Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Eco Driving
Autor Wiadomość
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 17-03-2010, 19:55   

egon., tej zimy często nawet na krajówce była to rozsądna prędkość ;) Ale np. w mieście nieraz da się tak jeździć. Tyle że warunkiem jest brak korków :D
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 17-03-2010, 20:35   

egon., ale to jest temat poświęcony ,,eco driving`owi'' czyli jeździe ekonomicznej.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Dziąbal 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 237
Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 17-03-2010, 20:47   

Chlopaki o tej 5 przy 60 to zapomnialem dodac ze przy jezdzie w miescie, piątka tylko do utrzymania predkosci oczywiscie a nie do przyspieszania.

** Dodano: 17-03-2010, 20:49 **
Czasem patrze jak na forum piszą o spalaniu gazu, moje 1.8 pali do 10 litrow przy mrozach i cyklu mieszanym w lato 8 literkow to chyba dobry wynik i eko driving ;D
_________________
TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8
     assistance
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 17-03-2010, 20:57   

Dziąbal, dobry wynik? napisałbym nawet, że znakomity :D
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Dziąbal 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 237
Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 17-03-2010, 21:00   

Tylko z czego sie cieszyc jak cena za litr gazu 2.35 ;/ Wynik bez przekraczania 100 km/h zazwyczaj 70-90 km/h niestety budują drogi^^ i pewne utrudnienia w ruchu, pewnie jeszcze lepszy wynik mozna bylo by osiągnąc.
_________________
TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8
     assistance
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 17-03-2010, 22:37   

Wy też tak macie że ekonomiczna jazda Was męczy ?;/

Co próbuję jechać ekonomicznie to po jakiś 5 km dam mu tak po garach że jeszcze z nawiązką spali ... :(
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 17-03-2010, 22:39   

Eco driving 17 litrów .. trasa ok 14 wiec luz pany
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 17-03-2010, 23:05   

żeby ustanowić prawdziwy eco-drivig i przy tym nie męczyć silnika przydałby się wykres w hamowni danego silnika. chodzi o stosunek generowanej mocy do obrotów ( a mianowicie momentu obrotowego ) podejrzewam że silnik 1.4 przy 2000obr ma tak małą moc że oszczędniej jest utrzymywać 3000 obr na 4-ce niż 2000 na piątce. ja czuje po moim silniku że jest mu lepiej kiedy przy 60km/h mam zapięty 4 bieg, czuć że ma lekko i się nie męczy
Luczu napisał/a:
Wy też tak macie że ekonomiczna jazda Was męczy ?;/

Co próbuję jechać ekonomicznie to po jakiś 5 km dam mu tak po garach że jeszcze z nawiązką spali ... :(

zgadza się, mam bardzo podobne nawyki. taka jazda eco bardziej mnie muli niż auto :)
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 18-03-2010, 09:06   

Leśniczy, owszem, silnik ma lżej, ale samym powietrzem nie będzie się zadowalał, a ma do zrobienia 50% więcej obrotów. Dla utrzymania równej prędkości (czyli bez przyspieszania) jazda przy 2 tyś rpm jest ekonomiczniejsza niż przy 3 tyś rpm. Jednak żeby przyspieszyć na pewno należy zredukować bieg, bo inaczej eco się załamie ;)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Mankowski 
witamy nowego


Wiek: 38
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 5
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 20-03-2010, 20:25   

DZIĄBAL co do tego TDS to tak mam w dowodzie i (co mniej ważne, ale jednak) na listwie drzwiowej, szczerze to nie wiem co to znaczy, może silnik, może wyposażenie, a może Turbo Diesel Skóra :lol: pozdrawiam
_________________
tempa - niedoceniana - niesamowita
  
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 20-03-2010, 21:50   

ciechu napisał/a:
owszem, silnik ma lżej, ale samym powietrzem nie będzie się zadowalał, a ma do zrobienia 50% więcej obrotów. Dla utrzymania równej prędkości (czyli bez przyspieszania) jazda przy 2 tyś rpm jest ekonomiczniejsza niż przy 3 tyś rpm. Jednak żeby przyspieszyć na pewno należy zredukować bieg, bo inaczej eco się załamie ;)


z ciekawości zwróciłem uwagę i np mój typek przy 60km/h na 4 ma 2200obr zaś na 5 ma 1800 więc pomimo że to 2 litry i tak lżej mu się pracuje na 4. nie wiem jak ze spalaniem ale podejrzewam że dużej równicy nie ma między 4 i 5 przy 60km/h oczywiście mowa tu o jeździe ze stała prędkością nie przyspieszaniu.
może palne głupotę ale 1800obr przy 60km/h to chyba takie lekkie zamulanie silnika jesli chodzi o 1.4
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 21-03-2010, 00:45   

Leśniczy napisał/a:
1800obr przy 60km/h to chyba takie lekkie zamulanie silnika jesli chodzi o 1.4



no chyba trochę tak. Ogólnie to takie obroty mogą w miarę być jak ktoś ma TD ale nie PB
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 21-03-2010, 01:48   

