|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
ZWIĘKSZENIE TEMP NA ZIME |
Autor |
Wiadomość |
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 16-10-2009, 08:38
|
|
|
A ja nie moge na LPG odpalac i dobrze, a jesli ktos wymyslił jak to robic to i tak niechce wiedziec, odpalam na Pb i wcale takich wydatków kosmicznych niemam, te magiczne 30stopni silnik osiąga dosc szybko
Co do zasłaniania chłodnicy, nigdy tego nie robiłem, a autka zawsze sie dogrzewały |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 16-10-2009, 10:47
|
|
|
egon. napisał/a: | A ja nie moge na LPG odpalac i dobrze, a jesli ktos wymyslił jak to robic to i tak niechce wiedziec, |
No dobra to Ci nie powiem jak to zrobić na STAGu ;] a można ;] |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 16-10-2009, 11:49
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | No dobra to Ci nie powiem jak to zrobić na STAGu ;] a można ;] |
A czy kolega może wie jak to się robi i czy można takie coś zrobić z centralką L.E.S. 95
Chodzi mi bardziej o awaryjne odpalenie w razie jak by coś z paliwem się stało niż odpalanie na co dzień. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 16-10-2009, 12:15
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | Chodzi mi bardziej o awaryjne odpalenie w razie jak by coś z paliwem się stało niż odpalanie na co dzień. |
No w takiej sytuacji dobrze wiedziec Ale tylko w takiej Wiec moze i warto wiedziec
Ale jak ja słysze, ze ktos odpala auto na LPG bo na Pb jest za drogo to mnie krew zalewa |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 16-10-2009, 12:31
|
|
|
egon., a odpalałeś kiedyś gaźnikowca na PB który ma LPG ?:] Za dużo zachodu z tymi pstryczkami :p Później przełączanie na LPG - jak ktoś nie wprawiony to można zęby o kierownicę stracić |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 16-10-2009, 13:11
|
|
|
Luczu, ok, jesli o gaznikowca chodzi to ok, wiem o co ci chodzi, ale na mono-wtrysku lub sekwencji po co kombinować
Instalacje są tak skonstruowane, zeby odpalac na Pb i tak niech zostanie, a ze troche beny trza w bak raz po raz dolac to co. Pewnie jest duzo ludzi, którzy uwazają inaczej, ale ja zawsze odpalałem i bede odpalał na Pb |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 16-10-2009, 13:31
|
|
|
Luczu napisał/a: | odpalałeś kiedyś gaźnikowca na PB który ma LPG ?:] Za dużo zachodu z tymi pstryczkami :p Później przełączanie na LPG - jak ktoś nie wprawiony to można zęby o kierownicę stracić |
dokładnie, dziadek zagazowanego poloneza pożyczył, kiedy tempra czekała na naprawę alarmu, te lampki i klawisze na centralce to prawdziwy szyfr |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
pawelF1
Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 87 Skąd: SZCZECIN
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 16-10-2009, 13:31
|
|
|
no wlasie nie moge odpalac bezposrednio na gazie bo mam automat i sam przelacza na benzyne jak zgasze silnik i to jest bol mi tam nie szkoda na gazie odpalac to jest oszczednosc palwa jak najbardziej a instalacje w tipku mam od konca kwietnia ktora zalozyl poprzedni wlasnisciel (moj sasiad) i od ktorego kupilem auto w lipcu po cenie instalacji gazowej ale zastanawiam sie teraz nad jego sprzedażą... |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 16-10-2009, 13:43
|
|
|
egon. napisał/a: | ale na mono-wtrysku lub sekwencji po co kombinować |
tu nie mam nic przeciwko odpalaniu na PB. Odpalasz bez problemu jest pb. Później w ułamku sekundy jest LPG bez żadnych komplikacji i jazda :p
