Eco Driving |
Autor |
Wiadomość |
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 17-03-2010, 19:55
|
|
|
egon., tej zimy często nawet na krajówce była to rozsądna prędkość Ale np. w mieście nieraz da się tak jeździć. Tyle że warunkiem jest brak korków |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 17-03-2010, 20:35
|
|
|
egon., ale to jest temat poświęcony ,,eco driving`owi'' czyli jeździe ekonomicznej. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Dziąbal
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 237 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 17-03-2010, 20:47
|
|
|
Chlopaki o tej 5 przy 60 to zapomnialem dodac ze przy jezdzie w miescie, piątka tylko do utrzymania predkosci oczywiscie a nie do przyspieszania.
** Dodano: 17-03-2010, 20:49 **
Czasem patrze jak na forum piszą o spalaniu gazu, moje 1.8 pali do 10 litrow przy mrozach i cyklu mieszanym w lato 8 literkow to chyba dobry wynik i eko driving |
_________________ TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8 |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 17-03-2010, 20:57
|
|
|
Dziąbal, dobry wynik? napisałbym nawet, że znakomity |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Dziąbal
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 237 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 17-03-2010, 21:00
|
|
|
Tylko z czego sie cieszyc jak cena za litr gazu 2.35 ;/ Wynik bez przekraczania 100 km/h zazwyczaj 70-90 km/h niestety budują drogi^^ i pewne utrudnienia w ruchu, pewnie jeszcze lepszy wynik mozna bylo by osiągnąc. |
_________________ TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 17-03-2010, 22:37
|
|
|
Wy też tak macie że ekonomiczna jazda Was męczy ?;/
Co próbuję jechać ekonomicznie to po jakiś 5 km dam mu tak po garach że jeszcze z nawiązką spali ... |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 17-03-2010, 22:39
|
|
|
Eco driving 17 litrów .. trasa ok 14 wiec luz pany |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 17-03-2010, 23:05
|
|
|
żeby ustanowić prawdziwy eco-drivig i przy tym nie męczyć silnika przydałby się wykres w hamowni danego silnika. chodzi o stosunek generowanej mocy do obrotów ( a mianowicie momentu obrotowego ) podejrzewam że silnik 1.4 przy 2000obr ma tak małą moc że oszczędniej jest utrzymywać 3000 obr na 4-ce niż 2000 na piątce. ja czuje po moim silniku że jest mu lepiej kiedy przy 60km/h mam zapięty 4 bieg, czuć że ma lekko i się nie męczy
Luczu napisał/a: | Wy też tak macie że ekonomiczna jazda Was męczy ?;/
Co próbuję jechać ekonomicznie to po jakiś 5 km dam mu tak po garach że jeszcze z nawiązką spali ... |
zgadza się, mam bardzo podobne nawyki. taka jazda eco bardziej mnie muli niż auto |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-03-2010, 09:06
|
|
|
Leśniczy, owszem, silnik ma lżej, ale samym powietrzem nie będzie się zadowalał, a ma do zrobienia 50% więcej obrotów. Dla utrzymania równej prędkości (czyli bez przyspieszania) jazda przy 2 tyś rpm jest ekonomiczniejsza niż przy 3 tyś rpm. Jednak żeby przyspieszyć na pewno należy zredukować bieg, bo inaczej eco się załamie |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Mankowski
witamy nowego
Wiek: 38 Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 5 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 20-03-2010, 20:25
|
|
|
DZIĄBAL co do tego TDS to tak mam w dowodzie i (co mniej ważne, ale jednak) na listwie drzwiowej, szczerze to nie wiem co to znaczy, może silnik, może wyposażenie, a może Turbo Diesel Skóra pozdrawiam |
_________________ tempa - niedoceniana - niesamowita |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 20-03-2010, 21:50
|
|
|
ciechu napisał/a: | owszem, silnik ma lżej, ale samym powietrzem nie będzie się zadowalał, a ma do zrobienia 50% więcej obrotów. Dla utrzymania równej prędkości (czyli bez przyspieszania) jazda przy 2 tyś rpm jest ekonomiczniejsza niż przy 3 tyś rpm. Jednak żeby przyspieszyć na pewno należy zredukować bieg, bo inaczej eco się załamie |
z ciekawości zwróciłem uwagę i np mój typek przy 60km/h na 4 ma 2200obr zaś na 5 ma 1800 więc pomimo że to 2 litry i tak lżej mu się pracuje na 4. nie wiem jak ze spalaniem ale podejrzewam że dużej równicy nie ma między 4 i 5 przy 60km/h oczywiście mowa tu o jeździe ze stała prędkością nie przyspieszaniu.
