Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Eco Driving
Autor Wiadomość
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 06-11-2010, 19:01   

Poza tym na biegu bezpieczniej, zawsze w razie cos mozna uciec z zagrozenia ;) na luzie juz nie zdązysz ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-11-2010, 08:35   

zgadza się, ale u mnie czy na biegu czy na luzie dużej róznicy nie ma... niby hamowanie, a jedzie jak na biegu, więc mimo wszystko musze hamować...
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 46
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 07-11-2010, 11:05   

VEndriuV, bo źle interpretujesz "hamowanie silnikiem". Ono nie zastąpi hamulca. Bo ten i tak trzeba użyć, żeby się zatrzymać.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-11-2010, 13:17   

czyli samo hamowaniem hamulcem ma być jak zawsze tyle, że po prostu nie daje od razu na luz lecz redukuje biegi, żeby silnik nie dostawał paliwa... Myślałem, że samo hamowanie hamulcem ma wpływ :D Teraz juz wszystko rozumiem ;)
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 46
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 07-11-2010, 13:45   

VEndriuV, chodzi o to że hamując silnikiem oszczędzasz także na zużyciu klocków, bo przy takim samym nacisku wyhamujesz szybciej niż na luzie. Silniki o wyższym stopniu sprężania dają jeszcze lepszy efekt. Np. żużlowe motocykle, gdzie nawet tradycyjne hamulce nie są stosowane.

Do tego przy redukcji biegów oszczędzasz też paliwo. Nie wiele może, ale zawsze ;) Potrafi się to na mieście przełożyć nawet na oszczędzenie 1 litra na 100km.

Trzecia sprawa, o której pisał egon to lepsza kontrola nad pojazdem, bo czasem potrzeba ułamka sekundy więcej, żeby wyratować się z opresji. Nie zawsze hamowaniem, bo czasem trzeba przyspieszyć. Hamując silnikiem wystarczy nacisnąć gaz, a jadąc na luzie trzeba najpierw wrzucić bieg.

Po czwarte!!! Szczególnie zimą wstępne hamowanie silnikiem jest dla nas przyjaźniejsze na śniegu czy oblodzonej drodze. Chyba nie muszę tłumaczyć dlaczego ;)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 07-11-2010, 15:29   

o hamowaniu silnikiem równie dobrze można powiedzieć że " niszczy" sprzęgło - tzn skraca jego żywotność :D
Redukując biegi co 500 metrów hamując silnikiem sprzęgło cały czas obciążone jest tarciem

** Dodano: 07-11-2010, 15:30 **
w sumie to znikome ale skoro piszecie o zużywających się klockach to o tym też warto wspomnieć
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 46
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 07-11-2010, 15:49   

Luczu, co się szybciej w tym sprzęgle zużywa?

Nawet jeśli, wydaje mi się, że więcej z tego korzyści niż strat ;)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 07-11-2010, 15:54   

ciechu napisał/a:
Luczu, co się szybciej w tym sprzęgle zużywa?


tarcza :D

** Dodano: 07-11-2010, 15:55 **
mam na myśli to, że jadąc i wrzucając coraz niższy bieg bez dodawania gazu przy puszczaniu sprzęgła następuje tarcie
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 07-11-2010, 19:55   

Luczu, przy przyspieszaniu tez jest tarcie, to normalne warunki pracy sprzęgła, wiec nie wiem o co kaman :roll:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 07-11-2010, 19:58   

ja tam wole hamować normalnie ;p od tego mam hamulce :D Z resztą na LPG to nie za bardzo da się silnikiem hamować.
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 07-11-2010, 20:03   

Luczu napisał/a:
ja tam wole hamować normalnie ;p od tego mam hamulce

Jedz w góry, ciekawe jak długo bedziesz hamował "normalnie", twoja sprawa jak bedziesz hamował, ale ja nie polecam dojezdzania do krzyzówek na luzie ;)

Luczu napisał/a:
Z resztą na LPG to nie za bardzo da się silnikiem hamować.