** Dodano: 16-10-2009, 14:46 **
pawelF1, taka mała prośba która wszystkim przyjdzie na + Postaraj się o znaki interpunkcyjne bo to na prawdę jest ciężko czytać ze zrozumieniem |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 16-10-2009, 15:03
|
|
|
egon., kto jak kto, ale Ty powinieneś wiedzieć najlepiej, że wiedza o możliwości odpalenia na LPG się przydaje Gdybym ja i marux28 tego nie wiedzieli, to pewnego zimnego, aczkolwiek słonecznego dnia zostałbyś uziemiony z Black Tipo ładnych kilkadziesiąt kilometrów od domu
Ja dowiedziałem się w sobotę jak odpalić Smoczycę na gazie i zrobiłem to jeden raz, dla sprawdzenia. Działa, ale odpalam na Pb, bo tak szybciej Z grabarzem też żałowaliśmy kiedyś w Pleszewie, że nie wiemy jak ją odpalić na gazie. Na szczęście po długich bojach z pompą paliwa udało nam się na Pb odpalić. Gdybyśmy wiedzieli wtedy co ja wiem teraz - bylibyśmy w domu dwie godziny wcześniej
A podpowiedział mi na ostatnim spocie [b]Dragon89[b] |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-10-2009, 17:55
|
|
|
egon. napisał/a: | Ale jak ja słysze, ze ktos odpala auto na LPG bo na Pb jest za drogo to mnie krew zalewa |
tu Cie krew zalewa, a tu:
egon. napisał/a: | ok, jesli o gaznikowca chodzi to ok, wiem o co ci chodzi |
no o co chodzi? przeciez tez powinno sie go z Pb startowac...
egon. napisał/a: | ale ja zawsze odpalałem i bede odpalał na Pb |
no przeciez nikt Ci tego nie zabronil....
Luczu napisał/a: | mój jest odpalany na LPG czy lato czy zima od chyba 8 lat i ma się dobrze
Nie bój żaby nic się nie stanie. Prędzej resztę auta szlag trafi niż silnik bądź parownik zajedziesz |
i wcale mnie to jakos nie dziwi...
A teraz podsumowujac, bo cytowalem pare wypowiedzi.... Ja nikomu nie karze odpalac na PB ani odpalac na LPG...ja tylko podalem sugestie....odpalajcie swoj samochod jak chcecie....w pierwszym poscie padlo pytanie, ja na nie odpowiedzialem po swojemu i tyle....oczywiscie jak to najczesciej bywa ostatnio na naszym forum temat zszedl na boczne tory i mamy druga dyskusje....
** Dodano: 16-10-2009, 18:59 **
egon. napisał/a: | ktos odpala auto na LPG bo na Pb jest za drogo to mnie krew zalewa |
przepraszam, ale ciekawi mnie odpowiedz, wiec jednak spytam....to po co jezdzisz na LPG? (to nie jest zlosliwe, tylko normalne pytanie nie majace na celu zadnych klotni)...po to zakladasz LPG zeby jak najtaniej przemieszczac sie z punktu A do punktu B....a jak odpalisz samochod? najtaniej.....gdyby Twoj silnik mial jeszcze polatac 200tys km, to ja rozumiem ze masz obawy o stan silnika, o parownik itp....a poki co niestety T/T to juz staruszki( i mocno nad tym ubolewam, nigdy bym sie wtedy na Opla nie przesiadl) i raczej juz nie szkoda tych silnikow..... |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 16-10-2009, 18:12
|
|
|
Cytat: | Ja dowiedziałem się w sobotę jak odpalić Smoczycę na gazie i zrobiłem to jeden raz, dla sprawdzenia |
OT ale może by tak założyć temat z cyklu jak odpalić na LPG w razie W ? Sam chętnie bym poczytał jak to się robi pomimo tego że mam gaźnik ale to się przyda na przyszłość a i czasami kolegę można poratować . Koniec OT |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 16-10-2009, 18:24
|
|
|
maniutek napisał/a: | egon. napisał/a:
Ale jak ja słysze, ze ktos odpala auto na LPG bo na Pb jest za drogo to mnie krew zalewa
tu Cie krew zalewa, a tu:
egon. napisał/a:
ok, jesli o gaznikowca chodzi to ok, wiem o co ci chodzi
no o co chodzi? przeciez tez powinno sie go z Pb startowac... | no wlasnie egon, co to za różnica?