może palne głupotę ale 1800obr przy 60km/h to chyba takie lekkie zamulanie silnika jesli chodzi o 1.4 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 21-03-2010, 00:45
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | 1800obr przy 60km/h to chyba takie lekkie zamulanie silnika jesli chodzi o 1.4 |
no chyba trochę tak. Ogólnie to takie obroty mogą w miarę być jak ktoś ma TD ale nie PB |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 21-03-2010, 01:48
|
|
|
Luczu napisał/a: | Leśniczy napisał/a: | 1800obr przy 60km/h to chyba takie lekkie zamulanie silnika jesli chodzi o 1.4 |
no chyba trochę tak. Ogólnie to takie obroty mogą w miarę być jak ktoś ma TD ale nie PB |
moje 2.0 przy 1800 zachowuje się całkiem "stabilnie" co nie zmienia faktu że silnik przy takich obrotach nie osiąga ani mocy (Hp) ani momentu ( Nm)
może jest to ryzykowane stwierdzenie ale jesli chodzi o eco-driving to skoro 2.0 przy takich obrotach nie ma mocy ani momentu to tym bardziej nie ma go 1.4 . uważam że zapinanie 5 biegu przy 60km/h nie jest ekonomiczne a wręcz przeciwnie, źle wpływa na prace silnika |
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 21-03-2010, 01:52
|
|
|
mnie zawsze uczyli, że piąty bieg(najwyższy, jak ktos ma 6 to 6) służy na trasach do utrzymania wcześniej osiągniętej prędkości w celu obniżenia obrotów i spalania. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 21-03-2010, 02:07
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | 2.0 przy takich obrotach nie ma mocy ani momentu to tym bardziej nie ma go 1.4 |
zwróć też uwagę że takie 1.4 może ważyć np, ok. 950 kg ;p co też nie jest bez znaczenia |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 21-03-2010, 09:52
|
|
|
Mało tego, 2.0 mają inne przełożenia w stosunku do 1.4. Nie wiem jak to u was wygląda, ale moja 1.6 przy 60-65km/h nie marudzi kiedy równo jadę sobie na piątce przez miasto "na fali". I ja (grabarz mi świadkiem przy ostatnim tankowaniu) zauważyłem znaczną poprawę w spalaniu. Trochę dojrzałem chyba do ekonomicznej jazdy, choć czasem coś mnie przez łeb trzepnie i Smoczyca musi trochę mocniej poganiać... |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 21-03-2010, 10:15
|
|
|
ciechu napisał/a: | 2.0 mają inne przełożenia w stosunku do 1.4. |
Nie zwracałem zbytnio uwagi na pierwsze cztery biegi, ale 100km/h Sedici i 1,6 osiągają przy tej samej prędkości obrotowej, ale to może byc tylko przy tej predkosci bo teoretycznie Sedici przy 8tys. obr/min ma 260km/h, a 1,6 juz na pewno nie |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 21-03-2010, 15:13
|
|
|
egon., no 16v można kręcić do większych obrotów. Czyli 3 tys w 1.6 to coś koło połowy obrotów a w sedici to będzie mniej niż połowa |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 21-03-2010, 16:12
|
|
|
egon. napisał/a: | bo teoretycznie Sedici przy 8tys. obr/min ma 260km/h, a 1,6 |
tyle samo.
W stosunku do 1.6 ma dłuższy jednak piąty bieg. nieznacznie inne przełożenie jest-sprawdźcie sobie na głównej albo w instrukcji ;P |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 21-03-2010, 19:25
|
|
|
Guzik napisał/a: | tyle samo. |
Obie wersje silnikowe mają obrotek do 8tys, ale 1,6 ma predkosciomierz wyskalowany do 220km/h, a Sedici do 260km/h, Sedici jesli na 5tym biegu doszłoby do 8tys. to byłoby równo 260km, a 1,6 jesli doszłoby do tej wartosci to prędkosciomierz ile by pokazywał Wiec troche dziwne, zeby osiągały "tyle samo" choc mogę sie mylic Co do Sedici jestem pewien, ze by tak było, bo na 5tym biegu wskazówki od obrotka i predkosci idą idealnie równo, są idealnie zsynchronizowane
Ale mniejsza o to, nie o tym temat |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 21-03-2010, 19:47
|
|
|
egon. napisał/a: | 1,6 ma predkosciomierz wyskalowany do 220km/h, | w tipo tu też jest inaczej? ja mam do 200 |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 21-03-2010, 19:49
|
|
|
jelcyn napisał/a: | w tipo tu też jest inaczej? ja mam do 200 |
Tu akurat walnąłem z pamieci, bo 1,6 miałem DGT ale napewno ma mniej niz 260 |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 21-03-2010, 19:52
|
|
|
No, ja mam 1,6 i prędkościomierz do 200. Śmiech na sali, wyciskały 165 według danych producenta |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 22-03-2010, 10:00
|
|
|
egon. napisał/a: | Nie zwracałem zbytnio uwagi na pierwsze cztery biegi, ale 100km/h Sedici i 1,6 osiągają przy tej samej prędkości obrotowej, ale to może byc tylko przy tej predkosci bo teoretycznie Sedici przy 8tys. obr/min ma 260km/h, a 1,6 juz na pewno nie | ja nie wiem czy ktoś sedici kupuje dla "eco driving" hehe, ale sam byłem zdziwiony, że przy 3tys na piątce miałeś dopiero 100km/h. Zresztą porównywałem silniki 8V. W dwóch takich które miałem możliwość przejechania się przy 3tyś obrotów na piątce miały prawie 120km/h. Bo taki silniczek (więc może także skrzynię) ma Leśniczy.
Moja obecna Temperka ma ponad 110km/h na 5 biegu przy 3tyś rpm... I to nie błędne wskazania prędkościomierza, bo w porównaniu z poprzednią Temprą czułem wyraźnie różnicę na 4 i 5 biegu. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 22-03-2010, 10:29
|
|
|
ciechu napisał/a: | Moja obecna Temperka ma ponad 110km/h na 5 biegu przy 3tyś rpm... |
mój 1.4 100 km/h około 3050 - 3100 rpm dla tego nie lubię nim jeździć po autostradach bo do 3 tys ja się męczę monotonią a powyżej 3 tys męczę się podwójnie hałasem i świadomością spalania i obrotów |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
|