Eco Driving |
Autor |
Wiadomość |
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 06-11-2010, 19:01
|
|
|
Poza tym na biegu bezpieczniej, zawsze w razie cos mozna uciec z zagrozenia na luzie juz nie zdązysz |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-11-2010, 08:35
|
|
|
zgadza się, ale u mnie czy na biegu czy na luzie dużej róznicy nie ma... niby hamowanie, a jedzie jak na biegu, więc mimo wszystko musze hamować... |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 07-11-2010, 11:05
|
|
|
VEndriuV, bo źle interpretujesz "hamowanie silnikiem". Ono nie zastąpi hamulca. Bo ten i tak trzeba użyć, żeby się zatrzymać. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-11-2010, 13:17
|
|
|
czyli samo hamowaniem hamulcem ma być jak zawsze tyle, że po prostu nie daje od razu na luz lecz redukuje biegi, żeby silnik nie dostawał paliwa... Myślałem, że samo hamowanie hamulcem ma wpływ Teraz juz wszystko rozumiem |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 07-11-2010, 13:45
|
|
|
VEndriuV, chodzi o to że hamując silnikiem oszczędzasz także na zużyciu klocków, bo przy takim samym nacisku wyhamujesz szybciej niż na luzie. Silniki o wyższym stopniu sprężania dają jeszcze lepszy efekt. Np. żużlowe motocykle, gdzie nawet tradycyjne hamulce nie są stosowane.
Do tego przy redukcji biegów oszczędzasz też paliwo. Nie wiele może, ale zawsze Potrafi się to na mieście przełożyć nawet na oszczędzenie 1 litra na 100km.
Trzecia sprawa, o której pisał egon to lepsza kontrola nad pojazdem, bo czasem potrzeba ułamka sekundy więcej, żeby wyratować się z opresji. Nie zawsze hamowaniem, bo czasem trzeba przyspieszyć. Hamując silnikiem wystarczy nacisnąć gaz, a jadąc na luzie trzeba najpierw wrzucić bieg.
Po czwarte!!! Szczególnie zimą wstępne hamowanie silnikiem jest dla nas przyjaźniejsze na śniegu czy oblodzonej drodze. Chyba nie muszę tłumaczyć dlaczego |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 07-11-2010, 15:29
|
|
|
o hamowaniu silnikiem równie dobrze można powiedzieć że " niszczy" sprzęgło - tzn skraca jego żywotność
Redukując biegi co 500 metrów hamując silnikiem sprzęgło cały czas obciążone jest tarciem
** Dodano: 07-11-2010, 15:30 **
w sumie to znikome ale skoro piszecie o zużywających się klockach to o tym też warto wspomnieć |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 07-11-2010, 15:49
|
|
|
Luczu, co się szybciej w tym sprzęgle zużywa?
Nawet jeśli, wydaje mi się, że więcej z tego korzyści niż strat |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 07-11-2010, 15:54
|
|
|
ciechu napisał/a: | Luczu, co się szybciej w tym sprzęgle zużywa? |
tarcza
** Dodano: 07-11-2010, 15:55 **
mam na myśli to, że jadąc i wrzucając coraz niższy bieg bez dodawania gazu przy puszczaniu sprzęgła następuje tarcie |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 07-11-2010, 19:55
|
|
|
Luczu, przy przyspieszaniu tez jest tarcie, to normalne warunki pracy sprzęgła, wiec nie wiem o co kaman |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 07-11-2010, 19:58
|
|
|
ja tam wole hamować normalnie ;p od tego mam hamulce Z resztą na LPG to nie za bardzo da się silnikiem hamować. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 07-11-2010, 20:03
|
|
|
Luczu napisał/a: | ja tam wole hamować normalnie ;p od tego mam hamulce |
Jedz w góry, ciekawe jak długo bedziesz hamował "normalnie", twoja sprawa jak bedziesz hamował, ale ja nie polecam dojezdzania do krzyzówek na luzie
Luczu napisał/a: | Z resztą na LPG to nie za bardzo da się silnikiem hamować. |
Ciekawe, bo u mnie sie da, zawsze sie dało, w kazdym aucie, poza tym jesli nie hamuje silnikiem jak powinien, to zawsze mozesz wspomóc hamulcami (ja tez tak robie czasem) ale dla bezpieczenstwa nigdy nie wrzucam na luz |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 07-11-2010, 20:13
|
|
|
