ZWIĘKSZENIE TEMP NA ZIME |
Autor |
Wiadomość |
Xingham
Wiek: 34 Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 199 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-01-2010, 06:33
|
|
|
jelcyn, Płyn nowiutki wymieniany przed zimą. Możliwe, że jest to wszystko zakamienione tylko jak ten kamień usunąć. Bo naczytałem się już o różnych specyfikach do chłodnic ale mnie zniechęciliscie strasznie, że się rozszczelniają itp a jak to sprawdzić?
ZielonyTBG, Zobaczę czy jest zimna. Jeżeli jest zimna to co to oznacza? Ze zakamieniona czy co? |
_________________ Tipo 1.4 gaźnik. 94r. benzyna - crash.
Ford Escort 1.6 16V Kombi 95r. benzyna/gaz |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 06-01-2010, 17:12
|
|
|
Xingham napisał/a: | Jeżeli jest zimna to co to oznacza? |
Jak jest zimna to ok, bo jak by była ciepła to znaczyło by ze Ci termostat przepuszcza... |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-02-2012, 04:22
|
|
|
Odgrzewam temat jako ze zima w pelni a po przeczytaniu calego tematu niewiele sie dowiedzialem.Chcialbym u siebie tez polepszyc ogrzewanie w tipo 1.6 i.e.
Sklania mnie do tego fakt ze w moim bylym tipo 2.0 bylo badz co badz zdecydowanie cieplej.
1.6 jest na pb.Nagrzewa sie szybko.Nowy plyn,nowy termostat wahler(najdrozszy jaki udalo sie kupic)Przed wymiana plynu uklad byl plukany plukaczem do chlodnic prestone i to 2 razy.Obecny plyn jes czysciutki-bez skazy.Ma taki sam kolor jak nalewalem.Temperatura po wymianie termostatu w kilka minut dochodzi do 90 st(przed wymiana bylo 70)bez wzgledu na to czy jade 40 czy 140 kmh wiec termostat ok.Ale w srodku jakos nie jest tak cieplo jak bym sobie zyczyl.Srodek jest suchutki ale jakos tego ciepla co bylo w 2.0 nie widac.Wiem ze tu silnik mniejszy lecz mimo wszystko skoro silnik ma 90 to z kratki powinno leciec po uwzglednieniu strat jakies 70 st.c a wydaje sie ze tyle nie ma.
W jednym poscie ktos napisal zeby zalozyc pompke cyrkulacyjna na obieg nagrzewnicy. W 2.0 taka pompka byla i moze to jest tajemnica tamtego swietnego ogrzewania.Obecnie nabylem taka pompke z merca i chce ja zalozyc.Wie ktos na ktory przewod nagrzewnicy i w ktora strone plynie plyn w przewodach tak by nie zalozyc jej pod prad
Wlasnie przed chwila sprawdzilem-termometr w srodkowa kratke nawiewu,dmuchawa na dwa,motor zagrzany.Podczas spokojnej jazdy 55 st w kratce-podczas ostrzejszej(wiec wyzsze obr silnika a tym samym lepsze krazenie)temp 60 st.Porownujac to do mojego bylego 2.0 tam podczas jazdy zima w kratce bylo 70 i stad roznica Pompka od merca jak da rade jeszcze dzis pojdzie do tipka-tylko ciagle mnie dreczy pyt na ktory przewod nagrzewnicy i w ktorym kierunku ma tloczyc.Wie ktos moze,koledzy? |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
leisman
Wiek: 52 Dołączył: 24 Lip 2011 Posty: 25 Skąd: Lędziny
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-02-2012, 12:52
|
|
|
Ja też mam tipo 1.6 i.e. i jakoś niemam problemów z ogrzewaniem -każdy kto wsiada to jest zachwycony. Niewiem czy założenie pompki coś pomoże, bo to tylko poprawi obieg cieczy. Może przyczyna tkwi gdzie indziej? Na dopływie nagrzewnicy jest założony taki termostat który odpowiada za rególację ciepła w aucie- dokłednie to przepływu gorącego płynu przez nagrzewnicę! Nagrzewnica raczej czysta, skoro mówisz że płukałeś. Może ta sugestia w czymś ci pomoże. |