Przecież szybciej się silnik zagrzewa, już od przekręcenia kluczyka w stacyjce |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 16-10-2009, 18:39
|
|
|
ciechu, bardziej chyba chodzi o parownik że się niszczy |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 16-10-2009, 20:37
|
|
|
Luczu napisał/a: | ciechu, bardziej chyba chodzi o parownik że się niszczy |
Dokładnie membrany... idealnie jest jak silnik chodzi na PB do 50 stopni (kilka sterowników LPG ma tak fabrycznie zaprogramowane) ja sam również odpalam na PB - dlaczego spytacie bo tak mnie nauczono... bena lepiej smaruje silnik podczas rozruchu (podobno). Za chwile ktos powie za sa to ułamki sekund itp wiec ja odpowiem - sa to tez ułamki kwoty jaką przeznaczymy na dalszą jazdę. Poza tym pozostaje tez kwestia pompki paliwowej (dotyczy silników na wtrysku) która poprostu pada jak sie jej nie uzywa... oczywiscie " mozna ją wyłączyc itp" ale nie na tym to polega. Kwestia jak kto odpala auto jast naszym wlasnym widzimisie - ja sam od siebie dodam iż polecam odpalanie na Pb.
** Dodano: 16-10-2009, 21:42 **
pawelF1, praktyczniew kazda centralka od LPG ma cos takiego jak "awaryjny rozruch silnika" i kazdemu polecam włączenia tyakiej funkcji u gazownika. kosztowac to moze max 20zeta (ja miałem za free) a moze uratowac doope (mi 2 razy by sie przydało) jak np padnie pompka paliwowa. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 16-10-2009, 22:07
|
|
|
maniutek napisał/a: | no o co chodzi? przeciez tez powinno sie go z Pb startowac... |
ciechu napisał/a: | no wlasnie egon, co to za różnica? |
Kolega Luczu, miał na mysli, ze jest wiecej komplikacji z puzniejszym przełączeniem z Pb na LPG. Ty ciechu, powinienes cos o tym wiedziec, miałes gaznikowca jakis czas
Cytat: | egon., a odpalałeś kiedyś gaźnikowca na PB który ma LPG ?:] Za dużo zachodu z tymi pstryczkami :p Później przełączanie na LPG - jak ktoś nie wprawiony to można zęby o kierownicę stracić |
Luczu napisał/a: | ciechu, bardziej chyba chodzi o parownik że się niszczy |
Tej wypowiedzi nie jarze To w gaznikowcach sie predzej niszczy niz w pozostałych
ciechu napisał/a: | Przecież szybciej się silnik zagrzewa, już od przekręcenia kluczyka w stacyjce |
Tego stwierdzenia nie zajarzyłem, na LPG silnik sie szybciej nagrzewa (wyzsza temp. spalania)
maniutek, nikt nie bedzie sie kłucił, na Twoje pytanie odpowiem szczerze.... jezdze na LPG bo jest taniej (duzo taniej), ale odpalac mono-wtrysk na LPG jest bardzo uciązliwe, a Pb i tak duzo nie zaoszczedzisz, nie mówi o sekwencji bo tu Pb idzie zdecydowanie najwiecej. Ale te 20-30zł miesiecznie na Pb mozna chyba odzałowac i miec spokojną głowe Tak jak pisałem wczesniej kazdy ma swoje zdanie, ja swojego nie zmienie, nie miałem nigdy gaznikowca (oprucz malucha) i nigdy nie miałem problemów z przełączniem sie miedzy rodzajami paliw wiec o gaznimowcach nie bede sie duzo wypowiadał, tyle ode mnie na ten temat (chociaz nie na temat)
Skonczmy tą rozmowe bo ona jak wiemy do niczego nie doprowadzi i wrócmy do tematu |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 16-10-2009, 22:53
|
|