Luczu napisał/a:
Leśniczy napisał/a:
1800obr przy 60km/h to chyba takie lekkie zamulanie silnika jesli chodzi o 1.4



no chyba trochę tak. Ogólnie to takie obroty mogą w miarę być jak ktoś ma TD ale nie PB


moje 2.0 przy 1800 zachowuje się całkiem "stabilnie" co nie zmienia faktu że silnik przy takich obrotach nie osiąga ani mocy (Hp) ani momentu ( Nm)

może jest to ryzykowane stwierdzenie ale jesli chodzi o eco-driving to skoro 2.0 przy takich obrotach nie ma mocy ani momentu to tym bardziej nie ma go 1.4 . uważam że zapinanie 5 biegu przy 60km/h nie jest ekonomiczne a wręcz przeciwnie, źle wpływa na prace silnika
  
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 21-03-2010, 01:52   

mnie zawsze uczyli, że piąty bieg(najwyższy, jak ktos ma 6 to 6) służy na trasach do utrzymania wcześniej osiągniętej prędkości w celu obniżenia obrotów i spalania.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 21-03-2010, 02:07   

Leśniczy napisał/a:
2.0 przy takich obrotach nie ma mocy ani momentu to tym bardziej nie ma go 1.4


zwróć też uwagę że takie 1.4 może ważyć np, ok. 950 kg ;p co też nie jest bez znaczenia
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-03-2010, 09:52   

Mało tego, 2.0 mają inne przełożenia w stosunku do 1.4. Nie wiem jak to u was wygląda, ale moja 1.6 przy 60-65km/h nie marudzi kiedy równo jadę sobie na piątce przez miasto "na fali". I ja (grabarz mi świadkiem przy ostatnim tankowaniu) zauważyłem znaczną poprawę w spalaniu. Trochę dojrzałem chyba do ekonomicznej jazdy, choć czasem coś mnie przez łeb trzepnie i Smoczyca musi trochę mocniej poganiać... :D
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 21-03-2010, 10:15   

ciechu napisał/a:
2.0 mają inne przełożenia w stosunku do 1.4.

Nie zwracałem zbytnio uwagi na pierwsze cztery biegi, ale 100km/h Sedici i 1,6 osiągają przy tej samej prędkości obrotowej, ale to może byc tylko przy tej predkosci :roll: bo teoretycznie Sedici przy 8tys. obr/min ma 260km/h, a 1,6 :?: juz na pewno nie :D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 21-03-2010, 15:13   

egon., no 16v można kręcić do większych obrotów. Czyli 3 tys w 1.6 to coś koło połowy obrotów a w sedici to będzie mniej niż połowa
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 21-03-2010, 16:12   

egon. napisał/a:
bo teoretycznie Sedici przy 8tys. obr/min ma 260km/h, a 1,6

tyle samo.
W stosunku do 1.6 ma dłuższy jednak piąty bieg. nieznacznie inne przełożenie jest-sprawdźcie sobie na głównej albo w instrukcji ;P
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 21-03-2010, 19:25   

Guzik napisał/a:
tyle samo.

Obie wersje silnikowe mają obrotek do 8tys, ale 1,6 ma predkosciomierz wyskalowany do 220km/h, a Sedici do 260km/h, Sedici jesli na 5tym biegu doszłoby do 8tys. to byłoby równo 260km, a 1,6 jesli doszłoby do tej wartosci to prędkosciomierz ile by pokazywał :?: Wiec troche dziwne, zeby osiągały "tyle samo" choc mogę sie mylic ;) Co do Sedici jestem pewien, ze by tak było, bo na 5tym biegu wskazówki od obrotka i predkosci idą idealnie równo, są idealnie zsynchronizowane ;)

Ale mniejsza o to, nie o tym temat ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 21-03-2010, 19:47   

egon. napisał/a:
1,6 ma predkosciomierz wyskalowany do 220km/h,
w tipo tu też jest inaczej? ja mam do 200 :roll:
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 21-03-2010, 19:49   

jelcyn napisał/a:
w tipo tu też jest inaczej? ja mam do 200 :roll:

Tu akurat walnąłem z pamieci, bo 1,6 miałem DGT ;) ale napewno ma mniej niz 260 ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 21-03-2010, 19:52   

No, ja mam 1,6 i prędkościomierz do 200. Śmiech na sali, wyciskały 165 według danych producenta :badgrin:
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 22-03-2010, 10:00   

egon. napisał/a:
Nie zwracałem zbytnio uwagi na pierwsze cztery biegi, ale 100km/h Sedici i 1,6 osiągają przy tej samej prędkości obrotowej, ale to może byc tylko przy tej predkosci :roll: bo teoretycznie Sedici przy 8tys. obr/min ma 260km/h, a 1,6 :?: juz na pewno nie :D
ja nie wiem czy ktoś sedici kupuje dla "eco driving" hehe, ale sam byłem zdziwiony, że przy 3tys na piątce miałeś dopiero 100km/h. Zresztą porównywałem silniki 8V. W dwóch takich które miałem możliwość przejechania się przy 3tyś obrotów na piątce miały prawie 120km/h. Bo taki silniczek (więc może także skrzynię) ma Leśniczy.

Moja obecna Temperka ma ponad 110km/h na 5 biegu przy 3tyś rpm... I to nie błędne wskazania prędkościomierza, bo w porównaniu z poprzednią Temprą czułem wyraźnie różnicę na 4 i 5 biegu.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 22-03-2010, 10:29   

ciechu napisał/a:
Moja obecna Temperka ma ponad 110km/h na 5 biegu przy 3tyś rpm...


mój 1.4 100 km/h około 3050 - 3100 rpm dla tego nie lubię nim jeździć po autostradach bo do 3 tys ja się męczę monotonią a powyżej 3 tys męczę się podwójnie hałasem i świadomością spalania i obrotów :D
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load