_________________ Było:
Isuzu Gemini 1.8D 1983
Fiat Tipo 1.6 DGT 1989
Opel Omega Carawan 2.0 16V "x20xev" 1997
Fiat Tipo 1.6 i.e. + LPG 1993
Jest: Omega BFL 2.5 DTI Automat Carawan 2002 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 11-02-2012, 13:50
|
|
|
może masz nagrzewnicę zabrudzoną - zatkaną śmieciami kurzem liśćmi |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-02-2012, 14:06
|
|
|
Ja nie mowie ze jest zimno w 1.6 ale zimniej niz w 2.0 a jak juz czlowiek przyzwyczai sie do lepszego trudno zaakceptowac ze cos jest gorzej stad moje pomysly.Nagrzewnica byla czyszczona z zewnatrz z kurzu i lisci.Caly wlot pod podszybiem wymyty byl jesienia na blysk a uklad plukany profilaktycznie przy wymianie plynu.Poza tym auto ma 140tys przebiegu i bylo serwisowane tak jak ksiazka nakazuje wiec plyny byly wczas wymieniane wiec niesadze ze w nagrzewnica moze byc zakamieniona naprzyklad.
Jezeli ktos by mogl sprawdzic jaka temp ma w kratce przy silniku ktory ma ok 90 st,na 2 biegu dmuchawy tak jak ja dzisiaj sprawdzalem byloby porownanie.Bede wdzieczny.
Jesli znajde przezroczysty przewod to polacze nagrzewnice takim i sie wyjasni na 100 proc.w ktora strone krazy plyn a pozniej wstawie pompke na probe i podziele sie obserwacjami.
W 2.0 jak pompka byla zepsuta na postojach np.swiatlach temperatura nieznacznie spadala w nawiewie a jak wymienilem pompke niezaleznie od obrotow bylo w kratce temp taka ze parzylo w rece.Jakosc krazenia ma wplyw-szczegolnie teraz jak mroz a tipo przeciez chwyta tylko zimne powietrze z zewnatrz bo nie ma wewnetrznego obiegu. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
rynio
Wiek: 58 Dołączył: 21 Maj 2008 Posty: 592 Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 11-02-2012, 19:46
|
|
|
shagger78, ja mam dwie tempry jedna to 1.6 a druga to 2.0 i też odczuwam różnicę w temperaturze 2.0 jest cieplej. I tak było zawsze że wioli tempra jest cieplejsza |
_________________
|
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-02-2012, 22:17
|
|
|
Pompke wlaczylem w obieg mimo mrozu na dworze Zmarzlem ale wszystko podlaczylem.Jutro potestuje i zdam Wam relacje. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-02-2012, 13:11
|
|
|
Pany a gdy załączamy obieg zamknięty nawiewu czy to coś daje ?
Bo nie wiew czy dobrze myślę, ale z zewnątrz powietrze musi sie nagrzać.
A w wewnątrz jest juz cieplejsze, ale czy na obiegu zamkniętym idzie przez nagrzewnice ?
Bo próbowałem u siebie ostatnio i dużej różnicy nie było, na zamkniętym obiegu, a gdy otworzyłem to wtedy poczułem przypływ ciepłego powietrza przez chwile, potem normalnie.
U mnie w espero mimo wszystko jest wystarczająco ciepło, wręcz może być nawet gorąco, ale rano może by sie szybciej nagrzało w środku. |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-02-2012, 23:09
|
|
|
VEndriVTipo nie maja obiegu zamknietego-bynajmniej nic o tym nie wiem.Wentylator zawsze chwyta powietrze z wlotu pod podszybiem w okolicach mechanizmu przednich wycieraczek ale z prawej strony.
Teraz relacja z modyfikacji ogrzewania Powiem szczerze poprawa jest i nie jest tak ze sobie to na sile wmawiam bo potwierdzo to termometr jak i pasazerka ktorej o modyfikacji celowo nie poinformowalem a ktora zna samochod przed zmianami.
