumulatorka. Ja tak robilem w poprzenim autku, skutkiem czego byly poniesione pozniej koszta :sciana:
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-10-2009, 22:09   

krzychTIPOspeed, nie to ze jestem oszczedny, tylko tyle co ja wydam na paliwo w zime, zeby rozgrzac silnik na paliwie, a zimny silnik w T/T malo nie pali, to ja wydam na regeneracje parownika i jeszcze 10x tyle zostanie mi w kieszeni...bo parownik w 1,6 zregenerujesz za 120zl....jaki by nie byl.....na paliwo wydasz tyle w miesiac.....wiec prosze Cie, nie oslabiaj mnie.....

krzychTIPOspeed napisał/a:
na wysokim mrozie trzabyloby zdrowo krecic zeby odpalic, szkoda rozrusznika i akumulatorka
to Twoje zdanie, byc moze juz masz zachetany parownik....ja mialem 1,6 na gazniku i odpalalem z gazu przy -20 stopniach nawet nie naciskajac pedalu gazu....i zapalal od razu, trzymal obroty i wszytsko bylo ok.....warunek? sprawny parownik, dobrze ustawiona instalacja, dobre przeowdy, swiece i kopulka....

tyle ode mnie......tylko prosze, nie piszcie mi ze dla sinika to niedrowe bo nie bede tego sluchal....zanim sie wypowiecie na temat tego, ze to niszczy silnik, zasiegnijcie najpierw opinii bardziej znajacych sie i cenionych fachowcow...a nie pana mechanika stasia zza plota.....

co najwyzej przy takiej operacji po du*** dostaje parownik.....a o kosztach parownik vs. benzyna na rozpal napisalem na poczatku


pzdr
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 15-10-2009, 22:29   

krzychTIPOspeed napisał/a:
na gazie nie wolno odrazu


mój jest odpalany na LPG czy lato czy zima od chyba 8 lat i ma się dobrze :)

Nie bój żaby nic się nie stanie. Prędzej resztę auta szlag trafi niż silnik bądź parownik zajedziesz jeżeli do tej pory był tylko na PB odpalany

** Dodano: 15-10-2009, 23:32 **
krzychTIPOspeed napisał/a:
na wysokim mrozie trzabyloby zdrowo krecic zeby odpalic,


przy mrozach nie koniecznie musi od 1 zapalić - zwłaszcza mój na gaźniku. Trochę kręcę przestaję i za 2 odpali
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load