ZWIĘKSZENIE TEMP NA ZIME |
Autor |
Wiadomość |
dziura
![.::Moderator::.](../templates/subSilver/images/ranks/moderator02.gif)
![](../images/avatars/9076210564825d58992f41.jpg)
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-12-2009, 19:51
|
|
|
Odkręć dolny wąż z chłodnicy i samo poleci,tylko podstaw jakiejś odpowiednie naczynie,tylko zrób to na chłodnym silniku a i żeby to naczynie było czyste wiadomo. |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
KrzychuB
![:vip:](../templates/subSilver/images/ranks/vip.gif)
![](../images/avatars/57351286657defada4199e.jpg)
Pomógł: 45 razy Wiek: 41 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
dziura
![.::Moderator::.](../templates/subSilver/images/ranks/moderator02.gif)
![](../images/avatars/9076210564825d58992f41.jpg)
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-12-2009, 20:37
|
|
|
Wystarczy,tylko ostrożnie ściągaj wąż żeby Cię nie zalało |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
egon
![.::Moderator::.](../templates/subSilver/images/ranks/moderator02.gif)
![](../images/avatars/11649150714dc812e3218cf.jpg)
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 21-12-2009, 12:15
|
|
|
Ewentualnie, mozna spuscic górnym wezem, wtedy spuscisz tylko tyle ile potrzebujesz bo termostat jest na górnym wezu, wiec powinno wystarczyc |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
KrzychuB
![:vip:](../templates/subSilver/images/ranks/vip.gif)
![](../images/avatars/57351286657defada4199e.jpg)
Pomógł: 45 razy Wiek: 41 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
tipacz
![:vip:](../templates/subSilver/images/ranks/vip.gif)
![](../images/avatars/83943227449a6bdc976463.jpg)
Pomógł: 85 razy Wiek: 39 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 22-12-2009, 09:12
|
|
|
krzychTIPOspeed napisał/a: | Juz kupilem wklad naprawczy i uszczelke razem 28 zl |
noi lepsze to niz tekturka... i znacznie skuteczniejsze... |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
![](http://www.tempra.org/uploads/syncro.JPG) |
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
KrzychuB
![:vip:](../templates/subSilver/images/ranks/vip.gif)
![](../images/avatars/57351286657defada4199e.jpg)
Pomógł: 45 razy Wiek: 41 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Guzik
![:vip:](../templates/subSilver/images/ranks/vip.gif)
![](../images/avatars/10389257684c72a71a3cc47.jpg)
Pomógł: 13 razy Wiek: 34 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 23-12-2009, 14:26
|
|
|
To ja się pochwalę
Temperaturę łapie bardzo szybko (kto by nie jechał ze mną to mówi mi, że jego auto ma wtedy ledwo 50 albo i nie,a moja bestia już nagrzana do 90
Martwi mnie tylko jedno, nagrzewa się do prawie 100 stopni, wtedy tak jakby termostat puszcza płyn na chłodnicę i spada do 90 stopni, później nieważne czy w trasie czy w zwykłej drodze, cały czas ma około 93 stopnie(między 90, a 95). Wentylator w korkach działa, załącza się prawidłowo. Mogę przyjąć, że wskaźnik kłamie czy szukać przyczyny tej "wysokiej" temperatury?
Płyn kilka tysięcy km nowy, chłodnica nowa(ze sklepu w sensie) |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
![](http://www.motostat.pl/user_images/48167/icon3.png) |
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
tipacz
![:vip:](../templates/subSilver/images/ranks/vip.gif)
![](../images/avatars/83943227449a6bdc976463.jpg)
Pomógł: 85 razy Wiek: 39 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 23-12-2009, 15:59
|
|
|
Guzik, kazdy termostat ma tolerancje +/- 2*C wic wszystko jest w normie |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
![](http://www.tempra.org/uploads/syncro.JPG) |
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Guzik
![:vip:](../templates/subSilver/images/ranks/vip.gif)
![](../images/avatars/10389257684c72a71a3cc47.jpg)
Pomógł: 13 razy Wiek: 34 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 23-12-2009, 17:27
|
|
|
OK, dzięki
W takim razie cieszę się bardzo, że szybko się grzeje
Wygląda to tak, że wyjazd z garażu(później nie zamykam ani bramy, ani garażu także nie stoi i nie grzeje się na postoju ani chwili), dosłownie 450 metrów do krzyżówki i już mam 50 stopni Oczywiście wszystko to dbając o motor, czyli obroty na zimnym = <3000
A w lato to hoho, wtedy to pewnie z 90 już miałem na tej krzyżówce(nie pamiętam) |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
![](http://www.motostat.pl/user_images/48167/icon3.png) |
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
rafalc
![.::nowy::.](../templates/subSilver/images/ranks/10.gif)
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 23 Skąd: Opolskie
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 24-12-2009, 02:29
|
|
|
Guzik napisał/a: | OK, dzięki
W takim razie cieszę się bardzo, że szybko się grzeje
Wygląda to tak, że wyjazd z garażu(później nie zamykam ani bramy, ani garażu także nie stoi i nie grzeje się na postoju ani chwili), dosłownie 450 metrów do krzyżówki i już mam 50 stopni Oczywiście wszystko to dbając o motor, czyli obroty na zimnym = <3000
A w lato to hoho, wtedy to pewnie z 90 już miałem na tej krzyżówce(nie pamiętam) |
Wow, to w takim razie ja mam problem - mnie się nagrzewa teraz przy temp. około zera na zewnątrz, to potrzebuje około 6-7 minut żeby osiągnąć 90 stopni. Kolejną minutę później już jestem na parkingu przy pracy i tym sposobem teraz podróżuję zimnym autem, w czapce i rękawiczkach.