|
tipacz napisał/a: | chodzi na PB do 50 stopni |
bym powiedział że 30 :p
tipacz napisał/a: | ja sam również odpalam na PB - dlaczego spytacie bo tak mnie nauczono... bena lepiej smaruje silnik podczas rozruchu (podobno) |
Niby odpalając na LPG się niszczy silnik - zobacz ile nasze auta mają lat ... Odpalając na LPG nawet jeżeli to uszkadza silnik to na pewno nie w takim stopniu, że silnik nawali prędzej niż reszta auta ... Więc ? Ja się tym nie przejmuję. egon. napisał/a: | Cytat:
egon., a odpalałeś kiedyś gaźnikowca na PB który ma LPG ?:] Za dużo zachodu z tymi pstryczkami :p Później przełączanie na LPG - jak ktoś nie wprawiony to można zęby o kierownicę stracić
Luczu napisał/a:
ciechu, bardziej chyba chodzi o parownik że się niszczy
Tej wypowiedzi nie jarze To w gaznikowcach sie predzej niszczy niz w pozostałych |
Nie. .. tzn ... chodzi o to, że na wtrysku masz od razu odpalanie na PB pykniesz obrotów do 2500 i masz od razu LPG bez komplikacji. Odpalając na gaźniku nie chcąc tracić czasu i się męczyć walisz od razu LPG odpalasz, grzejssz parownik ( przynajmniej ja tak robię ) i jedziesz . Wracając do Twojego pytania - parownik zużywa się tak samo. Napisałem tak, bo niektórzy piszą, że od odpalania na LPG niszczy się silnik - bardziej niszczy się parownik ... To on najbardziej obrywa przy odpalaniu zwłaszcza w zimę na LPG |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 17-10-2009, 07:55
|
|
|
Luczu, wiem o co ci chodziło michodzi o to, ze postemprzytaknąłes ciesiowi ktory nie widział róznicy miedzy odpalaniem a LPG gaznikowca, a mono-wtrysku
Ale skonczmy ten temat |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 17-10-2009, 20:59
|
|
|
egon., hehe wiem o co chodzi Owszem, gaźnikowca wygodniej z gazu odpalać i się nie bawić potem w "wypalanie" benzyny z komory pływakowej w gaźniku. Ale przecież parownik w gaźnikowcu jak i we wtrysku jest tak samo narażony na uszkodzenia poprzez odpalanie na LPG zimą, czy nie zimą. Tak twierdzi większość. egon. napisał/a: | Luczu napisał/a:
ciechu, bardziej chyba chodzi o parownik że się niszczy
Tej wypowiedzi nie jarze To w gaznikowcach sie predzej niszczy niz w pozostałych | to po Twojej wypowiedzi tak właśnie stwierdziliśmy egon. napisał/a: | Ale jak ja słysze, ze ktos odpala auto na LPG bo na Pb jest za drogo to mnie krew zalewa |
egon. napisał/a: | Luczu, ok, jesli o gaznikowca chodzi to ok, wiem o co ci chodzi, ale na mono-wtrysku lub sekwencji po co kombinować |
Ja powiem tak. Skoro na LPG szybciej się nagrzewa, i parownik wytrzymał 6 lat z jedną wymianą filtra (ok. 80tyś km) i nadal żyje (chyba, bo auto sprzedałem). I to wszystko mimo notorycznego odpalania na LPG w każdych warunkach pogodowych. To jakby sobie policzyć ile siana na benie zaoszczędziłem to pewnie miałbym juz ze dwa albo i więcej zapasowych parowników |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 18-10-2009, 09:19
|
|
|
ciechu napisał/a: | to po Twojej wypowiedzi tak właśnie stwierdziliśmy |
To sie zle zrozumielismy Chodziło mi o to, ze gaznikowca wygodniej jest odpalac z LPG, a o parowniku nic nie wspominałem.
