Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
ZWIĘKSZENIE TEMP NA ZIME
Autor Wiadomość
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 16-10-2009, 08:38   

A ja nie moge na LPG odpalac i dobrze, a jesli ktos wymyslił jak to robic to i tak niechce wiedziec, odpalam na Pb i wcale takich wydatków kosmicznych niemam, te magiczne 30stopni silnik osiąga dosc szybko ;)
Co do zasłaniania chłodnicy, nigdy tego nie robiłem, a autka zawsze sie dogrzewały ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 16-10-2009, 10:47   

egon. napisał/a:
A ja nie moge na LPG odpalac i dobrze, a jesli ktos wymyslił jak to robic to i tak niechce wiedziec,


No dobra to Ci nie powiem jak to zrobić na STAGu ;] a można ;]
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 16-10-2009, 11:49   

GrzesiekK. napisał/a:
No dobra to Ci nie powiem jak to zrobić na STAGu ;] a można ;]


A czy kolega może wie jak to się robi i czy można takie coś zrobić z centralką L.E.S. 95 ;D :?:
Chodzi mi bardziej o awaryjne odpalenie w razie jak by coś z paliwem się stało niż odpalanie na co dzień. ;D
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 16-10-2009, 12:15   

ZielonyTBG napisał/a:
Chodzi mi bardziej o awaryjne odpalenie w razie jak by coś z paliwem się stało niż odpalanie na co dzień. ;D

No w takiej sytuacji dobrze wiedziec :roll: Ale tylko w takiej ;) Wiec moze i warto wiedziec :P
Ale jak ja słysze, ze ktos odpala auto na LPG bo na Pb jest za drogo to mnie krew zalewa :sciana:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 16-10-2009, 12:31   

egon., a odpalałeś kiedyś gaźnikowca na PB który ma LPG ?:] Za dużo zachodu z tymi pstryczkami :p Później przełączanie na LPG - jak ktoś nie wprawiony to można zęby o kierownicę stracić :badgrin:
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 16-10-2009, 13:11   

Luczu, ok, jesli o gaznikowca chodzi to ok, wiem o co ci chodzi, ale na mono-wtrysku lub sekwencji po co kombinować :?:
Instalacje są tak skonstruowane, zeby odpalac na Pb i tak niech zostanie, a ze troche beny trza w bak raz po raz dolac to co. Pewnie jest duzo ludzi, którzy uwazają inaczej, ale ja zawsze odpalałem i bede odpalał na Pb ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 16-10-2009, 13:31   

Luczu napisał/a:
odpalałeś kiedyś gaźnikowca na PB który ma LPG ?:] Za dużo zachodu z tymi pstryczkami :p Później przełączanie na LPG - jak ktoś nie wprawiony to można zęby o kierownicę stracić :badgrin:

dokładnie, dziadek zagazowanego poloneza pożyczył, kiedy tempra czekała na naprawę alarmu, te lampki i klawisze na centralce to prawdziwy szyfr :P
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
pawelF1 


Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 87
Skąd: SZCZECIN
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 16-10-2009, 13:31   

no wlasie nie moge odpalac bezposrednio na gazie bo mam automat i sam przelacza na benzyne jak zgasze silnik i to jest bol mi tam nie szkoda na gazie odpalac to jest oszczednosc palwa jak najbardziej a instalacje w tipku mam od konca kwietnia ktora zalozyl poprzedni wlasnisciel (moj sasiad) i od ktorego kupilem auto w lipcu po cenie instalacji gazowej ale zastanawiam sie teraz nad jego sprzedażą...
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 16-10-2009, 13:43   

egon. napisał/a:
ale na mono-wtrysku lub sekwencji po co kombinować :?:


tu nie mam nic przeciwko odpalaniu na PB. Odpalasz bez problemu jest pb. Później w ułamku sekundy jest LPG bez żadnych komplikacji i jazda :p