Kolega z 18letniego Golfa ma ciepełko po minucie jazdy... a ja po 7-8... dlaczego tak? |
_________________ Tipo 1.4ie, '95 r. 225 000km |
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
KrzychuB
![:vip:](../templates/subSilver/images/ranks/vip.gif)
![](../images/avatars/57351286657defada4199e.jpg)
Pomógł: 45 razy Wiek: 41 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 24-12-2009, 15:21
|
|
|
rafalc, a jak jedziesz w trase poza miasto to jaka masz temp? bo ja po wymianie termo mam prawie caly czas 90 |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
tipacz
![:vip:](../templates/subSilver/images/ranks/vip.gif)
![](../images/avatars/83943227449a6bdc976463.jpg)
Pomógł: 85 razy Wiek: 39 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 24-12-2009, 20:47
|
|
|
rafalc napisał/a: | Kolega z 18letniego Golfa ma ciepełko po minucie jazdy... a ja po 7-8... dlaczego tak? |
Bo ma dziure w grodzi i ciepło z kolektora wydechowego wpada do kabiny a tak powaznie to kolega pewnie nie ma LPG i to tez ma wpływ na nagrzewanie sie silnika, dodatkowo sprawdz czy działa Ci termostat w obudowie filtra powietrz i czy rurka jest podłączona do osłonki kolektora wydechowego. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
![](http://www.tempra.org/uploads/syncro.JPG) |
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
rafalc
![.::nowy::.](../templates/subSilver/images/ranks/10.gif)
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 23 Skąd: Opolskie
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 25-12-2009, 03:24
|
|
|
krzychTIPOspeed napisał/a: | rafalc, a jak jedziesz w trase poza miasto to jaka masz temp? bo ja po wymianie termo mam prawie caly czas 90 |
W trasie mam stabilne 90 stopni, nawet w te mrozy -15 jak już się nagrzał, to było OK. przegrzewa się jedynie w korku, wtedy szybko włączał się wentylator. Martwi mnie więc, dlaczego muszę dłużej czekać na ciepełko. Moze to tylko wina zapchanej nagrzewnicy?
Co do LPG - nie posiadam. Co do rurki z kolektora - jest, cała, może gdzieś tam bokiem trochę ciepła ucieka, bo końcówka kolektora wygląda mi na powyginaną
nie wiem, jak sprawdzic prawidłowość działania termostatu przy filtrze powietrza. |
_________________ Tipo 1.4ie, '95 r. 225 000km |
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Guzik
![:vip:](../templates/subSilver/images/ranks/vip.gif)
![](../images/avatars/10389257684c72a71a3cc47.jpg)
Pomógł: 13 razy Wiek: 34 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 25-12-2009, 10:49
|
|
|
tipacz napisał/a: | dodatkowo sprawdz czy działa Ci termostat w obudowie filtra powietrz i czy rurka jest podłączona do osłonki kolektora wydechowego. |
BTW-u mnie jej nie ma(rurki do powietrza znad kolektora) i termostat w obudowie filtra jest otwarty na zimne powietrze
Ciepłe powietrze zaczyna przecież wiać jak tylko wskazówka ruszy-50 stopni? Nie wiem co to rękawiczki, kurtka ani czapka, nawet w te najgorsze mrozy w tym roku(nie lubię jeździć w czymś co mnie ogranicza w samochodzie) |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
![](http://www.motostat.pl/user_images/48167/icon3.png) |
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
tipacz
![:vip:](../templates/subSilver/images/ranks/vip.gif)
![](../images/avatars/83943227449a6bdc976463.jpg)
Pomógł: 85 razy Wiek: 39 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 25-12-2009, 10:53
|
|
|
rafalc, jak silnik jest zimny to na wlocie zaznaczonym na zdjeciu powinna byc klapka zamknieta, w miare nagrzewania sie silnika klapka sie otwiera zamykając jednoczesnie dopływ powietrza znad kolektora.