Chodzi mi tylko o to, ze w mono czy na sekwencji po co kombinowac z odpalaniem na LPG jak na PB jest strasznie wygodnie
Ale ja juz koncze ten temat bo wiemy, ze on do niczego nie doprowadzi |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Panaracer
Wiek: 45 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łask,
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 03-11-2009, 11:25
|
|
|
Temat dotyczył temperatury więc nie będę wnikał w inne szczegóły.
Śmigam na benzynie i w chłodne dni temperatura rzadko przekraczała 70 stopni. Teraz osiągała 70 stopni po 50 minutach jazdy ze Zgierza do Łodzi. Problemem zacząłem interesować się jak mi paliwa zabrakło...wyszło 12 l/100.
Zimny silnik pali więcej, szczególnie taki który sie nie rozgrzewa.Okazało sie ,że mam przepalony bezpiecznik od układu wstępnego podgrzewania mieszanki i...popsuty termostat. Bezpiecznik za 50 groszy i termostat za 75 pln całkowicie rozwiazał problem spalania i temperatury. Rozgrzewa się bardzo szybko i trzyma 90 stopni cały czas.Wydaje mi się ,że ilość płynu nie wpływa na temperature...oczywiście mówimy o różnicach pomiędzy min a max na zbiorniku. Jeśli zaś układ jest słabo udrożniony to spodziewałbym sie bardziej wyższej temperatury silnika spowodowaną słabą cyrkulacją cieczy niż odwrotnie. Nie wiem jak dokładnie działa rura pod filtrem-chodzi mi o zawór-podobno jest tam jakis bimetal ale narazie w to nie wnikałem.
Podstawa to dobry termostat-być może jedne firmy robia je lepiej a inne gorzej.
Wiem jedno -szkoda ,że nie poswięciłem tych 30 minut na banalną wymiane termostatu wcześniej-na pewno zaoszczędziłbym sporo kasy... |
_________________ FIAT Tipo 1,4 Gaźnik 78 km,benzyna
Włoskie auta są jak kobiety-czasem wyprowadzają cię z równowagi ale i tak oglądasz się za nimi na ulicy |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 03-11-2009, 14:14
|
|
|
Panaracer, w trasie też masz cały czas 90 stopni przy np minusowych temperaturach ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Panaracer
Wiek: 45 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łask,
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 03-11-2009, 15:40
|
|
|
Sluchaj w trasie dokładnie trzyma mi 90 stopni...są chwile kiedy lekko spada ale to naprawde lekko-pewnie na moment załącza się termostat. Wiec ogólnie jestem zadowolony...moge podklepać model termostatu.
A jeśli w mrozy chcesz by po załączeniu termostatu temperatura mocno nie spadała to tylko tekturka ale szczerze nie powinno miec to znaczenia przy dobrym termostacie. |
_________________ FIAT Tipo 1,4 Gaźnik 78 km,benzyna
Włoskie auta są jak kobiety-czasem wyprowadzają cię z równowagi ale i tak oglądasz się za nimi na ulicy |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 04-11-2009, 09:43
|
|
|
Panaracer napisał/a: | ale szczerze nie powinno miec to znaczenia przy dobrym termostacie. |
Swiete słowa, bo to zdanie jest czesto i gesto podwazane na tym forum |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 20-12-2009, 11:58
|
|
|
Koledzy i chyba THE END termostatu bo temp podczas jazdy nie przekracza 65 stopni a anie mowie ze na trasie okolo 50 czyli co ?? Termo do wymiany?? |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|