** Dodano: 16-10-2009, 14:46 **
pawelF1, taka mała prośba która wszystkim przyjdzie na + :) Postaraj się o znaki interpunkcyjne bo to na prawdę jest ciężko czytać ze zrozumieniem :)
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-10-2009, 15:03   

egon., kto jak kto, ale Ty powinieneś wiedzieć najlepiej, że wiedza o możliwości odpalenia na LPG się przydaje ;) Gdybym ja i marux28 tego nie wiedzieli, to pewnego zimnego, aczkolwiek słonecznego dnia zostałbyś uziemiony z Black Tipo ładnych kilkadziesiąt kilometrów od domu ;)

Ja dowiedziałem się w sobotę jak odpalić Smoczycę na gazie i zrobiłem to jeden raz, dla sprawdzenia. Działa, ale odpalam na Pb, bo tak szybciej ;) Z grabarzem też żałowaliśmy kiedyś w Pleszewie, że nie wiemy jak ją odpalić na gazie. Na szczęście po długich bojach z pompą paliwa udało nam się na Pb odpalić. Gdybyśmy wiedzieli wtedy co ja wiem teraz - bylibyśmy w domu dwie godziny wcześniej ;)

A podpowiedział mi na ostatnim spocie [b]Dragon89[b] :prayer:
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-10-2009, 17:55   

egon. napisał/a:
Ale jak ja słysze, ze ktos odpala auto na LPG bo na Pb jest za drogo to mnie krew zalewa


tu Cie krew zalewa, a tu:
egon. napisał/a:
ok, jesli o gaznikowca chodzi to ok, wiem o co ci chodzi


no o co chodzi? przeciez tez powinno sie go z Pb startowac...

egon. napisał/a:
ale ja zawsze odpalałem i bede odpalał na Pb


no przeciez nikt Ci tego nie zabronil....

Luczu napisał/a:
mój jest odpalany na LPG czy lato czy zima od chyba 8 lat i ma się dobrze

Nie bój żaby nic się nie stanie. Prędzej resztę auta szlag trafi niż silnik bądź parownik zajedziesz


i wcale mnie to jakos nie dziwi...


A teraz podsumowujac, bo cytowalem pare wypowiedzi.... Ja nikomu nie karze odpalac na PB ani odpalac na LPG...ja tylko podalem sugestie....odpalajcie swoj samochod jak chcecie....w pierwszym poscie padlo pytanie, ja na nie odpowiedzialem po swojemu i tyle....oczywiscie jak to najczesciej bywa ostatnio na naszym forum temat zszedl na boczne tory i mamy druga dyskusje....

** Dodano: 16-10-2009, 18:59 **
egon. napisał/a:
ktos odpala auto na LPG bo na Pb jest za drogo to mnie krew zalewa

przepraszam, ale ciekawi mnie odpowiedz, wiec jednak spytam....to po co jezdzisz na LPG? (to nie jest zlosliwe, tylko normalne pytanie nie majace na celu zadnych klotni)...po to zakladasz LPG zeby jak najtaniej przemieszczac sie z punktu A do punktu B....a jak odpalisz samochod? najtaniej.....gdyby Twoj silnik mial jeszcze polatac 200tys km, to ja rozumiem ze masz obawy o stan silnika, o parownik itp....a poki co niestety T/T to juz staruszki( i mocno nad tym ubolewam, nigdy bym sie wtedy na Opla nie przesiadl) i raczej juz nie szkoda tych silnikow.....
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 16-10-2009, 18:12   

Cytat:
Ja dowiedziałem się w sobotę jak odpalić Smoczycę na gazie i zrobiłem to jeden raz, dla sprawdzenia