egon., na LPG faktycznie miałem słabsze sprężanie w obu Temprach, tzn dłużej się kulał na biegu z LPG niż z Pb. No i nie zaoszczędzisz gazu, bo nie jest on odcinany. Ale tak jak napisałeś, jak się dużo po górach pojeździ to hamując samymi hamulcami można nieźle zagrzać hamulce, szczególnie na tarczach litych. No i bezpieczniej tak hamować kiedy ślisko na drodze. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 07-11-2010, 20:15
|
|
|
zjeżdżanie z gór to całkiem co innego niż hamowanie w mieście
A na LPG 1 i 2 gen. nie ma odcinki paliwa więc nie będzie takiego hamowania jak by się chciało |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 07-11-2010, 20:18
|
|
|
Luczu, ale napisałem, ze na LPG nie wrzucam na luz ze wzgledu bezpieczenstwa, zawsze mozna uciec jakby cos, poza tym tak juz sie nauczyłem i tak jezdze a to ze niema odcinki LPG to wiem |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-11-2010, 21:13
|
|
|
No właśnie góry, ostatnio miałem okazje zjeżdżać, dokładnie sam nie wiedziałem co robić, dałem na bieg ale i tak leciał jak głupi, więc i tak cały czas na hamulcu prawie... |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 07-11-2010, 21:18
|
|
|
VEndriuV, bo będzie zjeżdżał, ale nie tak swobodnie jak na luzie. Dlatego tak szybko hamulców nie zagrzejesz. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-11-2010, 21:46
|
|
|
VEndriuV napisał/a: | No właśnie góry, ostatnio miałem okazje zjeżdżać, dokładnie sam nie wiedziałem co robić, dałem na bieg ale i tak leciał jak głupi, więc i tak cały czas na hamulcu prawie... |
Bo nie wystarczy dać na dowolny bieg . Zasada jest prosta : zjeżdżasz z góry na takim biegu , jak na nią wjeżdżałeś !
Jak było stromo i na podjeździe redukowałeś do trójki , czy też nawet do dwójki - to na takim biegu zjeżdżasz ! |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 08-11-2010, 19:13
|
|
|
schab napisał/a: | Jak było stromo i na podjeździe redukowałeś do trójki , czy też nawet do dwójki - to na takim biegu zjeżdżasz ! |
Ciekawe o tym nie wiedziałem Byłem ostatnio w górach (Lądek Zdrój) jechałem sobie przez Czechy to stamtąd na luzie zjeżdżać to samobójstwo |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
dario1550
Dołączył: 19 Paź 2012 Posty: 122 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 03-12-2012, 21:59
|
|
|
Dlaczego w tych zasadach jest napisane żeby przyspieszać deptając prawie do deski? Dokładnie że 3/4 gazu.. |
_________________ Kupię zamek kierowcy do T/T |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 04-12-2012, 00:34
|
|
|
dario1550, bo wtedy najmniej spali ... Mniej od deptania do dechy i mniej delikatnego naciskania pedału gazu i czekania aż się wkręci na odpowiednie obroty do zmiany biegu |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 04-12-2012, 15:27
|
|
|
silnik na niskich ( bardzo niskich obrotach ) pali więcej niż na wysokich oczywiście jak się rozpędza. Dodatkowo niższe ciśnienie oliwy źle wpływa etc. |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 04-12-2012, 15:32
|
|
|
ubek napisał/a: | Dodatkowo niższe ciśnienie oliwy źle wpływa etc. |
jeżdżąc na zbyt niskich obrotach chcąc teoretycznie zaoszczędzić paliwo panewki dostają po dupie bardziej niż przy kręceniu pod czerwone pole (oczywiście przy rozgrzanym silniku ) |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 04-12-2012, 15:33
|
|
|
Cały układ korbowo - tłokowy dostaje w dupe bo działają większe siły niż w przypadku wysokich obrotów |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 04-12-2012, 19:39
|
|
|
ubek, dlatego śmieszą mnie ludzie jeżdżący z prędkością obrotową 1500 - 1700 benzynowym silnikiem bo myślą że wtedy mało paliwa idzie i przy okazji silnik oszczędzają |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
mikee72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 584 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 04-12-2012, 20:12
|
|
|
Jak ktoś dużo jeździł, to "czuje" auto - auto czuje się dobrze na określonych obrotach, w pewnym ich przedziale.. poniżej (szczególnie!) i powyżej tych obrotów wyraźnie się męczy jazda na zbyt wysokim biegu przy niskich obrotach to wyższe spalanie, mulenie i skracanie żywotności silnika. |
|
|
|
|
|