Ciekawe, bo u mnie sie da, zawsze sie dało, w kazdym aucie, poza tym jesli nie hamuje silnikiem jak powinien, to zawsze mozesz wspomóc hamulcami (ja tez tak robie czasem) ale dla bezpieczenstwa nigdy nie wrzucam na luz ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 46
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 07-11-2010, 20:13   

egon., na LPG faktycznie miałem słabsze sprężanie w obu Temprach, tzn dłużej się kulał na biegu z LPG niż z Pb. No i nie zaoszczędzisz gazu, bo nie jest on odcinany. Ale tak jak napisałeś, jak się dużo po górach pojeździ to hamując samymi hamulcami można nieźle zagrzać hamulce, szczególnie na tarczach litych. No i bezpieczniej tak hamować kiedy ślisko na drodze.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 07-11-2010, 20:15   

zjeżdżanie z gór to całkiem co innego niż hamowanie w mieście ;)

A na LPG 1 i 2 gen. nie ma odcinki paliwa więc nie będzie takiego hamowania jak by się chciało
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 07-11-2010, 20:18   

Luczu, ale napisałem, ze na LPG nie wrzucam na luz ze wzgledu bezpieczenstwa, zawsze mozna uciec jakby cos, poza tym tak juz sie nauczyłem i tak jezdze ;) a to ze niema odcinki LPG to wiem :D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-11-2010, 21:13   

No właśnie góry, ostatnio miałem okazje zjeżdżać, dokładnie sam nie wiedziałem co robić, dałem na bieg ale i tak leciał jak głupi, więc i tak cały czas na hamulcu prawie...
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 46
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 07-11-2010, 21:18   

VEndriuV, bo będzie zjeżdżał, ale nie tak swobodnie jak na luzie. Dlatego tak szybko hamulców nie zagrzejesz.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-11-2010, 21:46   

VEndriuV napisał/a:
No właśnie góry, ostatnio miałem okazje zjeżdżać, dokładnie sam nie wiedziałem co robić, dałem na bieg ale i tak leciał jak głupi, więc i tak cały czas na hamulcu prawie...

Bo nie wystarczy dać na dowolny bieg . Zasada jest prosta : zjeżdżasz z góry na takim biegu , jak na nią wjeżdżałeś !
Jak było stromo i na podjeździe redukowałeś do trójki , czy też nawet do dwójki - to na takim biegu zjeżdżasz !
     assistance
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 08-11-2010, 19:13   

schab napisał/a:
Jak było stromo i na podjeździe redukowałeś do trójki , czy też nawet do dwójki - to na takim biegu zjeżdżasz !

Ciekawe o tym nie wiedziałem ;) Byłem ostatnio w górach (Lądek Zdrój) jechałem sobie przez Czechy to stamtąd na luzie zjeżdżać to samobójstwo ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
dario1550 


Dołączył: 19 Paź 2012
Posty: 122
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 03-12-2012, 21:59   

Dlaczego w tych zasadach jest napisane żeby przyspieszać deptając prawie do deski? Dokładnie że 3/4 gazu..
_________________
Kupię zamek kierowcy do T/T
     assistance
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 04-12-2012, 00:34   

dario1550, bo wtedy najmniej spali ... Mniej od deptania do dechy i mniej delikatnego naciskania pedału gazu i czekania aż się wkręci na odpowiednie obroty do zmiany biegu
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 04-12-2012, 15:27   

silnik na niskich ( bardzo niskich obrotach ) pali więcej niż na wysokich :) oczywiście jak się rozpędza. Dodatkowo niższe ciśnienie oliwy źle wpływa etc.
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 04-12-2012, 15:32   

ubek napisał/a:
Dodatkowo niższe ciśnienie oliwy źle wpływa etc.


jeżdżąc na zbyt niskich obrotach chcąc teoretycznie zaoszczędzić paliwo panewki dostają po dupie bardziej niż przy kręceniu pod czerwone pole (oczywiście przy rozgrzanym silniku )
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 04-12-2012, 15:33   

Cały układ korbowo - tłokowy dostaje w dupe bo działają większe siły niż w przypadku wysokich obrotów :)
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 04-12-2012, 19:39   

ubek, dlatego śmieszą mnie ludzie jeżdżący z prędkością obrotową 1500 - 1700 benzynowym silnikiem bo myślą że wtedy mało paliwa idzie i przy okazji silnik oszczędzają ;)
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
mikee72 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 584
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 04-12-2012, 20:12   

Jak ktoś dużo jeździł, to "czuje" auto - auto czuje się dobrze na określonych obrotach, w pewnym ich przedziale.. poniżej (szczególnie!) i powyżej tych obrotów wyraźnie się męczy :) jazda na zbyt wysokim biegu przy niskich obrotach to wyższe spalanie, mulenie i skracanie żywotności silnika.
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 49 days
Network load