Do tej pory termometr w srodkowej kratce udawalo mi sie nagrzac do maks temperatury 55 st a dzis bylo to 70 wiec jest juz tak ze jestem zadowolony.Po 20 km z dmuchawa ustawiona na 2 trzeba bylo juz wylaczyc bo bylo za goraco.Wczesniej na takim odcinku goraca poczuc nie mozna bylo.
Pasazerka potwierdzila ze dzisiaj cieplej wiec poinformowalem o zmanach jakie zaszly w ukladzie ogrzewania.Tak wiec panowie polecam to rozwiazanie.Jak ktos jest ciekaw jak to wyglada jutro dam fotke i jak trzeba to opis.
Po modyfikacji zamkniety obieg juz nie jest potrzebny-ciepla wystarczy choc przydalby sie zeby sie bronic czasem przed smrodzacymi przed nami.Dzis wlasnie jechalem za volvo ze smierdzaca du..ą.Wyraznie zarl olej i musialem wylaczyc ogrzewanie by nie wdychac jego smrodow -o wyprzedzeniu nie bylo mowy bo ruch byl duzy. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
shwax
Pomógł: 8 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 253 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 13-02-2012, 00:39
|
|
|
shagger78, chętnie poczytam coś tam wymodził, także śmiało możesz dać dokładniejszy opis i zdjęcia |
_________________ Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94 |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
robertRK
Pomógł: 7 razy Wiek: 49 Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 523 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-02-2012, 16:00
|
|
|
shagger78, Podpowiem Ci Kolego że Tipo/Tempra w wersji z klimą ma obieg zamknięty.Wiem bo sam takiego mam |
_________________ Roberto
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-02-2012, 00:26
|
|
|
Jako ze nie dysponuje obecnie nadmiarem czasu temat zostawiam tutaj.Mysle ze fotki wystarczajaco to opisuja.Oprocz pomki potrzebne byly opaski i kawalek przewodu gumowego(kolanko)Fabryczne przewody nie sa skracane wiec zawsze mozna powrocic do wersji ,,tak jak bylo"Przy montazu nalezy tylko zwrocic uwage na kierunek wstawienia pompki by przeplyw byl w kierunku od krocca termostatu w kierunku nagrzewnicy.Nalezy tylko podpiac napiecie 12v i pompka chodzi.U mnie poki co(dlatego ze zimno bylo)podpialem sie pod przekaznik od pompy paliwa tak wiec ezeli silnik pracuje pompa cyrkulacyjna takze.Warto jednak zasilanie dac pod przelacznik-wtedy jest opcja ze jesli stoimy i silnik zgaszony z ogrzewania mozna korzystac jakis czas poki silnik nie ostygnie U mnie jeszcze beda modyfikacje.Poki co jest prowizorka ale wazne ze dziala i wreszcie jest cieplo tak jak chcialem.
Moja pompka pochodzi z MB okulara ale takze w124 tez mialy(chyba tylko wersje w dieslu)Niektore vw tez maja np.T4 Takze uzywana mozna smialo znalezc |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 16-02-2012, 17:45
|
|
|
Dopiero zauważyłem ten temat i szczerze mówiąc nie chce mi sie go czytać od początku Chciałem tylko powiedzie że jak KrzychuB zakłada to zawsze jest spam |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-02-2012, 19:12
|
|
|
D@wIdS napisał/a: | Chciałem tylko powiedzie że jak KrzychuB zakłada to zawsze jest spam | |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 17-02-2012, 10:34
|
|
|
maniutek, Nie wiem co tu śmiesznego temat zakładałem kiedy miałem poprzednie tipo i były problemy z ogrzewaniem. Jak widać padło tu parę pomysłów więc wyśmiewanie się nie jest na miejscu |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-02-2012, 17:40
|
|
|
KrzychuB, a czytac umiesz? rozsmieszyla mnie wypowiedz Przedmówcy (D@wIdS). Cos w tym dziwnego? |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 21-02-2012, 15:17
|
|
|
KrzychuB nie śmieje się w żadnym razie Po prostu mówię co zauważyłem. W moich tematach nikt się tak nie udziela Nie wiem co to za czary. Tyle OT |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
|