OT ale może by tak założyć temat z cyklu jak odpalić na LPG w razie W :) ? Sam chętnie bym poczytał jak to się robi pomimo tego że mam gaźnik ale to się przyda na przyszłość a i czasami kolegę można poratować . Koniec OT
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-10-2009, 18:24   

maniutek napisał/a:
egon. napisał/a:
Ale jak ja słysze, ze ktos odpala auto na LPG bo na Pb jest za drogo to mnie krew zalewa


tu Cie krew zalewa, a tu:
egon. napisał/a:
ok, jesli o gaznikowca chodzi to ok, wiem o co ci chodzi


no o co chodzi? przeciez tez powinno sie go z Pb startowac...
no wlasnie egon, co to za różnica?
Przecież szybciej się silnik zagrzewa, już od przekręcenia kluczyka w stacyjce :P
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 16-10-2009, 18:39   

ciechu, bardziej chyba chodzi o parownik że się niszczy
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 16-10-2009, 20:37   

Luczu napisał/a:
ciechu, bardziej chyba chodzi o parownik że się niszczy


Dokładnie membrany... idealnie jest jak silnik chodzi na PB do 50 stopni (kilka sterowników LPG ma tak fabrycznie zaprogramowane) ja sam również odpalam na PB - dlaczego spytacie :?: bo tak mnie nauczono... bena lepiej smaruje silnik podczas rozruchu (podobno). Za chwile ktos powie za sa to ułamki sekund itp wiec ja odpowiem - sa to tez ułamki kwoty jaką przeznaczymy na dalszą jazdę. Poza tym pozostaje tez kwestia pompki paliwowej (dotyczy silników na wtrysku) która poprostu pada jak sie jej nie uzywa... oczywiscie " mozna ją wyłączyc itp" ale nie na tym to polega. Kwestia jak kto odpala auto jast naszym wlasnym widzimisie - ja sam od siebie dodam iż polecam odpalanie na Pb.

** Dodano: 16-10-2009, 21:42 **
pawelF1, praktyczniew kazda centralka od LPG ma cos takiego jak "awaryjny rozruch silnika" i kazdemu polecam włączenia tyakiej funkcji u gazownika. kosztowac to moze max 20zeta (ja miałem za free) a moze uratowac doope (mi 2 razy by sie przydało) jak np padnie pompka paliwowa.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 16-10-2009, 22:07   

maniutek napisał/a:
no o co chodzi? przeciez tez powinno sie go z Pb startowac...
ciechu napisał/a:
no wlasnie egon, co to za różnica?

Kolega Luczu, miał na mysli, ze jest wiecej komplikacji z puzniejszym przełączeniem z Pb na LPG. Ty ciechu, powinienes cos o tym wiedziec, miałes gaznikowca jakis czas :P
Cytat:
egon., a odpalałeś kiedyś gaźnikowca na PB który ma LPG ?:] Za dużo zachodu z tymi pstryczkami :p Później przełączanie na LPG - jak ktoś nie wprawiony to można zęby o kierownicę stracić :badgrin:


Luczu napisał/a:
ciechu, bardziej chyba chodzi o parownik że się niszczy

Tej wypowiedzi nie jarze ;) To w gaznikowcach sie predzej niszczy niz w pozostałych :?:
ciechu napisał/a:
Przecież szybciej się silnik zagrzewa, już od przekręcenia kluczyka w stacyjce :P

Tego stwierdzenia nie zajarzyłem, na LPG silnik sie szybciej nagrzewa (wyzsza temp. spalania)
maniutek, nikt nie bedzie sie kłucił, na Twoje pytanie odpowiem szczerze.... jezdze na LPG bo jest taniej (duzo taniej), ale odpalac mono-wtrysk na LPG jest bardzo uciązliwe, a Pb i tak duzo nie zaoszczedzisz, nie mówi o sekwencji bo tu Pb idzie zdecydowanie najwiecej. Ale te 20-30zł miesiecznie na Pb mozna chyba odzałowac i miec spokojną głowe ;) Tak jak pisałem wczesniej kazdy ma swoje zdanie, ja swojego nie zmienie, nie miałem nigdy gaznikowca (oprucz malucha) i nigdy nie miałem problemów z przełączniem sie miedzy rodzajami paliw wiec o gaznimowcach nie bede sie duzo wypowiadał, tyle ode mnie na ten temat (chociaz nie na temat) :D
Skonczmy tą rozmowe bo ona jak wiemy do niczego nie doprowadzi i wrócmy do tematu ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 16-10-2009, 22:53   