![](http://www.tempra.org/uploads/tipoaaa.JPG) |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
![](http://www.tempra.org/uploads/syncro.JPG) |
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
KrzychuB
![:vip:](../templates/subSilver/images/ranks/vip.gif)
![](../images/avatars/57351286657defada4199e.jpg)
Pomógł: 45 razy Wiek: 41 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
rafalc
![.::nowy::.](../templates/subSilver/images/ranks/10.gif)
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 23 Skąd: Opolskie
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 26-12-2009, 01:26
|
|
|
tipacz dzięki za wskazówkę, po świętach to obejrzę teraz już czas spać. |
_________________ Tipo 1.4ie, '95 r. 225 000km |
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
ciechu
![.::Moderator::.](../templates/subSilver/images/ranks/moderator02.gif)
![](../images/avatars/518070179581844b78fd3d.jpg)
Pomógł: 65 razy Wiek: 46 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 26-12-2009, 12:20
|
|
|
wymieniłem termostat (kompletny) po raz drugi, bo przy -12'c w czasie jazdy miałem 50'c a na postoju max 70'c. Jest już zdecydowanie lepiej, bo w czasie jazdy mam około 80-90'c (przy -14'c sprawdzałem) a na postoju norma - czyli 90'c. Jednak nagrzewa się i tak dość długo. Faktycznie zauważyłem, że w Golfie II trwa to przynajmniej dwa razy szybciej. Termostat na pewno nie przepuszcza, bo zanim temperatura dobije do 80'c to wąż prowadzący do chłodnicy jest lodowaty. Czyli niby wszystko w normie. Ale auto nagrzewa się zdecydowanie ponad 5 minut przy temperaturze zewnętrznej w okolicach 0'c. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Luczu
![:vip:](../templates/subSilver/images/ranks/vip.gif)
![](../images/avatars/124165294749972935d2c21.jpg)
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5216 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 26-12-2009, 13:59
|
|
|
ciechu, pewnie LPG ma w tym swój udział |
_________________ Focus ST 2.5r5T & A4B9 2.0 4x4
|
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
egon
![.::Moderator::.](../templates/subSilver/images/ranks/moderator02.gif)
![](../images/avatars/11649150714dc812e3218cf.jpg)
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 26-12-2009, 14:48
|
|
|
Luczu napisał/a: | pewnie LPG ma w tym swój udział |
moze tak, moze nie, z tym to róznie, ja powiem, ze mi tez sie dosyc długo nagrzewa |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
KrzychuB
![:vip:](../templates/subSilver/images/ranks/vip.gif)
![](../images/avatars/57351286657defada4199e.jpg)
Pomógł: 45 razy Wiek: 41 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 26-12-2009, 15:55
|
|
|
ja mam LPG i po wymianie termo grzeje sie super szybko zobaczymy jak przyjda mrozy jaka bede mial temp bo teraz prawie caly czas 90 na piecyku |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
ciechu
![.::Moderator::.](../templates/subSilver/images/ranks/moderator02.gif)
![](../images/avatars/518070179581844b78fd3d.jpg)
Pomógł: 65 razy Wiek: 46 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 26-12-2009, 16:01
|
|
|
Luczu napisał/a: | ciechu, pewnie LPG ma w tym swój udział | może, ale Golf o którym wspomniałem też na LPG pracuje. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
tipacz
![:vip:](../templates/subSilver/images/ranks/vip.gif)
![](../images/avatars/83943227449a6bdc976463.jpg)
Pomógł: 85 razy Wiek: 39 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 26-12-2009, 20:44
|
|
|
Luczu napisał/a: | ciechu, pewnie LPG ma w tym swój udział |
pamietaj ze parownik podczas jazdy na LPG jest cały czas schładzany podczas przechodzenia gazu ze stanu ciekłego w lotny. Dodatkowo instalacja gazowa to dodatkowa ilosc płynu chlodniczego do ogrzania... |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
![](http://www.tempra.org/uploads/syncro.JPG) |
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Luczu
![:vip:](../templates/subSilver/images/ranks/vip.gif)
![](../images/avatars/124165294749972935d2c21.jpg)
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5216 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 26-12-2009, 20:48
|
|
|
tipacz, niby tak ale zobacz, że termostat puszcza dopiero po osiągnięciu żądanej temp. Także on w tym samym momencie puści na duży obieg ale w późniejszym czasie |
_________________ Focus ST 2.5r5T & A4B9 2.0 4x4
|
|
|
|
![](../templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|