tipacz napisał/a:
chodzi na PB do 50 stopni


bym powiedział że 30 :p

tipacz napisał/a:
ja sam również odpalam na PB - dlaczego spytacie :?: bo tak mnie nauczono... bena lepiej smaruje silnik podczas rozruchu (podobno)


Niby odpalając na LPG się niszczy silnik - zobacz ile nasze auta mają lat ... Odpalając na LPG nawet jeżeli to uszkadza silnik to na pewno nie w takim stopniu, że silnik nawali prędzej niż reszta auta ... Więc ? Ja się tym nie przejmuję.
egon. napisał/a:
Cytat:
egon., a odpalałeś kiedyś gaźnikowca na PB który ma LPG ?:] Za dużo zachodu z tymi pstryczkami :p Później przełączanie na LPG - jak ktoś nie wprawiony to można zęby o kierownicę stracić :badgrin:


Luczu napisał/a:
ciechu, bardziej chyba chodzi o parownik że się niszczy

Tej wypowiedzi nie jarze ;) To w gaznikowcach sie predzej niszczy niz w pozostałych :?:



Nie. .. tzn ... chodzi o to, że na wtrysku masz od razu odpalanie na PB pykniesz obrotów do 2500 i masz od razu LPG bez komplikacji. Odpalając na gaźniku nie chcąc tracić czasu i się męczyć walisz od razu LPG odpalasz, grzejssz parownik ( przynajmniej ja tak robię ) i jedziesz . Wracając do Twojego pytania - parownik zużywa się tak samo. Napisałem tak, bo niektórzy piszą, że od odpalania na LPG niszczy się silnik - bardziej niszczy się parownik ... To on najbardziej obrywa przy odpalaniu zwłaszcza w zimę na LPG
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 17-10-2009, 07:55   

Luczu, wiem o co ci chodziło ;) michodzi o to, ze postemprzytaknąłes ciesiowi ktory nie widział róznicy miedzy odpalaniem a LPG gaznikowca, a mono-wtrysku ;)
Ale skonczmy ten temat :D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 17-10-2009, 20:59   

egon., hehe wiem o co chodzi ;) Owszem, gaźnikowca wygodniej z gazu odpalać i się nie bawić potem w "wypalanie" benzyny z komory pływakowej w gaźniku. Ale przecież parownik w gaźnikowcu jak i we wtrysku jest tak samo narażony na uszkodzenia poprzez odpalanie na LPG zimą, czy nie zimą. Tak twierdzi większość.
egon. napisał/a:
Luczu napisał/a:
ciechu, bardziej chyba chodzi o parownik że się niszczy

Tej wypowiedzi nie jarze ;) To w gaznikowcach sie predzej niszczy niz w pozostałych :?:
to po Twojej wypowiedzi tak właśnie stwierdziliśmy :P
egon. napisał/a:
Ale jak ja słysze, ze ktos odpala auto na LPG bo na Pb jest za drogo to mnie krew zalewa :sciana:
egon. napisał/a:
Luczu, ok, jesli o gaznikowca chodzi to ok, wiem o co ci chodzi, ale na mono-wtrysku lub sekwencji po co kombinować :?:


Ja powiem tak. Skoro na LPG szybciej się nagrzewa, i parownik wytrzymał 6 lat z jedną wymianą filtra (ok. 80tyś km) i nadal żyje (chyba, bo auto sprzedałem). I to wszystko mimo notorycznego odpalania na LPG w każdych warunkach pogodowych. To jakby sobie policzyć ile siana na benie zaoszczędziłem to pewnie miałbym juz ze dwa albo i więcej zapasowych parowników haha
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 18-10-2009, 09:19   

ciechu napisał/a:
to po Twojej wypowiedzi tak właśnie stwierdziliśmy :P

To sie zle zrozumielismy :P Chodziło mi o to, ze gaznikowca wygodniej jest odpalac z LPG, a o parowniku nic nie wspominałem.
Chodzi mi tylko o to, ze w mono czy na sekwencji po co kombinowac z odpalaniem na LPG jak na PB jest strasznie wygodnie ;)
Ale ja juz koncze ten temat bo wiemy, ze on do niczego nie doprowadzi :D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Panaracer 


Wiek: 45
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 109
Skąd: Łask,
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 03-11-2009, 11:25   

Temat dotyczył temperatury więc nie będę wnikał w inne szczegóły.
Śmigam na benzynie i w chłodne dni temperatura rzadko przekraczała 70 stopni. Teraz osiągała 70 stopni po 50 minutach jazdy ze Zgierza do Łodzi. Problemem zacząłem interesować się jak mi paliwa zabrakło...wyszło 12 l/100.
Zimny silnik pali więcej, szczególnie taki który sie nie rozgrzewa.Okazało sie ,że mam przepalony bezpiecznik od układu wstępnego podgrzewania mieszanki i...popsuty termostat. Bezpiecznik za 50 groszy i termostat za 75 pln całkowicie rozwiazał problem spalania i temperatury. Rozgrzewa się bardzo szybko i trzyma 90 stopni cały czas.Wydaje mi się ,że ilość płynu nie wpływa na temperature...oczywiście mówimy o różnicach pomiędzy min a max na zbiorniku. Jeśli zaś układ jest słabo udrożniony to spodziewałbym sie bardziej wyższej temperatury silnika spowodowaną słabą cyrkulacją cieczy niż odwrotnie. Nie wiem jak dokładnie działa rura pod filtrem-chodzi mi o zawór-podobno jest tam jakis bimetal ale narazie w to nie wnikałem.
Podstawa to dobry termostat-być może jedne firmy robia je lepiej a inne gorzej.
Wiem jedno -szkoda ,że nie poswięciłem tych 30 minut na banalną wymiane termostatu wcześniej-na pewno zaoszczędziłbym sporo kasy...
_________________
FIAT Tipo 1,4 Gaźnik 78 km,benzyna
Włoskie auta są jak kobiety-czasem wyprowadzają cię z równowagi ale i tak oglądasz się za nimi na ulicy
     Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 03-11-2009, 14:14   

Panaracer, w trasie też masz cały czas 90 stopni przy np minusowych temperaturach ?
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Panaracer 


Wiek: 45
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 109
Skąd: Łask,
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 03-11-2009, 15:40   

Sluchaj w trasie dokładnie trzyma mi 90 stopni...są chwile kiedy lekko spada ale to naprawde lekko-pewnie na moment załącza się termostat. Wiec ogólnie jestem zadowolony...moge podklepać model termostatu.
A jeśli w mrozy chcesz by po załączeniu termostatu temperatura mocno nie spadała to tylko tekturka ale szczerze nie powinno miec to znaczenia przy dobrym termostacie.
_________________
FIAT Tipo 1,4 Gaźnik 78 km,benzyna
Włoskie auta są jak kobiety-czasem wyprowadzają cię z równowagi ale i tak oglądasz się za nimi na ulicy
     Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 04-11-2009, 09:43   

Panaracer napisał/a:
ale szczerze nie powinno miec to znaczenia przy dobrym termostacie.

Swiete słowa, bo to zdanie jest czesto i gesto podwazane na tym forum ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 20-12-2009, 11:58   

Koledzy i chyba THE END termostatu :( bo temp podczas jazdy nie przekracza 65 stopni a anie mowie ze na trasie okolo 50 czyli co ?? Termo do wymiany??
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load